AutóAddikt Bemutatók Opel Opel Insignia Grand Sport menetpróba a Tokaj-hegyaljai borvidéken

Opel Insignia Grand Sport menetpróba a Tokaj-hegyaljai borvidéken

Megérkezett Magyarországra is a vadonatúj Opel Insignia Grand Sport, mellyel néhány héttel ezelőtt már Genfben is találkozhattunk. A márka hazai importőre ismét illusztris programot állított össze a meghívottaknak, ezúttal a Tokaji borvidéket irányoztuk elő.

Mád volt a végcél, persze úgy konfigurálva az itinert, hogy a létező legkülönfélébb útszakaszok, típusok kerüljenek a felhozatalba. Az Opel budaörsi főhadiszállásáról az M0 autóút közbeiktatásával kanyarodtunk rá az M3-as autópályára, majd egészen Miskolc magasságáig autózva következhettek a kanyargós, dimbes-dombos mellékutak.

A program egyértelműen tehát arra lett kihegyezve, hogy a lehető legösszetettebb körülmények közt fogjuk próbára az Opel Insignia Grand Sport-ot, még akár könnyedebb offroad terepen is: miután Mádon körbevezettek minket a helyi nevezetességként sem utolsó Első Mádi Borház gyártóegységein, a Szent Tamás dűlőre vezettünk a több, mint 10 autót számláló flottával, hogy a részletes borászati előadás mellett próbára foghassuk az egyes modellekbe integrált összkerékhajtást is.

Borkostólással egybekötött vacsorával zárult a program, a 2017 Év Étterme díjas Gusteau Kulináris Élményműhely asztalánál – tényleges gasztronómiai élményekkel gazdagodva hajthattuk álomra a fejünket a gazdag, eseményteli nap után.

Bár tesztek hamarosan érkeznek majd az új Opel Insignia Grand Sport kapcsán, nyilvánvalóan fontos megosztanunk olvasóinkkal az első tapasztalatokat. A formaterv minden elfogultság és túlzás nélkül lenyűgöző lett, a kialakítás, illetve az egész tálalás egyértelműen a prémium szegmenst erősíti.

Az egész kaszni laposabb, viszont hosszabb lett a korábbi, kedvelt elődénél, az utaskabin által kínált férőhely sokkal masszívabb, ráadásul a hátsó traktusnál sem kell tartani a visszafogott fejterektől. Nem beszélve a csomagtérről: korábban az ötajtós Insignia-k egyik visszafogottabb pontja volt a pakolóhely, mert bár hosszában tekintélyesnek volt jellemezhető, de a mélység kapcsán volt azért némi kivetnivaló.

Az új Opel Insignia Grand Sport esetében sikerült maximumra irányozni a kapacitást e téren is, úgy nyelte kisebb-nagyobb pakkjainkat a csomagtér, mint annak a rendje.

Három különböző erőforrással vezettük az Opel Insignia Grand Sport-ot. Elsőként egy 2 literes CDTI gázolajossal és 6 sebességes manuális váltóval szerelt példányra esett a választásunk (170 lóerő, Start/Stop rendszer). Itt a rendkívül nyomatékos, kulturált járású és csendes motorkarakterisztika mellett kiemelkedő átlagfogyasztást rögzítettünk a közel 150 kilométeres megtett útszakaszon.

Miután megejtettük az első cserénket – kollégákkal mindig beiktatunk az ilyen jellegű menetpróbákon többet, hogy minél nagyobb legyen a rálátás a próbálható modellekre – egy, a már várva-várt 1.5 literes, turbós ecoTEC benzinessel szerelt variáció következett. Itt is a hatgangos, nagyon jól áttételezett manuális váltót kaptuk társítva, meglepően dinamikus karakterrel, rövid, ám 100 százalékig kiautózható fokozatokkal.

A rugalmasságnak persze meg is van a hátulütője, ami nyilván elsődlegesen a fránya fogyasztás – itt már nem volt ritka a 10 liter/100 kilométer körüli átlag sem, igaz, kalkuláljuk bele az autópályatempót, valamint a városi, sok hegymeneti közlekedést is.

Két napos volt az Opel Insignia Grand Sport hazai menetpróba, így hazafelé úton ismét rendelkezésünkre állt egy modell: ezúttal a jelenleg elérhető legerősebb benzinest, a 2literes, 260 lóerős, összkerekes Start/Stop opcióst választottuk.

Külön érdekesség, hogy egyelőre ebben a modellben érhető el az Opel 8 sebességes automataváltója is, ami olyan hihetetlenül pontos váltásokat produkált, hogy nagyjából a jelenleg ismert ZF-vonallal lehetne első körben tényleges párhuzamot vonni.

Itt végre a manuális profil is precízen működik, valamint az egész hangolás ténylegesen a sofőr keze alá dolgozik. A teljesítmény remek, a nulla-százas sprint néhány szempillantás alatt meg is van, bár az állandó 4×4 miatt a gyorsulásérzet annyira talán nem érezhető direktben.

Lényeges újítás az Opel Insignia Grand Sport futóműve is. Az integrált FlexRide felfüggesztés három profilba állítható, értelemszerűen Standard, Tour és Sport módok állnak rendelkezésre. Természetesen a módozatok befolyásolják a hajtáslánc minden egészét, így magát a teljesítményleadást is (ahogyan már megszokhattuk a többi Opel modell esetében is).

A FlexRide szenzorok folyamatosan érzékelik az autó haladását, valamint az útfelület váltakozását, és nem kevesebb, mint 500 (!) alkalommal hangolja a legoptimálisabbra a lengéscsillapítást. Ez érződött is, főként, ha Tour-ba kapcsoltunk, hajószerű ringásba ment át az egyébként egyenetlen úthibák korrekciója (a 2 literes dízellel szerelt verzió esetén próbáltuk).

Nagyon szerettük az első pár kilométer megtétele után az új head-on display-t, azaz a szélvédő belső felületére vetített kijelzést. Ez kimondottan informatív és szimpla használatot adott a vezetés mellé, navigálásnál remek pluszt ad, jóval egyszerűbb a vezetés.

S végül nézzük a komfortfaktort! Az új Opel Insignia Grand Sport ülései hozták az elvártat elöl és hátul is, az ergonómia jeles, szintúgy, mint az állíthatóság. Az első fotelek sokoldalúan szabhatók testre, derék- és combtámasszal, megfelelő hosszúságú és szélességű ülő- illetve hátlapokkal. Hátul a hely már-már fejedelmi, váll, láb és fejtér tekintetében is bőven több, mint az előd esetében.

Tudunk Opel Insignia Grand Sport árakkal is szolgálni: a belépő szintet az 1.5 literes, 140 lóerős turbós benzinessel szerelt változat jelenti, 6 fokozatú váltóval, 7 660 000 forintos árcédulával.

A benzines csúcsot a 2 literes, 260 lovas, 4×4-es, 8 sebességes automataváltós megközelítés jelenti, ez Innovation csomagban 10 910 000 forintba kerül (májustól érhető el).

A gázolajosok belépője az 1.6 CDTI-vel felvértezett verzió, 110 lóerővel, 6 gangos kéziváltóval 8 160 000 forint, míg a csúcsmodell, ami egyébként szeptemberi gyártással lesz csak elérhető, 11 410 000 forintért, Innovation csomagban.

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte