AutóAddikt Bemutatók Lada Testközelből a Lada 4×4 Urban: illik nosztalgiázni!

Testközelből a Lada 4×4 Urban: illik nosztalgiázni!

Aposztrofálhattuk volna jelen cikkünket tesztként is, de valójában nem az, mivel a Lada 4×4 Urban, valamint maga a Lada márka jelenleg egyelőre nem is létezik a hazai piacon hivatalosan. Viszont az a szerencsés megtiszteltetés érte szerkesztőségünket, hogy testközelből megvizsgálhattuk a közeli jövőben érkező Lada felhozatal egyik, ha nem a legfontosabb oszlopos tagját, a 4×4 Urban-t.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_001

Egészen biztosan sokan vannak, akik nem értik, hogy jön képbe a 4×4 elnevezés – hiszen a Niva-t 1977 óta jól ismeri fiatal, középkorú és idős is egyaránt. 2006 óta fut a klasszikus orosz terepes 4×4 néven az egyszerűség kedvéért – nincs túlbonyolítva, ahogyan az egész konstrukció sem. Főként mai szemmel nézve.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_003

Ugyanakkor persze ne higgyük, hogy a Lada 4×4 csak és kizárólag a retró addiktoknak kedvez, ugyanis komolynak tűnő terepjáró képességekkel bír a hazai importőr szerint. Egyébként emlékezzünk csak vissza a korai érákra, valamint a korabeli cikkekre, anyagokra a Lada Niva kapcsán: nem mondhatjuk, hogy szégyent vallott volna a konstrukció.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_004

E tekintetben viszont kifejezetten előnyös, hogy a korábbi részletek, megoldások szinte ugyanazok maradtak a Lada 4×4 Urban esetében is. Urban azért, mert masszívabb felszereltséggel bír, kifinomultabb küllemet kapott a hagyományos Niva-utódéhoz, tehát az első és hátsó szpojlerezések, valamint a plusz műanyagok mind igényesebb érzetet adnak az autóhoz tálalásként. Mindezekből adódóan a küllem sokban eltér a korábban megszokottól, modernizálták a hűtőmaszkot, valamint a hátsó zárófények burái is új megközelítést kaptak; pluszban a felnik is újra lettek értelmezve. Sok részelem azonban megtartotta eredeti mivoltát, kedvencünk például az ajtókilincs-páros, igaz, a vizsgált modellen ezek matt kontúrt kaptak – hol vannak azok a régi, krómozott idomok? Léteznek, csak nem a Lada 4×4 Urban verziójánál. Itt minden igényesebb, hogy ismételjük önmagunkat.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_007

Az enteriőr nemes egyszerűsége mit sem változott, a lényegre törő elhelyezkedés van most is középpontban. Kormánykeréknek nem a hajókéhoz hasonló méretet kapjuk, talán kicsit visszafogottabb lett az átmérő, a fogás is vastagodott, az anyaghasználat olcsó hatást kelt, mivel az is; a kavarókanál jellegű, ám ötsebességes manuális váltó karja ugyanúgy áll hozzávetőlegesen 45 fokban a vezetőállás felé fordulva, mint annakelőtte, a felező karja szintén a már megszokott helyen leledzik.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_010

Ülések tekintetében sincs ok a panaszra, alapvetően közepes keménységet és átlagos tartást éreztünk, ahogyan az utaskabinba huppantunk. Hátul megszokottan szűkös a hely, legalábbis, ami a lábteret illeti, viszont a Lada 4×4 Urban magas építéséből adódóan a fejtér viszonylag rendben van itt is. Ráadásként eddig nem megszokott módon központi zárral, elektromos ablakemelőkkel és még klímával is találkoztunk.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_009

Sok minden hiányzott a rövidke ismerkedés alkalmával. Hiányzott például a zsigerekbe égett Lada-illat, az a kellemes, összetéveszthetetlen műbőr-illat, esetleg csekély benzinszaggal elegyítve. Jó, jó, 2015-öt írunk, de akkor is. Mert akár tetszik, akár nem, a Lada 4×4 Urban, illetve a „sima” 4×4 Niva-utód is remekbeszabott retró mobilként funkcionálhat(na), bár kisebb odafigyeléssel ezzel a területtel sem lesz gond, úgy hisszük. Minden csak a tálalás függvénye, mely alapvetően az importőrön múlik.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_011

Mindenesetre Lada volt, Lada lesz – a korábbi, pár héttel ezelőtti utolsó sajtótájékoztatón egyértelműen kiderült, hogy a tervezett 2015-ös niovemberi hazai start várat még magára, előreláthatólag 2016. első felében kerül majd sor rá. Addig elsődlegesen az országos lefedettség kiépítése a fő szempont.

lada_niva_urban_2015_autoaddikt_019

Fontos továbbá megjegyeznünk, hogy a cikkben szereplő Lada 4×4 Urban kizárólag az orosz belpiacra készült verzió, ennek megfelelően Euro5 szabványú motorral, valamint számos olyan részelemmel, amelyek nem kompatibilisek az európai formátumokkal. Ennek megfelelően nem tudtuk forgalomban kipróbálni az autót, bővebb tapasztalatainkról a későbbiek folyamán fogunk beszámolni.

Bővebb információ a Lada hazai importőrének weboldalán: http://www.ladaauto.hu

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte
HIRDETÉS
Előző cikkVilágrekordot döntött a Goodyear és Rainer Zietlow
Következő cikkMegnéztük, milyen is pontosan egy Lada Kalina Cross