Főoldal Blog Oldal: 171

A Toyota Supra GR 2 literes turbómotorral is elérhető lesz

Márciustól új, kétliteres, benzines turbómotorral is kapható lesz a tavaly 17 év után feltámasztott Toyota GR Supra: az új erőforrás legnagyobb teljesítménye 258 LE/190 kW, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, a típus álló helyzetből 5.2 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára.

A könnyebb, kisebb erőforrásnak köszönhetően akár 100 kilogrammal csökken a jármű tömege, ez javítja a modell tehetetlenségi jellemzőit, és ideális 50:50 arányú tengelyterhelést eredményez.

Egy évvel azután, hogy a Detroiti Autószalonon először mutatta be a GR Suprát, a Toyota most közzétette a sportmodell első motorvariációjának: az új 2,0 literes benzines turbómotornak a műszaki részleteit. A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt. 

A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót, ami pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez. Az új, kétliteres GR Supra gyártása hamarosan kezdetét veszi, a modell európai forgalmazása idén márciusban indul.

Új 2 literes turbómotor

Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva.)

A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy
156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).

Menetdinamikai előnyök

Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, mérnökeink közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.

„A dinamikus kormányzás és a stabil kanyarvételi képesség érdekében sokat dolgoztunk azon, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük az új modell tömegét, ugyanakkor 50:50 arányú tömegelosztást érjünk el.” – avat be Tetsuya Tada, a GR Supra főmérnöke. „Hatalmas kihívás volt mindezen elvárásoknak megfelelni, ám a kitűzött célokból nem engedtünk.”

Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.

Felszereltség és opciós csomagok

Az új 2,0 literes GR Supra belépő kivitele Live felszereltségi szinten olyan tételeket kínál alapfelszerelésként, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 8,8 colos kijelzővel szerelt, négyhangszórós audiorendszer vagy a fekete Alcantara kárpitozású sportülések. A felszereltség a Toyota Supra Safety csomagot is tartalmazza: ez fékfunkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, fékfunkcióval kiegészített gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív kormányzással kombinált sávtartó asszisztenst [LKA], jelzőtábla-felismerő rendszert és intelligens sebességszabályozó funkciót kínál. Az ügyfelek a stílus, a teljesítmény vagy a kapcsolódás terén mutatott személyes igényeiktől függően különböző opciós csomagokkal egészíthetik ki a modell alapfelszerelését. A csatlakozási csomag navigációs rendszert, valamint hasznos online szolgáltatások elérésére szolgáló internetes csatlakozási lehetőséget tartalmaz, míg a sportcsomag aktív differenciálművel, adaptív felfüggesztéssel és sportos fékrendszerrel terjeszti ki a modell menetdinamikai képességeit. A prémium csomag csúcsminőségű kényelmi és praktikus funkciókat kínál, a 12 hangszórós prémium JBL audiorendszertől a head-up kijelzőn át a vezeték nélküli okostelefon-töltőig, a fekete bőrkárpitozástól a motoros állítású memóriás ülésekig. A csomag a csatlakozási csomagban foglalt tételeket, valamint kiegészítő tárolási és világítási funkciókat is tartalmaz.

Fuji Speedway limitált kiadás

Az új 2,0 literes GR Supra piaci bevezetésekor exkluzív, korlátozott példányszámú Fuji Speedway kiadásban lesz elérhető. A széria megjelenését a különleges fehér metálfényezés, a kontrasztos 19 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsák és a piros külső tükörházak teszik egyedivé. Az utastérben szénszálas műszerfalbetétekkel, valamint lenyűgöző piros-fekete Alcantara kárpitozással találkozunk. A színvilág a TOYOTA GAZOO Racing hivatalos színeit idézi. Ami a felszereltséget illeti, a Fuji Speedway megkapja a fent részletezett kapcsolódási és sport csomagok teljes tartalmát. A Fuji Speedway kiadás kifejezetten a 2,0 literes modell bevezetésének alkalmából lép piacra; Európában szigorúan csupán 200 példányban lesz elérhető.

GR Supra eladások

A Toyota GR Supra a 2019-es év egyik legjobban várt és legsikeresebb modellújdonsága volt; a vadonatúj, ötödik generációs típus bevezetésével a sportautó-történelem legendás fejezete folytatódott. A szériamodell detroiti világpremierjét követően a Toyota márciustól vett fel előrendelést az autóra; az első ügyfelek májusban vehették át GR Suprájukat. Az európai piac fantasztikusan reagált az újdonságra: az év végéig 1150 autó talált gazdára, túlnyomó többségük (95%) a gazdagabb felszereltségű kivitelben.

Arany kormánykerék

A Toyota GR Supra már pályafutása első évében számos jelentős szakmai díjat gyűjtött be, többek között az Arany kormánykereket (Goldenes Lenkrad), Európa egyik legnagyobb presztízsű kitüntetését, amit Németország első számú vasárnapi újságja, a Bild am Sonntag, valamint a piacvezető Auto Bild autós magazin közösen ad át. A GR Supra az év legjobb új sportautójaként nyerte el a díjat, megismételve korai elődje, a második generációs Supra bravúrját, ami 1982-ben kapta meg az Arany kormánykereket. A 2019-es szavazáson a GR Supra az új Porsche 911 és a BMW 8-as széria ellenében tudott nyerni a zsűri végső szavazásán.

Új modellváltozatokkal frissít 2020 tavaszán a BMW

Miközben a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családja egy-egy új taggal, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 opcionális extrafelszereltségi palettája pedig új tételekkel bővül, a jövőbe mutató mild-hibrid technológia egyre szélesebb körben kezdi meg működését.

Aktuális modellpalettája módszeresen továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiáival a BMW 2020 tavaszán újabb jelentős lépést tesz a károsanyag-kibocsátási mutatók csökkentése és a teljesítmény optimalizálása felé vezető úton. Az idén érkező, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal párhuzamosan a bajor prémiumgyártó a belsőégésű erőforrással dolgozó modellek emisszióját is még tovább mérsékli. Nagymértékben hozzájárul ehhez az innovatív mild-hibrid technológia, amely a BMW 5-ös sorozat után idén tavasszal a BMW 3-as sorozat, a BMW X3 és a BMW X4 modellpalettáján is bemutatkozik. Márciustól a bajor prémiumgyártó portfólióján már mindezek mellett további 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait – háromnegyed évvel a környezetbarát norma 2021-es kötelező hatályba lépése előtt.

A prémium kompakt szegmens és a prémium középkategória változatosságát a BMW 1-es sorozat új hajtáslánc-technológiája és a BMW 3-as sorozat portfólióján megjelenő új erőforrás fokozza, miközben a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 utastéri extrafelszereltségi palettáján új tételek jelennek meg.

