A japán autógyártó bolygódugattyús motorral szerelt, lenyűgöző sportautó tanulmánya, a Mazda RX-VISION elnyerte az Év legszebb tanulmányautója címet a 31. Nemzetközi Automobil Fesztiválon.

Ikuo Maeda, a vállalat főtervezője vette át a díjat kedd este kollégái, Kevin Rice európai, Julien Montousse amerikai vezető tervező, és Norihito Iwao tervező körében.
A Mazda globális tervezőcsapatának újabb fontos elismerése ez – igen sikeres időszakot tudnak maguk mögött, hiszen 2015. szeptemberében három díjat is elhoztak az Automotive Brand Contest versenyről, köztük az „Év legjobb tervezőcsapata” serlegét. Az RX-VISION-t olyan autókkal jelölték együtt, mint a Bentley Exp10 Speed 6, a Peugeot Fractal, vagy a Porsche Mission E. A Mazda koncepció az utóbbival osztotta meg a pódiumot.
A 2015-ös Tokiói Autószalonon leleplezett RX-VISION a Mazda kihívásoknak megfelelni akaró szellemiségét hangsúlyozza. A vállalat legfrissebb tanulmánya a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv új megjelenési formájába ad betekintést. A lebegő arányok jelentős teljesítményt tükröznek, miközben a forma és az orrmotoros, hátsókerék-hajtásos felépítés a Mazda gazdag sportautó-hagyományai előtt tiszteleg. A bolygódugattyús motor kompakt mérete olyan tulajdonságokat is lehetővé tesz, mint a hosszú és alacsony motorháztető. A márka rajongói szívesen látnák már ezt az autót a sorozatgyártásban.
Az RX-VISION-t január 31-ig a Hôtel National des Invalides-nál állítják ki, a Nemzetközi Automobil Fesztivál keretében. A legszebb koncepció autó díját az a terv nyeri el, mely a legjobban testesíti meg a kreativitást és a jövőbeni trendeket. Az évente megrendezett eseményen egyébként 4 nagydíjat adnak át, a nyerteseket a motorsport, az építészet, a divat és a design területén dolgozó szakértő zsűri választja ki.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


