Minden eddiginél erősebb és sportosabb utcai kupét készül utcára engedni a Lexus. Ha az RC F Track Edition nem is lesz olyan exkluzív, mint az LFA volt, menetdinamika terén nem sokkal marad el mögötte.
Hivatalosan csupán egy titokzatos részletfotóval csinál kedvet januári világpremierjéhez a Lexus. A kép egyértelművé teszi, hogy a Detroiti Autószalonon debütáló RC F Track Edition sportkupé többet kínál majd egyszerű optikai tuningnál: a függőleges szárnyvégekkel szerelt, fixen rögzített, szénszálas hátsó légterelő talán megbolygatja az alapmodell finom esztétikumát, de biztosak lehetünk benne, hogy komoly szerephez jut az autó aerodinamikai jellemzőinek optimalizálásában – röviden; ellentmondást nem tűrően préseli az aszfaltra a hajtott hátsó kerekeket, ezzel segítve a nagyobb kanyarsebességet.
A szénszálas elem arra enged következtetni, hogy a mérnökök mindenre kiterjedő fogyókúrának vetették alá a modellt. A 2016-os RC F GT tanulmányautón már bemutatták, hogy mire képesek: az a prototípus fényezetlen karbon kompozit motorházfedelet és tetőlemezt kapott, ezeknek és más megoldásoknak köszönhetően több mint 350 kilogrammal volt könnyebb a gyári RC F kivitelnél. Ilyen szintű könnyítés mellett voltaképpen teljesítménynövelésre sincs szükség, a jelek szerint azonban a Lexus ezt nem így gondolta: a Toyota értékesítésért felelős észak-amerikai alelnöke, Robert Carter a Nürburgringen lekapott tesztpéldány kapcsán újságírói kérdésre válaszolva elárulta: „Az új modell a leggyorsabb és legerősebb autó lesz, amit az LFA óta építettünk.”
A szuperlatívuszok óvatos alkalmazása arra enged következtetni, hogy az RC F Track Edition teljesítménye nem lépi át az LFA 560 lóerős értékét, ugyanakkor magasabb lesz, mint a széria RC F modell 477 lóereje. A Track Edition-t neve ellenére szerencsésebb nem egyszerű különkiadásnak, hanem önálló fejlesztésű típusnak tekinteni, hiszen tervezésekor – mindenekelőtt a futómű hangolásakor, illetve az aerodinamikai csomag kialakításakor – a Lexus RC F GT3 versenyautóval szerzett tapasztalatokat is hasznosították. A modell „rendkívül korlátozott példányszámban” kerül majd forgalomba, méghozzá Európában várhatóan nem Track Edition, hanem GT néven, az RC F alapmodell áránál valószínűleg drágábban. További részletek a január 14-i világpremieren várhatók.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