Elektromos erőtöbblet a nagyobb hatékonyságért és a sportosabb menetdinamikáért: új modellekben mutatkozik be a 48V-os indítógenerátorral szerelt mild-hibrid technológia

A BMW újabb modellsorozatokban teszi elérhetővé ügyfelei számára a jövőbe mutató mild-hibrid technológiát, amelyet első ízben 2019 őszén, a BMW 520d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 108 – 128 gramm / km) négy modellváltozatába szerelt be. A rendkívül erőteljes, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral és kiegészítő akkumulátorral dolgozó innovatív megoldás azon túl, hogy javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, jelentősen csökkenti a hajtáslánc üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. 2020 tavaszától a technológia a BMW 320d limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,0 – 4,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 105 – 107 gramm / km), a BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 112 gramm / km), a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 114 – 117 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 119 gramm / km), a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 125 – 133 gramm / km) alapfelszereltségét is tovább szélesíti.

A mild-hibrid technológia számottevően több lehetőséget kínál a fékezéskor felszabaduló energia hasznosítására, hiszen a gyorsításkor és lassításkor visszatáplált mozgási energiát nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére fordítja, hanem átmeneti erőtöbbletként a vezető rendelkezésére is bocsátja. Álló helyzetből történő kigyorsításkor a 48V-os indítógenerátor azonnal elérhető 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel fokozza a modell menetdinamikáját, a belsőégésű erőforrás lehető legsűrűbb terhelés-csökkentésével pedig utazás közben javítja a hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Ráadásul azokban a vezetési szituációkban, amelyekben nincs szükség az indítógenerátor által előállított erőtöbbletre, a technológia a mozgási energiát a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, az energia későbbi hasznosítása érdekében.

Az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, torlódó vagy araszoló forgalomban pedig minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Auto Start Stop rendszert. Lassítás közben, 15 km/óránál alacsonyabb sebesség esetén a technológia lekapcsolja a hajtásláncról a belsőégésű erőforrást, az ilyenkor felszabaduló mozgási energiát az indítógenerátor ugyancsak a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza. A tervezőmérnökök továbbá a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkciót is tovább optimalizálták: mostantól ilyenkor a 160 km/óra alatti sebességtartományban a belsőégésű erőforrás nem készenléti üzemmódban dolgozik, hanem teljes mértékben le is kapcsolódik a hajtásláncról. Újraindítása ugyanakkor rendkívül gyors és komfortos. Az optimalizált „vitorlázó” funkció a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható COMFORT és ECO-PRO üzemmódokban egyaránt elérhetővé válik.

Már 44 BMW modell teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait

A BMW számos modellsorozata esetében már a törvényi előírások hatályba lépése előtt felkészül a szigorodó emissziós normáknak való maradéktalan megfelelésre. 2020 tavaszától a teljes portfólión újabb 37 négykerekű teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait, amellyel már most 44-re nő a 2021-től élő környezetvédelmi normát teljesítő BMW modellek száma.

Az Euro 6d emissziós szabványnak idő előtt megfelelő modellek között a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW X1, a BMW X2, a BMW X3, a BMW X4, a BMW X5 és a BMW X6 modellváltozatai egyaránt megtalálhatók.

Új modellváltozatok a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat családjában

2020 márciusától új modellváltozat színesíti a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as sorozat portfólióját. A prémium kompakt szegmensben bemutatkozik az új BMW 120d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3 – 4,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 121 gramm / km), amelynek meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres dízelmotor gondoskodik. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát már az alapfelszereltség részeként egy nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első tengely felé, amellyel az új BMW 120d 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 231 km/óra. Az új BMW 120d már most maradéktalanul teljesíti az Euro 6d emissziós szabvány előírásait.

A BMW 3-as sorozat modellpalettája eközben egy új, 2.0 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotorral gazdagodik. Az erőforrás a BMW 318i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 120 – 130 gramm / km) és a BMW 318i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 130 – 140 gramm / km) motorházteteje alatt 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményt garantál, amelyhez 250 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A BMW 3-as sorozat új belépő szintű modelljének alapfelszereltségét nyolcfokozatú Steptronic automataváltó színesíti, amellyel a BMW 318i limuzin 8,4 másodperc, a BMW 318i Touring pedig 8,7 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A limuzin végsebessége 223 km/óra, a Touring végsebessége pedig 220 km/óra.

Minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat esetében, újabb utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellekhez

2020 márciusától minden korábbinál átfogóbb alapfelszereltség fokozza a BMW 7-es sorozat és a BMW 8-as sorozat fejedelmi eleganciáját, kényemét és luxusát: a jövőben a 7-es BMW összes luxuslimuzinja, a 8-as BMW összes luxus sportautója, valamint a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 242 gramm / km), a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 246 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 244 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ajtók automatikus Soft Close funkcióját.

Az utastér-bőrözési és –kárpitozási opciók széles választékának köszönhetően a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 portfólióján is új személyre szabhatósági lehetőségek nyílnak meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei előtt. A szellőző Vernasca bőrkárpit 2020 áprilisától Canberra Beige / Black árnyalatban is elérhetővé válik a három modell számára, a BMW X6 esetében ráadásul az opció Cognac / Black tónusban is megrendelhető lesz. A kategóriaetalon Sports Activity Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a Tartufo / Black, Ivory White / Black, Ivory White / Night Blue / Black árnyalatokban megrendelhető, extra bélésekkel kiegészített BMW Individual Merino bőrkárpitozás, valamint a Coffee / Black és Tartufo / Black tónusokban elérhető BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megjelenik.

A BMW új modelljei 2020 tavaszától*

BMW 1-es sorozatTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 120d140 / 1904,3 – 4,6112 – 121
    
BMW 3-as limuzinTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 318i limuzin115 / 1565,3 – 5,7120 – 130
    
BMW 3-as TouringTeljesítmény
(kW / lóerő)
Üzemanyag-fogyasztás
(liter / 100 km)
Károsanyag-kibocsátás
(gramm / km)
BMW 318i Touring115 / 1565,7 – 6,2130 – 140

Az új modellek a 2020 márciusi gyártástól kezdődően érhetők el.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Korábbi generációs Supra modellekhez gyárt újra alkatrészeket a Toyota

Minden idők egyik legikonikusabb sportautója, a Toyota Supra a tavalyi évben, 17 év után tért vissza vadonatúj generációval.

A feltámadó legenda hatalmas siker lett, az egy év alatt legyártott mennyiséget pillanatok alatt elkapkodták, és hamar el kellett kezdeni felvenni a megrendeléseket a 2020-as szállításokra.

A vadonatúj Supra bemutatása azonban új lendületet adott a korábbi generációs modellek tulajdonosai által világszerte életre hívott klubtevékenységnek is. Éppen ezért a Toyota úgy döntött, hogy a gyűjtők által leginkább kedvelt két modellgeneráció, a Supra A70 és a Supra A80 modellekhez versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing újra elkezdi bizonyos alkatrészek gyártását.

A Toyota bejelentette, hogy a GR Heritage Alkatrész Projekt keretében újra pótalkatrészeket gyárt majd az A70 (forgalmazás időszaka: 1986-1993) és A80 (forgalmazás időszaka: 1993-2002) Supra modellekhez, méghozzá hazai és külföldi piacokra (Észak-Amerika, Európa stb.) egyaránt.

A projekt célja olyan alkatrészek újra gyártása, amelyek már nem beszerezhetők, és e részegységek forgalmazása eredeti alkatrészként, hogy a klasszikus Suprák rajongói még hosszú időn át élvezhessék kedvenc autójukat.

Az egyes alkatrészekkel kapcsolatos részletek hamarosan elérhetőek lesznek a TOYOTA GAZOO Racing honlapján. Az újragyártott alkatrészek a Toyota márkakereskedésekben lesznek megvásárolhatók, ugyanúgy, mint a normál eredeti alkatrészek.

Az újragyártott alkatrészek

A GR Heritage Alkatrészeket kiállítják majd a 2020-as Tokiói Auto Show során is, amit a Makuhari Vásárvárosban (Mihama-ku, Chiba City) rendeznek meg 2020. január 10-12. között. Az újragyártott alkatrészek között természetesen lehetnek eltérések a piacok és a modellváltozatok függvényében. Alább olvasható, hogy mely alkatrészek lesznek újra elérhetőek a közeljövőben:

• A70 Supra: kardántengely, ajtókilincsek, üzemanyagszint-jelző, ablakszigetelő gumicsík, első emblémák, stb
• A80 Supra: Fényszórók, ajtókilincsek, fékrásegítő, stb.

2020 a változások éve az Opel életében, de 2019 is bővelkedett a történésekben

Kettő évvel azután, hogy a PSA Csoport megvette az Opelt az amerikai General Motorstól,  radikális változások történtek a német márka portfóliójában. Kezdettől fogva világos volt, hogy a GM eredetű modellek idővel kikopnak a választékból és átadják a helyüket a PSA platformon készülő újdonságoknak és ebben a folymatban a tavalyi év már komoly változásokat hozott.

Az év második felében elköszönt a Mokka, a – magyar szempontból különösen fontos – Astra szedán, és nincs már a kínálatban az eredeti Zafira, ahogy az ADM és a Cascada sem. Ugyanakkor tavaly  – igaz csak az év végén – elindult az igazi változás az új Corsa megjelenésével.

„A tavalyi évben komoly sikerként könyveljük el, hogy szinten tudtuk tartani eladásainkat, bár így nem tudtunk a piaccal együtt növekedni, ami érződik a piaci részesedésünkben is” – mondta Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „ Az elköszönő ötödik generációs Corsa szegmensében második lett és a két Astra együttesen ugyanígy szerepelt a kategóriájában, de a szedánból már közel ezer darabbal kevesebb jutott a piacra, mint egy évvel korábban és a sikeres Mokkából is hiányzott több száz.  Ha csak ebből a két kifutó modellből lett volna elég, az plusz 1.300 Opel eladást jelentett volna, ami az eladási rangsorban a harmadik helyre lett volna elég. A modelpaletta változása ugyanakkor korszerűbb, kisebb károsanyag kibocsájtású Opelek megjelenését hozta és hozza az idei évben is, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a januártól életbe lépett szigorú európai környezetvédelmi szabályozásnak a márka meg tudjon felelni.”

2020 az elektrifikáció, az emisszió csökkentés és Opeles újdonságok jegyében indul. Az első Magyarországon is még az első negyedévben bemutatkozó újdonság a Grandland X Hybrid4, azaz az elektromos négykerékhajtást is tudó plug-in-hibrid változat. Az első negyedév végén megjelenik itthon az Corsa-e, a teljesen elektromos hajtású kisautó és a többi idei újdonság is – egy kivétellel – az elektromos hajtásról (is) szól. A sokat emlegetett Mokka utód teljesen elektromos és hagyományos meghajtással jelentkezik az év vége felé. Ugyancsak „e” változatban is piacra kerül a Vivaro illetve a Zafira Life. A Brüsszeli nemzetközi autószalonon a múlt héten volt a világpremierje az Opel új zászlós hajójának, a megújuló Insigniának – mindjárt 230 lóerős, kétliteres benzinmotorral, négykerék hajtással és 9 fokozatú automata váltóval. A megújult Insignia az év közepére várható.

A változásokból az Opel szentgotthárdi gyára sem maradt ki, ahol közel egyéves előkészület után  január 9-én megkezdődött a PSA csoport PureTech háromhengeres turbo benzinmotorjának a sorozatgyártása. A kezdeti kapacitás évi 350 ezer darab. Az új szentgotthárdi projekt beindítása összhangban van a növekvő piaci igényekkel, amelyek jelentős részben abból erednek, hogy az új Opel/Vauxhall modellek PSA platformokra és technológiákra épülnek. A rendkívül hatékony, négyszeres „Év Motorja” győztes motorcsalád is hozzájárul a CO2 kibocsájtás csökkentéséhez, az előző generációhoz képest a PureTech benzinmotorok fogyasztása 4%-al kevesebb. Az Opel Szentgotthárd üzemét – amely több, mint 27 éves múltra tekint vissza – 38 millió euros beruházással átalakították az új motorok gyártásához. Az átalakítást túlnyomó részt a gyár saját embereivel és erőforrásaival oldották meg, ráadásul úgy, hogy közben ott készültek a korábbi motorvariánsok is.

A Lexus immár 6 éve dönt értékesítési rekordot Európában

A Lexus 87206 új járművet értékesített 2019-ben Európában, ami új rekordot jelent: a környezetbarát japán luxusautógyártó ugyanis ezzel 14%-al több új autót adott el a kontinensen mint az előző évben, így az egyik leggyorsabban növekvő autómárka volt a régióban.

Mindez komoly eredmény a kontinens luxusautó piacának zöldülése szempontjából, az európai értékesítéseit alig hat év leforgása alatt több, mint kétszeresére növelő Lexus nyugat-európai* értékesítésének ugyanis több, mint 96%-át tették ki a városi forgalomban akár 80%-ban is tisztán elektromos üzemmódban közlekedő öntöltő hibrid elektromos modellek.

87206 jármű eladásával a Lexus új értékesítési rekordot állított fel 2019-ben, és immár zsinórban hatodik éve könyvelhet el folyamatos növekedést. Ez a teljesítmény 14%-al múlja felül a 2018-as eredményt, így a Lexus a régió egyik leggyorsabban gyarapodó autómárkájának számít.

A Lexus két fontos új modellel nyitott 2019-ben: az egyik az UX volt, amivel a márka belépett a kompakt méretű luxus crossoverek piacára, a másik autó pedig az új generációs ES üzleti szedán, aminek forgalmazása egyben az ES-sorozat nyugat-európai bevezetését is jelentette.

Mindkét modell remekül teljesített. 20.943 darabos eladásával az UX 5%-os részesedést szerzett a prémium szegmensben: ez a legmagasabb érték, amit bármelyik Lexus-modell az európai piacon produkált. Az ES eladása több mint háromszorosára növekedett, elérve a 238%-os növekedési értéket, ami elsősorban a jó nyugat-európai fogadtatásnak (4.292 db) volt köszönhető, illetve annak, hogy a modell megerősítette jelenlétét a keleti piacokon (2.317 db, +33%).

Szintén fontos esemény volt az új RX októberi bevezetése is, ami 23%-al magasabb értékesítést jelentett a luxus-SUV számára 2019 utolsó negyedévében. Az NX közepes méretű crossover tavaly is a legkelendőbb modellnek bizonyult 24.309 darabos eladással, hatásosan hozzájárulva ahhoz, hogy a Lexus crossover- és SUV-értékesítése 26%-aé 69.449 darabra nőtt. 2000 óta több mint félmillió Lexus SUV talált gazdára Európában.

A világ legzöldebb luxusautógyártójaként ismert Lexus ráadásul rekordnak számító 58.149 darab öntöltő hibrid elektromos autót értékesített 2019-ben Európában, amivel a márka vezető szereplőnek számít a prémium piac elektromos hajtásláncokra való átállításában. Az öntöltő hibridek a vállalat nyugat-európai eladásainak 96%-át tették ki. Idén a Lexus bemutatja első akkumulátoros elektromos (BEV) autóját, az UX 300e modellt.

A következő években tovább nő majd a Lexus elektromos modellpalettája, amelyben megjelenik a plug-in hibrid technológia és egy új, kifejezetten BEV modellekhez tervezett padlólemez is. Ugyancsak a 2020-as év újdonsága, hogy az LC kupé mellett kapható lesz a régóta várt LC kabrió is. A két autó tökéletesen testesíti meg a teljes Lexus-kínálat szellemiségét, olyan gyönyörű stílust és lelkesítő vezetési élményt kínálva, ami egyszerre hat az autósok minden érzékére.

Itt a Fiat 500 és Fiat Panda Hybrid

A Fiat 500 és a Fiat Panda – a városi autók műfajának koronázatlan királyai – kategóriájukban elsőként kapják meg az FCA-csoport új mild hibrid hajtástechnológiáját. Az új 500 és Panda Hybrid modellek 2020 februárjában, illetve márciusában lépnek piacra, hogy ismét forradalmasítsák a városi közlekedést, bárki számára elérhetővé téve a hibrid technológiát, és új mércét állítva az európai piacon. 

Az új 500 és Panda Hybrid modellek takarékos, kompakt, könnyű és megfizethető hibrid megoldást kínálnak. Ilyenformán kiváló városi járművek, összhangban a Fiat szemléletével. A Fiat immár 120 éve tölt be technológiai úttörő szerepet az autóiparban innovatív mobilitási megoldásaival – amelyek mostantól maximálisan fenntarthatóak is.

A 2020. év új mérföldkőként vonul be a Fiat márka történelemkönyvébe. A Fiat 500 és Panda modellek új, hibrid változatainak bevezetésével megkezdődik a márka villamosítása, amely az új 500-as torinói gyártásának megindításával folytatódik. Ez a modell tisztán elektromos hajtású lesz, és ezért kulcsszerepet tölt be az FCA-csoport e-mobilitási stratégiájában. 2020-ban a csoport számos termékkel és szolgáltatással nyújt ügyfeleinek teljes körű, fenntartható mobilitási élményt.

Ezen túlmenően a két ikonikus, egymást kölcsönösen kiegészítő Fiat modell, az 500 és a Panda fennállásuk során először közös limitált kiadásban lesznek elérhetők: az exkluzív “Launch Edition” az új benzines mild hibrid hajtásláncot vezeti be a piacra, amely a csoport legújabb háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős (51 kW) benzinmotorját kombinálja 12 voltos szíjhajtású integrált indítómotor / generátorral (BSG) és lítium akkumulátorral. A 69 lóerős, 1,2 literes Fire motorral szerelt modellhez képest a mild hibrid verzió átlagosan 20 – a Panda Cross esetében 30 – százalékkal mérsékli a CO2-kibocsátást, a motorteljesítmény és a menetdinamika csökkenése nélkül. A rendszer a BSG villanymotornak köszönhetően rendkívüli menetkomfortot biztosít, mivel az csendesen és rezgésmentesen indítja újra a belső égésű motort stop&start üzemben. Az ügyfelek a hibrid gépkocsikkal járó, helyi jogszabályoktól függő összes előnyt is élvezhetik – a hajtáslánc például teljesíti az Euro 6D norma előírásait -, a belvárosokba történő szabad behajtástól kezdve az olcsóbb parkoláson át az adókedvezményekig. 

A különkiadás felismerhető a hátsó részen feltüntetett “Hybrid” logóról, valamint a középkonzolt díszítő stilizált, két harmatcseppből megformált ‘H’ emblémáról. A harmat – a hajnal, és ezáltal a megújulás, az új korszak jelképe – ihlette az új, exkluzív “Seaqual zöld” fényezést is, amely tökéletesen illik mindkét modellhez, valamint a természetközeliség és az innováció koncepciójához. 

Az utastérben is testet ölt az egész projektet jellemző fenntarthatóság: a különleges üléskárpit tökéletesen harmonizál az FCA Mild Hybrid technológiájával és a Fiat Panda / 500 modellpáros innovatív szellemiségével. A Launch Edition ülései az autóiparban elsőként részben SEAQUAL® fonalból készült kárpit borítja. A SEAQUAL INITIATIVE kezdeményezés keretében készült, speciális anyag újrahasznosított – 10 százalékban a tengerből, 90 százalékban a szárazföldről származó – műanyagból készült.  A SEAQUAL® fonal gyártása során a tengerekben összegyűjtött műanyag hulladékból polietilén-tereftalát szemcséket készítenek.  Ezekből a szemcsékből állítják elő a fonalat, abból pedig a szövetet. A szövés fázisában a tengeri eredetű poliésztert egyéb környezetbarát, természetes, újrahasznosított vagy visszanyert nyersanyagokkal elegyítik. A zöld folyamatot a festés, majd a víz- és energiatakarékos, ezért környezetbarát végső kidolgozás zárja le. 

A Fiat a SEAQUAL INITIATIVE kezdeményezéssel együttműködve támogatja az óceánok megtisztítását, és a szennyezés elleni fellépést. Az új Fiat 500 és Panda Hybrid Launch Edition limitált kiadású modellek ezért minden szempontból kielégítik azon vásárlók elvárásait, akiket legalább annyira foglalkoztatnak az esztétikai, mint a környezetvédelmi kérdések, az üzemanyag-fogyasztástól a káros anyagok kibocsátásáig.

A Fiat 500 és Panda a Fiat ikonikus testvérmodellei, amelyek Európában a városi közlekedés jelképének számítanak: a két típusból mintegy 400 ezer példány talál gazdára évente. Most, a mild hibrid technológia bevezetésével az 500 és a Panda egyaránt jelentős mértékben hozzájárulhat a városi közlekedés fenntarthatóbbá tételéhez.

Az 500 és a Panda Hybrid Launch Edition kivitelei már Európa-szerte megrendelhetők a Fiat márkakereskedőknél. A különkiadás első példányait 2020 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.

Így működik az FCA Mild Hybrid technológia 

A legendás (több mint 30 millió példányban készült) Fire benzinmotor hagyatékából építkező, új benzinmotoros mild hibrid hajtáslánc 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorja 6000/perc fordulatszámon 70 LE (51 kW) csúcsteljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 92 Nm 3500/percnél. Az erőforrás hengerenként kétszelepes hengerfejet, egy felül fekvő vezérműtengelyt, vezérműláncot és fokozatmentesen változó szelepvezérlést kapott. 

A kompakt égésteret, fokozott örvénylésű szívórendszert, valamint külső kipufogógáz-visszavezetést (EGR) alkalmazó rendszer említésre méltóan magas sűrítési viszonyt (12:1), és ebből adódóan kiváló termikus hatásfokot biztosít. A Teksid vállalattal közösen kifejlesztett forgattyúház nagy nyomáson öntött alumínium ötvözetből, a perselyek pedig öntöttvasból készültek. Így a motor gyorsabban beindul, teljes tömege pedig mindössze 77 kg. Ezen túlmenően az 1,24 furat/löket arány és a 10 mm-es eltolással szerelt hajtókar csökkenti a súrlódást, és ezáltal a lehető legjobb hatásfokot eredményezi.

A BSG rendszert közvetlenül a motorra szerelték, azt a segédrendszereket is hajtó ékszíj működteti. A rendszer fékezés és lassítás során képes visszanyerni a felszabaduló energiát, amit a 11 Ah kapacitású lítium akkumulátorban tárol, hogy aztán ennek segítségével (3600W csúcsteljesítménnyel) indítsa újra a motort start-stop üzemben, illetve besegítsen a motornak a gyorsítások során. 

A technológia alkalmazása révén a rendszer már akár 30 km/óra alatti sebességnél leállíthatja a belső égésű motort. Ehhez a vezetőnek csupán üresbe kell tennie a sebességváltót (a hibrid rendszer működéséről tájékoztató műszerfalon megjelenik egy erre vonatkozó felkérés.) “Vitorlázó” üzemmódban a lítium akkumulátor táplálja az összes fogyasztót és rendszert, így a vezető továbbra is teljes mértékben uralhatja a gépkocsit.

A legújabb Panda és 500 Hybrid Launch Edition modellekben a mild hibrid erőforráshoz egy újszerű, hatfokozatú C514 típusú, továbbfejlesztett manuális sebességváltó (keresztben beépített sebességváltó, elsőkerék-hajtás) csatlakozik. Ennek kialakítása a minél jobb manőverezhetőséget és fokozott takarékosságot szolgálja, az új fejlesztésű, csekély súrlódású csapágyaktól és perselyektől kezdve a különleges, nagy hatásfokú kenőanyagon át a most először alkalmazott hatodik sebességfokozatig, amely országúton és autópályán segít mérsékelni az üzemanyag-fogyasztást. A mérnökök az erőátvitel felfüggesztésének kialakítása során a kényelmi szempontokat is figyelembe vették. Végezetül az új rendszer lehetővé tette, hogy a hajtásláncot 45 mm-rel mélyebben építsék be: az ebből adódó, alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhetően az autó kedvezőbb menettulajdonságokkal rendelkezik.

Az új FireFly motorcsalád olyan méretcsökkentett benzinmotorokból áll, amelyek kedvező üzemanyag-fogyasztást és etalonnak számító teljesítményt kínálnak, a legkülönfélébb felhasználási területeken. Az új motorok felépítése szavatolja a kiváló hatásfokot, a modularitást, a nagymértékben egységesített alkatrészeket és gyártási folyamatot, a rugalmasságot, valamint a későbbi továbbfejlesztések előre megteremtett lehetőségét.

Fiat 500 és Panda 

Az új Hybrid Launch Edition újfent reflektorfénybe helyezi a Fiat folyamatosan megújuló, időtlen formavilágú, ikonikus modellpárosát. A két autó tökéletesen egészíti ki egymást a városi autók szegmensében, ahol a Fiat 500 az “emocionális”, a Panda pedig a “funkcionális” oldalát testesíti meg ugyanannak az ideálnak. 

A Fiat 500 az olasz találékonyság egyik legnagyszerűbb példája, amely generációk óta képes lenyűgözni a vásárlókat. Az eredetileg 1957-ben bemutatott, majd 2007-ben újjászületett, ikonikus Fiat 500-nak köszönhetően indult be az európai mobilitás az 1960-as években, majd a XXI. század első évtizedében ugyanez a típus a stílus és a technológiai innováció korábban soha nem tapasztalt kombinációját kínálva teljeséggel forradalmasította a városi autók szegmensét. 

Most pedig az 500 Hybrid Launch Edition megjelenésével a modell továbbra is kulcsszerepet játszik a városi közlekedésben, ahol tavaly, pályafutása tizenegyedik évében minden korábbinál nagyobb számban, mintegy 194 ezer példányban talált gazdára. A siker egyik fontos összetevője a limitált szériák hosszú sorozata, amelyből az elmúlt években több mint harminc született, lehetővé téve, hogy a városi autók számára korábban elérhetetlen piaci területeket is meghódítson a modell. Most itt az ideje, hogy az 500 Hybrid Launch Edition folytassa a harmadik évezred jövőbeli városi mobilitása felé vezető, technológiai utazást.  

Nem kevésbé lenyűgöző a Fiat Panda története. A Panda több mint negyven éve testesít meg egy különleges  kapcsolatot az automobil és gazdája között. A modell népszerűsége számos tényezőre vezethető vissza, a kompakt külső méretektől kezdve a rugalmasan átrendezhető, tágas belső térig, és a számtalan lehetséges színkombinációig. A mai napig több mint 7,5 millió ügyfelet győzött meg az egyszerűség és a vonzerő ezen semmihez sem fogható kombinációja, a Fiat márka jellemzőit tökéletesen megtestesítő modell. 

Ez volt például a világ első összkerékhajtású városi autója (1983), az első városi autó, amely elnyerte a nagy becsben tartott “Év Autója” címet (2004), és az első városi autó, amely még ugyanabban az évben feljutott a Csomolungma 5200 méteres tengerszint feletti magasságon fekvő alaptáborába. A rekordok hosszú sora 2006-ban folytatódott, amikor a Fiat Panda az első nagyszériás metánüzemű városi autóként írta be magát a történelemkönyvekbe. Később, 2013-ban pedig kategóriájában elsőként kínált autonóm vészfékrendszert. Ma pedig a Panda Hybrid Launch Edition készen áll arra, hogy ismét forradalmasítsa a városi közlekedést, kielégítve a Panda-barátok globális közösségének megújult, egyre nagyobb környezetvédelmi tudatosságról tanúskodó igényeit. 

A SEAQUAL INITIATIVE

A SEAQUAL INITIATIVE egy egyedülálló együttműködési platform, amely legfőbb feladatának tekinti a műanyag szennyezés felszámolását, valamint hogy hozzásegítse a helyi közösségeket az úgynevezett körkörös gazdaságra történő átállításhoz. A SEAQUAL INITIATIVE kezdeményezés iparági szereplők, non-profit szervezetek, halászok, közösségek, valamint helyi és nemzeti hatóságok közötti együttműködés kialakításával és gondozásával igyekszik megteremteni a tengeri hulladékot értékes nyersanyaggá átminősítő infrastruktúrát. A kezdeményezés célja, hogy az újrahasznosított tengeri műanyag hulladékból készült, nyomon követhető és tanúsított SEAQUAL® fonalból készült, kiváló minőségű, fenntartható termékek kifejlesztésével hozzájáruljon az óceánok műanyag hulladéktól való megszabadításához. Az újrahasznosított tengeri műanyag hulladékból készült termékek választásával a fogyasztók tudatosan hozzájárulhatnak a műanyag szennyezés felszámolásához. A SEAQUAL INITIATIVE támogatását a Fiat is részévé válik annak a nemzetközi közösségnek, amely a tengerek megtisztítására, a helyi közösségek támogatására törekszik.

2019-ben új értékesítési csúcsot zárt a BMW Group

A BMW Group 1.2 százalékos abszolút értékesítési növekedést ért el a tavalyi évben, amely mögött a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is történelmi eladási rekordot könyvelhettek el.

2019-ben a BMW Group sorozatban kilencedik rekord teljesítményű értékesítési évét zárta, a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 2 520 307 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. Miközben a vállalatcsoport abszolút eladási gyarapodása éves tekintetben 1,2 százalékon állt meg, tavaly a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is új értékesítési csúcsot értek el. A 2018-ban tapasztalt eladási számok tükrében 2019-ben a BMW és a MINI hálózatról tölthető autóit is kiugró mértékű ügyfél-érdeklődés övezte, amelynek égisze alatt tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeivel a BMW Group már az év vége előtt átlépte a félmilliós abszolút értékesítési határszámot. A prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyében a BMW Group ezzel ismét bebiztosította piacvezető pozícióját, amelyet immár tizenhat éve töretlenül őriz.

„Továbbfejlesztett és vadonatúj modelljeinknek köszönhetően 2019-ben ismét képesek voltunk fokozni értékesítési teljesítményünket, amellyel új eladási csúcsot értünk el” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Ez az eredmény stratégiai megközelítésünk helytállóságát igazolja, valamint a „választás szabadságát”, amely azt jelenti, hogy modelljeinket ügyfeleink a számukra legoptimálisabb hajtáslánc-technológiával rendelhetik meg. Ezen stratégiai megközelítés mentén világszerte képesek vagyunk kiszolgálni ügyfeleink egyedi mobilitási igényeit” – tette hozzá.

A 2020-as cél: folytatni a növekedést

Széleskörű modellpalettája szisztematikus továbbfejlesztésével és bővítésével a BMW Group 2020-ban további értékesítési növekedésre számít. „Meggyőződésem, hogy képesek leszünk fenntartani ezt a sikeres trendet és hosszú távon bebiztosítjuk nyereséges növekedésünket. 2020-ra újabb enyhe mértékű eladási gyarapodást irányozunk elő” – mondta Pieter Nota.

Értékesítési növekedés a BMW X modellcsaládban és a luxusszegmensben

BMW márka 2019-ben 2 168 516 darab új autót értékesített világszerte, amely a 2018-as mutató tükrében 2 százalékos fejlődés és új éves eladási rekord. E kimagasló teljesítményhez jelentős mértékben hozzájárultak a BMW X modellcsalád új és továbbfejlesztett tagjai, amelyeket az előző évi eladási mutatóhoz képest tavaly összességében 21 százalékkal több ügyfél rendelt meg. Szám szerint ez 958 732 darab BMW terepjárót jelent. Az új BMW 8-as sorozatnak, az új BMW 7-es sorozatnak és az első BMW X7 debütálásának köszönhetően a bajor prémiumgyártó a luxusszegmensben is kiugró mértékű, 66 százalékos eladási növekedést produkált, amely a január és december közötti időszakban világszerte 105 331 darab eladott luxusautót jelent. A BMW Group célja, hogy 2020-ban a luxusszegmensben elért 2018-as értékesítési mutató kétszeresét abszolválja.

Hálózatról tölthető modellek minden szegmensben

Az elektromos mobilitás iránymutató úttörőjeként a BMW Group világszerte már több mint félmillió darab hálózatról tölthető autót adott át ügyfeleinek. 2019-ben ez 145 815 darab új BMW és MINI modellt jelentett, amely 2,2 százalékkal több, mint a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók 2018-as abszolút értékesítési mutatója. A BMW i divízió 12,1 százalékkal több, összesen 42 073 darab BMW i3 és BMW i8 modellt értékesített tavaly, miközben éves viszonylatban a MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) plug-in hibrid modell is 28,1 százalékos fejlődést regisztrált. Az új BMW 330e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km), a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 21,5 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km), a hálózatról tölthető BMW X3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,4 – 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modellekkel tizenkét tagúvá vált a BMW Group hálózatról tölthető portfóliója.

2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja majd valóra a vezetés színtiszta élményét. 2021-re a vállalatcsoport célja, hogy Európában minden negyedik új autóját tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával adja el. 2025-re ezt az abszolút értékesítési mutató 33 százalékára, 2030-ra pedig 50 százalékára fejleszti fel.

2019 a BMW M GmbH fennállásának eddigi legeredményesebb éve volt

Tavaly a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH világszerte 135 826 darab új modellt értékesített, amely 32,2 százalékkal licitál a 2018-as mutató fölé, és mint ilyen, új eladási rekord a divízió közel ötven éves történetében. A BMW M GmbH tavaly több nagyteljesítményű sportautót mutatott be rajongóinak, mint eddig bármelyik korábbi évben: a BMW X3 M, a BMW X4 M, a BMW X5 M és a BMW X6 M mellett megérkezett a BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,2 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 233 – 238 gramm / km), valamint a BMW M8 Coupé, a BMW M8 Cabrio és a BMW M8 Gran Coupé is.

A MINI John Cooper Works modelleket és az első tisztán elektromos meghajtású MINI-t osztatlan népszerűség övezi

Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette világszerte 346 639 darab új autót értékesített 2019-ben, amely 4,1 százalékkal marad el a 2018-as mutatótól. A nagyteljesítményű MINI John Cooper Works modelleket ismét kivételes ügyfél-érdeklődés övezte, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt pedig 16 932 ügyfél gurította be garázsába. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI 2019 végén érkezett meg a brit prémiumgyártó palettájára, a zéró emissziójú modellt övező népszerűséget pedig mi sem mutatja jobban, mint a rövid idő alatt beérkezett több mint 90 ezer ügyfél-érdeklődés.

Új csúcson a Rolls-Royce

2019-ben a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 5 152 darab új luxusautót adott át ügyfeleinek, amely a 2018-as teljesítmény tükrében 25,4 százalékos fejlődés és a brit luxusautó-gyártó 116-éves történetének eddigi legmagasabb egész éves értékesítési mutatója. A Rolls-Royce modelleket a világ minden táján osztatlan népszerűség övezi, a luxusautó-gyártó legfontosabb piaca azonban 2019-ben ismét Észak-Amerika volt. Tavaly az ügyfelek rendkívüli érdeklődést mutattak a Cullinan és a Black Badge modellek iránt, miközben a Phantom, a Wraith és a Dawn is sikert sikerre halmozott. 2019 végén – tizenegy év után – véget ért a Ghost gyártása, az új generáció 2020 negyedik negyedévében ünnepli világpremierjét. A Rolls-Royce Motor Cars 2019-ben az egyedi ügyféligények teljesítése tekintetében is új rekordot ért el, amely tisztán mutatja, hogy továbbra is a Rolls-Royce a világ elsőszámú luxusautó-gyártója.

A BMW Motorrad immár sorozatban kilencedik éve csúcsot dönt

BMW Motorrad még soha nem adott el egy év alatt annyi robogót és motorkerékpárt, mint 2019-ben. A 175 162 darab új modell 5,8 százalékos abszolút fejlődést jelent a 2018-as mutatóhoz képest. A BMW Group kétkerekű divíziójának sikertörténete a BMW Motorrad előremutató növekedési stratégiájában gyökerezik, a rekord teljesítményt pedig a tavalyi évben bemutatott hét újdonság és a rendkívül erős BMW Motorrad-portfólió alapozta meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 723 680 darab új BMW és MINI modellt adott el tavaly, amely a 2018-as teljesítmény tükrében 13,1 százalékos növekedést jelent. Ez volt a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb éve azóta, hogy 1994-ben belépett a piacra.

A müncheni központú vállalatcsoport az Egyesült Államokban is történelmi értékesítési rekordot ért el 2019-ben: a 360 918 darab új autó 1,8 százalékos gyarapodásnak felel meg. A BMW márka továbbra is a tengerentúli piac elsőszámú prémiumautó-gyártója.

Európában az új BMW és MINI modellek értékesítése – a számos piacon jelentkező politikai és gazdasági bizonytalanság következtében – némileg elmaradt a 2018-as teljesítménytől, a BMW márka azonban Nagy-Britanniában így is képes volt növelni piaci részesedését. Németországban a vállalatcsoport 331 370 darab új autót adott el, amely 3,8 százalékkal több, mint 2018-ban. Tavaly Németországban a BMW Group ráadásul a hálózatról tölthető modellek szegmensében is képes volt tovább növelni piaci előnyét.

Előretekintés a 2020-as évre

A BMW Group a 2020-as évre is enyhe mértékű globális értékesítési növekedéstirányoz elő, amely mentén némileg Kínában is tovább növeli eladási számait. Az eladási mutatók legfőbb hajtómotorjai itt a helyben készült BMW modellek lesznek, kiváltképp az új BMW 3-as sorozat és két BMW X modell: a BMW X2, amelynek sorozatgyártása 2019 szeptembere óta Kínában is beindult, valamint a BMW X3, amely 2020-tól tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik az ügyfelek számára.

Európában a BMW Group a romló gazdasági körülmények ellenére is értékesítési fejlődést irányoz elő 2020-ra, az előző esztendővel megegyező mértékben.

A vállalatcsoport az Egyesült Államokban is enyhe mértékű eladási gyarapodástvár el, elsősorban a BMW X modellcsalád új és továbbfejlesztett tagjait övező népszerűségre építve.

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2019. decemberEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – decemberEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa95 808-1,8%1 081 563-1,5%
Németország*32 622+10,4%331 370+3,8%
Ázsia79 023-6,7%923 999+5,6%
Kína67 897+8,0%723 680+13,1%
Amerikai kontinens45 095-0,2%457 932+0,4%
Egyesült Államok38 056+2,4%360 918+1,8%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019-ben

 2019. decemberEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – decemberEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók224 127-3,6%2 520 307+1,2%
BMW196 116-1,1%2 168 516+2,0%
BMW M GmbH15 662+52,5%135 826+32,2%
MINI27 514-17,7%346 639-4,1%
Hálózatról tölthető**17 611+2,1%145 815+2,2%
Rolls-Royce497-26,7%5 152+25,4%
BMW Motorrad13 794+3,1%175 162+5,8%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

Új E10 üzemanyag: nincsenek veszélyben a 20 évnél fiatalabb Peugeot járművek

Az Európai Unió Megújuló Energia Irányelvének értelmében, valamint a 279/2017. (IX. 22.) kormányrendelet alapján 2020. január 1-től, az üzemanyagok megújuló energiaforrás tartalmát 10 százalékra kell növelni a tagországokban.

Az intézkedés kapcsán legkésőbb 2020. januártól már a magyarországi benzinkutakon is megjelent a megnövelt bioetanol tartalmú, E10 megjelölésű, 95-ös oktánszámú üzemanyag. Az új üzemanyagtípus használata problémát jelenthet bizonyos öregebb autók esetén, melyek üzemanyagrendszere nem lett felkészítve az új üzemanyag fogadására.

A PSA csoport tájékoztatása szerint, a 2000. január 1. után gyártott valamennyi benzinüzemű Peugeot gépjármű kompatibilis az E10 üzemanyaggal, ezek esetén az új üzemanyagtípus használata semmilyen kockázattal nem jár, a megnövelt etanoltartalom nem károsítja az üzemanyagrendszert.

Az ezt megelőzően gyártott gépjárművek esetén nem javasolt az új üzemanyag használata, mert a magasabb etanol tartalom problémát okozhat. Azon ügyfeleknek, akik bizonytalanok a gyártás idejét illetően (mivel ez sohasem egyezik meg a forgalomba helyezéssel), azt javasoljuk, hogy forduljanak márkaszervizeinkhez, ahol alvázszám alapján meg tudják adni a gyártás pontos időpontját. A 2000. január 1. előtt gyártott, azaz 20 évesnél idősebb benzinüzemű Peugeot járművek tulajdonosainak azt javasoljuk, hogy használjanak prémium üzemanyagot, melynek biokomponens tartalma továbbra sem haladja meg az 5%-ot. Fontos hogy az egyes üzemanyagfajták összetételéről tankolás előtt a forgalmazónál tájékozódjanak, melyet megkönnyítenek a kutakon kötelezően kihelyezendő „E5” és „E10” matricák is.

Az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420 1408202089 antenna erősítő rendbetétele

Folyamatosan újítgatjuk, vagy ha jobban tetszik: karbantartjuk projektautónk, a 97-es évjáratú W140-es Mercedes S420 apró-cseprő dolgait, részleteit. Most a 1408202089 cikkszámon antenna amplifier, azaz antenna erősítő volt soron.

Elsősorban azért, mert kissé visszafogott a fejegység FM vétele, de vagy valószínűséggel a hiba oka a receikernél keresendő. Az idők során megfáradt a vevőegység nagyjából minden porcikája, talán egy későbbi recap/újrakondizás segíthet, majd meglátjuk.

Viszont fontos az is, hogy az egyébként jól, kifogástalanul működő részegységek is megőrizzék eredeti állapotukat. Ezért arra jutottunk, hogy kiszereljük a 1408202089 cikkszámú antenna erősítőt, megtisztítjuk, és örülünk, hogy így, télvíz idején is adtunk a karbantartási munkálatoknak szeretett W140-esünk érdekében.

Nem egy bonyolult feladat hozzáférni a 1408202089-es antenna amplifier-hez. Ez a kis fekete doboz-szerű alkatrész a hátsó oldalon, a C oszlop alatt helyezkedik el, és a csomagtérből férhetünk hozzá.

Először is szedjük ki a csoagtérpadlózat szőnyegét, majd jöhetnek a patentok. Első körben a permen húzódó műanyag záróléc összes patentját pöccintsük ki (tompabégű csavarhúzó tökéletes ehhez a mutatványhoz, csak vigyázzunk, hogy ne roncsoljuk a műanyagokat).

Miután ezzel elkészültünk, hozzáférhetünk a kárpitozás patentjeihez. Összesen 2 darabot kell eltávolítanunk, egyet a csomagtartóperem belső oldaláról, egyet pedig a C oszlop alatti sarokból – utóbbinál fogja össze a két kárpitot a patent.

1997-es W140-es S420 Mercedesünk navigációval és CD tárral van szerelve, ezért a folyamat részeként ezeket is el kell távolítani ahhoz, hogy az oldalsó kárpitelem kiszedhető legyen. A GPS CD olvasó-fejegységét 2 darab anya fogatja fel, ezeket csavarozzuk ki a jobb oldalon. A bal oldal egy nyelvvel csatlakozik a karosszéria felső padozatába, ez egyszerűen kipattintható a kárpit alól. Mindenféleképp ügyelni kell arra, hogy a felfogatások ne görbüljenek el, de könnyen el is törhetnek.

Ezután jöhet a CD tár. Ez az egység a bal kerékjárati ív mögött, a csomagtér alsó mélyedésébe lett helyezve, itt is 2 csavar tart; mielőtt kicsavarozzuk, távolítsuk el a kárpitburkolatot (műanyag tok). A csavarokhoz a padlókárpit félrehúzásával férünk hozzá, majd miután megvagyunk, egyszerűen emeljük ki a sínből a CD tárat. Természetesen mindkét esetben a csatlakozókat távolítsuk el kiemelés előtt – a GPS fejegységéhez speciális lockos csatlakozó, valamint egy antennadugó is tartozik.

Az oldalkárpit kiszedése már kicsit nehezebb feladat, mivel méretre pontosan van bepattintva, ügyelve minden illesztésre. A C oszlop felől induljon a kiszedés, figyelve arra, hogy a kalaptartóba épített hangszórók membránját ne sértsük meg a szélekkel alulról. A kárpit anyaga műanyag, viszonylag nehezen hajlik el, úgyhogy figyeljünk arra, nehogy eltörjük, és nehogy összekarcoljunk vele kényesebb részelemeket.

Ha mindent jól csináltunk, szabaddá vált a bal oldal a csomagtérnél. Sok minden fut itt, a bal hátsó lámpa kábelezése, az ajtószervó (softclose) vákuumcső-kötege, a tetőablak mozgatóbowdenje magával a mozgatómotorral, a csomagtérfedél bal oldali rugóstagja, s persze az antenna erősítő doboza is itt kapott helyet.

Az erősítőbe két kábel vezet: az egyik maga az RF (antenna) csatlakozója. Az egységet mindössze egyetlen csavar tartja, ezt kicsavarozzuk, miután a kábeleket eltávolítottuk mindkét oldalról.

Nem láttuk értelmét, hogy szétszedjük az antenna erősítőt, ezért egy masszív csiszolást kapott a pólusokon, valamint WD40-nel átfújtuk a kritikusabb részeket.

Visszaszerelés tekintetében értelemszerűen a fentebb leírtak a mérvadók, természetesen fordított sorrendben.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Tokiói Autókiállítás 2020: bemutatták az új Honda Civic Type R-t

Nagy lendülettel kezdte meg az évet a Honda, a hamamatsuiak ugyanis az új Civic Type R bemutatásával indították 2020-at.

A nagy teljesítményű hot hatch a Tokiói Autószalonon állt először nagyközönség elé, ahol a látogatók és a rajongók egyaránt megcsodálhatták a minden eddiginél látványosabb formavilágot.

Ikonikus színnel bővült az NSX fényezéseinek választéka

A hárommotoros, hibrid NSX szupersportkocsi idén már „Indy Yellow Pearl II” névre keresztelt fényezéssel is megrendelhető. Ezt a múltidéző tónust eredetileg az első NSX-nél és S2000-nél vezette be a gyártó.

Az NSX (ti. New Sports eXperience, szabadfordításban „új sportos vezetési élmény”) a Honda kiemelkedő teljesítményének és technikai fejlettségének szimbóluma, s nevének megfelelően a szupersportkocsik nyújtotta élményt hivatott még magasabb szintre emelni.

Jelenlegi verziója megőrizte az ősmodell legnemesebb vonásait, ugyanakkor a Honda legújabb, forradalmi műszaki megoldásait is kamatoztatja. Ez egy vezetőközpontú, XXI. századi autó, amelyben a sportkocsik kortalan értékeihez társulnak a következő generációs, fejlett sporthibrid hajtáslánc előnyei.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK