Főoldal Blog Oldal: 109

Íme, az új Nissan Patrol NISMO

A Nissan nemrég lerántotta a leplet a világ számára a 2021-es Nissan Patrol NISMO-ról, amivel új fejezetet nyitott a Nissan teljesítmény-márkájának történetében. A legendás Patrol a lenyűgöző külsőt kombinálja egy luxusautó kifinomultságával és egy sportkocsi teljesítményével.

Az 1951-ben napvilágot látott SUV kizárólag a közel-keleti régióban lesz elérhető és bevezetésével kezdetét veszi egy egész éves ünneplés a Nissan Patrol 70. születésnapjának apropóján.

A bátor és sportos Nissan Patrol NISMO kihangsúlyozza a Nissan motorsport márkaként felhalmozott örökségét, és a régió nagy teljesítményű járművek irányába mutatott régóta fennálló szeretetét. A tömegből kitűnni vágyó vásárlók igényeinek és elvárásainak kielégítésére készült, akik az ikonikus Nissan Patrol prémium luxusát keresik, ezzel együtt pedig vágynak a megnövelt teljesítményből és kiemelkedő kezelhetőségből származó előnyökre.

Az autó aerodinamikával kapcsolatos tulajdonságai sokat javultak, valamint a zéró felhajtóerőt is sikerült elérni. Emellett továbbfejelesztették az autó irányíthatóságát illetve stílusos, az autóversenyzésből inspirálódott ergonómiai újításokat is kapott a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility tulajdonságokkal egyetemben.

A NISMO márkát 2016-ban vezette be a Nissan a közel-keleti régióban. A magas kereslet miatt döntött úgy a cég, hogy a 370Z NISMO-t, illetve a GT-R NISMO-t most kiegészíti a Patrol NISMO változatával. 

Tökéletességre formálva

A 2021-es Nissan Patrol NISMO a Patrol V8 LE Platinum City modell kivitelére épít.

A dinamikus dizájn központi szerepet játszik a Patrol NISMO karakterének kiemelésében, ami agressziót és sportosságot sugároz. A kocsi orra új megjelenést kapott egy méhsejt alakú 3 dimenziós hálómotívummal, ami kiemeli az SUV orr V-Motion hűtőrácsát az új első fényszórókkal és a NISMO emblémát díszitő vízszintes króm csíkokkal. A hátsó lökhárító dizájnja szimmetrikusabb, hogy kihangsúlyozza az autó szélességét, teszi ezt feketekróm berakásokkal és az új hátsó fényszórókkal. Ezen kívül a Nissan Forma 1 autó által inspirált hátsó LED ködlámpák is részét képezik a lökhárítónak, mely ugyanakkora világosságot bocsát ki, mint az autó féklámpái kedvezőtlen fényviszonyok között.

A jellegzetes NISMO vörös vonal matrica fedi a modell alvázának kerületét, egy kontúr, ami kiemeli kidolgozottságát, emellett pedig a 22 colos, kéttónusú alumínium kerekek a NISMO logóval megkülönböztető esztétikummal látják el az autót. Az SUV feltuningolt felfüggesztése Bilstein lengéscsillapítókat tartalmaz, mely fejlett, sportosabb kezelhetőséget biztosít.

A Patrol NISMO külseje magabiztosságot, a belső luxust és a NISMO versenyszármazását sugározza – mindezek azonos arányban oszlanak meg. A tágas első ülések segítenek, hogy a sofőrök eggyé váljanak az autóval, miközben a prémium minőségű varrás a NISMO narratíváját folytatja. A cél a teljesítmény és a luxus ötvözése volt. Az Alcantara szövet (a versenyautókban gyakori választás) az oldalsó bőrelemekkel az egyik legfrissebb dizájnváltoztatás a NISMO esetében, mely bársonyosságot ad a belső térhez.

A fekete Alcantara kormány (megint csak a versenyautók által inspirálva) vörös szénszál berakásokkal, melyek sportos és dinamikus érzetet keltenek, míg a fejtámaszok a jellegzetes NISMO logó dombornyomással vannak ellátva. A felújított középkonzol és a műszerfal szintén az ikonikus NISMO belsőt erősíti, mellyel lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben hozzon a sportos vezetéshez köthető döntéseket.

Szenvedély a teljesítmény iránt

A 2021-es Patrol NISMO dizájnt a funkcionalitás ösztönzi, hogy a vezetőknek motorsport által inspirált aerodinamikát és stílust, kifinomult kezelhetőséget és páratlan agilitást biztosítson. Minden egyes járművet finomhangolással a makulátlanságig tökéletesítenek a Nissan legendás Takumi szakembercsapatának tagjai, egy négy, motorépítő mesterből álló csoport, akik kézzel készítik el a Nissan GT-R motorokat a cég Yokohama-i motorgyárában. A Patrol V8-as motor tuningolásának eredménye: 428 lóerő és 560 Nm nyomaték.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO esetében kulcs dizájn újítás az az első lökhárítón található oldallégterelő, mellyel zéró autóra ható felhajtóerőt értek el, megtartva áttörő eredményüket az SUV szegmensen belül.

Az aerodinamikai erőben történt hatásfok javítás, a keréksúly 4,5 kilogrammal való csökkentése is hozzájárult, melyet alapvetően egy új tető légterelővel értek el, ami gondoskodik a hátsó visszahúzóerő csökkentéséről. Meg lett növelve a fékek hőkapacitása is, és ez jobb fékezési teljesítményt eredményez. A karosszériaszerkezet-megerősítés pedig kedvezőbb kezelhetőséget biztosít nagy sebességnél.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO megkapta a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility (NIM) technológiákat is, mely biztosítja a sofőröket a vezetés közbeni lelki nyugalomról. A legutóbbi frissítések magukban foglalják többek között az Intelligens Vészfék Asszisztenst Gyalogos Felismeréssel, az Intelligens Ráfutás Figyelmeztetést, az Okos Visszapillantótükröt és az Automata Távolsági Fényszóró Asszisztenst. A Patrol NISMO technológiai fejlesztései ezen kívül tartalmazzák még az Apple CarPlay kompatibilitást, a vezeték nélküli töltést, valamint az USB-A és USB-C portokat is.

Új projekt: Autóaddikt-tartós teszten a Nissan LEAF 40 kWh

Bár rendhagyóbb projekt ez, mint a jelenleg is futó 1997-es Mercedes W140, vagy a 2005-ös Smart Fortwo, de ebbe a dedikált főkategóriába soroltuk a témát. Alapvetően azért, mert napi szintű történésekről adunk hírt a Nissan LEAF 40 kWh-t illetően.

Nyilván itt nem lesz szerelgetés, kötelező szerviz, vagy épp karosszériamunka. Itt nyilván nem az a cél, hogy helyreállítsunk dolgokat, miért is lenne, hiszen ez egy alig 1 hónapos autó, írd és mondd jelenleg 38 kilométerrel az órájában.

Lesz viszont minden, ami kapcsolódik majd a LEAF-hez, és magához az elektromos autózáshoz: napi, gyakorlati szintű használat, technológia-elemzések, praktikum, hosszabb távú utazások, töltögetés nyilvánosan és privát, műszaki fókuszú beállítottsággal mérve, vagy épp női szemmel mustrálva. Fontos a lifestyle-vonal is, tehát a fentebb már említett hétköznapi, gyakorlati használat e megközelítésben is hasít majd.

Örülünk annak, hogy a Nissan magyarországi képviselete, valamint a Nissan Solymár látott fantáziát a koncepcióban, és tartós használatra biztosították számunkra a Nissan LEAF 40 kWh modelljét. Így hát ténylegesen nincs más hátra, mint belekezdjünk ebbe a rendhagyó projektbe, és több héten át olvasóink elé tárjuk a lényeget, amit egy ízig-vérig (tisztán) elektromos autó képes nyújtani használójának, használóinak.

Az alábbi platformokon találkozhatnak olvasóink az elkövetkezendő időszakban a Nissan LEAF 40 kWh modellel, cikkeinkkel a téánában:

  • Autóaddikt.hu – folyamatos teszt (tartós!), műszaki technológiák, rendszerek bemutatása, gyakorlati használat városban, autópályán
  • Napimagazin.hu – folyamatos napi használat, napi rutin, gyakorlati síkon, praktikum előtérben a teendőkhöz
  • Techaddikt.hu – innovációk, technológiák IT vonalon, napi gyakorlati felhasználás mellett
  • Szépségnapló.hu – milyenek a hétköznapok női szemmel? Mindennapos ügyintézések, rohangálások, “bevetések”

Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Acer

Együttműködésre készül a Toyota és a Tesla?

Egy a nemzetközi sajtó által felkapott dél-koreai újságcikk szerint a világ legnagyobb autógyártója egy kompakt villany-SUV platformot adna az amerikai Tesla szoftver-technológiájáért cserébe. A hírt a felek nem erősítették meg, de az ezzel kapcsolatos újságírói feltételezéseket nem is cáfolták.

Az utóbbi napokban egyre több olyan hír lát napvilágot a közösségi és a hagyományos médiában, ami a Toyota és a Tesla esetleges együttműködéséről szól. A pletykák alapja egy, a dél-koreai The Chosun Ilbo című napilapban megjelent riport, mely szerint; a japán autóipar egyik magasrangú képviselője úgy nyilatkozott, hogy a Tesla és a Toyota egy kis elektromos SUV platform (az autó alapját képező váz) közös fejlesztését fontolgatja.

A forrás szerint “már tavaly óta vizsgálják a partnerség lehetőségét, és az előkészítő munka már a végső szakaszba ért. Eszerint a Toyota biztosítaná a jármű padlóvázát a Tesla számára, a Tesla pedig cserébe az elektronikus vezérlőplatformját és fedélzeti szoftvertechnológiáját osztaná meg a Toyotával.”

A napilap által megszólaltatott szakértő szerint, ha valóban létrejön a megállapodás, azzal mindkét cég jól járhat. A Toyota, a hibrid technológia úttörője és legnagyobb szaktekintélye a Tesla fejlett szoftvereinek segítségével felgyorsíthatja a tisztán elektromos hajtású autói fejlesztését, és akár rövid időn belül is bevezetheti az OTA (over the air) frissítéseket, az amerikai gyártó pedig piacra léphetne egy Toyota-alapra épített kis villany-SUV-val, és a sokat kritizált pocsék gyártási minőségén javíthatna japán partnerének köszönhetően.

Nem mellesleg a Tesla japán eladásainak is jót tenne a Toyota-kapcsolat, ami rá is férne az amerikai gyártóra, ugyanis egészen a múlt évig csak körülbelül évi ezer autót tudtak értékesíteni a szigetországban. Bár az új Toyota-Tesla megállapodás meglétét hivatalos forrásból még egyik vállalat sem erősítette meg, több tényező is valószínűsíti, hogy nem minden alap nélküli pletykáról van szó. Például a két cégnek van közös múltja, az előző RAV4 2012-ben bemutatott elektromos változatában Tesla akkumulátorok voltak, a Toyota pedig korábban birtokolt Tesla-részvényeket (igaz, 2017-ben eladta a teljes csomagot).

További fontos tényező lehet, hogy a Toyotának és az akkumulátorbeszállító Panasonic-nak közismerten jó a kapcsolata (nem véletlen, hogy a gyári versenyautókon régóta látható a Panasonic-logó), de az elektronikai óriásnak a Teslával is van közös vállalkozása, a lítium-ion akkumulátorokat gyártó nevadai Gigafactory-t ugyanis együtt építették és üzemeltetik.

A pletykát tovább erősíti hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a tavaly szeptemberi Battery Day rendezvényen bejelentette, hogy a cége 2023-ban egy 25 ezer dolláros kompakt elektromos autót fog bemutatni. Könnyen lehet, hogy a Toyota-alapokra épülő kis szabadidő-autóra célzott. A szakértők már akkor is úgy nyilatkoztak hogy nem valószínű, hogy a Tesla egyedül képes lenne egy ennyire olcsó és jó minőségű villanyautót piacra dobni, főként úgy, hogy fejlesztési kapacitásait jelenleg más modellek (Model S Plaid Plus, Roadster, Cybertruck, Semi, Van, ATV) kötik le.

A Toyota is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a tisztán elektromos modellekre. Tavaly jelentette be a cég, hogy 2021-ben jelenik meg az európai piacon egy RAV4-méretű elektromos szabadidő-autóval, amely a Subaruval közösen fejlesztett, új e-TNGA platformra épül. Az egyelőre még név nélküli modell az egész világon kapható lesz, gyártani pedig Japánban fogják, egy villanyautókra specializált új üzemben.

Ugyancsak 2020-ban jelentette be a Toyota, hogy a súly és kapacitás szempontjából is áttörésnek ígérkező szilárdtest akkumulátorok fejlesztése már előrehaladott fázisban tart és akár egy-két éven belül  piacra kerülhet az első olyan modelljük, ami ilyen akkumulátort kap.

2025-ig pedig tíz tisztán elektromos modell bemutatását tervezi a Toyota, mind az e-TNGA padlólemezre épül majd, mivel a platformot úgy tervezték meg, hogy rugalmasan alakítható a szélessége és hosszúsága, valamint képes első-, hátsó- és összkerékhajtás, valamint többféle akkucsomag fogadására.

A Ford Biatorbágyon nyitja meg első európai Regionális Alkatrész Központját

A Ford tegnap Biatorbágyon megnyitotta Regionális Alkatrész Központját. A hivatalos eseményen jelen volt Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Menczer Tamás, államtitkár valamint Yiannis Tavanidis, a Ford regionális igazgatója is.

Az újonnan alapított Regionális Alkatrész Központ 15 közép-kelet-európai országot szolgál ki, vagyis Magyarországon kívül Ausztria, Albánia, Bosznia, Bulgária, Horvátország, Csehország, Ciprus, Görögország, Macedónia, Moldova, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia hivatalos Ford márkaszervizei is innen kapják az eredeti alkatrészeket.

“A mai esemény fontos mérföldkő a Ford magyarországi történetében, és nagyon örülök annak, hogy folytatjuk a több mint 10 éve megkezdett utunkat. Helyi irodánk 2007-ben kezdte meg a munkát Magyarországon és az EDM-piacokon. A szervezet első nagyobb léptékű növekedését az jelentette, amikor a Ford Motor Company 2012-ben megnyitotta Szentendrén regionális központját. A következő lépés a Ford Üzleti Szolgáltató Központ megalapítása volt 2018-ban Budapesten, ami lehetővé tette számunkra, hogy egyre több európai és globális Ford-tevékenységet telepítsünk Magyarországra, lefedve ezzel a terméktervezés, a marketing, az aftersales, a HR, a pénzügy és számos más terület feladatait” – mondta el Yiannis Tavanidis, a Ford regionális igazgatója.

“Az új biatorbágyi központ, ami a Ford első Gyors Kiszolgálású Alkatrész Központja (HVC)* Európában, nagy segítséget jelent majd a közép-kelet-európai Ford márkaszervizeknek abban, hogy gyorsabban kapják meg a megrendelt alkatrészeket. Ugyanakkor az új létesítmény Biatorbágyon nemcsak az alkatrészrendelés hatékonyságát javítja, hanem meggyőződésem szerint a Ford vásárlóinak ügyfélélményére is pozitív hatással lesz. A Fordnál családtagként tekintünk vásárlóinkra – és az, ahogyan az értékesítési és aftersales-folyamatokat kezeljük, igazán különlegesnek számít” – tette hozzá Yiannis Tavanidis.

A Ford Motor Company az Arcese Csoporttal együttműködve építette fel a 10.000 négyzetméteres, modern raktárközpontot, ahol több mint 18.000 különféle Ford-alkatrészt tárolnak. Az Alkatrész Központ jelenleg 55 ember számára biztosít munkalehetőséget.

Magyarország egyik legnagyobb amerikai tulajdonú autóipari munkaadójaként a Ford folyamatosan bővíti szolgáltatásait, immár 3 helyszínen (Budapesten, Szentendrén és Biatorbágyon) végezve tevékenységeit. A vállalat 624 magasan képzett, fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat számos különböző területen.

A Ford emellett egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal is rendelkezik: jelenleg több, mint 40 vállalat és 69.000 munkavállaló gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára. Ez 2020-ban 2,27 milliárd dollárnyi összesített bevételt jelentett az érintett cégek mérlegében.

2010 óta a Ford piacvezető a magyarországi gépjármű-értékesítésben. A márka jelentős, 9,1 százalékos piaci részesedéssel bír a személyautók szegmensében, és több mint 32 százalékos részesedést szerzett a haszongépjárművek piacán.

Idén év elején jelentette be a Ford, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos hajtásba, és az elektromos járművek gyártásához 1 milliárd dollár beruházással létrehozza a Ford Kölni Villamosítási Központját, a vállalat első ilyen létesítményét Európában. Kölnben készül majd 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautója, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is.

2026 közepére a Ford európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik majd a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálata tisztán elektromos hajtású lesz.

*HVC (Gyors Kiszolgálású Központ): A Ford Motor Company gyors kiszolgálású központjai nagy mennyiségű gyorsan forgó alkatrészt raktároznak, amelyeket egynapos határidővel szállítanak ki a Ford márkakereskedések és a hivatalos Ford márkaszervizek számára.

2021-ben is az Olajshop.hu biztosítja a kenőanyagot 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 projektünkhöz

Szeretjük a már meglévő, jól bevált és jól bejáratott dolgokat. Így nem meglepő, hogy idén is az Olajshop.hu-t választottuk – a tavalyihoz hasonlóan.

Miért az Olajshop.hu? Mivel rendkívül tág spektrumon mozog a választék, és minőségi szolgáltatást nyújtanak, nem is volt kérdés. Ráadásul sokat számít, hogy a support rendkívül készséges és segítőkész, mi több, nem megy ritkaságszámba irányukból az sem, ha szakmai segítségre van szükségünk a megfelelő viszkozitás- és kenőanyagválasztáskor.

Ahogyan 2020-ban, úgy idén is a Petronas Syntium 800 EU 10W-40 félszintetikus motorolajat kapja majd a W140-es, mivel ez a termék kifejezetten jótékony hatással volt a közelmúltban megtett kilométerekre. Érezhetően lágyabb, gördülékenyebb működést produkál tóle/vele az M119, 3 bar olajnyomással fixen (melegen is), az olajfogyasztás pedig nulla, ténylegesen. Nyilván a kenőanyagtól is függ, de enged következtetni a motor állapotára is.

Az M119 gyári előírása-ajánlása a 10W-40 viszkozitás, így egyértelműen ezt választottuk. Nyilván éghajlattól függ – az autó észak-németországi régióban tette meg az első 100 ezer kilométerét, itt a szervizkönyv szerint nem egy esetben Aral 0W-30 motorolajat kapott. Ez túl vékony lenne, főként, hogy a W140-es alapvetően a tavaszi-nyári-őszi évadban van járatva, a hidegebb téli időszakot alapvetően csak a garázsban tölti.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

[TESZT] BMW 430i Coupe M Sport – jócskán hat az érzékekre

Bizony, hat az érzékekre a bajor 4-es kupé, azaz tesztalanyunk, a BMW 430i Coupe M Sport. És így van, az újragondolt hűtőmaszk-fazonnal domborít. Vagy sem. Megosztó a koncepció, nézzük, hogyan teljesített az autó a közel 1 hetes próba alatt.

Tehát az új, 2021-es modellévű BMW 430i M Sport magját az újragondolt dizájn jellemzi legfőképp. A front rész esett át a legnagyobb változáson (meg ugyebár az M3 kupé egyenlő M4), tehéát a sportos gyökerek a hármas szériához nyúlnak vissza.

Jelentős újítás az orr-részen: itt a hatalmas dupla vese-hűtőmaszk!

Tetszhet, vagy nagyon nem tetszhet az új vese-kialakítás a BMW 430i M Sport esetében. Mi alapvetően a semlegesség felé húzunk, húztunk, ami egyáltalán nem negatív felhangú; szokni kell, és ha megszokjuk, akkor már magától értetődik, hoigy ez az úh trend vonala a BMW-nél. Látványos megoldás, ahogyan a vesék rácsozata kirajzolódik a krómkereteken belül, és látványos az is, ahogy a kettő, a korábbinál még inkább morcosabbra rajzolt lámpabúrák közrefogják a hatalmas felületet. Arányaiban hatalmas persze, de olyannyira, hogy a középső 2 negyedet teljesen elfoglalja a BMW 430i M Sport orr-felületéből. Tehát az autó elejének fele – középen – maga a dupla vese.

Olyan ez már, mint egy matematikai feladvány felvezetése, valamiféle szöveges feladat, pedig azért annyira nem bonyolult a képlet: a formaterv mostantól inkább szögletes idomokat vonultat fel, a maszk alatti rész V-alakot formál, a ködlámpafészkek pedig hívogatóan sportosak. Bestiális kinézete van, legyen ez a végső konklúzió.

Igazi mivolta oldalnézetből tükröződik a legjobban

Oldalnézetben jöhet máris a klasszikus kupé-séma, és itt mintha egy kicsit barátságosabban bántak volna az élekkel, sarkokkal. Ugyanis a vonalvezetés itt sokkal lágyabb és kecsesebb, mint a drasztikus frontrésznél, majd’ hogy elpilledünk, amint végigsiklik a szemünk a sziluetteken. Az övvonalak enyhén felfelé íveltek, magasak, szépen zárnak a C oszlopnál (itt a leggömbölydedebb a forma).

Hátulról pedig újfent a BMW-motívumok jönnek, igaz, nekünk kicsit olaszos temperamentumú beütéssel elegyítve. A két termetes kipufogóvég megint a sportosságot, a dinamizmust sugallja, a diffúzor-imitálás is megvan visszafogottan. Laposnak és szélesnek hat a BMW 430i M Sport hátulról is, pedig megáll 1.85 méternél.

Az enteriőrben ennyi újtás nem érzékelhető első blikkre, de azért itt is akadnak jótékony változások. Fura, de a vaskos és brutálisan jó fogású korménykerék alsó köríve nem lett kiegyenesítve, ami olyan szempontból hiányzik, hogy sportkupéban – oké, legyen túrakupé – ülünk. Lehet, hogy pont a túra-jelleg miatt nincs egyenesítés? Ki tudja, mondjuk személy szerint mi jobban pártoljuk a tradicionális részmegoldásokat, kivéve, ha nem egy 1.2 magas egzotikumról van szó, amelybe nagyjából nlgykézláb kell bekúszni.

Központi infotainment tekintetében kisebbek lettek a méretek, de ez nem jelenti azt, hogy ne közvetítene maradéktalanul minden szükséges információt – jól léthatóan és értelmezhetően – a BMW 430i M Sport a vezető irányába. A bedöntés ugyanúgy jelen van, mint eddig, tehát a kijelző minden üléspozícióból remekbeszabottan látható, kezelhető érintéssel és gesztúra-vezérléssel is.

Pont annyira kemény, amennyire elviselhető, és nem megy a komfort rovására

Mindez az ülések kialakítására, valamint a felfüggesztésre is egyaránt vonatkozik. Utóbbinál azért állítható a karakterisztika a megfelelő vezetési mód kiválasztásával, de a fotelek elöl a számtalan beállítási módozatnak köszönhetően nagy mértékben testre szabhatók és használhatók még hosszabb utazásoknál is. Pont úgy, mint egy nagybetűs GT autót, úgy képzeljék el olvasóink.

Mert az is, nem győzzük elégszer hangsúlyozni, és erre ráerősít a hátsó traktus is. Vagy mégsem? A beszállás, csakúgy, mint a kiszállás igényel némi hajlékonyságot és rugalmasságot, a lefelé ívelő tetővonalnak köszönhetően (a B és C oszlop között) ténylegesen le kell hajolni, amikor mozgunk ki- és be.

Viszont ha beültünk, és hátradőltünk, olyan fejedelmi kényelem érkezik, amit sok négy- vagy ötajtós megírigyelhetne. Hatalmas lábterek, térdterek, és még a fejtér is meglepően tágas, kupé ide, vagy oda.

Kétliteres, sornégyes 30i

A 30i motor nem hathengeres 3 literes már rég, az a 40i. Ennek megfelelően a tesztelt BMW 430i M Sport-ba egy 1998 köbcentis, sornégyes turbótöltött benzines egység került, amely 258 lóerőt képes az aszfaltra küldeni 5000-es RPM-en, viszont ami jó hír, hogy a hátsó kerekekre kizárólag.

Nincs xDrive, csak a hátsóhajtás, de az viszont embertelenül stabilan. Nincs olyan kanyar, amit ne venne be ez a futómű, elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztésekkel. Tapad az útra, szögegyenesen, még aprócsak dőlést sem érez az ember, nem hogy kipörgő kereket. Azért meg lehet táncoltatni nyilván, persze az elektronika belemagyaráz, de nem is baj, így kordában tartható a téma. Még az is fontos, hogy a tesztautón téli gumiszett volt a tesztek során, nevezetesen a Pirelli Sottozero Winter-je, és ezzel együtt tapasztaltuk ezt a mérhetetlen masszivitást. Milyen lehet nyárival? Borzongató, bízunk benne, hogy azt is megtapasztalhatjuk majd a következő hónapokban.

Összesen 400 Newtonméternyi forgatónyomatékot képes virítani a BMW 430i M Sport 2 literes 30i-je, mindezt 1550-nél már meg is lépi, és viszonylag sokáig kitart a húzóerő. Olyan egyébként, mintha nagyobb köbcentis lenne a vas, simán elhihető (lenne), hogy a sorhatos duruzsol az autó orrában, de a tényleges helyzet visszarántja a sofőrt és az utazókat a realitás talajára. Motorhang visszafogottan, négyhengeresen van, a kipufogók talán rátesznek valamennyit a feelingre, de ez lehetne jóval több is.

Persze ne felejtsük, hogy a BMW 430i M Sport nem sportautó, az M pakett nyilvánvalóan csak optika, a motorizáltság és maga a hajtás viszont ki van azért hegyezve a mindennapos túrázós élvezetekhez. Annyi, amennyi kell, sőt, több is annál, kanyarvadászok, hegyi szerpentinek előnyben.

Tesztelésünk során az autó vegyes használattal 9.5-10.3 litert kért benzinből, viszont az ecomód felejtős volt többnyire. Valószínű, hogy a fogyasztásoptimalizálásra koncentrálva az érték lejjebb tud bukdácsolni 1-2 litert, ami hasznos, hiszen az általános, hltköznapibb használat inkább ebbe az irányba mutat. Országúton 5.7-6.6, míg városban 10 felett volt a fogyasztás.

Mennyibe kerül?

A cikkünkben szereplő BMW 430i M Sport induló/belépő ára 15 millió forint felett kezd, a felextrázott BMW 430i M Sport pedig súrolja a 23 millió forintos vételárat.

2021 BMW 430i Coupe M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 258 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1550 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 sebességes tiptronic automata váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4768 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1383 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1520 kg

Megengedett össztömeg: 2030 kg

Csomagtartó mérete: 440 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 6.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.4-10.4 l/100 km

Országúti: 5.7-6.6 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 5.4 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100 km

CO2 kibocsátás: 150 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Eddigi legjobb negyedéves értékesítési eredményét érte el a BMW Group

A bajor prémiumgyártó világszerte 636 606 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek 2021 első három hónapjában, amellyel mindegyik márkájával, mindegyik főbb régiójában értékesítési növekedést könyvelhetett el.

Az idei esztendő első három hónapjában a BMW Group világszerte 636 606 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely 33,5 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakának teljesítményét, egyúttal a vállalatcsoport eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye. A január és március közötti időszakra vetítve a bajor prémiumgyártó mindegyik márkájával, mindegyik főbb régiójában növelni tudta eladásait az előző évi mutatókhoz képest.

„Értékesítési növekedésünk töretlen lendülete 2021 első negyedévében tovább folytatódott: a január és március közötti három hónapban világszerte több új modellt adtunk el, mint ebben az időszakban eddig bármikor” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kimagasló értékesítési teljesítményünkhöz a hálózatról tölthető modelljeink iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődés is nagymértékben hozzájárult: az idei esztendő első három hónapjában kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új autót adtunk el, mint a 2020 januárja és márciusa közötti időszakban. Kiváló mérföldkő ez az idei évre előirányzott, több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású modell értékesítése felé vezető úton, amellyel a világ útjain guruló hálózatról tölthető modelljeink száma 2021 végére az egymillió darabot is átlépi” – tette hozzá Pieter Nota.

A hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődés a BMW Group átfogó modellpalettáját és hosszútávú termékstratégiáját élteti

BMW márka világszerte 560 543 darab új autót adott el 2021 első három hónapjában, amely 36,2 százalékkal múlja felül a gyártó egy évvel korábbi értékesítési teljesítményét. A BMW első negyedévben tanúsított jelentős fejlődéséből legfőképp a BMW X modellcsalád (246 068 darab, amely 36,5 százalékos gyarapodásnak felel meg), a BMW 5-ös sorozat (+43,0%) és a BMW 3-as sorozat (+43,6%) vette ki a részét.

A hálózatról tölthető modellek eladási mennyisége egy év alatt több mint megkétszereződött

2021 első negyedévében a BMW Group világszerte 70 207 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új autót értékesített, amely a 2020 januárja és márciusa közötti időszakban produkált eladási mennyiség több mint kétszerese – újfent igazolva az elektromos mobilitás fontosságát a vállalatcsoport számára.

A BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km (NEDC) / 18,6 – 19,0 kWh / 100 km (WLTP)) – amely mindössze néhány hete érkezett meg az európai piacokra –, a BMW i3 és a MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás: 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) triumvirátusával a BMW Group már most úttörő a tisztán elektromos meghajtású prémium autók mezőnyében, a paletta pedig idén két innovációs zászlóshajóval bővül: érkezik a BMW iX és a BMW i4. „Ügyfeleink mindkét modell iránt hatalmas érdeklődést mutatnak, amely tökéletesen alátámasztja tervezési stratégiánkat: a BMW iX és a BMW i4 a legjobb időben ünnepli világpremierjét” – fogalmazott Pieter Nota.

A BMW Group ismét jelentősen felgyorsítja elektromos mobilitási tevékenységeit, amelynek égisze alatt úgy tervezi, hogy 2023 végére mintegy tucatnyi tisztán elektromos meghajtású modellt tesz elérhetővé ügyfelei számára. Az elkövetkező években ilyen lesz többek között a BMW 5-ös sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a MINI Countryman utódjának zéró emissziójú modellváltozata, 2023 végére így releváns járműszegmensei mintegy 90 százalékában a BMW Group legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát.

A müncheni központú vállalatcsoport úgy tervezi, hogy mostantól 2025-ig átlagosan körülbelül 50 százalékkal növeli évről évre zéró emissziójú új autói egész éves értékesítési mennyiségét – ezzel mintegy tízszeresére növelve a 2020-ban eladott tisztán elektromos meghajtású modellek számát.

2030-ban a BMW Group egész éves újautó-értékesítési mennyiségének minimum 50 százalékát már a tisztán elektromos meghajtású modellek fogják kitenni. Hasonló mérföldkövét a MINI márka már 2027-ben el fogja érni, 2030 elejére pedig a BMW Group első olyan márkájává érik, amelynek modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak. Károsanyag-kibocsátástól mentes világmárkaként a MINI továbbra is képviseltetni fogja magát a BMW Group összes főbb régiójában.

A következő körülbelül tíz évben a BMW Group mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

A MINI mindegyik régiójában értékesítési növekedést könyvelhetett el

2021 első negyedévében a MINI világszerte 74 683 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely az egy évvel ezelőtti mutatók tükrében még a kínai piacon jelentkező korlátozott márkajelenlét ellenére is 16,2 százalékos fejlődésnek felel meg. A brit prémiumgyártó a 2020 januárja és márciusa közötti időszakhoz viszonyítva mindegyik régiójában növelni tudta értékesítését az idei első negyedévben. A portfólió legnépszerűbb tagjainak a MINI Countryman (+36,0%), a háromajtós MINI (+23,4%) és a MINI John Cooper Works modellek (+19,1%) bizonyultak. A hálózatról tölthető modellek a MINI teljes értékesítésének mintegy 15 százalékát adták, amely az egy évvel ezelőtti arány mintegy kétszerese.

A BMW M GmbH sikertörténete tovább folytatódott

21,0 százalékos értékesítési növekedésével a BMW M GmbH idén kiváltképp sikeres első negyedévet zárt. Január és március között a divízió világszerte 37 896 darab új sportautót értékesített. A legnagyobb ügyfélérdeklődés a BMW X5 M és a BMW X6 M modellpárosát, valamint a BMW M440i xDrive Coupé modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,4 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 155 – 163 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 170 – 186 gramm / km) övezte. Márciusban új nagyteljesítményű sportautókkal folytatódott a BMW M GmbH portfólió-bővítési kezdeményezése: megérkezett az utakra az új BMW M3, az új BMW M4, a BMW M440i xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,9 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,8 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 159 – 169 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 177 – 192 gramm / km) és a BMW M5 CS limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 256 gramm / km).

116 éves fennállása legjobb első negyedéves értékesítési eredményét érte el a Rolls-Royce

Rolls-Royce Motor Cars világszerte 1 380 darab új luxusautót adott el a 2021 januárja és márciusa közötti három hónapban, amely az előző esztendő hasonló időszakához képest 61,8 százalékos növekedés, egyúttal a brit luxusautó-gyártó fennállásának eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye. A gyarapodás a Rolls-Royce mindegyik értékesítési régiójában megfigyelhető volt, legerősebben Kínában, az Egyesült Államokban és a nyugat-ázsiai, óceániai térségben. Az ügyfelek mindegyik modell iránt kimagasló érdeklődést mutattak, de főként az új Ghost és a Cullinan iránt, amelyekre az előrendelések már 2021 második felének végéig érnek. Mint ilyen, a Rolls-Royce Motor Cars az év hátralévő részére is optimistán tekint.

BMW Motorrad: a sikeres növekedési stratégiát értékesítési eredmények igazolják

2021 első negyedévében a BMW Motorrad világszerte 42 592 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített, amely 2020 első három hónapjához viszonyítva 22,5 százalékos fejlődés és a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának eddigi legjobb első negyedéves értékesítési eredménye – a BMW Motorrad sikeres növekedési stratégiáját igazolva. A divízió folyamatos sikertörténetének az erős és változatos modellpaletta, valamint a számos újdonság piaci bevezetése ágyaz meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group az eddigi legeredményesebb első negyedéves értékesítési mutatókat könyvelhette el, amelyek még a koronavírus-járvány előtti, 2019-es rekord teljesítményt is túlszárnyalták. Dél-Koreában a bajor prémiummárka ez idő alatt 20 321 darab új BMW és MINI modellt adott el, amely az előző esztendő tükrében 42,8 százalékos növekedés.

Az Egyesült Államokban a BMW Group tovább folytatta a 2020 utolsó negyedévében megkezdett értékesítési gyarapodást: a január és március között átadott 77 718 darab új BMW és MINI modell 20,1 százalékos fejlődésnek felel meg.

Európában a BMW és MINI modellek értékesítése még a koronavírus-járvány következtében meghozott, márkakereskedéseket érintő intézkedések ellenére is 8,3 százalékos növekedéssel zárt, amely szám szerint 238 761 darab új autót jelent.

A BMW Group értékesítési eredményei 2021 első negyedévében

 2021 első negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók636 606+33,5%
BMW560 543+36,2%
BMW M GmbH37 896+21,0%
MINI74 683+16,2%
Hálózatról tölthető ¹70 207+129,8%
Rolls-Royce1 380+61,8%
BMW Motorrad42 592+22,5%

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2021 első negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa238 761+8,3%
Németország*67 804-0,3%
Ázsia286 968+76,4%
Kína229 748+97,3%
Amerikai kontinens95 961+17,3%
Egyesült Államok77 718+20,1%

*Előzetes értékek

1A BMW i3 és BMW i3s tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktokat, a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellt, a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

A sajtóközleményben szereplő adatok előzetes értékek, amelyek a BMW Group hivatalos, 2021 első negyedévi értékesítési beszámolójáig változhatnak.

2024-ig a Toyotával együtt minden kulcsszereplő elkötelezte magát a WRC-sorozat mellett

A Toyota, az M-Sport és a Hyundai is biztosította a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy a jövőre induló hibrid érában is részt fog venni a rali-világbajnokság (WRC) csúcskategóriájának küzdelmeiben.

A Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy a rali-világbajnokság legfelsőbb kategóriájának mindhárom gyártója a jövőre életbe lépő szabályváltozások után is marad a sorozatban, legalább 2024-ig. Mindhárom szereplő új autóval vág majd neki a hibrid érának, a régi WRC-ket felváltják az új, Rally1 szabályrendszernek megfelelő kocsik, amelyek már képesek lesznek károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos hajtással közlekedni a gyorsaságik közötti átkötő szakaszokon (ahol természetesen nem versenyeznek).

A 2022-es versenyautók megtartják a 2017-ben bevezetett motorformulát (1.6 liter, turbófeltöltő, 380 lóerő, 425 Nm), viszont be kell majd építeni a csapatoknak egy Hybrid Unit nevű szénszálas dobozt is, amely egy 3,9 kW-os lítium-ion akkumulátort, egy invertert és egy 136 lóerős, 180 Nm nyomatékú villanymotort tartalmaz. A hibrid hajtás a német Compact Dynamics és Kreisel Electric közös fejlesztése, eleinte minden csapat az ő rendszerüket fogja használni, de később közösen továbbfejleszthetik majd a hajtásrendszer komponenseit. 

Természetesen a kiegészítő plug-in hibrid hajtás miatt az új versenyautók nehezebbek lesznek az üresen 1190 kilós maiaknál, de a pontos adatokat még nem közölte az FIA. Ami biztos, hogy marad az összkerék-meghajtás és az ötfokozatú szekvenciális sebességváltó, az aktív központi differenciálmű továbbra is a tiltólistán marad, a futóművek pedig valamivel egyszerűbbek és olcsóbbak lesznek a jelenlegieknél, csökken például a rugóút hossza.

A hibrid egységet az autó legvédettebb helyén, a bukócső-rendszer hátsó, megerősített részében kell majd elhelyezni. Szintén változás, hogy az ajtókban lévő merevítéseket is meg kell erősíteni az oldalirányú ütközések elleni hatékonyabb védelem érdekében.

„Biztonság, költségmenedzsment és fenntarthatóság” – ezek az előttünk álló Rally1 korszak jelszavai a Nemzetközi Automobil Szövetség hivatalos közleménye szerint. „Ebben a közös kezdeményezésben az FIA és a WRC csapatok egyformán elkötelezték magukat a hibrid technológia fejlesztése mellett. Továbbá az FIA bevezet egy innovatív partnerségi modellt, amely a korábbi egy helyett már hároméves periódusra szól, ami növeli a stabilitást és a tervezhetőséget, valamint új, piacképes eszközt kínál minden fél számára” – emelte ki a párizsi központú szövetség.

A bejelentés minden bizonnyal nagy megnyugvást jelent majd a ralisport rajongóinak világszerte, akik tavaly még jogosan aggódhattak a világbajnokságért. 2020-ban az egyik gyártó otthagyta a sorozatot, a svéd ralit hó nélkül rendezték meg, és sok versenyt törölni kellett, vagy nézők nélkül megrendezni a Covid-19 világjárvány miatt.

„Karnyújtásnyira került az FIA rali-világbajnokság ahhoz a fontos mérföldkőhöz, amit a 2022-ben érkező, újgenerációs Rally1 autók jelentenek. A plug-in hibrid technológiára váltás jól tükrözi a legújabb autóipari trendeket, egyúttal fenntarthatóbbá is teszi a sportot. Az a tény, hogy mindhárom, jelenleg is induló gyártó elkötelezte magát további három évre a WRC mellett, bizonyítja, hogy a világbajnokság jó irányba tart” – nyilatkozta Jean Todt, az FIA elnöke a szövetség honlapján.

Egyelőre még nem jelentették be a gyártók, hogy pontosan milyen autóval fognak nekivágni a 2022-es szezonnak, de a pletykák szerint a Toyota eredetileg már az idei szezonban bevetette volna a GR Yaris WRC-ből kialakított új plug-in hibrid Rally1-es gépét és várhatóan ez az autó lesz a jövő évi szezon főszereplője is.

Az új modellt kizárólag azzal a céllal fejlesztették ki a korábbi csapatfőnök, Tommi Mäkinen tanácsai alapján, hogy megfelelő homologizációs alapot adjanak a következő versenyautóhoz. Végül a Toyota tavaly nyáron úgy döntött, hogy a 2022-es WRC szabályváltozások, a tesztelések betiltása és a koronavírus-járvány miatt hetekre bezárt saját és beszállítói üzemek miatt a GR Yaris WRC-t nem vetik be a 2021-es szezonban, pedig az autó fejlesztése már a végső stádiumban tartott.

A döntés helyessége később beigazolódott, ugyanis a 2017-ben bemutatott Yaris WRC abszolút versenyképes még ma is (amit a 2021 januári szezonnyitó Monte Carlo Ralin Sébastien Ogier rögtön egy futamgyőzelemmel egyértelműen jelzett). Az új érával kapcsolatban annyi már most bizonyos, hogy a jövő évi szezon legnagyobb esélyesének a Toyotát tartják, mivel a márka a legnagyobb tudásbázissal rendelkezik, ha hibridhajtásról van szó.

Nincs többé Toyota GT 86, lesz helyette GR 86

A Toyota befejezi a közkedvelt és elérhető árú GT86 gyártását, ám bánkódásra semmi ok: a japán autógyártó versenyistállója, a Toyota sportautók fejlesztéséért felelő, és a GR Suprát és a GR Yarist is jegyző TOYOTA GAZOO Racing az elődmodellhez hasonlóan a piaci versenytárs Subaruval közös fejlesztési projekt eredményeképp bemutatja az utódmodellt, a vadonatúj GR 86-ost. A TOYOTA GAZOO Racing az új modell kapcsán még a lenyűgöző GT 86-osnál is kivételesebb vezetési élményt és menettulajdonságokat ígér.

A TOYOTA GAZOO Racing és a Subaru bemutatta a vadonatúj GR 86-ost. A GR Supra és a GR Yaris után az új GR 86 már a harmadik sportmodell a TOYOTA GAZOO RACING új, GR sorozatában. A GR 86 először Japánban lép piacra, méghozzá már idén ősszel. A Toyota az eredeti 86-os sorozattal különleges sportos vezetési élményt kínált a mindennapok autósainak. A 2012-ben bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású modell egyaránt mércét állított a vezethetőségben és a menettulajdonságokban. Bemutatása óta a korábbi GT 86 több versenysorozat alapjául is szolgált: éppúgy szerepelt drift-futamokon, mint ralikon, gyakran komolyan átalakított műszaki tartalommal. A modellsorozatból világszerte több mint 200.000 darab talált gazdára.

Az új GR 86 (és Subaru-testvérmodellje, a BRZ) a két márka közös fejlesztőmunkájának eredménye. Bár a két modell műszaki alapjai közösek, a gyártók az autók vezetési élményét és viselkedésük minden elemét saját ízlésükre hangolták. A TGR fejlesztőinek fő célja az volt, hogy új modelljük mindazok tetszését elnyerje, akik kedvelték a korábbi 86-osokat: az újdonság a korábbi vezetési élmény finomított, tökéletesített változatát nyújtja. E munka eredményeként a GR 86 közvetlen reakciókat és élvezetes vezethetőséget kínál a lehető legmagasabb színvonalon.

2019 szeptemberében a Toyota és a Subaru üzleti szövetségre lépett, és ennek értelmében közösen fejlesztik a jövő új modelljeit. A most bemutatott GR 86/BRZ páros nemcsak kiváló példa az együttműködés sikerére, de fejlesztése egyszersmind komoly kihívást is jelentett mindkét márka számára, hiszen az ilyen modellek tervezése általában jelentősen túlmutat a hagyományos autóipari együttműködések megszokott keretein. A Toyota és a Subaru már a közeli jövőben tovább kívánja bővíteni együttműködését más modellek fejlesztésében is.

A GR 86 főbb jellemzői

Külső és belső formák: a funkció szépsége


Külső: A sárvédők oldalvonalba nyúló felső élével a GR 86 az orrmotoros, hátsókerékhajtású autók jellegzetes kiállását és arányait mutatja. A karosszéria alacsony és vízszintes oldalélei és a hátrafelé lejtő tetővonal együttese vizuálisan is csökkenti az autó súlypontját. Az orr jellegzetes eleme a GR érzelmeket és teljesítményt hangsúlyozó Funkcionális Mátrix hűtőmaszkja.

Utastér: A műszerfal funkcionális elemei, vagyis a műszerek és a kapcsolók úgy helyezkednek el, hogy a vezető mindig az útra koncentrálhasson. A műszerfal 7 colos TFT kijelzőjének indítógrafikáját a boxermotor dugattyúinak jellegzetes mozgása inspirálta, így már a vezetés kezdete előtt izgalmat sugároz.

Új, 2,4 literes boxermotor amely jellegzetes GR 86-os élményeket ígér

A korábbi változatok legfontosabb jellemzőit (kompakt szerkezet, alacsony súlypont) megtartva a 2,0 literes erőforrást leváltó új motor immár 2,4 literes. Ezzel a rugalmas, friss erőforrással a GR 86 mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (az előző modell szintideje 7,4 másodperc volt). A rugalmasság és a gázreakció szintén javult, az új motor már egészen alacsony fordulatszámokon is kiválóan húz.

Különösen alacsony súlypontú hajtáslánc és orrmotoros, hátsókerékhajtású felépítés a korábbinál is agilisabb teljesítményért

Az új GR 86 külső méretei szinte azonosak a korábbi modellével. Alacsony felépítésével és mélyen vezetett övvonalból adódó alacsony súlypontjával az új modell kanyartulajdonságai egyedülállóak. A könnyű aluötvözetből készített tetőpanel alkalmazása is jótékonyan csökkenti a karosszéria súlypontmagasságát, a könnyűfém sárvédők és a könnyűszerkezetes első ülések pedig a tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá hatékonyan. Az új karosszéria jelentősen merevebb a korábbinál, így az irányítás célpontossága még városban és az autó menetteljesítményeit alaposan kihasználva is tökéletes. A torziós merevség nagyjából 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.

A versenysportból származó aerodinamikai elemek

A GR 86 több áramlásjavító formaeleme is a versenypályákról érkezett. Ilyenek a levegőkilépők, a küszöbspoilerek és több stabilitásjavító, leszorítóerőt növelő idom is.

Kiemelkedő biztonság

A GR 86 automata váltós kivitele a Subaru EyeSight vezetéstámogató rendszerét használja. Ebben a mindennapi vezetés biztonságát növelő kiegészítők találhatók: balesetek elkerülését segítő, illetve azok súlyosságát csökkentő technológiák, valamint másodlagos ütközéseket megelőző rendszerek.

A GR 86 japán változatának fontosabb műszaki adatai (fejlesztési célértékek)

Hosszúság mm4.265
Szélesség mm1.775
Magasság mm*1.310
Tengelytáv mm2.575
Nyomtáv elöl mm1.520
Nyomtáv hátul mm1.550
Hasmagasság (minimum) mm130
Menetkész tömeg kg**1.270
MotorNégyhengeres boxermotor, közvetlen és szívócső-befecskendezéssel <TOYOTA D-4S>
Furat × löket mm94,0×86,0
Hengerűrtartalom liter2,387
Sűrítési arány12,5
HajtásmódHátsókerék-hajtás
ErőátvitelHatfokozatú kézi-, vagy hatfokozatú automata sebességváltó
Maximális teljesítmény kW (LE)/1/perc173 (235) / 7.000
Maximális forgatónyomaték Nm/1/perc250 / 3.700
Maximális fordulatszám7.400/perc
FelfüggesztésElölMacPherson
HátulKettős keresztlengőkaros
FékekElölHűtött tárcsa
HátulHűtött tárcsa
Gumik (elöl/hátul)215/40 R18
Üzemanyagtartály liter50

* Tetőantennával együtt. A tetőlemez magassága: 1.280 mm.

** Hatfokozatú kézi váltóval

Még több Forma E versenyizgalommal áll elő 2026-ig a Nissan

A Nissan a napokban jelentette be az ABB FIA Forma E Világbajnokság versenyzés iránti hosszútávú elköteleződését a 2025-2026-os, 12. szezon végéig a tisztán elektromos versenyszériában. A Nissan egyetlen japán autógyártóként az 5. évadban csatlakozott a szériához.

A bajnokság Gen3 korszaka a 9. évadban kezdődik (2022-23 évad) és még erőteljesebb, gyorsabb autókat sorakoztat majd fel.

A Nissan célja a világbajnokságban való versenyzéssel a szórakoztatáson túl, a zéróemissziós elektromos járművek bemutatása a globális közönség számára. A cél két lépcsős: 2030-ra az autók 100%-ának elektromosítása minden kulcspiacon, 2050-re pedig a termékek teljes életgörbéjét és működésüket tekintve, a karbonsemlegesség elérése. A cél továbbá az, hogy a versenypályán megjelenő technológiát idővel a közutakra is adaptálja a cég.

„A Nissan autókkal kapcsolatos víziója a közlekedés és szállítás módjain messze túlmutat” – vallja Ashwani Gupta, a globális COO. „Célunk olyan elektromos járművek tervezése és építése, melyek átformálják a közösségek kapcsolódását és mozgását, illetve mindnyájunkat arra inspirálnak, hogy erőfeszítéseket tegyünk egy fenntartható társadalom irányába. A Nissan számára a Forma E az izgalmat, az energiát és a környezetet helyezi előtérbe, illetve azt, ahogyan megvalósítjuk a jövő ezen vízióját egy folyamatosan növekvő, új, fiatal és változatos közönség számára.”

A Forma E első két évadában a Nissan az „Első Fázis: az úttól a pályáig” műszaki célkítűzéseire fókuszált, mely a LEAF (a Nissan legfelismerhetőbb közúti elektromos autója) tapasztalataiból és tanulságaiból táplálkozott, hogy kifejlesszék a Nissan e.dams versenyautó teljesítményét. A kezdő évadban az e.dams volt a legjobban teljesítő csapat a bajnokságban, míg a második a csapatbajnokságban a második helyen végeztek.

Ahogyan a csapat a jelenlegi 2020-2021-es 7. évadban versenyez és a Gen3 korszak felé néz a 9. évadtól, a technológia-átadási céljaik „Második Fázis: a pályától az útig” szakaszába lép, ahol a műszaki értelemben gyorsan változó bajnokság segíteni fogja a Nissant azon tulajdonságok bemutatásában, melyek az EV-k fogyasztói elfogadását hivatottak bátorítani.

„Jelentős eredményeket értünk el az első két évadban és a Forma E iránti hosszútávú elköteleződésünk megújítása kulcslépés” – mondta Tommaso Volpe, a Nissan globális motorsport igazgatója. „Egy ’úttól a pályáig’ műszaki átvitel megközelítéssel léptünk a sportba és a versenyzői programunk Gen3 korszakra való kiterjesztésével megvan a lehetőségünk, hogy a ’pályától az útig’ műszaki átvitellel zárjuk a kört. Hisszük, hogy az ABB FIA Forma E Világbajnokság a tökéletes platform az elektromosításban szerzett szakértelmünk népszerűsítésére és a fenntarthatóbb mobilitási megoldások iránti elkötelezettségünk demonstrálására.”

A 2021-es szezon első versenyei Diriyahban, Szaúd-Arábiában kerültek megrendezésre egy dupla eseményként február végén, ahol a Forma E először versenyzett, mint ABB FIA Forma E Világbajnokság. Továbbá, ez volt a Forma E első éjszakai versenye, ahol a kocsik reflektorfényben versenyeztek és a Nissan e.dams 14 csapat-világbajnokság-pontot szerzett.

Olivier és Gregory Driot, a Nissan e.dams csapatfőnökei az alábbi nyilatkozatot tették: „A Nissan ABB FIA Forma E Világbajnokság Gen3 korszak iránti elkötelezettsége a teljesen elektromos versenyszéria erejét és a következő fázisban való sikerének hajszolását mutatja. Az új Gen3 autók gyorsabbak és erősebbek lesznek és a Formula E-ben folyamatosan látott versenyzési teljesítmény állandó evolúciója izgalmas a rajongók és a sport számára egyaránt.”

Az ABB FIA Forma E Világbajnokság harmadik fordulója április 10-én, Rómában kerül megrendezésre.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum – nagyon élhető, mindennapi...

0
A Kia Niro 1.6 GDI PHEV Platinum újraértelmezi a hétköznapi autózás fogalmát: ötvözi a környezettudatos technológiát a mindennapi használat praktikumaival, mindezt úgy, hogy közben...

TESZTJEINK