AutóAddikt Magazin Mille Miglia 2017: fókuszban a legendás BMW 328

Mille Miglia 2017: fókuszban a legendás BMW 328

A bajor gyártó járműklasszikusokra szakosodott divíziója idén is a legendás BMW 328 szextettjével képviselteti magát a négy napon át tartó észak-olaszországi utazáson.

Az 1927 és 1957 között időről időre megrendezett Mille Miglia megbízhatósági verseny a világ legkeményebb hosszú távú megmérettetéseként nyitott új fejezetet a járműipar történelemkönyvében. Az ezer mérföldes utazásokat tartogató egykori futamoknak 1988 óta minden évben a legendás járműklasszikusok hagyományőrző, megbízhatósági versenye állít emléket, az Észak-Olaszország útjain keresztülvezető modernkori ezer mérföld pedig mind a mai napig elvarázsolja az ikonikus járművek rajongóit: 2017-ben ismét közel 450 történelmi sportautó gurul végig május 18-21. között a Brescia – Róma – Brescia útvonalon, számtalan világhírű város érintésével.

A hosszú távú emlékfutam hagyománytisztelő szabályrendszere szerint a megmérettetésen csak azok a járműtípusok vehetnek részt, amelyek 1927 és 1957 között legalább egyszer rajthoz álltak a versenyen, s ilyen a BMW 328 modell is. A BMW Group Classic a tavalyi nagyszerű szereplés után ezúttal is a hamisítatlan járműipari klasszikus hat tagjával képviselteti magát a Mille Miglia ezermérföldes utazásán.

A múltidéző müncheni szextett a BMW 328 modell és a Mille Miglia közötti történelmi párhuzamnak állít emléket: a világpremierjét az 1936-os Eifel Race megmérettetésen ünneplő klasszikus BMW 328 első ízben 1938-ban debütált a Mille Miglia ezer mérföldjén, amelyet a 2.0 liter hengerűrtartalmú járműosztályban azonnal meg is hódított. Noha két évvel később nagyobb és erősebb motorokkal álltak rajthoz, az ellenfeleknek így sem volt esélyük a győzelemre: Fritz Huschke von Hanstein és Walter Bäumer az összetett ranglista abszolút első helyére érkezett be a BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé modellel, mintegy tizenöt perces előnnyel a második helyezett előtt. Sőt mi több, a megmérettetés harmadik, ötödik és hatodik helyén ugyancsak a BMW 328 modell száguldott át a célvonalon, így a csapatok közötti pontverseny arany serlegét is a bajor gyártó nyerte el.

A trófeát elsősorban nem a legendás roadster erőforrásában rejlő kimagasló teljesítmény, sokkal inkább a modell optimalizált súlya, alacsony légellenállása, példaértékű megbízhatósága és tökéletes úttartása érdemelte ki, amelyekkel a BMW 328 örök érvényű győztesként írta be magát a Mille Miglia történelemkönyvébe. Idén a BMW Group Classic az 1937-ben gyártott BMW 328 Berlin-Rome Touring Roadster modellt és az 1939-es BMW 328 Mille Miglia Roadster modellt is az ezermérföldnyi utazás rajtrácsára gurította.