AutóAddikt Újdonságok A Rimac Nevera felvillanyozza a Monterey-i Autóhetet

A Rimac Nevera felvillanyozza a Monterey-i Autóhetet

Az 1.914 lóerős, teljesen elektromos Rimac Nevera szériaváltozata augusztus 19-én, pénteken debütál az Egyesült Államokban a The Quail, A Motorsports Gathering rendezvényen a Monterey Car Week keretében. A leleplezés a gyártás megkezdését és a #001-es számú autó átadását követi az első ügyfélnek – a 2016-os F1 világbajnoknak és fenntarthatósági vállalkozónak, Nico Rosbergnek.

A két sorozatgyártásra kész autót, amely a kaliforniai Carmel Valley-ben található Quail Lodge gördülő zöldövezetében lesz látható, a Rimac új gyártósorán, a horvátországi Zágráb külvárosában készült, mindössze néhány héttel korábban. A vevőautók Európába, az Egyesült Államokba, a Közel-Keletre és Ázsiába történő szállítása után a Rimac teljesíti ígéretét, miszerint egy olyan autót hoz létre, amely minden jelentős piacra homologizált, miután ötéves fejlesztési folyamatot követően 18 prototípust készítettek, amelyek 45 különböző fizikai töréstesztnek voltak kitéve – ebből 11 megsemmisült.

A Nevera amerikai értékesítését és karbantartását az ország 10 legexkluzívabb autókereskedő partnerének gyűjteménye végzi. Mindegyiküket kézzel választották ki, mert képesek a Nevera játékmegváltó képességeihez méltó ügyfélszolgálatot nyújtani.

Az Egyesült Államokban a vállalat országos hálózatához San Francisco, Los Angeles, Rancho Mirage, Salt Lake City, Denver, Houston, New York, Palm Beach, Közép-Florida és a floridai Naples városokban található kereskedőpartnerek tartoznak. Az értékesítés mellett minden egyes kereskedőpartner átfogó képzésben részesül a gyári technikusok által Horvátországban, hogy képes legyen a világ legfejlettebb hiperautójának karbantartására, amely magában foglalja a digitális diagnosztikai eszközök használatát, amelyeket a Rimac csapata az alapoktól kezdve épített.

A Monterey Car Week-en való debütálását követően a Nevera egy példánya az Egyesült Államokban turnéra indul, hogy minél több amerikai ügyfél, érdeklődő és rajongó megismerhesse a Neverát és annak következő generációs teljesítményét. A Nevera az év végéig lesz úton, míg a másik szériaautó visszamegy Európába, hogy további tevékenységeket folytasson, többek között szeptember elején a Rimac hazájában, Horvátországban a Supercar Owners’ Circle drive rendezvényen.

A Nevera gyártásának első éve már elkelt, a Rimac évente körülbelül 50 autót képes legyártani horvátországi üzemében. A Rimac minden egyes fontos alkatrészt házon belül tervez, tervez és gyárt: a hajtásláncot, az akkumulátorokat, az invertereket, a szoftvereket és még sok mást. Az alkatrészeket a Rimac főhadiszállásán szerelik össze, majd a szerelőszalagon állítják össze, hogy a Nevera végleges, közúti használatra kész állapotba kerüljön.

Mate Rimac, a Rimac Csoport vezérigazgatója elmondta: „Évek óta eljövünk a Monterey Car Weekre, ahol bemutattuk első autónkat – a Concept_One-t -, majd a C_Two fokozatos fejlesztését a Nevera végleges gyártási formájává. Az idei megjelenésünk a The Quail-en kétségtelenül az eddigi legjelentősebb; a legvilágosabb jele annak, hogy az ötéves fejlesztés során tett ígéreteinket mind teljesítettük és túlszárnyaltuk; a világ első tisztán elektromos hiperautója – és a leggyorsabban gyorsuló szériaautó – most már készen áll arra, hogy a világ minden tájára eljuttassuk az ügyfeleknek. Ez az első olyan év is, amikor a Bugatti Rimac közös vállalatunk megmutatja, hogy miért a világ legjobb hiperautó-gyártója: a Nevera mellett a Quail Lodge gyepén egy új Bugatti is bemutatkozik.”

A Rimac Nevera az autóipari teljesítmény következő generációját nyitja meg. Az 1 914 lóerős teljesítményt négy, a Rimac által egyedileg kifejlesztett elektromos motor termeli, amelyek mindössze 1,85 másodperc alatt gyorsítják a hiperautót 0-100 km/órás sebességre, és 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A hazája tiszteletére büszkén viselt nevet viselő nevera egy váratlan mediterrán nyári vihar Horvátország partjainál. Mint ilyen, a Nevera egy szempillantás alatt képes kényelmes, ügyes grand tourerből tűéles teljesítményű géppé alakulni.