A BMW M4 DTM versenyautó huszonöt esztendős portugál pilótája három idény után a Forma-E futamain és a GT versenyosztályban folytatja karrierjét. António Félix da Costa stílusosan búcsúzik a Német Túraautó Bajnokság rajongóitól.
2016. szeptember 23-25. között a Hungaroring ad otthont a Német Túraautó Bajnokság idei tizenötödik és tizenhatodik megmérettetésének, a pénteki szabadedzés előtt összehívott nemzetközi sajtótájékoztatón pedig a BMW Motorsport portugál pilótája, António Félix da Costa a jövőre vonatkozó terveit is megosztotta a média képviselőivel: a huszonöt esztendős versenyző saját döntése alapján Hockenheim-ben, a DTM október 14-16. között megrendezendő szezonzáró hétvégéjén végleg kiszáll a sorozatból, hogy az Andretti Forma-E csapat színeiben teljes erőbedobással az elektromos formaautókat rajtrácsra állító FIA Forma-E futamaira koncentrálhasson. A rendhagyó versenyszéria harmadik, 2016/17-es szezonja október 9-én, a Hongkong utcáin megrendezendő nyitófutammal veszi kezdetét. A sorozatváltás ellenére António Félix da Costa továbbra is a BMW Motorsport családjának tagja marad, hiszen a GT versenyosztály megmérettetésein időről időre feltűnik majd a bajor gyártó színeiben.
A huszonöt esztendős portugál pilóta rendkívül stílusosan köszöni meg a Német Túraautó Bajnokság rajongóinak a három éven át tartó támogatást, hiszen október 16-án pont azon a versenypályán int búcsút a sorozatnak, ahol a 2014-es idény szezonnyitóján először a BMW M4 DTM volánja mögé ült. António akkoriban a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának tesztpilótájaként és tartalék versenyzőjeként dolgozott, a 2014-ben debütáló Forma-E néhány futamán pedig már az első idénytől kezdve rajthoz állt. A Lisszabontól néhány kilométerre fekvő Cascais-ban született pilóta tíz DTM-futamon versenyzett a BMW MTEK csapat színeiben, mire a 2015-ös idény előtt mostani csapatához, a BMW Schnitzer-hez igazolt. Legnagyobb sikerét 2015. július 12-én, a hollandiai Zandvoort versenypályáján érte el, ahol első és mindmáig egyetlen pole pozíciójából indulva rajt-cél győzelmet ünnepelt.
„A rajongóknak nagyon fog hiányozni António, efelől semmi kétség. Olyan látványos stílusban versenyzett, hogy imádták őt nézni” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „António DTM-karrierje a végéhez közeledik, mi azonban továbbra is számítunk rá a jövőben. Boldog vagyok, amiért a GT versenyosztályban ezután is együtt dolgozunk majd, hiszen rendkívül tehetséges pilóta és az egyik legjobb versenyző, akit ismerek. Viszonylag rövid DTM-pályafutása alatt António egy futamgyőzelmet is ünnepelt – ez pedig sok versenyzőnek csak egy beteljesületlen álom marad. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben rengeteg örömet okoz még nekünk és a BMW Motorsport rajongóinak” – tette hozzá Jens Marquardt.
„Elmondhatatlanul boldog és hálás vagyok, amiért az elmúlt három évben a motorsportok egyik legkiélezettebb és legnagyobb tudást igénylő sorozatában képviselhettem a BMW-t” – kezdte António Félix da Costa. „Amióta 2014-ben a DTM-újoncok által valaha mutatott egyik legjobb időmérő-eredményt értem el, rendkívül magabiztosan szálltam versenybe minden egyes futamon. Számos nagyszerű, pole pozícióval és futamgyőzelemmel tarkított pillanatom volt a DTM-ben, és a csapattársaimmal végzett rendkívül kemény munkát is nagyon élveztem. A Német Túraautó Bajnokság és a Forma-E azonban teljes embert igényel, így elhatároztam, hogy a jövő egyik legígéretesebb versenysorozatában folytatom tovább, miközben ezután is részt veszek a BMW nemzetközi projektjeiben. Nagyon izgatott vagyok. Várom már az új élményeket és nagyon örülök a döntésemnek, hiszen a váltás mellett továbbra is a BMW pilótája maradhatok” – fogalmazott a huszonöt esztendős versenyző.
A Hungaroringen lezajlott versenyhétvége után António Félix da Costa október 14-16. között, a Hockenheimringen megrendezendő szezonzáró hétvége két futamán ül be utoljára a BMW M4 DTM versenyautóba. A fiatal pilóta 2016-ban már több alkalommal is megmérette magát a GT versenyosztályban, az ADAC GT Masters sorozatban induló BMW M6 GT3 és a nürburgringi VLN Megbízhatósági Bajnokságban rajthoz álló BMW M235i Racing volánja mögött.
António Félix da Costa DTM-karrierjének főbb mozzanatai:
Debütálás: 2014, Hockenheimring
Versenyei: a 2016-os szezonzáró leintésével összesen 46
Futamgyőzelmek: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)
Dobogós helyezések: 3 (2015, Zandvoort, szombati és vasárnapi megmérettetés; 2015, Oschersleben, vasárnapi megmérettetés)
Pole pozíciók: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)
Leggyorsabb körök: 1 (2015, Zandvoort, vasárnapi megmérettetés)
Pontok: 101
Élen megtett körök: 31
Legjobb helyezés a pilóták közötti pontversenyben: 11. hely (2015)





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


