AutóAddikt Autó-motorsport A hétvégi Monza-i diadallal továbbra is 100%-os a Toyota Hypercar versenyautójának mérlege

A hétvégi Monza-i diadallal továbbra is 100%-os a Toyota Hypercar versenyautójának mérlege

A TOYOTA GAZOO Racing tovább bővítette győzelmi lajstromát az új GR010 HYBRID versenyautóval, ugyanis a lenyűgöző Monza 6 órás versenyen a Hypercar csúcskategória élén végzett a 2021-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) harmadik fordulóján.

Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7-es számú GR010 HYBRID versenyautóval megfeleltek a kihívásnak és az erős Hypercar mezőnyben is képesek voltak megszerezni első 2021-es győzelmüket, összesen 204 kör után 60,908 másodperccel felülmúlva a 36-os számú Alpine versenyautót. Ezzel pedig véget vetettek a szezonban őket kísérő balszerencse-sorozatnak is. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley győzelmi sorozata a 8-as számú GR010 HYBRID technikai problémái miatt ért véget, így Spa-Francorchamps 6 órás és Portimao 8 órás versenyének nyertes csapata most az összetett 33. helyén futott be. Ezzel az eredménnyel a TOYOTA GAZOO Racing tovább növelte előnyét a gyártók ranglistáján, így a csapat immár 30 ponttal áll az Alpine előtt. Eközben a pilóták küzdelme szorosabbá vált, a 8-as számú autó mindössze hat ponttal vezet a 7-es számú csapattársak, azaz a tavalyi bajnokok előtt.

A verseny szoros csatával indult a két GR010 HYBRID versenyautó között; az első helyről induló 7-es számú autóban versenyző Mike mögött Sébastien igazán közel autózott. Az első két bokszkiállás között végig mindössze néhány másodperc választotta el egymástól a két csapatot, de ez 90 perccel a rajt után megváltozott, amint Brendon átvette a 8-as autó vezetését. Az üzemanyag-nyomás problémája négy és fél perces kényszermegállást eredményezett. Miután a 21. helyen visszatértek a pályára, ismét balszerencse nehezítette a csapat dolgát. A kerékagy sérülése a bal első sarok cseréjét követelte meg, amely 12 körébe került a 8-as számú autónak, ezzel pedig elszálltak a győzelmi remények. José eközben 22 másodperc előnyt autózott ki a mezőny többi részével szemben, annak ellenére, hogy mindezt a biztonsági autó is hátráltatta. Eközben folytatódtak a testvérautó drámái. Egy ismételt gyors bokszlátogatás után a csapat úgy döntött, hogy kicseréli az üzemanyagrendszer alkatrészeit, ez a komplex javítás pedig 48 percet igényelt. Az izgalmak ugyanakkor fokozódtak, amikor Kamui ült a vezető 7-es számú autó pilótafülkéjébe. Mindössze két órával a verseny vége előtt az autó megállt a pálya szélén, hibajelzéssel a műszerfalán. Kamui a rendszer újraindítását követően folytatni tudta a versenyt, de körülbelül egy percet vesztett, és nem utolsó sorban az első pozíciót, amelyet a Glickenhaus 709-es számú autója szerzett meg. Ugyanakkor a konkurens csapat csak néhány percig vezethetett, amelyet követően a bokszba kényszerült, így ismét Kamui állt az élre. Azonban defekt miatt gyors kiállásra volt szükség, amit izgalmas csatározás követett az élen álló Alpine versenyautóval. Kamui végül a hátrány javát ledolgozta, mielőtt átadta a volánt Mike számára, aki beállította a verseny leggyorsabb körét, folyamatosan közelítve az élen álló versenyautót. A verseny vége előtt 34 perccel egy teljes sárgazászlós kör lehetőséget biztosított egy gyors tankolásra a 7-es számú versenyautónak, amit kihasználva a csapat bebiztosította a vezető pozíciót, egészen a verseny végét jelentő kockás zászlóig. A csapat a győzelem után visszatér a kölni központba, hogy kivizsgálja a műszaki hibákat és felkészüljön a szezon legnagyobb versenyére, az augusztus 21-i Le Mans 24 órás megmérettetésre. Az akció a La Sarthe versenypályán már augusztus 15-én megkezdődik a hivatalos tesztekkel.

Akio Toyoda, a csapat alapítójának, és a Toyota világszintű elnöke

„Kamui, Mike, José, gratulálok a győzelemhez! Büszke vagyok, hogy a 7-es számú autónak is sikerült győzedelmeskednie az új kategóriában, egyúttal ez megkönnyebbülés is volt a számomra. Ugyanakkor a 7-es autónak sem volt könnyű versenye, a 8-as testvérautó pedig számos hiba miatt vesztett időt. Sajnos nem tudtunk olyan autóval készülni, amely megbízhatósági hiba nélkül teljesíti a versenyt, így elnézést kérek a versenyzőktől. Azonban a GR010 HYBRID csak az idei évben kezdte meg felkészülését valós körülmények között. A versenyen pedig nyilvánvalóvá váltak bizonyos problémák. Vannak jó és rosszféle problémák; a jók segítenek nekünk tanulni, a rosszakat pedig meg kell oldanunk az augusztusi Le Mans futamig. Nem számít, hogy mennyit készülünk, versenyzés közben mindig történhet váratlan probléma. Kazuki 2016-ban mindössze néhány perccel a vége előtt kényszerült megállni. Kamuinak egy évvel később a bokszutca kijáratánál volt problémája. Meglehetősen gyakran megtapasztalhattuk már a váratlant. A csapat összes tagjának üzenem, hogy kérem, hallgassanak a pilótákra, hiszen ők azok, akik az autóval és az úttal is közvetlen kapcsolatban vannak. Csak így tudjuk versenyautónkat még jobbá tenni. Kérem, hogy építsenek még jobb autót a pilótáink számára, hogy könnyebben és magabiztosabban versenyezhessenek! Kazuki, Séb, Brendon, Kamui, Mike, José, a ti hangotok erősebbé teszi autóinkat. Ha bármilyen suttogást is hallotok a versenyautótoktól, mondjátok el azt szerelőiteknek és mérnökeiteknek. Tegyük versenyautónkat még erősebbé, egy csapatként!”

Hisatake Murata, csapatvezető

„Pozitív nap volt a mai a TOYOTA GAZOO Racing számára. Gratulálok a 7-es számú autónak és kollégáinknak is, akik az Észt Rallyn győzedelmeskedtek. Az első WEC verseny Monzában különösen izgalmasra sikerült, és örülök, hogy a rajongók ismét jelen lehettek mindezt élőben átélni. A 7-es számú csapat keményen küzdött és megérdemelten vihették haza az első győzelmükért járó trófeát. Ugyanakkor frusztráló, hogy ennyi probléma akadt a 8-as számú autóval, és sajnálom, hogy Sébastien, Kazuki és Brendon emiatt nem tudtak harcba szállni a győzelemért. De köszönöm szerelőinknek, hogy soha nem adták fel és visszaküldték az autót a pályára; ehhez nagy csapatmunkára volt szükség. Innentől teljes mértékben Le Mans lesz a középpontban, ahol meg kell védeni tavalyi győztes címünket, miközben először kell győznünk az új Hypercar kategóriában. Ehhez nagyon sok kemény munka áll még előttünk.”

Mike Conway (GR010 HYBRID #7)

„Nagyszerű dolog Monzában győzni, mivel ez egy remek pálya és a rajongók is visszatérhettek. Az autó jól teljesített a teljes hétvége során, sőt, az idő múlásával egyre jobb lett. A versenyteljesítményünk is örömmel tölt el: amikor szükség volt rá, el tudtunk húzni a mezőnytől. A vége egy kicsit túl izgalmasra sikeredett Kamui problémájával és a defekttel, de mindez nem változtatott a végeredményen, csupán még érdekesebbé tette a küzdelmet. Nagyszerű csapatunk idei első győzelmével hazatérni. Sajnálom, hogy a 8-as számú autó ennyit töltött a bokszban, de én igazán boldog vagyok a saját versenygépünk teljesítményével.”

