Főoldal Blog Oldal: 227

A BMW Group a milánói Teatro alla Scala operaház együttműködő partnere

A müncheni központú BMW vállalatcsoport immár több mint másfél évtizede folytat gyümölcsöző együttműködést a világ leghíresebb operaházával. A 2018/2019-es szezon Giuseppe Verdi Attila című operájával veszi kezdetét december 7-én, pénteken.

A BMW Group és a milánói Teatro alla Scala operaház a 2018/2019-es szezon kezdetére megújította több mint 15 éve íródó partnerségét. A felek Giuseppe Verdi három felvonásos operájával, az Attilával nyitják meg az új évadot december 7-én, Maestro Riccardo Chailly és Davide Livermore rendezésében. A bajor prémiumgyártó olaszországi leányvállalata továbbra is az „Évadnyitó hivatalos partnereként” működik közre az esemény létrejöttében, a világ egyik legjelentősebb és legnívósabb színházának oldalán ünnepelve az új szezon kezdetét.

„A BMW Group nemzetközi kulturális tevékenységei a klasszikus és kortárs zeneművekre éppúgy kiterjednek, mint az építészeti és dizájn-műalkotásokra. Világhírű művészekkel és vezető intézményekkel ápolunk hosszú távú partnerségeket, a BMW Italia és a milánói Teatro alla Scala operaház közösen kifejlesztett kezdeményezéseire és tevékenységeire mindezek fényében rendkívül büszkék vagyunk” – fogalmazott Sergio Solero, a BMW Italia elnök-vezérigazgatója.

A BMW Italia és a milánói Teatro alla Scala operaház közötti együttműködés

A BMW Italia 2002 óta a milánói Teatro alla Scala operaház „Hivatalos autóipari partnere”, aki 2005 óta minden évben az „Évadnyitó hivatalos partnereként” is közreműködik az intézmény eseményeinek létrejöttében. 2016-ban, a BMW Group fennállásának centenáriuma és a bajor prémiumgyártó olaszországi jelenlétének 50. évfordulója alkalmából a milánói Teatro alla Scala operaház „Alapítványi Támogatóvá” léptette elő hivatalos autóipari partnerét.

Az elmúlt években a BMW Group és a világ leghíresebb operaháza számos közös eseményt hívott életre, a BMW 7-es sorozat elmúlt három modellgenerációja és a vállalatcsoport első tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktja, a BMW i3 így a milánói Teatro alla Scala operaház gálaestélyén mutatkozott be először a nagyközönségnek.

A BMW Group olaszországi fióktelepe évről évre támogatásáról biztosítja a 2014-ben útnak indított „Grandi Opere per Piccoli” projektet, amelynek célja, hogy a jövő nemzedékével megismertesse az opera műfaját. A kezdeményezés részeként az elmúlt öt évben mintegy kétszázezer gyermek látogatott el Giuseppe Piermarini milánói színházába, ahol a fiatalok átírt, leegyszerűsített változatban csodálhatták meg a legnagyobb operaműveket.

A SpecialMente, avagy a BMW Olaszország társadalmi felelősségvállalása

A BMW Olaszország elkötelezett saját fejlesztésű, mélyen integrált társadalmi felelősségvállalást célzó vállalati programja mellett, amelynek négy alappillére a kultúra, a társadalmi beilleszkedés, az interkulturális párbeszéd és a közlekedés biztonsága. A müncheni központú vállalatcsoport olaszországi leányvállalata a kezdeményezést SpecialMente névvel illette és számos, a BMW Group vállalati stratégiájával párhuzamos kulturális tevékenységet fogott össze benne. Ezen tevékenységek a vállalatcsoport egészét meghatározó tényezőkként járják át, nem csupán a működési intenzitás és a mély integráció tekintetében, de a társadalmi szerkezet aktív mozgatórugóiként is.

A vállalatcsoport társadalmi felelősségvállalását és elkötelezettségét a legnagyobb olaszországi kulturális intézményekkel folytatott együttműködések is igazolják. A BMW Olaszország társadalmi felelősségvállalásával kapcsolatos bővebb információkért kérjük, látogasson el a www.specialmente.bmw.it weboldalra.

A Lexus LFA teljesítményben méltó utódja 2019 januárjában érkezik?

Minden eddiginél erősebb és sportosabb utcai kupét készül utcára engedni a Lexus. Ha az RC F Track Edition nem is lesz olyan exkluzív, mint az LFA volt, menetdinamika terén nem sokkal marad el mögötte.

Hivatalosan csupán egy titokzatos részletfotóval csinál kedvet januári világpremierjéhez a Lexus. A kép egyértelművé teszi, hogy a Detroiti Autószalonon debütáló RC F Track Edition sportkupé többet kínál majd egyszerű optikai tuningnál: a függőleges szárnyvégekkel szerelt, fixen rögzített, szénszálas hátsó légterelő talán megbolygatja az alapmodell finom esztétikumát, de biztosak lehetünk benne, hogy komoly szerephez jut az autó aerodinamikai jellemzőinek optimalizálásában – röviden; ellentmondást nem tűrően préseli az aszfaltra a hajtott hátsó kerekeket, ezzel segítve a nagyobb kanyarsebességet.

A szénszálas elem arra enged következtetni, hogy a mérnökök mindenre kiterjedő fogyókúrának vetették alá a modellt. A 2016-os RC F GT tanulmányautón már bemutatták, hogy mire képesek: az a prototípus fényezetlen karbon kompozit motorházfedelet és tetőlemezt kapott, ezeknek és más megoldásoknak köszönhetően több mint 350 kilogrammal volt könnyebb a gyári RC F kivitelnél. Ilyen szintű könnyítés mellett voltaképpen teljesítménynövelésre sincs szükség, a jelek szerint azonban a Lexus ezt nem így gondolta: a Toyota értékesítésért felelős észak-amerikai alelnöke, Robert Carter a Nürburgringen lekapott tesztpéldány kapcsán újságírói kérdésre válaszolva elárulta: „Az új modell a leggyorsabb és legerősebb autó lesz, amit az LFA óta építettünk.”

