AutóAddikt Exkluzív 1997 Mercedes-Benz S420 W140 projekt Rozsdák javítása a W140-es Mercedes-Benz S420-on: a Classic Vehicle Hungary remek munkát...

Rozsdák javítása a W140-es Mercedes-Benz S420-on: a Classic Vehicle Hungary remek munkát végzett

Korábbi cikkeinkben vázoltuk, hogy az 1997-es Mercedes W140 S420 projektünk egyik milestoneja lesz a felületi rozsdafoltok korrekciója. Bele is vágtunk a folyamatba.

Az első, talán legnehezebb lépés az volt, hogy rátaláljunk a megfelelő szakemberre, akire rábízzuk az autót. Feltétel volt, hogy legyen tapasztalat az oldtimer (esetünkben nyilván youngtimer) felújítások terén, valamint értsenek magához a Mercedes-vonalhoz, azon belül is a klasszikus W140-eshez.

Némi keresgélés után rábukkantunk a Classic Vehicle Hungary-ra. A cég viszonylag új, ugyanakkor komoly portfólióval rendelkezik. A fotók, előzetes megbeszélések alapján ideálisnak tűnt a helyszín, a közeg, s nem utolsósorban a szellemiség annak kapcsán, hogy a bálnát náluk javíttassuk.

Némi emlékeztető gyanánt azért leírjuk, mi is volt az elsődleges probléma. Végeredményben nem votl vészes a helyzet, nem kell horror átrohadásokra, mindent felfaló korrózióra asszociálnunk; relatíve apróbb felületi rozsdafoltok jelentek meg a hűtőmaszk alsó és oldalsó keretei körül – ezek inkább felhólyagosodások, korábbi kavicsfelverődések eredményeképp.

A relevánsabb rozsdafolt az utasoldali első sárvédőelem kerékjárati íve felett éktelenkedett: ez alapvetően nem a korosodás miatt, hanem egy korábbi, nem megfelelő felni méretválasztásnak köszönhető hibajelenség volt. Ugyanis a 18-19 colos felni (abroncs oldalfelület) beleért a sárvédőívbe, kihajtotta a belső szegélyt, és máris megpattanhatott a fényezés.

Ez nem lett akkor, anno lekezelve, elkezdte marni a rozsda, és szépen kivirult az egész. Még a Zöld Autószervizes egyik javításnál le lett csiszolva felületileg, le lett kezelve, hogy ne korrodáljon tovább, viszont esztétikailag (sem) nyújtott szívderítő látványt.

Hamza Csaba, a Classic Vehicle Hungary tulajdonosa az első revízió után azt látta, hogy a hibák javítása nem fog a legvadabb feladatok közé tartozni, azonban mindenképp időigényes lesz – kiváltképp a sárvédőelem korrekciója miatt. Ugyanis Csaba úgy vélte, hogy az egész sárvédőelemet fényezni kell, annak érdekében, hogy az eredmény optimális legyen.

A hűtőmaszknál szimplább volt a helyzet, ugyanis ott az ívek találkozása, valamint a rozsdafoltok elhelyezkedése miatt nem volt szükség az egész motorháztető lefújására. Ennek viszont szintén örültünk, azért nem kellemes, ha (majdnem) ízeire szedik az autót. Ráadásul egy befotózás-dátumunk is volt előjegyezve a kocsival, úgyhogy még az idő is sürgetett.

Persze jeleztük Csabának, hogy nem kell mindenáron gyorsítani a tempón, elkészül, amikor elkészül, a végeredmény minősége a legfontosabb. Egy hétfői napon adtuk le az autót, s elébe menve a történések végkifehjletének – csütörtök kora délelőttre már újjá is születetett az S420.

Bár nyilván nincs köze nagyon a dolgokhoz, de a lakatolás-fényezés idejére pont kifogtuk a legvacakabb, legesősebb időjárást. Ez eléggé lehangoló volt menet közben, de ettől függetlenül izgatottan vártuk a végeredményt.

Bíztunk tehát a csütörtökben, Csaba jelezte is 9 körül, hogy mehetünk a kocsiért, készen vannak a munkálatok. Így is volt: a műhelyhez érve épp a mellső lökhárítómodult illesztették a helyére, és nagyjából 20 perc elteltével át is vehettük az immáron szinte teljesen hibátlan fényezésű, 1997-es Mercedes-Benz S420-at. A végeredmény gyönyörű lett, tényleg, minden elfogultság nélkül. A színkód (744) láthatóan perfektül passzol, nincsenek megfolyások, árnyalat-eltérések, semmi. Mintha a rozsdák ott sem lettek volna. Tehát ha hozzájuk visszük karosszéria- és lakatosmunkára autónkat, ne számítsunk arra, hogy a lekezelt, korábban rozsdás felület újra korrodálni fog. Legalábbis a korábbi hibából eredendően.

Fontos, hogy a Classic Vehicle Hungary-nél egy ilyen, vagy hasonló korrózió kijavítása nem csak felületi jellegű. Csabáék a legapróbb részletekig „lehatolnak” a rozsda mélyére, hogy ott csírájában folytsák el a rozsdásodást.

Nyilván nem ér véget itt a bálna restaurálása, ugyanis az alváz- és üregrészeket vizsgálva felfedte magát még jó néhány helyen korrózió. Ezek korrigálása a jövőben fog megtörténni, ráadásul egy olyan speciális alváz- és üregvédelemmel, amely jelenleg nagyjáa Classic Vehicle Hungary kiváltsága. Természetesen erről, illetve minden kapcsolódó folyamatról részletesen beszámolunk az Autóaddikt Exkluzív MB S420 rovatában.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer