Az év első öt hónapjának mérlege alapján a Toyota-csoport és a Toyota márka egyaránt vezeti az eladási listákat. Ami a legnépszerűbb típusokat illeti, a Top 5-ben három Toyota is szerepel.
A Toyota birkózott meg a legjobban a koronavírus okozta gazdasági válsággal – ez olvasható ki a globális autópiac 2020 első öt hónapjában mutatott teljesítményére vonatkozó adatokból. A cég autógyártó csoportként és önálló márkaként egyaránt vezeti az eladási listákat, ráadásul a Toyota jegyzi a világ legnépszerűbb alsó-középkategóriás családi autóját, középkategóriás szedánját, valamint szabadidőjárművét.
A világ legnépszerűbb családi kompakt modelljét, legnépszerűbb szabadidőjárművét és legkeresettebb középkategóriás limuzinját egyaránt a Toyota gyártja, derül ki a Focus2Move szervezet frissen közétett globális piacelemzéséből, amely az év első öt hónapjának eredményei alapján állította fel az iparági rangsorokat.
Az alsó-középkategóriás Toyota Corolla győzelme nem váratlan, hiszen a modell hagyományosan vezeti az eladási listát, annak ellenére, hogy az év első öt hónapjában 14,5 százalékkal kevesebbet adtak el belőle, mint tavaly ilyenkor. Az már annál meglepőbb, hogy a Toyota RAV4 – amely már 2019-ben is a világ abszolút legnépszerűbb szabadidőjárművének bizonyult – meg tudta előzni a Ford F-szériás pickup-családját!
A siker titka abban rejlik, hogy a RAV4 eladásai mindössze 4,6 százalékkal estek vissza, míg a Ford F-széria forgalma 20,1 százalékkal csökkent. A negyedik helyen egy másik észak-amerikai pickup-család, a RAM áll, majd az ötösfogatot a Toyota Camry zárja. Mindhárom Toyota modell az utóbbi három év terméke; a típusok sokoldalú TNGA platformja bőséges helykínálatot, kiemelkedő szerkezeti szilárdságot, kiváló vezethetőség és modern, takarékos hibrid hajtásláncokat jelent.
2020 legnépszerűbb globális modelljei (Top 10)
| Helyezés | Típus | Eladott darab (2020. 01-05.) |
| 1. | Toyota Corolla | 413 820 |
| 2. | Toyota RAV4 | 341 590 |
| 3. | Ford F-széria | 340 248 |
| 4. | RAM széria | 233 117 |
| 5. | Toyota Camry | 232 831 |
| 6. | Chevrolet Silverado széria | 231 287 |
| 7. | Honda CR-V | 230 787 |
| 8. | Honda Civic | 222 907 |
| 9. | Volkswagen Tiguan | 193 264 |
| 10. | Volkswagen Golf | 178 040 |
Forrás: https://www.focus2move.com/world-car-market/
Miközben a világméretű koronavírus-járvány az autóipar összes szereplőjét súlyosan érintette, a Toyota viszonylag szerény veszteségeket szenvedett el. A márka globális eladásai (586 357 autó januártól májusig) „mindössze” 19,4 százalékkal zuhantak a 2019-es eredményekhez képest, de még így is a tavalyi 10,2 százalékról 11,0 százalékra tudta növelni részesedését a világpiacokon.
A Toyota 2010 óta vezeti az autómárkák globális eladási rangsorát. Miközben a japán márka viszonylag csekély veszteségről számolhatott be, a második helyen álló Volkswagen az elmúlt tíz év legrosszabb eredményét mutathatta fel: az év első öt hónapjában 27,1 százalékkal teljesített gyengébben, mint egy éve ilyenkor. Feljött viszont a harmadik helyre a Honda (-17,3%), megelőzve a szabadesésben zuhanó Fordot -36%).
Az autógyártók versenyét szintén a Toyota-csoport nyerte meg, háttérbe szorítva legnagyobb riválisát. A Toyota-csoport piaci részesedése elérte a 12,8 százalékot, miközben a Volkswagen-csoport 30,5 százalékkal kevesebb autót eladva 10,9 százalékos piaci részesedéssel zárta az első öt hónapot. A Hyundai-Kia csoport a világpiac 8,3 százalékát birtokolva lett a negyedik, megelőzve a General Motors-t (-28,1%.)
Az év további időszakában érdekes fejlemények várhatók. Csupán a legnagyobb piac, Kína könyvelhetett el pozitív eredményt májusban, itt viszont kétéves zuhanás után fordult emelkedésre a forgalom.
Brazíliában 75, Nagy-Britanniában 90 (!) százalékkal estek az eladások, Európában és Japánban fele annyi autó fogyott, mint 2019 májusában, míg az Egyesült Államokban harmadával esett a piac, derül ki a best-selling-cars.com által közölt VDA-adatokból:
| Régió | 2020.05. | Változás (v. 2019.05.) | 2020.01-05. | Változás (v. 2019.01-05.) |
| Kína | 1 634 000 | 6,3% | 5 988 000 | -27,4% |
| USA | 1 114 900 | -29,5% | 5 314 900 | -22,9% |
| Európa | 623 800 | -56,8% | 3 969 900 | -42,8% |
| Japán | 174 400 | -46,7% | 1 542 100 | -19,6% |
| Brazília | 56 700 | -75,8% | 642 500 | -38,1% |
Fotók: Toyota





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


