Július 17-én volt az Emoji Világnap, augusztus elején pedig elkezdték vetíteni a mozikban az Emoji-filmet, úgyhogy az idei nyarat látványosan felforrósították az apró elektronikus hangulatjelek.
A mozifilm egy emoji utazásáról szól, aki szeretne kitörni abból az érzelmi sémából, amit ő képvisel. Ez az utazás nem csupán a fizikai értelemben vett utat jelenti, egyet viszont biztosan nem kellene, hogy jelentsen: azt, amikor egy emoji egy autóvezető telefonjáról átkerül valaki más készülékére.
Egy 2016-os felmérés szerint a fiatal európai autóvezetők 22 százaléka vezetés közben is küld és fogad üzeneteket, köztük emojikat, ami újabb elem a zavaró tényezők hosszú sorában. Mindez magyarázatul szolgálhat arra, miért éppen a 18-24 éves korosztályból kerül ki a halálos közúti balesetek áldozatainak 15 százaléka, miközben ez a generáció csupán a teljes népesség 8 százalékát teszi ki.
Hogy felhívja a figyelmet erre a jelenségre, a Ford elkészítette saját animációs emoji-filmjeit, amelynek első darabja arról szól, mi történhet, ha valaki vezetés közben küld üzeneteket és emojikat. Bár az emojik jó fejek , a volán mögül küldözgetni őket egyáltalán nem menő.
Ez az egyik fontos üzenete a Ford Driving Skills for Life (DSFL) programnak is, amely a fiatal autóvezetők képzését szolgálja világszerte. A gyakorlati oktatás része a veszély felismerése, a jármű kezelése, a sebesség és távolság megválasztása, sőt a résztvevők azt is megtapasztalhatják, milyen veszélyt rejt az ittas vagy kábítószeres vezetés, vagy éppen a szelfizés a volán mögött.
A Ford Driving Skill for Life programot idén első alkalommal Budapesten, a Pólus Center parkolójában szeptember 17-18-án rendezik. A fél napos ingyenes képzések keretében várják a fiatal, friss jogosítvánnyal igen, de rutinnal nem rendelkező sofőrök jelentkezését a https://www.drivingskillsforlife.hu/schedule weboldalon.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


