AutóAddikt Autóteszt 80 éve gurulnak Hankook abroncsokon a világ autói

80 éve gurulnak Hankook abroncsokon a világ autói

A világ legnagyobb gumiabroncs gyártói között rangsorolt Hankook idén ünnepli alapításának 80. évfordulóját. Az 1941-ben Chosun Tire Company néven alapított koreai vállalat mára már több mint 180 országban működik, 20 ezer alkalmazottal, 8 – köztük az egyetlen európaiként Magyarországon működő – gyárral, 5 regionális központtal, több mint 30 értékesítési ággal és 5 kutatás-fejlesztési központtal. A vállalat a jubileumi évforduló alkalmából S.T.R.E.A.M. névvel új növekedési stratégiát jelentett be, amely betűszó kijelöli a Hankook jövőbeni fejlődési és fejlesztési céljait is.

Növekedési célkitűzésekkel ünnepli alapításának 80. évfordulóját a Hankook. A fejlődési stratégiai irányokat a Hankook Tire & Technology holdingtársasága, a Hankook & Company jelentette be Koreában. A S.T.R.E.A.M. betűszóval jelölt stratégia minden betűje a vállalat jövőbeni fejlődési és fejlesztési irányait reprezentálja: a „S” a megújuló és környezetbarát intelligens energiát, a „T” az abroncsgyártási alap-tevékenységet, az „R” a technológiai fejlődést, az „E” az elektrifikációt, az „A” az automatizálást és az ezen alapuló hatékonyságot, míg az „M” az iparágat leírva a mobilitást jelképezi. A Hankook & Company célja, hogy a stratégia által kijelölt irányokat a jövőbeni növekedés motorjaivá tegye, és ezzel növelje a vállalat globális versenyképességét.

1941-ben a Chosun Tire Company akkor jött létre, amikor a koreai iparosodás még csak csírájában létezett, és a gazdasági fejlődés feltételei sem voltak adottak az országban. A vállalat az első személygépkocsi gumiabroncs gyártóként segített megteremteni a koreai ipari fejlődés sarokköveit. A cég 1953-ben vette fel a Chosun-hoz hasonlóan ókori koreai királyságokra utaló Hankook nevet. A hatvanas években a vállalat a koreai gazdaság gyorsütemű fejlődését követte, a két Korea autópálya építési projektjeivel vezető szerepet kapott a helyi közlekedés fejlődésében is.

Az abroncs-innováció történetében mindig élen járó vállalat a világ első nagykapacitású gumiabroncs gyárát 1979-ben a koreai Daejonban építette fel. Felismerve a gazdaság fejlődése által generált igényeket, a vállalat a radiál abroncsok kutatás-fejlesztésére és gyártására specializálódott, melyek a hosszabb élettartam és a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás támogatása eredményeként az 1960-as évektől széles körben elterjedtek Európában. A gyártási mennyiség megnövelésével 1980-ban már az export bővítése is lehetővé vált az Egyesült Államokba és Európába, így a Hankook globális piaci szereplővé vált. 

A vállalat az 1990-es években is folytatta stratégiáját az infrastruktúrába való befektetéssel és gyártási kapacitásának bővítésével, és megkezdte partnerkapcsolatainak bővítését az autómárkákkal. Az abroncs-technológia és a kötelező kiváló minőség mércéjének megfelelve a vállalat belépett a tengeren túli eredeti gyári felszerelésű abroncsok (OE) piacára, és 1991-ben aláírta első gyári felszerelésű abroncsok szállítására szóló szerződését a Volkswagennel, néhány év múlva pedig az Audival, a BMW-vel, a Mercedes Benz autógyártóval és a Porsche-val is hasonló megállapodások születtek.

A 21. század első évtizedeiben a keresletnövekedést a Hankook gyártási és értékesítési hálózatai is lekövették. A vállalat Európai Kereskedelmi Központja 2001-ben kezdte meg működését, 2006-ban pedig elindult a Hankook egyetlen európai gyárának építése Magyarországon. 

Az elmúlt két évtized – hasonlóan a korábbiakhoz – a folyamatos innovációról, a vezetési élmény fejlesztéséről szólt a Hankooknál. A vállalat alapításának 70-ik évfordulója gyárnyitások sorozatát indította el, Kínában, Indonéziában és az Egyesült Államokban létesültek új üzemek jelentősen növelve a Hankook terjeszkedési kapacitását. Mindemellett a vállalat egyre több prémium autómárka beszállítójaként jelenik meg: az elmúlt években többek között a BMW 3-as széria, a Mercedes-Benz S osztály, a Porsche Macaran, majd tavaly a Porsche Taycan elektromos sportautó gyári abroncs szállítója lett.