Főoldal Blog Oldal: 188

Kiss Gergely, a Ford Mustang hazai márkanagykövete elbúcsúzott profi sportolói pályafutásától

A világ egyik legjobb balkezes vízipólósaként számon tartott dr. Kiss Gergely, háromszoros olimpiai, világ és Európa bajnok látványos és megható gálamérkőzésen búcsúzott a Duna Arénában.

Kiss Gergely sportpályafutását 7 évesen a BVSC színeiben kezdte, és 35 éves kimagasló sportpályafutása alatt volt a Tungsram, a Kordax, a Ferencváros, a Posillipo Napoli, az Újpest, a Canottieri Napoli, a Bologna, a Domino-Honvéd, a Primorac Kotor, a Vasas és végül megint a Honvéd játékosa is. Elért eredményeit felsorolni is nehéz, a háromszoros olimpiai bajnok, világbajnok, kétszeres Európa-bajnok, kétszeres Világliga-győztes, Világkupa-aranyérmes, háromszoros BL-győztes, LEN-kupa-aranyérmes, európai Szuperkupa győztes, valamint hatszoros magyar bajnok és kétszeres Magyar Kupa-győztes Kiss ma régi barátai csapattársai társaságában int búcsút az aktív játéknak.

„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása olyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, amely előtt a Ford is tisztelegni kívánt. Ezért is megtiszteltetés számunkra, hogy 2016 óta, immár 4. éve Kiss Gergellyel Mustang leghitelesebb magyar nagyköveteként dolgozhatunk együtt” – fogalmazott Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Gergő további civil pályafutásához a Ford Magyarország  sok sikert kíván.

Gergő legendás highland green fényezésű manuális váltós Ford Mustang Bullitt-ját egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm.

Női versenypilóta fogja tesztelni a Continental Extreme E gumiabroncsait

Egy svéd pilóta, Mikaela Åhlin-Kottulinsky lesz a Continental új tesztpilótája, aki az Extreme E sorozatban futó elektromos SUV-okra fejlesztett nagyteljesítményű gumiabroncsokat fogja tesztelni.

Tavaly ő lett az első nő, aki futamgyőzelmet ért el a Skandináv Túrautó-világbajnokságon. Idén pedig a svéd PWR-csapat színeiben már a szezon első versenyén megszerezte a pole-pozíciót, a futamot pedig meg is nyerte.
Mikaela Åhlin-Kottulinsky megtiszteltetésnek érzi, hogy az úttörőnek számító Extreme E tesztpilótája lehet.

„Ez egy fantasztikus projekt, nagyon örülök, hogy én is vezethetem ezt az elektromos meghajtású SUV prototípust, és remélem, hogy a világ minden pontján sikerül felhívni a figyelmet a klímaváltozásra. Számomra ez elképesztően izgalmas utazás lesz, még mielőtt kezdetét venné a versenyszéria” – jegyezte meg a felkérés kapcsán a 26 éves hölgy. Mikaela tehetségét nagyapjától, Freddy Kottulinsky-tól örökölte, aki 1980-ban megnyerte a Párizs-Dakar ralit.

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a Continental az Extreme E versenysorozat hivatalos, alapító partnere. A versenyen csak elektromos meghajtású SUV prototípusok indulnak azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a klímaváltozás globális hatásaira. További információ a www.EngineeredForTheExtreme.com oldalon érhető el.

Íme, az új BMW X5 xDrive45e plug-in hybrid SAV

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt Sports Activity Vehicle (SAV) modell új generációja a soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egyesíti, amely a 290 kilowattnyi/394 lóerőnyi maximális teljesítmény és a megháromszorozott tisztán elektromos hatótávolság páratlan harmóniájában teljesedik ki.

A forradalmi hajtáslánc-hatékonyság új méreteket ölt: az új BMW X5 xDrive45e piaci premierjével a kategóriateremtő Sports Activity Vehicle modell aktuális portfóliója is egy jövőbe mutató plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával gazdagodik. A hálózatról tölthető BMW X5 második nemzedéke a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, típus-specifikus finomhangolásokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia együttműködését hozza el a kikezdhetetlen terepjáró-képességekkel megáldott modell palettájára. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia következetes továbbfejlesztésének eredményeként a rendszer 290 kW / 394 lóerő maximális teljesítményre képes, miközben a technológia energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság az elődmodell tükrében jelentős mértékben nőtt, a hajtáslánc átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csökkent.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 második generációja még intenzívebben kelti életre a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei által fémjelzett vezetési élmény és a Sports Activity Vehicle modellekre jellemző sokoldalúság kettősét. Az új BMW X5 xDrive45e nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a menettulajdonságok tekintetében is új mércét állít fel a szegmensben. Az újdonság egyetlen akkumulátor-feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolsága a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 67 – 87 kilométer*, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint 86 – 97 kilométer*, amely az elődmodell hasonló értékének több mint háromszorosa. Az új BMW X5 xDrive45e 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása és kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása eközben a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 1,2 – 1,9 literre* és 27 – 44 grammra*, a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint pedig 1,7 – 2,0 literre* és 39 – 47 grammra* csökkent. A modell 100 kilométerre vetített kombinált energiafogyasztása a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 23,1 – 28,3 kWh*, míg a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint 21,5 – 23,5 kWh*. A tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebesség 120 km/óráról 135 km/órára nőtt.

Eme kimagasló értékek a vadonatúj fejlesztésű hajtáslánc-technológia innovációnak köszönhetők. A rendszer a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád 3,0 liter hengerűrtartalmú, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorját és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia negyedik generációját működteti együtt. Az elektromos motor maximális teljesítménye 83 kW / 113 lóerő, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor bruttó energiateljesítményét 24,0 kilowattórára növelték a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának kimagasló teljesítménykarakterisztikáját és lélegzetelállító hatékonyságát pedig az intelligens energiamenedzsment továbbfejlesztett vezérlőelektronikája garantálja. A két erőforrás együtt 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 600 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő. Mindkét motor a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül adja le erejét, amelyet a legkorszerűbb BMW xDrive intelligens összkerékhajtás az adott vezetési szituáció szerint továbbít a négy kerék felé. Legyen szó tehát akár tisztán elektromos, akár belsőégésű, akár kombinált meghajtásról, a rendszer az épített utakon és laza terepen is a vezetés legsportosabb élménye és a kikezdhetetlen terepjáró képesség szempontjai szerint dolgozik. Az új BMW X5 xDrive45e 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 1,2 másodperccel gyorsabb az elődmodell hasonló értékénél. Az újdonság végsebessége 235 km/óra.

Azáltal, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia energiaellátását biztosító nagyfeszültségű akkumulátort a jármű padlólemezébe építették be a mérnökök, az új BMW X5 xDrive45e súlypontja jelentősen lejjebb került, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek esetében. A csomagtér térfogata eközben csupán 150 literrel csökkent. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X5 még öt utassal a fedélzeten is 500 liternyi csomagtér-térfogatot kínál, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 720 literig bővíthető. A leghosszabbra nyúló utazások érdekében pedig a belsőégésű erőforrás üzemanyag-tartálya 69 liter.

Az új BMW X5 xDrive45e széleskörű alapfelszereltségének az első és a hátsó tengely légrugós futóműve és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók is részei. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell opcionális extrafelszereltségként megrendelhető futómű-technológiáihoz az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is elérhető. Az intelligens járműkapcsolati megoldások végeláthatatlan sorát mindezeken felül olyan vadonatúj digitális szolgáltatások egészítik ki, amelyeket kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. Az újdonsághoz ráadásul az új BMW X5 opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján megtalálható összes intelligens vezetést támogató rendszert, illetve komfort- és luxusfokozó prémium utastéri opciót megrendelhetik az ügyfelek. Az új BMW X5 xDrive45e alapfelszereltségének része az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is, amely tisztán elektromos meghajtás esetén, alacsony sebességnél egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.

Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.

A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.

Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.

Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.
Az új BMW X5 xDrive45e még alacsonyabb emissziós lábnyoma

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW X5 xDrive45e teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW X5 xDrive45e emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 40 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW X5 xDrive40i esetében. Sőt mi több, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel az új BMW X5 xDrive45e nagyfeszültségű akkumulátorát, ez a különbség 70 százalékra nő.

Toyota Hiace lakóbusz, Land Cruiser hajtáslánccal

Az ausztrál Bus 4×4 vállalkozás – nevéhez híven – kisebb-nagyobb buszok összkerékhajtású átalakításaira szakosodott. Legújabb munkájuk valós piaci hiányt pótol.

Az 1967-es bevezetése óta világszerte mintegy 6,3 millió példányban eladott Toyota Hiace 1977 és 2004 között gyártott három generációját akár összkerékhajtással is megvásárolhatták az ügyfelek, azóta viszont kizárólag hátsókerékhajtással készül a márka emblematikus kisbusza – és a Toyota nem is tervez ezen változtatni. A legtöbb piacon nincs szükség négykerékhajtásra, a kontinensnyi méretű Ausztráliában azonban mindig jól jöhet az extra tapadás, ezért egy magánvállalkozás a kezébe vette az ügyet, és megépítette a Hiace összkerékhajtású verzióját.

A Bus 4×4 mérnökei nem sokat tétováztak, házon belül kerestek és találtak megoldást a problémára. A Land Cruiser Prado robusztus összkerékhajtási rendszere különösebb nehézségek nélkül alkalmazkodott új környezetéhez, az 538 centiméter hosszú Hiace Commuter modellhez. Az elektronikus terepváltó, a részlegesen önzáró első differenciálmű és a zárható hátsó differenciálmű beépítése után a 134 lóerős dízelmotor a legvadabb terepen is megszállott magabiztossággal mozgatja az autót.

Hogy a futómű képességeit a hajtásláncéhoz igazítsa, a Bus 4×4 nem kevesebb mint 11 centiméterrel (!) emelte meg a szabad hasmagasságot. Ezt követően a mocsarakon és folyókon való átkelést támogató sznorkelt (a motor által beszívott levegőt a szélvédőkeret magasságából bevezető „kürtőt”) és az ausztrál vadonban nélkülözhetetlen gallytörő rácsot szereltek az autóra. Miután pedig a technikai átalakítással elkészültek, jöhetett a belső berendezés.

A cég ugyanis nem terepjárót, hanem expedíciós járművet szeretett volna építeni a Hiace-ből. Ahhoz pedig, hogy ennek minden kelléke elférjen a furgonban, egy igazán ötletes megoldással bővítették annak belső terét. A hátfal mögül lenyitható sátorelem jócskán megtoldja a hasznos belteret, és igazán komfortos hálóhelyéül szolgál akár két utasnak is. Fürdőszoba nincs, annak funkcióit hordozható árnyékszék és külső zuhanycsatlakozó látja el; az 59 literes tartályból nemcsak a tisztálkodáshoz, hanem a főzéshez is jut elegendő víz. A beltér mindkét fala mentén konyhapultot találunk, az elektromos fogyasztókat napelemes akkumulátorcsomag szolgálja ki.

A Bus 4×4 mindig megrendelésre, egyedi igények szerint építi autóit, így az átalakítás pontos árát csak hozzávetőlegesen lehet meghatározni. Az alapmodellre – a Land Cruiser hajtásláncával és a szükséges offroad-kiegészítőkkel felszerelve, de a belső átalakítások nélkül – 115 ezer ausztrál dolláros, azaz 23,2 millió forintos indulóárat kalkulált a cég, ami a Hiace beszerzési költségeit is magában foglalja. Ez nagyjából másfélszerese egy vadonatúj hosszú tengelytávú, dízelmotoros Hiace árának.

Pontosan itt rejlik azonban a fejlesztés egyetlen szépséghibája: nevezetesen, hogy az még az előző generációs Hiace modellen alapul. Ezt éppen idén tavasszal váltotta le a Toyota – pont a legrosszabbkor a Bus 4×4 szempontjából. Mivel azonban az átépítést akár használt járműveken is elvégezhetik, Ausztráliában pedig mindig is népszerű volt a típus (a bevezetése óta mintegy 330 ezret adtak el itt belőle), várhatóan hosszú sorban állnak majd a cég telephelyén az átalakításra váró ügyfelek. Közben pedig a mérnökök hozzáfoghatnak az új generációs Hiace AWD fejlesztéséhez…

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2019: a MINI újdonságai

A brit prémiumgyártó rajongói a frankfurti expó 11-es csarnokában csodálhatják meg először a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljét, amely mellett a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell is bemutatkozik.

A 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalon látogatóit a MINI a vezetés zéró emissziójú élményének esszenciájával várja, hiszen jövőbe mutató színpadának minden négyzetcentiméterét az elektromos mobilitás innovációja járja majd át. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje, a vadonatúj MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés új korszakát hozza el a jelenbe, amelyben az ügyfelek a zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetés élményét a MINI hamisítatlanul egyedi stílusában élhetik át. A hálózatról tölthető vezetési élmény terén a MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47gramm / km) is kimagasló innovációval készül, a Frankfurtban debütáló újdonság plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája ugyanis a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával gazdagodik, immár 57 kilométerre növelve az energiatároló egység egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot.

A MINI Cooper SE autószalon-premierje mellett a brit prémiumgyártó a 68. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon fennállása hatvanadik évfordulóját is megünnepli, miközben 1959 óta tartó tömegtermelésében az elmúlt napokban a tízmilliomodik modell is napvilágot látott. A MINI így a frankfurti színpadon is reflektorfénybe gurítja az oxfordi gyár jubileumi négykerekűjét, a MINI 60 Years Edition modellt, amely exkluzív stílusjegyekkel és páratlan felszereltségi opciókkal fűszerezi meg a prémium kompakt szegmens legegyedibb háromajtósának jellegzetes karakterét. A frankfurti expó főbejáratánál található 11-es csarnokba kilátogató vendégek ráadásul nem csupán a MINI aktuális modellpalettáját, de megannyi kiegészítőjét és életmódtermékét is megcsodálhatják.

Erő, stílus és zéró emisszió: a MINI Cooper SE

A MINI Cooper SE a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású modellje, amely érzelmekben gazdag, intenzív élményekkel ruházza fel a nagyvárosokban átélhető, hosszú távon fenntartható mobilitás lehetőségét. A modell műszaki alapját a háromajtós MINI adja, amelynek jellegzetes stílusjegyeit további típus-specifikus kiegészítők fokozzák. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a MINI által fémjelzett vehemenciával képes forgatni az első kerekeket, lélegzetelállító gyorsulást produkálva. A gázpedál már a brit prémiumgyártó ügyfelének legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással reagál, amely új dimenzióba emeli a gokartos vezetési élmény fogalmát. A MINI Cooper SE mindössze 3,9 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 60 km/órás sebességre, de a nulla-százas sprinthez is csupán 7,3 szekundumra van szüksége.

Az ereje teljében lévő hajtáslánc energiaellátásáról a legkorszerűbb lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amely egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométernyi tisztán elektromos meghajtást garantál. A futómű típus-specifikus hangolásának, valamint a modell extrém alacsony súlypontjának köszönhetően (amelyben a jármű padlólemezébe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátor is kiemelt szerepet játszik) a MINI Cooper SE rendkívül dinamikus kezelhetőségről, agilitásról és kanyarodási képességről tesz tanúbizonyságot. Ráadásul az akkumulátor elhelyezésének további előnye, hogy a tisztán elektromos meghajtású MINI pontosan ugyanakkora utas- és csomagteret kínál az ügyfeleknek, mint a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI modellek.

A márka zéró emissziójú négykerekűje a MINI oxfordi gyárában lát majd napvilágot, 2019 novemberétől. Forradalmi hajtáslánc-technológiáját a BMW Group elektromos mobilitásra szakosodott fejlesztőközpontjaiban, Dingolfingban és Landshutban fejlesztették ki a mérnökök. A MINI Cooper SE alapfelszereltségének a LED-technológiás első fényszórók, a digitális műszeregység, az elektromos rögzítőfék, a duplazónás automata légkondicionáló, a hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszer, a kiegészítő fűtés, az álló helyzetben is működtethető légkondicionáló és a Connected Navigation csomag is része. Az újdonság által kínált kényelmet és biztonságot számos intelligens vezetést támogató rendszer hivatott fokozni, a maximális személyre szabhatóságról pedig négy különböző felszereltségi csomag gondoskodik.

30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság: az új MINI Cooper S E Countryman ALL4

A MINI által fémjelzett vezetési élmény és a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia úttörő egyesítésével a MINI Cooper S E Countryman ALL4 iránymutató szerepet tölt be a brit prémiumgyártó modellpalettáján, a hatalmas népszerűségnek örvendő plug-in hibrid modell pedig most minden korábbinál vonzóbbá válik – a BMW Group legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiájának köszönhetően, amely nem csupán a hajtáslánc-hatékonyság, de a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság tekintetében is kimagasló fejlődést kínál. Az energiatároló egység külső méretei mit sem változtak, bruttó energiateljesítményét azonban a mérnökök 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelték. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága így az elődmodellhez képest mintegy 30 százalékkal, 55 – 57 kilométerre nőtt. Helytakarékossági okokból a tervezők az energiatároló egységet a hátsó üléssor alá építették be. A lítium-ion akkumulátor a háztartási aljzathoz csatlakoztatható, alapfelszereltségként kínált töltőkábellel körülbelül 5 óra alatt teljesen feltölthető, amely idő típus-specifikus falitöltővel 3 óra 15 percre csökken.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy háromhengeres benzinmotort és egy elektromos motort működtet szinkronban, amely 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. Az így felépülő hibrid-specifikus összkerékhajtás minden pillanatban az adott vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között az erőforrásokból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. A modell 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatást gyakorol, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása ugyanis az elődmodell tükrében mintegy 20 százalékkal, 100 kilométerenkénti 1,9 – 2,1 literre, illetve kilométerenkénti 43 – 47 grammra csökkent.

TJ Cruiserként térhet vissza a Toyota FJ Cruiser

Rétegmodell létére világszerte hatalmas siker volt a Toyota FJ Cruiser. A komoly terepjárót vidám gúnyába öltöztető modell hamarosan újra velünk lehet, bár utódja egészen más utakon jár majd – szó szerint.

Sorozatgyártásba kerülhet a 2017-ben megálmodott Toyota TJ Cruiser. Japán lapértesülések szerint az ötajtós öszvérmodell szériaverziója akár már idén október végén bemutatkozhat.

Amikor a Toyota 2018 januárjában beszüntette az FJ Cruiser gyártását, egy igazán egyedülálló modellel lett szegényebb a globális autópiac. A 2005 óta gyártott terepkupé a Toyota aktuális offroad-kínálatából (a Land Cruiser Prado terepjárótól kezdve a Tacoma pickupon át a 4Runner alvázas szabadidőjárműig) szemezgetett műszaki komponenseket egy olyan, rendkívül vidám megjelenéssel kombinálta, amelyben a klasszikus Land Cruiser FJ40 időtlen stíluselemei a játékautók őszinte komolytalanságával keveredtek.

A 4.0 literes V6-os benzinmotorral szerelt modell elsődleges piaca az Egyesült Államok volt, ahol teljes pályafutása alatt közel negyedmillió példányban talált gazdára. Az alvázas felépítmény dacára a márka önhordó karosszériás crossoverei, a RAV4 és a Highlander közé pozícionált típus ugyanakkor a Közel-Keleten és Japánban is érdemi sikereket aratott; távozásakor tehát kézzel fogható – ha nem is hatalmas – űrt hagyott maga mögött.

Amikor a Toyota a 2017-es Tokiói Autószalonon bemutatta a TJ Cruiser tanulmányautót, azt sokan automatikusan az FJ Cruiser leendő utódjának tekintették. Erre engedett következtetni a szögletes sziluettet lágy, kerekded részletekkel kombináló formavilág, az elnevezés, de a rengeteg jópofa ötlet is. Az autó külső felületeit például karcolás- és ütésálló anyag borította, az összes ülést teljesen a padlóba lehetett süllyeszteni, hátoldalukon pedig számtalan lekötési pontot alakítottak ki a tervezők. A mindössze 4,3 méteres hossza ellenére rendkívül tágas autót annak idején a modern TNGA platformra, 2.0 literes hibrid hajtáslánccal álmodta meg a Toyota.

Az új modellnek csak akkor van létjogosultsága, ha azt világszerte forgalmazza a Toyota, ugyanakkor a C-HR (4,36 méter) és a RAV4 (4,6 méter) közé már nem fér be egy harmadik modell, a 4,2 méteres vagy még rövidebb, városi crossoverek igazából csak Európában népszerűek. Ugyanakkor a C-HR robusztusabb, praktikusabb, kevésbé divatorientált alternatívájaként globális piaci keresletre számíthatna a modell, különösen, ha bevonják a Corolla kétlépcsős hibrid hajtáslánc-stratégiájába.

A minden idők legnagyobb számban értékesített személyautójaként számon tartott Corolla kétféle hibrid hajtáslánccal, a takarékos vezetőknek szánt, 122 lóerős 1.8-assal, valamint egy jóval dinamikusabb, 180 lóerős 2.0 literessel is elérhető. A japán Best Car magazin úgy tudja, egyes piacokon a RAV4-es 2.5 literes benzinmotorra épülő, 222 lóerős hibrid hajtáslánca is elképzelhető volna a TJ Cruiserhez – ennek Európában vajmi kevés realitása volna, ugyanakkor Észak-Amerikában, ahol a C-HR is 144 lóerős, 2.0 literes benzinmotorral kapható, ez az opció sem kizárható – annál inkább, mert az eredeti tanulmányautó bemutatásakor az összkerékhajtás is felmerült rendelhető opcióként.

Pontosan ez utóbbi – azaz az egykori tanulmányautó gyártás közeli műszaki alapja – miatt reménykedhetünk a TJ Cruiser megvalósulásában, annak ellenére, hogy a Toyota hivatalosan nem erősítette meg az elképzelést. A Best Car újságírói szerint viszont már az idei Tokiói Autószalonon, azaz október utolsó napjaiban bemutatkozhat a leendő szériamodell, mások inkább 2020 elejére, például a januári Detroit-i Autószalonra valószínűsítik a premiert.

Íme, a BMW legexkluzívabb modelljei: a kézzelfogható luxus fogalma újraértelmezést nyert

A BMW fennállásának centenáriumán bejelentett „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia a hosszú távon fenntartható növekedés központi pilléreként tekint a vezetés élményével átitatott portfólió célzott bővítésére, amelynek égisze alatt a bajor prémiumgyártó az elmúlt két esztendőben hét vadonatúj, illetve átfogóan továbbfejlesztett luxusautóról rántotta le a leplet.

Magával ragadó modellpalettája átfogó továbbfejlesztésével, rendhagyó bővítésével és egy vadonatúj, független termékkategória megteremtésével a BMW az elmúlt két esztendőben újrapozícionálta magát a luxusszegmensben. A bajor prémiumgyártó lélegzetelállító négykerekűi, amelyek a márka által fémjelzett vezetési élményt felülmúlhatatlan mértékű exkluzivitással párosítják, mára változatosabbá és innovatívabbá értek, mint valaha. A BMW csúcskategóriás modelljeinek portfóliója eközben minden korábbinál szélesebb célcsoportot kényeztet: az ikonikus limuzinok, a hagyományos és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt luxus sportautók, valamint a Sports Activity Vehicle terepjárók egytől egyig a vezetés intenzív élményének összehasonlíthatatlanul egyedi formáját váltják valóra. A modellek kimagasló státuszát a 7-es és 8-as típusjelzések szimbolizálják. A termékpaletta célzott bővítésére a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája központi tényezőként tekint, amellyel bebiztosítja hosszú távon fenntartható, iparágon belüli növekedését.

A luxusszegmensben véghezvitt portfólió-bővítési intézkedések bejelentése után két évvel a BMW a felülmúlhatatlan exkluzivitás és a letaglózó vezetési élmény egyedülálló harmóniájával felruházott modellek végtelenül széles választékával még a luxusszegmens leginkább kifinomult célcsoportjait is képes kiszolgálni. A fejedelmi paletta korszerűsítése és bővítése az új BMW 8-as Coupé leleplezésével vette kezdetét. A kétajtós sportautót a hosszú távú megmérettetésekre felkészített BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök, amely, mint ilyen, a sportos elegancia és a csúcstechnológiás luxus mögött kivételes menetdinamikáról tesz tanúbizonyságot. A BMW 8-as Cabrio érkezésével a bajor prémiummárka ügyfelei mindezt nyitott tetővel is átélhetik, 2019 szeptemberében pedig a modellsorozat harmadik tagja is világpremierjét ünnepli: a BMW 8-as Gran Coupé négy teljes értékű ülésen kínálja fel az ügyfeleknek a vezetés magával ragadó élményét.

Debütálásakor az új BMW 7-es sorozat ismét kategóriaetalon mérceként gurult fel a luxuslimuzinok szegmensének trónjára. Magabiztos formanyelvével, átfogó fejlesztéseken átesett hajtáslánc-technológiáival, valamint a járművezérlés és a digitalizáció terén egyaránt úttörőnek számító innovációival az újdonság világszerte osztatlan sikerként érkezett meg az utakra. A luxuslimuzin iránymutató karakterét három különböző, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felvértezett modellváltozat nyomatékosítja: a hálózatról tölthető hajtáslánc működéséhez szükséges energia tárolását a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával felszerelt lítium-ion akkumulátor végzi, az elektromos motor pedig egy soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt. A technológia nem csupán a sportos vezethetőség terén, de a hajtáslánc-hatékonyság és a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolság tekintetében is jelentős mértékű fejlődést garantál. A bajor prémiummárka valaha gyártott legnagyobb Sports Activity Vehicle modelljét eközben már bejelentésétől kezdve óriási ügyfél-érdeklődés övezte: erőteljes kiállásával, lenyűgöző exkluzivitásával, páratlan tágasságával, vérpezsdítő sportosságával és kimagasló terepjáró képességével az első BMW X7 a négy keréken átélhető luxus vadonatúj értelmezését testesíti meg.

A sportautók jövőképét ugyancsak két luxuskategóriájú BMW modell hozta el a jelenbe. Avantgárd stílusával, valamint egyszerre erőteljes és hatékony plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájával a BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) a hosszú távon fenntartható sportosság négykerekű szimbólumává vált. A teljesítmény és a zéró emissziójú mobilitás jellegzetes harmóniáján túl a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) ezt követően a vezetés nyitott tetővel átélhető, páratlanul különleges élményét váltotta valóra, amelynek köszönhetően a modell mindössze néhány héttel piaci bevezetése után átvette a BMW i8 Coupé helyét a világ legszélesebb körben értékesített plug-in hibrid sportautójának járó trónon.

A bajor prémiumgyártó átfogó modellfejlesztési és portfólió-bővítési hullámának 2019 szeptemberében a BMW M GmbH vadonatúj nagyteljesítményű sportautó-kvartettje ad újabb lendületet. A BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), a BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), a BMW M8 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km) és a BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km) az utakon és az épített versenypályákon is maximális teljesítménnyel fűszerezi meg a vezetés luxus színvonalú élményét. 2019 novemberében pedig, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon a BMW M8 Gran Coupé is világpremierjét ünnepli.

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2019: Audi AI:TRAIL quattro

Az Audi új tanulmányautóval jelentkezik az idei Frankfurti Autókiállításon egy elektromos hajtású off-road autó bemutatásával.

Ez az újdonság a negyedik változat a négykarikás márka jövőbe mutató tanulmányautó sorozatában, mely 2017-ben indult az Audi Aicon ugyancsak Frankfurtban történt kiállításával.

A sajtónapokkal szeptember 10-én nyitó Frankfurti Autókiállításon mind a négy tanulmányautó látható lesz a 3-as pavilonban lévő Audi standon.

Vajon mennyire “Opelesedik” a Peugeot? És mennyire lesz Peugeot az Opel?

Aki követte az elmúlt két év autóipari fejleményeit, az akár meg is lepődhet a cím láttán, hiszen az elmúlt két évben – amióta a PSA csoport megvette a General Motorstól az Opelt – az Opellel kapcsolatos írások egy része azt feszegette, mennyire lesz Peugeot az Opel?

A téma érzékeny, hiszen az Opelnek, mint német márkának kulcsfontosságú, hogy megőrizze az identitását. Kétségtelen, hogy a General Motors tulajdonlásának 90 éve (!) alatt az nem igen volt téma, hogy az Opel mennyire amerikai, pedig a GM családban is jó néhány közös platform és technológia került a különböző márkák autóiba, de úgy, hogy mindegyik az maradjon ami – tehát az Opel egy innovatív német márka. A PSA (Peugeot/Citroen(DS) csoport tulajdonába kerülése persze nagy visszhangot kapott és sokan attól féltették az Opelt, hogy a más technológiai bázison épülő jövőben autók „franciásak” lesznek.

Kétségtelen tény, hogy a radikális váltás azzal járt, hogy az új Opelek számára elérhető platformok és egyéb technológiák a PSA csoporton belül elérhető „Lego készletből” érkeztek. Mind a mai napig rejtély, hogy amikor az Opel és a PSA még a vétel előtt vagy három évvel megállapodott közös SUV és kishaszon jármű fejlesztésben, vajon megfordult-e bárkinek a fejében, hogy az Opel 2017-ben a PSA csoport részévé válik. Akár igen, akár nem, a korábban elkezdett együttműködés azt eredményezte, hogy a tulajdonos váltással egy időben bemutatkozott az első közös „gyermek” a Crossland X, azt rövidesen követte a nagyobb SUV, a Grandland X és ma már sikeres tagja az Opel kishaszonjármű családnak az „ÉV Haszonjárműve” díj nyertese, az új Opel Combo. Ebben az időszakban fejlesztési szempontból az volt a kulcs, hogy a piacra kerülő Opel újdonságok ne csak külső és belső megjelenésre, hanem kezelhetőségre, vezethetőségre, érzésre is igazi Opelek legyenek.

A közeljövő igazi megmérettetése az új Opel Corsa lesz, itt az Opel legsikeresebb modelljének hatodik generációjáról beszélünk. Az ősszel megjelenő kisautó első exkluzív tesztjei pontosan azt igazolják, hogy az autó feszes, jól, sőt akár sportosan is vezethető, olyan technológiákat kínál – például kategória első Led mátrix világítást és infotainment rendszert – amelyek igazán Opelesek.

De hogy jön ide a kérdés, hogy mennyire Opelesedik a Peugeot? Valóban, a PSA csoporton belüli integráció és fejlesztés még nem tart ott, hogy ez a kérdés felvetődjön. Pedig, ha valaki nyomon követi az Opel berkeiből tudható információkat, az olyan műszaki területekre bukkan, amelyeken az Opel az egész cégcsoport szempontjából kiemelt szerepet kapott a fejlesztésben.

Rüsselsheimben, az Opel Fejlesztő Központjában foglalkoznak például az alternatív meghajtások, ezen belül is az üzemanyagcellás autók fejlesztésével. Az egyre inkább elterjedő elektromos és más alternatív meghajtások az egész autózási kultúra megváltozását vetítik előre. Ezek között van az önvezető autók megjelenése – az ehhez kapcsolódó PSA fejlesztések ugyancsak az Opelnél vannak. Ha a hagyományos technológiákat nézzük, Rüsselsheimben dolgoznak egy új generációs 1.6-os benzinmotoron, itt fejlesztik a jövő manuális sebességváltóit és ugyancsak az Opelnél dolgoznak a következő évek, évtizedek kishaszonjárművein.

Idő kérdése tehát, hogy válaszolni lehessen a kérdésre: Mennyire Opelesedik a Peugeot? Pontosabban idő kérdése, hogy senki ne firtassa, hogy a cégcsoport márkáinak műszaki tartalma milyen náció mérnökeinek a munkáját dícséri, hiszen addigra az integráció olyan fokára ér el a cég, amikor a kérdést már értelmetlen feltenni is.

Egy biztos: az Opel egyértelműen profitált a tulajdonos váltásból. A két évtizedes veszteség után már tavaly az első félévben félmillió eurós nyereséget produkált az Opel és az idei első félévi adatok még meggyőzőbbek: 700 millió euróval járult hozzá az Opel a PSA kiemelkedő pénzügyi eredményeihez.Az átmenet, amikorra minden modell közös platformra kerül, a tervek szerint 2024-ig tart. Addigra valamennyi Opel modellnek lesz elektromos változata és a márka nemcsak európai pozícióit hivatott megőrizni és erősíteni, hanem globálisan is akar terjeszkedni.

Nincs téves pedálhasználat a Toyotánál

Egyes piacokon már a közeljövőben hiába nyomjuk a gázpedált bizonyos Toyota modellekben, ha gyalogost vagy más akadályt észlel maga előtt az autó.

Az úgynevezett akaratlan gyorsítás elleni technológiát készül beépíteni autóiba a Toyota. A rendszer más megoldásokkal szemben a gyalogosokat is óvja a gázolástól, illetve nagyobb sebességnél sem engedélyezi a veszélyes mértékű gyorsítást.

Miközben az autóipari gyártók és beszállítók hatalmas erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy minél biztonságosabb legyen a közlekedés, a megdöbbentő valóság az, hogy az autóbalesetek 94 százaléka a vezető mulasztásának róható fel.1 Logikus tehát a következtetés, hogy azok az igazán hatékony balesetmegelőző technológiák, amelyek képesek kiküszöbölni, semlegesíteni a leggyakoribb emberi hibákat.

Ilyen banális, de rendkívül veszélyes hiba, amikor az autóvezető összekeveri a pedálokat. Az is súlyos balesetet okozhat, ha akaratlanul fékezünk, de jóval gyakoribb és sokkal veszélyesebb jelenség, amikor a sofőr a fék helyett a gázra lép, és a jármű kontrollálatlanul gyorsítani kezd. A jelenséget még kritikusabbá teszi, hogy általában álló helyzetben vagy kis sebességnél következik be, olyan környezetben (például parkolóban), ahol gondos manőverezés, fokozott óvatosság lenne indokolt. Így a hirtelen, váratlanul megugró autó akár csak pár arasznyi utat megtéve is életveszélyes sérüléseket okozhat, a vezetőnek pedig nincs ideje arra, hogy tévedését felismerve korrigáljon.

Erre a problémára kínál megoldást az a technológia, amelyet a japán Jomiuri Simbun napilap értesülései szerint már a közeljövőben piacra dobhat a Toyota. A rendszer az autók meglévő szenzorrendszerei segítségével érzékeli, ha gyalogos tartózkodik a jármű előtt, és ha ilyenkor a vezető hirtelen gázt ad, megakadályozza a gyorsítást. Eddig csak olyan funkciók léteztek a piacon, amelyek autó vagy egyéb akadály észlelésekor gátolták a gyorsítást, ám a gyalogosgázolás ellen nem nyújtottak védelmet.

Mivel a technológia már létező fedélzeti rendszerekre épül, annak sincs elméleti akadálya, hogy azt utólag építsék be különböző Toyota modellekbe. A napilap szerint erre hamarosan lehetőséget is teremt az autógyártó, méghozzá igen kedvező, nagyságrendileg 50 ezer japán jenes (kb. 140 000 Ft) áron – azért ilyen olcsón, mert szeretnék, ha minél többen megrendelnék ezt a potenciálisan életmentő technológiát.

Mivel a rendszert elsősorban idős autóvezetőknek szánják, elsőként a köreikben népszerű modellekhez lesz elérhető a technológia. A rendszer egyébként akkor sem engedélyezi a padlógázas gyorsítást, ha nincs közvetlen akadály a jármű előtt: ilyen helyzetekben azonban fokozatosan veszi el a gázt a vezérlés. A Toyota szerint a gyalogosok védelme abszolút prioritást élvez, a technológiát pedig csak a vásárlók kifejezett kérésére építik be az autóba, illetve vélhetően módot teremtenek annak – szükség esetén – átmeneti kikapcsolására is.

LEGFRISSEBB

Így zajlik a tankolás Los Angelesben egy önkiszolgáló benzinkúton

0
Amerikai hétköznapok egyik jellegzetes jelenete a saját kezű tankolás. Los Angelesben – ahogy az USA legtöbb államában – az autósok többsége önkiszolgáló benzinkutakon tölti...

TESZTJEINK