A világ egyik leginnovatívabb vállalataként a Toyota különleges projektbe fogott: autóipari szabadalmait százszámra nyitja meg olyan, potenciális partnerek előtt, akikkel együttműködve szélesebb körben is kamatoztatni remélik a fejlesztésekben rejlő lehetőségeket.
Legyen szó környezetbarát bútorviaszról, víztisztító rendszerekről, hosszú élettartamú, nagyteljesítményű elektronikus berendezésekről vagy látványos divatcikkekről, a közeljövőben váratlan területeken találkozhatunk a Toyota autóipari fejlesztéseivel. Az iparágakon átívelő együttműködést az autógyártó frissen útjára indított programja teszi lehetővé, amely négy speciális szakterületen teszi elérhetővé a Toyota szellemi termékeit a hozzá hasonlóan innovatív kutatási és fejlesztési partnerek számára.
Kevés vállalat létezik a világon, amely több ipari szabadalmat jegyeztetne be a Toyotánál. A cég a 2019-es Patent 300 lista tanúsága szerint az észak-amerikai vállalatok szabadalmi rangsorában az abszolút hatodik helyen áll, az autógyártók között pedig messze az élen végzett. A vállalat globális szabadalmainak száma már az évtized elején meghaladta a negyedmilliót, a cég észak-amerikai részlegei óránként (!) több mint egymillió dollárt fordítanak kutatási és fejlesztési célra. A szabadalmak túlnyomórészt a cég autóipari tevékenységeihez kapcsolódnak, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne azokat más területeken is hasznosítani, továbbfejleszteni.
Ebből kiindulva hozta létre a vállalat a Toyota IP Solutions programot, amely a cég szellemi termékeinek licensz alapú felhasználását teszi lehetővé érdekelt partnerek számára. Első körben négy olyan témakörben várja a potenciális együttműködőket, amelyeknek az élet számos területén van létjogosultsága.
A többirányú szerkezeti színek terén végzett kutatások nyomán létrehozható anyagok különlegessége, hogy a rájuk eső fény csaknem száz százalékát visszaverik, ami különösen mély, ragyogó színeket eredményez. Az ilyen anyagokat nemcsak a karosszéria fényezésénél, hanem a divatiparban, a kiegészítők és sportfelszerelések gyártásánál, de akár a háztartási festékanyagok fejlesztésénél is felhasználhatják.
Egy másik kijelölt terület a bioaktív tisztítószereké: a vegyszerek helyett enzimekkel dolgozó anyagokat eredetileg szélvédők tisztán tartására, bogártetemek eltávolítására fejlesztették ki, de tökéletesen alkalmasak védőbevonatok képzésére is. Ennél is szélesebb felhasználási kört ígér a nanoanyag-gyártás: a Toyota által kidolgozott módszerekkel gyakorlatilag bármilyen anyagból költséghatékonyan és rugalmasan készíthetők nagy tisztaságú nanorészecskék, amelyek aztán mágnesektől kezdve orvosi műszereken át kistömegű szerkezeti anyagok fejlesztéséig felhasználhatók.
A negyedik, felszabadított szabadalmi terület az elektronikai hőszabályozás: a nagyteljesítményű elektronikus rendszerek hűtésére szolgáló megoldások nélkül elképzelhetetlen volna a fejlődés nem csupán a szórakoztató elektronika terén, de a bányászatban, az űrkutatásban és az adatgazdálkodásban is.
A Toyota IP Solutions program a jövőben folyamatosan bővíti a külső felek számára elérhető szabadalmi területek körét. A Toyota nem először osztja meg a világgal műszaki tudását: nem egészen egy éve közel 24 ezer, hibrid hajtástechnológiához kapcsolódó szabadalmi bejegyzését szabadított fel, és tette elérhetővé más autógyártók számára, hogy felgyorsítsa a mobilitás környezetvédelmi szempontból elodázhatatlan villamosítási folyamatát.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


