Tematikus kiállítás a magyar autóipari szakemberek, valamint az általuk megálmodott és létrehozott autócsodák tiszteletére a XI. Nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show-n.

Az elmúlt száztíz évben egy kis ország sok nagy alkotót adott a világ járműgyártásának. Az autórajongók többsége méltatlanul keveset tud arról, hogy a magyar szakemberek, mérnökök, formatervezők milyen kiemelkedő szerepet játszottak világhírű járművek tervezése során, és milyen innovatív megoldásokkal segítették az autóipar dinamikus fejlődését. Ezért az Autós Nagykoalíció megeleveníti a múltat, és a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű izgalmas tematikus kiállításon negyedik alkalommal kalauzolja végig az érdeklődőket az autóipar évszázados történelmén, bemutatva a magyar szakemberek által megálmodott és létrehozott autócsodákat és autóipari nóvumokat. A kiállításnak hazánk egyik legkiemelkedőbb, háromnapos autós rendezvénye, a nemzetközileg is ismert és elismert XI. Nemzetközi Autó, Motor és Tuning Show ad otthont március 18-20. között, a Hungexpo D pavilonjában.
Valójában a magyarok autóiparban betöltött szerepe még sokkal régebbre nyúlik vissza. 1518-ban egy bizonyos Sigmund von Herberstein részletesen írt a kocsiszekérről, és megemlítette, hogy Mátyás király is szívesen utazott ezen a gyorsnak és kényelmesnek mondható járművön. A szavak összecsengése nem véletlen, a kocsi magyar találmány a Budát Béccsel összekötő nemzetközi forgalmat is lebonyolító országút mentén található Kocs községből ered. A Magyarok A Világ Járműgyártásában kiállításon is megtekinthető korabeli járműszerkezet újszerűségét és szakmai egyediségét mutatja, hogy a kocsi szó több európai nyelvben is előfordul és a jelentése is azonos.
Néhány száz évet haladva az időben, az autógyártás újkori történetének hajnalán is számos magyar szakember szorgoskodott azon, hogy a négykerekű kocsiból egyre fejlettebb, motorizált, kényelmes és biztonságos közlekedési eszköz váljon. A korabeli nagy nevek közül a teljesség igénye nélkül említhetjük Jedlik Ányost, a dinamó feltalálóját, Biró Józsefet, az automata sebességváltó fejlesztőjét, vagy éppen Galamb Józsefet, aki úttörő szerepet vállalt az autógyártás ikonjának számító Ford T modell sorozatgyártásában. Az autóipar dinamikus fejlődésében, fejlesztésében a magyarok és magyar származású szakemberek a mai napig is jócskán kiveszik a részüket, legyen szó formatervezésről, fejlesztésről, gyártásról vagy az ágazat menedzseléséről.
Az Autós Nagykoalíció (ANK), mint az autóipar innovatív megoldásait, a közösen vállalható értékeket, a hagyományokat és célokat egyaránt szem előtt tartó szakmai szervezet, az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) főtámogatója éppen ezért négy évvel ezelőtt életre keltette a Magyarok a Világ Járműgyártásában elnevezésű tematikus autóipari kiállítást, ahol nemzetközi hírű kiváló magyar mérnökök közreműködésével megalkotott autócsodák és autóipari nóvumok mutatkoznak be – meglepetés vendégekkel és eddig nem hallott kulisszatitkokkal – egy izgalmas interaktív program keretében.
„Büszkék vagyunk arra, hogy évről-évre egyre nagyobb területet kell kihasítanunk a nemzetközi színvonalú Autó, Motor és Tuning Show-ból ahhoz, hogy be tudjuk mutatni a magyar vonatkozású autóipari csodákat, a történelmi ikonoktól legújabb fejlesztésekig. Az Autós Nagykoalíció vallja, hogy minden magyar ember őszinte csodálattal gondolhat azokra a honfitársainkra, akik szerepvállalásuk révén valamilyen módon hozzájárultak a technológia csúcsát képviselő járműipar fejlődéséhez. A kiállítás ékes bizonyítéka annak, hogy ha elég tehetséges és szorgalmas vagy, te is feljuthatsz a Világ tetejére” – mondta a kiállítás megnyitóján Knezsik István, Autós Nagykoalíció elnöke.
A Magyarok a Világ járműgyártásában kiállításon, közel ezer négyzetméteren, csodálható meg többek között a Győrben gyártott Audi R8, TTS coupe, TTS rodaster, a kecskeméti Mercedes B és csak itteni gyártású CLA modellek, az esztergomi Suzuki Swift Sport, „S” Vitara és a legelső itthon összerakott fehér Swift, a legendás magyar gyártású Ikarus 620 autóbusszal, valamint az Evopro elektromos hajtású, moduláris felépítésű könnyűszerkezetes kompozit busza, amely a napokban nyerte el a JEC innovációs díját Párizsban. Magyar szív dobog a kiállított szentgotthárdi ezer köbcentis Opel Adam Rocks-ban, a 2016-os év autójában, az új 1.6D „K” Astrában, a VW Passat Alltrack-ben, a VW Multivanban, a Seat Leon Cuprában, a 2.0 TSI Skoda Superb Combiban és Octavia RS-ben. Olyan járművek is megtalálhatók a standokon, mint például a BMW i3 és E39 2.5TD M, melyek motorját magyar mérnökök tervezték, vagy a Jaguar XF, Maserati Ghibli, a Range Rover Sport vagy éppen a Kia Optima, amelyek belseje mind-mind magyar szakemberek keze munkáját dicséri. Mindezek mellett a kiállítás látogatói olyan különlegességeket is szemügyre vehetnek, mint a Moveo névre hallgató magyar tervezésű kompozit szénszálas, elektromos hajtású robogó, és nagytestvére, a kétüléses elektromos roadster, a Júlia névre hallgató, kőrisfából készült négykerekű műalkotás, a kecskeméti GAMF Hungary csapat napelemes autója, a BME Formula Racing Team, az Arrabona Racing Team, a BME SHOX MotoStudent Team, a Kefo Motorsport, a Szengine, a Pneumobil-BGK és Pneumobil-BME, valamint az OECO Bánki Donát Shell Eco maraton versenygépei és egyéb fejlesztései, az interaktív elektromos gyerekautó, a Kocs községből származó kocsi, valamint a MOME és Cserkuti autómakettek.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


