Elérkezett az idő, hogy demokratizáljuk az európai elektromos közlekedést. 2016 őszétől az egész kontinensen elérhetők az IONIQ Hybrid és IONIQ Electric modellek. A harmadik hajtáslánc-variácó, az IONIQ Plug-in jövőre érkezik.
A vadonatúj Hyundai IONIQ az első olyan autó a világon, amely háromféle, részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal kapható Az IONIQ új ügyfélszegmensre szabott, digitális marketing stratégiája ugyanolyan kivételes, mint maga az autó.
„Most először fordul elő, hogy a Hyundai Motor elsősorban digitális csatornákon, videotartalmak segítségével vezeti be új modelljét Európában” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „Az IONIQ bevezetése paradigmaváltást testesít meg az autóiparban. Korábban egyetlen autógyártó sem összpontosított ilyen intenzíven a digitális csatornákra. Ezzel a megközelítéssel egy vadonatúj ügyfélkört szólítunk meg, akiket közös gondolkodásuk és beállítottságuk köt össze – őket nevezzük IONIQ generációnak.”
Az IONIQ generáció nem korcsoportokról, bevételről vagy iskolázottságról szól
Az IONIQ generáció tagjai önálló, környezettudatos városi fogyasztók, nemtől, életkortól és társadalmi státusztól függetlenül. A koncepció felborít minden hagyományos ügyfél csoportosítást: semmi köze a korcsoportokhoz, a bevételi szintekhez vagy az iskolázottsághoz. Az IONIQ generáció tagjait közös értékrendjük, tapasztalataik és véleményük – egy szóval attitűdjük köti össze.
A márka mesélő és ügyfélkommunikációs központja – az IONIQ digitális központ
A Hyundai IONIQ kampányának központi eleme egy teljes mértékben integrált platform, amelyet a Razorfish vezető digitális ügynökséggel, valamint a Facebookkal és a Google-lal szoros együttműködésben fejlesztettek és folyamatosan harmonizálnak. Az IONIQ digitális központ tartalmazza a járműre vonatkozó összes releváns tartalmat, amelyet az ügyfelek érdeklődési körén alapuló szegmentáció és adat alapú mesélés segítségével szabtak teljes mértékben a célközönsége. Ennek a stratégiának köszönhetően derült ki például, hogy a hibrid járművek iránt érdeklődést mutató emberek között csaknem háromszor nagyobb eséllyel fordulnak elő lelkes, aktív kerékpárosok.
A központ az IONIQ generációra vonatkozó vallomásokat is tartalmaz, amelyekből megérthetjük a potenciális ügyfelek értékrendjét, véleményét és szükségleteit. A különböző hajtási rendszerekhez köthető egyéni történetek érzelmi kapocsként szólítják meg a közönséget, egyben megnyugtató választ igyekeznek adni az elektromos közlekedéssel kapcsolatos olyan aggályokra és fenntartásokra, mint a hatótávolság vagy a töltés. A személyes vallomásokat az ügyfelek lehetséges attitűdjei szerint csoportosították.
Az emocionális videók egyszerű, átlátható összehasonlító eszköz segítségével teszik lehetővé, hogy az IONIQ-ot összevessék legfontosabb vetélytársaival. Mindezen jellemzőkön felül a digitális központ egy egyszerű modellválasztó eszközt is kínál, amelynek segítségével az ügyfelek áttekinthetik az egyes hajtáslánc opciók előnyeit, és így pontosan meghatározhatják, melyik modell illik legjobban igényeikhez.
Az IONIQ digitális központot különböző eszközökre (okostelefonra, táblaszámítógépre és asztali számítógépre) optimalizálták, tartalma jelenleg angol, német, francia, spanyol, holland, olasz és norvég nyelven érhető el: www.hyundai-ioniq.com. A magyar változat a hazai piacon fontos információkkal bővítve év végéig elkészül.
Az új Hyundai IONIQ kiterjesztett valóság applikáció
A digitális központ funkcionalitását az iOS és Android rendszereken egyaránt elérhető IONIQ 3D App teljesíti ki. A technológia és a funkciók alapos megismerése érdekében az ügyfelek digitális formában, kiterjesztett valóság technológia segítségével térképezhetik fel kívül-belül a három elektromos modellt. Ha például okostelefonukkal beolvassák egy brosúra címlapját, megjelenik a kijelzőn a Hyundai IONIQ háromdimenziós modellje. Ezt a legkülönfélébb módokon manipulálhatják: elforgathatják, kinagyíthatják, hogy alaposabban megnézzék egyes elemeit, de akár be is szállhatnak, és 360 fokban szétnézhetnek az utastérben. Az alkalmazás emellett alkalmas a színválasztásra, az IONIQ egyes funkcióinak az alapos megismerésére, az egyes hajtásláncok működésének módját pedig animációk segítségével magyarázza el az ügyfeleknek.
Frankfurt, Oslo, Amszterdam és Milánó – Az IONIQ generáció road show
A fentieken túl a digitális alapú koncepció a valós világhoz is szoros szálakkal kapcsolódik. A 2016. augusztus végétől november elejéig tartó IONIQ generáció road show négy városba: Frankfurtba, Oslóba, Amszterdamba és Milánóba látogat el. A potenciális ügyfelek az összes városban tesztvezetésen ismerkedhetnek meg az IONIQ Hybrid és IONIQ Electric modellekkel. A Q alakú pavilonban a látogatók a számítógépes tartalmakat a valósággal ötvöző, kiterjesztett valóság funkción keresztül ismerhetik meg az autót. Az autó részleteiről egy applikáció szolgál további tájékoztatással. Virtuális valóság (VR) szemüvegen keresztül szemlélve az IONIQ 360 fokos panoráma videóban jelenik meg a szemük előtt. A prezentáció másik látványossága a digitális kívánságfal, amelyen a látogatók kifejthetik a jövőre vonatkozó kívánságaikat, majd a videolinket a közösségi hálózatokon keresztül oszthatják meg barátaikkal.