AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt 1997 Mercedes-Benz W140 S420: PTS (Parktronic System) hibájának feltárása, 1. rész –...

1997 Mercedes-Benz W140 S420: PTS (Parktronic System) hibájának feltárása, 1. rész – A0205457832 PTS vezérlőegység ellenőrzése, tisztítása

Úgy emlékszünk, hogy az 1997-es W140-es Mercedes-Benz S420 a kezdetekben még – azaz tavaly tavasszal – teljes körűen működő PTS-szel (Parktronic System) rendelkezett. Aztán egyszerre csak megszűnt a kommunikáció a szenzorokkal, hibajelzéssel áll ki a mai napig a rendszer aktiválás után. A hiba feltárása, elhárítása megkezdődött.

Mielőtt jönne a diagnosztizálás a „megvakult” szenzorok feltárást illetően, körbejárjuk-felkutatjuk lépésenként a rendszer összes gyenge pontját. Ugyanis a PDC érzékelők újak a szervizkönyv szerint, ami persze nem jelenti azt, hogy hibátlanok is.

Első körben az A0205457832 OEM számú Bosch PTS ultrasonic vezérlőegység átvizsgálásával kezdtük a nyomozást. A vezérlőegység a hátsó ülőlap alatt, a jobb oldalon található, közvetlenül a vákumpumpa mellett. Ahhoz, hogy hozzáférjünk a PTS egységhez, el kellett távolítanunk a hátsó ülőlapot.

Az ülőlap alsó részén, bal és jobb oldalon található egy-egy kampó, amelyet ha meghúzunk, kiengedi a felfogatást, és az ülőlap felfelé csúsztatva szimplán kiemelhető. Vigyázni kell arra, hogy a kapcsolódó egységek, mint a biztonsági övek csatolófelületei ne akadjanak bele az ülésben kialakított vájatokba, ezeket külön el kell távolítani a lap kiemelése előtt.

Alaphangon egyemberes munka ez, tehát simán ki lehet emelni – az egyébként meglepően könnyű – ülőlapot. Figyelni kell arra, hogy tiszta, sima felületre helyezzük az ülőlapot, a bőr ugyanis könnyen karcolódhat, sérülhet.

Miután kiemeltük a hátsó ülés alsó részét, jöhetett a szigetelőburkolat – nylon és szövet – eltávolítása. Ezt egyszerűen félre lehet hajtani (persze előtte nem árt megtisztítani, mert vélhetően szennyezett porral), és máris elénk tárult az A0205457832 Bosch PTS vezérlőegység, mellette egyebek mellett az A1408000335 OEM szivacsos takaródobozzal, amely a feljebb emlegetett vákumpumpa-központot rejtette.

Elsődleges célunk az A0205457832 Bosch PTS egység megtisztítása, karbantartása volt. Ehhez a két rögzítőcsavart eltávolítottuk, majd kiemeltük a helyéről a kis dobozkát. A két csatlakoztatott kábelköteget is leakasztottuk, óvatosan, nehogy sérüljön a stekker, s persze maga a kábelköteg is kényes tud lenni ilyesmire.

Vizsgálataink alapján az A0205457832 jó állapotúnak, működőképesnek mutatta magát, úgyhogy a lehetséges PDC/PTS hibaforrást e tekintetben ki is zártuk. Az, hogy a kábelezés jó-e, kiderül később, azonban előtte a szenzorokat fogjuk átvizsgálni.

A PDC szenzorok szimplán tönkremehetnek, de be is ázhatnak (lehet, pont ez teszi tönkre őket), de az is előfordulhat, hogy a kábelkötegek csatlakozói nem érintkeznek rendesen dugaljjal. Ehhez azonban a lökhárítókat le kell applikálni a helyükről, és át kell vizsgálni egyenként a csatlakozásokat; megtisztítjuk majd ezeket, valamint a kötegeket is ellenőrizzük. Lesz diagnosztika is, ha minden kötél szakad, egyelőre „manuálisan” kutatgatjuk a hibajelenség lehetséges forrását.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer