AutóAddikt Újdonságok Audi S3, Audi SQ7, Audi SQ8 TFSI: elképesztő vezetési élmény, kiemelkedő kezelhetőség

Audi S3, Audi SQ7, Audi SQ8 TFSI: elképesztő vezetési élmény, kiemelkedő kezelhetőség

A quattro állandó összkerékhajtás rendszere immár 40 éve az Audi márka egyik pillére és alapvető műszaki megoldása. A márka S modelljeiben – szerepeljenek akár a kompakt, akár a nagyméretű autók szegmensében – a quattro összkerékhajtás az alapfelszereltség részeként gondoskodik a rendkívüli vezetési élményről, a kiemelkedő kezelhetőségről és a minden időjárási körülmény között optimális vonóerőről.

A kínálat legújabb tagja az Audi S3. 2.0 TFSI erőforrásának 310 lóerős teljesítményét és 400 Nm nyomatékát villámgyorsan továbbítja a hétfokozatú S tronic sebességváltó az intelligens és elektronikusan vezérelt összkerékhajtás felé. Az új fejlesztésű menetdinamikai vezérlő összegyűjti az összes, keresztirányú dinamikát befolyásoló komponenstől érkező adatot, biztosítva a gyors és pontos együttműködést közöttük. Az eredmény: egy minden eddiginél sportosabb és könnyedebb kezelhetőséget kínáló jármű.

autoalkatreszt

Agilis teljesítmény fémjelzi az Audi nagyméretű, sportos modelljeit, az Audi SQ7 és SQ8 TFSI modelleket is. Új biturbó V8 benzines aggregátjukkal egyenként 507 lóerő teljesítményre és rendkívüli, 770 Nm nyomatékra képesek. Ez lehetővé teszi, hogy az állóhelyzetből 100 km/óra sebességre való sprintet mindössze 4,1 másodperc alatt teljesítsék. A nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás bármely pillanatban képes a 4.0 TFSI biturbó erőforrás szédületes erejét dinamikus hajtóerővé alakítani. A futómű alapkivitelben tartalmazza a sport-légrugózást és az összkerékkormányzást. Opcionálisan a sport differenciálmű és az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás is elérhető a modelleknél. Ez a kombináció kiemelkedő kényelmet, erőteljes teljesítményt és sportos, kanyargós utakon különösen imponáló karaktert kínál egy járműben.

HIRDETÉS
Előző cikkEdzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik
Következő cikk[TESZT] Mazda3 G150 Skyactiv – még mindig műkőképes a klasszikus recept