AutóAddikt Bemutatók Lada Megnéztük, milyen is pontosan egy Lada Kalina Cross

Megnéztük, milyen is pontosan egy Lada Kalina Cross

Rendhagyó bemutatóra invitáljuk ismételten olvasóinkat: a korábbi Lada 4×4 Urban írásunk mellé most következzen egy, a Lada márka másik delikvensét bemutató írásunk, főszerepben a Lada Kalina Cross modellel.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_001

Sokak úgy vélik, le sem tagadhatja a Lada Kalina Cross, illetve maga a Kalina származását, eredetét. Számos olyan, Togliatti-t idéző stílusjegy található meg rajta, mely révén egyértelmű a kiindulópont, persze azoknak leginkább, akik egy kicsit is konyítanak a márka jelenlegi arculatához és dizájnelemeihez.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_003

Létezik ugyebár a hagyományos értelemben vett Lada Kalina, és mellé van még Lada Kalina Cross is. Utóbbi értelemszerűen az offroadosított verzió, hogy szép, magyar ékességgel fogalmazzunk: erősített oldalrajzolatok, sok műanyag szegély, robosztusság, kartervédő, megemelt hasmagasság. Mi kellhet még ahhoz, hogy meglegyen az apró terepesünk?

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_006

Nyilvánvalóan nem konkrét értelemben vett offorad gépezet a Lada Kalina Cross, arra ott a Lada 4×4. A Lada Kalina Cross pontosan arra rendeltetett, amelyre hivatalosan is beirányozza a gyártó: családi autózásra predesztinált, mely révén ha felmerül egy-két salakos útszakasz, ösvény, köves rész, akkor egész biztosan nem fog zavarba jönni az autó. Mert ugyebár kell ilyen is a portfólióba.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_002

Hagyományos kombi vonalvezetést kapott a Lada Kalina Cross, ahogyan feljebb már írtuk, számtalan ponton megerősített, hangsúlyosabbá tett részletekkel, modern, emészthető megjelenéssel párosítva.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_008

Bár a Lada Kalina Cross árazása is az olcsóbb kategóriák felé kacsintgat majd Magyarországon is, ezzel együtt nem érezhető a beltérben mindez. Nem tapasztaltuk, hogy silány minőségű lenne a kidolgozottság vagy az anyaghasználat, ugyanakkor a kemény, kopogós műanyagok jelenléte elengedhetetlen. Illesztések tekintetében nincs gyakorlati tapasztalatunk, ugyanis menet közben szintén nem sikerült próbálnunk az új Lada Kalina Cross-t – hasonlóan a korábbi cikkünkben bemutatott Lada 4×4 Urban esetéhez, itt is orosz belpiacos modellről szólt a fáma.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_010

Az viszont biztos, hogy az új Lada Kalina Cross utastere hátul is kényelmes, két felnőtt viszonylagos kompromisszumok megkötése nélkül utazhat, s a szállított csomagok mennyisége miatt sem kell nagyon aggódnunk az öblös, tág csomagtér jelenléte végett. A saját fejlesztásű 1.6 literes benzinmotor pedig hozhatja majd az elvárásokat, főként, ha az üzemanyag-fogyasztást sikerül majd ténylegesen oprtimalizálni.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_011

Fontos mindezeken felül megjegyeznünk, hogy az írásban szereplő Lada 4×4 Urban kizárólag az orosz belpiacra készült verzió, ennek megfelelően Euro5 szabványú motorral, valamint rengeteg olyan részelemmel lett felszerelve, amelyek nem kompatibilisek az európai formátumokkal. Ezek tekintetében nem tudtuk forgalomban kipróbálni az autót, bővebb tapasztalatainkról a későbbiek folyamán fogunk beszámolni.

lada_kalina_cross_2015_autoaddikt_004

Bővebb információ hamarosan a Lada hazai importőrének weboldalán: http://www.ladaauto.hu

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte