Főoldal Blog Oldal: 265

Több, mint 1 millió autót értékesített eddig idén a BMW Group

A BMW Group által világszerte átadott 1 003 573 darab új autó 1,6 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakának teljesítményét.

A BMW X modellek esztendejévé avanzsált 2018-as évben a bajor prémiumgyártó minden korábbinál több ügyfele rendeli meg a kategóriateremtő modellekből álló portfólió valamely képviselőjét. A BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája eközben idén 41 százalékkal több, már pontosan 46 849 környezettudatos ügyfél tetszését nyerte el, a BMW i divízió pedig a folyamatosan élénkülő kereslet kielégítése érdekében több mint 50 százalékkal növelte lipcsei létesítménye tömegtermelési intenzitását.

A 2018-as esztendő a BMW Group történetének eddigi legeredményesebb első öt havi értékesítési mutatóját hozta: január és május között a Münchenben székelő vállalatcsoport több mint egymillió ügyfele vette át új BMW, MINI vagy Rolls-Royce modelljét, a szám szerint 1 003 573 darab új autó az előző esztendő hasonló időszakának tükrében 1,6 százalék abszolút eladási növekedést jelent. A BMW Group eme kimagasló, rekordot jelentő eredményt az új BMW X3 globális termelési- és értékesítési hálózatának folyamatban lévő rendszeresítése és a Kínában mutatkozó importváltozások ellenére érte el. Ez utóbbi tényezők hatására a vállalatcsoport májusi értékesítési eredménye némileg elmaradt az egy évvel ezelőtti mutatótól: a 204 041 darab új autó 2,1 százalékos csökkenést jelent.

„Az egymilliós értékesítési darabszám ilyen korai elérése valódi mérföldkövet jelent vállalatcsoportunk történetében” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Nagy örömmel tapasztaljuk, hogy BMW X modelljeink nagyobb népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében, mint korábban bármikor, és hogy a modellpaletta az új BMW X3 kínai piacon jelentkező átmeneti hiánya ellenére is értékesítési rekordot ért el. Az év második felére az új BMW X3 ismét világszerte elérhetővé válik, újabb eladási lendülethez segítve ezzel az esztendő harmadik és negyedik negyedévét. Hálózatról tölthető modelljeink iránt eközben egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozik, csak idén 41 százalékkal több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át, mint egy évvel korábban” – tette hozzá Pieter Nota.

Öt évvel az első BMW i modell piaci premierje után olyannyira felélénkült az ügyfelek érdeklődése, hogy a BMW Group a jövőbe mutató divízió lipcsei gyárában 50 százalékkal megnövelte az új modellek termelési intenzitását, immáron napi 200 darabra. Az idei év első öt hónapjában világszerte az előző esztendő hasonló időszakához képest 41 százalékkal több, pontosan 46 849 darab BMW i gépkocsi, BMW iPerformance modell és plug-in hibrid MINI talált gazdára. A hálózatról tölthető modellek iránt mutatkozó globális érdeklődés folyamatos növekedésnek indult, a BMW Group több piacán is jelentős értékesítési fejlődést eredményezve. Az Egyesült Államokban január és május között értékesített új BMW és MINI modellek hozzávetőlegesen 7 százalékát például már tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtásláccal felszerelve rendelik meg az ügyfelek. A BMW Group a tengerentúlon 2018 első öt hónapjában 9 762 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesített, amely 61 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának eredményét. Ugyanez a trend figyelhető meg Nagy-Britanniában is, ahol az újonnan megrendelt BMW és MINI modellek már több mint 7 százaléka hálózatról tölthető négykerekű. A Münchenben székelő vállalatcsoport a szigetországban idén január és május között 6 555 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adott el, amely 34,2 százalékos értékesítési gyarapodás. Sőt mi több, a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája iránt mutatkozó kereslet egyes piacokon már az új BMW és MINI modellek megrendelésének több mint felét teszi ki. A Norvégiában átadott 4 125 darab, valamint a Malajziában értékesített 2 313 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell e téren 5,8, illetve 37,9 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő első öt hónapjában tapasztalt mutatót. Mint ilyen, a BMW Group kiváló úton halad ez évre kitűzött azon célja felé, hogy hálózatról tölthető modellpalettájával globális szinten átlépje az egy évben értékesített 140 ezres darabszámot.

2018 januárja és májusa között a BMW Group világszerte 303 202 darab BMW X modellt adott át ügyfeleinek, amely a BMW teljes értékesítési mutatójának 35,3 százalékát teszi ki és 3,4 százalékkal múlja felül az előző esztendő hasonló időszakának teljesítményét. A BMW az év első öt hónapjában 858 675 darab új autót adott el, amely 1,6 százalékos növekedést jelent. A paletta kiemelkedően sikeres tagja az új BMW 1-es sorozat és az új BMW 5-ös sorozat, amelyekből 82 828 darab, illetve 156 105 példány talált gazdára január és május között, 11,6 százalékos, valamint 12,5 százalékos értékesítési fejlődést produkálva. A MINI ez idő alatt világszerte 143 472 darab új autót adott el, amely 1,2 százalékos gyarapodásnak felel meg. A BMW Motorrad 70 007 darabon zárta az első öt hónapot, amely a tavalyi szám tükrében 1,6 százalékos csökkenés. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.

A kiváló üzemezésnek köszönhetően a BMW Group gépkocsijai az előzetes terveknek megfelelően, folyamatosan állnak át a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásainak maradéktalan teljesítésére.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az Egyesült Államokban tapasztalható ügyfél-érdeklődés az éves és a májusi összehasonlítás tekintetében is növekedésnek indult, számos másik piac eladási csökkenést produkál. A vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britannia értékesítési mutatóit a szigetországban tapasztalható aktuális gazdasági nehézségek jelentősen befolyásolják, a Kínában mutatkozó importváltozások pedig az újautók piaci árazása tekintetében átmeneti bizonytalansághoz vezettek. Németországban a május számos munkaszüneti napot tartogatott, amelynek következtében a hónap két munkanappal rövidebb volt, mint egy évvel korábban.

