Példaértékkel bíró biztonság a nagyvárosi forgalomban: az új MINI vezetést támogató rendszere elnyerte a Euro NCAP Advanced díjat.
Az új MINI nem csupán a vérpezsdítő vezetési élmény, de az aktív biztonság tekintetében is élen jár a prémium kisautó szegmensben. A legendás brit kisautó eme előkelő pozícióját most az új autókat tüzetesen átvizsgáló és világszerte elismert biztonsági teszteket végző független intézet, a Euro NCAP is megerősítette, különös tekintettel az új vezetést támogató rendszerre. A MINI az automata fékező funkcióval (City Braking function) ellátott, gyalogosokra figyelmeztető biztonsági berendezésével (Pedestrian Warning system) elnyerte a legfejlettebb autóipari technológiákat elismerő idei Euro NCAP Advanced díjat. Az innovatív rendszer az új háromajtós és az új ötajtós MINI-hez egyaránt elérhető vezetést támogató opció (Driving Assistant option) része, amelyet a független biztonsági szakértők előremutató innovációként értékeltek a nagyvárosi balesetek kockázatainak csökkentése terén.
A Euro NCAP Advanced díjat 2010 óta, évente adják át: az európai kormányok, autóklubok és biztosítók támogatását élvező neves elismerés az aktív biztonság és az utasvédelem területén mutatott kiemelkedő fejlesztéseket díjazza. A kitüntetés különösen azokra az új rendszerekre összpontosít, amelyek utat mutatnak a járműfejlesztés területén és messze túlmutatnak az Európa-szerte elismert Euro NCAP töréstesztjeinek követelményein.
A MINI harmadik generációjának piaci debütálásakor mutatta be az automata fékező funkcióval ellátott, gyalogosokra figyelmeztető biztonsági berendezést, amely az új MINI-hez elérhető számos különleges felszerelés egyike. Az új háromajtós és az új ötajtós MINI összes modellváltozatához elérhető vezetést támogató opció az aktív sebességtartó automatikát, a távolsági fényszóró asszisztenst, az útjelzéseket és táblákat felismerő berendezést, valamint az automata fékező funkcióval ellátott, ütközésre figyelmeztető rendszert egyesíti. Az innovatív felszereltség eme funkcionális sokfélesége teszi a vezetést támogató opciót különösen vonzóvá, hiszen jelentős mértékben növeli a MINI vezetésének kényelmét és biztonságát.
Az automata fékező funkcióval ellátott, gyalogosokra figyelmeztető biztonsági berendezés, amely elnyerte a Euro NCAP díját, 10 és 60 km/órás sebességtartomány között működik. A rendszer szüntelenül elemzi az első szélvédő mögé, a belső visszapillantó konzoljába épített kamera képét és figyelmezteti a sofőrt balesetveszély esetén. A sofőr első körben egy vizuális jelzést kap a rendszertől egy, a műszerfalon felvillanó szimbólum képében, amit második körben már egy hangjelzéssel járó figyelmeztetés követ. Mindeközben a berendezés közepesen erős fékezéssel, magától megkezdi a jármű lassítását, amely manőver már önmagában is jelentősen csökkenti az ütközésveszély kockázatát. A rendszer fékező beavatkozását a sofőr félreérthetetlen jelzésekkel érzékeli, közbeavatkozásával pedig nagymértékben hozzájárul a baleset megelőzéséhez.
A független méréseket végző Euro NCAP széleskörű vizsgálatnak vetette alá az új MINI automata fékező funkcióval ellátott, gyalogosokra figyelmeztető biztonsági berendezését az intézet teszt laboratóriumában, a vizsgálatok pedig egyértelműen igazolták a rendszer hatékonyságát, amely alapján az intézet a 2014-es Euro NCAP Advanced díjjal ismerte el az új MINI biztonsági funkciójának működőképességét és úttörő innovációját.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


