2023-ban az új crossover az első Németországban készülő MINI modellként gurul le a gyártósorról, belsőégésű erőforrásokkal és tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelve.
Az első „Németországban készült” MINI 2023-ban lát majd napvilágot. A MINI Countryman utódjaként érkező új crossovert – a BMW Group döntése értelmében szerződéses megbízás keretében – a Szászországban működő lipcsei üzem gyárthatja, amellyel a müncheni központú vállalatcsoport első olyan létesítményévé lép elő, amelyben BMW és MINI modellek egyaránt készülnek. A MINI új crossover modellje belsőégésű erőforrásokkal és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is elérhető lesz a márka ügyfelei számára, a BMW Group így a termelési kapacitás növelése mellett a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek összeszerelő üzemébe is befektetett Lipcsében.
Modellpalettája átszervezésével a MINI megerősíti elköteleződését az elektromos mobilitás és a crossover szegmens mellett, amely világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A nagysikerű MINI Countryman utódja elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatban, rendkívül hatékony benzinmotorral vagy dízelmotorral, valamint tisztán elektromos meghajtással is elérhető lesz. A prémium kompakt szegmens iránymutató crossover modelljeinek következő nemzedéke 2023-ban érkezik meg a BMW Group lipcsei gyárába.
„Az elmúlt években folyamatosan azon dolgoztunk, hogy gyárunkat a sikeres jövő felé irányítsuk. A szerződéses megbízás, amelynek keretében mi gyárthatjuk a MINI Countryman utódját, újabb fontos mérföldkövet jelent ezen az úton” – nyilatkozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A megbízás egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a vállalatcsoport hisz bennünk és szaktudásunkban, fantasztikus hír ez gyárunk jövője szempontjából” – tette hozzá.
2005-ös rendszerbe állítása óta a BMW Group lipcsei gyára folyamatosan növelte termelési kapacitását. A legutóbbi beruházások a legmodernebb karosszériagyártó- és fényezőüzemet, logisztikai megoldásokat és összeszerelő üzemet hozták a létesítménybe, mintegy 300 millió euró értékben. A gyárban évente immár több mint 350 ezer darab új autó készül, amellyel a lehető legjobb előfeltételekkel rendelkezik az új MINI modell érkezésére.
Rendkívül rugalmas gyártási folyamatainak köszönhetően a BMW Group lipcsei gyára többféle hajtáslánc-technológiával lesz képes előállítani a MINI Countryman utódját. 2014-ben a létesítmény a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének sorozatgyártási laborjaként kezdte meg a BMW 2-es Active Tourer tömegtermelését, amely mellett ma már az új BMW 1-es sorozat elsőkerék-meghajtású és összkerékhajtású változatai is itt látnak napvilágot.
A szászországi üzem ráadásul a BMW Group elektromos mobilitási sikertörténetének bölcsőjeként is szolgál, hiszen 2013 óta több mint 200 ezer darab új BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modell gurult le a gyártósorokról.
A BMW Group további több mint 100 millió euró befektetésével építette ki Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek jövőbe mutató összeszerelő üzemét is, a gyár munkatársainak elektromos mobilitási szakértelme így a következő években még tovább mélyül. 2021-től a bajor prémiumgyártó nem csupán Dingolfingban, de Lipcsében is gyártja már a hálózatról tölthető modellek nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit. A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű üzemben nagymértékben automatizált gyártási folyamatok mentén szerelik össze a beszállítóktól érkező lítium-ion akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokká, amelyek ezt követően típus-specifikus energiatároló egységekként kerülnek be a BMW és MINI modellekbe. Így azon túl, hogy a MINI Countryman hálózatról tölthető utódját Lipcsében gyártják, a meghajtásához szükséges energiát is helyben készült akkumulátormodulok tárolják majd.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


