Fantasztikus sikerekkel kezdte nagy túraautós (GT) pályafutását Keszthelyi Vivien, aki Audi R8 LMS kupasorozat nyitóhétvégéjén mindkét futamát követően a dobogó harmadik fokán ünnepelhetett. Audi R8 LMS GT3.
A mindössze 17 éves pilóta – aki szintet lépve idén kezdett el versenyezni hátsókerék-meghajtású autókkal – a sportág csúcsának számító DTM első hétvégéjén belül bizonyíthatott az újonnan indított sorozatban, amely során minden helyszínen két teljes értékű időmérőt és két versenyt bonyolítanak le. Vivien már a pénteki szabadedzések során az élbolyhoz tartozott, előbb a negyedik, majd az ötödik időt autózta, ugyanakkor egyértelmű célokat nem fogalmazhatott meg, hiszen a mezőny csak ekkor ismerte meg egymást. Ebben a versenysorozatban minden résztvevőre központilag osztottak szerelőket és versenymérnököt, akik a pilóta intelmei szerint végzik el a beállításokat, ez plusz kihívást jelentett természetesen Keszthelyi Viviennek is, aki karrierje során először teljesen egyedül csinált végig egy versenyhétvégét, ezúttal még szülei is csak Budapestről szorítottak neki.
A szombati első időmérőn úgy tűnt, hogy az Audi Sport versenyző akadémiáján három éve pallérozódó magyar pilótának sikerült eltalálnia a számára megfelelő beállításokat, mivel a negyedik rajtkockát szerezte meg, négy ezreddel lemaradva a harmadiktól, s mindössze fél másodperccel a pole-tól. A nyitófutam rendkívül izgalmas volt, Vivien lengyel riválisával óriási csatát vívott, oda-vissza előzgették egymást, végül a harmadik helyen intette le a kockás zászló. A második futamot az ötödik helyről kezdte és szintén a harmadik helyre hozta be a versenyautóját. Ennek a futamnak az egyik érdekessége, hogy a szabályok szerint a versenyzők csak a használt gumikat vehették igénybe, azaz “gumi menedzselésre” volt szüksége a pilótáknak ahhoz, hogy gyorsak tudjanak maradni, és elkerüljék az idő előtti gumikopásból adódó hirtelen lassulást, esetleges defektet.
“Hatalmas örömmel tölt el az első versenyhétvégén elért két harmadik helyezés. A dobogón állni elképesztő, visszaigazolást jelent számomra arról, hogy a kemény munkának és kitartásnak megvan a gyümölcse, s hogy jó úton haladok a céljaim elérése felé” – mondta Keszthelyi Vivien, aki 26 pontjával a harmadik az összetett pontversenyben, a világ legfiatalabb női pilótájaként versenyez GT-kategóriában, s mostani sikerével természetesten a magyar autósport történetébe is beírta magát.
A sorozat – amely a fiatal pilóta hosszútávú céljának, azaz a DTM-be kerülésnek az egyik fontos lépcsőfoka – két hét múlva a Lausitzringen folytatódik, majd június elején a Hungaroringre látogat, így a magyar közönség is élőben szurkolhat Viviennek.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