Kamui Kobayashi (GR010 HYBRID #7)

„Egész hétvégén erős teljesítményt nyújtottunk, épp úgy, mint a szezon két első versenyén. Sajnos eddig nem volt szerencsénk, sőt, most is volt néhány gondunk, de végül sikerült nyernünk. Azt hiszem, hogy ez a hétvége is rávilágít arra, hogy még dolgozunk kell Le Mans-ig, mivel ott nem engedhetjük meg magunknak a megbízhatósági problémákat. Úgy gondolom, hogy a 7-es autó egyre erősebbé válik és csapatként is jól dolgozunk, úgyhogy jó esélyekkel indulunk neki a 24 órás versenynek. Nagyon boldog vagyok, hogy Monzában felállhattunk a dobogó élére, ez pedig különösen fontos pozitív megerősítés a nagy verseny előtt.”

José María López (GR010 HYBRID #7)

„Ez a hosszútávú versenyzés varázsa; dolgok történhetnek, és nagyjából minden meg is történt ma. Őrült verseny volt, de hazahoztuk az autót, méghozzá az első helyen. Nem mindig a leggyorsabb nyer, de nagyon erős hétvégénk volt, ami különösen motiváló így Le Mans előtt. Az, hogy a verseny minden fázisában a leggyorsabbak voltunk, első helyről indultunk és még győztünk is, ritka esemény ebben a műfajban, így különösen büszke vagyok a teljes csapat teljesítményére; Kamui és Mike, valamint a mérnökök és a szerelők is jó munkát végeztek. Kemény verseny volt, de így még edzettebben érkezünk Le Mans-ra.”

Sébastien Buemi (GR010 HYBRID #8)

„Nehéz verseny volt számunkra, de megtettük, amit tudtunk. Stabilan tartottuk a második helyet, közel a 7-es autóhoz. Majd jöttek a problémák: az üzemanyagrendszer, majd a kerékagy. Egy hatórás versenyen nincs esély arra, hogy ezekből felálljunk, így sokat nem tehettünk. Nehéz helyzet, mivel így nem hoztunk sok pontot a bajnokságban. Remélem, hogy megoldódnak a problémáink és Le Mans-ban nem lesz gond velük.”

Kazuki Nakajima (GR010 HYBRID #8)

„Mire beülhettem az autóba, már rengeteg időt vesztettünk a javításokkal, vagyis már csak az maradt a feladat, hogy egyben elvigyük az autót a kockás zászlóig. Köszönöm a szerelőknek a kemény munkát, nélkülük nem érhettünk volna be, és gratulálok a 7-es autónak. Remek versenyük volt és örülök, hogy ismét a mi csapatunk nyert. Remélem, Le Mans-ban simább versenyünk lesz.”

Brendon Hartley (GR010 HYBRID #8)

„Ez nem a mi napunk volt. De inkább egy ilyen nap Monzában, mint Le Mans-ban, amely egyértelműen az év versenye és amit mindenképpen szeretnénk megnyerni. Voltak problémáink az üzemanyagrendszerrel, amelyet javítani kellett, majd a kerékagy következett. Bár sok pontot és nagy előnyt vesztettünk, de még mindig küzdelemben vagyunk a világbajnoki címért. Ilyen a motorsport, ezt jól ismerjük. Tanulunk a hibáinkból és teljes készültséggel megyünk Le Mans-ba.”

A Monza 6 órás verseny végeredménye

1. helyezett: #7 TOYOTA GAZOO Racing 204 kör

2. helyezett: #36 Alpine (Negrao/Lapierre/Vaxivierre) +1 perc 0,908 mp

3. helyezett: #22 United Autosports (Hanson/Scherer/Albuquerque) +4 kör

4. helyezett: #709 Glickenhaus (Dumas/Mailleux/Westbrook) +4 kör

5. helyezett: #31 Team WRT (Frijns/Habsburg/Milesi) +4 kör

6. helyezett: #28 Racing Team Nederland (v.Eerd/Chatin/de Vries) +4 kör

33. helyezett: #8 TOYOTA GAZOO Racing +43 kör