A Volvo bejelentette, hogy 2019-től minden újonnan bevezetett Volvo modellt elektromos hajtással szerelnek fel. Ezzel véget ér a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek korszaka, az elektromos meghajtás pedig a Volvo Cars üzleti tevékenységeinek egyik legfontosabb pillérévé válik.
A bejelentés történelmi jelentőséggel bír az elektromos hajtástechnológiák felé forduló autóiparban, és rávilágít arra, hogy a belső égésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás hogyan írja meg az automobil történetének új fejezetét.
„Az egész az ügyfeleinkről szól” – mondta Håkan Samuelsson elnök-vezérigazgató. „Az emberek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az elektromos meghajtású járművek iránt, a Volvo pedig szeretne megoldást kínálni ügyfeleink pillanatnyi és jövőbeli szükségleteire. Hamarosan tetszőlegesen válogathatnak a Volvo részben vagy teljesen elektromos hajtású modelljei között.”
A Volvo teljes modellkínálatát lefedően készül bevezetni villamosított – tisztán elektromos, hálózatról tölthető hibrid, és hibrid hajtású – gépkocsikat.
2019 és 2021 között öt különböző, tisztán elektromos modellt dob piacra: közülük három Volvo márkanév alatt kerül forgalomba, míg másik kettőt – kifejezetten nagyteljesítményű típusokat – a Volvo Cars sportmárkája, a Polestar jegyez majd. Ezen járművekről a későbbiek során adunk közre részletes tájékoztatást.
Ezt az öt elektromos autót a márka teljes modellpalettáját lefedő, benzin-elektromos, illetve dízel- elektromos plug-in hibrid és 48 voltos mild hibrid variánsok egészítik ki, így a Volvo a világ egyik leggazdagabb, részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellpalettáját tudhatja magáénak.
Ez azt jelenti, hogy a jövőben egyetlen Volvo gépkocsi sem kerül forgalomba villanymotor nélkül: a tisztán belső égésű motorral szerelt típusokat fokozatosan kivezetjük a piacról, helyükre elektromos meghajtással támogatott belső égésű motorok lépnek.
„Bejelentésünkkel véget ért a tisztán belső égésű hajtáslánccal szerelt automobilok kora” – mondta Mr. Samuelsson. „A Volvo Cars már korábban bejelentette, hogy 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos meghajtású gépkocsit kíván forgalomba állítani. Ezt teljesen komolyan gondoltuk, és így fogjuk megvalósítani.”
A bejelentés újfent rávilágít a Volvo Cars azon elkötelezettségére, hogy minimalizálja környezeti hatását, és tisztábbá tegye a jövő városait. A Volvo Cars kiemelt feladatának tekinti, hogy visszaszorítsa modelljeinekj és tevékenységeinek széndioxid-kibocsátását. Célja, hogy 2025-re teljes mértékben klímasemleges vállalatként működjön.
A mai bejelentés hátterében álló döntés kapcsolódik ahhoz a korábbi hírhez, hogy a Volvo Cars önálló, nagyteljesítményű elektromos járműveket fejlesztő, globális márkává fogja átalakítani a Polestart. A Polestar vezérigazgatója Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke lesz.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)





























![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x194.jpg)




![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)

![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x160.jpg)