A legjobb tanulmányautó a Honda Urban EV Concept

Újabb járműipari elismerésben részesültek a Honda szakemberei, az Urban EV Conceptet választotta ugyanis 2018 Legjobb tanulmányautójának a Car Design díj zsűrije.

A versenyt az olasz “Auto & Design” magazin hirdette meg, a díjakat pedig egy 12 fős nemzetközi döntőbizottság ítélte oda, melynek tagjai a világ legelismertebb járműipari kiadványainak szerzői.

Az Urban EV Conceptet áprilisban választották be a 9 döntős tanulmánymodell közé, és a Honda győzelme jól mutatja, hogy élen jár az elektromos autók fejlesztésében. A Car Design díj nem az első elismerés, amit az Urban EV Concept kiérdemelt, tudniillik az amerikai “Automobile” magazin januárban szintén az “Év tanulmányautójának” választotta.

A Honda Urban EV Concept a 2017-es Frankfurti Autószalonon ünnepelte világpremierjét. Korszakalkotó konstrukciója adja majd a Honda 2019-től várható villamos járműveinek alapját, ehhez társul az egyszerű, letisztult formavilág, ami kontrasztot ad az ultramodern műszakiságnak.

Az alacsony, széles karosszéria kifejezetten sportosnak láttatja az Urban EV Conceptet, ezt erősbíti a karcsú A-oszlopok között húzódó, hatalmas szélvédő, ami olyan hatást kelt, mintha a teljes frontrészt kitöltené. Meghökkentő az oldalajtók kialakítása is, pántjaik ugyanis a két B-oszlopra kerültek. Az autó orr-részére, a fényszórók közé interaktív, többnyelvű, digitális kijelzőt (!) helyeztek a Honda mérnökei, melynek révén a vezető üdvözölheti a többi közlekedőt, tanácsokat adhat számukra vagy figyelmeztetheti őket a különféle veszélyekre. Mindemellett az akkumulátor töltöttségi adatait is képes megjeleníteni, ezáltal még egyszerűbbé teszi az autó használatát.

Igen vonzó a beltér is, hiszen kellemes tapintású, természetesen anyagokból állították össze a mérnökök, s elöl-hátul padülések várják az utazókat. A szürke kárpitoknak és a fából készült díszítőelemeknek hála afféle lounge (társalgó, váró, klub) hangulatot áraszt a kabin, a főszerep mégis a panorámahatást keltő, ajtókra is átnyúló LCD-kijelzőé.

– A Honda Urban EV Concept egy csodálatos mérnöki alkotás, igazi egyéniség az EV-k kissé személytelen világában – áll a Car Design díj zsűrijének állásfoglalásában. – Egyedülálló formavilága múltidéző és jövőbe mutató esztétikai elemeket egyaránt felvonultat, kevés autó vonzza ennyire a tekinteteket és persze a vásárlókat – fűzték hozzá.

Az Urban EV Concept az első tiszta üzemű jármű, ami a Honda “Elektromos látomás” névre keresztelt stratégiájának részeként sorozatgyártásba kerül. A projekt legfőbb mozzanata egy vadonatúj, páratlanul hatékony elektromosautó-platform, illetve -hajtáslánc kifejlesztése, ami a jövőben a Honda zéróemissziós autóinak alapjául szolgálhat.

– Az Urban EV Concept remekül szemlélteti a Honda gondolkodásmódját. Ultramodern technika letisztult, ellenállhatatlan karosszériával – ez az autó igazán közel áll az emberek szívéhez – mondta el Makoto Iwaki, a Honda K+F vezető kreatív igazgatója. – A teljes fejlesztőcsapat nevében szeretném megköszönni a zsűrinek, hogy értékelték azt a különleges szemléletmódot, ami a fejlesztőmunkát jellemezte. Ez a megközelítés egészen más, mint ami a jelenkor járműveinél tetten érhető. Az Urban EV Conceptre épülő sorozatgyártású modell már úton van, s csupa jót ígér a vásárlóknak. Könnyen használható, élvezetesen vezethető autó lesz, ami teljesebbé teszi az életet és egyszerűbbé a hétköznapokat – tette hozzá.

A komoly szakmai elismerésnek számító Car Design díjat harmadjára adták át ebben a formában. Eredeti változatát 1984 és 1997 között ítélték oda, első alkalommal nem más volt a nyertes, mint a Civic harmadik generációja.

Az Urban EV-rendelések felvételét 2019 elején kezdi meg a Honda, az első autókat pedig az év végén vehetik át a vásárlók.

Negyedszerre is elnyerte a BMW i8 plug-in hibrid hajtáslánca az Év Motorja díjat

A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid hajtáslánca sorozatban negyedik alkalommal diadalmaskodott a világ legjobb erőforrásait díjazó nemzetközi megmérettetésen.

A BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter/100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm/ km) és a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter/100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm/km) plug-in hibrid hajtáslánca idén sorozatban negyedik alkalommal hódította el a nemzetközi Év Motorja díjat az 1.4–1.8 liter hengerűrtartalmú erőforrások kategóriájában.

A BMW i8 forradalmi hajtáslánca 2014-ben ünnepelte világpremierjét, és azóta minden évben bezsebelte a nívós elismerést kategóriájában. Debütálásakor az innovatív technológiát nem csupán a legjobb új erőforrásnak járó díjjal, de az év abszolút legjobb hajtásláncát megillető elismeréssel is kitüntette a szakmai zsűri. A hálózatról tölthető, plug-in hibrid hajtáslánc az elmúlt években díjak, elismerések és kitüntetések sorozatát nyerte el, a 2018-as Év Motorja díj pedig ismét a jövőbe mutató technológia úttörőként betöltött iránymutató pozícióját igazolja. A 2014-es piaci premier óta eltelt négy évben a BMW i8 a valaha értékesített legsikeresebb plug-in hibrid sportautóvá érett. A BMW i divízió két nagysikerű modellpárosa, a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 és BMW i3s, valamint a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster a sorozatgyártásban elérhető jelenlegi járműtechnológia legjavát testesíti meg, amelynek innovációit a BMW márka egyre több modellsorozata örökli meg.

A nemrégiben bemutatott új BMW i8 a vérbeli sportautók menetteljesítményét egy nagyvárosi kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztásával egyesíti. A hátsó kerekeket hajtó háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, miközben a (hagyományos háztartási aljzatról tölthető) nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorról táplált elektromos motor 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítménye az első tengelyt hajtja. A BMW Group házon belül kifejlesztett és legyártott, típus-specifikus plug-in hibrid hajtáslánca a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint tisztán elektromos meghajtással, a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével 55 kilométer megtételére képes. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködése egy forradalmian innovatív összkerékhajtást hoz létre, amely valósággal az aszfaltra ragasztja a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster párosát. A hajtáslánc rendhagyó kvalitásai dinamikus gyorsításokkor és intenzív kanyarvételek közben érezhetők leginkább.

A BMW modelljeire jellemző vezetési élményt a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttes, 275 kW / 374 lóerő maximális rendszerteljesítménye garantálja. A progresszív sportautó 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben a BMW i8 Roadster 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált energiafogyasztása a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint csupán 2,0 liter, illetve 14,5 kWh. A modell kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása mindössze 46 gramm. A BMW i8 Coupé esetében ezen értékek 1,8 literre, 14,0 kWh-ra és 42 grammra csökkennek.

Idén sorozatban huszadik alkalommal adták át a nemzetközi Év Motorja díjakat. Az elmúlt két évtizedben a BMW Group erőforrásai és hajtásláncai összesen 69 abszolút- és kategóriagyőzelmet zsebeltek be. A független zsűri – amelyben idén 31 ország 70 autós szakújságírója foglalt helyet – évről évre számos különböző kategóriában díjazza az autóipar legjobb erőforrásait és hajtásláncait. Az elismeréseket idén június 5-én, a stuttgarti Motor Expo ünnepélyes gálaestjén adták át.

A Nissan legkeményebb pickupjával segít megtisztítani Európa legeldugottabb partjait a műanyaghulladékoktól

A Nissan legkeményebb pickupja önkéntesként tűnik fel egy új filmben – a film a 2018-as Óceánok Világnapjára (június 8, péntek) készült, és azokat a közösségi hősöket ünnepli, akik felveszik a küzdelmet a partokon összegyűlő műanyaghulladékkal szemben.

A filmben a Navara OFF-ROADER 32 egy a kampányban résztvevő apa-lánya pároshoz csatlakozik, hogy segítse őket a legnagyobb kihívást tartogató parttisztító projektjük során.

Minden évben több mint nyolcmillió tonna műanyag kerül a világ óceánjaiba, és ez katasztrofális hatással van a tengeri élővilágra, a halászati vállalkozásokra és a turizmusra.

Ezen a nyáron a Nissan arra kéri az európai közösségi csoportokat, hogy nevezzenek meg nehezen elérhető helyeket, hiszen a Navara pickupok már készen állnak a feladatokra. Mindemellett, arra bíztatja európai munkavállalóit, hogy vegyenek részt a cég saját, Days of Change nevű programjában és csatlakozzanak a helyi partok megtisztítását célzó projektekhez, ahol csak lehetőségük van rá.

A projekthez az inspirációt egy tengerbiológiai kutató, Emily Stevenson és édesapja Rob által alapított közösségi csoport, a Beach Guardian adta, amely a közösségi médiában jelentetett meg segítségkérést.

Otthonukhoz közeli partokat tisztítanak meg a műanyaghulladéktól, azonban nehézséget okoz számukra az eldugott helyek megközelítése, és családi autójuk nem alkalmas a nehéz feladatok elvégzésére.

A Nissan felajánlotta nekik az új Navara OFF-ROADER AT32 változatát, mely magasra épített szívócsővel van felszerelve, és a legextrémebb terepek leküzdésére tervezték. Segítségével a Beach Guardian-csapat elboldogult a sziklás terepen is, és olyan hulladékokat is eltávolított, mint a mélyen a homokba ágyazódott műanyaghálók.

Ken Ramirez, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Navara OFF ROADER AT32 tökéletes társa a Beach Guardiannek. Kialakításának köszönhetően képes megbirkózni a legnagyobb kihívást jelentő körülményekkel is, mint a nedves homok vagy a sziklák, továbbá magasan kivezetett szívócső segíti haladását a vízben, tehát ideális társ a nehezen megközelíthető partokon végzett munka során.”

Hozzátette: „Közösségünk olyan hősei, mint amilyen Emily és Rob, saját szabadidejüket áldozzák a változás érdekében és mindannyiunk számára inspirációt jelentenek.”

A Beach Guardian ötlete a 21 éves Emily és az 50 éves Rob fejéből pattant ki. Immár 10 éve gyűjtik a szemetet Cronwall partjainál, az Egyesült Királyságban Miután felismerték, hogy a műanyagok okozta probléma egye súlyosbodik – és csak önkéntesek valóságos hadseregével küzdhető le – úgy döntöttek, hogy életre hívnak egy közösségi csoportot.

Rob elmondta: „Azok a partok, ahová az emberek kijárnak fagyizni és homokvárat építeni gyermekeikkel, csak a probléma egy részét jelentik. Rengeteg az olyan, nehezen megközelíthető és rejtett partszakasz, ahová eljutni még az önkéntesek számára is kihívás, illetve ahol szükség lenne megfelelő eszközre a nagyobb tárgyak mozgatásához.”

Rob hozzátette: „Általában családi autóinkat és a saját magunk készítette eszközöket használjuk. A Nissan OFF-ROADER AT32 segítsége nélkül soha nem lettünk volna képesek kiszabadítani az évek óta a homokba temetett hálókat.”

A Toyota Supra jövőre már élesben versenyezhet

Nem sokáig marad kiállítási darab a Toyota új sportautója: bennfentes források úgy tudják, a 2019-es évadban már a NASCAR-ban fog versenyezni az autó.

Hosszas várakozások után a Toyota idén márciusban leplezte le a Supra Racing Conceptet. Habár az ikonikus sportkupé utcai változatára továbbra is várnunk kell, a tanulmány legalább azt érzékeltette, miként mutathat a versenypályán az autó. Jövőre pedig már találgatnunk sem kell: a Foxnews bennfentes értesülései szerint a NASCAR 2019-es szezonjában a jelenlegi Camry helyett Suprákat állít rajthoz a Toyota.
Habár a Camry frissen bemutatott, nyolcadik generációja kategóriájának egyik legsportosabb képviselője, a Supra karaktere és főleg potenciális vásárlótábora egyaránt szorosabb kapcsolatot mutat az autóversenyzéssel, ezért a váltás racionális és érzelmi okból egyaránt helyénvalónak tűnik.

Amennyiben a Supra tényleg átveszi a stafétát a Camry-től – magukat megnevezni nem kívánó, bennfentes források szerint ez bizonyosra vehető -, azzal egy hosszú hagyománynak tesz pontot a végére a márka. Több mint egy évtizede öltöztetik ugyanis a Camry gúnyájába a Toyota versenyautóját a NASCAR két fő bajnokságában, az első vonalbeli Sprint Cup sorozatban, valamint a tehetséggondozó Xfiniti Cup szériában. Időközben a többi gyártó kupékra nyergelt át, így jelenleg a Camry az egyetlen szedán a két széria mezőnyében, ez azonban jövőre megváltozhat.

A NASCAR szériákban kötött formátumú erőforrást alkalmaznak a gyártók (5.8 V8 szívómotorok akár 700 lóerővel), a Toyota Supra leendő utcai verziója azonban egészen más specifikációkkal készül majd. Idén tavasszal maga Tatsuya Tada, a projekt főmérnöke tette egyértelművé, hogy a Suprát eleve soros hathengeres motorral álmodták meg – erre már csak az előző generációk hagyománya is kötelezte a fejlesztőket. A legújabb hírek szerint egy háromliteres turbómotorról lehet szó, 330-450 lóerős teljesítménnyel, esetleg villanymotoros támogatással (hibrid konfigurációban.) A sebességváltó kérdéséről azonban még Tada sem volt hajlandó nyilatkozni, így továbbra is rejtély, hogy kapható lesz-e kézi váltóval az ötödik generációs Supra.

Megérkezett Magyarországra az első Ford GT

2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szupersportkocsi tulajdonosa lehessen. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező számára most jött el a pillanat, hogy végre átvehesse az legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.

A 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.

Teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 3,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Oval emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.

A 347 km/órás végsebességre képes szupersportkocsi versenyautó-változatát arra tervezték, hogy 50 évvel a legendás győzelem után ismét rajthoz álljon és nyerjen a Le Mans-i klasszikus 24 órás futamon. Ezt a történelmi bravúrt 2016-ban, a bejelentés évében véghez is vitte a Ford és Chip Ganassi csapata. Az utcai kivitel is sokban hasonlít a versenygéphez, hiszen karosszériája ugyanúgy karbonszálas anyagból készül, és egy 647 lóerős, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor hajtja, hogy – még a közlekedési szabályok betartása mellett is – hasonló élményt kínáljon a közúton, mint a versenypályán.

Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.

A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne.

Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő.

A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára biztonságosan kínálja az igazi sebesség élményét.

Az Ontario állambeli Markhamban működő, kisszériás Multimatic üzemben készülő egyedi sorszámozott Ford GT az országúton is a Le Mans-győztes versenygép vezetésének élményét kínálja, s ehhez több mint 50 különféle szenzor ellenőrzi folyamatosan a jármű teljesítményét és működését, a külső környezetet és persze a vezető utasításait.

Az ultranagy teljesítményű Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.

A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.

A Ford mérnökei és dizájnerei olyan modern, 10 colos digitális műszer együttest alkottak a műszerfalra, amelynek szöveges információi és versenyautós grafikái kevésbé vonják el a vezető figyelmét

A digitális kijelző automatikusan igazodik az 5 egyedi üzemmódhoz (a Normáltól a Versenypálya beállításig), hogy a vezető az adott helyzetben mindig a legkönnyebben olvashassa le a lényeges információkat.

A 10 colos digitális műszerfal személyre szabható, elegáns, és az egyes üzemmódokhoz tartozó adatok kiválasztásával lehetővé teszi, hogy a vezető a megfelelő információk alapján gyorsan és hatékonyan hozhasson fontos döntéseket, tökéletesen kiaknázva a Ford GT képességeit.

A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.

A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.

A Ford GT karbon-kerámia féktárcsái rendkívül kis tömegűek: több mint 50 százalékkal könnyebbek egy hasonló méretű öntöttvas tárcsánál. A fékrendszer technológiája a Formula 1-es versenygépek karbonszálas féktárcsáiból származik, és a fékfolyadék kismérvű mozgásával működik, ami jobb pedálérzetet eredményez. A Ford és a Brembo együttműködésével optimalizált beépített hűtőrendszer a legkülönfélébb terhelések mellett is tökéletes fékhatást biztosít.

A Ford kínálatában most jelenik meg először azon a színskála, aminek révén a Brembo féknyergek is egyedivé varázsolhatók; a karbon-kerámia féktárcsákra markoló, egy tömbből mart, hatdugattyús féknyergek alapfényezése eloxált fekete, de a kínálatban ezüst, kék, narancs és vörös szín is szerepel.

A Magyarországon most átadott Ford GT modell fehér színű, klasszikus kék dupla csíkozással, kék Brembo féknyergekkel.

