A Nissan az első japán márka, mely 2018-tól rajthoz áll a FIA teljesen elektromos Formula E versenysorozatában.
A Nissan a folyamatosan növekvő Formula E versenysorozatban való részvételével egy globális platformhoz jut, melyen keresztül népszerűsítheti a Nissan Intelligent Mobility-t, a vállalat három pillérre épülő stratégiáját, mellyel újradefiniálja a járművek vezetését, meghajtását és társadalmi integrációját.
„A Nissan zéró emissziós meghajtása egyet jelent az azonnali gyorsulás vérpezsdítő élményével és az agilis kezelhetőséggel, a Nissan ezekre építve villanyozza majd fel a Formula E bajnokságot” – mondta el Daniele Schillaci a kibocsátásmentes járművek és akkumulátor üzletág globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke, illetve a Nissan japán, ázsiai és óceániai vezetői tanácsának elnöke. „A Nissan lesz az első japán márka, mely részt vesz az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő bajnokságban, így a régmúltra visszanyúló motorsport sikertörténetünket a Formula E rajtrácsán írhatjuk tovább. Egy új globális platformot kapunk, melyen keresztül a motorsport-rajongók új generációjának juttathatjuk el az úttörő Nissan Intelligent Mobility stratégiánk üzenetét.”
A Nissan az előző hónapban mutatta be az új Nissan LEAF-et, ezzel pedig megszilárdította vezető szerepét a tömeggyártású kibocsátásmentes járművek piacán. Az ötajtós, teljesen elektromos jármű második generációja intelligens technológiák széles skáláját kínálja, melyek a fejlett vezetőtámogató rendszerek első lépéseit jelentik.
Az új LEAF az első generációs modellt váltja le, mely 2010-es bemutatásakor úttörő szerepet játszott abban, hogy széles körben elérhetővé tegye a zéró-emissziós mobilitást. A Nissan több mint 280 000 LEAF-et adott el világszerte, így ez a világ legnépszerűbb elektromos járműve lett. A LEAF vásárlók együttesen több mint 3,5 milliárd kibocsátásmentes kilométert tettek meg.
„A Nissan génjeiben hordozza az elektromos mobilitás innovációját, a sikeres motorsport-történelemről nem is beszélve” – tette hozzá Schilacci. „Egyértelműen jó húzás, hogy ezt a két alapvető elemet egyesítsük a Formula E versenyzésben.”
A 2014-ben indított FIA Formula E bajnokság egy globális versenysorozat, ahol a csapatok és gyártók teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkező autókkal versenyeznek a világ fontosabb városközpontjaiban kialakított utcai pályákon.
„Hatalmas lépés a sorozat történelmében az, hogy egy olyan név csatlakozik hozzánk, mint a Nissan” – mondta el Alejandro Agag a Formula E alapító-vezérigazgatója. „Mindamellett, hogy fantasztikus dolog, hogy új gyártót üdvözölhetünk a Formula E családban, nagy örömünkre szolgál az is, hogy megérkezett az első japán gyártó is a sorozatba, hiszen ez jól példázza az elektromos forradalom globális léptékét. Japán élen jár az új technológiák alkalmazásában, és a Formula E ebben az országban örvend az egyik legnagyobb népszerűségnek. Az átmenet a fenntartható mobilitás irányába már elindult, és megállíthatatlannak látszik. Már nagyon várom, hogy láthassam a Nissan logót az ötödik szezon megújult autóin.”
A Nissan az ötödik szezontól vesz részt a teljesen elektromos bajnokságban, mely a várakozások szerint 2018 végén kezdődik, és ebben az évben vezetik be a karosszériával és akkumulátorokkal kapcsolatos új szabályrendszert is. A vállalat partnerével a Renault-val együtt dolgozik majd, hogy kihasználhassa a már meglévő tapasztalatokat és fejlesztéseket, hűen a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari partnerséghez, mely lehetővé teszi a közös tudás maximális kihasználását a versenyképesség növelése érdekében.
A Formula E negyedik szezonja decemberben kezdődik, és júliusig tart. A globális bajnokság olyan kulcsfontosságú helyszínekre látogat el, mint Hongkong, Berlin, Párizs, New York és Montreal.
A Nissan részvételével kapcsolatosan egyre több információ lesz elérhető az ötödik szezonhoz közeledve.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


