Főoldal Blog Oldal: 236

Párizsi Autószalon 2018: a vadonatúj Toyota Camry népszerű lehet az európai flottapiacon

A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Toyota Camry Hybrid a letisztult, stílusos megjelenést és a prémium kategóriát idéző komfortot a legfejlettebb aktív biztonsági rendszerekkel, és ami a legfontosabb, a legújabb generációs környezetbarát öntöltő hibrid hajtáslánccal ötvözi.

Ez egyedülálló ajánlatot jelent a felső középkategóriás autók (D/E szegmens) vállalati flottaértékesítések által dominált európai piacán, amelyet különösen sújt a dízel értékesítések mélyzuhanása.

A aktuális piaci változás, ami a dízelmotorokat sújtja, kikövezte az utat az új Camrynek, hogy 14 év után újra bemutatkozzon Nyugat-Európában. A legendás modell érkezésével a Toyota megerősíti jelenlétét a felső középkategóriás (D/E) szegmensben, a négyajtósok piacán, ahol nagy teljesítményű, öntöltő környezetbarát hibrid hajtásláncának köszönhetően az új Camry Hybrid egyedülálló ajánlatot képvisel. Az érkező új szedánnal immáron nyolctagúra bővül a Toyota európai hibrid elektromos kínálata.

A vadonatúj Camry az 1982-es bemutatkozása óta számtalan nemzetközi díjat és elismerést begyűjtő sorozat nyolcadik generációja. A modellt eddig világszerte több mint 100 országban árusították, a teljes értékesítési darabszám meghaladja a 19 milliót. Több mint 700,000 darabos éves eladásával a Camry továbbra is a világ legkelendőbb D/E kategóriás szedánja (és a világelső Corolla valamint a világ legnépszerűbb SUV-jának számító RAV4 mellett évről évre egyike a világ 10 legépszerűbb autójának).

Az új Camry olyan alapvető értékekre épít, mint a szegmensben kiemelkedő QDR (minőség, tartósság, megbízhatóság), a csendesség és a kifinomult vezethetőség – de teljesen megújult külsővel és belsőtérrel, kiemelkedő kényelemmel és helykínálattal, csúcsminőségű hajtás-technológiával és a vezetési élmény új szintre emelésével kiegészítve. A Camry legújabb generációjával bemutatkozik a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemezre tervezett, formára és műszaki tartalomra is koncentráló filozófia. Ezt a járműre és a hajtásláncra következetesen alkalmazva, a TNGA-val megvalósítható a felhasználók által kedvelt ’fun to drive’ karakter, mégpedig úgy, hogy a csábító stílus mellé kiváló minőség, magas szintű hatékonyság, fejlett technológia és kiváló környezeti teljesítmény is társul.

Karcsú, elegáns, mégis agilis külső

Stílusában az új Camry merész és feltűnő, harmonikus keveredése a sportos éleknek és töréseknek a sima lemezfelületeken. Szemből a márka bátor evolúciója ölt testet a katamarán stílusú lökhárítóban is. A vékony és mély felső rácsozat kiemeli a Toyota emblémát, és a végein magába foglalja a keskeny Hi-LED fényszórókat. A nagy, trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót, csak az alsó sarkok maradnak szabadon, közrefogva a hűtőrácsot, miközben kettős hajótestű katamaránként emelkednek ki, hangsúlyozva az új Camry Hybrid nyomtávját és szélességét. Magát a hűtőrácsot vízszintes pálcák alkotják, melyeket úgy terveztek, hogy vizuálisan erősítsék a katamarán hatást, valamint agresszivitással és presztízzsel ruházzák fel a széles, alacsony frontrészt. Oldalnézetből az alacsony gépháztető és tetővonal kombináció szintén alacsony övvonallal párosul, ami olyan hatást eredményez, mintha a karosszéria lefelé húzná a tetővonalat. Ez vizuálisan hozzájárul ahhoz, hogy az új Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön. A kényelem érdekében a tetővonal hosszan elnyúlik, így a tengelytávon túl nem nyúló kompakt oldalüvegezés egyedülálló sportos stílust teremt. A farrész a hátsó kerékívek között kiemelkedő vállakkal befelé keskenyedik. Lent, a lökhárítónál a sarkokhoz húzott LED-es hátsó lámpák tovább hangsúlyozzák az új Camry szélességét, dinamikus kiállását.

Ergonómikus, prémium színvonalú utastér

Az új Camry belsejét megfontoltan úgy tervezték, hogy gondosan ötvözze a funkciót, a stílust és a szakértelmet. Érzéki vonalaival az új műszerfal ideális kombinációja az ergonómiának és a vezetőközpontú környezetnek, miközben az első utasnak tágas teret kínál. A letisztult elrendezéssel, a finoman kidolgozott textúrákkal és az anyagok következetes felhasználásával az utastér kiemelkedő minőséget és presztízst sugároz. Az audiorendszer, a klímaberendezés vezérlője és a fedélzeti tájékoztató és szórakoztató rendszer 8 colos képernyője észrevétlenül, hézagmentesen simul bele a középkonzol teljesen sötét, zongoralakk fekete felületébe. Az autó Human Machine Interface (HMI) rendszere három könnyen leolvasható képernyőből áll: a kiválóan látható, színes, 10 colos head-up kijelzőből, a 7 colos multi-információs kijelzőből, és a középkonzolon elhelyezett 8 colos képernyőből, amely magába foglalja a Toyota Touch® 2 multimédiás rendszer legújabb változatát. A jobb funkcionalitás, megjelenés és kellemesebb tapintás érdekében a kapcsolókat teljesen újratervezték. Gondosan alakították ki kezelőszervek formáját és ergonomikusan helyezték el azokat, beleértve a kiváló minőségű, selyemfényű fémkapcsolókat is. A sima textúrájú felületek és a műszerfal kivitelezésének minősége egyértelműen magas szintű precizitásról tanúskodik. A valóságban a tágas utastér minden felülete kiváló minőségű, puha tapintású, alápárnázott, rugalmas bőrt, elegáns fa díszléceket vagy újonnan kifejlesztett szaténkróm dekorációt vonultat fel. Elérhető a szintén új tigrisszem dekoráció is: ennek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé. A vásárlók bőr vagy szövet kárpitozás, valamint kétféle belső színvilág közül választhatnak: bézs (bőr), sötétszürke szőnyeggel és a műszerfal felső részénél kétféle árnyalatú bézzsel; valamint fekete (szövet vagy bőr), amely hangsúlyosan kiemeli az utastér új szaténkróm betétjeit. Az új GA-K padlólemez rugalmasságnak köszönhetően az első üléseket teljesen áttervezték, így kényelmesebben és határozottabb oldaltartásúak is. Hátul kétféle kialakítást valósítottak meg: 60:40 arányban osztottan dönthető támlákkal, illetve 40:20:20 arányban osztott, elektromosan állítható, széles fejtámaszokkal felszerelt ülésekkel. Az utóbbi változathoz középen széles hátsó kartámasz is jár a nagyobb komfort érdekében. Az elektromosan állítható üléseknél elérhető a kartámaszba beépített kapacitív érintőképernyő, amivel a klíma, az audiorendszer és az ülésállítás is vezérelhető. Az új megoldású, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel a lengéscsillapítók csak kevés helyet vesznek el a csomagtérből, így az új Camry poggyászterének befogadóképessége 524 liter.

Vadonatúj, környezetbrát 2,5 literes hibrid elektromos hajtáslánc

Az új Camry Hybrid 2,5 literes, öntöltő hibrid hajtáslánca ötvözi a hatékony üzemanyag-felhasználást, az alacsony károsanyag-kibocsátást és a halk működést, s mindezt magasabb teljesítmény és jobb reakcióképesség, rugalmasság mellett valósítja meg. A Camry Hybrid teljesítménye 160 kW/218 LE, CO2-kibocsátása alacsonyabb 98 g/km-nél, és vegyes fogyasztása is csupán 4,2 l/100 km. Az új 2,5 literes, négyhengeres ’Dynamic Force’ benzinmotor magasabb teljesítményű az elődjénél, simább és kifinomultabb működésű, termikus hatásfoka pedig világelső, 41%-os. Az erőforrás felsorakoztatja a Toyota legfejlettebb technológiáit: a szívó- és kipufogóoldali Dual VVT-i vezérlést intelligens, elektromotoros VVT-iE vezérléssel kiegészítve, és a D-4S közvetlen befecskendezést az optimális teljesítmény, valamint az alacsony emisszió és fogyasztás érdekében. Az új Toyota hibrid rendszer (THS II) része az új szekvenciális Shiftmatic sebességváltó is, amivel a vezető a középkonzolon lévő karral egy hatfokozatú automata váltómű működését imitálhatja az élvezetesebb vezetési élmény érdekében.

Meggyőző menetdinamika

A Camry kiváló dinamikai képességeinek és magas szintű menetkomfortjának kulcsa a vadonatúj, globális TNGA-bázisú GA-K padlólemez. A torziós merevség sokat nőtt, új a hátsó multilink felfüggesztés, továbbá a korábbinál lényegesen alacsonyabb a súlypont. A könnyű, de rendkívül merev karosszéria torziós merevsége 30%-kal javult az elődhöz képest. Szintén fontos szerepet játszik a Camry merevségében és kezes viselkedésében az új fejlesztésű, négypontos motortartó rendszer, amely jelentősen csökkenti az erőforrás rezgéseit. Az új felfüggesztés elöl MacPherson konstrukciójú, hátul kettős keresztlengőkaros, amely a vezetési élményt meghatározó kiváló stabilitást és kanyartulajdonságokat eredményez, továbbá olyan magas szintű menetkomfortot, amely túlmutat a szegmens többi képviselőjén. Mindemellett az is nagyon fontos, hogy a GA-K padlólemezzel ideálisan alacsony súlypont érhető el, amellyel javítható a vezetési élmény, pontosabb, precízebb az irányítás, és csökkennek a karosszéria nem kívánt mozgásai is. Ennek eredményeképpen a Camry magassága (és a gépháztető magassága is) csökkent, az utastér pedig alacsonyabbra került.

A biztonság sosem tapasztalt szintje

Az új Camry az aktív és passzív biztonsági rendszerek széles skáláját kínálja. Minden modellhez alapáron jár a ‘Toyota Safety Sense’ csomag, olyan aktív biztonsági technológiákkal, amelyek a forgalomban hatékonyan segítik az ütközések elkerülését. A hatékony észlelés érdekében kamera és milliméteres hullámhosszú radar dolgozik együtt.

A Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt új Camry rendelkezik gyalogosfelismerő ütközés-megelőzővel, adaptív sebességtartóval, a kormányzásba is beavatkozni képes sávelhagyásra figyelmeztetővel, automatikus távfény-vezérlővel és jelzőtábla-felismerővel. A kibővített vezetéstámogató és biztonságnövelő rendszer része a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolóradar, a tolatókamera (parkolási segédvonalakkal), valamint a teljes körű fék- és kipörgésgátló felügyeleti rendszer. A Camry vázszerkezetét úgy tervezték, hogy hatékonyan elnyelje és eloszlassa a frontális, az oldal- és a hátsó ütközések energiáit, lehetőség szerint megakadályozva a nagy szilárdságú kabin deformálódását. Az újonnan kifejlesztett ’lebegő sziget’ gépháztető belső szerkezete és ütéslenyelő burkolata hatékonyan járul hozzá a gyalogosvédelemhez.

Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát

Siker az Automotive Brand Contest versenyen: a Német Formatervezési Tanács az Audi termékkommunikációval foglalkozó csapatát díjazta a műszaki folyamatok és komplex technológiák magas színvonalú és innovatív vizualizációjáért, megjelenítéséért.

A prémium márkát a tekintélyes formatervezési verseny digitális kategóriájában jutalmazták a győzteseknek járó elismeréssel a „Virtuális Kiállítás” elnevezésű kommunikációs eszközért.

„Az Audi a kommunikáció területén is A haladás technikáját képviseli” – nyilatkozta Udo Rügheimer, az Audinak a modellsorozatok, innováció és technológia területeiért felelős kommunikációs vezetője. „A digitalizáció terén történt előrelépések teljesen új lehetőségeket nyitnak meg az egyes technológiák konkrét előnyeinek és eredményeinek lehető leglátványosabb bemutatásában.”

Az Audi termékkomunikációval foglalkozó részlege már régóta alkalmazza a hagyományos kiállítási eszközöket az autóipari technológiák bemutatásánál. A kiállítási tárgyak digitalizációja pedig logikus következménye a járművek és környezetük kapcsán egyre szaporodó digitalizációs törekvéseknek.

Az Audi termékkommunikációs csapata virtuális kiállítást készített a Műszaki fejlesztési részleg saját CAD adatai alapján. Egész helyiségeket megtöltő holografikus animációk mutatják be a műszaki részleteket és működési elveket didaktikai szempontból hatékony és emlékezetes módon. Az Audi sajtóosztálya jelenleg is használja a Microsoft HoloLens virtuális valóság szemüvegét ennek a „kevert valóságnak” a megfigyeléséhez. A négykarikás márka ezeket az új lehetőségeket elsősorban sajtóeseményein használja, ahol az Audi szakértői a vendégekkel folytatott párbeszéd során mutatják be „A haladás technikájának” legújabb eredményeit.

A virtuális kiállítások alkalmazása szintén előnyös a logisztika, a rugalmasság illetve maga a prezentáció szempontjából, ezen kívül a frissítése is könnyebb, mint a hagyományos eszközöké.

A pontos tervezői adatokon alapuló virtuális kiállítási elemek nem csupán élethű illusztrációként szolgálnak az egyes rendszerek működése kapcsán, de pontos belső képet kínálnak a megfigyelőnek az egyes műszaki megoldásokról. Segítségével például képet kaphat a külső szemlélő az Audi e-tron töltési és hőkezelési rendszerének együttműködéséről vagy megértheti az Audi A6 lágy-hibrid rendszerében rejlő lehetőségeket.

A technológia közvetítésének ez az innovatív koncepciója győzte meg az Automotive Brand Contest zsűrijét is, amely az Audi kommunikációs csapatát győztes díjjal jutalmazta a digitális kategóriában. A Német Formatervezési Tanács ezen a megmérettetésen a kiemelkedő kommunikációs és termék megoldásokat díjazza, illetve kiemeli a márkák illetve a márka dizájn alapvető jelentőségét az autóipari ágazaton belül. A díjátadó ceremóniára október 2-án, a 2018-as Párizsi Autószalonon került sor.

Carlos Sainz, Cyril Despres és Stéphane Peterhansel is a MINI színeiben indul a 2019-es Dakar Ralin

Mindhárom legenda a MINI John Cooper Works Buggy versenyautó volánja mögött száll versenybe az újabb győzelemért.

A MINI Motorsport és elsőszámú versenypartnere, az X-raid istálló 2018. október 2-án bejelentette, hogy a 2019-es Dakar Ralira három legendával bővítik a brit prémiumgyártó színeiben versenyző pilóták névsorát. A spanyol Carlos Sainz, a francia Cyril Despres és az ugyancsak francia Stéphane Peterhansel hármasa együtt nem kevesebb, mint húsz abszolút Dakar-győzelemmel a háta mögött ül be az X-raid MINI JCW csapat színeiben induló MINI John Cooper Works Buggy versenyautók volánja mögé, hogy a 2019. január 6-17. között megrendezendő Dakaron újabb fényes trófeával gyarapítsák gyűjteményüket.

A Dakar Rali 10 etapból és összesen 5 000 versenykilométerből álló, jövő évi felvonásának kizárólag Peru homokdűnéi adnak otthont, az X-raid istálló által kidolgozott és megépített, 2018-ban bemutatott MINI John Cooper Works Buggy versenyautókat pedig Carlos Sainz, Cyril Despres és Stéphane Peterhansel érkezésére részletekbe menően tovább fejlesztették.

Cyril Despres öt alkalommal hódította el motorkerékpáron a Dakar Rali abszolút győzelmét (2005-ben, 2007-ben, 2010-ben, 2012-ben és 2013-ban), mígnem 2015-ben négy kerékre váltott. Az elmúlt három esztendőben a francia kiválóság autóban is számos ralisikert könyvelhetett el, amelyek közül a legkiemelkedőbb a masszív megpróbáltatásokkal tűzdelt Silk Way Rally 2016-os és 2017-es aranyérme. A három legenda közül Despres és Carlos Sainz 2018. október 3-9. között, a 2018-as FIA Cross Country Világkupa tizedik felvonásaként megrendezett Rallye Oilibya du Maroc futamon versenykörülmények között is megízlelheti az X-raid MINI JCW csapat színeiben induló MINI John Cooper Works Buggy versenyautókat.

Stéphane Peterhansel nem véletlenül kapta a „Mr Dakar” becenevet, hiszen a francia pilóta már tizenhárom alkalommal diadalmaskodott a világ legkeményebb terepraliján. Mint a legtöbb legenda, Dakar-pályafutását Peterhansel is két keréken kezdte, amelyen hat győzelmet aratott. Versenyautóval jelenleg hét abszolút Dakar-győzelemnél jár, ráadásul a brit prémiumgyártó technológiája sem ismeretlen számára: Peterhansel 2012-ben és 2013-ban is a MINI ALL4 Racing versenyautó volánjánál ünnepelte első helyezését a Dakaron.

Carlos Sainz a Dakar aktuális bajnokaként érkezett meg a MINI családjába: a spanyol pilóta abszolút győzelmét követő ünneplés 2018 januárjában legalább annyira fantasztikusra sikerült, mint első alkalommal, 2010-ben. Az 56 éves klasszis Cyril Despres-hez hasonlóan, Marokkóban kezdi meg a 2019-es Dakar Rali előtti felkészülést a MINI John Cooper Works Buggy volánjánál.

„Új az autó, új a csapat és új a navigátor is, de a szenvedélyem és a motivációm a régi. Nagyon várom már, hogy megismerkedjünk a MINI John Cooper Works Buggy versenyautóval. 2019-ben jóformán csak homokban versenyzünk majd, amely nem hagy teret a hibázásnak. Peru dűnéi rengeteg alkalmat biztosítanak majd nekünk arra, hogy megakadjunk vagy elássuk az autót, a következő Dakar így minden bizonnyal extrém intenzív próbatétel lesz” – nyilatkozta Cyril Despres.

„Két győzelmem már van a Dakaron az X-raid istálló színeiben, mindkettőt szép emlékként őrzöm. Boldog vagyok, amiért visszatérhetek a csapathoz Carlos és Cyril oldalán. Roppant izgatott voltam, amikor először beültem a MINI John Cooper Works Buggy versenyautó volánja mögé: hatalmas élmény és nagyon egyszerű vezetni. A következő Dakarnak egyetlen ország ad otthont: Peru egy nagyon érdekes, csodálatosan szép ország, hatalmas dűnéi és nyitott sivatagai azonban felettébb izgalmassá teszik majd a futamokat” – mondta Stéphane Peterhansel.

„Az új csapat színeiben és az új autó volánja mögött új kihívással is nézek szembe, de optimista vagyok a tekintetben, hogy kiválóan leküzdjük majd. Tökéletesen felkészültünk. Imádom az új autó körüli munkálatokat, mert minden tekintetben a legjobbat hozzuk ki a technikából, és ez mindig izgalmas feladat. Örülök a MINI John Cooper Works Buggy versenyautónak, és még bőven van időnk finomítani rajta” – így Carlos Sainz.

„Carlos, Cyril és Stéphane triója minden kétséget kizáróan egy álomszerű mesterhármas, hatalmas versenytapasztalattal. Carlos Sainz rengeteget segít nekünk a MINI John Cooper Works Buggy versenyautó fejlesztési munkálataiban, amely minden korábbinál előbbre visz minket. Stéphane egy régi barát, akit meleg szívvel és nagy örömmel köszöntünk ismét a csapatban. Cyril megmutatta, hogy mi mindenre képes, izgatottan várom hát, hogy az X-raid istálló színeiben mennyire tudja mindezt átültetni a gyakorlatba” – fogalmazott Sven Quandt, az X-raid istálló igazgatója. „Az elmúlt hónapokban a MINI John Cooper Works Buggy kielégítő eredménnyel abszolválta a számtalan tesztkilométert, így izgatottan várjuk Cyril és Carlos marokkói bemutatkozását” – tette hozzá.

Párizsi Autószalon 2018: a Kia újdonságai

A Párizsi Autószalonon a Kia Motors ma bemutatta az új ProCeed-et, valamint a Ceed és a ProCeed nagyteljesítményű GT változatát és a Ceed GT Line kivitelét is. A teljesen elektromos hajtású e-Niro Európában szintén most látható először.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, az újdonságokkal kapcsolatban kiemelte: “Új modelljeink hűen tükrözik azt a lelkesedést és elhivatottságot, ami minket is hajt és hajtott a megtervezésükkor. A ProCeed maga a tiszta érzelem, a Ceed GT a vezetés szerelmeseinek autója, az e-Niro pedig azért különleges, mert elhozza a tisztán elektromos hajtást a crossoverek világába is.”

A Kia valamennyi új modelljére érvényes a márka egyedülálló, 7 éves, 150 000 km-es garanciája, amely az e-Niro akkucsomagjára és hajtásláncára is kiterjed.

Az új Kia ProCeed az utazóautók tágasságát és sokoldalúságát ötvözi látványos formatervvel, egy ötajtós shooting brake karosszériájában.

Akárcsak a második generációs háromajtós kupé – a Kia pro_cee’d – esetében, az új ProCeed tervezése és fejlesztése is Európában zajlott. Az autó tervezői, fejlesztői és a csapat többi tagja is a Kia németországi, Frankfurtban működő központjában dolgozott, a ProCeed gyártásának helyszíne pedig Zsolna, a márka szlovákiai üzeme lesz. Az új modell a Kia Ceed és Ceed Sportswagon mellé érkezik a kínálatba.

Az új Kia ProCeed továbbviszi a második generációs pro_cee’d szellemiségét és sportosságát. Shooting brake formájával kiváló alternatívája a tradicionális, háromajtós ferdehátúaknak, ugyanakkor kompakt méreteiből adódóan rendkívül agilis viselkedésű is. Egy kupé DNS-ével felvértezve, a ProCeed alacsonyabb és hosszabb is, mint az ötajtós Ceed és a Sportswagon. Mindazonáltal ezt a megdöbbentő vizualitást sokoldalúsággal ötvözi, olyan unikális, “meghúzott” sziluettel, amely mindentől eltér a családi autók között.

A ProCeed utastere ugyanolyan ergonomikus kialakítású, mint a többi Ceed-é. A belső teret csúcsminőségű, puha tapintású anyagok, fém dekorációk és vízszintes tagolású műszerpult jellemzi.

A Kia infotainment rendszerének 7,0 colos ‘lebegő’ érintőképernyője a középkonzol tetején ül, alatta az audio, a fűtés és a szellőzés kapcsolói. A középkonzol a jobb kezelhetőség érdekében kissé a vezető felé fordul.

Emilio Herrera elmondta: “A ProCeed merészen új irányba mozdítja el a Ceed-családot. Ahol a Ceed Sportswagon gyakorlatiasabb, ott a ProCeed pároknak vagy fiatal családoknak nyújtja egy kombi térkínálatát és sokoldalúságát, érzelmeket kiváltó formákkal, kategóriájában egyedülálló módon.”

A ProCeed gyártása novemberben indul, a kizárólag európai értékesítés kezdete 2019 első negyedéve lesz.

A ProCeed GT-vel egy időben most bemutatott Ceed GT nem csak a vezetés élvezetét kínálja, megjelenésében is különbözik a Ceed-család több tagjától.

A cee’d GT és a pro_cee’d GT 2013-ban jelent meg, a Kia első nagyteljesítményű ferdehátú modellpárosaként. Az új Ceed GT folytatja elődei hagyományait: erős 1,6 l-es, turbós benzinmotorral, valamint fejlett biztonsági és a kényelmi technológiákkal.

A Ceed GT sportos megjelenésében is különbözik a család több tagjától. Az új Ceed karakterét a sima, feszes vonalak és az ívelt lemezfelületek határozzák meg, a GT ugyanezeken az alapokon sokkal atletikusabb, lökhárítói, küszöbei is eltérőek, és jellegzetes vörös részletek is díszítik.

A Ceed GT utastere sok részletében eltér az alapmodellekétől, bár a kabin kialakítása ugyanazt az ergonomikus irányvonalat követi, ami a Ceed-család többi tagjára is jellemző. A felületeket csúcsminőségű, puha tapintású anyagok borítják fém dekorációkkal, a középkonzol pedig – a könnyebb kezelhetőség érdekében – enyhén a vezető felé fordul. A középkonzolon a Kia ’lebegő’ érintőképernyős infotainment rendszere működik – 7.0 vagy 8.0 colos képátlóval – alatta az audio, a fűtés és a szellőztetés kapcsolóival.

A Ceed GT alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval készül, de a Kia mostantól hétfokozatú, duplakuplungos váltót is kínál hozzá. A házon belüli fejlesztésű kétkuplungos automata szerkezet tovább növeli a Ceed GT vonzerejét, lehetővé téve a ’gyorstüzelésű’ váltásokat akár a kormánykerék billentyűivel is.

A Ceed GT gyártása novemberben indul a Kia szlovákiai (zsolnai) üzemében, forgalmazása 2019 első negyedévében kezdődik.

GT vérvonalú turbós motorok, alacsony károsanyag kibocsájtással a Ceed GT Line-ban

A GT Line modellek a GT irányvonalát követik, forgalmazásuk szintén 2019 első negyedévében indul. A GT Line a Ceed valamennyi karosszériaváltozatával elérhető, ide értve a Sportswagont is, az új ProCeed pedig kizárólag ebben a változatban lesz rendelhető.

A Ceed GT Line külső megjelenése egy sor apró, de fontos részletben eltér a többi modellétől: ilyen a tigrisorr hűtőmaszk selyemfényű króm és fekete kombinációjú kerete, az egyedi mintájú (alapáras) 17, vagy választhatóan 18 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet, és az áttervezett első-hátsó lökhárító is. Az első ködfények keretéhez vízszintes fémbetétek is tartoznak, akárcsak a Ceed GT-ken vagy a Stingeren.

A Ceed GT Line utastere is sportosabb a többi változaténál, a tetőkárpit fekete, a küszöbök festett felületét pedig fémbetétek védik. Az elöl ülők különleges, GT Line ülésekben utazhatnak, az alapmodellekénél határozottabb oldaltartással, ugyanakkor a nagyteljesítményű GT ülései szintén elérhetők.

A dinamikus megjelenésű és ehhez illően élvezetesen vezethető GT Line modellek kétféle benzinmotorral választhatók: a népszerű 1,0 literes T-GDi-vel (turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses), 120 LE-s teljesítménnyel és az 1,4 literes T-GDi-vel 140 LE-vel. A vásárlók szintén választhatják a hatékony és új, 136 LE-s Smartstream sorozatú 1,6 literes CRDi (közös csöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotort. A motorok alacsony tömege is hatékonyan hozzájárul a GT Line modellek élvezetes vezethetőségéhez.

Kia e-Niro: emissziómentes autózás a crossoverek praktikumával

A tisztán elektromos hajtású e-Niro európai változata szintén Párizsban mutatkozott be. Az elektromos Niro sikeresen kombinálja a vezetés élvezetét a látványos megjelenéssel, és a tiszta üzemmel. Az e-Niro a piac egyik leginkább teljes értékű, tisztán elektromos autójaként érkezik a kínálatba, kiváló térkihasználással és a legtöbb versenytársénál praktikusabb kialakítással.

Az új e-Niro a Kia első tisztán elektromos hajtású szabadidő terepese, 64 kWh-s akkucsomagjából adódóan egyetlen feltöltéssel akár 485 kilométeres hatótávval. Városi üzemben (a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt) az e-Niro akár 615 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, azaz többet, mint sok hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autó. Az e-Niro kisebb, 39,2 kWh-s akkucsomaggal is elérhető, ezzel a hatótávolsága elérheti a 312 kilométert.

Az e-Niro tágas utasterében számos különleges felszerelés és kifejezetten az elektromos hajtáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás is várja az utasokat. Utóbbiak között olyan is található, amely kimondottan a hatótáv meghosszabbítását, azaz a lehető legtakarékosabb autózást segíti.

Az e-Niro a Kia koreai Hwasung-i üzemében készül, és egyes európai piacokon már idén megjelenik. Az e-Niro-ra is érvényes a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája, amely a villanymotorra és az akkucsomagra is kiterjed.

Párizsi Autószalon 2018: a Toyota felvázolta jövőbeni stratégiáját

A Párizsi Autószalon előestéjén a hatalmas változások előtt álló iparág vezető szereplőjeként a Toyota európai vezetői és a média képviselőinek találkozóján hozta nyilvánosságra, hogyan kívánja megszilárdítani alapjait, és felkészülni a jövőbeli növekedésre abban a környezetben, amely a minden eddiginél zöldebb környezetbarát hajtások iránti igénnyel és az autonóm járművek korának közeledtével – és az ezzel párhuzamosan gyökeresen megváltozó autófelhasználási szokások révén – valamennyi autógyártót hatalmas kihívások elé állítja.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota amely az autonóm autózás, a robotika és a mesterséges intelligencia területe mellett nem csupán a környezetbarát hibrid elektromos hajtás területén, hanem az akkumulátoros elektromos hajtást megreformáló szilárd test akkumulátorok és az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtás terén is vezető fejlesztőnek számít többel érkezett Párizsba, mint forradalmi modellekkel. Persze abból is hozott mindjárt hármat, méghozzá a világ legnépszerűbb autója, a Corolla, a világ legépszerűbb SUV-ja, a RAV4, és a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja, a Camry, és az azokat hajtó hibrid elektromos hajtás legfejlettebb, legújabb generációját leplezi le az autókiállításon. Mégis, ennél is többel érkezett a Toyota a Párizsi Autószalonra: egy vízóval az átalakuló autóipar jövőjéről, és a saját benne elfoglalt helyéről. Hogy hogyan képzeli el a világ vezető autógyártója a növekedést a gyökeresen megváltozó iparági környezetben?

Először: A ‘Minőség, Tartósság és Megbízhatóság’ (QDR) hármasa mindig is a Toyota génkészletének része volt, és továbbra is a vásárlókkal szemben vállalt komoly kötelezettség marad.

Másodszor: A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota több mint 20 éve fejleszti, tökéletesíti és széles körben terjeszti öntöltő hibrid technológiáját. Európában eddig több mint 2 millió ilyen autó talált gazdára, és a hibrid hajtás továbbra is a Toyota legfontosabb megkülönböztető technológiája marad. Az idei év első 8 hónapjában a Toyota teljes európai értékesítésének 46 százalékát tették ki a hibridek, Nyugat-Európában pedig ez 59 százalék volt. Ez az arány magasabb, mint bárhol másutt a világon. A Toyota kizárólag hibrid autókat állít ki Párizsban, a kompakt Yaristól kezdve a Corolla új generációin és a RAV4-en át egészen a vadonatúj Camry Hybrid modellig, ami jövőre jelenik meg Európában.

Harmadszor: A hibrid technológia mellett a Toyota New Global Architecture (TNGA) is szilárd alapot biztosít a Toyota új termékeihez és hajtásláncaihoz. A TNGA több, mint egyszerű padlólemez; sokkal inkább tervezési és dizájn-filozófia, ami sokkal érzelemdúsabb formatervet és kimagasló menetdinamikát tesz lehetővé.

A Toyota továbbra is biztos abban, hogy teljesíti 2020-ra kitűzött értékesítési és hibrid-részarány terveit, azaz 1 millió Toyota és 100.000 Lexus eladását (50 százalék fölötti hibrid-részarány mellett), miközben a vállalat pénzügyi eredménye tovább javul. Ugyanakkor az sem hagyható figyelmen kívül, hogy az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amire egy évszázadban csak egyszer kerül sor, és a Toyotának fel kell készülnie erre. Az áprilisban megalapított Toyota Connected Europe folyamatosan és fokozatosan vezeti be konnektivitási és mobilitási szolgáltatásait Európában, még jobb mobilitást kínálva mindenki számára.

Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója mindezek kapcsán a következőképp fogalmaz: “A QDR, a hibrid technológia és a TNGA három olyan alap, amire ráépíthetjük jövőbeli növekedésünket. Ezek révén fejleszthetünk olyan, még több érzelmet ébresztő új modelleket, mint amiket a Párizsi Autószalon Toyota-standján láthatnak majd. Ezen alapok megszilárdítása a fenntartható növekedés felé vezet minket. 2018-ban növekedést várunk az értékesítés, a hibrid-részarány és a profit területein, miközben folyamatosan dolgozunk a 2020-ra kitűzött céljaink elérésén. Ám ez nem jelenti azt, hogy elbízhatnánk magunkat. Vásárlóink igényei folyamatosan változnak, és megoldásainknak mindig követniük kell ezeket az elvárásokat. A Toyota fokozatosan bevezeti konnektivitási és mobilitási megoldásait az európai piacokon, továbbra is azon dolgozva, hogy mindenki számára még jobb mobilitást biztosítson.”

Minden idők harmadik legjobb hónapját zárta a Ford Magyarország

Magyarországon a Ford szeptemberben a valaha volt 3. legmagasabb havi piaci részesedési eredményét könyvelhette el, és az első háromnegyedéves összesített teljesítmény, az összesen 14414 darab új Ford személy- és kishaszonjármű is a legjobb háromnegyed éves eredménynek számít a cég fennállása óta.

Magyarországon a Ford gépjárművek értékesítési eredménye a tavalyi év hasonló időszakához képes szeptemberben 30 százalékkal, 1782 darabra emelkedett. A szeptemberi piaci részesedés 4,3 százalékponttal 16,4 százalékra nőtt. A 14414 darabos első háromnegyedéves eredményével a Ford a piac növekedését meghaladó mértékben, 27,1 százalékos növekedést könyvelhetett el.

“Összesített értékesítési eredményeink folyamatosan növekednek. A Ford sikere Magyarországon elsősorban márkakereskedői hálózatunk szakértelmében és a Ford ütőképes, világszerte egységes platformra épülő széles modellpalettájában keresendő. Külön említésre méltó a haszongépjármű szegmensben hónapról-hónapra elért első helyünk, mely európai szinten is egyedülálló. A haszonjármű szegmensben a széles választási lehetőséget nyújtó Transit modellcsaládunk, és a Ranger modellek egyedülálló 42 százalékot meghaladó piacrészesedése a pick-up szegmensben magáért beszél” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Szeptemberben a Ford márkakereskedői hálózat kivételes teljesítményt ért el az alkatrész és szervizforgalom terén is. A szervizek forgalma rekordot döntött, ami a tavalyi évhez képest 7 százalékos növekedést jelent, éves szinten pedig szintén 7 százalékbővülés tapasztalható a márkaszervizek forgalmában. A kiemelkedő szeptemberi teljesítmény az évek óta megfigyelhető ősszel megnövekvő szervizlátogatottságon túl a növekvő újautó értékesítéssel és a különleges őszi-téli ajánlatokkal is magyarázható.

Személygépkocsik

„Személygépkocsi értékesítésben az idei év legnagyobb érdeklődéssel vár modellje, a Ford által valaha gyártott legokosabb autó, a Focus lesz. Az októberi nyílt héten a gazdagon felszerelt Titanium, sportos ST-Line és prémium Vignale modellváltozatokkal bemutatkozó, 5 ajtós és Kombi kivitelben is elérhető új Focus változatokkal várjuk az érdeklődőket”. Az országban 6 helyen megnyitott prémium FordStore márkakereskedéseink pedig büszkén mutatják be a Ford un. Performance modelljeit a vadonatúj Mustang-ot és Fiesta ST 200-at” – avat be Dalos Attila a Ford Magyarország kereskedelmi igazgatója.

Haszongépjárművek

2018 első kilenc hónapja, illetve a szeptemberi értékesítési eredmények alapján egyaránt a Ford a magyar piac első számú haszongépjármű-márkája.

„A Ford haszongépjárművek eladásai a göngyölített szeptemberi eredmények alapján 20 százalékos piaci növekedés mellett 25,3 százalékos növekedést mutatnak az előző év azonos időszakához képest, szeptemberben pedig közel 29 százalékkal szárnyaltuk túl a tavalyi eredményeket, ami jól tükrözi a Transit modellcsalád, valamint a Ranger pickup iránti egyre növekvő keresletet. A Ranger értékesítése az első háromnegyed évben 15,7 százalékkal növekedett a tavalyihoz képest, és jelenleg közel 43 százalékos piaci részesedésével mondhatjuk, hogy a Ranger egyeduralkodó a Pick-up szegmensben. A Transit modellcsalád hagyományosan jól teljesít, ami megújult Transit első háromnegyedéves sikerén túl a most érkező új Transit Courier és Connect változatok iránti érdeklődésnek is köszönhető. A jövőre nézve is tartogatunk újdonságokat: legsikeresebb haszonjárművünk, a Ranger modellcsaládja jövőre egy igazi ínyencséggel, az új Ranger Raptorral bővül” – mondta Bagyó Dávid, a Ford Haszonjármű igazgatója.

Párizsi Autószalon 2018: SEAT Arona TGI világpremier

A SEAT hamarosan lerántja a leplet a világ első, sűrített földgáz (CNG) üzemű SUV modelljéről, az Arona TGI ugyanis az októberi Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét.

Az Arona TGI a negyedik jármű a SEAT kínálatában, amely ezzel a tisztább és olcsóbb üzemanyaggal üzemelhet. A Leon, az Ibiza és a Mii modellekhez csatlakozva az új Arona TGI bemutatásával a SEAT még közelebb került céljához, a szén-dioxid és nitrogén-oxid kibocsátás csökkentéséhez, amelyet többek között a sűrített földgáz (CNG) használatának kiterjesztésével kíván elérni.

Az Arona TGI modellt a SEAT főhadiszállásán, Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártják. Az új modell egy következő lépcsőfokot jelent a vállalat járműfejlesztési programjában, amely nem csupán a legkorszerűbb technológiát hivatott bemutatni, de igazolja azt is, hogy a környezeti hatás mérséklése nem kell, hogy a vezetési élmény kárára történjen.

„A SEAT a sűrített földgázra (CNG) úgy tekint, mint egy fenntartható további üzemanyag-alternatívára, ennek megfelelően aktívan népszerűsíti és terjeszti azt” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „Ezen kívül ez a technológia összeegyeztethető a minőségbiztosított, megújuló biometán alkalmazásával, ezzel pedig a sűrített földgáz hosszú távon biztosan az alacsony kibocsátású mobilitási megoldások egyik alternatívája lesz.”

A motorháztető alatt

Az új SEAT Arona motorterében egy háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, amelynek 90 lőerős teljesítménye 4 500 és 5 800 közötti fordulatszám-tartományban érhető el, 160 Nm maximális forgatónyomatéka pedig 1 900 és 3 500 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A szériafelszereltség részeként ehhez az aggregáthoz egy hatsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik, amely segít a hatékonyság és a menettulajdonságok további javításában.

Legnagyobb sebessége 172 km/óra, az álló helyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsulás pedig 12,8 másodpercet vesz igénybe. Ezekkel a mutatókkal az Arona TGI vezetője nem csupán a modell környezetvédelemért tett erőfeszítéseit értékelheti, de élvezheti annak kiegyensúlyozott menetdinamikáját is.

Az Arona sűrített földgázzal üzemelő modellváltozata ugyanazokkal a rendszerekkel készül, mint az 1.0 TSI benzinüzemű társa, ugyanakkor olyan alkatrészek is kerültek bele, amelyek lehetővé teszik a sűrített földgáz üzemmel való működést. Ennek megfelelően az Arona TGI modellt három CNG tartállyal szerelték fel, amelyek a hátsó padló alatt kaptak helyet, a töltőhöz pedig a benzinbetöltő nyílás mellett férhetünk hozzá. Ezen kívül az Arona TGI a földgázüzemhez szükséges gáznyomás- és gázhőmérséklet-érzékelőkkel, elektromos nyomásszabályzóval és a TGI motor felé irányuló hatékony gázelosztást biztosító rendszerrel is rendelkezik.

Mindezeken túl 1.0 literes motorját átfogó fejlesztésnek vetették alá, különleges króm-nikkel bevonatú, gázüzemre adaptált dugattyúkkal, kopásállóbb, megerősített szelepekkel, szelepülésekkel. Az Ibiza TGI kisebb tömegű turbófeltöltőt kapott, amelynek gyorsabban felpörgő turbinakereke érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz a motor számára.

A sűrített földgáz üzem egyik kihívása a hideg időben történő indítás. Az Arona TGI kifejlesztésekor – bár elsődlegesen sűrített földgáz üzemmel közlekedik – erre is gondoltak a tervezők, így -10 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt a motor benzinüzemben indul s csupán a gázbefecskendező szelepek előzetes felfűtését követően, megfelelő körülmények esetén aktiválja automatikusan a CNG-kört.

E kivételtől eltekintve az Arona TGI csak abban az esetben használ egyfajta alternatív üzemanyagként benzint, ha a CNG-tartályok már kiürültek. Ez a hatótávolság azonban – három CNG tartállyal a fedélzeten – a legtöbb felhasználó számára több, mint elégséges lesz. Az SUV gáztartályának kapacitása 14,3 kg, ami gázüzemben 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a benzinüzemre történő automatikus váltásnak köszönhetően pedig ez a hatótávolság még további 160 kilométerrel egészül ki.

A sűrített földgáznak a benzinnél lényegesen alacsonyabb ára igazán költséghatékony megoldássá teszi azt a hagyományos üzemanyagokhoz képest. Ezen kívül a CNG árát nem érintik váratlan ingadozások, mivel az nem kőolajszármazék. Továbbá a CNG lényegesen hatékonyabb, mint akár a dízel, a benzin vagy akár az LPG: az 1 kg sűrített földgázból származó energia 2 liter LPG autógázból, vagy 1,3 liter dízel üzemanyagból illetve 1,5 liter benzinből kinyert energiának felel meg.
Amikor a gáztartály kiürül, a benzinüzemre való váltás automatikusan zajlik, anélkül, hogy a vezető bármilyen változást érzékelne a jármű dinamikus menettulajdonságaiban. A műszerfalon ellenőrző fény tudatja a vezetővel, hogy benzinnel közlekedik, de mindkét tartály üzemanyagszintjét is figyelemmel kísérheti.

Minden a fedélzeten

Az új SEAT Arona TGI továbbra is egy praktikus, személyre szabható SUV, ahol mindegyik felszereltségi szint – Reference, Style, Xcellence és FR – elérhető, így a vásárlók kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt.

Az Arona TGI továbbra is egy egyedi formavilágú jármű határozott crossover jegyekkel, erőteljes megjelenéssel, készen arra, hogy meghódítsa a városi dzsungelt. Számtalan lehetőséget kínál tulajdonosának, hogy igazán egyedi darabot állítson össze, kiválasztva például a leginkább kedvére valót a 68 lehetséges színkombinációból.

A sűrített földgáz üzem bemutatásával pedig még kellemesebb társat kaphatunk a hétköznapokra. A 4 138 milliméter hosszú Arona TGI 79 milliméterrel túlszárnyalja az Ibizát, 99 milliméterrel magasabb nála, megőrizve nagyobb hasmagasságát és a magasabb üléspozíciót. A csomagtér padlója alá épített gáztartályok ellenére az Arona tágas, 282 literes teret kínál a poggyászoknak.

Az Arona TGI a Leon, az Ibiza és a Mii modellekkel együtt az egyik legteljeskörűbb CNG kínálatot biztosítja a piacon olyan járművekkel, amelyek nem csupán csökkentik a károsanyag-kibocsátást, a környezeti hatásokat és a fenntartási költségeket, de egyúttal egyesítik a legkorszerűbb technológiákat, a magával ragadó vezetési élményt és a stílusos, vonzó megjelenést is.

A Volkswagen egyedülálló, univerzális platformot fejlesztett

Lehullt a lepel: először mutatta meg a Volkswagen elektromos modelljei új ID. családjának platformját, egyben első ízben kínálva betekintést az elektromos hajtásrendszerű gépkocsik számára kifejlesztett egyedülálló  platformstratégiájába, amellyel „ELECTRIC FOR ALL” vízióját kívánja megvalósítani a márka.

Az ID. platform alapjául szolgáló modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) a Volkswagen abszolút egyedülálló fejlesztése, egyértelműen jelezve a wolfsburgi vállalat elkötelezettségét, amellyel az elektromos mobilitás útján halad.

Eltérően az eddigi piaci gyakorlattól az ID. platform nem eredetileg belsőégésű motorral szerelt járművek számára készült, majd utólagosan módosított konstrukció, hanem már a kezdetektől elektromos hajtásrendszerekre fejlesztették ki. A Volkswagen így optimálisan kiaknázhatja a benne rejlő technológiai lehetőségeket, emellett kialakítása és járműkoncepciói is minden eddiginél sokoldalúbbak – a paletta a kompakt autóktól a SUV-modelleken át, egészen a kisáruszállítókig terjed.

„Az ID. mérföldkő a műszaki fejlesztésben. Az első olyan teljes mértékben hálózatba kapcsolt és teljes körű mindennapos használhatóságot kínáló elektromos autó lesz, amelyet már milliók engedhetnek meg maguknak” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen e-Mobility terméksorozatának vezetője.

A nulla károsanyag kibocsátású gépkocsik (Zero Emission Vehicles) avantgárd konstrukciójú ID. generációja olyan hatótávokkal csábít majd, amelyek már napjaink benzinmotoros járműveit idézik. Elsőként az ID. érkezik a piacra 2020-ban, mégpedig olyan négyajtós, teljes mértékben hálózatba kapcsolt kompakt modell formájában, amelynek ára a dízel Volkswagen Golf nagyságrendjébe esik. Utasterének méretei és variálhatósága jóval túlmutat a kategória jelenleg ismert határain, vezetője és utasai ugyanis olyan térkínálatot és kényelmet élvezhetnek, amely már az eggyel magasabb járműkategóriáéval vethető össze. Mindezt a kompakt modellek által elfoglalt alapterületen kínálja majd, ami a különösen hosszú tengelytáv és az ebből adódó rövid karosszéria-túlnyúlások révén válik lehetővé. Felszabadul ugyanis a belsőégésű motor által elfoglalt hely, a tengelyek így jócskán előre-, illetve hátratolhatók.

Az ID. platformban egyebek mellett a sebességváltóval együtt a hátsó tengelyre integrált elektromos motor, valamint helytakarékos módon a jármű padlózatába épített akkumulátor szerepel, a Volkswagen tervezői így a lehető legszínvonalasabb menetdinamikai képességek szolgálatában optimális tömegeloszlást valósíthatnak meg, miközben a bennülők kényelmesen magas üléspozícióban foglalhatnak helyet. A motor és a hátsó tengely közötti erőátvitel feladatát egyfokozatú hajtómű látja el. Az egyes ID. modellek számára pontosan skálázható hatótávok spektruma – a WLTP-szabvány szerint felvéve – 330 és 550 kilométer közé adódik. A gyorstöltési lehetőségek akár 125 kW teljesítménnyel jóval rövidebb várakozási időket tesznek lehetővé a töltőállomásokon, mindössze 30 perc alatt 80 százalékig feltöltve a lemerült akkumulátort.

A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (Modulare E-Antriebs-Baukasten; MEB) platform nem csupán a Volkswagen ID. családjának összes modellje számára szolgál egyfajta technikai mátrixként, hanem a vállalatcsoport négy további márkája – az Audi, a SEAT, a ŠKODA és a Volkswagen Haszonjárművek – számos elektromos autójának is, a MEB így a világ három régiójában, összesen öt márka termékeiben jelenhet meg. „A MEB elektromos hajtáskoncepció a Volkswagen történetének minden bizonnyal legjelentősebb projektje, hasonló, mint annak idején a Bogár és a Golf közötti átállás. Az első ütem során szerte a vállalatcsoportban több mint tízmillió elektromos autó alapjául szolgál majd, egyben előkészítve az elektromos korszak felé vezető utunkat” – mutatott rá Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás üzleti területéért felelős tagja.

MINI szalonnal bővült Magyarország egyik legrégebbi BMW márkakereskedése, a pécsi Schneider Autóház

Közel százmillió forintos beruházással készült fel portfóliója bővítésére a BMW-vel 27 éve kapcsolatban álló pécsi Schneider Autóház. Az eddig BMW, BMW M és BMW i márkákat forgalmazó kereskedés új szalonjában már a MINI modelljeit is megtalálhatják az ügyfelek.

A Schneider Autóház Kft. története Pécsett található telephelyének és szalonjának 2015-ös teljes körű fejlesztését és bővítését követően, idén szeptember 27-én újabb mérföldkőhöz érkezett: a cégcsoport kínálatában az eddig elérhető BMW, BMW M és BMW i modellek megjelent a MINI portfóliója is, melyet egy új, 250 négyzetméteres bemutatóteremben találhatnak meg a brit prémiummárka ügyfelei.

„Az új MINI szalon a Schneider Autóház Kft. közel százmillió forintos beruházásában felépült 400 négyzetméteres épületben kapott helyet, melybe a cégcsoport marketing irodája is beköltözött. Autóházunk az egyik legnagyobb, immár 27 éves múlttal rendelkező, stabil partnere a BMW-nek Magyarországon. Sikerünket nemcsak az értékesített autók mennyisége, hanem az immár háromszor kiérdemelt „Az Év Márkakereskedője” elismerés is bizonyítja, melyet 1999-ben, 2003-ban és 2014-ben nyertünk el. Az új MINI márkakereskedés a BMW szalonnal szemben a Pécsváradi úton nyitja meg kapuit, és mint ilyen, az első teljes egészében a BMW-től különálló kereskedés az országban” – mondta el Schneider János ügyvezető tulajdonos a megnyitó alkalmával.

A megnyitó egyedi programjaként a meghívottak egy esti tesztvezetés alkalmával próbálhatták ki a MINI összes modelljét, úgy, mint a megújult 3 és 5-ajtós, valamint Cabrio modelleket, az új színnel gazdagodott MINI Clubman Cooper S-t és a márka vagány szabadidőautóját a Countrymant. Az esti fényekben különsen látványosak voltak a teljes kört formáló első LED fényszórók, valamint a MINI kínálatában megtalálható szintén LED-es brit zászló motívumot formáló hátsó világítótestek.

„A MINI márka egyenletes, fejlődő teljesítményt mutat Magyarországon, idén augusztus végéig közel kétszer annyi autót adtunk el, mint két éve hasonló időszakban. A Schneider Autóház Kft. pécsi MINI bemutatótermével tovább bővül az országos hálózat, immár Budapest, Győr és legutóbb Miskolc mellett, a baranyai megyeszékhelyen is van márkaképviselet, így bízunk benne, hogy a MINI hazai sikereihez Pécs is hathatósan hozzájárulhat” – mondta el Oros Attila a BMW Group Magyarország MINI márkavezetője a szalonnyitás alkalmával.

Több kulisszatitok is napvilágra került az új, 2019 első felében érkező Toyota Supra modellről

A Toyota a Toyota S800 és 2000GT modellekkel indította útjára sportautóit, majd az elmúlt években több orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó született, köztük a Supra, az AE86, az Altezza, az LFA és a GT86.

A vállalat részt vett/vesz olyan versenysorozatokban is, mint az F1, a WEC (Hosszútávú Világbajnokság) és a WRC (Rally Világbajnokság), amelyek rendkívüli tapasztalatos megszerzésére nyújtanak lehetőséget, és képessé tették és teszik a Toyotát azoknak a legendás autóknak a megalkotására, amelyeket nem csupán nagyon jó érzés vezetni, de igazi élményt és izgalmat kínálnak az autórajongó vevők generációinak. Ezek közül a legjobban várt újdonság a 16 év után visszatérő legenda, a vadonatúj Toyota Supra, amelynek előrendelése a jövőheti Párizsi Autószalonon kezdődik, az első szerencsések pedig a Supra 900 Klub tagjaként a jövő év első felében vehetik át az autójukat. A modell kapcsán néhány izgalmas kulisszatitokról a Supra főmérnöke és a sportautó mesterpilótája rántja le a leplet.

A Yaris GRMN után a vadonatúj Supra is a Toyota valamennyi motorsport tevékenységét összefogó, 2015 áprilisában alapított GAZOO Racing terméke lesz. A TOYOTA GAZOO Racing filozófiája jhárom pilléren nyugszik:
• Az emberek fejlődése a motorsportban való részvétel útján
• Egyre jobb autók megalkotása úgy, hogy tanulunk a motorsportban megszerzett tapasztalatokból, és ezt a tudást felhasználjuk a közúti modellekben
• Rajongótábor kiépítése a motorsport izgalmai és az élvezetesen vezethető autók révén

Az emberek fejlesztésére remek módszer, ha részt vehetnek a motorsportban: erre talán a legjobb példa, hogy a Toyota alkalmazottak csapata 2007 óta minden évben rajthoz áll a Nürburgring 24 órás futamon. A Toyota munkatársai így esélyt kapnak arra, hogy tapasztalt versenymérnökökkel dolgozhassanak együtt a versenypályák műhelyeiben, így testközelből tapasztalhatják meg azt az izgalmat, csapatmunkát, kihívást és azonnali döntési képességet, amit a motorsport megkíván. A motorsportból tanultak haszonosítására az egyre jobb autók megalkotásában remek példa a Hosszútávú Világbajnokság is: a Toyota környezetbarát hibrid elektromos technológiáját úgy fejlesztették tovább, hogy egy hosszútávú verseny extrém körülményei közt is hibátlanul teljesítsen: mióta a 2012-es WEC-évadra benevezték az első hibrid versenygépet, a Toyota mérnökeinek 35%-al sikerült lefaragniuk a rendszer fogyasztását, és közel 50%-ra emelték a motor termikus hatásfokát. Az itt szerzett tudás és tapasztalat értékes javulást eredményezett azokban a hibrid rendszerekben is, amelyek a Toyota és a Lexus közúti modelljeiben működnek. Ha építeni szeretne a motorsport-eredményektől lelkes szurkolók rajongására, és olyan autókat szándékoznak alkotni, amelyeket igazi élvezet vezetni, a Toyota számára újabb remek eszköz, hogy a TOYOTA GAZOO Racing tavaly óta 17 év után újra szerepel a Rally Világbajnokságon – ráadásul meglehetősen eredményesen. A Toyota a 2017-es évben tért vissza a bajnokságba, és a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team exkluzív kapcsolatot alakított ki a szurkolókkal, biztosítva számukra, hogy a special stage szakaszokon ott drukkolhassanak a pálya szélén, amelynek köszönhetően az elmúlt másfél év során a Toyota több mint 75.000 szurkolót szólított meg közvetlenül. A Hosszútávú Világbajnokságon pedig a TOYOTA GAZOO Racing külön erre kialakított területére, a Rajongók Falujába mintegy 50.000 szurkoló látogatott el Le Mans-ban. Mindez kivételes és elmélyült kapcsolatot eredményezett, amiből a jelek szerint a Toyota mérnökei nem kevés inspirációt szereztek.

A vadonatúj Toyota Supra főmérnöke is mesél a részletekről

Tetsuya Tada a TOYOTA GAZOO Racing, és egyben a GT86 és a vadonatúj Supra főmérnöke ekként mesél a modell történetéről, és az újjászülető legendáról, vadonatúj Toyota Supráról: „A Supra legendája négy generációt ölel fel, amelynek első modellje az A40/A50 változat volt 1978-ban. Ez alapvetően egy Celica volt, hathengeres motorral. 1987-ben a Supra többé már nem a Celica-kínálat részeként szerepelt, és az autó egy 3,0 literes turbómotort kapott. Mint azt bizonyára tudják, az orrmotoros/hátsókerékhajtású kupéban 1993-ban jelent meg egy kettős turbótöltésű erőforrás. Az orrmotoros/hátsókerékhajtású építési mód és a soros hathengeres turbómotor azóta a Supra-hagyomány szerves része. Csakhogy nem az adatok az igazán fontosak, hanem az élmény, amit az autó vezetése közben él át az ember. A vezetési élmény tekintetében arra törekedtünk, hogy megvalósítsuk egy vérbeli sportkocsi extrém irányíthatóságát, ez pedig leginkább 3 tényezőn múlik: a tengelytávolságon, a nyomtávon és a tömegközéppont magasságán. Ez a 3 tényező volt tehát a SUPRA kialakításának legfontosabb szempontja.”

Így véleledik az újjászülető legenda mesterpilótája

Herwig Daenens, a vadonatúj Toyota Supra mesterpilótája ekként mesél a fejlesztési folyamatról: “Ahogyan elhangzott, 3 kulcsfontosságú terület határozza meg egy vérbeli sportkocsi karakterét: a tengelytávolság, a nyomtáv és a tömegközéppont magassága. Egy átlagos, négyüléses sportmodell esetében a tengelytávolság és a nyomtáv egymáshoz viszonyított aránya körülbelül 1,67-1,8, míg egy kétüléses sportautó esetén 1,6-1,65. Az új Supra esetében viszont ugyanez az arány kimagaslóan jó: kevesebb, mint 1,6. A másik nagyon fontos tényező a tömegközéppont magassága. A soros hathengeres motor ellenére a Supra tömegközéppontja még a GT86-nál is alacsonyabban van. E három tényező kimagaslóan jó értékének köszönhetően az új Supra késlekedés nélkül reagál a kormánykerék elfordítására, és extrém magas kanyarteljesítményt produkál. Ugyanakkor a merev karosszéria is kötelező elem, ha azt akarjuk, hogy az autó kezesen reagáljon a vezető utasításaira, és olyan természetesen kanyarodjon, mintha csak beszélgetnének egymással. Az acélból és alumíniumból épített karosszéria optimális tervezésével az új Supra szerkezeti merevsége majdnem olyan jó, mint az LFA szupersportkocsi karbonszál-alapú karosszériájának értéke. Arra törekedtünk, hogy az orr/középmotoros kialakítás előnyeit kiaknázva a lehető legjobb, 50/50 százalékos tömegeloszlást érjük el. Ezekre a kiváló alapokra építve, Tetsuya Tada főmérnökkel együtt nekiláttunk a futómű behangolásának. A kanyarmeneti egyensúly finomhangolásához a szokásos módon, a spirálrugók, a stabilizátorok és a felütésgátló optimális beállításával fogtunk hozzá. Csakhogy egy idő után elértük tuningkészletünk határait – ezért úgy döntöttünk, hogy egyedi első kanyarstabilizátort használunk. Ezzel a megoldással sikerült csökkenteni az alulkormányzottságot, növelni az oldalirányú gyorsulást, és javítani az egyenletes teljesítmény-leadást, vagyis a köridőt. Az adaptív futóműhöz 7 mm-rel csökkentettük az autó hasmagasságát. Ez a szerkezet ugyanazzal az alap-futóművel működik, mint a hagyományos járművek, de kiegészíti 4 aktív lengéscsillapító, az elektromos kábelezés és egy műszerfali kapcsoló (amit természetesen a Sport kapcsolóba integráltunk), egy ECU és érzékelői, valamint a hozzájuk tartozó kábelek. A rendszert úgy hangoltuk, hogy mindig az adott körülményekhez és a vezető parancsaihoz igazítsa a lengéscsillapítók erejét. Az autó rugózásában és irányíthatóságában nem volt helye kompromisszumoknak. Aktív differenciálművünk egy kétutas differenciál és az egyedi zárási arány összes előnyét kínálja. Fokozatmentesen állítható 0-tól a 100 százalékos zárásig, és a rendszer ultra-gyorsan reagál, miközben elenyésző plusz tömeget jelent. A kanyarból kigyorsítva minden körülmények közt kihasználható a teljes tapadási képesség, ha pedig elvesszük a gázt a kanyar bemeneti szakaszán, az autó az ívbelső irányába tolja az orrát. Az ECU többféle bejövő jelet is feldolgoz, és kapcsolja a vezérlő egységet. A nagy áttételezésű lassító áttétel rendkívüli pontossággal szabályozza a tárcsák egymáshoz szorításának erejét. Ez az erő határozza meg az összezárás arányát. A legmodernebb szerkezethez a legmegfelelőbb anyagokat kellett kiválasztanunk, és már a kezdetektől nagy teljesítményű gumiabroncsokkal dolgoztunk. A különleges tervezésű kerékagyak optimalizált kerékdőlést és kinematikát biztosítanak, a maximális szilárdság érdekében merevebb kerékcsapágyakat alkalmaztunk. Az autóba nagy teljesítményű fékrendszert építettünk: robusztus, 4 dugattyús féknyergeket alkalmaztunk, valamint nagyméretű féktárcsákat és fékbetéteket, amelyek javítják a hőkapacitást. Végül pedig, de nem utolsó sorban optimalizáltuk a fékrásegítés mértékét, hogy már az első millimétertől tökéletes legyen a pedálérzet.”

„A számok azonban csupán számok – mert ami igazán számít, az a vezetés élménye. Szeretném elmondani önöknek, hogyan csiszoltuk ezt tökéletesre” – folytatja Daenens. „Természetesen különféle próbapályákon teszteltük az autót, de szeretném külön felhívni a figyelmüket arra a tényre, hogy a fejlesztési munkák 90 százalékát közutakon és a Nürburgring Nordschleife szakaszán végeztük. A Toyotánál azt szoktuk mondani: menjünk oda, ahol a vevők is autóznak. Ügyfélközpontú szemléletünk újabb bizonyítéka, hogy az autóval különböző hosszúságú túrákat tettünk Európában és az USA-ban. Ennek eredményeképpen változtattuk meg például a csomagtér kialakítását, a digitális sebességmérő érzékenységét, a zaj- és vibrációs csomag finomhagolását, stb. A tágasabb, nyílt tereken még azt is részletesen ellenőriztük, hogy az autó megfelelően viselkedik-e driftelés közben. Mert a másik mondásunk ez: használjuk úgy, ahogyan a vevőink is használják. Mindezt így összegezném: a Supra mindent tud, amit egy vérbeli sportautó, sőt talán még egy kicsit többet is…”

A legnagyobb európai sportautó-piacokon 2018. október 2-től, a Párizsi Autószalon első sajtónapjától kezdve indul az online foglalás a vadonatúj Toyota Suprára. A Supra első tulajdonosai egy exkluzív közösség, a Supra 900 Klub tagjaivá válnak. A Supra 900 Klub tagjaiként az autótulajdonosok egy különleges tagsági számot kapnak, és számos exkluzív élményre számíthatnak autójuk 2019-es átadásáig. Az autót az ausztriai Graz-ban, a Magna Steyr Fahrzeugtechnik üzemében gyártják majd. Az első Suprák a tervek szerint jövő év első felében érkeznek majd Toyota márkakereskedésekbe, illetve az első ügyfelekhez.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK