Főoldal Blog Oldal: 180

Az Év Önkéntes Vállalati Csapata díjat nyert a Ford

Az AmCham kiemelkedő vállalati önkéntes progarmokat díjazó elismerését a Ford nevében Szaniszló Zsuzsanna, Gálosi Krisztina és Szabó Attila vették át.

Az Év Önkéntes Vállalti Csapata díjjal ismerte el az AmCham Alapítvány a Ford-os dolgozók önkéntes munkáját Magyarországon.

Az idén 30. születésnapját ünneplő Amerikai Kereskedelmi Kamara Alapítvány, melynek célja a tartósan, vagy váratlan esemény miatt segítségre szorulók, elsősorban gyermekek, az őket ellátó vagy segítő intézmények, szervezetek pártfogása, illetve az egészségügyi vagy szociális állapotuk miatt hátrányos helyzetbe került – elsősorban gyermekek – támogatása Magyarországon, hosszútávú együttműködő partnerre talált A Ford Közép és Kelet Európai szervezetében.

A Ford közel 600 munkavállalójának aktív bevonásával évről évre valósítanak meg hazánkban rászoruló gyerekek számára tervezett programokat, melyet a Ford globális társadalmi szerepvállalási programját gondozó Ford Fund alapítvány is aktívan támogat.

Az AmCham Alapítvány által támogatott idei program keretében Ford önkéntesek segítségével és szervezésében 3 napos erdei iskolai táboroztatáson vehetett részt közel 60 rászoruló kisgyermek és nevelőik, ahol szükséges anyagi források biztosításán kívül a gyermekek étkeztetését és programjainak szervezését is a Ford munkatársai vállalták magukra.

A program sikerének elismeréseként vehette át az Év Önkéntes Vállalata díjat az Amerikai Kereskedelmi Kamara Alapítványtól a program két főszervezője, Gálosi Krisztina és Szaniszló Zsuzsa, valamint a Ford regionális igazgatója, Szabó Attila.

MINI Cooper SE a Katona József Színházban

Az első elektromos MINI, a Cooper SE a Katona József Színházban mutatkozott be Magyarországon egy sajtóesemény alkalmával.

A MINI-től megszokott stílusjegyeket és a gokartos vezetési élményt egyaránt biztosító, ugyanakkor károsanyag-kibocsátás nélkül működő első elektromos MINI természetes közegében, a lüktető nagyváros egyik központi, a hazai kulturális életet meghatározó helyszínén, a Katona József Színházban debütált Magyarországon.

„Három éve tartó partnerségünket kölcsönös fejlődés jellemzi és míg három éve újszerű volt mindkét fél számára az együttműködés, most beigazolódott, hogy közös úton járunk. A környezettudatosság mindkét fél számára kiemelten fontos. Az idén 60 éves MINI első elektromos autóját mutatja be, a Katona pedig szeretné a 2020-as évtől csökkenteni ökológiai lábnyomát és felhívni a figyelmet a vezető kulturális intézmények klíma és környezetvédelmi, szemléletformáló felelősségére. A társulat részéről érkező kezdeményezés találkozott a közönség elvárásaival, ezért, többek között: a nézőink körében végzett felmérés eredményeivel összhangban, jövő évtől kezdve fokozatosan átalakítjuk, majd kivezetjük nyomtatott anyagainkat, amelyeket papírtakarékos, digitális megoldásokkal kívánunk helyettesíteni, a társulati büfékben és a Kantinban minimalizáljuk az egyszerhasználatos műanyagok jelenlétét, azokat biológiailag lebomló vagy többször újra használható anyagokkal helyettesítjük és bevezettük a szelektív hulladékgyűjtést a színház területén. A Katona zöld megújulását jelképezi a zöld mohával borított logónk is” – mondta el Máté Gábor színházigazgató az esemény alkalmával.

„A MINI első elektromos modellje minden tekintetben igazi MINI marad, a gokart-szerű vezetési élmény, az egyedi stílus, a prémium minőség és a személyre szabhatóság a Cooper SE modellt is jellemzik majd. Ugyanakkor talán az egyik legfontosabb érték az az érzelmekre ható kisugárzás, ami a márkát 60 éves fennállása óta folyamatosan jellemzi, mely az elektromos modellünknek is meghatározó eleme marad. Az újdonság 2020 márciusában érkezik meg a kereskedésekbe, így nagy öröm számunkra, hogy jóval a piaci bevezetés előtt megmutathatjuk legújabb büszkeségünket, mely hathatósan támogatja majd a BMW Group azon céljának elérését, mely szerint 2023-ra már 25 elektromos meghajtást alkalmazó modellt kínál, melyből 12 teljesen elektromos lesz. A MINI magyarországi eladásai több mint 70%-kal emelkedtek az idei első 10 hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest, és az első elektromos MINI további sikereket ígér. A Katona József Színház, mellyel harmadik éve tart gyümölcsöző együttműködésünk, pedig tökéletes nagyvárosi, kulturális közeget jelent a MINI számára is, így a bemutató nem is lehetne ideálisabb helyszínen” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország új ügyvezető igazgatója.

A bemutatón részt vett Ónodi Eszter, a Katona társulatának egyik népszerű színésznője is, akivel egy rövid beszélgetés keretében az új színházi bemutatókról, fenntarthatóságról és a kultúra támogatásáról esett szó.

A 184 lóerős MINI Cooper SE debütálásával a brit prémiumgyártó ismét iránymutató válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Az autó 235-270 km megtételére képes, így tökéletes válasz az emissziómentes városi közlekedésre. Hat évtizeddel ezelőtt a klasszikus Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, ötletes megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki alapját, majd 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a kreatív helykihasználás modern újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amelyet a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési élmény felé.

Állami támogatással is megvásárolható

A MINI Cooper SE alapára bruttó 10 500 000,- Ft. Az elektromos modellre állami támogatás igényelhető, így az alapmodell már 9 000 000,- Ft-ért a brit prémiumgyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll.

A jövő izomautó-koncepciója lehet a Webasto és a Ford közös fejlesztésű Mustang Lithium akkumulátoros elektromos modell

A Ford és a Webasto bemutatta a Mustang Lithium modellt, egy ultranagy teljesítményű, akkumulátoros, elektromos hajtású Mustang prototípust. Az autó több mint 1300 Nm azonnali forgatónyomatéka és 900 lóerőnél is nagyobb teljesítménye az erő új dimenzióját testesíti meg, és várhatóan felkelti majd az izomautó-vásárlók új generációjának figyelmét, akiket egyre inkább érdekel az a villámgyors teljesítmény-leadás, ami kizárólag az elektromos hajtásláncok sajátja.

A Mustang Lithium nem csupán egy magányos prototípus, ami azt mutatja be, hogyan működhetne az elektromos hajtás a világ legkelendőbb sportkocsijában, hanem egyben tesztautó is, amellyel a Webasto és a Ford próbára tehetik azt az akkumulátor- és hőkezelési technológiát, amit az egyre népesebb e-mobilitási szegmens számára fejlesztenek.

„Nem titok, hogy a Ford elektromos hajtásláncokkal szereli fel legnépszerűbb típusait” – mondta el Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési vezetője. „Ez az egyedi Mustang-változat remek lehetőséget kínál márkánk és a Webasto számára, hogy megmutassuk vásárlóinknak, milyen teljesítményre képes az új elektromos hajtás egy olyan autóban, amit már jól ismernek és szeretnek.”

A felvillanyozó vadállat, a Mustang Lithium formás teste egyedi gyártású karbonszálas elemekből készült; a 25 mm-rel leültetett autó 20 colos kovácsol keréktárcsákon gördül. A gépháztetőt felhajtva szokatlan látvány fogadja az embert: egy Phi-Power elektromotor és két inverter, amelyeket egy EVDrive technológiával kiegészített 800 voltos Webasto akkumulátor-rendszer lát el árammal. A rendszer akár egy megawattnyi energiát is képes előállítani.

A 800 volt éppen a duplája a legtöbb közúti elektromos autó által használt feszültségnek. Ennek köszönhetően a rendszer könnyebb, erősebb és kevesebb hőt termel, ugyanakkor nagyobb erőt ad le, mint a manapság használatos akkumulátoros elektromos hajtásláncok.

Izgalmas ötlet, hogy a Mustang Lithium modellbe manuális sebességváltó került, méghozzá a Getrag MT82 hatfokozatú egység gyorsulási versenyekről ismert Calimer-változata, ami magabiztosan elviseli a mintegy 1300 Nm forgatónyomaték jelentette terhelést. A hajtóerőt a Ford Performance féltengelyek és a Super 8.8 Torsen® differenciálmű viszik át az útra a kis tömegű Forgeline keréktárcsákon keresztül, amelyeken Michelin® Pilot® Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

A mérnökök számos izgalmas megoldással fokozták még az autó teljesítményét: ilyen például a Ford Performance versenypálya-csomagja és rugótorony-merevítése, a Shelby GT350R-ből származó hatdugattyús Brembo első fékrendszer, a Sankuer Composite Technologies oldalsó splitterei és hátsó diffúzora, valamint a Webasto átlátszó polikarbonát ablakokkal kiegészített motorháztetője, TurboDX akkutöltője és TurboCord töltőkábele.

A Mustang Lithium egyedi üzemmódokat is kínál (Valet, Sport, Track és Beast), amelyek meghatározott mennyiségű forgatónyomatékot biztosítanak a különféle forgalmi helyzetekhez. Az egyes üzemmódok pillanatok alatt aktiválhatók az autó műszerfalába épített 10,4 colos érintőképernyőn.

„A Ford nagy erőkkel dolgozik a járművek elektromosításán, ami jó alkalmat jelent számunkra, hogy bemutassuk, milyen lenyűgöző elektromos teljesítmény kínálnak majd a jövőben az általunk fejlesztett járműipari technológiák” – vélekedett Mark Denny, a Webasto Customized Solutions North America elnök-vezérigazgatója.

Az elektromos hajtás főszerepet kap a Ford jövőbeli terveiben

Több mint 20 éve már, hogy a Ford széles tömegek számára biztosítja az elektromos és a hibrid elektromos hajtás előnyeit; a vállalat eddig több mint 800.000 ilyen járművet gyártott világszerte.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtások fejlesztésébe. Ennek jegyében 2020-ban jelenik meg egy vadonatúj, Mustang-ihletésű, tisztán elektromos hajtású SUV, mintegy 500 km-es hatótávolsággal, néhány éven belül pedig kapható lesz a tisztán elektromos hajtású F-150 pickup is.

A vadonatúj, 2020-as Ford Explorer és Escape hibrid SUV-modellekben már a vállalat negyedik generációs lítium-ion akkumulátor-technológiája működik majd, ami megegyezik a Mustang Lithium energiatároló rendszerével. Jövőre az F-150 Hybrid is megjelenik. Ezeknek az elektromos hajtásláncoknak nemcsak az a nagy előnyük, hogy azonnali nyomatékleadást kínálnak, hanem a nyomatékvezérlés és az uralhatóság terén is magasabb szintet jelentenek – ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással működnek.

A Ford csatlakozik az Európa fenntarthatóvá tételét célzó kezdeményezéshez, amely a klímaváltozás elleni cselekvésre szólít fel

A Ford Motor Company csatlakozott a “New Deal for Europe” nevű kezdeményezéshez, amely minden eddiginél nagyobb mérvű együttműködést és innovációt szorgalmaz a fenntartható jövő érdekében. Ez a lépés természetesnek számít egy olyan vállalat részéről, amely hosszú ideje támogatja a fenntarthatóság eszméjét.

A “New Deal” arra szólítja fel a vállalatokat, kormányzatokat, szervezeteket és politikai szereplőket, hogy közösen dolgozzanak ki egy átfogó Fenntartható Európa 2030 stratégiát, méghozzá az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Célkitűzései és a Párizsi Klímaegyezmény alapján. A stratégiának egyensúlyt kell teremtenie a környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi igények között, miközben megoldásokat kínál az éghajlatváltozással járó kihívásokra.

A kezdeményezést a vállalati fenntarthatóság és felelősségvállalás európai üzleti hálózata, a CSR Europe indította útjára, eddig több mint 250 vállalatvezetőt mozgósítva, köztük Stuart Rowleyt, a Ford Európa elnökét is.

“Amikor a vállalatok és a kormányzatok fenntarthatósági intézkedéseket vezetnek be, hajlamosak előtérbe helyezni a saját érdekeiket. Csakhogy az éghajlatváltozás olyan probléma, ami mindannyiunkat egyformán érint, így mindenki érdekeinél előbbre való. Mi lenne hát jobb módja egy ilyen kezdeményezésnek, mint hogy széles körű együttműködésre szólítjuk fel az ipar és a társadalom képviselőit? Ez a megoldás biztosítja a leghatásosabb fellépést, hiszen a fenntarthatóságot csak közös erővel valósíthatjuk meg,” nyilatkozta Rowley.

Az ipar számos területéről akadnak már jelentkezők, és jelenleg ez a legszélesebb körű vállalatvezetői közösség, ami valaha megformálódott Európában. A Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozása során a vállalatoknak és a kormányzatoknak együttműködő platformokat és pénzügyi modelleket kell létrehozniuk, hogy ezekre építve kialakulhasson a fenntartható gazdaság, amelynek célja a társadalmi kohézió és az egész életen át biztosított foglalkoztatottság.

A Ford már 20 éve teszi közzé Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat évről évre meghatározza új fenntarthatósági célkitűzéseit. A Ford legfontosabb ilyen céljai közt szerepel az egyszer használatos műanyagok teljes elhagyása 2030-ig, valamint hogy gyártóüzemeit 2035-ig 100 százalékban megújuló energiával működtesse. A Ford emellett saját klímaváltozási jelentését is elkészítette.

A Ford már több mint 10 éve kizárólag zöld villamos energiát használ összes kölni üzemében; az ehhez szükséges megújuló energiát egy helyi áramszolgáltató vállalat biztosítja.

Az idei év első felében a Ford elkötelezte magát, hogy jövőbeli modelljeinek mindegyikéhez kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót. 2023-ig a vállalat 17 elektromos hajtású modellt vezet be az európai piacon; ezeket az autókat arra tervezik, hogy a környezetbarát villamos energia egyre nagyobb mérvű használatával segítsenek tisztábbá és csendesebbé varázsolni a városokat.

Itt az új BMW M2 CS

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH most először a prémium kompakt szegmensben is rajongói elé gurít egy exkluzív limitált szériájú különkiadást – letaglózóan sportos kisugárzással felvértezve.

A nagyteljesítményű BMW M2 CS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,4 – 10,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 214 – 238 gramm/km) a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, meglovagolva a BMW M3 CS és a BMW M4 CS sikertörténetét.

Az újdonság kiváló műszaki alapot szolgáltat a BMW Motorsport új belépő szintű, amatőr versenysorozatában és az új Clubsport kategóriában rajthoz állítható BMW M2 CS Racing versenyautóhoz (2020-tól).

Letaglózóan sportos kisugárzás a szénszál átfogó használatával

Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítő garantálja, hogy az új BMW M2 CS még a BMW M2 Competition modellnél is sportosabb egyéniségként érkezik meg az utakra. Ilyen többek között a vadonatúj tervezésű motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető (először a BMW M2 modelltörténetében), valamint a jól látható szénszálból készült első koptató, hátsó légterelő szárny és diffúzor. Az új BMW M2 CS nem csupán gyorsulás és menetdinamika, de precíz irányíthatóság és agilitás szempontjából is új mércét állít fel szegmensében, a BMW M GmbH portfóliójának vadonatúj, érzelmekkel átitatott belépőjeként. Kimagasló versenypályás kvalitásai mellett az új BMW M2 CS a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, a Misano Blue metál karosszériafényezés pedig exkluzív eleganciát garantál. Az új BMW M2 CS indulóára Németországban 95 000 euró.

450 lóerő maximális teljesítmény és adaptív M futómű

A mérnökök az új BMW M2 CS duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorjának maximális teljesítményét 331 kW-ra / 450 lóerőre növelték, amely 29 kW-tal / 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition modell maximális teljesítményét. A motor ereje a BMW M4 sportmodellektől megörökölt adaptív M futóművön és típus-specifikus Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokon keresztül jut az úttestre vagy a versenypálya aszfaltjára. Az adaptív M futómű lehetőséget kínál arra, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele COMFORT, SPORT és SPORT+ üzemmódok szerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját. Amíg COMFORT üzemmódban a lengéscsillapítók a hétköznapi közlekedés menetkomfortját, addig SPORT üzemmódban a rendkívül dinamikus vezethetőség szempontjait részesítik előnyben. A legkeményebb, SPORT+ üzemmód minimálisra csökkenti a karosszéria kilengéseit, miközben maximalizálja a versenypályán elérhető csúcsteljesítményt.

BMW M sport fékrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszert a BMW M GmbH több évtizednyi motorsport-tapasztalata hívta életre. A rendszer a BMW M2 Competition modellénél is nagyobb, elöl 400 milliméter átmérőjű, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. A csúcsteljesítményű technológia minden vezetési szituációban kivételes fékerőt, extrém rövid fékutat, példaértékű kopásállóságot és rendkívüli hőállóságot garantál. A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek a különkiadás alá, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel. A még könnyebb rendszer tartósabb és a versenypályák legdurvább megpróbáltatásait is magabiztosan bírja. Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetdinamikája és agilis vezethetősége a szénszál-erősítésű műanyagból készült keresztmerevítőknek is köszönhető, amelyek fokozzák a frontrész merevségét és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) működésének precizitását. Nedves útviszonyok közepette utóbbi kivételesen széles tartományban képes felügyelni az egyes kerekek megcsúszását és kiküszöbölni az erőcsúsztatások közben hirtelen fellépő tapadás-egyenetlenségeket. Sokat segít e téren az aktív M differenciálmű is, amelynek mérnöki precizitással és extrém gyorsasággal dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás záró mechanikája nem csupán a tapadást, de az iránystabilitást is optimalizálja – egyes esetekben ráadásul előrelátó módon. Ha azonban a napi program nagy részét az adrenalin-robbantó pályázás teszi ki, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kiegészítő funkciójaként dolgozó M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) kerül előtérbe: a technológia minden korábbinál nagyobb fokú kerékcsúsztatásokat tesz lehetővé és még több alul-, illetve túlkormányzást engedélyez, egyfajta mindvégig kontrollált erőcsúsztatásként.

19” méretű keréktárcsák Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokkal

Az új BMW M2 CS 19” méretű, könnyűszerkezetes, Y-küllődizájnú, magasfényű feketére fényezett kovácsolt keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként matt arany árnyalatban is megrendelhetnek. Az első tengely végeire csavart, 9,0J x 19” méretű felnik mindössze 9 kilogrammot, a hátsó tengelyen dolgozó 10,0J x 19” méretű keréktárcsák pedig csupán 10 kilogrammot nyomnak a mérlegen. A Michelin kifejezetten az új BMW M2 CS modell karakterisztikája szerint finomította a típusra az elöl 245/35 ZR19 méretű, hátul 265/35 ZR19 méretű Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsokat, hogy azok a tapadás, az iránystabilitás és a mérnökien pontos irányíthatóság terén is hibátlanul teljesítsék a lehető legmagasabb szintű elvárásokat. A BMW azon ügyfelei, akik a különkiadást főként a hétköznapok útjain használják majd, a modellt felár nélkül Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal is megrendelhetik. Ezek a gumik nedves útfelületen jobban tapadnak, mint a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok.

Vérpezsdítő menetteljesítmény

Az új BMW M2 CS vérpezsdítő menetteljesítményre képes. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) a modell 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hatfokozatú manuális váltóval – amelyet a bajor prémiumgyártó a BMW CS modellek történetében először, a BMW M2 célcsoportjának igényeihez hangolva kínál az alapfelszereltség részeként – mindez 4,2 másodpercig tart. A különkiadás végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája az alapfelszereltség részeként kínált M Driver’s Package teljesítménynövelő csomaggal 280 km/óránál korlátozza. A hatfokozatú manuáis váltóval szerelt modell esetében az átlagos üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerenként 10,2 – 10,4 liter*, a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenkénti 233 – 238 gramm*. A hétfokozatú BMW M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelt modell esetében ezek az értékek 9,4 – 9,6 literre*, illetve 214 – 219 grammra* csökkennek. Az Európai Unió egyes országaiban ráadásul az új BMW M2 CS benzinüzemű részecskeszűrővel érkezik meg az utakra, amely még tovább csökkenti a modell károsanyag-kibocsátását. Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy kifinomult motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik. A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető hivatott kielégíteni, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a motortérben felgyülemlett forró levegő. A sport kipufogórendszer – amelyet mind kialakítás, mind hangzás tekintetében a BMW M2 Competition kipufogórendszerét továbbfejlesztve dolgoztak ki a mérnökök – dupla ikervégződését a vezetés szerelmesei legendás BMW M-stílusjegyként ismerik. A rendszer méltó orgánumát két elektromosan vezérelt szelep garantálja. A vezetés élményét mindeközben a középkonzolon elhelyezett üzemmód-választó gombokkal és a BMW M Engine Dynamics Control motorkarakterisztika-üzemmódokkal szabhatják személyre a bajor prémiummárka ügyfelei.

Vezetőre összpontosító, kifinomult utastér

Az új BMW M2 CS utastere az Alcantara egyszerre elegáns és sportos megjelenését innovatív könnyűszerkezetes megoldásokkal egyesíti. A középkonzol és az ajtókárpitok ajtóbehúzó része például teljes egészében könnyűszerkezetes szénszálból készült. Ugyancsak végtelenül sportos elemek a BMW M4 CS modellből származó, ultrakönnyű BMW M sport kagylóülések, amelyek Merino bőr / Alcantara kettős borításukkal és vörös kontraszt-varrásukkal a zárt versenypályák hamisítatlan hangulatát csempészik az utastérbe, miközben maximális tartást kínálnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, exkluzív Alcantara borítással és vörös 12-órás jelzéssel ellátott BMW M sportkormány szintén vérbeli motorsport-örökség. Sőt mi több, az új BMW M2 CS középső könyöktámaszát és a műszerfal vörös „CS” logót viselő dekorbetétjét is Alcantara borítja.

2019 októberében 13.9 százalékos növekedést ért el a Volvo Cars

A Volvo Cars erős októberi értékesítésről számolt be, az idei 10. hónap eladásai 13.9 százalékkal haladták meg a tavaly októberi eredményeket.

A vállalat 60 959 autót adott el, és a növekedés a vállalat mindhárom régiójában – az EMEA, az amerikai és az ázsiai – teljesült. A kétszámjegyű októberi növekedés mögött a márka több nemzetközi díjat is elnyert XC60-as modellje állt, melyet az XC40 és az XC90 követ, és a legújabb modellek, a V60-as és az USA-ban gyártott S60-as modellek is hozzájárultak a növekedéshez.

Az első 10 hónapban a Volvo 568 663 autót értékesített, ez 8,1%-kal haladja meg a tavalyi számokat.

A kínai régióban októberben 14 039 új Volvo talált gazdára, ezzel 26,7%-kal haladták meg a tavalyi statisztikákat. A siker mögött főleg a helyi gyártású XC60-as és S90 modellek állnak. Az első 10 hónap eladásai pedig elérték a 123 551 darabot, ami 15,2%-kal magasabb a tavalyi eredménynél.

Az amerikai régióban 8 807 autót értékesítettek októberben, ez 20,2%-kal magasabb a tavalyi számoknál. A legnépszerűbb modell az XC90 volt, melyet az XC60 és a helyben gyártott S60 követett. A január-október közötti időben 86 239 Volvót helyeztek forgalomba, ez 6,1%-kal haladja meg a tavalyi számokat.

Az EMEA régióban az elmúlt hónapban 29 510 autót adtak el a márkakereskedők, ez 9,7%-kal
erősebb hónapot eredményezett a tavaly októberhez képest. A z XC40 lett a hónap legnépszerűbb modellje, de az XC60 és a V60 iránt is nagy volt a kereslet.
Idén október végéig 277 120 Volvo személygépkocsi talált gazdára, ez 6,4%-kal több a tavalyi eredményeknél.

Ez már tényleg a 21. század: időjárás előrejelzés Toyota-ablaktörlőkkel

Japán legnagyobb meteorológiai szolgáltatója az első számú japán autógyártóval közösen a csapadék előrejelzésének igazán egyedi és modern módszerét dolgozta ki.

Az ablaktörlő használata és az esőzés közötti, nyilvánvaló összefüggést kihasználva szeretné pontosabbá tenni időjárás előrejelzési szolgáltatását a Weathernews.com. A meteorológiai weboldal a Toyota Motor Corporation globális járműkommunikációs hálózatán valósította meg világelső elképzelését.

November elsejétől különleges kísérlet vette kezdetét Tokióban, Oszakában, valamint Aicsi prefektúrában: hálózatba kapcsolt Toyota gépkocsik ezrei küldenek adatokat a Weathernews.com időjárás-előrejelző szolgálatnak. Habár az ennek során felhasznált technológia kifinomult, az információ meglehetősen egyszerű: arra kíváncsi ugyanis a meteorológiai szervezet, hogy működnek-e a járművek ablaktörlői, és ha igen, milyen fokozatban.

A kísérlet egy fontos, hiányzó láncszemet igyekszik pótolni a csapadék-előrejelzés folyamatában. Ugyanis bár a Weathernews.com Japán-szerte mintegy 13 ezer telepített figyelőállomással rendelkezik, saját megfigyeléseiket pedig naponta 180 ezer, felhasználóktól kapott jelentések segítségével pontosítják, az általuk használt technológiának van egy fontos hiányossága. Az esőfelhőket észlelő radarok ugyanis jellemzően képtelenek a troposzféra1 alsóbb rétegében (a földfelszíntől számított 2000 méteres magasságon belül) kialakuló esőfelhők, illetve a rendkívül kis cseppekből álló szitálások észlelésére. Az ablaktörlők működtetéséből azonban – a rendelkezésre álló meteorológiai információkkal összevetve – nagy biztonsággal megállapítható a csapadék jelenléte – legalábbis ezt igyekszik most tesztekkel igazolni a Toyota és meteorológiai partnere.
Ez az együttműködés egyébként az autózás biztonságát is javíthatja, ugyanis a legfrissebb felmérések szerint esős időben négyszer több baleset történik, mint a napsütésben gazdag napok során: a kezdeményezés részeként a felek kidolgoztak egy olyan algoritmust, amely képes előre jelezni az esetleges áradások helyszínét, illetve a Weathernews.com adatai kiegészíthetik az autók fedélzeti szenzorainak saját észleléseit. Így megjósolhatóvá válik például a megcsúszás veszélye egyes útszakaszokon.

Mindezen fejlesztések alapját az a kezdeményezés jelenti, amelynek keretében a Toyota elkezdte globális hálózatba kötni járműveit. Az erre szolgáló vezeték nélküli adatátviteli technológiát elsőként az új generációs Crown és Corolla modellekbe építette be az autógyártó; a modellek körét, illetve a rendszer elérhetőségét pedig fokozatosan bővíti a vállalat. Az egymással kommunikálni képes tárgyak (a dolgok internete, avagy Internet of Things, IoT) által megosztott információk a legkülönfélébb célokra használhatók fel, az alkatrészek tartósságának valós idejű felügyeletétől kezdve a közlekedés biztonságosabbá tételéig.

Idén októbertől Japánban élesben üzemel az útlezárásokat valós időben jelölő navigációs technológia is. A Toyota két piaci partnerével, a lakosság mozgását figyelő Kiddi és a katasztrófa-védelmi észlelőállomások adatait feldolgozó Oyo vállalatokkal karöltve olyan rendszert tesztel már másfél éve, amely alkalmas a természeti katasztrófák észlelésére, illetve azok kezelésének támogatására (például azáltal, hogy felismeri, járhatók-e egyes menekülő útvonalak). Tavaly nyáron indult útjára az a szolgáltatás Japánban, amely baleset után az összes rendelkezésre álló adatot (helyszín, légzsákok és biztonsági övek státusza, sebesség) elküldi egy központi számítógépbe, amely egy baleseti adatbázis segítségével kiszámítja a sérülés valószínű súlyosságát, és ennek fényében küld mentőautót vagy helikoptert a helyszínre – a teljesen automatizált rendszer akár negyed órával is lerövidítheti a segélyszolgálat reagálási idejét.

BMW X3 xDrive30e, plug-in hybrid hajtáslánc-technológiával

A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia egyetlen feltöltéssel akár 55 kilométeren keresztül kínál károsanyag-kibocsátástól mentes vezetési élményt.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és az iránymutató BMW eDrive hajtáslánc-technológia egyedülálló kombinációja újabb BMW modellben váltja valóra a vezetés hosszú távon fenntartható élményét: az új BMW X3 xDrive30e a bajor prémiumgyártó Sports Activity Vehicle (SAV) modellcsaládjának harmadik olyan tagja, amely plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és intelligens összkerékhajtással, kimagasló sokoldalúság mentén kínál páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással kecsegtető, zéró emissziójú mobilitást. A négyhengeres benzinmotor és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia elektromos motorja együtt 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes, miközben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a jövőbe mutató BMW eDrive hajtáslánc-technológia egyedülálló kombinációja a 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztást 2,1 – 2,4 literre, a kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátást pedig 49 – 54 grammra csökkenti. Az új BMW X3 xDrive30e kombinált energiafogyasztása 16,4 – 17,2 kWh/100 km. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltéssel 51 – 55 kilométer* tisztán elektromos meghajtást garantál.

Az új BMW X3 xDrive30e sorozatgyártásban kínált első példányai 2019 decemberében gurulnak le a bajor prémiumgyártó egyesült államokbeli, Spartanburgban működő üzemének gyártósorairól, ahol az új BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatai is készülnek. Az újdonság piaci premierje 2020 tavaszán veszi kezdetét. Az új BMW X3 xDrive30e bevezetésével a BMW tovább folytatja hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra épülő portfólió-fejlesztési stratégiáját, amellyel ügyfelei egyre átfogóbb igényeinek maradéktalan kielégítését is biztosítja. A prémium középkategória világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő SAV modellje 2020-tól a BMW márka első olyan gépkocsijává érik, amelyet belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megvásárolhatnak a bajor prémiumgyártó ügyfelei.

Sports Activity Vehicle modell agilis vezethetőséggel, kiváló terepjáró képességekkel és páratlan belső hatékonysággal

Az új BMW X3 xDrive30e egy rendkívül hatékony hajtáslánc-technológiával vértezi fel a bajor prémiummárka Sports Activity Vehicle modelljeinek jellegzetes kvalitásait. A plug-in hibrid újdonságot agilis vezethetőség, sportos menetteljesítmény, masszív kialakítás, páratlan sokoldalúság, ötletes utastér, prémium minőség és fejlett járműkapcsolati innovációk jellemzik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban – még tisztán elektromos meghajtás esetén is – a vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a hajtásláncból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, amellyel nem csupán épített utakon, de járatlan tájakon is garantálja a sportos vezethetőséggel átitatott, kiváló terepjáró képességet. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményéhez a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítménye társul, amely együtt 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 420 Nm, amellyel az új BMW X3 xDrive30e mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebessége pedig 210 km/óra.

Az új BMW X3 xDrive30e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában dolgozó elektromos motor a működési üzemmód és a vezetési szituáció függvényében tisztán elektromos meghajtásra és a belsőégésű erőforrás támogatására is képes. A középkonzolon található eDrive gombról aktiválható MAX eDrive vezetési üzemmódban az új BMW X3 xDrive30e egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. Az alapértelmezett hajtáslánc-beállításként aktiválódó Auto eDrive vezetési üzemmódban a technológia zéró emissziójú végsebessége 110 km/óra. A belsőégésű erőforrás mindkét vezetési üzemmódban csak az adott sebességhatár elérésével, vagy a gázpedál padlózásával csatlakozik be a hajtásba. Ha a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor is dolgozik, a hajtáslánc-technológia a lehető legoptimálisabb belső hatékonyság mentén üzemel, szükség esetén pedig a lehető legdinamikusabb gyorsulást garantálja: folyamatosan tartott utazótempónál az elektromos motor támogatása páratlanul alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket eredményez, azonnali teljesítmény-leadása pedig már álló helyzetből is vérpezsdítő sprinttel kecsegtet. Az elektromos motor rásegítésének köszönhetően a belsőégésű erőforrás szinte minden vezetési szituációban a lehető leghatékonyabb működési elv mentén dolgozik. A BATTERY CONTROL vezetési üzemmód eközben mindvégig garantálja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartását és növelését, hogy a hajtáslánc a tisztán elektromos meghajtást lehetővé tevő energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

Nagyfeszültségű akkumulátor a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával

Az új BMW X3 xDrive30e lítium-ion akkumulátorát helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, a belsőégésű erőforrás üzemanyagtartálya pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 csomagterének tárolókapacitása szinte pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékével, a 450 liter csomagtér-térfogat pedig a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 500 literig bővíthető. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiának és a 12,0 kWh bruttó energiateljesítménynek köszönhetően a nagyfeszültségű akkumulátor nem csupán az új BMW X3 xDrive30e hajtásláncának belső hatékonyságát, de tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságát is jelentős mértékben fokozza. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság így a hétköznapokban is kompromisszumok nélkül használható, miközben hosszabb távokon is kiváló partnernek bizonyul.

Az új BMW X3 xDrive30e nagyfeszültségű akkumulátorát a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábellel, háztartási aljzatról is feltölthetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Az akkumulátor töltési ideje ez esetben kevesebb, mint hat óra. A BMW i Wallbox falitöltővel mindez három és fél órára redukálódik. Az energiatároló egység töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. A lítium-ion akkumulátorban tárolt energia nem csupán az elektromos motor működését, de a fedélzeti 12 voltos rendszer energiaellátását is biztosítja.

Négyféle felszereltségi csomag és innovatív extrafelszereltségi opciók

Az alapfelszereltség alternatíváiként az új BMW X3 xDrive30e Advantage, xLine, Luxury és M Sport felszereltségi csomagokkal is megrendelhető. A modell alapfelszereltségének az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely alacsony sebességnél egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt terepjáró alapfelszereltségébe ezen felül a légkondicionáló kiegészítő fűtése is beletartozik: a technológia távolról, akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül is aktiválható, hogy indulásra a bajor prémiumgyártó ügyfeleit előre beállított utastéri hőmérséklet fogadja. A nagyfeszültségű akkumulátor töltését mindezeken felül számos innovatív digitális szolgáltatás támogatja: a vezető okoskészüléken keresztül kikeresheti és lefoglalhatja a számára leginkább szimpatikus járműtöltő állomást, távolról vezérelheti a járműtöltés folyamatát és okoskészülékein keresztül mindvégig figyelemmel követheti az akkumulátor aktuális töltöttségi szintjéből kiszámolt tisztán elektromos és kombinált hatótávolságot is.

Sőt mi több, az új BMW X3 xDrive30e modellhez jóformán az új BMW X3 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján megtalálható összes tétel ugyanúgy elérhető – nem csupán a vezetés élményének, de az utazás kényelmének és az egyedi stílus fokozásának érdekében is. Ilyen többek között az adaptív futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a BMW Head-Up kijelző, a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control), a kormányzó és sávtartó asszisztensekkel dolgozó Driving Assistant Plus csomag, valamint a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens. Innovatív extraként rendelhetik meg a bajor prémiummárka ügyfelei a modellhez az elektromosan működtethető vonóhorgot is, amelynek maximális terhelhetősége az új BMW X3 xDrive30e modell esetében 2 000 kilogramm.

Az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140 műszerfal burkolat hibájának javítása a Victor’s Customs által

Lehet, szőrszálhasogató a probléma tárgya. Meg nem is látszik (múlt időben már – látszott) annyira, mert alig volt 1 centis a seb. Viszont mottónk, hogy minden apró részlet is számít. Projektautónk, a 97-es évjáratú Mercedes W140 S420 kozmetikázáson járt a Victor’s Customs bőrfestő-beltér restauráló műhelyében.

Az egész sztori úgy 2-3 hete kezdődött, amikor a hazai W140/R129 Facebook csoportban felraktunk egy hirdetést, miszerint 97-es bálnához keresünk szép állapotú könyöklőt. Mivel a miénkben már eléggé megfáradt ez a modul, legfőképp a bőrözése, konkrétan a festése hagy némi kívánnivalót maga után.

Ekkor jelentkezett Egri Viktor, a Victor’s Customs tulajdonosa, és felajánlotta segítségét: javasolta, hogy nem kell teljesen új, vagy másik könyöklőt vásárolni, ő majd felújítja a jelenlegit.

Éltünk is a felajánlással, úgyhogy pár nappal ezelőtt elautóztunk hozzá, hogy kiszedje a könyöklőt, és néhány napon belül elkészüljön a végeredmény. Azonban úgy voltunk vele, ha már ott vagyunk, orvosolhatna egy alapvetően apró hibát.

Az S420 óracsoportjánál lévő napellenző-rész szivacsos, bőrhatású anyaga (ami jellemző az egész cockpitre, vagy dashboardra, ha így jobb) az óracsoport moduljának jobb szélénél sérült volt.

Nagy valószínűséggel korábban megpróbálhatták magát az óracsoportot kiszedni megfelelő (?) célszerszám segítségével, ám nem sikerülhetett, és a kampó felszánthatta a burkolat puha anyagát.

Viktor megnézte előzetesen fotók alapján a sérülést, nem látta egyáltalán reménytelennek a helyzetet. Úgy 2 órás munkának saccolta előre, és ténylegesen volt is annyi. Úgy terveztük, hogy a jobb hozzáférés miatt a kormánykereket is leszedi majd, ki az óracsoportot – tudunk majd izzókat cserélni párhuzamosan a panelen – majd a szakadás korrekciója, bőrfestés, folyamat vége.

Első körben jól megszenvedtünk a kormány kiszedésével, ugyanis olyan szinten meg volt húzva, hogy 400 Nm nyomatékkal sem lehetett lekényszeríteni az anyát. Aztán végül sikeresen lekerült a kormány, viszont az óracsoport olyan szinten megmakacsolta magát, hogy körülbelül csak 50 százalékban volt hajlandó megmozdulni kifelé húzásra.

Úgyhogy jegeltük a visszajelző izzók (alapvetően a háttérvilágítás fele nem él csak a clusterben) cseréjét, ez egy másik sztori lesz. Viktor nekiláthatott viszont a szakadás eltüntetésének, a hiba restaurálásának.

Nagyon érdekes és összetett folyamatnak lehettünk szemtanúi. Először mintavételezés következett, amely a szakadás mélységét, hosszát volt hívatott rögzíteni, de a bőrfelület mintázatát, barázdáit is. A szilikon alapú formába került utána a javítóanyag, amely hasonló állaggal rendelkezett, mint maga az S420 cockpitja, majd az egész ráhelyezésre került a “sebre”, kitöltve a repedést, magát a szakadást.

Mindezek után következhetett maga a bőrfestés. Ehhez kellett tudnunk az S420 bőrkárpit színkódját (261 – Leder Schwarz Anthrazit), és máris indult a szín felvitele a felületre.

Úgy 10 perc eltelte után el is készült a remekmű, a szakadásnak nyoma sincs, minden perfekt. Ahhoz képest, hogy a vágás mélysége is megvolt úgy 0.5 centi, remekül tovatűnt a sérülés.

Egri Viktor vállalkozása, a Victor’s Customs több éve foglalkozik enteriőr-restaurálással, bőrfelújítással, komplett kárpitozással, korrekcióval, javítással. Erre a linkre kattintva megnyílik Facebook oldaluk, ahol sok témába vágó fotót lehet találni eddigi, és folyamatban lévő munkáikról.

Következő Victor’s Customs-kapcsolódású cikkünkben a W140 felújított könyöklőjét mutatjuk be olvasóinknak.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A magyar halőrök Toyota Hilux-ot használnak

Október 21-én 22 darab Toyota Hilux terepjáróval gyarapodott a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) járműállománya. Ezzel együtt immár 57 Hilux segíti a szervezet halőri szolgálatának országos munkáját.

Három, egymástól független közbeszerzési eljárás keretében az elmúlt két évben összesen 57 darab Toyota Hilux került a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) halőri szolgálatához. A szolgálat 132 ezer hektárnyi vízterületen, több tízezer kilométeres partszakaszon gondoskodik a halállomány őrzéséről, a szennyeződések vagy más események megfigyeléséről – ebben a munkában teljes egészében a Toyota legendás összkerékhajtású modelljére támaszkodnak.

„A MOHOSZ 2017-ben írt ki először közbeszerzési pályázatot az országos halőri állomány szolgálati járműveinek beszerzésére” – avat be az előzményekben Dr. Dérer István, a szövetség elnökhelyettese, az Országos Horgászszervezeti Szolgáltató Központ főigazgatója. „A speciális követelmények miatt előzetesen érdeklődtünk erdészeti és más társszervezeteknél; az ő visszajelzéseik egybehangzóan rendkívül pozitívak voltak a Toyota Hilux-szal kapcsolatban. Így amikor a Toyota márka kizárólagos hazai importőre, a Toyota Central Europe nyerte el az akkor húsz autóra szóló tendert, igen magas elvárásokkal kezdtük használni a járműveket, amelyek aztán a mindennapokban rendre be is igazolódtak.”

„A 2018-ban kiírt, 15 autóra szóló, második közbeszerzésen, legnagyobb örömünkre, ismét a Toyota Hilux bizonyult a legjobb ajánlatnak. Ez nemcsak a szervizelés és az üzemeltetés szempontjából jelent nagy könnyebbséget, de a számunkra olyan fontos, egységes arculat kialakítását is leegyszerűsítette. Idén pedig harmadszor is a Toyota Hilux nyerte meg a kiírt pályázatot. Hangsúlyozom, három egymástól független folyamatról és elbírálásról volt szó, de nem tagadom, hogy a végfelhasználók, a halőrök nagyon örültek, hogy így alakult a tender.”

Az összes jelentős állami vízfelület, a partszakaszok, valamint a halállomány felügyeletét és gondozását ellátó halőri szolgálat speciális képesítésű és jogosultságú tagjai így jelenleg kizárólag Toyota Hiluxokat használnak országszerte. Jövőre még egy kisebb közbeszerzés kiírását tervezi a MOHOSZ, hogy teljes legyen a járműpark.

A felhasználás helyétől függően eltérő igénybevételnek vannak kitéve a járművek, ám jellemzően igen kedvezőtlen körülmények között kell helyt állniuk. Rendszerint rövid utakat tesznek meg, legtöbbször nehezen járható terepen; a motornak olykor szinte bemelegedni sincs ideje a munkanap során.

„Nem véletlenül született meg a »zavarosban halászik« kifejezés: pont áradások idején akad a legtöbb dolga a halőröknek, és a Toyoták komoly segítséget nyújtanak az orvhalászok elleni küzdelemben éppúgy, mint a kármentesítési munkálatokban” – árulja el Dr. Dérer István.

„Az elmúlt három év során kiemelt partnerünkké vált a MOHOSZ” – hangsúlyozta Dura László, a Toyota Central Europe flottaértékesítési vezetője. „Mivel nem divatjárművekre, hanem rendkívül strapabíró, kiemelkedő terepképességű munkaeszközökre van szükségük, speciális csomaggal vették át a pickupokat. Mindegyiket három garnitúra – téli, nyári és terep – abronccsal szállítottuk le, a vonóhorog mellett elöl nagy teherbírású csörlő található az autókon, amelyek néhány további apró, igazán egyedi átalakításon is átestek. A sérülések minimalizálása érdekében fényezetlen lökhárítójú kivitelekkel dolgozik a szövetség, ugyanakkor a halőrök munkáját klímaberendezés és motorosan állítható tükrök segítik.”

Az első és a harmadik közbeszerzésben meghatározott járműállományt a pécsi Schneider Autóház, a másodikat a budapesti Reálszisztéma adta át a MOHOSZ képviselőinek. Noha a legrégebben használt autók futásteljesítménye több esetben meghaladja a 100 000 kilométert (és ennek a távnak a java nem aszfaltúton, nagy távolságokon használva, hanem sárban, hóban, jégen és vízben megtett száz méterekből gyűlt össze), a karbantartások során nyomát sem észlelték műszaki meghibásodásnak – annál több ütést kapott az autók karosszériája és alváza, ám ez meg sem kottyan a Hiluxnak. Semmi jel nem utal arra, hogy a tervezett ötéves futamidő végére ne maradnának maximálisan üzemképesek a Toyoták.

„A Toyota Hiluxot már terepképességei is alkalmassá teszik az ilyen jellegű munkára, legnagyobb flottapartnereink – jellemzően erdőgazdálkodó és olajvállalatok vagy a magyar honvédség – azonban emellett a modell legendás megbízhatóságát is nagyra értékelik. A típus ennek köszönhetően büszkélkedhet a kategória legkedvezőbb teljes élettartamra vetített költségmutatójával (TCO)” – árulja el a Hilux sikerének titkát Dura László.

LEGFRISSEBB

Teljesen önvezető Jaguar I-Pace modelleket használ a Waymo Los Angelesben

0
A cél elsősorban az autonóm utasszállítás. A Waymo (Google) által üzemeltetett önvezető Jaguar I-Pace EV-k látványa mindennaposnak számít Los Angelesben és San Francisco-ban is. A...

TESZTJEINK