AutóAddikt Újdonságok Már rendelhető a vadonatúj Jeep Gladiator

Már rendelhető a vadonatúj Jeep Gladiator

A vadonatúj Jeep Gladiator megérkezett a hazai Jeep márkakereskedésekbe.

Az ikonikus Wrangler alapjaira épül a pickup, amely a ’Menj bárhova, csinálj bármit’ életérzést új szintre emeli: 152 centiméteres acél platója fokozott sokoldalúságot, funkcionalitást és rugalmasságot nyújt. Emellett már a piaci bevezetéskor több mint 200 eredeti Jeep kiegészítő található a Mopar® kínálatában, amelynek segítségével a Gladiator teljesen személyre szabható, vagyis pont olyan életstílus modellé alakul, amilyenre az ügyfeleknek szüksége van.Európai premier 2021 elejénEurópában a Jeep Gladiator kiindulásként Sport és Overland felszereltségi szinten elérhető, továbbá az exkluzív Launch Edition és a 80th Anniversary kiadások fokozzák a kínálatot.

Minden szinten közös nevező a vadonatúj, háromliteres, V6-os Multijet dízelmotor, amely 264 lóerőt és 600 Nm nyomatékot kínál. A színpalettán kilencféle árnyalatot találunk, amely akár ponyvatetővel, akár fekete vagy a karosszéria színére fényezett keménytetővel is kombinálható. A Sport alapfelszereltség 17 colos kerekekkel érkezik, míg a többi változat már 18 colos kerekeket kínál.

Hamisítatlan Jeep külső és belső, középpontban a technológiával és a funkcionalitással – a vízálló utasteret beleértve

A vadonatúj Jeep Gladiator karakteres, terepjárós formaterve azonnal felismerhető, köszönhetően a tipikus Jeep márkajegyeknek. A Wrangler legendás hétlamellás hűtőrácsa itt is megtalálható, de kisebb változásokkal és hátrafelé dőléssel az aerodinamika javítása érdekében.

Az okos funkcionalitás és a sokoldalúság volt középpontban a Gladiator különösen strapabíró, 152 centiméteres platójának megalkotásánál. Rejtett megvilágítás, opcionális, vízálló külső áramforrás (230V), erős, integrált rögzítőfülek – minden adott a sokoldalú bevetéshez.

A vadonatúj Jeep Gladiator abszolút egyedi jármű, amely a nyitott kalandokhoz is lehetőséget biztosít számos konfigurációjának köszönhetően: teljesen zárt kényelem a háromrészes keménytetővel, ponyvatető vagy semmi: a kabriók világába is belekóstolhatunk vele. A lehetőségek szinte korlátlanok. Ugyanez igaz a platóra is: a rolós, vagy a felhajtható puha vagy kemény platófedél szintén teljes sokoldalúságot kínál, legyen bármi a rakomány.

A Jeep Gladiator kivételes funkcionalitását felhasználóbarát részletek fokozzák. Az előre néző kamera lehetővé teszi a szemben lévő akadályok könnyű észlelését, amely különösen terepjárás során jön jól. A hűtőrács közepén elhelyezett kamera a Jeep történelmében elsőként elérhető, öntisztító rendszere pedig lehetővé teszi, hogy terepjárás során is mindig használható lehessen.

A különleges opciók sorát gyarapítja a 9-hangszórós Alpine audiorendszer hátsó mélynyomóval, amely 552 W-os teljesítményt, 12-csatornás erősítőt és hordozható, Bluetooth-os hangszórót is tartalmaz. Az ülések mögött található vezeték nélküli hangszórót a Gladiator menet közben tölti, teljesen víz- és porálló kialakítása pedig különösen sokoldalú használatot tesz lehetővé, főleg, hogy az USB portján keresztül más eszközöket, pl. mobiltelefont is tölthet. Így az ügyfelek akkor is magukkal vihetik kedvenc zenéjüket, ha a négykerekű kalandok átmenetileg véget érnek.

Fejlett, tiszta dízelmotor

A Gladiator európai kínálatának kizárólagos tagja a háromliteres, V6-os Multijet dízelmotor, amely szériában start-stop rendszerrel rendelkezik, és eleget tesz a végleges Euro 6D károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az FCA EMEA által fejlesztett és gyártott motor fejlett turbófeltöltési technológiája és alacsony súrlódása kivételes hatékonyságot és teljesítményt szavatol. Ezt igazolja a 264 lóerős csúcsteljesítmény, valamint a 600 Nm maximális nyomaték, amelynek köszönhetően a tekintélyes méretűpickup csupán 8,6 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet. Ez részben a nyolcfokozatú, bolygóműves automata váltó érdeme is, amely lágy kapcsolásokat, gyors reakciót és még jobb terepképességeket biztosít. A modell WLTP szerinti vegyes fogyasztása változattól függően 9,5 és 9,8 l/100 km közötti.

A valaha készült legjobb Jeep pickup

A Jeep Gladiator a márka legendás terepképességeit örökli, amely a szofisztikált Command-Trac 4×4 összkerékhajtási rendszernek köszönhető, amely 2,72:1-es áttételű terepfelezővel és nagy teherbírású, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyekkel rendelkezik. A felépítmény kiváló terepszögeket kínál, a hátsó önzáró differenciálmű fokozza a tapadást – nem csoda, hogy a Gladiator kínálatának minden tagja megkapja a ’Trail-Rated’ offroad minősítést.

Fejlett biztonsági rendszerek arzenálja

A vezetési biztonság kiemelt szerepet kapott a vadonatúj Jeep Gladiator fejlesztésénél, így a modell különösen gazdag aktív és passzív biztonsági megoldások tekintetében. Az egyik ilyen a teljesen LED-es világítási rendszer, amely minden modellváltozatnál széria. Emellett az alapfelszereltség része a ParkView tolatókamera, az első és a hátsó parkolóradar, valamint a borulásgátló. Az opciós listán megtalálható a holttérfigyelő hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel, az első off-road kamera, az autonóm fékezésre képes ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, az adaptív tempomat araszolás funkcióval és az automatikus távolsági fényszóró.

Modern, negyedik generációs UconnectTM rendszer új szolgáltatásokkal

A Jeep Gladiator fedélzetén megtalálható a negyedik generációs UconnectTM rendszer, felszereltségtől függően 7 vagy 8,4 colos központi kijelzővel. A csúcsverzió különösen könnyen használható: nagyobb teljesítménye gyorsabb indulást és működést garantál, nagyfelbontású érintőképernyője pedig tökéletesen adja vissza akár telefonunk tartalmait is az Apple CarPlay és az Android Auto funkciónak köszönhetően.

2021 májusától Magyarországon is elérhetővé válik az új UconnectTM Services szolgáltatás, amely számos digitális platformon (például a My Uconnect mobiltelefonos alkalmazás segítségével) kínál hozzáférést a gépjárműhöz, illetve annak funkcióihoz. A Sport felszereltségi szinten feláras, egyébként széria 8,4 colos központi rendszerhez elérhető szolgáltatáscsomag fokozott fedélzeti és távolsági kapcsolódási lehetőségeket kínál: segítségével nem csak ellenőrizhetjük például, hogy bezártuk-e az autót, de a távolból is bezárhatjuk azt. Emellett baleset esetén azonnal megkaphatjuk a megfelelő segítséget, a flottakezelők pedig további kiegészítő csomagokkal szabhatják személyre szükségleteiknek megfelelően a szolgáltatást.

Örökség

Az új Gladiator gazdag történelmi örökségre épít: a legidősebb rokonig egészen 1947-ig kell visszamennünk, amikor a Willys Overland bemutatkozott egytonnás teherbírású, négykerékhajtású haszonjárműként a CJ-2A alapjain. Ezt négy évtizeden át követték pickup modellek, mint például az FC-

150/170 (1957-1965), a Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), a CJ-8 Scrambler (1981-1985) és a Jeep Comanche (1986-1992).

Előző cikkVadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota
Következő cikkToyota Yaris: túl a négymillión