A szuperlatívuszok óvatos alkalmazása arra enged következtetni, hogy az RC F Track Edition teljesítménye nem lépi át az LFA 560 lóerős értékét, ugyanakkor magasabb lesz, mint a széria RC F modell 477 lóereje. A Track Edition-t neve ellenére szerencsésebb nem egyszerű különkiadásnak, hanem önálló fejlesztésű típusnak tekinteni, hiszen tervezésekor – mindenekelőtt a futómű hangolásakor, illetve az aerodinamikai csomag kialakításakor – a Lexus RC F GT3 versenyautóval szerzett tapasztalatokat is hasznosították. A modell „rendkívül korlátozott példányszámban” kerül majd forgalomba, méghozzá Európában várhatóan nem Track Edition, hanem GT néven, az RC F alapmodell áránál valószínűleg drágábban. További részletek a január 14-i világpremieren várhatók.

Ford: az álmos sofőrök ugyanakkora rizikót jelentenek, mint az ittas vezetők

Nem ritkaság, hogy valakit lebeszélnek a barátai a vezetésről, ha egy végigbulizott éjszaka után autóba akar ülni. De mi van akkor, ha az illető egyáltalán nem ittas, hanem egyszerűen csak fáradt egy nehéz nap után?

A közúti balesetek egyötöde egyértelműen a fáradtságra vezethető vissza, és a szakértők szerint ha valaki 18 óránál hosszabb ideig marad ébren, akkor a képességei hasonlóképpen csökkennek, mint ha a véralkoholszintje magasabb lenne a legtöbb országban megengedett határnál.

Éppen ezért a Ford megalkotta az ‘Alvás öltözéket’, amelynek viselői megtapasztalhatják, milyen mértékben rontja az autóvezető figyelmét a fáradtság. A fiatal korosztályok elsődleges halálozási oka a közlekedési baleset, és a vállalat ezentúl az új öltözéket is felveszi a 17-24 éves autóvezetők Driving Skills for Life (DSFL) képzési programjának eszköztárába.

“Aki fáradtan autózik, az úgy vezet, mint egy zombi; veszélyt jelent önmagára, utasaira és minden más közlekedőre” – jelentette ki Dr Gundolf Meyer‑Hentschel, a Meyer‑Hentschel Intézet vezérigazgatója, aki szintén részt vett az ‘Alvás öltözék’ kifejlesztésében. “A fiatal felnőttek gyakran szándékosan kerülnek alváshiányos állapotba, túl hosszú ébrenlétre kényszerítve magukat a pörgős társasági élet, a túlfeszített munka vagy az iskolai vizsgák miatt.”

Az öltözék fontos része egy speciális szemüveg, ami szélsőséges kimerültséget szimulál, beleértve a mikroalvást is, ami már a fáradt test kontrollálhatatlan állapotát jelenti. A mikroalvás miatt az autóvezető akár 10 másodpercen vagy még hosszabb időn át is vakon vezet (bár a szeme nyitva van), és ennyi idő alatt az autó több száz métert is megtehet. Az autós később egyáltalán nem emlékszik arra, mi is történt körülötte ezalatt.

Az okostelefonos alkalmazással összekapcsolt szemüveg beállítható arra, hogy szimulálja, ahogyan az agy kikapcsol, és az autós gyakorlatilag semmit sem lát maga előtt egy fél másodpercig, majd ez az idő fokozatosan növelhető 10 másodpercre. Mindeközben a vezető egy speciális sapkát, mellényt, valamint kar- és lábsúlyokat visel, hogy az összesen 18 kilogrammos öltözék segítségével minden szempontból átérezhesse az ‘ólmos’ fáradtságot. Az USA-ban a legtöbb, elalvásból származó karambolt 25 évnél fiatalabb autóvezetők okozzák.

“Szerettük volna felhívni a figyelmet arra, milyen veszélyes álmosan vezetni, és az ‘Alvás öltözék’ tökéletes eszköz ennek bemutatására” –  mondta el Jim Graham, a DSFL menedzsere. „Sokan nagyon hálásak, amikor egy buliban valamelyik barátjuk vagy rokonuk elvállalja, hogy ő vezet majd hazafelé. Ám pusztán az, hogy ezek az emberek nem fogyasztottak alkoholt, nem jelenti azt, hogy biztonságosan fognak vezetni, hiszen előfordulhat, hogy ők is ébren voltak egész éjjel.”

Szóval mitévők legyünk, ha úgy érezzük, hogy túl fáradtak vagyunk a vezetéshez? Dr Gundolf Meyer-Hentschel a következő lépéseket javasolja:

Álljunk félre, amíg még biztonságosan megtehetjük
Igyunk egy koffeintartalmú italt, és szundítsunk 20 percet
Ha felfrissülve ébredünk, már folytathatjuk is az utat. (Ha mégsem, akkor ideje más megoldást keresni a hazajutáshoz.)

Többszörösen díjnyertes Toyota márkakereskedés nyitott Kaposváron Lexus márkaszervizt

A Lexus vadonatúj hivatalos márkaszervizt nyitott Kaposváron.

A legfejlettebb technológiákkal és műszaki háttérrel felszerelt márkaszerviz megnyitására az a Koto Autóház kapott lehetőséget, amely idén az ötödik alkalommal nyerte el az úgynevezett Ichiban díjat, amellyel az ügyfélvisszajelzések eredményei alapján a Toyota tünteti ki minden évben legjobb kereskedőit.

Az új kaposvári márkaszerviz (amely a budapesti, monori, szegedi és debreceni Lexus márkaszerviz után az ötödik a sorban) megnyitása illeszkedik az idén minden idők legjobb magyarországi értékesítési eredményét elérő, és egész Európában hazánkban legmagasabb piaci részesedéssel rendelkező Lexus hazai hálózatbővítési koncepciójába.

A márka hálózatfejlesztési stratégiája ugyanis nem a piacon megszokott mintát követi: míg a legtöbb márka minél hamarabb a legteljesebb földrajzi lefedettség elérésére törekszik, a Lexus márkakereskedések és márkaszervizek megnyitásának jogát csak a hosszú évek, nem ritkán évtizedek során bizonyított, folyamatosan a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást nyújtó és legmagasabb szintű ügyfél elégedettséget elérő Toyota márkakereskedések kaphatják meg. Nem véletlen, hogy a kaposvári Lexus márkaszerviz megnyitásának jogát a Koto Autóház nyerte el: a több, mint 5000 aktív ügyféllel rendelkező, és a Toyota ügyfeleket Kaposváron 1992, Nagykanizsán pedig 2006 óta a legmagasabb színvonalon kiszolgáló márkakereskedés, amelynek mindkét bemutatóterme 2016-ban esett át teljes megújuláson, Magyarországon az egyedüli Toyota partner, amely 2009, 2012, 2015 és 2016 után 2018-ban immár ötödik alkalommal nyerte el a rangos Ichiban díjat. A megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi felméréseken rendszerint élen végző Toyota az ügyfelek visszajelzései alapján minden ezzel a díjjal tünteti ki 2500 európai márkakereskedése közül azt a 45-öt (országonként egyet), akik a legjobbnak bizonyulnak az ügyfelek kiszolgálása terén. Az Ichiban japánul azt jelenti: “Első Számú”, és a verseny azokat a márkakereskedéseket díjazza, amelyek a legmagasabb szinten vívják ki ügyfeleik megbecsülését és szeretetét.

„Vállalati hitvallásunk alapját eddig is az ügyfélközpontúság, az ügyféligények maximális kiszolgálása jelentette, és Magyarország ötödik Lexus márkaszerviezként a jövőben is erre törekszünk majd. Meggyőződésem, hogy elégedettséget elérni és megtartani csak felkészült, kiegyensúlyozott, és lojális munkatársakkal lehet, ezért eltökélten dolgozunk a kifogástalan cégkultúra kialakításán és fenntartásán. Őszintén hiszem, hogy folyamatos képzésekkel, több empátiával egyre jobb csapatszellemet alakíthatunk ki, amelynek következménye a gyorsabb, pontosabb és magasabb szintű szolgáltatás. Naprakész szakértő gárdánk igyekszik olyan minőségi kapcsolatot kialakítani a Toyota mellett immáron a Lexus ügyfelekkel is, amelyet ügyfélként mi is elvárnánk. Célunk, hogy az autóinak legendás megbízhatósága mellett környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus sikerének egyik kulcsát, a japán vendégszeretetet megtestesítő Omotenashi filozófiát kaposvári, nagykanizsai és tágabb régiónk ügyfelei is megtapasztalhassák majd” – fogalmaz Tóth László, a Koto Autóház tulajdonos-ügyvezetője.

Az új márkaszerviz megnyitása a szerviz és kapcsolódó szolgáltatások lefedettségének növekedése, és a piac legzöldebb prémium modellportfóliójának még szélesebb körű megismertetése révén természetesen további lendületet adhat a hazánkban már most is szárnyaló japán prémium márka magyarországi értékesítéseinek, aminek köszönhetően a Lexus 5,8%-os prémium piaci részesedése még tovább növekedhet majd.

„Abban, hogy a Lexus az elmúlt évek egyik leginkább irigyelt autóipari sikertörténtévé válhatott, számos tényező játszik közre. Azzal, hogy hagyományos márkaértékeink, a legendás megbízhatóság és minőség, a prémium kidolgozottság és az iparágat rendszerint megelőző, jövőbemutató technológiák mellé az elmúlt években a vásárlók új körét megszólító, letisztult, futurisztikus formavilág társult, egycsapásra az egyik legizgalmasabb autómárkává váltunk. Az igazi áttöréshez azonban kellett az is, hogy a piac – részben a dízelbotrány, részben a természetes evolúció hatására – nyisson az alternatív meghajtási láncok felé: a környezetbarát hibrid technológia fejlesztésében évtizedes előnnyel rendelkezünk, és világszerte több, mint egymillió hibrid autót értékesítettünk, többet, mint valamennyi prémium versenytársunk együttvéve. Mindennek köszönhetően a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Lexus a zöldülő újautó piac egyik legnagyobb nyertese: a hazai prémium hibrid értékesítések mintegy négyötödét mi visszük, miközben hazai eladásaink mintegy 98%-át teszik ki a hibridek” – avat be Kárpáti László, a Lexus magyarországi márkaigazgatója.

„Abban ugyanakkor, hogy a Lexus minden idők legjobb magyarországi értékesítéseit érte el az idei évben, miközben a márka piaci részesedése egész Európában hazánkban a legmagasabb, legalább ilyen fontos szerepe van az ügyfeleink legmagasabb színvonalú kiszolgálását és az ügyfél elégedettséget alappillérként kezelő vállalati filozófiánknak. Ebben keresve sem találhattunk volna jobb partnert Kaposváron és régiójában az ötszörös Ichiban díjas Koto Autóháznál, amelynek köszönhetően magán és flottaügyfelek még szélesebb köre ismerkedhet meg a Lexusra jellemző, az iparágban a legmagasabb színvonalúnak tartott ügyfélkiszolgálással” – véli Kárpáti László.

Az elmúlt közel három évtized igazolta, hogy a Lexus alapfilozófiája, a japán vendégszeretetet megtestesítő Omotenashi a világ minden piacán a vállalat sikerének egyik legfontosabb záloga. Az ügyfelek igényeit már előre felmérő és kiszolgáló Omotenashi éppen ezért minden szempontból kulcsfontosságú a Lexus üzletmenetében. A Lexus márkakereskedők és márkaszervizek a világ minden táján úgy fogadják és kezelik ügyfeleiket, mintha saját otthonukban látnák őket vendégül, céljuk, hogy a legtökéletesebb Omotenashi élményt nyújtani, még magasabbra emelve ezzel a Lexus legendás ügyfélszolgálatának színvonalát, és még sikeresebbé téve az üzletmenetet. Mindez megnyilvánul a márkakereskedésekben és márkaszervizekben az ergonomikus, letisztult, minden kényelmi szempontot figyelembe vevő ügyféltértől az ügyfélkiszolgálás folyamatának valamennyi legapróbb részletéig.

„Az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálása vállalatunk alapfilozófiája, amelyet a mostani kiemelkedően sikeres időszakban sem szabad szem elől tévesztenünk, hiszen ez ügyfeleink elégedettségének és ezáltal hosszútávú növekedésünk kikezdhetetlen alapja. Az ötszörös Ichiban díjas Koto Autóház ügyfélközpontú megközelítése még a Toyota és Lexus magyarországi márkakereskedői és márkaszerviz hálózatán belül is kiemelkedik, elég, ha csak a Kaposváron a szervizmunkák idejére ügyfeleiknek elsőként kínált ingyenes csereautót vagy taxiszolgáltatást, vagy szolgáltatásaik folyamatosan bővülő körét említjük. Éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy a Koto Autóháznak köszönhetően a Lexus számos elkötelezett ügyfelet szerez majd a kaposvári és nagykanizsai régióban” – fogalmaz Majtényi Dániel, a Lexus magyarországi vevőszolgálati vezetője.

Auto Bild Év Sportautója díjat nyert a Hyundai i30 N

A Hyundai i30 N az Auto Bild Sportscars olvasóit már értékesítésének első teljes évében meggyőzte: a kompakt sportautó elnyerte az áhított „nyertes import autó” címet a kisautó és kompakt kategóriában a „2018-as év sportautója” szavazáson. A Hyundai első nagyteljesítményű modelljére hét tradicionális modellel szemben- mint a Honda, Peugeot és Renault – esett a választás.

A Hyundai i30 N nagy népszerűségét (üzemanyag fogyasztás l/100 km: városi 10,7, országúti 5,9, kombinált 7,7; kombinált CO2 kibocsátás g/km: 176) az értékesítési számadatok is visszatükrözik: az N modellből csak a németországi piacon több mint 6000 gépjárművet értékesítettek.

„Az Auto Bild Sportcars olvasóinak szavazatai alapján a “nyertes import autó” elismerés nagyszerű eredmény. Ez a díj kifejezi, hogy az i30 N-nel sikeresen elértük azt a célunkat, hogy vegytiszta vezetési élményt biztosítsunk vásárlóinknak, megfizethető áron. A vevők első nagyteljesítményű modellünk iránti érdeklődése minden várakozást felülmúlt és ez a Hyundai N számára csak a kezdet” – monda Andreas-Christoph Hofman, a Hyundai Motor Europe Marketingért és Termékekért felelős alelnöke.

A Hyundai N nevét és tekintélyét a globális motorsportok világában alapozták meg. A 2015-ös kezdetek óta az N a legmagasabb szinten teljesített, sikeresen versenyezve a FIA rali-világbajnokságon, a nürburgringi VLN sorozatokon, a TCR nemzetközi sorozatokon, a Pirelli World Challenge bajnokságon, valamint a Nürburgring-i kegyetlen 24 órás versenyen. A Hyundai versenyek során tökéletesített N víziója és filozófiája életre kel a világszínvonalú fogyasztói és verseny-célú gépjárművek rendszerezett struktúrán alapuló termékportfoliójában, beleértve a nagyteljesítményű hajtásláncok és karosszéria köré épített csúcsmodelleket is, amelyek kiemelkedő gépjármű dinamikát biztosítanak.

Az új, elegáns i30 Fastback N piaci bevezetésével (üzemanyag fogyasztás l/ 100 km: városi 10,7, országúti 5,9, kombinált 7,7; kombinált CO2 kibocsátás g/ km: 176) a Hyundai tovább bővítette N termékpalettáját 2018-ban. Az új N Line sorozat, amelyet N-specifikus formatervezés és teljesítményt növelő elemek jellemeznek, tovább szélesíti a vevők számára rendelkezésre álló választékot. Ezeket a gépjárműveket azonnal fel lehet ismerni jellegzetes design elemeikről. Az N opciók pedig testre szabható alkatrészeket kínálnak azoknak a vezetőknek, akik nagyobb teljesítményre és kitüntetett figyelemre vágynak.

Detroiti Autószalon 2019: bemutatkozik a vadonatúj Lexus RC F

A Lexus októberben, a Párizsi Autószalonon leplezte le népszerű sportkupéja, a környezetbarát hibrid elektromos motorral szerelt Lexus RC legújabb generációját. Alig néhány hónappal később, januárban pedig már érkezik a modell brutális teljesítményváltozata, az RC F: a nagy várakozások övezte sportautót a Detroiti Autószalonon láthatjuk majd először, egy sokat sejtető teaser fotó azonban már napvilágot látott az autóról.

2014-es bemutatása óta a sportos megjelenésű, sokoldalú személyiséggel rendelkező RC kupé kulcsszerepet játszott az érzelemgazdag vezetési élményt ígérő Lexus életérzés megvalósításában. A Párizsban leleplezett új RC nemcsak megőrizte, de magasabb szintre is emelte a jelenlegi modell összes erényét, hála a Lexus stílusnyelv legfrissebb interpretációjának, valamint a márka kétajtós zászlóshajója, az LC kupé által ihletett, sportosabb menetdinamikának.

A megújult RC sportos, mégis elegáns külső formaterve az LC kétajtós zászlóshajó kecses dizájnjából építkezik. A belső teret érintő módosítások még intenzívebb vezetési élményt ígérnek.

Az RC megújulását az LC „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciója ihlette, amelyet a legkiválóbb minőségű kidolgozás tesz lehetővé. A külső formajegyek ugyanolyan sportosak, mint eddig, ugyanakkor az apró részletek módosításai – amelyekhez a Lexus LC állt modellt – az eddigieknél is elegánsabbá teszik az autót. Az utastérben a kiváló minőségű anyagoktól a kezelőszervek és műszerek ergonomikus elrendezéséig minden a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt szolgálja. Az RC aerodinamikai jellemzőit, abroncsait és futóművét is továbbfejlesztették, javultak a gázreakciók és a kormányérzet, s mindez hozzájárult az LC kupéval bevezetett „sportosabb és kifinomultabb” menetdinamikai filozófia megvalósulásához. Az új RC ráadásul minden eddiginél stabilabban viselkedik a legkülönfélébb menethelyzetekben. Ez magabiztos, kilengésektől mentes vezethetőséget eredményez, ami ideális hosszú távú túraautóvá teszi az RC-t, legyen szó kanyargós hegyi utakról vagy autópályáról.

A Lexus formatervezői már a Párizsban bemutatott, és a márkakereskedésekbe januárban érkező öntöltő hibrid elektromos változatnál is tetten érhető módon arra törekedtek, hogy a karosszéria dinamikus arányainak megőrzése mellett az eddigieknél jóval elegánsabbá varázsolják az RC megjelenését. Ennek érdekében mindenekelőtt olyan karakteres stíluselemeket vezettek be, mint az első lökhárító fényszóróktól kiinduló, új sarokidomai vagy a hűtőmaszk felülről lefelé haladva fokozatosan átalakuló rácsozata, ami magával ragadó optikai feszültséget kölcsönöz a kupénak. A három darab, különösen kisméretű LED fényforrásból felépülő fényszóró függőleges elrendezése, valamint az új, L-alakú LED helyzetjelzők még kifinomultabbá teszik a modell kiállását. A hátsó lökhárító sarkainál új légkivezető nyílásokat találunk, amelyek javítják a jármű stabilitását és precíz vezethetőségét. A modell szélesebb kiállása és mélyebb tömegközéppontja is azt sugallja, hogy az autó a legkülönfélébb útviszonyok mellett képes megőrizni tapadását. A hátsó lámpatestek az eddigieknél hangsúlyosabb L-alakú lencsekialakítást kaptak, ami mostantól a Lexus kupék átfogó stíluseleme lesz. A fűtés és az audiorendszer kezelőszervei szálcsiszolt kivitelt kaptak, ami még magasabb minőségi hatást kelt, míg a középkonzol két oldalán nagyobb lett, és magasabbra került a térdpárna, ezzel javult a térérzet az utastér első részében. A részletekbe menő kifinomultság jegyében a vezető tenyértámaszát is átdolgozták, felületét öltésekkel látták el. A Lexus kupék másik azonosító jegyeként az LC kupéról ismerős analóg időmérő óra jelent meg a műszerfalon. Az LC kupét meghatározó „még sportosabb, még kecsesebb” vezethetőségi koncepciót alkalmazva a Lexus mérnökei arra törekedtek, hogy a megújult RC háborítatlan vezetési élményt kínáljon. Ennek érdekében különös figyelmet fordítottak az olyan részletekre, mint a jármű aerodinamikájának tökéletesítése, vagy a felfüggesztés és a hajtáslánc finomhangolása. A még csekélyebb oldaldőlésű, stabilabb rugózás, valamint a még precízebb irányíthatóság – mindkettő az LC kupé hagyatéka – minden eddiginél sportosabbá és közvetlenebbé teszi a megújult RC-t. A jármű stabilabb irányíthatóságának záloga a továbbfejlesztett aerodinamikai teljesítmény, amelyet olyan részletek megvalósításával értek el, mint az oldalablakok keretében elhelyezett, új formájú légterelő, vagy a hátsó lökhárítóba integrált légkivezető csatorna. Az eddiginél is jobb tapadású abroncsokkal szerelt, új 19 colos keréktárcsák kiváló kormányreakciókat biztosítanak. Az új lökhárítók már lassú kimozdulásnál is jelentős csillapító erőt fejtenek ki, míg a futómű feszesebb perselyeket kapott. Az új RC-t alapos tesztprogramnak vetették alá, a futómű-mérnökök a minél jobb rugózási komfort és vezethetőség érdekében folyamatosan hangolták tökéletesre a felfüggesztést.

Miben különbözhet majd a hibrid elektromos változattól az RC F?
Az már a most napvilágot látott teaser fotót elnézve is egyértelműnek tűnik, hogy a Detroitban érkező F változatot a nyers, elemi erő és mellbevágó sportosság jellemzi majd, mind külső jegyekben, mind pedig a vezetési élmény tekintetében. Bár a mostani generációhoz hasonlóan kétségkívül egyértelmű lesz majd, hogy rokon modellekről van szó a különbség is első pillantásra felfedezhető lesz…hát még ha az ember beül az RC F volánja mögé és felbőg a V8-as motor…

A Lexus mindenesetre úgy aposztrofálja az idén 10 éves fennállását ünneplő, és már eddig is legendás sportautókat felvonultató Lexus F sorozat legújabb tagját, mint az F még izgalmasabb dimenziója. Ráadásul a teaser fotón túl a modell neve is elég sokat sejtet: Lexus RC F Track Edition…
A világpremierjét 2019. január 14-én a Detroiti Autószalonon tartó Lexus RC F Track Edition leleplezését élőben itt lehet nyomon követni: https://livestream.com/LexusInternational/Detroit2019

Ha pedig valaki a volánja mögé és beülne, az várhatóan leghamarabb jövő év második felében teheti meg, ekkor érkezik meg ugyanis az európai és így a hazai Lexus márkakereskedésekbe is.

Kipróbáltuk a Jeep újdonságait

Egész napos tesztvezetésre invitált minket a Jeep magyarországi képviselete. Az egész jelenleg aktuális Jeep range bemutatkozott, beleértve a vadonatúj Wrangler-t, a 2019-es Cherokee-t, valamint a Renegade-et is.

Az esemény a Budakeszi Vadészházban startolt: ideális kiindulópont egy ilyen jellegű téma megvalósításához. Ha jók az emlékeink, akkor jó pár évvel ezelőtt az akkor új Toyota RAV4 modellbemutatója indult innen, igaz, nem volt annyira kiterjesztett az útvonal, mint most, esetünkben.

Ugyanis egy tekintélyes, szinte minden terepfajtát lefedő útvonalat kaptunk,  checkpointokkal, cserékkel. Így ténylegesen ki tudtuk próbálni a jelenlegi Jeep palettát sárban, salakon, görngyökön, föld- és betonúton egyaránt. 

Egyértelmű, hogy a Jeep modelljei terepre termettek, ott érzik jól magukat: az autókat nem igazán lehetett zavarba hozni, annak ellenére, hogy csak egy-két modellen volt terepgumi.

Mondjuk az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy viszonylag szárazabb útfelületekkel találkoztunk, mert bár volt előzetesen csapadék, de nem annyira számottevően, hogy szélsőséges útviszonyokat kapjunk.

A nap apropója volt még, hogy a Jeep márkanagykövetei, Kovács Patrícia, Tóth Gabi és Marschalkó Dávid (Halott Pénz) összegyűjtött mesekönyvadoményokat osztott az egyik helyi óvodában.

Az ováció a vártnak megfelten minden elsöprő volt, mi pedig örömmel summáztuk, hogy ismét részesei lehettünk valami jónak, építőnek, számottevőnek.

A tesztvezetést megelőzően a sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a Jeep a leggyorsabban fejlődő márka Európában, így talán még egyedülálóbb az egész imázs, körítés. Globálisan 21 százalékos növekedést tudhat a brand magáénak, míg az EMEA nem kevesebb, mint 60.8 százalék növekedéssel büszkélkedhet lokálisan. Leszűkítve Magyarországra 70 százalék a növekedés január-október intervallumban, ami szintén figyelemre méltó adat.

Most pedig néhány mondatban vázoljuk a Jeep újdonságait a kapcsolódó sajtóanyag szerint.

Jeep Adventure Day kisfilm (WMEDIA)

Jeep Wrangler 2019

A vitathatatlan terepbajnok új Jeep®Wrangler a valaha volt legrátermettebb változat, amely a mindennapok során is a legnagyobb kényelmet és legjobb úttartást garantálja.

Kétféle négykerékhajtási rendszer – Command-Trac és a Rock-Trac, valamint új generációs Dana tengelyek, Tru-Lok elektromos első és hátsó differenciálzárak, Trac-Lok önzáró differenciálmű, és szétkapcsolható elektronikus első stabilizátor – kapható. 

A modern formaterv magán hordozza az eredeti és ikonikussá vált Wrangler stílusjegyeit. Kapható többféle új tetőmechanizmus.

Európában kétféle új motor érhető el a modellhez: a 2,2 literes MultiJet II turbódízel és a 2,0 literes turbós benzinmotor. A Wrangler mindkét motorjához új, nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, illetve szériatartozék a Stop-Start technológia (ESS). 

Modern technológiák a fedélzeten: új LED-es fényszórók és hátsó lámpatestek, új Uconnect rendszer Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal, valamint 12,7 (5 col), 17,8 (7 col) vagy 21,3 (8.4 col) cm átlójú érintőképernyők. 

Számos biztonsági rendszer: holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, elektronikus stabilitáskontroll (ESC) elektronikus borulásgátlóval és négy légzsák.

Több mint 180 exkluzív Mopar tartozékkal szabható személyre a vadonatúj Jeep Wrangler.

Jeep Cherokee 2019

A legjobb közepes méretű SUV evolúciója: új dizájn és minden korábbinál modernebb technológiát jelent

Felfrissített belső tér új anyagokkal, rengeteg tárolóhellyel és nagyobb raktérrel: minden megújult, ahogyan az elvárható volt.

Az európai modellekben a 2.2 literes MultiJet II dízelmotor kétféle változatban, 150 és 195 lóerővel kapható.

Az új 2.0 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor körülbelül 270 lóerős lesz, az európai piacra 2019-ben érkezik.

Összesen háromféle intelligens összkerékhajtási rendszerrel rendelkezik.

Elérhető a negyedik generációs Uconnect rendszer, amely magában foglalja az Apple CarPlay és Android Auto technológiákat.

Számos biztonsági technológia: aktív ütközés előrejelző, gyalogosgázolást megakadályozó vészfékezés, fejlett vészfékasszisztens, Adaptív Tempomat-Plus, LaneSense sávtartó asszisztens, holttérfigyelő rendszer, hátsó keresztirányú forgalomérzékelő, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, aktív sebességhatároló és nyolc légzsák.

Európában a Longitude, Limited és Overland kivitelek kaphatók szeptembertől, míg a Sport és a feltartóztathatatlan Trailhawk változatok 2019-ben érkeznek.

Több mint 90 eredeti Mopar tartozékkal szabható személyre az új Cherokee.

Jeep Renegade 2019

Új motorcsalád: jobb teljesítmény, kisebb fogyasztás

Az új 2019-es Renegade lesz az első Jeep modell, amelybe beszerelik a gazdaságos, de nagyteljesítményű új benzines motorcsaládot. Az 1.0 literes motor 120, míg az 1.3 literes változat 150 vagy 180 lóerővel lesz elérhető. A motorpalettát az 1.6 literes 120, valamint a 2.0 literes 140 és 170 lóerős részecskeszűrővel szerelt MultiJet II turbódízelek teszik teljessé.

Egyedi, autentikus dizájn

Az új kompakt Jeep SUV formanyelve modern értelmezése a Jeep márka ikonikus dizájnjának. A Renegade megjelenése egyszerre fejezi ki a modell remek terepképességeit, a nagyvárosi funkcionalitást és a szabadság életérzését. A legfontosabb külső újdonságok a LED-es fényszórók és az új, 19 collos keréktárcsák. Az utastérben a fokozott használati érték és a nagyobb kényelem a szembetűnő.

A terepezés szerelmeseinek

A Jeep modellek legendás terepképességeiről kétféle 4×4-es hajtás – a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low – gondoskodik.

A városi kalandozásokhoz

Az új Renegade megkapja a negyedik generációs Uconnect rendszert, amely 12,7, 17,8 és 21,3 centiméter (5, 7, 8,4 col) átlójú érintőképernyővel, valamint Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással rendelkezik.Teljes biztonsági felszereltség

Az aktív és passzív biztonságot olyan modern technológiák teszik teljessé, mint a sávtartó asszisztens, az intelligens sebességtartó és jelzőtábla felismerő (ezek a teljes palettán az alapfelszereltség részét képezik), illetve az ütközés-előrejelző és az aktív vészfékasszisztens (ezek a Limited modellen alapárasak).

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja.

Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.

Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország

Utómunka hardver: Acer, ASUS

Opel, 2019: villamosítás és nagy jubileum a tervek közt

2019 különleges év lesz az Opel számára: a gazdag hagyományú márka nemcsak az autógyártásának 120-adik évfordulóját ünnepli, hanem jól rákapcsol modellpalettájának villamosítására is.

Már 2019 első felében mindjárt két elektromos modell lesz rendelhető: az új Corsa akkumulátoros-villanyautó variánsa, valamint Grandland X SUV, konnektoros hibridként. „Elektromos lesz az Opel! Ezt jelentettük be PACE! vállalati tervünk ismertetésekor, és most már megvalósul“, mondta az Opel vezérigazgatója, Michael Lohscheller.

Különösen a Corsa ad lendületet jövőre az Opelnek. A bestseller, amelynek első generációja már 1982-ben színre lépett, teljesen új fejlesztésként jelenik meg, és először lesz elektromos változata is. Lohscheller versenyképes árat ígér: „Az új Corsa széles vevőkörnek teszi elérhetővé az e-mobilitást. Valódi villany-népautó lesz!“

Nagyobb férőhelyet igénylő, és a SUV-érzést kedvelő vevők a Grandland X 2019-ben rajtoló konnektoros hibrid kivitelét választhatják. A következő évtől Eisenach-ban készülő jármű 300 lóerő rendszerteljesítményt és elektromos összkerékhajtást nyújt.

Lohscheller további bepillantást is enged az Opel ambíciózus villamosítási terveibe. A jövőre debütáló szintén teljesen új Vivaro 2020-ban jön ki akkumulátoros-elektromos furgonként is.

Lesznek újdonságok az Opel Mokka X rajongóinak is. A sikeres szubkompakt SUV utódja 2020-tól gördül le a futószalagról. Rögtön a termelés első pillanatától lesz teljesen elektromos variánsa: „Következetesen folytatjuk járműválasztékunk villamosítását“ – hangsúlyozta Lohscheller.

Az innovációkat mindenkinek elérhetővé tevő márkafilozófia régóta áll középpontban az Opelnél, és így van most is, a „120 éves autógyártás“ jubileum megünneplésekor. 1899-ben, négy évvel a cégalapító Adam Opel halála után indította be, Carl, Wilhelm és Friedrich fiai tanácsára Sophie Opel az autók előállítását. Ami 120 éve a rüsselsheimi műhelyben 65 darab Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann“ megépítésével kezdődött, valódi sikertörténet lett, máig több mint 70 millió gépkocsi legyártásával. Az Opel kezdettől azt tűzte ki célul, hogy a lehető leghatékonyabb és legjobb minőségű autóit széles vevőkör vásárolhassa meg.

Az elmúlt 120 évben sok legendás modellt vitt piacra az Opel. Rüsselsheimi mérföldkő volt a Laubfrosch, az Admiral, a Kadett, a Rekord és a Manta éppúgy, mint a GT. Iránymutató fejlesztésnek számított például 1935-ben az Opel Olympia, Németország első nagy sorozatban gyártott önhordó acélkarosszériás autója. 1989-ban jelent meg szériában a hármas hatású katalizátor, majd 1995-től valamennyi Opel személyautót elláttak már teljes méretű légzsákokkal. Az adaptív IntelliLux LED® mátrixvilágítás 2015-ben vonult be az Astrával a kompakt szegmensbe.

Hogy vevőivel együtt ünnepelhesse a kerek születésnapot, külön a jubileumra az Opel programjába vett egy „120 éves“ különkiadás-sorozatot. Számos ilyen modell lesz kapható, a legtöbb piacon már megrendelhetők. A „120 éves“ kivitelben alapfelszerelés lesz sok élvonalbeli technikai-, design- és komfort-részlet – különösen attraktív árért.

Az óriási kereslet miatt már Lengyelországban is gyárt ultramodern hibrid részegységeket a Toyota

A Toyota megkezdte a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásának fontos részegysége, a sebességváltó-differenciálmű egység gyártását a Toyota lengyelországi, wałbrzychi üzemében.

Ez az első olyan, nem Ázsiában működő gyár, ahol ilyen típusú, a világ jelenlegi csúcstechnológiáját képviselő hibrid hajtáslánc-részegység készül. A lengyelországi termelés komoly piaci igényeket elégít ki: míg a környezetbarát hibrid elektromos hajtást két évtizede világhódító útjára indító Toyota egymilliomodik hibrid autójának eladására 10 évet kellett várni, ma már évente több, mint másfél millió hibrid Toyota és Lexus talál gazdára világszerte, ennek közel egyharmada Európában.

