AutóAddikt Bemutatók Peugeot Hazai menetpróbán a Peugeot 5008

Hazai menetpróbán a Peugeot 5008

Magyarországon is bemutatkozott a teljesen újragondolt és átalakult Peugeot 5008. Itthon tettük próbára Óbuda lankáin, igaz, csak rövid ideig ismerkedhettünk testközelből az autóval.

A sajtótájékoztatón egyebek mellett az is kiderült, hogy a Peugeot 5008 forgalmazása már június végétől elindult, viszont az első modellek előreláthatólag nyár végén vehetők majd át a megrendelések teljesítésével párhuzamosan.

Nézzük a részleteket, segítségül a hazai importőr által kiadott sajtóbrosúrát használtuk.

Változatlan névvel más szegmensben: a szabadidőautók új dimenziójaként aposztrofált friss Peugeot 5008 a C szegmens hétszemélyes, nagy szabadidő-autói között mutatkozik be. Félelmetes ütőkártyákkal érkezik erre az ígéretes piacra, említsük is meg mindjárt a látványos PEUGEOT i-Cockpit® legújabb generációs kiadását, az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezt, és a nagyszámú high-tech kényelmi és biztonsági felszerelést. Dinamikus és elegáns formaterve példás funkcionalitást rejt: a hét önálló üléssel az új Peugeot 5008 az első szabadidő-autó, amelyben az utastér variálhatósága a legjobb egyterűekéhez méltó. A Peugeot 5008 Peugeot 5008 SUV, amely a hatékony és takarékos motorok, valamint a modellek széles választékát kínálja, forgalmazását pedig – ahogy feljebb már utaltunk rá – 2017 ősztől kezdik meg világszerte.

A C szegmens hétszemélyes, nagy szabadidő-autói: szépreményű piac

Mennyi minden változott a C kategóriában 2009, a Peugeot 5008 első nemzedékének bevezetése óta!

Akár a többi szegmensben, itt is számos új SUV modell jelent meg. Nem véletlenül, hiszen ez az új autótípus remekül passzol a modern kor elvárásaihoz. A SUV néhány év alatt a B és a C kategória limuzinjai után a harmadik legkedveltebb karosszériatípus lett Európában az összes szegmenst egybevetve.
A modern autózás megtestesítőjeként tekintélyt és modern jelleget áraszt, érzelmeket ébreszt, és személyes élményekkel gazdagít. A SUV az igényesség auráját vonja a vezető köré, és az utazást, az új élmények átélésének vágyát testesíti meg.

Ezek a Peugeot márka arculatával és a modellek exkluzivitásának növelésére irányuló márkastratégiával összecsengő értékek vezették a Csoport formatervezőit és mérnökeit a 2012 óta tartó, nagyszabású program megalkotására, melynek keretében egy év leforgása alatt világszerte öt új szabadidő-autót vezetett be a márka. A markáns offenzíva 2016. márciusban kezdődött az új Peugeot 2008 SUV bevezetésével, majd májusban folytatódott az új Peugeot 3008 SUV leleplezésével. Kínában a 3008 előző nemzedéke tovább folytatja karrierjét egy modellfrissítést követően, míg az új PEUGEOT 3008 SUV kínai piacra készült, hosszított változatát Peugeot 4008 néven mutatták be a chengdui szalonon. Az új Peugeot 5008 tehát már az ötödik a márka szabadidő-autóinak sorában.

De miért hozott létre a Peugeot egy SUV-ot az új 5008-ból, és fordított hátat a C szegmens hétszemélyes egyterűinek?

Először is azért, mert ez az alkategória gyakorlatilag csak Európában létezik, márpedig az 5008 világszintű ambíciókat dédelget. Az is kiderült, hogy a C szegmens szabadidő-autóinak piaca a hagyományos limuzinok és az egyterűek rovására érte el látványos fejlődését. Miért? Valószínűleg azért, mert a mai ügyfelek egyre szívesebben szállnának ki a hagyományos karosszériatípusokból. Egyrészt azért, mert egy kombi, vagy különösen egy egyterű tulajdonosaként szeretnének megszabadulni a családi autók meglehetősen szűkre szabott, kizárólag a funkcionális jelleget hangsúlyozó imázsától. No és főleg azért, mert mindannyian szeretnének saját maguknak örömet szerezni, és mára a leggyakrabban kényszerű helyzetként megélt autózás az élmények, az érzelmek és a közösségi megosztás idejeként értékelődött át. Ebben a helyzetben nem volt nehéz letenni a voksot a Peugeot 5008 megújulásához kapcsolódó irányváltás mellett: az új modell legyen egy SUV!

Ugyanakkor a C szegmens nagy szabadidő-autóinak ez a szép jövő előtt álló alkategóriája még csak kibontakozóban van, kevés márka fogott a gyártásába. Pedig ez a piac komoly lehetőségekkel kecsegtet, mivel egy nagyon keresett típusról van szó. Napjainkban egyre több autóst hódít meg a SUV koncepciója és a presztízs, melyet magában hordoz, de a tágasság, a kényelem és a praktikum is vonzóvá teszi számukra ezt a karosszériatípust, mely több szempontból is megfelel tevékeny életük változatos igényeinek. Számukra a jelenlegi kínálat meglehetősen behatárolt (túlságosan kompakt, kevéssé alakítható SUV-ok), vagy kevésbé elérhető (felsőkategóriás, túl drága, túl méretes modellek). Még a jelenlegi SUV-tulajdonosok is, akik egyébként értékelik autójuk szépségét és presztízsét, gyakran érzik úgy, hogy jó lenne növelni a belső tereket és bővíteni felhasználhatóságának körét.

Az új Peugeot 5008 számára tehát minden adott, hogy az új kategória mérvadó modelljeként lépjen piacra, melyben egyértelműen testet ölt a vezetés új élményével és az intelligens funkciókkal összekapcsolt modern autózás.

A most bemutatott erényekkel felvértezett új PEUGEOT 5008 SUV hármas törekvést hordoz magában:

• Tovább folytatja és konkrét formába ölti a márka feljebb pozicionálási törekvéseit
• Világszinten forgalmazott, a nemzetközi piacokon is népszerű modell kíván lenni
• Piacvezetővé szeretne válni kategóriájában, a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között

Ezek elérésében számos egyedülálló tulajdonság segíti, kezdve az egyszerre lenyűgöző és praktikus utastérrel.

Az új Peugeot i-Cockpit: az utastér új fogalma

Az új Peugeot 5008 szabadidő-autót teljesen újonnan fejlesztették ki: koncepcióját tekintve – kompakt külső méretek, tágas belső tér, intelligens funkciók – egyedülálló a szegmensben. Ezen kívül az új Peugeot szabadidő-autók, a 2008 és a 3008 folytatásában számos olyan erénnyel büszkélkedhet, amelyek a legelegánsabb, a legmodernebb és a legjobban összerakott modellé teszik a kategóriában.

Egyik legerősebb ütőkártyája az egyedi vezetőhely. Az első ajtók kinyitásakor tekintetünk mindjárt a legújabb Peugeot i-Cockpit vezetőhelyre siklik; az újító szellemű, már-már futurisztikus kialakítás egy rendkívül igényes, egyedülálló világba repíti az autó utasait.
Mindent együtt találunk itt: a szépséges, kicsi kormánykereket – a legkisebb a piacon, minden szegmenst egybevetve-, a tabletként a műszerfalra helyezett, 8 colos, nagyméretű kapacitív érintőképernyőt, valamint a nagyfelbontású, 12,3 colos magasra helyezett digitális képernyőt. A kijelző grafikai minősége, az animációs játékok, valamint a beállítható és személyre szabható módok közötti átmenetek esztétikus kivitelezése igazán élményszámba megy. Az érintőképernyő egyszerű és interaktív használatának köszönhetően az összes vezetési és kényelmi információhoz könnyedén hozzáférhetünk, akárcsak a műszerfal közepén elhelyezett, szemet gyönyörködtető zongorabillenytűkkel. A hét billentyűn keresztül a vezető közvetlenül beléphet a legfontosabb kényelmi és biztonsági funkciókhoz, és folyamatosan nyomon is követheti a rádió, a klímaberendezés, a navigáció, a járműparaméterek, a telefon, a mobilalkalmazások és a figyelmeztető funkciók használatát.

Az autóban utazók érzékeinek bevonása azonban nem áll meg itt. A zongorabillentyűk mellett az új Peugeot 5008 SUV i-Cockpit Amplify rendszere, nevéhez hűen, valóban felerősíti a vezetés élményét, és szinte valamennyi érzékszervünket azonnal bevonja a vezetésbe:

– A látást a hangulatvilágítás erősségének, valamint a képernyő színeinek állításával;
– A hallást a zenei hangzás beállításain keresztül;
– A tapintást az ülésekbe épített többpontos masszázsrendszernek köszönhetően (ötféle program)
– A szaglást az illatosítón keresztül

Kétféle belső kialakítás közül választhatunk: a « Boost » a dinamikusabb, a « Relax » a nyugodtabb vezetési stílushoz készült. Mindkét mód teljesen egyénileg alakítható, és egyedülálló élménnyé varázsolja az utazást a vezető és az utasok számára.

Az utazás élményszerűségét szolgálja a belső tér gazdagsága, ami erősen hozzájárul az utastér szinte tapintható, kimagasló minőség- és modernség érzetéhez. Melegséget és ihletettséget sugall a legnemesebb anyagokból (bőr, króm) kialakított, modern és elegáns belső tér. És ha ennyire odafigyeltek a tervezők az első ülésekre, vajon milyennek teremtették a többi utasnak szánt teret?

Tágas utastér, még több funkció

2,84 m-es tengelytávjával a C szegmens összes szabadidő-autója közül az új Peugeot 5008 SUV kínálja a legtágasabb utasteret! Az EMP2 padlólemez nagyfokú alakíthatósága jóvoltából a tengelytávot az új Peugeot 3008 szabadidő-autóéhoz képest 16,5 cm-rel, az előző 5008 modelléhez képest 11 cm-rel növelték meg. Ezzel azt is elmondtuk, hogy a belső méretek igazán nagyvonalúak, amit legjobban a második sor utasai értékelnek majd, például a 60 mm-rel megnövelt lábtérnek köszönhetően.

A jármű hossza 4,64 m; az új Peugeot 3008 SUV-nál 19 cm-rel, az előző 5008-nál 11 cm-rel hosszabb, ezzel a külső méretek tekintetében a szegmens kompaktabb modelljei közé tartozik. A nagyobb hosszúság tágasabb belső tér kialakítását tette lehetővé.
Ám az új PEUGEOT 5008 nem elégszik meg azzal, hogy kihozza a maximumot a felépítés adta lehetőségekből, hanem egy olyan SUV, amely különleges konfigurációval újít a kategóriában:

• Három egyforma, önálló, elrejthető ülés a második sorban
• Két önálló, elrejthető és kivehető ülés a harmadik sorban

A második üléssor három önálló ülése számos előnyt nyújt:

• Egyforma szélesek, így mindhárom utas ugyanolyan kényelemben utazhat;
• Hosszában állíthatók, ezzel az utastér és a poggyásztér alakíthatóságát egyaránt lehetővé teszik. A lábtér mindenütt kényelmes;
• Dőlésszögük öt fokozatban állítható (két állítási helyzet az előző modellben);
• Valamennyihez betolható fejtámla tartozik, ami alacsony pozícióban nem takarja el a kilátást hátrafelé, amikor senki sem ül az ülésben;
• Könnyen elrejthetők kívülről és a csomagtér felől, így teljesen sík, kiállásoktól mentes felületet alakíthatunk ki (az ülések hátulján található, elmozdítható merev fülek segítségével);
• Mindhárom üléshez hárompontos Isofix rögzítési rendszer tartozik.

Az új Peugeot 5008 SUV a felszereltségi szinttől, illetve országtól függően alapfelszerelésként vagy opcióként a csomagtér padlójába süllyeszthető, két plusz ülést is kínál a harmadik sorba. Az ülések lehajtásával és a két mozgatható fül segítségével teljesen sík felület alakítható ki, a fülek könnyen ráhajthatók az ülések hátuljára, amikor azokat újra felhajtjuk.

A harmadik sor üléseihez a beszállást megkönnyítik a második sor két szélső ülésének tetején található, erre szolgáló kezelőszervek. A két szélső ülés egyetlen mozdulattal lehajtható és előre csúsztatható, az így felszabaduló helyen kényelmesen beszállhatunk a harmadik sor üléseihez.

De ez még nem minden! Az okosan kigondolt koncepció arra késztette a márka mérnökeit, hogy könnyen kivehető üléseket tervezzenek. A viszonylag kicsi súly (nem egészen 11 kg) és az egyetlen fogantyúval történő könnyű kezelhetőség következtében az adott felhasználástól függően mindig ideális méretűvé alakítható a csomagtartó. A harmadik sorban minden egyes ülés eltávolításával 39 dm3 (VDA 210 szerinti mérés) hely szabadul fel.

A kiemelt ülések helyén felszabaduló hellyel tovább növelhető az egyébként is impozáns méretű csomagtér, amely a kategória bajnoka! Térfogata ötüléses kialakításban elérheti a 780 dm3 VDA 210 mérés szerint (1060 liter), vagyis alapból 100 dm3-el tágasabb, mint az előző generációs 5008-é! A rakodóküszöb kifejezetten alacsony (676 mm), a poggyásztér szögletes és kiszögellésmentes, az első utasülés pedig vízszintesig lehajtható, így akár 3,20 m hosszú tárgyat is szállíthatunk az autóban.
Praktikus a láblendítéssel működtethető hátsó csomagtérajtó is: a hátsó lökhárító alatt elhelyezett érzékelő segítségével nyithatjuk ki a motoros csomagtérajtót, amely ugyanolyan gyorsan, erőfeszítés nélkül vissza is csukódik.

Az új Peugeot szabadidő-autó tágas, funkcionális, igényeink szerint alakítható, praktikus és ötletes belső tere a hétköznapi autózás bármely kihívásával képes megbirkózni, és a legkülönbözőbb helyzetekhez is alkalmazkodik. És ha ehhez hozzávesszük a sokféle felszerelést (csatlakozók, csomagtérelválasztó, napellenzők, lehajtható asztalkák, akasztók, pohártartók stb.) és az utastérben kialakított változatos rakodóhelyeket (össztérfogatuk eléri a 38 litert), máris ráébredünk, hogy az autózás új dimenziójába léptünk…

Valóban, a belső tér kialakítása, a felszerelések, a technikai berendezések, a felhasznált anyagok és a kidolgozás minősége kategóriájában egyedülállóvá teszi az új PEUGEOT 5008 SUV utasterét. Arra invitál, hogy kényelemben, nyugalomban, felszabadultan töltsük el itt az időt. Ugyanazt a felsőkategóriás élményt ígéri, amit a külseje is sugall.

Szabadidő-autó, méltóságteljes külsővel

Az új Peugeot 5008 külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy ez bizony egy szabadidő-autó. A típus minden sajátos ismertetőjegyét magán viseli: hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal. Erőt és igényességet sugároz az ihlet diktálta formaterv, amelyben minden vonalnak, élnek és legömbölyített résznek megvan a helye, az autó egész megjelenése harmóniát, eleganciát áraszt.

A hosszításra szánt plusz centiméterek (19 cm, ebből 16,5 cm a tengelytáv növelése) és a mértéktartó magasság (1,64m a tetőrudakkal) nyúlánk és rendkívül dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A magas övvonal és az üvegezett felületeket egészen a hátsó ablakig elegánsan körülfutó króm szegély merész oldalnézettel ruházza fel az autót. Ezt a sportos és lendületes összképet erősíti a tető feszes vonala. A vonalvezetés letisztult, sallangmentes, feszes vonalakkal és gömbölyített formákkal. Még méltóságteljesebbé, elegánsabbá és modernebbé teszi az autót a « Fekete Gyémánt » tető, amely bármely karosszéria szín esetén igényelhető. Ebben a kivitelben a felsőkategória és a prémiumgyártók világa közötti határon mozog az új PEUGEOT 5008 SUV.

Az autót körbefutó védőelemektől a nagyméretű kerekeken át a tetősíkra simuló, hosszanti tetőrudakig mindent úgy alkottak meg, hogy a karakteresség és a kifinomultság harmonikus egyvelegével ruházzák fel az autó oldalnézetét. A legapróbb részletekben is fellelhető kreativitás az ultramodern, sőt futurisztikus külső kialakítását szolgálja, jó ízléssel elkerülve a túldíszítettség vagy mesterkéltség zsákutcáit. A hosszított oldalnézetből remekül kiolvasható, milyen tágas belső teret szántak az utasoknak a tervezők: az ajtók és a tengelytáv mérete nem hagy kétséget afelől, hogy belül méretes és komfortos tér fogad, ami fokozottan igaz a nagyméretű, nyitható panoráma üvegtetővel ellátott modellek fényben fürdő utasterére.

Az erő és a lendületesség érzete az orr-részen is folytatódik a krómozott részekkel díszített, exkluzív kivitelű hűtőrácsban, közepén, a büszkén elhelyezkedő, méreteiben tökéletesen eltalált (se nem sematikus, se nem hivalkodó) oroszlánnal. A finom vonalakkal megrajzolt halogén fényszórók átható tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Akár metszővé is válhat ez a tekintet az opcióként igényelhető full LED-es lámpákkal. Ez utóbbi esetben az autó króm betétes, sakktáblát idéző hűtőmaszkkal és egyedi első lökhárítóval készül. Az összes felszereltségi szinten számos szélesre nyitott légbeömlőt találunk. A rendkívül kifejező orr-rész a tulajdonos biztonságérzetét és a márkához tartozásból fakadó büszkeségét egyaránt erősíti. Egy vérbeli PEUGEOT! Egy minden ízében SUV.

A hátsó rész robusztusságot áraszt és fokozza a biztonságérzetet. Az igényes gömbölyű felületek mellett a hátsó szélvédő alatt megtaláljuk a márka újgenerációs szabadidő-autóinak egyéniségét meghatározó csillogó fekete díszcsíkot. Az opálfényű fénydiódás lámpákat összekötő sáv közepén a Peugeot logó és felirat található. Visszaköszön a hármas karmot formázó lámpa, a Peugeot modellek immár összetéveszthetetlen stílusvonása, amely éjjel-nappal egyértelműen felismerhetővé teszi a márka modelljeit. A hátsó nézetből egyértelműen kiolvasható az impozáns és praktikus csomagtartó ígérete, széles ajtónyílással és meglepően alacsony rakodóküszöbbel.

Az 5008 új nemzedéke remekül megrajzolt szabadidő-autó, melynek nagyszerű arányai a versenytársakénál kevésbé masszív és alacsonyabb külsőt kölcsönöznek. Bármely szögből nézzük is, első pillantásra érzékelhető a csúcsminőség és a rendkívül igényes munka. Ezt az összbenyomást számos részlet táplálja: a precíz illesztések, a jármű külsején esztétikusan elhelyezett krómbetétek, a kettős karosszériaárnyalat stb. A megjelenése dióhéjban: rendkívül elegáns, visszafogott és ízléses.

A nagy túraautókéhoz fogható vezetési és utazási élmény

Az új Peugeot 5008 SUV osztozik a 308-cal és 3008-cal az EMP2 platformon, ami önmagában mindent elárul, hiszen az « Efficient Modular Platform » dinamikai tulajdonságai széles körben elismertek, és optimális szintézist teremtenek a kényelem és az úttartás között.

Adottságainál fogva a padlólemez bármilyen karosszériatípushoz alakítható, többek között a tengelytáv 55 mm-es szakasszal történő meghosszabbításával. Az új PEUGEOT 5008 esetében három plusz szakasszal toldották meg az új 3008-hoz képest. A futóműveket ebben az esetben is a különböző motorokhoz igazították, hogy az úttartás valamennyi változatban méltó legyen az oroszlános márka hírnevéhez. Hiszen a vezetés élménye tekintetében az új Peugeot 5008 valóban egy SUV, ám mindenek előtt egy Peugeot! A márka mérnökeinek célja pedig a napnál is világosabb: az etalon úttartási képességeken kívül olyan izgalmas vezetéssel felruházni ezt a nagy szabadidő-autót, mely a kifogástalan úttartásból és a precíz kormányzásból fakad. Az eredmény önmagáért beszél: méretei ellenére az új Peugeot 5008 SUV meglepően fürge és biztonságos benyomást kelt, vele a legrövidebb, leghétköznapibb utazások is az öröm perceivé válnak. A vezető méltán érezheti, hogy a világ egyik legbiztonságosabb és legkellemesebb autójának kormányát tartja a kezében.

Az autó minden porcikája csúcskategóriás utazásra invitál, köztük a kimagasló akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés:

– a körülölelő első ülésekbe opcióként nyolcpontos pneumatikus masszírozó rendszer igényelhető;
– Premium FOCAL HIFI rendszer, a francia hangminőség magasiskolája;
– nagyméretű nyitható panorámatető;
– vezeték nélküli okostelefon töltésére kialakított rész a középkonzolon. A mágneses indukció elve alapján működő helyen a Qi 1.1 szabvánnyal kompatibilis eszközök automatikusan feltölthetők

A vezetést segítő, legújabb generációs ADAS rendszerek (Advanced Driver Assistance Systems) az országtól függően alapfelszerelésként vagy opcióként kínált biztonsági felszerelések egész arzenáljának alkalmazásával minimalizálják az utazás során előforduló veszélyforrásokat:

– Advanced Grip Control és annak új funkciója, a Hill Assist Descent Control (HADC). Ezzel az exkluzív rendszerrel az új Peugeot 5008 SUV járatlan utakra is magabiztosan merészkedik;
– Automatikus vészfékezés (Active Safety Brake) és Figyelmeztetés ütközés veszélyére (Distance Alert), a kettő együtt csomagban;
– Aktív figyelmeztetés akaratlan sávelhagyásra (Active Lane Departure Warning);
– Figyelmeztetés a vezető éberségének lankadására;
– Autamatikus fényszóró-bekapcsolás;
– Sebességkorlátozó táblák felismerése és az ajánlott sebesség kijelzése;
– Adaptatív tempomat stop funkcióval (automatikus váltó esetén);
– Aktív holttérfigyelő rendszer;
– Park Assist;
– Visio Park (360 fokos kamera kép)

A folyamatos online kapcsolattartás legjava

Az új Peugeot 5008 tulajdonosa olyan, mint az autója: benne él a korában. Természetes igénye tehát, hogy a kormánynál ülve folyamatosan kapcsolatban legyen a külvilággal és maximális biztonságban navigáljon az olyan berendezéseknek köszönhetően, mint a Mirror Screen vagy az online 3D navigációs rendszer.

A rendkívül realisztikus 3D navigáció a talaj lejtését is figyelembe véve jeleníti meg az épületeket 3D-ben. A kormányon található kapcsoló segítségével a térképet a jobb láthatóság érdekében egyetlen mozdulattal akár át is vihetjük az érintőképernyőről a magasra helyezett digitális kijelzőre. A TomTom® Traffic abban segít, hogy folyamatos tájékoztatást kapjunk a vezetéshez szükséges eseményekről és hozzáférjünk számos információhoz: helyi időjárás, parkolók, benzinkutak stb. Opcióként a TomTom® « veszélyes területek » kijelzésére is előfizethetünk, ezzel megbízható információkat kaphatunk közvetlenül a veszélyes vagy átmenetileg veszélyes területekről.

A Mirror Screen funkcióval a jármű érintőképernyőjére vetíthetjük okostelefonunk kijelzőjét, ami megkönnyíti az alkalmazások használatát. Ez a funkció kompatibilis a MirrorLink (androidos okostelefonok), az Android Auto és az Apple CarplayTM (az iPhone 5-től) protokollokkal. A kormányon elhelyezett kapcsoló megnyomásával a funkció az okostelefonon keresztüli hangfelismerést is lehetővé teszi (S-Voice Android és Siri d’Apple). Ezzel új lehetőségek nyílnak meg a vezető előtt, mostantól teljes biztonságban, tekintetét mindvégig az úton tartva kezelheti a telefonját, választhat zenét, szöveges üzeneteket olvashat és írhat, vagy útvonalat kereshet. Folyamatos kapcsolattartás vezetés közben, teljes fordulatszámon.

A Peugeot Connect csomaggal három területen még tovább bővülnek az új technikák adta lehetőségek: a navigáció, a biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és a karbantartás (a PEUGEOT Connect csomagok távszolgáltatásai).
A vezető a lehető legegyszerűbb és legkényelmesebb módon jut hozzá ezekhez az információkhoz és funkciókhoz, ebben nagy segítséget nyújtanak az új PEUGEOT 5008 felhasználóbarát kezelőfelületei.

Ütőképes és vonzó modellválaszték, takarékos motorokkal

Az új SUV Peugeot 5008 modellpalettája tökéletes összhangban van a két évvel ezelőtt meghirdetett márkastratégiával, és a legutóbbi Peugeot típusok kínálatának felépítését követi:
– három « mainstream » felszereltségi szint (Access, Active, Allure)
– a felsőkategóriás és sportos GT Line kiadás
– a dinamikus és exkluzív GT változat

Az optimális járműfelépítésből adódó előnyöknek köszönhetően az új Peugeot 5008 SUV bármely motorizáció és felszereltségi szint esetén kitűnő teljesítményeket nyújt. Az optimalizált felépítés egyik legfontosabb hozadéka a tömeg terén elért áttörés. Az új EMP2 platform kedvező hatásai, valamint a minden szinten megvalósított tömeg/funkcionalitás és külső megjelenés/hatékonyság arányainak tényleges javítása következtében az előző nemzedékhez képest átlagosan 95 kg-ot sikerült lefaragni a modell súlyából. De ez még nem minden: az áramvonalas formaterv, valamint a karosszéria méretének optimalizálása kitűnő légellenállást eredményezett, ami a kategória egyik legjobbja. A 17 és 18 colos, ultra alacsony gördülési ellenállású abroncsok, illetve a Michelin által kifejlesztett, 19 colos, slimline (205 55 R19 méretben) gumik tovább fokozzák az 5008 hatékonyságát.

Európában mindezek az erények, a különösen takarékos és hatékony Euro6.1 benzines és dízelmotorokkal karöltve hozzájárulnak ahhoz, hogy az új Peugeot 5008 SUV mértékadó ajánlatként jelenjen meg a C szegmens hétszemélyes nagy szabadidő-autói között.
A választékban szereplő valamennyi benzines és dízelmotor a kategória legjobbja címmel büszkélkedhet saját teljesítménykategóriájában! A benzinesek CO2-kibocsátási értéke 115 grammról indul km-ként, míg a dízeleké, a BlueHDi technikának köszönhetően, mindössze 105 grammról.

A kínálat négy benzinmotorja:

– az 1.2L PureTech 130 S&S, hatfokozatú manuális váltóval, standard kivitelben (CO2-kibocsátása 117 g/km), rendkívül alacsony fogyasztás jellemzi (CO2-kibocsátása 115 g/km de CO2)
– az 1.2L PureTech 130 S&S, EAT6 (CO2-kibocsátása 120 g/km)
– az 1.6L THP 165 S&S EAT6 (CO2-kibocsátása 133 g/km)

A dízeleket hat típus képviseli (országtól függően):

– az 1.6L BlueHDi 100 S&S, ötfokozatú manuális váltóval (CO2-kibocsátása 106 g/km)
– az 1.6L BlueHDi 120 S&S, ötfokozatú manuális váltóval (CO2-kibocsátása 108 g/km), rendkívül alacsony fogyasztás jellemzi (CO2-kibocsátása 105 g/km)
– az 1.6L BlueHDi 120 S&S EAT6 (CO2-kibocsátása 112 g/km)
– a 2.0L BlueHDi 150 S&S, hatfokozatú manuális váltóval (CO2-kibocsátása 118 g/km)
– 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6 (CO2-kibocsátása 124 g/km).
Ez utóbbi kizárólag a felsőkategóriás és dinamikus GT változatba rendelhető.

A Peugeot innovatív megoldásai a városi mobilitás terén

A Peugeot azon gyártók egyike, akik folyamatosan azon dolgoznak, hogy újító szellemű megoldásokkal válaszoljanak az olyan égető kérdésekre, mint a belvárosok egyre nehezebb megközelíthetősége. Ennek szellemében fejlesztette ki a márka az e-Kick elektromos rásegítésű és összecsukható robogót, amelyet idén májusban az új Peugeot 3008 szabadidő-autó leleplezése alkalmából mutatott be.

A Peugeot és a robogók gyártásában a világ legjobbjai közé tartozó MICRO vállalat által közösen kifejlesztett, kettős márkanévvel fémjelzett e-Kick tökéletesen megtalálja a helyét az új Peugeot 3008 és 5008 szabadidő-autók csomagtartójában a kivehető akkucsomaggal és a dokkolóval együtt, amely lehetővé teszi, hogy bármikor rendelkezésre álljon, amikor csak szükség van rá.

Ám ez még nem minden! Az új Peugeot 5008 szabadidő-autóval együtt mutatja be a márka az e-Bike eF01 elektromos rásegítésű, összecsukható kerékpárt, amely nemcsak szembeötlően modern formatervével, hanem könnyű kezelhetőségével és egyszerű tárolásával is lenyűgöz. Az e-Kickhez hasonlóan az e-Bike praktikusan elhelyezhető az új Peugeot 5008 SUV csomagterében kialakított dokkolóban.

Nem mindennapi ajánlat ez olyan gépkocsi tulajdonosoknak, akik az autó mellé szívesen választanak kiegészítő közlekedési megoldást úti céljuk zökkenőmentes, korlátok nélküli eléréséhez. Annál is inkább jó választás ez, mert mindkét eszközt bevihetjük a MYPEUGEOT mobil alkalmazásba, amely valós időben mutatja az akkumulátor töltöttségi szintjét, a megtehető hatótávot, az időjárási információkat és a navigációs utasításokat. Ez az ötletes eszköz gyökeresen megváltoztatja a városi emberek életét. Vége a korlátoknak, éljen a szabadság.

Gyártás Franciaországban

Az új Peugeot 5008 szabadidő-autót Rennes (Franciaország) üzemében gyártják, a modellekhez szükséges összes hajtásláncot pedig szintén francia földön, Trémery és Douvrin gyáraiban állítják elő. Ezzel a modell kiérdemelte a Garantáltan Franciaországi Eredetű termékeknek járó címkét.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS