AutóAddikt Autó-motorsport Hosszú távra tervez a DS Automobiles a Formula E-ben

Hosszú távra tervez a DS Automobiles a Formula E-ben

A Formula E autók első két generációjával elért sikerek után (A DS Automobiles az egyetlen gyártó, amely minden évben legalább 1 E-Prix-t nyert a bajnokság fennállása óta) a márka új versenyautó fejlesztésébe fog és továbbra is elkötelezett a 100%-ban elektromos versenykategória iránt. Jean-Éric Vergne-nyel, António Félix da Costával és a DS TECHEETAH-val a DS Automobiles az elmúlt két szezonban elnyerte az egyéni és a csapatbajnoki címeket, valamint övé a legtöbb versenygyőzelem és pole pozíció a “Gen2” bevezetése óta. 

A 2022/2023-as évadban bemutatkozó új, harmadik generációs versenyautó (“Gen3”) könnyebb lesz és sokkal nagyobb teljesítményű. A jelentős módosításoknak köszönhetően, a teljesítmény 40%-kal megnő (350 kW-ra a kvalifikáció és 300 kW-ra a versenyek során). A mindkét tengelyen aktív energiavisszanyerés 600 kW maximális teljesítményt fog elérni (most 250 kW). Ideológiájához híven a Formula E-minden konstruktőrnek szabad kezet ad saját motorja és szoftverei kifejlesztéséhez. 

Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója elmondta: “A Formula-E fejlesztései és a DS Automobiles elektrifikációt érintő fejlesztései között szoros összefüggés van. Rengeteget tanultunk a Formula-E első generációjának fejlesztése során és később az eredmények is megérkeztek a Gen2 bevezetése után. A következő versenyautónak köszönhetően a Formula- E új szintre emelkedik a teljesítmény és a villámtöltés tekintetében is.

Béatrice Foucher, a DS Automobiles igazgatója hozzátette: “Az elektrifikáció központi eleme a DS Automobiles globális stratégiájának. Az első prémium gyártó vagyunk, aki beszállt a Formula E-be. Márkánk rengeteget profitál a DS Performance munkájából és az általa elért győzelmekből, modelljeink fejlesztése és a márkaismertség növelése kapcsán egyaránt. Ma a DS Automobiles büszkélkedhet Európában a legalacsonyabb átlagos CO2 kibocsátással a többféle hajtást kínáló márkák között, ami szintén a Formula-E-ben megszerzett tapasztalat eredménye.  2026-ig vállalt elköteleződésünk újabb lehetőségeket hoz majd a fejlesztéseink terén!”.

Jamie Reigle, a Formula E ügyvezetője kifejtette: “A DS Automobiles az elsők között csatlakozott a Formula-E-hez, amikor a csapatok elkezdték fejleszteni saját motorjaikat a versenyautóikhoz. Nagyon jó érzés azt látni, hogy az utcákon egyre több elektromos modellükkel találkozunk. Örülök, hogy az egyetlen gyártó aki egymás után kétszer is kettős bajnoki címet szerzett, már a 9. szezonra is biztosította helyét, tovább hangsúlyozva a Formula-E fontosságát. A DS egyfajta technológiai laborítóriumként és a világ vezető autógyártóinak marketingplatformjaként tekint ránk. Izgalommal tölt el, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő fázisában is együtt menetelünk majd előre.

A DS Automobiles 4 elektromos hajtású modellt kínál, több változatban : DS 3 CROSSBACK E-TENSE (tisztán elektromos), DS 4 E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 300, DS 9 E-TENSE 225 és DS 9 E-TENSE 4×4 360 (tölthető hibridek). 

A DS Automobiles és partnere a TECHEETAH éppen a 7. évad első futamaira készül, amelyeknek Diriyah (Szaúd-Arábia) ad otthont február 26-án és 27-én. Ez a két esemény lesz az első két éjszakai verseny a Formula-E történetében. A két DS E-TENSE FE20 volánja mögött a jelenlegi bajnok António Félix da Costát és a kategória egyetlen kettős bajnokát, Jean-Eric Vergne-t üdvözölhetjük.