A Toyota és prémium márkája, a Lexus az elmúlt két évtizedben már közel 13 millió hibrid elektromos autót értékesített világszerte, amelyből mintegy 2,1 millió Európában talált gazdára, mára pedig a kontinens a világ legzöldebb autógyártójának tartott japán konszern hibrid eladásainak közel egyharmadát adja. Idén a piac legszélesebb, világszerte 35, Európában 16 modellből (2019-től 20 modell) álló hibrid elektromos modellportfólióját kínáló, és a világszintű hibrid eladások mintegy 70%-át jegyző Toyota és Lexus együttes hibrid eladásai megközelíthetik az 1,7 millió darabot. Az ebből Európában gazdára találó közel félmillió hibrid elektromos autó legyártásában kiemelt szerep jut majd a lengyelországi gyárnak. A sebességváltó-differenciálmű egység ugyanis a hibrid hajtáslánc létfontosságú része, a Lengyelországban gyártott egységeket a vadonatúj Toyota Corolla Hybrid és a Toyota C-HR Hybrid modellekbe szerelik majd be. Az alig két éve bemutatott Toyota C-HR mára a világ legnépszerűbb hibrid autója, a jövőre érkező, és a C-HR-hez hasonlóan a világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával szerelt vadonatúj Corolla hibrid eladásai pedig még ennél is sikeresebbek lehetnek, tekintve hogy az elődmodell Corolla évek óta a világ legnépszerűbb autója.

Az új befektetés jelentős mértékben hozzájárul ahhoz, hogy a lengyel autóipar fontos szereplővé váljon a hibrid elektromos járművek gyártásában: a jelenlegi és más, a közelmúltban eszközölt befektetések révén körülbelül 600 új munkahely jön létre, a Toyota eddigi lengyelországi befektetéseinek összege immár meghaladja az egymilliárd eurót. A negyedik generációs hibrid sebességváltó-differenciálmű egységek a lengyel Wałbrzych városban működő Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) üzemében beinduló gyártása jelképezi a Toyota azon tervének első fázisát, hogy lengyelországi üzemeiben meghonosítja a fejlett hibrid technológia és a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemez gyártását. Ezzel a lengyelországi gyártókapacitás a Toyota elektromos hajtási stratégiájának felgyorsításában is fontos szerephez jut. A TMMP a Toyota első olyan üzeme Ázsián kívül (és a második Japánon kívül), amelyet a vállalat alkalmasnak ítélt a fejlett technológiájú sebességváltó-differenciálmű egységek gyártására. A sebességváltó-differenciálmű egység teremti meg az elektromotorok és a belsőégésű motorok közti együttműködést, vagyis a hibrid hajtáslánc létfontosságú részét képezi.

“2000-ben, első hibridünk piacra dobásával elindítottuk Európát az elektromos autózás felé vezető úton. Ma már majdnem minden második eladott autónk hibrid, és ez az arány folyamatosan növekszik. A hibrid hajtás a Toyota egyik fontos megkülönböztető terméke, és fontos része nagyívű elektromos hajtási stratégiánknak, amelynek értelmében 2030-ig több mint évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autót akarunk értékesíteni világszerte, és évente 1 millió nulla károsanyag-kibocsátású járművet szeretnénk eladni” – fogalmaz Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Idén is Forddal jár Joulupukki, az igazi finn Mikulás

A hétvégén ismét megérkezett Budapestre Joulupukki, a finn Mikulás, aki a Finnagora Finn Kulturális Intézet szervezésében tizenhatodik alkalommal jár hazánkban.

Joulupukki egyhetes programja alatt több városba és kisközségbe látogat el Magyarországon, ahol a nyilvános találkozók mellett iskolákat, óvodákat és árvaházakat és anyaotthonokat is felkeres, amiben immáron tizenhárom éve az Autó-Nexus Ford márkakereskedés lesz segítségére.

A finn Mikulás, akit magyarországi körútján az idei évben is egy különleges ’Joulupukki-mobil’, egy egyedi módon felmatricázott Ford Tourneo Custom szállít a különböző helyszínekre. A finn Mikulás idén szorosan együttműködik a magyar karitatív akcióval, a Mikulásgyárral is. A hazai jótékonysági esemény szervezői mindenhová elkísérik Őt. A Mikulásgyár szervezői egy vadonatúj Ford Connect puttonyos személyautóval viszik a rászorulóknak szánt adományokat a látogatások helyszíneire.

Az Autó-Nexus és az igazi Mikulás

Joulupukki 2002 óta immár hagyománnyá vált magyarországi körútjai során immár több százezer gyermekkel találkozott és sok-sok gyermeket ajándékozott meg, mosolygósabbá téve december elejét, és meghittebbé varázsolva a szeretet ünnepére való készülődés heteit. A lappföldi Mikulás idén is mindent megtesz majd, hogy minél több apróság számára szerezzen örömöt. Ebben ezúttal is elengedhetetlen volt az Autó-Nexus Kft. Ford márkakereskedés támogatása, amely immáron tizenharmadik alkalommal biztosított szállítójárművet az Igazi Finn Mikulás számára, a gyerekek nem kis örömére, hisz a Tourneo Custom-ban rengeteg ajándék elfért.

„Nagy öröm számunkra, hogy az Autó-Nexus Kft. a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. támogatásával több, mint tíz éve segédkezhetett abban, hogy Joulupukki az ország számos helyére eljutva minél több gyermek számára szerezhessen örömet a szeretet ünnepére készülve. Semmihez sem fogható az apróságok sugárzó arca, amikor megpillantják a ’Joulupukki-mobiljából’ kiszálló Igazi Mikulást” – mondta el Császár Gábor, az Autó-Nexus Kft. ügyvezető igazgatója.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK