A vadonatúj Honda Civic Type R hódította el az Év Női Autója verseny Legjobb teljesítményorientált autó címet. Ez igen komoly elismerés, a döntőbizottság soraiban ugyanis kizárólag a szebbik nem képviselői ültek.
Bár az új Civic Type R csak nemrég mutatkozott be, máris tucatnyi díjat zsebelt be. Júniusban az Auto Express olvasói szavazták meg a legjobb hot hatch-nek, a múlt hónapban pedig a Sport Auto választotta a legjobb import kompakt sportkocsinak.
A Civic Type R a vadonatúj ötajtós Civic alapjaira épül, és olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét. A többszörös díjnyertes 2.0 VTEC TURBO motor optimalizálásával 320 LE-re tornázták fel a csúcsteljesítményt, így a százas sprinthez mindössze 5,7 másodperc szükségeltetik, a végsebesség pedig eléri a 272 km/órát.
Az Év Női Autójáról döntő bizottságot húsz ország 25 autós-újságíró hölgye alkotta. A nevezési listán 420 autó szerepelt, ezek közül választották ki a hatvan legjobbat, mielőtt győztest hirdettek volna a különféle kategóriákban.
Az új autók több mint felét hölgyek vásárolják, igen fontos tehát, hogy miként vélekednek a különféle modellekről. Fantasztikus, hogy a Civic Type R a nők körében is rendkívül népszerű – osztotta meg gondolatait Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke. – Az új Type R-t elképesztő teljesítmény jellemzi, ugyanakkor megmaradt végtelenül praktikus és sokoldalú ferdehátúnak, ami egyedülállóan magas használati értékre lehet büszke – fűzte hozzá.
Az új Civic Type R gyártása 2017 nyarán kezdődött meg a Honda swindoni üzemegységében (HUM), ahol az ötajtós Civic összeszerelését is végzik. Akárcsak az alapmodellt, a Type R-t is innen szállítják a nemzetközi piacokra, beleértve Európát, Japánt és az Egyesült Államokat is. Érdekesség, hogy az új Civic Type R az első Honda-emblémás Type R, amit hivatalosan forgalmaznak Észak-Amerikában.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


