AutóAddikt Autó-motorsport Goodyear SuperSport abroncsokat kap a Porsche 911

Goodyear SuperSport abroncsokat kap a Porsche 911

A közelmúltban bemutatott Eagle F1 SuperSport termékcsalád részeként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsok kerülhetnek a Porsche 911 GT2 RS és Porsche 911 GT3 RS típusokra, 265/35 ZR 20 (99Y) XL és 325/30 ZR 21 (108Y) XL méretben.

A Porsche Motorsport vezető mérnöke, Jan Frank az új abroncsokról: „Az új Goodyear Eagle F1 SuperSport RS bizonyíthatóan azt a csúcsteljesítményt nyújtja, amire nekünk itt a Porschenél szükségünk van. A Goodyear kiváló abroncsot tervezett nekünk, ami pontosan megfelel a Porsche 911 GT2 RS típus által támasztott extrém követelményeknek.”

Az új Eagle F1 SuperSport RS abroncsok fejlesztésének utolsó lépéseként a köridőket mérték az olaszországi Nardòban található Porsche tesztpályán. Ez egyúttal a Goodyear visszatérését is fémjelezte az ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) abroncsok piacára. Nick Harley, a Goodyear EMEA-régió OE ügyvezető igazgatója az alábbiakat fűzte hozzá mindehhez: „A SuperSport RS fejlesztése során tehetséges mérnökeink munkája legalább annyit nyomott a latban, mint fejlesztési létesítményeink világszínvonalú felszereltsége. A kettő kombinációja nyomán páratlan minőségű UUHP-abroncs született. Az új abroncsot úgy alakítottuk ki, hogy képes legyen javítani ezeknek az igazán speciális járműveknek a teljesítményét és kezelhetőségét, mind a jelenleg az utakon futó, mind a fejlesztés alatt álló modellek esetében.”

Abroncsokra vonatkozó követelmények

Az elöl 265/35ZR20 (99Y) XL, hátul pedig 325/30ZR21 (108Y) XL abroncsokkal felszerelt GT2 RS autóknak rendkívül kemény gyakorlati kihívásokon kellett megállniuk a helyüket. A Porsche Motorsportnak olyan abroncsokra volt szüksége, amelyek képesek megbízhatóan átadni 700 lóerő hasznos teljesítményt 750 nm maximális forgatónyomaték mellett, méghozzá úgy, hogy ez mind egyenesben, mind a kanyarokban kiemelkedő köridőket eredményezzen.

„Az ilyen körülmények közt is versenyképes teljesítményt nyújtó abroncsok választéka igencsak szűkös” – magyarázza Harley. „Az, hogy az Eagle F1 SuperSport RS-t egy olyan gyártó is dicséri, mint a megszállottan a fejlődésre törekvő Porsche, azt jelenti, hogy a Goodyear az UUHP-szegmensben valóban kiváló terméket tett le az asztalra.”

A homologizáció értelmében a Porsche saját eladói hálózatán keresztül N0 jelű Goodyear Eagle F1 SuperSport RS abroncsokat hoz forgalomba Porsche tulajdonosok számára, akiknek fontos, hogy száraz utakon a lehető legmegbízhatóbb teljesítményt és kormányozhatóságot kapják.

Műszaki információk: Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

A Goodyear az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot kifejezetten a Porsche Motorsport részére fejlesztette ki, a megrendelő pedig azt kérte, hogy a termék a pályán rekordteljesítményt nyújtson. Xavier Fraipont, a Goodyear EMEA-régióért felelős termékfejlesztési alelnöke a következőket mondta az új abroncsban rejlő lehetőségekről: „A Goodyear gazdag hagyományokkal rendelkezik a motorsportban. Az Európában kifejlesztett új Goodyear Eagle F1 SuperSport RS abroncsok vállalatunk minden megszerzett tapasztalatát és tudását ötvözve, a versenyteljesítményre összpontosítva jelentősen növelik a szuper sportautók teljesítményét.”

A németországi Hanauban található fejlesztői központban több száz mérnök, tudós és műszaki szakember bevonásával zajlik az új anyagok, futófelületi mintázatok és gyártási technológiák kidolgozása. Mindenre kiterjedő fejlesztési munkájuknak köszönhetően az Eagle F1 SuperSport RS számos úttörő megoldást alkalmaz az UUHP-piacon:

A tiszta versenykeverék a maximális száraz tapadást a kimondottan merev mintaelemek és a csökkentett mintamélység kombinálásával biztosítja. Ez az előnyös kombináció maximálisra növeli a g-erőket, miközben a lehetséges minimumra csökkenti a mintázat elmozdulását a legextrémebb kanyarokban is, ami a sofőr szempontjából kiváló tapadást és rendkívül precíz kormányozhatóságot eredményez.

Az alkalmazott abroncskialakítás sokat kölcsönöz a motorsport világából. Az Eagle F1 SuperSport RS megerősített Aramid övbetéttel és megnövelt tapadófelületű optimális profillal rendelkezik, ami a különböző vezetési körülmények és sebességek mellett is egyenletesen tartja a nyomáseloszlást.
Végül, de nem utolsósorban a futófelület kialakításának része a masszív külső váll is, melynek feladata az oldalirányú erők optimális elvezetése és a rendkívüli kanyarstabilitás biztosítása.