Főoldal Blog Oldal: 173

Alapvető változások várhatók a Toyota kisautó-palettáján

Habár a második generációs Aygo még csak pályája elején jár, a Toyota máris konkrét tervekkel rendelkezik a típus jövőjére vonatkozóan. Európa egyik legnépszerűbb városi miniautója átlényegül: következő generációja (már ha a nevet megőrzi a Toyota) a C-HR-nél kisebb crossoverként lép a piacra – egyesforrások szerint tisztán elektromos hajtással.

A tavalyi év azonos időszakához képest 2019 első tíz hónapjában növelni tudta eladásait, és ezzel az eladási ranglista harmadik helyére lépett fel a Toyota Aygo, a japán márka európai kínálatának legkisebb tagja. Magyarországon még kedvezőbb a helyzet: a Datahouse tavalyi teljes éves adatai szerint az Aygo magabiztosan vezeti a szegmens hazai eladásait a magánvásárlók körében. Mindent összevetve a csehországi Kolínban készülő, 3,5 méteres családi jármű minden idők legnépszerűbb városi Toyotája az óvilágban; a típus eladásai évtizedes csúcson állnak.

Mindez nem véletlen: a rendszeresen megújuló, fiatalos formatervtől a Toyota Safety Sense biztonsági csomag ütközéselkerülést támogató szolgáltatásain át a modern kapcsolódási tartalomig sok minden szól az Aygo mellett. A holland autoweek, valamint egyes, a márkához közeli források szerint a modellnek ennek ellenére meg vannak számlálva a napjai: biztosan érkező utódja szakít a klasszikus kisautó-formátummal, és négy méter körüli crossoverként, ultra-kompakt szabadidőjárműként folytatja elődje sikertörténetét.

A váltás pontos időpontját még nem tűzte ki a Toyota. Az időzítés nyilván azon is múlik majd, hogy vadonatúj modell lép-e az Aygo helyébe, vagy egy meglévő típust adaptálnak az európai piaci igényekhez. A közelmúltban bemutatott Toyota Raize minden szempontból teljesíti az elvárásokat, az új generációs padlólemeztől kezdve a dinamikus vezethetőségre hangolt futóműig, a négy méteren belüli teljes hosszúságtól a modern vezetőtámogató technológiákig.

 Raize-ben ugyanúgy egy egyliteres benzinmotor dolgozik – igaz, turbófeltöltővel támogatva –, mint az Aygóban. Utóbbi háromhengeres erőforrása az elődjénél csendesebb és simább járású, ugyanakkor élvezetesebben vezethető és takarékosabb, 93 g/km szén-dioxid kibocsátásával pedig kulcsszerepet játszik abban, hogy a Toyota magasan vezeti az európai újautó-piac emissziós rangsorát. A városi autóknál azonban ma már nem hagyható figyelmen kívül a villamosítás iránti igény, legyen bár szó akár a Toyota bevált öntöltő hibrid hajtásláncának egy újabb változatáról, akár – ahogy a holland Autoweek szerkesztői tudni vélik – tisztán elektromos hajtásról.

Habár a Toyota hagyományosan nagy szakértője a hibrideknek, ezúttal reálisabbnak látszik egy akkumulátoros villanymotoros verzió, mint egy kismotoros hibrid. Előbbire számtalan példát hozott a márka a Tokiói Autószalonon bemutatott elektromos mobilitási tanulmányaival. Ezek egy része már 2020-ban gyártásba kerül, és bár közvetlen európai forgalmazásukra csekély az esély, technológiájukat felhasználhatja a Toyota Motor Europe is. Az elektromos hajtásláncok rugalmasan méretezhetők, ráadásul Európa egyre több városában jelent kézzel fogható előnyt egy tartós emissziómentes közlekedésre alkalmas városi jármű – idézi az Autoweek Dr. Johan van Zylt, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatóját.

Az is igaz ugyanakkor, hogy a Toyota új, kétlépcsős hibrid stratégiájában (amelyet a Corolla után immár a C-HR is alkalmaz) nagyon is helye volna nemcsak egy nagyobb, de egy kisebb teljesítményű hajtásláncnak is. A Yaris Hybrid jelenlegi, 99 lóerős erőforrása túlságosan erős a városi apróság számára, egy csökkentett teljesítményű variáns mellett ugyanakkor létjogosultságot nyerne egy valamivel erősebb hibrid hajtáslánc a Yaris palettáján. Az Autoweek szerint a Toyota még egyik opciót sem erősítette meg hivatalosan, azonban a váltást eldöntött tényként kezelik.

Ami bizonyosnak tűnik, hogy az Aygo utódmodellje nem Kolínban, hanem Valenciennes-ben készül majd, abban az üzemben, amely jelenleg a Toyota Proace-t állítja elő. A Toyota már 2018 elején bejelentette, hogy 300 millió eurós beruházással készíti fel az üzemet a TNGA padlólemezre épülő modellek gyártására; az üzem mostanra a japán autógyártó százszázalékos tulajdonába került.

Lényeges tény, hogy az új városi miniautó költözése nem okoz törést a Toyota európai tevékenységeiben, hiszen a felszabaduló kapacitást leköti a Yaris, amely az Aygo távozásával átteszi a székhelyét Kolínba. A költözés előkészületei (a gyártósorok átszerszámozása) már zajlanak, ami viszont arra enged következtetni, hogy a Toyota mégsem várja meg az Aygo modellciklusának végét, és előrehozza a típusváltást, annak minden piaci előnyével egyetemben.

Idén 6 éves a BMW i3

A károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés hosszú távon fenntartható égisze alatt született BMW i3 modell mára a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság, a nagyfeszültségű akkumulátorra vállalt gyártói garancián is messze túlmutató megbízhatóság és a költséghatékony fenntarthatóság hármas egységének négykerekű szimbólumává érett, amely világszerte eladott több mint 165 ezer példányával az iparág legnépszerűbb tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktjaként folytatja karrierjét.

A hosszú távon fenntartható személyes mobilitás iránymutató úttörője, egy legyőzhetetlen hosszútávfutó edzettségével, kitartásával és diadalmenetével: 2013-as piaci debütálása után hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt továbbra is a világ elsőszámú környezetbarát kisautója, amely rendhagyó sikertörténetével az elektromos mobilitás négykerekű ikonjává emelkedett. Piaci bevezetése óta a modell a világszerte legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium kompakttá vált, amelyet a mai napig eladott több mint 165 ezer példány igazol. És hiába a kiemelkedő értékesítési teljesítmény, a BMW i3 évről évre új eladási csúcsot ér el. Az osztatlan népszerűségnek örvendő modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.

Jövőbe mutató járműtechnológiájának és töretlen értékesítési sikertörténetének köszönhetően a BMW i3 a 2013-as piaci bevezetése óta eltelt hat évben a tisztán elektromos mobilitás négykerekű szimbólumává érett. A BMW Group így az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. Az iránymutató autó első tulajdonosai egybehangzóan a modell megbízhatóságát, tartósságát és egyetlen feltöltéssel is elegendő tisztán elektromos hatótávolságát hangsúlyozzák a BMW i3 legfőbb erényeiként, legyen szó akár a dél-afrikai hőségről, akár az észak-svédországi fagyokról. A BMW Group tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású modellje a világ minden táján bizonyította költséghatékony működését, amelyhez kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság társul. A BMW i3 első tulajdonosai hat éve tesztelik valódi körülmények közepette az innovatív gépkocsi hajtáslánc-technológiáját és nagyfeszültségű akkumulátorát, a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés pedig esetükben sem merült ki az otthon és a munkahely közötti ingázásban, hiszen a modellt a hosszabbra nyúló hétvégi kirándulásokon és a nyaralások alkalmával is rendre vallatóra fogták.

Több mint 277 ezer kilométer az eredeti fékrendszerrel

„A BMW i3 koncepciója teljességgel egyedülálló” – meséli az észak-rajna-vesztfáliai Titz városában élő Helmut Neumann, aki 2014 óta vezeti 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 modelljét és Berlinbe, valamint az Alpokba is gond nélkül eljutott vele. „Kívülről olyan modern ruhát ölt, hogy még mindig megfordulnak utána az utcán. És ha a pazar vezetési élményt nem is nézzük, a BMW i3 akkor is egy végtelenül gazdaságos autó. És ez alatt nem csupán az energiafogyasztást értem, hanem a fenntartási költségeket is” – teszi hozzá. A BMW i3 kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve, a modell teljes életciklusát nézve átlagosan 13 kilowattóra, amely nem csupán a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez viszonyítva, de az elektromos autók mezőnyében is páratlan: kilowattóránként 30 euro centtel számolva Helmut Neumann BMW i3 modelljének energiafogyasztási költsége 100 kilométerenként mindössze 3,90 euróra jön ki.

A legnagyobb német autóklub (ADAC) elemzése arra is rámutat, hogy a BMW i3 nem csupán ökológiai szempontból, de gazdasági szempontból is a hosszú távon fenntartható jövőbe vezeti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Az összes felmerülő költséget egybevetve a BMW i3 mintegy 20 százalékkal gazdaságosabb választás, mint a BMW bármely hasonló teljesítményű, belsőégésű erőforrással szerelt modellje. Az alacsonyabb fogyasztás és a jobb értéktartás mellett az olcsóbb fenntarthatóság is a BMW i3 oldalára billenti a mérleget, arról nem is beszélve, hogy a tisztán elektromos prémium kompakt tulajdonosai a motorolaj-cserének és a kipufogórendszer problémáinak is búcsút mondhatnak. Sőt mi több, a lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé. Így lehetséges az, hogy Helmut Neumann BMW i3 modelljén még 277 ezer kilométer után sem kell lecserélni az eredeti féktárcsákat és fékbetéteket.

Helmut Neumann egyike a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek, akik a technológia fejlődésével párhuzamosan kicseréltették a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát, így az eredetileg 60 amperóra tárolókapacitású és 22 kilowattóra energiateljesítményű energiatároló egységet egy 94 amperóra tárolókapacitású, 33 kilowattóra energiateljesítményű egységre cserélték. Az új akkumulátor érezhetően nagyobb energiatartalékot jelent” ez pedig még kényelmesebbé teszi a hosszabbra nyúló utazásokat” – mondja Neumann.

A megbízható tisztán elektromos hatótávolság a nagyfeszültségű akkumulátor minőségét igazolja

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt első tulajdonosainak gyakorlati tapasztalatai egybehangzóan azt mutatják, hogy az iránymutató négykerekű egyetlen feltöltéssel megtehető zéró emissziójú hatótávolsága még több százezer kilométer futásteljesítmény után is csupán enyhe mértékben csökken. Ez a BMW Group által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok kimagasló minőségét igazolja. 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt. Látva, hogy a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorainak teljesítménye még az eleinte megadott 100 ezer kilométer után sem csökken, a BMW Group Európában 8 évre vagy 160 ezer kilométerre növelte a tisztán elektromos prémium kompakt energiatároló egységére nyújtott gyártói garanciát.

A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.

A BMW i3 a gyakorlatban is garantálja a papíron megadott tisztán elektromos hatótávolságot, amelynek köszönhetően hosszú távú használhatóságot kínál ügyfeleinek. Az Ausztriában élő Gabriele Forster például már első nap felvette a közlekedés és a járműtöltés optimális ritmusát, hogy minden pillanatban hatékonyan használhassa környezetbarát gépkocsiját otthona és munkahelye között. A 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt modellt napközben a munkahelyén, éjszaka pedig otthonában csatlakoztatja a kiépített fali töltőhöz, a 200 kilométerre elegendő tisztán elektromos hatótávolság így még a váratlan kitérőkre is elegendő energiát biztosít.

Az Egyesült Államokban élő Robert Cleary napi 150 kilométert ingázik károsanyag-kibocsátás nélkül. Az elmúlt évek során egyetlen alkalommal fogyott el alóla az akkumulátorban tárolt energia – 50 méterre az otthoni gépkocsi-feljárótól, így a problémát egy hosszabbítóval megoldotta. Robert anno a BMW Active E kísérleti tesztflottájának vezető résztvevője volt, így 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 „Electronaut” verziót is kapott hétköznapi tesztelésre. Az autó számtalan beszélgetést indított el Robert munkahelyén, ahol az elektromos mobilitás egyik úttörőjeként nyilvános járműtöltő oszlop létesítését is kezdeményezte. Meggyőződéssel vallja, hogy „az elektromos mobilitás erősíti a környezettudatosságot”.

Shaun Maidment számára eleve ismeretlen a „hatótávolságtól való félelem” fogalma. „Egyszer Johannesburgból mentem Fokvárosba, ami elsőre kicsit hosszú útnak tűnt, de minden rendben volt” – meséli a dél-afrikai férfi, aki egy átlagos hétköznapon több mint 300 kilométert tesz meg úgy, hogy az ügyfeleinél töltött idő alatt autója akkumulátorát is tölti. Shaun Maidment 2014-ben egy 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és egy kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modell mellett döntött, a belsőégésű erőforrásra azonban kizárólag biztonsági tartalékként tekint. „A Range Extender csupán egy biztosíték” – mondja. Hogy még tovább népszerűsítse hazájában az elektromos mobilitást és elősegítse a hálózatról tölthető gépkocsik térnyerését, Shaun Maidment egy közösségi gyűjtést kezdeményezett, a befolyt összegekből pedig Dél-Afrika nyilvános járműtöltő állomásainak számát gyarapítja.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz 2018 negyedik negyedévében vált elérhetővé az eddigi legkorszerűbb, 120 amperóra tárolókapacitású nagyfeszültségű akkumulátor, amely 42,2 kilowattóra energiateljesítményével a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 285 – 310 kilométer, a hétköznapi használat során pedig 260 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. Ez mintegy 50 százalékos hatótávolság-növekedést jelent a BMW i3 2013-ban debütált első példányaihoz képest.

A BMW i3 egyik legfőbb ismérve a fenntartható vezetési élmény

A BMW i3 első tulajdonosai még a tisztán elektromos prémium kompakt volánjánál töltött megannyi év után is megszállottan rajonganak a modell azonnali teljesítmény-leadásáért, az elektromos motor nyomatékáért, valamint a fékezéskor felszabaduló energiát visszatápláló, egypedálos vezethetőségért. „Sok elektromos autót teszteltem, mielőtt a BMW-re esett a választásom. Nagyobbakat és gyorsabbakat egyaránt, de egyik sem volt olyan agilis és olyan könnyedén kezelhető, mint az i3” – fogalmaz Rob van Roon, aki 2013 vége óta 276 ezer kilométert tett meg a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású modelljével, 2019 márciusa óta pedig további 25 ezret az új, 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3-mal. Az új modellt naponta csupán egyszer kell feltöltenie tulajdonosának, a Hollandiában élő férfi pedig pontosan tudja, hogyan tudja ezt a leghatékonyabban kivitelezni. „A járműtöltés nem feltétlenül jelent várakozást. Ilyenkor intézem el az adminisztratív munkákat és a telefonhívásokat, hiszen ezek éppúgy teljes figyelmet igényelnek” – teszi hozzá Rob van Roon, aki a hosszabbra nyúló utazások alkalmával az Ionity gyorstöltőkből álló járműtöltési hálózatának előnyeit is felfedezte. Az Ionity mintegy 200 állomásból álló hálózatot üzemeltet az öreg kontinens legforgalmasabb közúthálózata mentén. „Ha megállok egy étkezésre, az autóm akkumulátorát is fel tudom tölteni” – így Rob van Roon, aki családját Norvégia Északi-fokához, Portugália délnyugati csücskébe és Szicíliába is elvitte már a BMW i3 modellel.

2013 októberében a svédországi Leif Carlsson is kapva kapott a BMW i3 első stockholmi tesztvezetésének alkalmán. „Már az első úton meggyőzött, hogy ez bizony az én autóm. A legszuperebb vezetési élményt adta, amit valaha átéltem” – meséli a férfi, aki az elmúlt hat évben több mint 216 ezer kilométert tett meg a 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral és kiegészítő benzinmotorral felszerelt BMW i3 Range Extender modellel. Leif Carlsson megtalálta a vezetési élmény és a fenntarthatóság közötti ideális egyensúlyt: elmondása szerint elegendő a járművet hagyományos háztartási aljzatról, otthon és a munkahelyen tölteni. Svédországban még a többszintes parkolóházakban sincs hiány konnektorból, hiszen az autókba szerelt kiegészítő fűtőberendezéseket is legtöbbször a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva működtetik a tulajdonosok. A munkahelyeken eközben egyre inkább elterjednek a gyorstöltők, a nyilvános járműtöltő állomások pedig egyre több utcasarkon megtalálhatók. Mint ilyen, Leif Carlsson ma már szinte egyáltalán nem használja BMW i3 modellje kiegészítő benzinmotorját, a beépített kiegészítő fűtőberendezést azonban kiváltképp nagyra értékeli. Utóbbi technológia időzítő funkciója még a leghidegebb téli hónapokban is kifogástalanul működik. „Amikor megérkezem az autóhoz, kellemesen meleg utastér és száraz, jégtől és hótól mentes szélvédő fogad” – mondja.

2013 telén a BMW i3 első tesztvezetése a Portugáliában élő João Gonçalves számára is elegendőnek bizonyult. „Szerelem volt első látásra – számos ökológiai és gazdasági előnnyel megfűszerezve” – meséli a portugál férfi, aki azóta munkába, kikapcsolódni és nyaralni is a BMW i3-mal jár. João Gonçalves napi 250 kilométert autózik, a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát pedig könnyedén feltölti munkahelyén vagy ügyfeleinél. A hosszabbra nyúló utazásokat a portugál férfi rendre a fedélzeti navigációs rendszer segítségével tervezi meg. „Nem csupán az útvonalat tudom megtervezni vele, de a rendszer az útba eső gyorstöltőket is jelzi, így biztos lehetek abban, hogy problémamentesen érem el az úti célomat” – meséli.

Sorra nyerte a díjakat és a legfényesebb trófeákat a BMW 2019-ben

A nemzetközi elismerések az aktuális modellpaletta képviselőit, a lélegzetelállító formai megoldásokat és az iránymutató technológiai innovációkat illették. A bajor prémiumgyártó nem csupán a rajongók és a vezetni szerető nagyközönség, de a szakértő zsűrik szavazatait is elnyerte.

2019-ben a BMW aktuális modellpalettájának magával ragadó vonzerejét és a legkorszerűbb technológiai innovációk progresszív karakterét újfent számos elismerés, kitüntetés, díj és trófea igazolta. A bajor prémiumgyártó nemzeti és nemzetközi szinten is megszámlálhatatlan sikert aratott, legyen szó akár a rajongók kielégítéséről, a nemzetközi szakmagazinok elégedett olvasóiról, a vezetni szerető nagyközönség letaglózásáról, vagy a szakmai zsűrik megnyeréséről. Az új BMW 3-as sorozat, amely már a piaci premierjét követő első pillanatokban kitüntetések sorát hódította el, az elmúlt esztendő egyik leggyakrabban díjazott négykerekűjévé érett.

A BMW díjnyertes modelljei és technológiai innovációi között szinte mindegyik kategória képviseltette magát, hiszen a legújabb trófeák a BMW M divízió vitrinjébe éppúgy felkerültek, mint a hálózatról tölthető gépkocsikat fejlesztő mérnökök dicsőségfalára. A prémium kompaktok mezőnyét uraló BMW 1-es sorozat új generációja mellett a BMW 5-ös sorozat, a BMW X modellcsalád és a BMW 8-as sorozat luxusautói is számtalan kitüntetést hódítottak el, sőt mi több, a BMW vezetést támogató rendszerek, járművezérlő opciók és intelligens járműkapcsolati megoldások terén kifejlesztett innovációit is fényes aranyérmekkel díjazták. Az észak-amerikai J.D. Power and Associates piackutató vállalat minőségi és megbízhatósági felmérésén ráadásul a BMW 2-es sorozat és a BMW X4 is kiérdemelte a legmagasabb minőségű modellnek járó elismerést.

Díjak minden területen: a BMW modelljei belsőégésű erőforrással és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával is sikert sikerre halmoztak

A BMW M modellek hét kategóriában arattak győzelmet a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói felmérésén. A svájci „Auto Illustrierte” magazin eközben a legjobb autógyártónak járó díjjal ismerte el a BMW M GmbH működését. Az egyesült államokbeli „Car and Driver” szakmagazin a BMW M2 Competition modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 227 gramm / km)* a 2019-es év tíz legjobb autója közé választotta be.

A BMW hálózatról tölthető modelljeinek megbízhatóságát, teljesítményét és innovációit számos kitüntetés nyomatékosítja. A BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)* hajtáslánc-technológiája idén is elhódította az év motorjának járó nemzetközi elismerést, míg a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* ugyanezt a hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében zsebelte be. A jövőbe mutató sportautó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája idén sorozatban ötödik alkalommal diadalmaskodott az év legjobb motorjait díjazó megmérettetésen. Az „Auto Zeitung” német autós szakmagazin hálózatról tölthető gépkocsikat díjazó szavazásán a két progresszív hibrid a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt limuzinok és sportautók mezőnyének második helyén végzett.

Nagy-Britanniában a BMW kétszer is elhódította idén a legjobb hálózatról tölthető gépkocsikat díjazó trófeát: a BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km)* a közép-méretosztálybeli plug-in hibrid modellek között, míg a BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 20,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km)*a felső-méretosztálybeli plug-in hibrid modellek mezőnyében aratott diadalt. A brit „Professional Driver Magazine” olvasói szavazásán a nagyközönség a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatait választotta meg a 2019-es esztendő leginkább környezetbarát luxusautójának.

Díjeső már a piaci premier első pillanatától: az új BMW 3-as sorozat

Az új BMW 3-as sorozat nem csupán sikeres piaci premierjének köszönhetően, de számos nemzeti és nemzetközi megmérettetésen aratott dobogós helyezése okán is kivételes rajtot vett. Németországban az új sportlimuzin azonnal megnyerte az „Auto Zeitung” szakmagazin olvasói szavazásának közép-méretosztálybeli mezőnyét, majd a legszebb formai kialakításnak járó trófeát is elhódította. Sőt mi több, az új BMW 3-as sorozatot az „auto, motor und sport” német autós szakmagazin olvasói is díjazták, a modellt a 2019-es év legjobb dizájn-innovációjának járó elismeréssel illették.

2019-ben a hetedik nemzedékébe lépő sportlimuzin járműtechnológiai innovációi is osztatlan sikert arattak: az „auto, motor und sport” német szakmagazin járműkapcsolati díját ugyancsak a BMW 3-as sorozat nyerte el. A mértékadó újdonság menettulajdonságait a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói szavazásán elért két kategóriagyőzelem is nyomatékosította: a BMW 330i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 132 – 139 gramm / km)* és a BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* éppúgy diadalt aratott saját mezőnyében, mint a BMW M340i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 160 – 168 gramm / km)*és a BMW M340i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 172 gramm / km)*.

Nagy-Britanniában a „What Car?” és az „Auto Express” szakmagazinok egyöntetűen az új BMW 3-as sorozatot választották meg a 2019-es év legjobb prémium újdonságának és a 2019-es év közép-méretosztálybeli üzleti autójának. A „Carbuyer” magazin a modellt ugyancsak a legjobb közép-méretosztálybeli üzleti modellnek, a „Business Car” magazin pedig a legjobb prémium gépkocsinak nevezte. Az új autók összehasonlítására szakosodott „carwow” a 2019-es év legjobb autójának választotta a 3-as BMW hetedik nemzedékét, amely Ázsiában is sikert sikerre halmozott. Indiában a modellt az év prémium autójának, az autóipari szakemberek és újságírók japán konferenciáján pedig az év import modelljének választották.

Fényes trófeák a BMW 5-ös sorozatnak és kétszeres Arany Kormánykerék díj

2019-ben a BMW 5-ös sorozat még tovább gyarapította fényes trófeái sorát. A modell az „auto, motor und sport” és az „Auto Zeitung” német autós szakmagazinok olvasói szavazásán egyaránt a felső-méretosztály legjobb négykerekűjének bizonyult, az „Auto Test” szerkesztői pedig a BMW 530d limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,0 – 5,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131 – 135 gramm / km)* az év legjobb tesztautójának választották meg. A felső-méretosztálybeli üzleti limuzinok mezőnyében a brit „Auto Express” és „Carbuyer” magazinok is az 5-ös BMW-t választották meg az év autójának, amely a legjobb luxusautónak járó kitüntetést is elnyerte. A „Professional Driver Magazine” eközben a BMW 5-ös Touring modellt a legjobb üzleti kombinak választotta meg.

A BMW 2019-ben ráadásul az Arany Kormánykerék díjat is duplán hódította el. Az „Auto Bild” és a „Bild am Sonntag” lapok által életre hívott trófeát az új BMW 1-es sorozat a legjobb kompaktként, az új BMW 8-as sorozat pedig a legszebb új autóként hódította el. A BMW 8-as Coupé, a BMW 8-as Cabrio és a BMW 8-as Gran Coupé Spanyolországban is nagy sikert aratott a luxusautók mezőnyében, amelyet a „coches.net” weboldal kétszeres kitüntetése is igazol. A BMW 8-as sorozat a 2019-es év legjobb új autójának járó díjat és a legjobb sportautónak járó kitüntetést egyaránt elnyerte.

Iránymutató úttörő a vezetést támogató rendszerek, a járművezérlő opciók és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén

2019-ben a BMW ismét rendhagyó vezetést támogató rendszerekkel, exkluzív járművezérlő opciókkal és intelligens járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezte meg a vezetés élményét. A bajor prémiumgyártó vezető pozícióját e téren számos díj, elismerés és trófea nyomatékosítja. A legfontosabb járműtechnológiai innováció a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója, amelynek a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része. A technológiát az új autók összehasonlítására szakosodott „carwow” az év legfontosabb autóipari innovációjaként díjazta.

A BMW mindemellett 2019-ben négy járműkapcsolati díjat is bezsebelt. Az „auto, motor und sport” és a „MOOVE” által életre hívott olvasói szavazáson az új BMW 3-as sorozat a hálózatba kapcsolt legjobb autó díját nyerte el, a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés pedig a navigációs rendszerek mezőnyében aratott diadalt. Az olvasók a BMW Driving Assistant Professional csomagját a legbiztonságosabb vezetést támogató rendszernek, a hangzás terén alkotott legjobb innovációnak pedig a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszert választották.

A BMW 2019-ben elnyert legjelentősebb díjainak, elismeréseinek és kitüntetéseinek listája

Az „Engine Technology International” szakmai zsűrije által:

Az év motorjának járó „International Engine of the Year” díj a BMW i8 Coupé progresszív sportautónak, a hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik mezőnyében pedig a BMW i8 Roadster modellnek

Az egyesült államokbeli J.D. Power and Associates piackutató vállalat által:

A legmagasabb minőségű modellt megillető „J.D. Power Award” díj a BMW 2-es sorozatnak a kisautók és a kompaktok mezőnyében egyaránt

Az Automotive Circle által:

A legjobb prémium modellnek járó „EuroCarBody Award” díj a BMW X7 luxusterepjárónak

Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által:

A legjobb kompaktnak járó „The Golden Steering Wheel” díj a BMW 1-es sorozatnak

A legszebb új autónak járó „The Golden Steering Wheel” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az Auto Bild német autós szakmagazin és a Computer Bild számítástechnikai szakmagazin által:

A felső-méretosztály legjobb járműkapcsolati innovációját díjazó „Connected Car Award” díj a BMW X5 modellnek

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin által:

A felső-méretosztály legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb dizájn-innovációját elismerő „autonis” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin és a MOOVE szaklap által:

A hálózatba kapcsolt legjobb autót megillető „Car Connectivity Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb navigációs rendszernek járó „Car Connectivity Award” díj a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésért

A legbiztonságosabb vezetést támogató rendszert elismerő „Car Connectivity Award” díj a Driving Assistant Professional csomagért

A hangzás terén alkotott legjobb innovációnak járó „Car Connectivity Award” díj a Bowers & Wilkins Diamond Surround audiorendszernek

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb felső-méterosztálybeli modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 25 000 – 50 000 euró közötti legjobb SUV modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW X2 modellnek

A legjobb luxus-középméretosztálybeli SUV modellnek járó „Auto Trophy” díj a BMW X5 modellnek

A legjobb dizájnt elismerő „Auto Trophy” díj a BMW-nek

A limuzinok, kombik és egyterűek legjobb dizájnját elismerő „Design Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

A sport auto német autós szakmagazin által:

A 35 000 euró feletti legjobb kompaktnak járó „sport auto Award” díj a BMW M140i xDrive modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb limuzinnak, illetve kombinak járó „sport auto Award” díj a BMW 330i modellnek

A 100 000 euró alatti legjobb limuzinnak járó „sport auto Award” díj a BMW M340i xDrive modellnek

A 100 000 euró feletti legjobb limuzinnak járó „sport auto Award” díj a BMW M5 Competition modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb roadsternek, illetve kabriónak járó „sport auto Award” díj a BMW Z4 sDrive20i modellnek

A 100 000 euró feletti legjobb roadsternek, illetve kabriónak járó „sport auto Award” díj a BMW Z4 M40i modellnek

Az 50 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW 230i Coupé modellnek

A 75 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW M2 Competition modellnek

A 100 000 euró alatti legjobb kupénak járó „sport auto Award” díj a BMW M4 Competition modellnek

Az Auto Illustrierte svájci autós szakmagazin által:

A BMW M GmbH a legjobb nagyteljesítményű sportautó-gyártónak járó „Best of the Brands” díjat nyerte el

A nagy-britanniai What Car? autós szakmagazin által:

Az év üzleti modelljének járó „Car of the Year” kitüntetés a BMW 3-as sorozatnak

Az év luxusautójának járó „Car of the Year” kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

A nagy-britanniai Auto Express magazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli üzleti autónak járó „New Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A legjobb felső-méretosztálybeli üzleti autónak járó „New Car Award” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb közép-méretosztálybeli SUV modellnek járó „New Car Award” díj a BMW X3 modellnek

Az új autók összehasonlítására szakosodott, nagy-britanniai „carwow” weboldal által:

Az év autójának járó „Car of the Year” trófea a BMW 3-as sorozatnak

Az év technológiai innovációjának járó „Car of the Year” trófea a BMW Intelligens Személyi Asszisztensnek

A nagy-britanniai Carbuyer magazin által:

A legkisebb luxusautót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 1-es sorozatnak

A legjobb közép-méretosztálybeli üzleti autót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az legjobb felső-méretosztálybeli üzleti autót díjazó „Best Car Award” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A hálózatról tölthető modellekre szakosodott, nagy-britanniai DrivingElectric szakmagazin által:

A legjobb közép-méretosztálybeli, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellnek járó „DrivingElectric Award” díj a BMW 330e modellnek

A legjobb felső-méretosztálybeli, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellnek járó „DrivingElectric Award”díj a BMW X5 xDrive45e modellnek

A nagy-britanniai Professional Driver Magazine által:

A legjobb üzleti kombinak járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös Touring modellnek

Az év legjobb környezetbarát luxusautójának járó „Car of the Year” díj a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak (745e / 745Le / 745Le xDrive)

A legjobb luxuskategóriájú SUV modellnek járó „Car of the Year” díj a BMW X7 modellnek

A nagy-britanniai „Business Car” magazin által:

A legjobb prémium modellnek járó „Business Car Award” díj a BMW 3-as sorozatnak

A spanyol coches.net weboldal által:

Az év legjobb autójának járó „Motor Award” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az év legjobb sportautójának járó „Motor Award” díj a BMW 8-as sorozatnak

Az egyesült államokbeli Car and Driver magazin által:

Az év legjobb kompakt kategóriájú luxus SUV modelljének járó „Best Cars” díj a BMW X1 modellnek

Az év legjobb autójának járó „Best Cars” díj a BMW M2 Competition modellnek

Az autóipari szakemberek és újságírók japán konferenciája által:

Az év import modelljét elismerő „Car of the Year” díj a BMW 3-as sorozatnak

A FIA alapítója és a Peugeot kapcsolata

Hosszú nevéhez hosszú élet és emlékezetes eredmények még hosszabb sora társul. Étienne Gustave Frédéric van Zuylen van Nyevelt van de Haar bárót az FIA alapítójaként ismerjük, arról azonban kevesebben tudnak, milyen szálak fűzték a Peugeot-hoz.

Az automobil történetéhez kapcsolódóan számos prominens szereplő neve maradt fenn a kollektív emlékezetben. Egy bizonyos belga nemesről azonban rendkívül ritkán esik szó, pedig ha ő nincs, valószínűleg nem indul el a szervezett autóversenyzés sem a XIX. században. Bár cirkalmas nevét nehézkesen megjegyezni bocsánatos mulasztás, a derék báró elévülhetetlen érdemeket szerzett a motorsport intézményének megteremtésében. Mindemellett van de Haar báró egy roppant kellemetlen, de egyben vicces incidenssel is beírta magát az autózás történelemkönyvébe.

1860-at írunk. A belga származású Étienne Lenoir feltalálja hidrogéngázzal hajtott, egyhengeres motorját. Ezt később egy hintóra erősíti, megteremtve a Hippomobile-t, amely Párizsból kiindulva üzembiztosan tesz meg közel 18 kilométert nem egészen három óra alatt. Ugyanebben az évben egy másik belga származású Étienne először sír fel szülei nizzai otthonában. Bár mérnöki érzékkel nem áldotta meg a sors, az ifjú van Zuylen van Nyevelt hosszú életét teljes egészében az automobil népszerűsítésének szentelte.

Környezete kiváló lovasként és még kiválóbb emberként ismerte: 33 évesen érdekvédelmi szervezetet hozott létre a francia munkások támogatására. Habár a lovakhoz egész életében szoros viszony fűzte, hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a négylábúaknál jobban érdeklik a négykerekűek. 1895-ben ő szervezte meg a világ első hivatalos autóversenyeként számon tartott Párizs-Bordeaux-Párizs futamot, amin egy Peugeot Phaeton Type 16-os modell diadalmaskodott, ezzel a márka örökre beírta magát a dokumentált motorsport történelembe. Egy évvel később a báró részt vett Belgium első közúti autóversenyén, majd az ezt követő évek során Európa-szerte aktívan népszerűsítette az automobilt, amelyet nem csak szórakoztató, de társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt rendkívül hasznos találmánynak is tartott.

Van Zuylen van Nyevelt magánélete és üzleti vállalkozásai egyaránt az automobil köré rendeződtek. Hozzá hasonlóan felesége, Hélène de Rothschild is rendszeresen vett részt versenyeken: kevesen tudják, de Hélène volt a világtörténelem első női autóversenyzője. A Rothschildok anyagi támogatásával helyrehozatta a család ősi örökségét, Németalföld – mai Benelux államok – legnagyobb kastélyát, a de Haar birtokot, ahol nem csak garázsokat és műhelyeket épített, hanem egy impozáns üzemanyag-tornyot is, amelyből könnyen, gyorsan tankolhatta meg kedvenc játékszereit. A de Haar kastély az európai motorsport-élet fontos központjává vált, az illusztris vendégek jóvoltából a kor legnagyszerűbb automobiljai vonultak fel a birtokon.

Ebben az időben Van de Haar báró igazgatósági tagságot vállalt a párizsi taxivállalatnál, ezzel párhuzamosan az 1900-ban alapított L’Auto magazin szerkesztőségében, valamint jó barátja, Jules Philippe Félix Albert de Dion Wandonne de Malfiance márki autógyárában. A család tagjai ekkoriban a francia De Dion-Bouton manufaktúra típusaival jártak.

A báró alapító tagja és közel három évtizeden át (1895-1922) elnöke volt a világ első autós szervezetének, a francia autóklubnak. Később több nemzet autóklubjának megszervezésében vállalt szerepet, élete főműve pedig az volt, hogy ezeket egy közös nemzetközi szervezet: a L’Association Internationale des Automobile-Clubs Reconnus égisze alatt tömörítette. A szervezet 1904-es alapításától kezdve egészen haláláig, 1931-ig ő töltötte be az AIACR elnöki tisztét. 1946. június 20-án, napra pontosan 42 évvel az alapítása után a szervezetet átkeresztelték, és a mai napig Fédération internationale de l’automobile vagyis FIA néven működik. A báró állhatatosságáról és motorsport iránti elhivatottságáról mi sem tanúskodik jobban, mint hogy az 1900-as párizsi nyári olimpiai játékok szervező bizottságának tagjaként kijárta, hogy az olimpián bemutató számként autóversenyt rendezzenek – erre azóta sem volt példa – ahol a legjobb versenyzők Peugeot modellekkel indultak.

Bár magánemberként de Dion márki impozáns automobiljaival járt, autóversenyzőként jóval pragmatikusabb elveket vallott. Miután az 1884-es Párizs-Rouen közúti túraversenyen, majd egy évvel később, a világ első elismert, hivatalos autóversenyén, az általa szervezett, kétnapos Párizs-Bourdeaux-Párizs ralin egyaránt Peugeot-k diadalmaskodtak, levonta a logikus következtetést, és maga is az oroszlános márka autóival állt rajthoz. Ehhez kapcsolódóan még egy – meglehetősen kétes értékű – világrekord fűződik a nevéhez; 1896-ban elsőként vált dokumentált autólopás áldozatává.

Szerelője ugyanis gondolt egyet, és egy szép napon elkötötte a báró Peugeot versenyautóját. A történelem sajnos nem jegyezte fel, hogy ez vajon az 1894-ben diadalmas, 3 lóerős Type 5 volt-e, avagy azon négyüléses modellek egyike, amelyek a Bordeaux-i versenyen rajtengedélyt kaptak. A Peugeot első saját fejlesztésű, 8 lóerős boxermotorja ugyan 1896-ban látott napvilágot, de gyártása csak 1897-ben indult be – az is igaz ugyanakkor, hogy egy olyan nagy befolyással bíró, közkedvelt személy, mint van de Haar báró idő előtt hozzáférhetett a technológiai remekműnek számító Peugeot modellhez.

Akkoriban persze még nem léteztek kizárólag versenyre fejlesztett autók, ám 20 km/órát meghaladó utazósebességükkel és (a világon elsőként alkalmazott) gumikerekeikkel a Peugeot autói nem véletlenül értek el sikereket már a motorsport hajnalán. Érthető tehát, hogy a szerelő kísértésbe esett, ugyanakkor fel nem fogható, hogy mihez szeretett volna kezdeni az autóval. Noha akkoriban a francia társadalom volt a legnyitottabb az automobilra Európában, az ország útjain alig néhány motorhajtású jármű közlekedett – sem eladni, sem feltűnés nélkül használni nem tudta volna azt.

Az ügyet igazán az teszi pikánssá, hogy a szerelő a lopás után nem sokkal maga is rájött tette értelmetlenségére, hiszen a hipermodernnek számító autóval semmit nem tudott kezdeni, ezért visszavitte a kocsit jogos tulajdonosához, a báró pedig minden további nélkül megbocsájtott neki és Peugeot modellekből álló gyűjteménye karbantartásához még évekig alkalmazta szerelőként a férfit, akiről később azt mondta, senki nem ért olyan jól a Peugeot autók lelkéhez, mint ő.

A korabeli híradások szerint a báró minden embert kedvelt származástól és képzettségtől függetlenül, sosem haragudott senkire, két dolgot szeretett: az embereket és az autóversenyzést. Egyszer, amikor megkérdezte tőle egy újságíró, hogy mi a foglalkozása, csak annyit mondott: emberbarát és autóversenyző.

Egy biztos, ha nincs van de Haar báró, a korabeli autóversenyzés sem indul el, a Peugeot neve pedig nem fonódik össze örökre a versenyzés hajnalával.

2020-ban összesen 34 új modellel jelentkezik a Volkswagen, tempósan halad az átalakulás

Világszerte 34 új modellel jelenik meg a Volkswagen a jövő év során a piacon, amelyek közül tizenkettő SUV, nyolc pedig elektromos vagy hibrid hajtásrendszerű.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) így fogalmazott: „Új korszak előtt állunk, s komolyan gondoljuk az elektromos mobilitást. 2024-ig a márka 19 milliárd eurót fordít a jövő technikáira, egyedül az elektromos mobilitás fejlesztésére 11 milliárd eurót biztosítunk. Már 2020-ban elindítja a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját: nyáron kiszállítjuk ügyfeleinknek ID.31 modellünket, röviddel ezután pedig az ID.Next2 formájában megérkezik első elektromos SUV-modellünk. ID.-családunk emberek sokasága számára teszi első ízben lehetővé a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást – ez a New Volkswagen.”

A márka továbbra is szilárdan fenntartja a párizsi klímacélok melletti elkötelezettségét, s a tervek szerint 2050-re a vállalatot és autóit egyaránt szén-dioxid-semleges mérleg jellemzi majd, 2025-re pedig felére csökken a gyártás szén-dioxid-kibocsátása. Elektromos offenzívájával a Volkswagen már jó úton halad efelé.

Fontos lépés a vállalat modernizációja és digitalizációja útján a „Digitális Átalakulás Útiterve” („Roadmap Digitale Transformation”), amelyről 2019-ben született döntés és az elkövetkező évek során – a jövőről szóló megállapodást (Zukunftspakt) követően – mindenekelőtt a verseny-, illetve nyereségtermelő képesség további növelését célozza, emellett a márka és a vállalatcsoport szoftverkompetenciája fejlesztésének alapjául is szolgál. Önálló gazdasági egységként már 2020 januárban megkezdi működését a Car.Software szervezet, s a tervek szerint a járművek, illetve a járműközeli szolgáltatások saját szoftverfejlesztésének aránya a jelenlegi tíz százalék alatti értékről 2025-ig legalább 60 százalékra emelkedik.

2019-ben a Volkswagen márka immár a célegyenesben halad. Ralf Brandstätter, a Volkswagen ügyvezető igazgatója (COO) az erős csapatteljesítményt emelte ki: „A szűkülő teljes piacon a Volkswagen világszerte növelte piaci részesedéseit és jelentősen javított működési eredményén. Központi jelentőségű volt e sikerben gazdasági alaptevékenységünk tovább haladó átszervezése, a jövőről szóló megállapodás (Zukunftspakt), valamint a világméretű SUV-offenzívánk sikerének pozitív hatásait is beleértve. Ugyancsak fontosnak számított az egyes régióbeli eredményeink javulása és a sikeres WLTP-menedzsment.”
A jövőről szóló 2016-os megállapodás (Zukunftspakt) szintén érezteti hatását, s a tervezett mintegy hárommilliárd eurós költségcsökkentésből 2019 végéig mintegy 2,6 milliárd eurónyit sikerül realizálni.

Arno Antlitz, az igazgatótanács a pénzügy területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Stratégiánk hatásosnak bizonyult. Autóink meggyőzőek, következetes költség- és beruházási fegyelmünk pozitív hatásai pedig jól érezékelhetők, ezért e nehéz piaci környezetben is megerősítjük a teljes 2019-es évre szóló négy és öt százalék közötti nyereségarány-célkitűzésünket. A bejelentetteknek megfelelően 2019-ben jóval egymilliárd euró feletti operatív cash-flow kigazdálkodására számítunk. 2020-as pénzügyi céljaink változatlanok, akárcsak a 2022-re kitűzött legalább hatszázalékos operatív nyereségarány, illetve kétmilliárd eurót meghaladó cash-flow célkitűzéseink.”

A termelés is hatékonyabbá vált 2019-ben, s a termelékenységnövelés éves szinten ötszázalékos célértékét felülmúlva az idei év végére várhatóan több mint hét százalékot produkál.

2019 nem utolsósorban a sikeres modellpremierek éve is, amely során mindenekelőtt a Golf 8 és az ID.3, illetve a T-Cross, a Teramont3, a T-Roc R4 és a T-Roc Cabrio5 hódíthatta meg az ügyfeleket.

1. ID.3.: Ez a modell egyelőre nem kapható Európában.
2. ID.Next: Tanulmánymodell
3. Teramont: Ez a modell nem szerepel a németországi kínálatban.
4. T-Roc R: Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km): városban 9,5 – 9,1 / városon kívül 6,6 – 6,5 / kombinált 7,7 – 7,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 – 171; gazdaságossági besorolás: D
5. T-Roc Cabriolet: Ez a modell egyelőre nem kapható.

Az új Ford Puma is megkapta az 5 csillagos Euro NCAP-minősítést

Az új Ford Puma a legújabb Ford modell, amely 5 csillagos értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől.

A SUV-inspirációval megalkotott Puma crossover a 2018-ban bevezetett, szigorúbb tesztelési módszerek alapján is a lehető legmagasabb besorolást érte el. Az EcoBoost Hybrid hajtással is megrendelhető Puma egyike annak a nyolc Ford-modellnek, amelyek 5 csillagos biztonságot nyújtanak vásárlóiknak.

Az Euro NCAP magas pontszámmal díjazta a felnőtt és a gyermek utasok védelmét, és az autó teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor a jármű egy oszloppal ütközik oldalról. A szervezet a Puma biztonsági rendszereit is kiemelte az értékelésben, megemlítve az Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, az Intelligens Sebességhatárolót és a Sávtartó rendszert.

A Puma az ötödik Ford-modell, amely 2019-ben 5 csillagos besorolást kapott: idén ugyanilyen kiválóan teljesített a Ford Focus, a Mondeo (amit az új protokoll szerint is újra leteszteltek), a Kuga és az Explorer Plug-In Hybrid is. Ugyancsak 5 csillaggal büszkélkedhet a Fiesta (2017-ben tesztelve), a Galaxy (2015) és az S-MAX (2015).

A legfontosabb eredmények

Az Euro NCAP vizsgálatán a Puma 94 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmében, 84 százalékot a gyermek utasok védelmében, 77 százalékot a sérülékeny egyéb közlekedők védelmében, és 74 százalékot a biztonsági segédrendszerek terén

A Puma maximális, 16 pontos eredménnyel teljesítette az oldalirányú ütközési teszteket, és ugyancsak maximális 12 pontot kapott a gyermekvédelmi rendszer megbízhatóságára

A Puma környezetét 12 ultrahangos érzékelő, három radar és két kamera figyeli, adatokkal látva el az autó számos Ford Co-Pilot360 technológiáját, amelyek fokozzák a biztonságot, megkönnyítik a vezetést és a parkolást, és még kellemesebbé varázsolják a vezetés élményét

Az új Ford Puma

A kompakt crossoverek piacán nemrégiben bemutatkozó Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső praktikum és a kifinomult mild hibrid hajtáslánc előnyeit.

A Ford 48 voltos EcoBoost Hybrid technológiája élvezetes teljesítményt, gyors gázreakciókat és kedvező üzemanyag-fogyasztást biztosít. A mild hibrid hajtás észrevétlenül kombinálja az elektromos nyomaték-rásegítést és a csekély súrlódású, háromhengeres, akár 155 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotor működését.

Karizmatikus stíluselemeivel – például a sárvédők tetejére épített fényszórókkal – az új Ford Puma új fejezetet nyit a Ford formatervezési filozófiájában. A kompakt crossover magabiztos kiállását hatásosan hangsúlyozza a magas üléshelyzet, ráadásul az autó kategóriaelső, 456 literes csomagteret kínál.

5 csillagos biztonság

Ford Puma – 2019

Ford Kuga – 2019

Ford Explorer Plug-In Hybrid – 2019

Ford Mondeo – 2019

Ford Focus – 2019

Ford Fiesta – 2017

Ford Galaxy – 2015

Ford S-MAX – 2015

Az Euro NCAP-ről

Az Euro NCAP azért alkotta meg ötcsillagos értékelési rendszerét, hogy az autóvásárlók a lehető legegyszerűbben hasonlíthassák össze az egyes modellek biztonságát, és könnyen kiválaszthassák a nekik megfelelő járművet.

A biztonsági besorolás egy tesztsorozat eredményeként áll össze; a teszteket az Euro NCAP tervezte meg és hajtja végre. Ezek a tesztek – némileg leegyszerűsítve – azokat a leggyakoribb valós ütközésfajtákat szimulálják, amelyek az utasok vagy más közlekedők sérülését, illetve halálát okozhatják.

A csillagok száma jelzi, hogyan teljesített az autó az Euro NCAP tesztjein, de az eredményt az is befolyásolja, milyen biztonsági rendszerekkel szereli fel a gyártó az autót mindegyik piacon. Ezért a több csillag nemcsak a jó teszteredményt mutatja, hanem azt is, hogy a tesztelt modell biztonsági felszereltsége minden európai vásárló számára elérhető.

Fényűző haszonjárművel jelentkezik a Toyota

A másfél évvel ezelőtt bevezetett Land Cruiser Commercial piaci sikerén felbuzdulva az újévben egy gazdagabb felszereltségű variánssal, a Land Cruiser Commercial Active modellel bővíti palettáját egyes európai piacain a Toyota.

A tavaly bevezetett Toyota Land Cruiser Commercial évtizedeken át tökéletesített terepképességeket vezetett be a haszonjármű-piacra, most bemutatott verziója pedig az ikonikus terepjáró fényűzését örökíti át az áruszállítás világába.

Ha a világ végére, úttalan utakon át kell eljuttatni árut, nincs jobb választás a legendás terepképességekkel bíró Toyota Land Cruiser Commercial haszonjárműnél. A típus offroad alkalmasságáról olyan műszaki elemek gondoskodnak, mint a bőséges forgatónyomatékú, 2.8 literes dízelmotor, a központi Torsen differenciálművel felszerelt, állandó összkerékhajtás, a felező, a bőséges szabad hasmagasság, a kiváló terepszögek vagy a létraváz különleges, ferde kialakítású kereszttartói, amelyeknek köszönhetően a jármű nem akad fenn a terepakadályokon. A hasznos terhelhetőség a kiviteltől (rövid vagy hosszú tengelytáv) függően 593/756 kilogramm, a legnagyobb vontatható tömeg három tonna.

A 2020 márciusában piacra lépő, nagyobb presztízsű újonc ugyanúgy három- és ötajtós kivitelben lesz elérhető, mint az alapmodell, motorja is ugyanaz a 177 lóerős négyhengeres. A hatfokozatú kézi sebességváltó helyére azonban a személyszállító modellről már ismert, hatfokozatú automata sebességváltót szerelték be, és ezzel összefüggésben a motor forgatónyomatékát 420-ról 450 Nm-re emelték.

Már eddig is elérhető volt a tempomat, a Bluetooth mobiltelefon-csatlakoztatás, a kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint az automata fényszóróvezérlés. Az Active kivitel azonban kényelmében és stílusában is magasabb szintet képvisel. A 17 colos keréktárcsákat 19 colos, ezüstszínű, hatküllős kerekekre cserélték, a külső kilincseket és tükörházakat a karosszéria színére fényezték. A komfortot kétzónás automata klímaberendezés, kilenc hangszórós, digitális rádióvevős audiorendszer, valamint 8 colos érintőképernyővel szerelt Toyota Touch 2 multimédiás rendszer fokozza. Fontos, praktikus extra a tolatóradar és -kamera, a visszagurulásgátló, valamint az ereszkedésszabályozó. A gazdagabb felszereltségű terep-haszonjármű felszereltsége navigációs rendszerrel, vonóhoroggal, valamint a rakodás során előforduló sérülésektől óvó lökhárító-védőelemmel is kiegészíthető.

Méretek                               Land Cruiser Commercial Utility
(3/5 ajtós)
Land Cruiser Commercial Active
(3/5 ajtós)
Hosszúság (mm)43954840
Szélesség (mm)18851885
Magasság (mm)18301845
Tengelytáv (mm)24502790
Terepszög, első (fok)3131
Terepszög, középső (fok)2222
Terepszög, hátsó (fok)2625
Szabad hasmagasság (mm)205215
Gázlómélység (mm)700700
Fordulókör sugara, padkánál (m)5,25,8
Kerékméret245/70R17265/55R19
Raktér térfogata (l)15742216
Üzemanyagtartály térfogata (l)8787
Hajtáslánc                                           
MotorNégyhengeres, közös nyomócsöves, DOHC turbódízel motorNégyhengeres, közös nyomócsöves, DOHC turbódízel motor
Lökettérfogat (cm3)27552755
Teljesítmény (LE)177 (3400/perc)177 (3400/perc)
Forgatónyomaték (Nm)420 (1400-2600/perc)450 (1600-2400/perc)
SebességváltóHatfokozatú, kéziHatfokozatú, automata
Végsebesség (km/h)174174
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)12,112,7*
Átlagos üa.-fogyasztás (l/100 km), WLTP8,9-10,39,5-10,3*
Átlagos CO2-kibocsátás (g/km)197212
Menetkész tömeg (kg)                                                        1975/2225n.a.
Legnagyobb össztömeg (kg)2600/2930n.a.
Max. vontatható tömeg (kg)3000 (750)3000 (750)

* a személyszállító kivitel adatai

Fotók: Toyota, parkers.co.uk

2020-as globális trendfigyelő tanulmányát publikálta a Ford

Az idei tanulmány domináns témái a magányosság, a bizonytalanság és a bizalom jelentősége. A Ford vezető jövőkutatói ennek ellenére számos lehetőséget látnak az emberek összekapcsolására és a növekedésre.

A 2020-as Ford Trendfigyelő Tanulmány (2020 Looking Further with Ford Trends Report) a Ford Motor Company nyolcadik ilyen jellegű éves kiadványa. A tanulmány rávilágít, hogy az embereket túlterheli az a sok változás, ami most zajlik a világban, és ezért nehezebben bíznak meg márkákban, illetve nehezebben csatlakoznak korábban általuk nem ismert kapcsolódási pontokhoz
A felnőttek 45 százaléka állítja, hogy rendszeresen magányos. Ez egy jelzés, és egyben lehetőség a vállalatok és a márkák számára, hogy segítsenek az embereknek kapcsolódási pontokat, kapcsolatokat találni, és ezzel komfortérzetet nyújtsanak ügyfeleik számára.

A felnőttek 58 százaléka szerint inkább kétségbeejtő, mint reményt keltő a klímaváltozás elleni harc, mégis a megkérdezettek alig fele tesz valamit azért, hogy zöldebb módon – elektromos autóval, autómegosztó szolgáltatással vagy tömegközlekedéssel – közlekedjen.

Az idén immár nyolcadszorra közzétett Ford Trendfigyelő Tanulmányban a Ford Motor Company globálisan domináns témaként jelöli meg a bizalmat, és kideríti, hogy a vállalatok hogyan nyerhetik vissza azt.

„Egyre több a globális szintű változás. Az intézményekbe, márkákba és kapcsolatokba vetett bizalom hiánya miatt az emberek többsége extrém módon túlterhelt érzelmileg” – hívja fel a figyelmet Sheryl Conelly, a Ford globális fogyasztói trendekkel és jövőkutatással foglalkozó menedzsere. „Az emberek szeretnének hinni abban, hogy a vállalatok helyesen teszik a dolgukat, de a vállalatoknak erre okot is kell adniuk. A Fordnál továbbra is kiemelt figyelemmel összpontosítunk arra, hogy javítsuk az ügyfeleink és a közösségek életét. Így továbbra is bizalmi viszony maradhat közöttünk, ami lehetővé teszi az együttes előre haladást.”

A világszintű közvélemény-kutatás során Amerikában, Ázsiában, Európában és a Közép-Keleten 14 országban tettek fel kérdéseket. A tanulmányból kiderül, hogy az emberek kapcsolataiba, közösségébe, megválasztott képviselőibe vetett hitének kulcsfontosságú hatása van a hétköznapjaikra. További, a tanulmányban szereplő vásárlói trendek:

Egyes-egyedül: A magányosság világméretű járvánnyá vált. Különösen a fiatal emberek körében elterjedt. A Z generációhoz tartozó fiatalok 62 százaléka alapvetően egyetért azzal a kijelentéssel, hogy „rendszeresen magányosnak érzi magát”, és 50 százalékuk „gyakran társaságban is magányos”.

A felszín alatt: Egyre nagyobb az érdeklődés a vásárlói bizalom építésének eddig nem látott elemei iránt. A vásárlók szeretnék hinni, hogy a vállalatok helyesen cselekszenek, de ehhez be kell látniuk a kulisszák mögé. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „ha egy márka elveszíti a bizalmamat, akkor nincs visszaút”.

elhívás: Az emberek elvárják a márkáktól, hogy a termékalapú beállítottságról átváltsanak az értékalapú beállítottságra – habár ez nem befolyásolja vásárlási döntésüket. A felnőttek 59 százaléka szerint a vásárlás kényelme fontosabb, mint a márka értékei.

Nagy elvárások: Az internetes vásárlások növekedésével a márkák iránti elvárások is növekszenek. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „manapság többet várok el egy márkától, mint régebben”.

A zöld paradoxon: A vásárlók az egész világon egyre inkább aggódnak a klímaváltozás miatt. Ez azonban nem ösztönzi őket cselekvésre: az emberek 64 százaléka nem változtatja meg a vásárlói szokásait a klímaváltozás megfékezése érdekében, mert úgy véli, hogy az ő döntése nem változtatna semmit.

Fontos az identitás: Egyre több szó esik a nyelvről és az identitásról. Ezen belül különösen arról, hogy az identitás látható és láthatatlan dolgokból tevődik össze: ilyen a szexuális identitás, a származás, a vallás és sok minden más. A felnőtteknek csak a 67 százaléka mondja, hogy „értem az egyik nemhez sem tartozás fogalmát (gender fluidity)”.

Második nekifutás: Új újraértékesítő (upcycle) vállalkozások modernizálták a világ másodlagos értékesítés kereskedelmét. Az úgynevezett újrakereskedés mozgalma egyre népszerűbb a kifinomult és intelligens vásárlók között. Így új életet kezdhetnek a használt divatcikkek, berendezések, elektronikus eszközök, háztartási cikkek, és más javak. Egyre többen mozdulnak ebbe az irányba, és a felnőttek 60 százaléka állítja, hogy „nyitottabb a használt cikkek vásárlására, mint öt éve volt”.

Kémfotókon az új X223-as Mercedes-Maybach S-osztály

Javában zajlik a 2020-ban, azaz jövőre érkező Mercedes-Benz S-osztály tesztelése élesben. Így az X223-as Mercedes-Maybach S-osztály is rója a kilométereket, kaptunk is kémfotókat. Mutatjuk.

A Mercedes-Maybach S-osztály álcázófóliás teszttriója jelenleg valahol az északi sarkkörön futja a köröket, majd nemsokára visszatérnek Németországba. 

A Mercedes-Fans.de egyik szemfüles tagja, Erlkönigjäger lencsevégre kapta az új Mercedes-Maybach S-Klasse egyik tesztmodellét.

A képeken természetesen a csakis hosszú tengelytávval piacra kerülő verziója látható a Mercedes-Maybach S-osztálynak.

A Maybach S osztályú trió ebben a hónapban a sarki körbe ment téli kísérletekre, és jelenleg tengely útján visszatérnek Németországba.

A Mercedes-Fans.de Erlkönigjäger ott lenne, és ezért mutathatjuk meg a legújabb képeket a hosszú tengelytávú Mercedes-Maybach S-osztályról.

Bízunk benne, hogy a jövőben még folyamatosan érkeznek hasonló anyagok az új, jövőre debütáló Mercedes-Benz S-osztályáról, és a találgatásoknak – hogy milyen is lehet majd a kifejlet – hamarosan vége lehet.

Fotók: Mercedes-Fans.de / S.Baldauf / SB Medien

Sikeres évet zár a Peugeot magyarországi flottaértékesítése

Tovább bővül a Peugeot nagy flottaügyfeleinek köre, ezúttal a British American Tobacco Hungary (BAT) választotta autószállító partneréül a Peugeot márkát hazánkban. A BAT teljesen új ügyfél a Peugeot számára és ez már a sokadik nagy flottája volt idén az oroszlános márkának.

A Peugeot márka magyarországi importőrének telephelyén került átadásra az az 52 db autó, mely a British American Tobacco budapesti flottájának a törzsét adja a jövőben. A választás nem véletlenül esett a Peugeot márkára: a biztonság, a jó ár-érték arány, a márka autóinak magas kényelmi és ergonómiai szintje, a méretes csomagtér és az elérhető extrafelszerelések egyaránt fontos szerepet játszottak a döntésben. Érthető tehát, hogy a választás végül a Peugeotra, ezen belül a 308 SW kombi változatára esett. A 308 SW 610 literes csomagtartója mely a teljesen síkba dönthető hátsó ülésekkel gombnyomásra bővíthető, a tágas hátsó lábtér, az egyedülállóan ergonomikus és pihentető vezetést biztosító i-Cockpit vezetőhely, valamint a csendes utastér nemcsak kiváló utazóautóvá, hanem eszményi munkaeszközzé is teszi a 308 SW-t. A kiválasztáskor fontos szerepet játszott a kedvező fogyasztási és üzemeltetési költségeket ígérő, mindemellett dinamikus 1.5 BlueHDi motor és az ehhez is elérhető 8 fokozatú Aisin automata váltó, mely ma még nem általános ebben a méretkategóriában. A felhasználók kényelmét nemcsak az autók nagy részéhez megrendelt 8 fokozatú automata váltó, hanem az „Ergonómiai csomag” részeként kínált, különlegesen formázott ülések is fokozzák, hiszen a leendő felhasználók (elsősorban területi képviselők) sok időt töltenek majd a 308 SW volánja mögött. Az autók gördülékeny átadását és a leendő felhasználók minél alaposabb tájékoztatását egy kisfilm is segítette, melyet a Peugeot szakmai segítségével állítottak össze a cég munkatársai. Ebben egy moderátor és egy leendő felhasználó mutatja be az új autók kezelésének legfontosabb tudnivalóit.

A Peugeot számára a flottaértékesítés szempontjából is sikeresen zárul a 2019-es év. A flottaértékesítések aránya az év első 11 hónapjában meghaladta az 50%-ot, miközben a flottaügyfeleknek értékesített autók volumene 20%-kal bővült idén. 2019-ben 8 olyan nagy ügyfele is volt a márkának, amely 50-nél több új Peugeot gépjárművel bővítette flottáját. A BAT mellett, többek között a Peugeot ügyfelei között volt idén a Tigáz, a Kite, a Spar, a Berlin Chemie, az OTP csoport, az Accor Hotels, a Colas, és az MPT is. A felhasználók egyre nagyobb érdeklődésének köszönhetően a Peugeot nagy visszatérő a napi bérautós cégek körében is (Budget, Avis, Klasswagen), 2019-ben ebben a szegmensben sikerült elérni a legnagyobb növekedést.

A Peugeot 2020-ban is szeretné folytatni növekedését a hazai flottapiacon, melyhez bizonyára hozzájárulnak majd az első negyedévben érkező, 100%-ban elektromos és plug-in hibrid modellek is. Egyre több ügyfél számára fontos a károsanyag kibocsátás és a CO2 emisszió csökkentése. Ezen a területen a Peugeot az egyik leghatékonyabb megoldást nyújtja már jelenleg is, hiszen az évtizedek óta fejlesztett, megbízható BlueHDi technológia megkerülhetetlen a CO2 kibocsátás csökkentésének kapcsán, mindemellett a márka nagyon korszerű benzinmotor palettával (Puretech motorcsalád) is rendelkezik, 2020-tól pedig bevezeti vadonatúj plug-in hibrid és 100%-ban elektromos hajtásláncait is. A márka eltökélt szándéka, hogy 2023-ig valamennyi modellje elérhető legyen alternatív hajtással és 100%-ban eleget tegyen az európai CO2 kibocsátás csökkentési előírásoknak.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK