Bár a motorhoz még nem nyúlt a Toyotákra specializálódott, komoly motorsport-múlttal rendelkező SARD, de a külsőt alaposan átszabta, amitől jóval feltűnőbb jelenség lett a hátsókerék-hajtású GR 86.
Nemrég adtunk hírt arról, hogy június első hétvégéjén a Fuji Speedway versenypályán rendezték meg a 86 Style találkozót, amelyen a japán Toyota AE 86 (Hachiroku) és GT 86 rajongók először láthatták élőben a GT 86 utódját, a GR 86-ot, ráadásul nemcsak gyáriként, hanem már tuningolva is.
Számtalan neves japán műhely vitte el oda a saját, módosított GR 86-osát, a gyári sportrészlegnek tekinthető Gazoo Racingen kívül például még a Cusco, a Blitz, a GReddy, a HKS futóműspecialista és a jó gyári kapcsolatokkal rendelkező TOM’s Racing is. Azonban ott volt a találkozón egy másik Toyota-közeli tuningcég, a SARD is, amelynek GR 86-osa jelentősen különbözött a többitől.
Nem egy amatőr sufnituning-műhelyről van szó (lásd keretes írásunkat), amit az is bizonyít, hogy a SARD a közelmúltban a GR Suprából, és a GT 86-ból is emlékezeteset alkotott. Az új GR 86-hoz készített optikai csomagjuk a GT1 nevet kapta, utalva a cég motorsport-történelmére. Ezúttal magukhoz képest kifejezetten visszafogott dizájnt alkalmaztak a Toyota-emblémától megszabadított első lökhárítónál, mivel a rendszám alatti légbeömlő jóval kisebb, mint az eredeti gyári modellen. Igaz, a fényszórók alatti, háromszög-alakú rácsok nagyobbak, és több levegőt szállítanak az első fékek hűtésére.
Drámaibbak a változások a kupé oldalán, elég csak a 18 colos BBS felnikre, az első sárvédők fekete hátterű SARD-logóira, illetve a küszöbidom és a hátsó sárvédőszélesítés látványos összekötésére gondolni. Hátul sem fogták vissza magukat a SARD tervezői, az apró gyári szpojler helyett valódi szárnyat, egyedi, fekete hátsó lámpákat (kerek formába rendezett LED-ekkel) és nagyobb kipufogókat szereltek a GR 86-ra. Az egyetlen, belső teret mutató képen az látható, hogy új, fekete-vörös színű, Alcantara-bőr kárpitozású sportüléseket építettek be, és a biztonsági öveken a SARD logó is megjelenik.
Egyelőre teljesítménynövelő csomag nem készül a 2,4 literes boxermotorhoz, de mivel korábban, a GT 86-hoz fejlesztettek már turbó-kitet (amellyel 300 lóerő fölé nőtt a kétliteres motor teljesítménye), reménykedhetünk benne, hogy hamarosan a GR 86 is hasonló kezelésben részesülhet a SARD-nál, bár a gyári szívómotor sem nevezhető gyengének a maga 235 lóerős teljesítményével.
Európában kevesen ismerik a SARD-ot még a tuningszcénán belül is, pedig az 1972-ben alapított (Kato Shin Toyota-mérnök által) Sigma Automotive sportrészlegeként indult cég komoly motorsport-tapasztalatokat gyűjtött már a kezdetektől, aminek az utcai autók teljesítménynövelésénél jó hasznát vette. Egy évvel az alapítás után már azzal keltettek feltűnést a Le Mans-i 24 óráson, hogy saját tervezésű, MC73-asuk a japán autók közül elsőként kvalifikálta magát a híres versenyre (14. helyen).
1985-ben kiváltak a Sigma Automotive-ból, és Sigma Advanced Racing Development (SARD) néven folytatták az autóversenyzést és az utcai Toyota-modellekhez készített tuningalkatrészek gyártását. Gyári Toyota-támogatással vettek részt a Hosszútávú Világbajnokság legendás C-csoportjának küzdelmeiben különböző prototípusokkal, 1993-ban és 1994-ben pedig kategóriagyőzelmet szereztek Le Mans-ban. Közben természetesen a hazai sorozatokat sem hanyagolták el, többek között a JGTC és a Super GT bajnokságokban is indultak különböző Toyotákkal és Lexusokkal.
Leghíresebb versenyautójuk, azonban egy 600 lóerős, négyliteres V8-assal hajtott, nyújtott karosszériás Toyota MR2 volt, amellyel a 90-es évek közepén a GT1-es kategóriában többek között a BMW, a Ferrari, a Honda, a McLaren, és a Porsche gyári csapatai ellen versenyeztek Európában. Homologizációs céllal egyetlen példányt utcai változatban is készítettek az autóból, az MC8 nevű különlegesség utoljára 2015-ben tűnt fel egy japán gyűjteményeket bemutató weboldalon, azóta semmit sem lehet tudni róla, pedig az értéke felbecsülhetetlen lehet.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


