A Maserati a Bridgestone-t választotta exkluzív gumiabroncs-beszállítójának az új, MC20 típusú szuperautójának fejlesztéséhez. A két iparági kulcsszereplő közötti együttműködés áttörést jelent mindkét márka számára. Az egyedi fejlesztésű Bridgestone Potenza abroncsok javítják a jármű irányíthatóságát és menetdinamikáját, és maximalizálják teljesítményét.
Az MC20 képviseli a Maserati legkorszerűbb műszaki és mérnöki megoldásait, és korábbi modelljeihez képest generációs váltást jelent a teljesítményben. A modell tervezésekor a Maserati kivételes teljesítményre képes prémium sportabroncsokat kívánt használni, amihez a tökéletes megoldást a Bridgestone kifejezetten erre az autótípusra tervezett Potenza gumiabroncsai jelentették.
Az abroncstípus jelentős szerepet játszik az MC20 kiemelkedő teljesítményének további fokozásában. Az abroncs aszimmetrikus futófelület-kialakításának köszönhetően nagymértékben javult a kormányzási reakció és a kanyarstabilitás, az újonnan kifejlesztett futófelület-keverék pedig fokozza a tapadást, illetve a belső futófelület-szerkezetnek köszönhetően a kanyarban egyenletesen oszlik el a nyomás. Ezek a fejlesztések együttesen járulnak hozzá egy olyan gumiabroncshoz, amely az irányítás, a sebesség és a stabilitás optimális keverékét biztosítják az autógyártó számára.
A két fél közötti hosszú távú partnerség gyökerei a motorsportversenyből eredeztethetők. A Bridgestone Potenza abroncsai a hosszú távú Forma-1-es versenyzésből fakadó tapasztalatokra épülnek, míg a Maserati az MC20 piacra dobásával visszatér a cég versenygyökereihez.
Az autóipar mindkét kulcsszereplője számára kiemelten fontos az innovatív, fenntartható technológiák alkalmazása. Mindkét termék kifejlesztéséhez és teszteléséhez mindkét vállalat saját kutatás-fejlesztési központokat, illetve úttörő virtuális fejlesztési technológiát használt. A Bridgestone virtuális gumiabroncs-modellezési technológiája révén csökkenteni tudta a fejlesztési folyamat időtartamát és a termék piacra kerülési idejét, emellett kevesebb erőforrást használt fel, csökkentve a projekt ökológiai lábnyomát. A hatékony folyamatoknak köszönhetően az MC20 kialakítása körülbelül 24 hónapig tartott, és hamarosan érkezik az elektromos változata is.
Steven De Bock, a Bridgestone másodlagos piac és gyári szerelések személyabroncs üzletágának alelnöke elmondta: „Ezeket az egyedi tervezésű, Európában kifejlesztett, tesztelt és gyártott Potenza abroncsokat a Maserati magas igényeinek kielégítésére terveztük. A Maseratival való újbóli együttműködés eredményeként egy olyan egyedileg tervezett Potenza gumiabroncsot fejlesztettünk ki, amely lehetővé teszi a Maserati MC20-nak, hogy a teljesítménye, irányíthatósága és sport képességei maximumát nyújtsa.”
„Az MC20 projekt a Bridgestone és a Maserati úttörő kapcsolatának legújabb fejezete. Mindkét vállalatban ugyanúgy megvan a szenvedély az innováció és a kiválóság iránt, miközben kiemelkedő eredményeket nyújtó prémium termékeket szeretnénk kínálni ügyfeleink számára. Mind az Olaszországban tervezett új Maserati MC20, mind a egyedi Bridgestone Potenza abroncsok tökéletesen megfelelnek egymásnak. A Bridgestone olyan sportabroncsot fejlesztett ki, amely képes támogatni és fokozni az MC20 hihetetlen teljesítményét” – mondta Federico Landini, a Maserati sportautókért felelős igazgatója.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