[TESZT] BMW X2 xDrive20d M Sport – telve életerővel, lendülettel

Nemrégiben a BMW X2 hazai bemutatóján járva már tudtuk, hogy kimondottan szeretni fogjuk az új X szériás bajor SUV modellt. Mindegy is, milyen felszereltséggel, milyen színben, a forma és a megvalósítás az első 10 perc után elnyerte szimpátiánkat. Most tesztre is fogtunk egyet a paletta változatos felhozatalából, egy BMW X2 xDrive20d személyében, M Sport felszereltséggel.

Nyilván maga a koncepció az X1 és az X2 közé lett bekategorizálva, annak ellenére, hogy a BMW X2 önmagában véve is nagynak, teltnek tűnik – úgy, hogy a célközönséget beirányzó szellemiség, és maga a feeling megmarad. Érdekes egyébként, hogy a korai, első szériás, egyébként kategória- és stílisteremtő BMW X5 nem sokkal volt nagyobb szélességre és hosszra, mint az új BMW X2; hiába no, fejlődnek a trendek, átalakulnak az igények. Ma egy kisautó nem olyan kisautó, mint mondjuk 1993-ban. Vagy korábban.

Elég az hozzá, hogy a BMW eltökélte: kicsit szakít a konzervatív hagyományokkal, és elsősorban a fiatalos dizájnra koncentrál a BMW X2 piacra dobásával. Ezt nagy mértékben sikerült is megvalósítani, hiszen maga az autó kecses megjelenése erre utal máris. Nincs túlgondolva sehol, mindenhol pont annyit kapunk, amennyi még bőségesen elegendő lehet emberi léptékekkel.

Ezalatt például azt értjük, hogy egy kétállásos garázsba gond nélkül befér (ez persze nagy általánosságban igaz lehet egy átlag méretű autóra is), szélte-hossza megfelelő. Így az is borítékolt rögtön az első kilométerek megtétele után, hogy a manőverezhetőség zseniális, városi parkolás procedúrája szintén kipipálva pozitív megközelítéssel. Nem is szükséges ragozni tovább: a BMW X2 igazán praktikus, ha hétköznapi használatról szól a fáma.

A már sokat emlegetett dizájn 

Úgy próbálja megtartani jellegét a BMW X2, hogy ne legyen konkrét áthallás mondjuk egy X3 vagy X5 irányából. Leginkább szembetűnő változtatás – vagy inkább variálás a BMW-vesék átfordítása, tehát lefelé szélesedik az X2 esetében, 7-7 lamellával, krómberakással. Apropó, króm: a BMW X2-n visszafogottabban jelenik meg az ezüstcsíkozás, legalábbis a xDrive20d M Sport tesztautó esetében az oldalnézeti üvegkeret sötét tónust kapott – ezennel kipipálhatjuk a sportos jellegzetességeket is, már ami az optika ténylegesen látható részleteit jelenti.

S persze nem ér véget a sportosság, lendület a szemnek: 19-es kerekek kerültek a BMW X2 XDrive20d-re, így ténylegesen megadhatjuk a módját mindennek, ha ilyenre konfiguráljuk az autót.

SUV formavilág erőteljesen érződik a BMW X2 esetében, ami nem is meglepő, hiszen erre hajazott a bajor gyártó az X2 megjelentetésével. Meg persze az egész X paletta csinosítgatásával, újragondolásával évről évre ez a cél. S ahogyan írtuk feljebb: abszolút kategóriateremtő a BMW e téren (is).

Ami talán a leginkább jellegzetessé teszi a BMW X2-t, az a C oszlopra biggyesztett BMW embléma. Ez tökéletesen feldobja az amúgy is egyedi összhatást, és a jó az, hogy itt nagyjából be is fejeződik a BMW X2 összes extrája vizuális hatás területen. Jó is így, hiszen újra ismételjük maguinkat: ügyeltek arra szerteágazóan, hogy a BMW X2 ne legyen egy túlgondolt, tömény valami. Sikerült is.

Beltér tekintetében viszont már erőteljesebben köszön vissza a BMW-s érzet: a háromküllős, rendkívül jó fogású kormánykerék, a  központi, remekbeszabottan átlátható műszeregység, az LCD infotainment középkonzol, valamint a cockpit további részletei mind ismerősek, de valahogy itt is megvan az a pici plusz, lendület, amely belengi a BMW X2 egész tálalását.

Mit takar az M Sport?

A tesztelt BMW X2 M Sport csomagot kapott, melynek értelmében a beltér (is) sportosabb milliőt kölcsönöz (ülések, M plakettek, kialakítási megoldások), valamint a futómű keményebbre hangolt az átlagnál, illetve 1 centis ültetést is kapunk. A BMW X2 eredeti hasmagassága 18.2 centiméter, így 17.2 centivel gazdálkodhatunk, ha netán terepre merészkednénk az autóval.

Visszatérve az enteriőrhöz: az anyaghasználat minőségi, utoléri a 3-as sorozatnál hasonló felextrázással prezentált szintet. Hangszigetelés kapcsán sincsenek problémák, bár nagyobb volt a zajszint, mint ahogyan az elvártuk – 90 kilométer/óra felett a futómű irányából érkezett a sebesség növelésével párhuzamosan növekedő menetzaj.

Az összeszerelés is remek, egyedül az M Sport futómű tette meg káros hatását az egységes komfortra: a BMW X2 xDrive20d már kisebb úthibák esetében is hajlamos volt az intenzív pattogásra, rázásra.

Ereje teljében újfent a 20d

190 lóerős, sornégyes kétliteres turbódízel erőforrás került a tesztelt BMW X2 orrába, 400 Newtonméteres maximális forgatónyomatékkal, mely 1750 RPM-től rendelkezésre is áll, s egészen kitart 2500-ig. Ez a tartomány elegendő ahhoz, hogy az 1675 kilogramm tömegű SUV-t gyári adatok szerint 7.7 másodperc alatt katapultálja 0-ról 100 kilométer/órás sebességre, melyhez a társított 8 sebességes automata ideális partner. A fokozatok jól hangoltak, fel- és visszaváltásnál nincs késleltetés, csak a jól megszokott vezetési harmóniát kapjuk a BMW X2 esetében is.

Városi környezetben 5.5 literes átlagot sikerült kihoznunk a BMW X2 xDrive20d-ből, míg országúti körülmények közt 4.1 liter/100 kilométeres érték született. A 20d motor ismét bizonyított, újfent megbizonyosodott, hogy végeredményben mindegy, milyen kocsiszekrénybe kerül ez az aggregát, nagy különbség gazdaságosságát tekintve nem igen van.

2018 BMW X2 xDrive20d specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4360 mm

Szélesség: 1824 mm

Magasság: 1526 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/45 R189

Hátsó gumik mérete: 225/45 R19

Tömeg, üresen: 1520 kg

Megengedett össztömeg: 2120 kg

Csomagtartó mérete: 470 liter, 1355 literre bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.7 s (gyári), 7.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.5 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 126 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Negyedszer is a PSA Turbo PureTech benzinmotorja nyerte el az Év Motorja díjat

A 20. Nemzetközi Év Motorja zsűritől a PSA Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE) kapta meg a Nemzetközi Év Motorja címet, az 1-1.4 literes kategóriában – méghozzá zsinórban negyedszer!

A PSA csoport 210 szabadalmat jelentett be háromhengeres benzinmotor-családjára. Az új generációs PureTech motorra, a nagyobb teljesítmény, a kisebb fogyasztás és a hatékonyabb működés mellett, a következő előnyök jellemzők:

    • Átlagosan 4 százalékos fogyasztáscsökkenés az előző generációhoz képest;
    • Gyorsabb motorreakciók az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően (20 százalékkal gyorsabban felépülő nyomaték 1500/percről);
    • 75 százalékkal kisebb részecske-kibocsátás, benzines részecskeszűrő (GPF); három évvel az EU-szabályozás 2020-as életbe lépése előtt teljesíti a Valós Közlekedési Emisszió (RDE) követelményeit;
    • Kompaktabb felépítés, ezáltal beépíthető a városi kisautókhoz, kompakt személyautókhoz és SUV-modellekhez tervezett új Közös Modul Padlóvázba (Common Modular Platform – CMP).

A 2017-ben az új Peugeot 308-cal bevezetett új motornemzedéket mostantól körülbelül százféleképpen használják fel a PSA Csoport járműveiben, több mint hetven országban. A motorok megfelelnek az Euro 6d-TEMP és a China 6b szabványnak.

A PureTech háromhengeres motort jelenleg Franciaországban (Française de Mécanique üzemek: Douvrin, Pas-de-Calais és Trémery, Moselle) és Kínában (Xiang Yang üzem) gyártják. A termelés fokozására 2018-ban bővítik a franciaországi üzemek kapacitását, majd 2019-ban és 2020-ban a lengyelországi Tychy és Szentgotthárd is megkezdi a PureTech motorok előállítását.

A mostani alkalommal a következőket mondta Alain Raposo, a PSA Csoport hajtómű- és alvázfejlesztési alelnöke: “Büszkén vesszük át egymás után negyedszer ezt a komoly presztízsű díjat, mint fejlesztőink hozzáértésének bizonyítékát. Járműveink többségében már elérhető ez a motor, és a vevőink is nagyon kedvelik. A díj globálisan ismeri el benzinmotorjaink versenyképességét és hatékonyságát, különösképp a háromhengeres PureTech motorét.”

Toyota: a zöld autók világszintű értékesítése átlépte az 1 milliós történelmi határt 2018 első negyedévében

2018 első negyedévének világszintű újautó értékítési eredményei azt mutatják, hogy az alternatív meghajtású járművek (AFV), ezek között is kiemelten a hibrid elektromos (HEV), hálózatról tölthető hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) autók iránt egyre növekszik a kereslet az egész világon – áll a Toyota sajtóközleményében.

Az év első három hónapjában 1,09 millió AFV-t értékesítettek világszinten – derül ki a mértékadó JATO elemzéséből. Ez a zöld autók által elért valaha volt legjobb első negyedéves eredmény, nem mellesleg 21 százalékos növekedést jelent 2017 első negyedévéhez képest. A zöld autózást elsősorban továbbra is a praktikus, külső töltést nem igénylő, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos autók rohamosan növekvő népszerűsége hajtja: ezek tették ki az alternatív meghajtású járművek mintegy kétharmadát. Az első negyedéves értékesítések tanúsága szerint a legzöldebb autógyártónak a világszintű hibrid elektromos értékesítéseket toronymagasan vezető, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota bizonyult.

A világ legzöldebb autógyártójának tekintett, az elmúlt két évtizedben prémium márkájával, a Lexusszal közösen világszerte közel 12 millió környezetbarát elektromos autót értékesítő Toyota erőteljes jelenlétének köszönhetően, Japán az AFV-k legnagyobb piaca. Itt 441 000 ilyen autót adtak el az első negyedévben. Kína megelőzte az Egyesült Államokat, és a világ második legnagyobb AFV piaca lett 174 000 eladott autóval, és óriási, 137 százalékos növekedéssel. Ez jól mutatja, hogy valóban működik a kínai hatóságok törekvése a környezetszennyezés csökkentése érdekében. Szintén jól teljesített – ezzel pedig Franciaországot és az Egyesült Királyságot is megelőzte – India: a jelek szerint az ország a japán példát követi, ahol a Toyota vezető pozícióját követve a hibrid elektromos autókra összpontosítanak. Indiában a 45 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Suzuki a piacvezető, amely szintén hibrid elektromos autókat gyárt, ezért feltehető, hogy a tervezett állami támogatások is a hibridekre fókuszálnak majd, különösen annak ismeretében, hogy a Suzuki és a Toyota komoly, a kutatás-fejlesztés területére is kiterjedő közös indiai együttműködési terveket osztott meg a közelmúltban..

Hibrid elektromos autók: kettőből egy Toyota

2018 első negyedévében az AFV járművek eladásában 66 százalékot tettek ki a hibrid elektromos autók (HEV). Míg a hibrid értékesítések átlagosan 8 százalékkal növekedtek világszerte, Kínában 84%-os, Indiában pedig 58%-os bővülést értek el. Hazánkban szintén 58%-al bővültek a hibrid eladások, elsősorban a piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját kínáló Toyota és Lexus látványos piaci sikereinek eredményeképp. Az európai hibrid elektromos értékesítések 16%-al,137 000 darabra nőttek, ezzel kontinensünk Japán (385 000) mögött maradt, viszont az Egyesült Államok (74 700) és Kína (43 800) előtt áll a rangsorban. A Toyota és a Lexus továbbra is vezeti a világszintű hibrid elektromos eladásokat a teljes hibrid értékesítés 52%-át kitevő eladásaival. A japán autógyár 3,4 százalékos növekedést könyvelhetett el a negyedévben. A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója a Toyota C-HR volt, míg a Toyota Yaris (Japánban Vitz), a Toyota RAV4 és a Lexus NX modellek hibrid meghajtású változatai két-számjegyű növekedést produkáltak százalékban kifejezve. A Suzuki megtartotta második helyét a népszerűségi listán, ők 143 400 autót értékesítettek, melyekből 136 700 Japánban és Indiában talált gazdára.

Elektromos járművek – komoly előretörést mutattak az olcsó kínai márkák

2018 első negyedévében Kína volt az elektromos autók (EV) legnagyobb piaca. Az igények növekedésével 119 százalékkal, 83 600 egységre növekedett az eladás. A kínai vásárlók körében népszerűek a mostanában elérhető olcsóbb EV-k, és ennek nagy hatása van a globális piacra.

Az EV lesz a tömegek autója, és mindez Kínának köszönhető. A kínai márkák világszintű részesedése 35-ről 46 százalékra ugrott 2018 első negyedévében, és további növekedés várható, hiszen ki fognak lépni a világpiacra. A második helyen Európa áll 74 százalékos növekedéssel és 46 500 eladott EV-vel. Norvégia az első, de szorosan követi Németország, ahol 76 százalékos növekedéssel 9 300 autót adtak el. Franciaországban és az Egyesült Királyságban ugyanakkor gyengék az eredmények, a vezető márkák két-számjegyű százalékos visszaesést produkáltak, jól mutatva, hogy a valódban élhető, praktikus megoldást a vásárlók nagyobb része még mindig a hibrid elektromos autókban látja. Az EV világranglistában a Tesla az első márka, csoportszinten pedig a Renault-Nissan-é a vezető hely. Az új Model 3 érkezése nagy lökést adott a Tesla márkának. Közel 7000 darab fogyott belőle, és így bekerült a modellek szerinti világranglista Top 10 autója közé. Ezt a listát a BAIC EC vezeti, melynek összes példányát Kínában értékesítették.

Hálózatról tölthető hibrid elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók: ígéretes növekedés

A PHEV (Plug-in hibrid elektromos), EREV (hatótáv-hosszabbítós elektromos) és FCEV (hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autók produkálták a legnagyobb növekedést az AFV kategóriákon belül. A világszintű plug-in hibrid értékesítések a tavaly első negyedévi 66 300-ról 131 700 darabra ugrottak fel. A növekedés lenagyobb motorja egy kínai márka, a BYD volt, ennek megfelelően a meghajtás iránt legnagyobb kereslet is Kínában mutatkozott, ahol 326 százalékos növekedéssel 46 500 autó fogyott. Kínát az Egyesült Államok (21 600) és az Egyesült Királyság (10 200) követi. A világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos autóját ugyanakkor továbbra is a technológiát jegyző Toyota tudhatja magáénak: a Toyota Prius Plug-in Hybrid végzett az első helyen 12.100 darabbal. Az EREV-ek közt a Nissan a piacvezető a Note és a Serena modelleknek köszönhetően, melyekből 37 600 fogyott. A Nissant a Chevrolet követi a listán, viszonylag nagy lemaradással.
A hidrogén üzemanyagcellás autók területén egyelőre még csupán öt modell vetélkedik világszerte, a Toyota azonba itt is dominálja az értékesítéseket: az első helyen a Toyota Mirai végzett 587 darabbal, amelyet a Hyundai ix35/Tucson (33 db.), a Honda Clarity (22 db.) és a Hyundai Nexo (11 db.) követett.

Áttekintés

Az AFV-k előretörése kétféle módon történt: az elektromos és a hibrid technika által. Úgy tűnik, hogy Indiában a japán példát követve a középtávon is a hibrid elektromos autók lesznek a domináns AFV-k. Ez a két piac lehet Kína, ahol az akkumulátoros elektromos autóké lehet a vezető szerep. Bizonytalan, hogy milyen irányt vesz a vásárlói preferencia Európában és értékesítés az Egyesült Államokban, az igény ugyanakkor a dízel eladások európai összezuhanásával és az amerikai benzinárak benzinárak növekedésével párhuzamosan folyamatosan növekszik majd. A legvalószínűbb, hogy középtávon Európa és az Egyesült Államok is a hibrid elektromos autózás mellett teszi majd le a voksát, hosszútávon pedig előtérbe kerülnek majd az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autók.

Toyota a világ legnépszerűbb hibrid, plug-in hibrid és hidrogén üzemanyagcellás autója

Bár vélhetően kevesen akadnak, de ha valakinek mégis kétsége volna afelől, hogy prémium márkájával, a Lexussal együtt az első negyedévben a világszintű környezetbarát hibrid elektromos értékesítések 52 százalékát jegyző Toyota a világ legzöldebb autógyártója, elég a mértékadó JATO elemzésére pillantania ahhoz, hogy ezek a kétségek eloszoljanak.

A zöld autózás élharcosának tekintett, az elmúlt két évtizedben világszerte közel 12 millió hibrid autót értékesítő Toyota igazi mesterhármast produkált az első negyedévben: a Toyota C-HR lett a világ legnépszerűbb hibrid elektromos, a Toyota Prius Plug-in Hybrid a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás autója.

Az idei év első negyedévében történelmi rekordot döntöttek az alternatív meghajtású járművek (AFV) értékesítései: január és március között 1,09 millió talált belőlük gazdára világszerte. A legnépszerűbb zöld választásnak a praktikus, külső töltést nem igénylő, a városi forgalom során akár 50-70%-ban károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos autók (HEV) bizonyultak, mintegy 732.000 darabos értékesítéssel, ezt az akkumulátoros elektromos autók (BEV) követték 174.000, a hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (PHEV) pedig 132.000 darabbal. A jövő abszolút zöld hajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) hajtás még csupán marginális értékesítést produkált 653 darabbal, ám bíztató, hogy már 3 gyártó 4 modellje elérhető ezzel a meghajtással, a többek között világ vezető autógyártó, energiaszolgáltató és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács aktivitása révén pedig ez rövid időn belül megtöbbszöröződhet, párhuzamosan az infrastruktúra kialakításával.

A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója – a Toyota C-HR
Az első negyedévben világszerte eladott 732.000 hibrid elektromos autóból 338.436 darabot jegyzett a Toyota, és további 43.302 darabot prémium márkája, a Lexus, ami 52%-os részesedést jelent a japán gyártónak környezetbarát hibrid autók piacán. A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autójának a Toyota alig másfél éve bemutatott futurisztikus formatervezésű, trendi crossovere, a C-HR bizonyult, a modell egymaga jegyzi a világ hibrid értékesítéseinek 7,1%-át. A japán gyártó azonban még ennél is nagyobbat villantott: a TOP10-ben összesen hét modellje szerepelt: a C-HR-t a második helyen a hibrid elektromos technológia szinonimájaként is emlegetett Prius követi, a negyedik helyen az Európában nem forgalmazott Prius C/Aqua áll, amelyet az ötödik helyen a városi kisautó Yaris (Japánban Vitz néven) követ. A hetedik helyen a crossover RAV4 áll, a kilencedik helyen az Auris végzett, míg tizedikként az Európában (még) nem forgalmazott Camry zárja a sort.
A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját jegyző Toyota és Lexus egyébiránt Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: a két márka együtt a hazai hibrid eladások négyötödét jegyzi.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos autója
Az egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére képes hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (másnéven plug-in hibridek) első negyedéves 132.000 darabos értékesítéséből 9,2%-os részesedést hasított ki a Toyota a Prius Plug-in Hybriddel, ami így a világ legnépszerűbb plug-in hibridjének bizonyult. A hibrid elektromos technológia mellett a plug-in hibrid elektromos technológiát is jegyző Toyota kínálatában egyébiránt jelenleg ez az egyetlen hálózatról tölthető hibrid elektromos modell, ám a piaci igények amennyiben a piaci igények ezt indokolják, várhatóan a japán gyártó is megjelenik majd további plug-in hibrid modellekkel, ami tovább növeli majd a részesedését ezen a területen is.

A világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója – Toyota Mirai

A jövő abszolút zöld meghajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia – jóllehet feljesztése már mintegy két évtizedes múltra tekint vissza, és az e területen is élen járó Toyota már a technológiával hajtott targoncákat, buszokat és kamionokat is gyárt – ma még kevesebb figyelmet kap a többi alternatív meghajtáshoz képest. Ezen igyekszik változtatni a többek között a világ vezető autógyártóit, energiaszolgáltatóit és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács, amely a hidrogént, mint a jövő energiahordozóját a közúti közlekedés mellett a vasúti, vízi és légi közlekedés területén is megkerülhetetlennek tartja. A rohamosan bővülő, és remélhetőleg hamarosan hazánkban is létrejövő hidrogén infrastruktúrával párhuzamosan várhatóan az autógyártók által kínált hidrogén üzemanyagcellás autók száma is megtöbbszöröződik majd: jelenleg 3 gyártó 4 sorozatgyártott, e technológiával meghajtott modellje kapható azokban az országokban, ahol már vannak hidrogén töltőállomások. A szakpolitikai egyébiránt célitűzésekben Magyarországon 2020-ra minimum 2, 2025-re 5, 2030-ra pedig 14 hidrogén töltőállomás szerepel. A világ legzöldebb autógyártójának tartott Toyota ugyanakkor e tekintetben is viszi a prímet: az első negyedévben gazdára találó 653 darab hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóból 587 Toyota Mirai volt, amely így a világ legnépszerűbb FCEV-jének bizonyult, 90%-os részesedéssel.

„Kiválóan illusztrálja a Toyota és a Lexus elköteleződését a környezetbarát autózás iránt, hogy az idei év első negyedévében világszerte gazdára találó 1,09 millió alternatív hajtású autóból mintegy 394.000 Toyota és Lexus volt, azaz a világ zöld autó eladásainak 39%-át két márkánk jegyezte, ezt egyetlen más autógyártó még csupán megközelíteni sem tudta, legközelebbi versenytársunk 14,2%-os részesedést ért el. A négy meghatározó alternatív meghajtásból ráadásul háromban a Toyota jegyzi világ legnagyobb darabszámban eladott autóját: míg a Toyota C-HR a legnépszerűbb hibrid elektromos autónak bizonyult, addig a Toyota Prius Plug-in Hybrid a világ legnépszerűbb plug-in hibrid elektromos autója, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója volt. A kínai piacon hamarosan megjelenünk akkumulátoros elektromos modellekkel is, néhány éven belül pedig az elektromos autózást forradalmasító szilárdtest akkumulátorok bemutatásával a világszerte további akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus modellek bemutatása is várható. Feltett szándékunk, hogy a világ két legzöldebb autómárkájaként a Toyota és a Lexus a jövőben is a fenntartható, felelős mobilitás élharcosa és vezető szereplője legyen” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

LEGFRISSEBB

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

0
A Škoda dizájnerei ismételten visszanyúltak a múlt egy ikonikus modelljéhez, és modern formában álmodták újjá a legendás 110 R faros kupét. Az eredeti típus...

TESZTJEINK