Főoldal Blog Oldal: 164

Az új Peugeot 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri. A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén. A zsűritagok dícsérték az autó különleges formatervét csakúgy mint a magas technológiai színvonalat. A 2-es szérián belül, mely mindig a legnépszerűbbek között volt a kategóriában, az új 208 az első, mely elnyerte a nagy presztízsű díjat. Az új 208 a PEUGEOT márka hatodik Év autója díját nyerte el.   

Az Év Autójává választott új 208 újraértelmezi a kisautó kategória alapértékeit. Elektromos és belső égésű erőforrásainak köszönhetően a választás szabadságát nyújta leendő vezetőinek. Formaterve a Márka legújabb stílusjegyeit vonultatja fel például a három oroszlánkarmot formázó első LED lámpatestekkel, egyúttal utal a 2-es széria népszerű korábbi modelljeire is, például a kerékjáratok betétjeivel vagy a hátsó oszlop kialakításával. A PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhely (magasra helyezett műszeregység, kisméretű kormánykerék, érintőképernyő) különleges megjelenésű és a biztonságot fokozó 3D-s műszeregységgel fejlődött tovább. 

Az Év Autója 2020 egy igazi bestsellert jutalmazott. Már 110.000 ügyfél rendelte meg Európában az új PEUGEOT 208-at 2019 októberi bevezetése óta. 2020. február végén Franciaországban az új 208 vezeti a személyautó értékesítési toplistát. Az értékesített autók 15%-a már elektromos változat. 

“Nagyon büszke vagyok rá, hogy az új 208 elnyerte az Év autója díjat. Ez a díj méltó jutalma a PEUGEOT márkánál és a PSA csoportnál végzett elkötelezett és kiváló munkának. Ez az első alkalom, hogy a 2-es széria modelljét jutalmazzák. A közelmúltban már három PEUGEOT modell nyerte el az Év Autója díjat: az új 208, a 3008 és a 308! A díj visszaigazolja a márka stratégiáját, mely a különböző meghajtási módok szabad választási lehetőségét “Power of choice” helyezi előtérbe. Ügyfeleink immáron szabadon választhatnak az Év Autójává választott elektromos e-208 illetve a szintén Év Autójává választott benzines vagy dízel 208 között!” – Nyilatkozta Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT márkaigazgatója.

6 Év Autója győzelemével a PEUGEOT belépett a 3 legtöbb Év Autója díjjal rendelkező márka közé. A 2020-ban díjazott új PEUGEOT 208 a 2017-ben díjazott 3008 SUV-t követte, ezt megelőzően 2014-ben a kompakt 308, 2002-ben a 307, 1988-ban a 405 és 1969-ben az 504 kapott Év Autója díjat. Az előkelő elismerés az új PEUGEOT 208-nak korábban megítélt 12 nemzetközi díjat követi.

Az Év Autója díj a legnagyobb presztízsű elismerés az autógyártók számára. A díj zsűrije 60 szakértő autós újságíróból áll és 23 különböző országból érkezik. Az 1964-ben alapított díj egyúttal a legrégebbi ilyen jellegű megmérettetés, melynek díjkiosztója minden évben a genfi autószalonon zajlik. 

Citroën Ami – 100% ëlectric – mindenki számára elérhető tisztán elektromos mobilitás

Az immár egy évszázados múltat maga mögött tudó Citroën több nonkonformista járműve is legendává vált az idők során. 2020-ban ezt a szerepet az Ami – 100% ëlectric tölti be, hogy mindenki számára megkönnyítse a városi közlekedést. A Citroën vezérelve az innováció, mely merész, váratlan megoldásokban ölt testet, sokak igényeit figyelembe véve, és nemcsak atermékek, de a szolgáltatások terén is.

Az Ami – 100% ëlectric közvetlen leszármazottja a 2019 márciusában a Genfi Autószalonon bemutatott AMI ONE tanulmányautónak, mely a nagy érdeklődést követően alig egy évvel később meg is valósult.  Az új modell konkrét megoldást kínál a rövidtávú közlekedés terén jelentkező új elvárásokra: megkönnyíti a városközpontba jutást, sokak igényeihez alkalmazkodó mikromobilitási eszközt nyújt, igazi alternatívát kínál a roller, a bicikli, a robogó, a tömegközlekedés helyett, mindezt méltányos áron, új, a digitális kornak megfelelő fogyasztói lehetőségek alkalmazásával…

Ami – 100% ëlectric páratlan koncepció a mobilitási eszközök palettáján. A Citroën ezzel a modellel egy egészen átütő erejű mobilitási élményt kínál, melyet a szándék hívott életre, hogy ez az élmény minél több ember számára könnyen elérhetővé váljon.  

A MODELLRŐL RÖVIDEN

NONKONFORMISTA MOBILITÁSI ESZKÖZ

  • 100%-BAN ELEKTROMOS: ezzel a könnyen vezethető csendesen suhanó járművel bárki számára elérhetővé válik a belváros , ráadásul – mindnyájunk örömére – CO2-kibocsátás nélkül. Az akkumulátor feltöltéséhez elég csupán 3 óra és egy standard csatlakozó, akár egy okostelefon esetében.
  • KICSI ÉS FÜRGE: ultrakompakt méreteinek köszönhetően megkönnyíti a városban való közlekedést és a parkolást: 2,40 m hosszú, fordulóköre 7,20 m.
  • KÉNYELMES ÉS VÉDELEMZŐ: a kívül kicsi, belül nagy jármű két, egymás mellett helyet foglaló személy számára nyújt teljes kényelmet zárt, fűthető, fényben úszó és biztonságot nyújtó utasterében. 
  • HATÁROZOTT EGYÉNISÉG ÉS SZEMÉLYRE SZABHATÓ STÍLUS: az eredeti stílus, a játékos szimmetria és az egyedi megjelenés különleges modellt eredményez. A személyre szabási lehetőségekkel tovább fokozható az összhatás: 6 különböző színű kiegészítő csomag áll rendelkezésre. 

MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ MOBILITÁS

  • JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL: Franciaországban 14 éves kortól vezethető (más európai országokban általában 16 éves kortól). Jogosítvánnyal vagy anélkül, az Ami  – 100% ëlectric mindenkihez szól.
  • « À LA CARTE » : A modellhez kapcsolódó ajánlatok minden igénynek igyekszenek megfelelni, legyen szó alkalmi vagy rendszeres, egy percig vagy akár egy évig tartó autóhasználatról, mindezt bármikor elérhetővé téve, autómegosztástól bérlésen át az autó megvásárlásáig.
  • MEGFIZETHETŐ: versenyképes árszabás, hogy minden több mindenkinek megfeleljen.

Hosszú távú bérlés : 19,99 euró/hó (AMI AMI változat; lízing 48 hónapra, első önrész 2 644 euróért, (Franciaországban levonandó) bruttó 900 eurós környezetvédelmi bónusszal.

Autómegosztás : akár 0,26 euró/perc áron (a Free2Move szolgáltatás ajánlata, havi 9,90 eurós előfizetés megléte esetén, kötelezettségek nélkül).

Vétel: akár bruttó 6 000 eurós áron (AMI AMI változat; (Franciaországban levonandó) bruttó 900 eurós környezetvédelmi bónusszal.

ÚJ ÜGYFÉLÉLMÉNY

  • 100%-ban ONLINE ÜGYINTÉZÉS: a modell felfedezése, konfigurálása, megvétele online történik, az év bármely napján, éjjel-nappal.
  • A FORGALMAZÁS TELJESEN ÚJ MÓDJA: Az Ami – 100% ëlectric forgalmazásához olyan cégek társulnak, mint a FNAC és a DARTY, amelyek üzleteiben megtekinthető lesz a modell. Az Ami – 100% ëlectric megfordítja a bevett szokást: ő megy az ügyfelek felé, méghozzá oda, ahol azok megtalálhatóak. Ezt szolgálják az ún. mozgó tesztközpontok is. A modell elérhető lesz a Citroën-hálózatban is.
  • HÁZHOZSZÁLLÍTÁS : Továbbra is a dolgok megkönnyítése jegyében a modell átadása az ügyfél lakóhelyén történik. 

 A Citroën immár egy évszázada elszántságot és kreativitást mutatva arra törekszik, hogy a demokratizálja a mozgás szabadságát.  A márka az idén új, mindenki számára elérhető megoldást kínál a városi mobilitás terén: egy kompakt,  védelmező,tisztán elektromos, jogosítvány nélkül használható és elérhető árú közlekedési eszközt. Az Ami – 100% ëlectric igazi áttörést jelent a városi mobilitás hozzáférhetősége terén, korunk újfajta fogyasztási módjaihoz igazodva.  Ez a szép ötlet egy éve még koncepciónak is alig volt nevezhető. Ma pedig büszkék vagyunk rá, hogy megvalósult.”

Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója

  • NONKONFORMISTA MOBILITÁSI ESZKÖZ
  • 100%-BAN ELEKTROMOS

Az Ami – 100% ëlectric könnyedén eljut a város minden szegletébe, és teljes mértékben elektromos motorja jóvoltából a csendes és zökkenőmentes vezetés élményét nyújtja.  

NINCS KÁROSANYAG – NINCS ZAJ – NINCS STRESSZ

Az örökké nyüzsgő városi élethez tökéletesen alkalmazkodó és korunk társadalmában zajló változásokra reagáló új modell a mobilitás új formáját teremti meg, megoldást kínálva a városi közlekedés aktuális és jövőbeni problémáira. A jármű minden elemében egy célt szolgál: hogy fokozza a vezetés örömét és megkönnyítse vezetője életét a hétköznapokban. A tisztán elektromos üzemmód jóvoltából a modell a belváros összes zónájába behajthat, beleértve a szigorúbb kibocsátási határértékkel rendelkező zónákat is

Gyakorlatilag egy könnyű, négykerekű járműnek felel meg, mely zökkenőmentesen halad kuplung használata nélkül is, indításkor rögtön gyorsul (a villanymotor révén azonnal rendelkezésre álló nyomaték jóvoltából) és 45 km/h-s végsebességre képes.  Ez a tökéletesen csendes kis jármű 100%-ban elektromos technológiája révén ideális társa lehet a benne utazóknak. 

HATÓTÁV, KÖNNYŰ ÉS GYORS FELTÖLTÉS

A tisztán elektromos, akár 70 km-es hatótávra is képes modell ideális útitárs a városi közlekedésben, akár egy találkozóra, akár munkába, buliba vagy bevásárolni megy az ember. Ez a hatótáv jóval nagyobb a városi és külvárosi lakosok által átlagosan megtett napi távolságnál. 

A padlóba süllyesztett, 5,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor feltöltése rendkívül egyszerűen, az utasoldali ajtó szintjén elhelyezett elektromos kábellel történik. A kábel csatlakoztatását követően mindössze 3 óra elegendő a teljes, hagyományos 220 voltos konnektorról való feltöltéshez. A modell használata semmivel sem bonyolultabb, mint bármely más elektromos eszközé.  Az Ami – 100% ëlectric bármilyen nyilvános töltőoszlopnál, illetve fali töltőnél is feltölthető az erre alkalmas kábel használatával. 

  • KICSI ÉS FÜRGE

Az, hogy a modellt kifejezetten a városi közlekedésre szánták egyedi stílusát és ultrakompakt méreteit látva azonnal egyértelművé válik.  A különleges rajzolatú (és a jobb kezelhetőség érdekében a széleken elhelyezett) 14 colos kerekeken stabilan mozgó jármű 2,40 m hosszú, 1,39 m széles és 1,52 m magas. Méreteinek köszönhetően fürge, 7,20 m-es fordulóköre jóvoltából pedig könnyen lehet vele parkolni.  Még könnyebben, mint a városi kisautókkal.

  • KÉNYELEM A FEDÉLZETEN

Ami – 100% ëlectric, a modern kényelem megtestesülése, zárt és fűthető utasterében tökéletes nyugalmat nyújt utasainak.  Az élményt az utasteret elárasztó fény  csak tovább fokozza. A leleményesen elhelyezett pakolóhelyek is hozzájárulnak, hogy az utazás kellemes élményt nyújtson. 

FÉNYFÜRDŐ 

Valóságos fényfürdő fogadja az autóba beszálló utast a nagy üvegfelületeknek (szélvédő, oldalablak és hátsó ablak) és a szériában elérhető panoráma üvegtetőnek köszönhetően. Az összes üvegfelület a karosszéria teljes felületének mintegy felét teszi ki. Ez az egyedülálló fényáradat nemcsak a tágasság érzetét kelti, de tökéletes kilátásról is gondoskodik. Az oldalablakok különlegessége, hogy – a Citroën történetére való kikacsintásként – felfelé billentve nyithatóak, mint a Kacsában.

KÉT EGYMÁS MELLETTI ÜLŐHELY ÉS UTASTÉR 

A beszállást mindkét oldalon nagyméretű, teljesen egyforma ajtó könnyíti. A belső tér kialakításában, optimalizálásában a funkcionalitásé volt a főszerep. A csúsztatható vezetőülés és a rögzített utas ülés elhelyezése aszimmetrikus, mely nemcsak a tágasság érzetét kelti, de a mozgást is könnyíti a bent ülők számára, akiknek egyáltalán nem kell összehúznunk magunkat az autóban. A két egymás mellett ülő utas kényelmesen elhelyezkedhet és társaloghat utazás közben

Valósággal rekordértékű a helykihasználás egy ilyen kicsi autóban: a csúsztatható vezetőülés és a rögzített utas ülés jóvoltából a legnagyobbak is elférnek benne.  Ebben a jól megtervezett belső térben minden egyes zug maximálisan ki van használva, apakolóhelyek leleményesen és praktikusan eloszlanak az utastérben. A tervezők még az utas lábánál is kialakítottak egy zugot, ahova pont befér egy „kabinbőrönd”, de lehet pakolni az ülések mögé is. 

VÉDELMEZ, FÜGGETLENSÉGET NYÚJT 

Az autóban a megemelt karosszéria és a vezetési pozíció jóvoltából jó kilátást nyújt vezetőjének, aki egy magasságban találja magát az úton közlekedő járművekkel.  A maga műfajában egyedi és a tömegközlekedés (busz, villamos, metró) és más, két- illetve háromkerekű egyszemélyes közlekedési eszközök (kerékpár, robogó vagy roller) alternatívájaként kigondolt modell előnye : a két- illetve háromkerekű járművekhez képest jóval nagyobb biztonságot és függetlenséget nyújt, a tömegközlekedéshez képest pedig sokkal kényelmesebb (zajkomfort, fény). Felépítésének köszönhetően az Ami – 100% ëlectric fedélzetén stresszmentes a városi vezetés ; úttapadása optimális, kifejezetten stabil, nagy mozgásszabadságot ad, és esni sem lehet vele. Zárt és fűthető utastere nemcsak a rossz időtől véd, de biztonságot és kényelmet is nyújt. 

  • HATÁROZOTT ÉS SZEMÉLYRE SZABHATÓ EGYÉNISÉG

Az Ami – 100% ëlectric szemmel láthatóan merész egyéniség, megjelenése kívül-belül modern. Ez az egészen új mobilitási megoldást kínáló, stílusos és kényelmes városi jármű egy rendkívül színes egyéniség.  

EGYEDI DESIGN – AVAGY KÖZELÍTSÜK MEG A VÁROST MÁSKÉPP

A Citroën-stílus, mely immár több mint egy évszázada kíséri a márkát, mindig első ránézésre felismerhető.  Az Ami – 100% ëlectric kilép a megszokott sémákból: termete, mérete és szokatlan külső megjelenése a meglepetés erejével hat, és azonnal vonzalmat ébreszt.   

Ebben a barátságos járműben minden megvan ahhoz, hogy „ népszerűvé” váljon. A minimalista kontúrok és letisztult vonalak mögött a modell expresszív orr-része kap hangsúlyt : a fényszórók és irányjelzők dupla vonala a márka ismertetőjele. Ez az erős stílusbeli személyesség az egységes hatás erősítése érdekében a hátsó lámpáknál is visszaköszön.  A kék szín megjelenése anyagszerűséget és robosztusságot kölcsönöz a modellnek egyensúlyt teremtve a nagy kiterjedésű üvegfelülettel, melyet a szélvédő, a panoráma üvegtető, az oldalablakok és a hátsó ablak együttese alkot.  A modell rendeltetéséhez hűen (a személyre szabástól függően) városi öltözéket kap: dísztárcsák, karosszériamatricák, kartámasz, az autó oldalára helyezett Airbump®-elemek díszítik. Kerek külső visszapillantó tükrei kézzel állíthatók.

MERÉSZ KONCEPCIÓ: JÁTÉKOS SZIMMETRIA 

A modell tervezésének központi eleme az intelligens koncepció. Az AMI ONE tanulmányautó által inspirált szimmetrikusan elrendezett alkatrészek által a jármű egészen új lehetőségeket kínál, mint amilyen például a teljességgel egyforma, de ellentétes irányba nyíló jobb, illetve bal oldali ajtó , mely az utas oldalán a megszokott módon nyílik, a vezető oldalán viszont a könnyebb beszállás érdekében ehhez képest ellentétes irányban. A két, egyszerre fix és félig felhajtható oldalablak szintén ennek a logikának felel meg. Ahogyan az első és hátsó lökhárítók, a karosszéria és a lökhárítók alsó eleme szintén ismétlődnek elöl és hátul.  A karosszéria minden eleméről elmondható, hogy a masszív kialakításhoz minőségi összeszerelés társul. 

Az utastér kialakításában fellelhető a felhasznált anyagok mennyiségének racionalizálására irányuló törekvés, mely szintén a modell designjának központi elemére utal: az intelligenciára. A vezetőpozíció magasságában a tekintetet a műszerfal pepitamintás kijelzője irányítja magára: az AMI ONE tanulmányautótól örökölt megoldás, mely az adott pillanatban fontos információkat jeleníti meg. Ez a modern jármű vidám (a személyre szabástól függő) hangulatú városi kocsikázásra invitálja utasait. A kormány jobb oldalán egy arra kialakított helyen rögzíthető az okostelefon, mely az autó fedélzeti képernyőjévé válik, és nemcsak a navigációban segít, de zenét is szolgáltat.  

SZEMÉLYRE SZABÁS

Az Ami – 100 ëlectric minden eleme modernitást sugároz, mely az egyedi személyre szabási lehetőségekkel tovább fokozható.  A könnyen saját stílusunkhoz igazítható modell 7 különböző változatban ölt formát. Egy modern, városi jármű kihagyhatatlan stíluseleme a kiegészítőkön keresztül történő személyre szabás. 

A divatos és merész Ami – 100% ëlectric innovatív megoldást kínálva, a « Do It Yourself » szellemében lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy saját maguk alkossák meg a hozzájuk leginkább illő modellváltozatot, méghozzá a saját maguk által felszerelhető kiegészítők által.  A csomagok számos funkcionális dekor elemet tartalmaznak : csomagtér elválasztó háló, oldalajtóra szerelhető háló, szőnyeg, műszerfal tetejére helyezhető tároló rekesztáskatartó, okostelefonhoz csiptető, a My Citroën alkalmazáshoz csatlakoztatott DAT@MI, mely által az okostelefonon minden szükséges, a járműre vonatkozó információ megtalálható. Az utastér harmonizál a külső megjelenéssel: a dísztárcsák színével, a könyöklő dekorációjával, illetve az ajtó alsó részére illesztett díszítőelemmel.  A 4 fő színárnyalat: MY AMI GREY, MY AMI BLUE, MY AMI ORANGE, MY AMI KHAKI. A csomagokban elérhető kiegészítők nemcsak a saját stílus kialakítására szolgálnak, hanem funkcionális szerepet is játszanak.

Mindezeken túl két külön csomag is rendelkezésre áll, melyek még inkább egyedi személyre szabási lehetőségeket nyújtanak:a fentebb említett dekor elemeken túl nagyméretű, a teljes külső megjelenést egyedibbé tevő matricák :

  • MY AMY POP, mely a narancssárga színnel játszik, fiatalos, sportos stílusú, hátsó spoiler jár hozzá;
  • MY AMI VIBE elegáns szürke színben, esztétikus, csúcsminőségű kiegészítőkkel, tetőlégterelővel és dekor matricákkal. 

Az utóbbi csomagok dekor elemeit a szállítást megelőzően szakemberek helyezik fel.

A TERVEZŐ SZEMÉVEL

„Az átütő erejű tervek mindig a legjobb tervek. Ezek azok, amelyek többnyire valóban előrébb viszik az autós világot. A Citroën számára ez már hagyomány: mindig is arra törekedett, hogy változást hozzon az autóiparban.  Az Ami – 100% ëlectric esetében a design egy termék designját jelenti, nem pedig egy autóét. Itt egy olyan projektről van szó, amely esetében a forma határozza meg a funkciót.” 

A modell tervezése belülről kifelé történt. Elsőként a belső design vált ki egy egészen új, korábban sohasem érzett érzést: azt szerettük volna, hogy az utastér a kis alapterület ellenére tágas legyen. Aztán jön az öltöztetés. Intelligens koncepció, szimmetria (első/hátsó rész, bal és jobb oldali ajtó) – mindez erős egyéniségre utal, és funkcionális szempontból egyedi megoldást jelent (az ajtók nyitása). Ehhez társul a sajátos külső szín, mely se nem túl nőies, se nem túl férfias, és amely jól működik a különböző design csomagok színeivel (kék, fehér, khaki és narancssárga). Az alapmodell alapot nyújt, amit teljes mértékben saját egyéniségünkhöz alakíthatunk a külső-belső tartozékokkal, melyek lehetnek pusztán stíluselemek, de bírhatnak akár valódi kegészítő funkciókkal is, és lehetnek ezek karosszéria-matricák is, melyek egészen meg tudják változtatni az autó külsejét.”

Pierre Leclercq, a Citroën formatervezési igazgatója

  • MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ MOBILITÁS

Az Ami – 100 ëlectric elnevezésű modellt a mai kor emberének autózási szokásai hívták életre, mégpedig azzal a céllal, hogy a mozgás szabadságát nyújtsa minél több mindenkinek.

  1. MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ = JOGOSÍTVÁNNYAL VAGY ANÉLKÜL 

Az Ami – 100% ëlectric egy könnyű négykerekű jármű (a jogosítvány AM kategóriájának felel meg : 50 cm3-nél kisebb segédmotorok) és mint ilyen, nem szükséges hozzá jogosítvány. Ezáltal Franciaországban 14 éves kortól vezethető, egyetlen feltétellel: sikeres KRESZ vizsga, ami az 1987 után születetteknek már kötelező. Azaz  Franciaországot illetően széles körben, 14 éves kortól elérhető (az európai országokban általában 16 éves kortól, a jogszabályoktól függően). Minden korosztályt meghódíthat ez a rövidtávú városi és külvárosi közlekedéshez ideális jármű. 

Az Ami – 100% ëlectric célközönsége nemcsak a kamasz, aki önállóan, de jogosítvány nélkül egy-egy alkalommal elugrana a barátjához vagy akár edzésre, esetleg zeneórára, hanem egy idős házaspár is, akinek már van másik, nagyobb autója, de alkalmanként rövidtávon inkább használna egy fürge, kisméretű autót.   De lehet az akár egy vállalkozó is, aki ezzel járna munkába, vagy esetleg ezzel szállítaná ki az árut a városban. A legkülönfélébb ügyfeleket, családokat és cégeket egyaránt meghódíthat ez a jármű.  

  • MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ = VERSENYKÉPES AJÁNLATOKNAK KÖSZÖNHETŐEN ELÉRHETŐ ÁRON

Az Ami – 100% ëlectric a megváltozott fogyasztási szokásokhoz alkalmazkodva megkönnyíti a városi közlekedést a mindennapokban. Az innovatív mobilitási eszközön túl a Citroën valóságos áttörést kíván megvalósítani ezzel az egészen elképesztő áron elérhető elektromos modellel, melyhez az ügyfelek valódi autóhasználata szerint kialakított ajánlatok kapcsolódnak.

« À LA CARTE » IGÉNYELHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK – AUTÓ EGY PERCRE VAGY EGY EGY ÉVRE

A városi és külvárosi mobilitás eszközét testesíti meg a modell; a vele kapcsolatos mindennemű ügyintézés teljes mértékben online módon történik, egyszerűen, zökkenőmentesen. Az Ami – 100% ëlectric elősegíti a mobilitáshoz való hozzáférést, mégpedig online úton kínálva többféle megoldást: autómegosztást, bérlést vagy vásárlást.  A cél: megfelelni az ügyfelek legkülönfélébb igényeinek, legyen szó alkalomszerű vagy rendszeres, családi vagy baráti, egyéni vagy valaki mással megosztott utazásról.  Ez az egyéni használat szerint személyre szabható jármű alkalmazkodik használójához, aki pár kattintással könnyen és gyorsan bármikor kiválaszthatja, mire van szüksége:

  •  HOSSZÚ TÁVÚ BÉRLÉS azoknak, akiknek állandó jelleggel szükségük van autóra, egyetlen egyre, másodikra vagy akár harmadikra, magán- vagy szakmai célokra. Ideális megoldás munkába járásra, rövid távolságokra, igénybe vehetik fiatalok, idősek és vállalkozók egyaránt. A modell bérleti díja havi bruttó 19,99 euró bruttó 2644 eurós önrésszel (AMI AMI változat ; lízing 48 hónap, bruttó 900 eurós környezetvédelmi bónusz Franciaország vonatkozásában). Azaz a havi bérleti díj alacsonyabb, mint egy havi metróbérlet vagy egy telefonos havi előfizetés ára. 
  • AUTÓMEGOSZTÁS: 1 percre, 1 órára, 1 napra, melyet az erre kijelölt partnerek bonyolítanak le a kínálat kiterjesztésének függvényében.  A jelenlegi választott partner, a Free2Move, kedvezményes árat kínál Párizsban: percenként akár 0,26 eurós bérleti díjat az előfizetők számára, ami majdnem annyi, sőt akár olcsóbb, mint egy robogó vagy egy roller bérleti ára. Egy autómegosztási applikáció segítségével önkiszolgáló rendszerben bárki számára rendelkezésre áll majd az autó az utcán. Megjegyzés: A Free2Move az egyedüli szolgáltatás az önkiszolgáló utcai járműbérlés terén, mely 16 éves kortól engedélyezi a rövidtávú bérlést.  Az elemzések szerint 2030-ban minden harmadik kilométert valamilyen megosztott jármű teszi majd meg. 
  • VÉTEL: a modell akár bruttó 6 000 eurós áron (AMI AMI változat; Franciaországban levont bruttó 900 eurós környezetvédelmi bónusszal). Rendkívül versenyképes ár a piacon megtalálható mobilitási ajánlatokhoz képest.  

KIKHEZ SZÓL EZ A BARÁTSÁGOS KIS JÁRMŰ? ELEMZÉSEK ALAPJÁN

« A modell összes jövőbeli használója között a közös pont nem a nemükben, korukban, társadalmi-szakmai státuszukban, lakhelyükben, és még kevésbé képzettségi szintjükben keresendő,  hanem mobilitási igényeikben. Az embereknek ugyanis igényük van arra, hogy megoldást találjanak a rövidtávú utakra (bevásárlás, edzés), azaz egy egyszerű, könnyen elérhető és könnyen használható közlekedési eszközre (jogosítvány nélkül használható, védelmet nyújtó járműre). Mi más lenne az, mint egy kifejezetten könnyen elérhető és határozottan modern, korának megfelelő elektromos jármű? Az AMI ügyfelei olyan modern emberek lesznek, akik képesek kilépni megszokott rendszerből, akik aggódnak a szeretteik jövőjéért és akik tökéletesen tisztában vannak a dolgok értékével. »

Michel COSTA, Piackutatási igazgató 

  • ÜGYFÉLNEK LENNI EGÉSZEN MÁSKÉPP

„Inspired By You” jelmondatához hűen a Citroën alkalmazkodott az újfajta fogyasztói szokásokhoz, szem előtt tartva azon törekvését, hogy minél közelebb kerüljön az ügyfelek elvárásaihoz.  A márka ennek következtében felhagyott a kereskedelem megszokott formájával, és kidolgozott egy olyan digitális rendszert, amely teljes mértékben online úton teszi lehetővé egy autó megszerzésének minden egyes állomását.  Emellett partneri kapcsolatba lépett népszerű, nagy forgalmazó cégekkel, melyek részt vennének a modell bemutatásában. Ezt a célt szolgálják az ún. mozgó tesztközpontok is, melyek speciális konténerekkel járnak majd városról városra, és bukkannak fel a vásárlóktól nyüzsgő bevásárlóközpontokban vagy azok közelében. Mindez persze csak kiegészítésül szolgálna a modellek megszokott módon, a márkahálózat hivatalos értékesítési pontjain történő bemutatására. 

A MOBILITÁS KÖZPONTI ELEME A DIGITALIZÁLÁS :  ONLINE ÜGYFÉLÚT 

Napjainkban a fogyasztók hozzászoktak ahhoz, hogy vásárlásaik javát online bonyolítják le. Ez a fogyasztási mód különösen jól illik egy tisztán elektromos energiát használó mobilitási megoldáshoz. Az Ami – 100% ëlectric atipikus és innovatív, és nemcsak koncepcióját tekintve, de stílusában és a hozzá kapcsolódó kereskedelmi megközelítésben is. Új korszak hírnökeként a hozzá vezető ügyfélút teljes mértékben online.  A Citroën kidolgozott egy digitális rendszert, melynek célja, hogy megkönnyítse az ügyfelek dolgát, akik pár kattintással felfedezhetik, majd meg is rendelhetik az Ami – 100 ëlectric nevet viselő modellt.  A könnyen és gyorsan megtehető ügyfélút minden lépése online történik :

  • A modell bemutatása, 
  • Konfiguráció,
  • Jelentkezés tesztvezetésre, 
  • Megrendelés, 
  • Fizetés,
  • Házhoz, illetve átvevőponthoz történő szállítás.

Ezáltal az Ami – 100% ëlectric az év minden napján, éjjel-nappal beszerezhető. A modell felfedezésétől kezdve a megrendeléséig mindent megtehetünk a kanapénkon ülve, és ehhez elég pár kattintás a táblagépen vagy az okostelefonon, miután ellátogattunk a Citroën weboldalára, ahol minden információt megtalálhatunk majd a modellről, valamint egyéni használati igényeinknek megfelelő megoldásokról.

MyCitroën mobilapplikáció által a modell használata is digitalizált lesz. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a vezető okostelefonján keresztül bármikor hozzájusson a járművel kapcsolatos legfontosabb információkhoz: hatótáv, töltésszint, a teljes feltöltésig rendelkezésre álló idő, kilométeróra-állás, figyelmeztetés a soron következő karbantartásra, időpontkérés a vevőszolgálatra. Az alkalmazás továbbá (a Free2Move szolgáltatás jóvoltából) segít a legközelebbi töltőállomáshoz való eljutásban is .

A MyCitroën applikáció révén a következő információkhoz is hozzájut a vezető:

  • az Ami – 100% ëlectric mobilitási termékről : cikkek, használatát bemutató videók ; a „scan My Citroën” alkalmazásról, mely a gépkocsi bármely elemének okostelefonnal történő beszkennelését követően információkat nyújt az adott elemről. 
  • a karbantartásról és a kiegészítőkről: információk alkatrészekről és kiegészítőkről, melyek a felkínált linken keresztül akár meg is rendelhetők; a vezető rendelkezésére áll továbbá a karbantartás elvégzésére jogosult márkaszervizek térképe. A Citroën speciális hálózatot hozott létre, mely a független szerződéses javítóműhelyeket, az EuroRepar Car Services szervizeit, a minősített márkakereskedéseket gyűjti össze.

KERESKEDŐI HÁLÓZAT, MÁSKÉPP

Noha az Ami – 100 ëlectric elérhető lesz a „La Maison Citroën” elnevezésű, új koncepciót képviselő kereskedésekben, valamint a modell forgalmazására kijelölt értékesítési pontokon, a márka az ügyfelek vásárlási élményének fokozása érdekében úgy döntött, hogy kilép a megszokott keretekből, és a modell forgalmazásába bevon olyan partnereket is, akik hozzá hasonlóan modernségre törekednek, haladnak a korral és az ügyfelek igényeit figyelembe véve kínálnak ajánlatokat. 

 FNAC ÉS DARTY, AZ ELKÖTELEZETT PARTNEREK

A modell tehát megtekinthető lesz olyan nagy kiskereskedelmi láncok bemutatótermeiben, mint a FNAC vagy a DARTY (a bevezetést követően több mint harminc üzletben a legnagyobb francia nagyvárosokban, később kiterjesztve az olyan országokra is, ahol ezek a cégek jelen vannak; azokban az országokban pedig, ahol nincsenek jelen, más cégek bevonásával történne mindez).  A márka elképzelése szerint egy kisméretű, mindössze 9-15malapterületű, színes boxban tekinthetnék meg a modellt a potenciális vásárlók. 

MOZGÓ TESZTKÖZPONTOK

 A Citroën ezzel párhuzamosan egy körülbelül 35 malapterületű építmény felállítását tervezi (kiállítási konténerek formájában), melyet bevásárlóközpontok parkolóiban állítanának fel.  Ezek a konténerek bejárnák egész Franciaországot, minden hónapban máshol tennék lehetővé, hogy minél többen kipróbálják az autót. A Citroën így kíván eljutni az ügyfelekhez: oda megy, ahol ők vannak, a hétköznapjaikban szólítja meg őket, megkönnyítve ezáltal az újfajta mobilitás megismerését és a hozzáférést. A konténerek a személyre szabási lehetőségek által kínált színekben pompáznak majd (MY AMI GREY, MY AMI BLUE, MY AMI ORANGE, MY AMI KHAKI), bemutatva azt a színes és esztétikus világot, melyet a modell dekorációja kínál.

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS

A mobilitási eszköz újabb sajátossága. 

  • A jármű jön az ügyfélhez ! A modell minden szinten az egyszerűségre törekszik: a kulcsátadás (kizárólagos partnerek révén) az ügyfél lakóhelyén történik.  
  • Szükség esetén az átadás megtörténhet majd az erre kijelölt pontokon ( « La Maison Citroën »), valamint nem sokkal később a Citroën márkakereskedői hálózatában is. 

KARBANTARTÁS

 A karbantartást illetően a márka speciális hálózat kiépítését tervezi, melynek tagjai független szerződéses javítóműhelyek, az EuroRepar Car Services műhelyei és Citroën márkaszervizek lesznek. 

Rendelkezésre állna továbbá egy (a modell kiterjesztésében érintett országok által irányított) külön telefonos ügyfélszolgálat is, hogy az ügyfelek kérdéseire válaszoljon.

ÖSSZEFOGLALÁS

Az Ami  – 100% ëlectric nevet viselő, ultrakompakt, biztonságos, fürge, színes és (Franciaországban) 14 éves kortól vezethető modellel a Citroën sokak számára elérhető, környezetbarát mobilitási megoldást kínál. És ez nemcsak a járművet foglalja magában, hanem számos olyan előnyt nyújt, mely kilép a megszokott keretekből: versenyképes, az ügyfelek használati igényeihez igazodó « à la carte » ajánlatok, teljes mértékben online ügyintézés, valamint a forgalmazás egészen új módja. 

A modell idén március 30-tól rendelhető Franciaországban, pár hónappal később pedig  Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban, Portugáliában és Németországban is.  Az első modellek átadását Franciaországban idén júniusra tervezik.  Az autómegosztás tavasztól indul Párizsban a nagyközönség számára, a modelleken a « Free2Move » logója lesz látható.

MŰSZAKI JELLEMZŐK

Hosszúság : 2, 40 m

Szélesség : 1, 39 m (visszapillantó tükrök nélkül)

Magasság : 1, 52 m

Fordulókör faltól falig : 7,20 m

Súly akkumulátor nélkül < 425 kg

Teljes súly akkumulátorral : 485 kg

Akkumulátor : 5,5 kWh

A Lexus önvezető autója idén érkezik

Autonóm jármű piaci bevezetésére készül a Lexus. A típus képességei nem annyira a technológiai felkészültségen, sokkal inkább a jogi környezeten és a fejlesztők szemléletén múlnak.

A jelenlegi jogszabályokkal többségében összeegyeztethető, 2. szintű autonóm mobilitási képességekkel rendelkező járművet mutat be 2020-ban a Lexus. A technológia a későbbiekben magasabb szintre frissíthető, akár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, de a műszaki kihívásoknál jóval összetettebb kérdésről van szó.

A Lexus először 2017-ben vázolta az önálló közlekedésre képes járművekkel kapcsolatos fejlesztési stratégiáját. A márka tartja magát az LS+ tanulmányautó bemutatásakor meghirdetett ütemtervhez: amint Koji Sato, a Lexus elnöke az Automotive News Europe újságírójának adott interjújában kifejtette, az eredeti elképzelésekkel összhangban még az idén bemutatkozik a Lexus első olyan típusa, amelyet fejlett Highway Teammate vezetőtámogató technológiával szerelnek fel.

A Densóval közösen fejlesztett Highway Teammate rendszer alkalmas arra, hogy a vezető időben és térben korlátozott körülmények között (autópályán haladva) elvegye a kezét a kormányról. Szemét (azaz figyelmét) azonban folyamatosan a forgalmon és autóján kell tartania, készen arra, hogy bármikor beavatkozzon. A Lexus testvér-technológiája, az Urban Teammate fél évtizeddel később valósulhat meg; ez már városi környezetben is képes lesz hasonló funkciók támogatására.

A várakozások szerint a technológia automatikus sávváltásra, előzésre, illetve a forgalomhoz igazodó ritmusú haladásra lesz alkalmas, ám a Highway Teammate pontos funkcionalitása egyelőre még nem ismert. Ez egyrészt az adott piacon hatályos jogszabályoktól függ, másrészt viszont a Lexus tervei szerint mobil adatkapcsolaton keresztül (OTA) folyamatosan frissíthetők, bővíthetők lesznek a járművek képességei, árulta el Koji Sato.

Miközben néhány (jellemzően német) prémium autógyártó 3. szintű autonómiára alkalmas járművek bevezetését fontolgatja, az autóiparban egyre általánosabb és egyre erősebb az ellenállás ezzel a veszélyes kompromisszumot jelentő, köztes fázissal szemben. A 3. szinten a vezető átmenetileg leveheti a tekintetét az útról, azaz figyelhet másra, mint a forgalom, ugyanakkor szükség esetén képesnek kell lennie visszavenni a jármű irányítását. Ez Hajime Kumabe, a Toyota-csoport önjáró technológiájának fejlesztésében közreműködő Denso tokiói kutatás-fejlesztési központjának vezetője szerint túlságosan nagy kockázatot jelent. Műszakilag azonban nincs nagy különbség a 2. és 3. autonóm mobilitási szint között, árulta el Koji Sato.

Egészen más a helyzet a 4. szintű autonómiával, amely tartósan nem igényli az emberi odafigyelést: Hajime Kumabe szerint ez megvalósítható ugyan, de a folyamatokat felügyelő, döntéseket meghozó számítógépek (valamint ezek hűtőrendszereinek) működtetéséhez rengeteg energiára van szükség.

A technológia bevezetésének előfeltétele tehát a jóval nagyobb kapacitású akkumulátorok vagy még inkább az alternatív emissziómentes hajtástechnológiák elterjedése. Előbbire a szilárdtest-akkumulátorok, utóbbira a hidrogén üzemanyagcellás technológia fejlesztésével készül megoldást nyújtani a Toyota-csoport. Szintén járható út volna a jobb energiahatékonyságú rendszerek bevezetése, legyen szó a számítógépek terhelését csökkentő mesterséges intelligencia vagy az új generációs, takarékosabb félvezetők szélesebb körű alkalmazásáról.

Az előbbi téren a Toyota Research Institute (TRI) végez évek óta előremutató kutatásokat, az utóbbira pedig a Densóval közösen hozott létre kutató-fejlesztő intézetet a Toyota: az ötszáz szakembernek munkát adó létesítmény idén áprilisban kezdi meg működését.

A Lexus távlati céljahogy az autonóm mobilitási technológiákat ne csak csúcsmodelljein, hanem kínálatának összes tagján bevezesse. Ahogy Koji Sato fogalmazott: „A megnyugtató biztonság nem lehet egyetlen típus kiváltsága, az összes modellünkön elérhetőnek kell lennie. Ezért arra törekszünk, hogy a technológiát fokozatosan a márka teljes portfoliójára kiterjesszük.”

Fotók: Lexus

Magyarországon a DS 3 CROSSBACK E-TENSE

Az energetikai átállás elkötelezett híveként a DS Automobiles már 2015-ös megalakulásakor, majd rögtön ezután a Formula-E bajnokságon való indulásával is egyértelművé tette elhivatottságát az alternatív energiák használata terén. A villamosítás a DS Automobiles stratégiájának központi eleme.

„A villamosítás hatékony válasz a jelen kihívásaira. A villamos modellek sajátossága a fékezéskor történő energia-visszatermelés, amelynek köszönhetően energiahatékonyság szempontjából messze felülmúlják a belső égésű motorral rendelkező hagyományos járműveket. A legkisebb gyorsításkor is rendelkezésre álló nyomaték és a csendes működés jóvoltából egyedülálló vezetési élményt nyújtanak. Végül, de nem utolsósorban – a hagyományos járművekkel ellentétben – megfelelnek a városközpontokba való behajtás feltételeinek. Hogy ügyfeleink továbbra is szabadon mozoghassanak és ne kelljen lemondaniuk arról az örömről, amelyet egy DS vezetése nyújt, a DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellel az élen létrehoztuk elektromos kínálatunkat” – mondta Yves Bonnefont.

A legújabb jogszabályokat is figyelembe a 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 (300 lóerős plug-in hibrid modell ZEV üzemmódban 58 km hatótávval) modellel valóra vált az ígéret és megszületett a márka elektromos modellcsaládja, melyet a DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne Formula-E győzelme is megerősített.

2020-ra minden autóipari konszernnek el kell érnie, hogy Európában forgalmazott gépjárművei 95%-ának átlag 95 g/km körül legyen a CO2-kibocsátása (a forgalmazott modellek tömegével arányos NEDC-adat). Minden tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (PHEV) modell értékesítése, valamint a valós használati körülmények között mért CO2-kibocsátás csökkentését célzó újítások után ún. „szuperkredit” jár majd. Ha nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, gépjárművenként 95 euró/g/km bírságot kell fizetni. Latin-Amerikában, Kínában és más ázsiai országokban is hasonló törvények életbelépése várható.

A 2019-ben piacra került, immár itthon is elérhető DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első tisztán elektromos B kategóriás prémium SUV. A korábbi megoldásokkal ellentétben a DS 3 CROSSBACK E-TENSE olyan platformra épült, amelyik belső égésű motorral és villanymotor + akkumulátorral társítva is egyformán hatékony. Ez a konfiguráció új fejezetet nyit az autóiparban: elfelejthetjük a nem megfelelő platformra épített villanyautókat, ahol az akkumulátor beépítését a helykínálat vagy a csomagtartó sínyli meg, és a kezdetleges kivitelezés és spártai kényelem jellemezte tisztán elektromos járművektől is fényévek választanak el.

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a márka tudásának legjavát kamatoztatja, és a csúcstechnológiát kifinomultsággal ötvözi. A műszaki újdonságok mellett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE rendkívül jól szigetelt utasteret, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket, nemes anyagokat és fokozott kényelmet kínál. A finom részletek közé tartozik az exkluzív „Art Leather” nappabőr kárpit, mely OPERA belső kivitel esetén az óraszíj mintázatú üléseket borítja, valamint a látványos gyöngyszemöltéses díszvarrás és a „Clous de Paris” gillos minta. A RIVOLI inspirációhoz kavicsszürke szemcsés bőr, a DS PERFORMANCE LINE kivitelhez pedig Alcantara® kárpitok tartoznak, így a legapróbb részletekre is érzékeny ügyfelek személyre szabási igényeit is sikerül kielégíteni.

A hangszigetelés egy elektromos járműben még nagyobb szerephez jut, hiszen motorzaj és vibráció hiányában jobban előtérbe kerülnek a külső zajok. Ezek kiküszöbölésére a DS 3 CROSSBACK E-TENSE több megoldást is alkalmaz, ilyenek a vastagabb ajtólemezek és ablaküvegek, valamint a zajszűrős szélvédő. Mindennek köszönhetően a DS 3 CROSSBACK elektromos változatának hangszigetelés szempontjából a kategóriában nincs párja. Az utasok így maximálisan kiélvezhetik a DS LOUNGE hatást.

A kategóriában legnagyobb, 10” képernyő alatt gyémánt alakban helyezkednek el az érintésre működő vezérlők és a középső szellőzők. A képernyőről a legfontosabb kezelőszervek és a vezetéssegítő funkciók érhetők el. A hőszivattyú, az abroncsnyomás-érzékelő, a fékerőelosztóval párosult ABS, az ESP, a sávtartó asszisztens, a visszagurulás-gátló, a hátsó parkolóradar, az automata légkondicionáló rendszer és a bőrbevonatú kormány, akárcsak a nyolc légszák és a süllyesztett ajtókilincsek kiviteli szinttől függetlenül a szériafelszereltség részét képezik.

A magasabb kiviteli szintű változatokon valamennyi legújabb generációs technológiai innováció elérhető, úgymint a DS CONNECT BOX-szal kiegészülő DS CONNECT NAV, a DS MATRIX LED VISION intelligens fényszórók, illetve az ADML PROXIMITY funkció, amely a süllyesztett kilincsek kihajlásáról gondoskodik, amikor a kulccsal a gépjármű 1,5 méteres körzetén belül tartózkodunk. A DS 3 CROSSBACK elektromos változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómmal bevont, antracitszürke DS Wings hűtőrács és az E-TENSE emblémák, de a hátsó lökhárító is egyedi. A modell kínálatában exkluzív 18’’ KYOTO könnyűfém keréktárcsák és egy új karosszériaárnyalat, a Cristal Pearl is szerepel.

Jól eltalált méreteinek köszönhetően a mindössze 4,12 m hosszú DS 3 CROSSBACK E-TENSE 5 teljes értékű ülőhelyet és 350 literes csomagtartót kínál.

A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig közel 1,3 m/s² lassulást produkál.

Az energia-visszanyerés terén szerzett Formula-E tapasztalatoknak köszönhetően, a hőszivattyú alkalmazásával, a hatékony fűtőrendszerrel és az akkumulátor optimális működési hőmérsékletének állandó biztosításával (hideg időben is) maximális – 320 km-es (WLTP) – hatótávolságot sikerült elérni (NEDC szerint mérve 430 km).

A 100%-ban elektromos meghajtású DS 3 CROSSBACK E-TENSE a prémium B-SUV kategóriában érdekelt valamennyi ügyfelet megszólítja. Becslések szerint Nyugat-Európában a B kategóriás járművel rendelkező vezetők napi átlag 40 km-t tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében elég hetente egyszer feltölteni az autót (az áprilisi gyártási hónaptól elérhető 11 kW-os fedélzeti töltővel otthoni csatlakozóról 5 órára van szükség a 100%-os töltésszint eléréséhez). Hosszabb utak alkalmával pedig a fedélzeti töltő segítségével 100 kW-os töltőoszlopról mindössze 30 perc alatt 80%-os akkumulátorkapacitás biztosítható, ami több mint 250 km WLTP szerinti hatótávolságnak felel meg (NEDC szerint közel 350 km). A DS 3 CROSSBACK elektromos változatához szériában két töltőkábel tartozik (egy 2-es és egy 3-as módú), így a jármű a piac bármilyen típusú csatlakozójával kompatibilis.

Speciális E-TENSE szolgáltatások

A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles.

A My DS alkalmazásba 2020 áprilisától beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők.

Az említett E-TENSE szolgáltatások az összes DS-tulajdonos számára elérhető– a DS Assistance és a DS Valet szolgáltatást is magában foglaló – „Only You, a DS-élmény” programot egészítik ki.

Dióhéjban

• A DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. A többféle meghajtással társítható platformra épült modell nem ismer kompromisszumot: ugyanaz a kifinomultság és élenjáró technológia jellemzi, mint a DS 3 CROSSBACK-et, ugyanakkor az elektromos technológia és az E-TENSE szolgáltatások előnyeivel is rendelkezik.

• A 100 kW-os, 260 Nm nyomatékot leadó motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE otthoni fali csatlakozóról 5 óra alatt töltődik fel teljesen. 100 kW-os gyorstöltő esetén már 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. A jármű hatótávolsága a WLTP szabvány szerint 320 km (NEDC szerint 430 km), de természetesen függ a körülményektől és a vezetési stílustól.

• OPERA inspiráció választása esetén a DS 3 CROSSBACK E-TENSE „Art Leather” nappabőr kárpittal bevont, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket kínál. A kiváló akusztikai kialakítás kivételes zajkomfortot és hangszigetelést biztosít. További előnyökkel szolgálnak az olyan új felszerelések, mint a DS DRIVE ASSIST második szintű autonóm vezetési rendszer, az új generációs DS MATRIX LED VISION lámpák vagy a süllyesztett ajtókilincsek, melyek az ADML PROXIMITY rendszer jóvoltából már a vezető közeledtére kihajlanak.

A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

A BMW Group új technológiai zászlóshajója homokkal, szárazsággal és hőséggel egyaránt megküzd a dél-afrikai sivatagban.

A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW iNEXT a legszélsőségesebb időjárási körülmények közepette igazolja rátermettségét. Az Északi sarkkör dermesztően hideg megpróbáltatásai után a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajója most Dél-Afrikában tesztel, ahol nem csupán az extrém hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por, de a járatlan utak homokja, murvája és durva kavicsai is kihívás elé állítják. A BMW iNEXT szó szerint a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokat teljesíti, amelyeken a tervezőmérnökök a hajtásláncot, a futómű-technológiát, a tisztán elektromos meghajtás alkatrészeit, a karosszériát, az utasteret, a vezetést támogató rendszereket és a digitális járműtechnológiai megoldásokat is tökéletesítik, a biztonságos működés mellett abszolút tartósságukat és megbízhatóságukat is bizonyítva ezzel.

Az úgynevezett hőségteszt egy végtelenül összetett és átfogó tesztprogram szerves része, amely a BMW iNEXTelőszériás példányainak könyörtelen vallatásával az évtizedeken át tartó, teljes életciklusra készíti fel a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajóját. A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW Group mindegyik modellsorozatát megméreti a dél-franciaországi Miramas tesztpályáján, a Nürburging Nordschleife asztaltcsíkján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában és az extrém hőséget garantáló sivatagokban is.

Jégmezők, versenypályák és sivatagok: az összetett előszériás tesztek a vezetés több évtizedes élményét garantálják

Legyen szó akár extrém nagy sebességről, napokon át tartó belvárosi dugókról, dermesztő hidegről vagy tikkasztó hőségről, jégmezőkről, versenypályákról vagy sivatagokról, a tömegtermelés beindítása előtt a BMW Group tervezőmérnökei minden olyan elképzelhető szituációban széleskörűen tesztelik az újabb és újabb modelleket, amelyekkel a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elkövetkező évtizedekben találkozhatnak. A tapasztalt szakemberek és a hatékony fedélzeti technológiák folyamatosan figyelik az újdonságok egy-egy szélsőséges körülményre adott reakcióit, amelyek következtében a sorozatgyártás beindítása után még a legextrémebb vezetési szituációk és időjárási körülmények közepette sem csorbul a vezetés élménye. A BMW iNEXT tömegtermelése 2021-ben veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában. A technológiai zászlóshajóként érkező újdonság a legmodernebb Sports Activity Vehicle (SAV) karosszéria képében váltja valóra a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája által meghatározott jövőt, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás legfejlettebb formáját. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve a BMW iNEXT a sportosság, a hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető tisztán elektromos hatótávolság terén is új mércét állít, miközben a modell futómű-technológiája és vezetést támogató rendszerei a teljes mértékben automatizált járművezetés felé vezető következő lépéseket is előrevetítik. Az innovatív járművezérlő- és digitalizált megoldások eközben a BMW iNEXT jövőbe mutató karakterét erősítik.

A BMW iNEXT a sivatagi hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por próbáit is kiállja

Dél-Afrika sivatagos vidékei ideális körülményeket teremtenek a mérnököknek ahhoz, hogy a BMW iNEXT összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészét extrém módon teszteljék és finomhangolják. A homokdűnék és a murvás ösvények végeláthatatlan váltakozása eközben az intelligens összkerékhajtás elemeit teszi próbára. A BMW iNEXT nagyfeszültségű akkumulátorának integrált hűtőrendszerén még az okostelefon-akkumulátorokat is pillanatok alatt működésképtelenné tevő, rekkenő hőség sem tud kifogni, ráadásul a sivatagi időjárásban az utastér hőpumpa-technológiával dolgozó légkondicionáló berendezése, a motorvezérlő elektronika és az összes fedélzeti elektronika is több évtizedes tartósságról és megbízhatóságról tesz tanúbizonyságot.

Az átfogó hőségteszt részeként a mérnökök hosszú órákra a sivatag tűző napjára állítják a BMW iNEXTelőszériás példányait, és miközben a fedélzeti elektromos berendezések kifogástalan működését tesztelik, az utastérben használt anyagokat és az összeszerelési minőséget is alaposan górcső alá veszik, hiszen a BMW Group még a legextrémebb hőtágulás és a legszélsőségesebb hőingadozás közepette sem engedélyez nyikorgó vagy recsegő zajokat modelljei utasterében. A Kalahári sivatag homoktengere ezt követően az ajtók, a motorháztető és az illesztési hézagok tökéletes porállóságát is igazolja: a több ezer kilométeren át tartó, járatlan utakon keresztülvezető tesztprogram során a BMW iNEXT temérdek mennyiségű port és homokot kavar fel, az utastérbe azonban egyetlen szem sem tud beszűrődni.

Íme, az új Ford Transit fejlett parkolási technológiája

Egy Mondeo kombinál több egy méterrel hosszabb áruszállítóval beállni a parkolóhelyre egy zsúfolt városi utcán igazi rémálom. Ráadásul elég egy koccanás, és a vállalkozásnak máris pénzébe kerül a javítás és az emiatt kieső üzemidő – nem beszélve a megemelkedő biztosítási költségekről.

Az új Ford Transitban fejlett technológiák segítenek csökkenteni a parkolás stresszét, és elkerülni a kisebb-nagyobb, de mindenképpen költséges sérüléseket.

Az Aktív Parkolóasszisztens segítségével a Transit vezetője megtalálhatja a megfelelő méretű parkolóhelyet, ahová az autó automatikus kormányzással be is áll, miközben sofőrje csak a gáz- és fékpedált kezeli. A rendszer ugyanúgy használható a merőleges parkoláshoz, mint a járdaszegéllyel párhuzamos beálláshoz; ez utóbbi esetben elég, ha a parkolóhely mindössze 0,8 méterrel hosszabb, mint maga az autó.

A Transit további technológiái közt szerepel még a Kiállássegítő rendszer, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, az Oldalérzékelő rendszer*, illetve a széles látószögű első és hátsó kamerák; ezek a megoldások nagyon hasznosak, amikor a Transittal ki kell állni egy parkolóhelyről, vagy zsúfolt városi környezetben kell manőverezni.

Fejlett Transit technológiák

A legújabb Transit és Transit Custom modellekhez megrendelhető Aktív Pakolóasszisztenstechnológia összesen 12 ultrahangos érzékelővel működik. A rendszer még akkor is képes leparkolni az autót, ha a többi jármű miatt nem látszik a járdaszegély, sőt lejtőn is használható.

Az Aktív Parkolóasszisztens része a Kiállássegítő rendszer, ami automatikus kormányzással vezeti ki a járművet a parkolóhelyről, miközben a vezető csak a féket és a gázt adagolja.

Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű vagy kerékpár keresztezheti.

Mindezt az Oldalérzékelő rendszer egészíti ki, ami kis sebességű manőverezés közben hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt az autó oldalánál feltűnő, közeli akadályokra.

széles látószögű első és hátsó kamera segít a közeledő járművek, gyalogosok vagy kerékpárosok észlelésében, amikor a Transit egy átláthatatlan kereszteződéshez ér, illetve szűk parkolóhelyről vagy kocsibeállóról hajt ki.

A magasan elhelyezett tolatókamera jobb képet ad hátramenetben, különösen akkor, amikor az autó nyitott ajtókkal tolat.

Segít még eredményesebbé tenni a vállalkozás működését

A Ford 2019-ben mutatta be az elektromos hajtásláncokat és modern konnektivitási technológiákat is kínáló Transit és Transit Connect modelleket, amelyeket kifejezetten arra terveztek, hogy a mai megváltozott körülmények közt is hatékonyan segítsék tulajdonosaik eredményes üzletmenetét.

A Ford Transit Custom 1 tonnás áruszállító szintén megkapta a Ford legújabb EcoBlue és EcoBlue Hybrid hajtásait, emellett pedig olyan technológiákat is, mint a FordPass Connect fedélzeti modem, aminek révén az üzemben tartók maximálisan kiaknázhatják a jármű hatékonyságát.

Az elektromos hajtásokat kínáló Transit Custom Hybrid modellcsalád (benne a Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modellekkel) elnyerte a 2020-as Év Haszongépjárműve címet.

Tavaly a Ford az elmúlt 25 év legjobb haszongépjármű-értékesítési eredményét érte el, és 2019-ben a Ford immár ötödik éve volt Európa első számú haszongépjármű-márkája.

Nem elég a Lexus UX gyári kivitelben? Akkor építsük át!

Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon szabadon elérhető kiegészítőkből válogatva akarták megépíteni álmaik városi crossoverét. Az eredmény jobbra sikerült, mint gondolták. 

Super Street magazin nyomtatott vagy digitális oldalait lapozgatva szebbnél szebb, izgalmasnál izgalmasabb építésekkel találkozhatunk. Rendszerint egyedi gyártású alkatrészek felhasználásával, rengeteg utánajárás, tervezés és frusztráció nyomán születnek újjá a gyakran tizenéves, szebb időket megélt modellek. Ők viszont a piac egyik legfrissebb ajánlatát szerették volna a maguk képére formálni, méghozzá kizárólag katalógusból összeválogatott tartozékokból.

A szerkesztőség tartósteszt-parkjából végül a Lexus UX-et választották ki erre a projektre, és a változatosság kedvéért letértek az ültetés, szélesítés és motortuning felé vezető, igen gyakran járt ösvényről (korábban több Toyota és Lexus crossoverből is építettek már kvázi sportautót), és inkább felfelé szerettek volna terjeszkedni – minél egyszerűbben, átláthatóbban, mégis látványosan.

A feladatokat három pontban határozták meg: megemelni a futóművet, kiválasztani a műfajjal harmonizáló optikai kiegészítőket, majd végül praktikus tartozékokkal felszerelni az autót – méghozzá úgy, hogy azzal ne csorbítsák elsődleges szerepkörét, azaz a városi és elővárosi ingázást, illetve a rövidebb utazásokat.

Ezért tehát nem kőkemény offroad futóművet szereltek az autó alá: megtartották a gyári rugóstagokat, de hosszabb rugókat szereltek be. Elöl 25, hátul 30 mm-rel nőtt meg a szabad hasmagasság, ami szerénynek hangzik ugyan, de a gyakorlatban tekintélyt parancsolónak bizonyult. Ami a módosítás praktikus oldalát illeti, az emelt padlónak még városban is hasznát látja az ember, ugyanakkor országúton sem válik tőle billegőssé a jármű…
…kivéve persze, ha kisebb keréktárcsákat és ballonos terepabroncsokat szerel fel az ember. A Super Street stábja azonban nem tudott ellenállni a csábításnak, és 17×7 colos beadlock keréktárcsákat, valamint a gyárinál keskenyebb, de agresszív mintázatú, 225/65 R17 méretű 4×4 abroncsokat tettek az autóra. Ezek pont elfértek anélkül, hogy módosítani kellett volna a kerékíveket – ez nem csak a költségek és a gyors megvalósítás szempontjából fontos, de azt is lehetővé teszi, hogy később nyom nélkül visszaalakíthassák gyári állapotára az autót.

Miután az első két feladatkör szerencsésen és frappánsan megoldották, a projekt harmadik fázisa bizonyult a legnagyobb kihívásnak. Az UX ugyanis túlságosan új modell még a piacon, így viszonylag szűk a hozzá kínált tartozékok és kiegészítők választéka. Szerencsére a legnagyobb alkatrészpiaci gyártók kínálatában találtak olyan, univerzális csomagtartó keretet, gallytörő rácsot és kartervédő lemezt, amelyek módosítás nélkül vagy minimális átalakítás után tökéletesen illeszkedtek az UX-re.

Az i-re közismerten robusztus, vízálló, elpusztíthatatlan csomagtartó dobozokkal, valamint egy hűtődobozzal tették fel a pontot: ezek úgy illeszkedtek a tetőcsomagtartóra, mintha kifejezetten oda gyártották volna őket, és látványos, hiteles ellenpontjául szolgáltak a bütykös abroncsoknak.

Az átépítést ugyan Észak-Amerikában követték el, ezért a felhasznált kiegészítők többsége helyi specialisták polcairól került le. Ugyanakkor az öreg kontinens is hozzájárult a projekthez, a hosszabb rugókat egy európai, pontosabban német műhely szállította.
Ez jelképes jelentőséggel bír: semmi akadálya nincs ugyanis annak, hogy akár Magyarországon is elkészüljön egy hasonlóan igényes, teljes egészében szabadon megvásárolható tartozékokra épülő Lexus UX.

AlkatrészGyártóModell
   
RugókH&R SpezialfedernGmbH Adventure Raising
KeréktárcsákRAYS JapanTeam Daytona M9
AbroncsokYokohamaGeolandar M/T G003
TetőcsomagtartóArmordilloVX
Gallytörőrács és kartervédőArmordilloAR
Dobozok és hűtőtáskákPelicanAir Case, Elite Cooler

A Goodyear a Pure ETCR hivatalos abroncsszállítója és alapító partnere

A Goodyear hivatalos abroncsszállítóként speciális abroncsot fejleszt ki, a Pure ETCR, azaz az első, csak elektromos autókat felvonultató, számos világmárka részvételével megrendezett túraautó-bajnokság indulói számára. A vállalat egy termékben egyesíti a vállalat legmodernebb elektromos autókra készült abroncsait és az új, ultranagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsalád abroncsai esetében alkalmazott innovatív technológiákat. Az abroncsok végleges műszaki adatait tavasszal hozzák nyilvánosságra az első Pure ETCR futam előtt.

Az extrém terhelésre tervezett abroncsnál egy már bevált, versenycélra fejlesztett szerkezeti kialakítást alkalmaznak, azonban olyan futófelülettel, amelynek révén a Pure ETCR versenyzők száraz és nedves pályán egyaránt használhatják gumijukat. A megoldás előnye, hogy csökken az egy-egy versenyhez szükséges abroncsok száma, vagyis teljesül a Goodyear és a Pure ETCR közös célkitűzése: fenntartható megoldásokat biztosítanak a jövő motorsport versenyeihez és a mindennapi közlekedéshez.

Ahogyan azt Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője megfogalmazta: „A Goodyear élen jár az elektromos autók abroncsainak fejlesztésében. Az európai autóipar számára előállított első szerelésű abroncsaink fele elektromos és hibrid járművekre készül. Komoly tapasztalatokkal vágunk bele az ETCR-be, hiszen már számos abroncsot fejlesztettünk elektromos autókhoz. A nagy teljesítményű elektromos járművek teljesen más követelményeket támasztanak, mint benzines vagy dízelmotoros társaik: nehezebbek, nyomatékuk pedig nagyobb, ráadásul azonnal rendelkezésre áll. A Goodyear a hatótávolság és hatékonyság növelése érdekében kifejlesztette azt az abroncsot, amely képes mindezzel megbirkózni, ráadásul kiváló tapadást, húzóerőt biztosít és a gördülési ellenállása is alacsony.”

A Pure ETCR bajnokság szervezője a 2020-as WTCR – FIA túraautó-világkupát is lebonyolító Eurosport Events (a Goodyear lesz 2020-ban ez utóbbi hivatalos abroncsbeszállítója is). A bajnokságon nagy teljesítményű szériaautók indulnak, amelyek a világ számos gyártóját képviselik.

A bajnokság rendhagyó módon zajlik: az autók több rövid szakaszon versenyeznek egymással egészen a döntőig, ami az abroncsoktól azonnal fokozott teljesítményt követel. A Goodyear ezért arra koncentrál, hogy abroncsai megfelelő gyorsasággal érjék el a szükséges hőmérsékletet, és bírják a fokozott igénybevételt az egész verseny során. Mindez azt jelenti, hogy a versenyzők gyakorlatilag az indulás pillanatában maximális teljesítményre kapcsolhatnak.

François Ribeiro, az Eurosport Events elnöke és a Pure ETCR népszerűsítője elégedettségének adott hangot: „Nagy örömmel üdvözöljük a Goodyeart a Pure ETCR alapító partnerei között! A Goodyear komoly versenytapasztalattal rendelkezik, minden terméke kiválóan teljesít, és a vállalat élen jár az innovációban is. Úgy gondolom, megtaláltuk a tökéletes partnert az új, modern elektromos autók első komoly bajnokságához. Ez a lehetőség, amelytől komoly sikereket várunk kiválóan kiegészíti a Goodyearrel a WTCR-szériában kialakított együttműködést. A Goodyear speciálisan a Pure ETCR-re fejlesztett, minden időjárási körülmények között kiváló teljesítményt nyújtó abroncsaiból kevesebbre van szükség, így fenntarthatósági célkitűzéseink is maximálisan teljesülnek. Biztosak vagyunk benne, hogy a vállalat első osztályú partnerünk lesz a Pure ETCR műszaki és marketingfeladatainak elvégzésében, a bajnokság pedig remek helyszínt biztosít a versenyek világába visszatérő Goodyear #backtoracing kampányának.”

2020 májusában valami igazán különlegeset villant a Toyota

Megbízható források szerint már májusban bemutatkozhat a Toyota új crossovere, amelyben az elmúlt évek egyik legötletesebb tanulmányautója kel életre.

A Toyota 2017-ben mutatta be a TJ Cruiser koncepciót: egy minden porcikájában eredeti, semmihez sem fogható, fiatalos és szerethető, ugyanakkor rendkívül praktikus és ötletes, többcélú járművet. Az egyik legnagyobb japán autós weblap, a bestcarweb.jp úgy tudja, a Toyota gyártásba veszi a modellt, és már májusban leleplezheti a szériaérett verziót. A Toyota már tavaly nyáron sem cáfolta a típus sorozatgyártására vonatkozó értesüléseket, ám az akkor beharangozott, 2019 végi premier elmaradt.

A szériaverzió a hírek szerint megőrzi alapvető formavilágát, ám egyes részletek eltérhetnek, a belsőt pedig – legnagyobb sajnálatunkra – teljesen átdolgozták. Megmaradnak az arányok és a szögletes vonalvezetés, de a bohókás lámpák és a kerek kilincsek mellett az oldalsó tolóajtók is a normalizálás áldozatául eshetnek. Ez utóbbiak megmenekülésére egyébként van még esély: Japánban, ahol a TJ Cruiser első körben forgalomba kerül, divatosak a szabadidőjárművek stíluselemeit a buszlimuzinok megoldásaival elegyítő járművek. A karcálló fényezésről ellenben le kell mondanunk, ahogy vélhetően a teljesen síkba dönthető ülésrendszert is tradicionálisabb bútorzat váltja fel. Cserébe kétféle üléselrendezést kapunk: lesz kétsoros, ötszemélyes, illetve háromsoros, hétüléses kivitel is. Az ülőlapok alatt tárolórekeszekre, a háttámlák hátoldalán rögzítő fülekre számítunk, minden ülést lehajtva akár három méter hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk majd az utastérben.

Motorikusan három lehetőséggel számolnak a japán szakírók: a Toyota szabványos 1.8 literes hibrid hajtáslánca mellett szóba jöhet az újgenerációs RAV4 2.5 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánca is, méghozzá a nagyobb szabadidőjárműben alkalmazott, innovatív elektromos összkerékhajtással együtt. Ez nem okozhat gondot, hiszen a TJ Cruiser szériaverziója ugyanarra a TNGA moduláris padlólemezre épül majd, mint a világ legnépszerűbb szabadidőjárműve. A harmadik erőforrás egy kétliteres szívó benzinmotor, CVT váltóval társítva.

Ez utóbbi szükségtelenné teszi a mechanikus sebességváltó kar használatát, ami szabad kezet ad a tervezőknek a műszerfal kialakításában. A tanulmányautó gumiszalagos kesztyűtartójának nincs sok létjogosultsága a sorozatgyártásban, ahogy az utastér egész szélességében húzódó, digitális műszeregységnek is csak akkor van értelme, ha az utas előtti szakaszon testre szabott információk jeleníthetők meg – a tanulmányautóról annak idején közölt képek egyébként erre engednek következtetni. 2020-ban mégis kedvezőbb fogadtatása volna egy nagyméretű érintőképernyőnek, legalább a Toyota exportpiacain.

Pont ez egyébként a TJ Cruiser sorozatgyártásával kapcsolatos, legfontosabb kérdés: Európában ugyanis a C-HR-nél érezhetően kisebb crossover modell bevezetését tervezi a Toyota, márpedig a jópofa terepdoboz épp csak rövidebb annál, magassága és főleg tengelytávja pedig még nagyobb is, mint a C-HR-é. A TNGA padlólemez alakíthatósága azonban váratlan megoldást kínál erre a lehetőségre: rövidebb tengelytávval és arányosan kurtább karosszériával ugyanis a mini-SUV szerepét is betölthetné az autó – a szögletes formavilág egyébként is sokkal engedékenyebb az ilyen jellegű aránymódosításokkal szemben, mint egy áramvonalasan megformált karosszéria.

90. Genfi Autószalon, 2020: BMW Concept i4 tanulmányautó

A tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé előfutára 2020. március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét.

A BMW Group a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje előfutárát. 2020. március 3-án a BMW Concept i4 tanulmányautó a vezetés élményének új korszakát hozza el a jelenbe, a BMW által fémjelzett menetdinamika, az egyszerre modern és sportos formanyelv, illetve a négyajtós Gran Coupé karosszéria tágasságának és funkcionalitásának páratlan egységét ígérve. Mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

„A BMW Concept i4 tanulmányautó az elektromos mobilitást a BMW portfóliójának középpontjába emeli” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „A modell formanyelve egyszerre dinamikus, letisztult és elegáns. Röviden: a tökéletes BMW, zéró emisszióval” – tette hozzá.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK