Főoldal Blog Oldal: 270

2018-ban is pályán a Lexus RC F GT3

Az Emil Frey Lexus Racing tapasztalt pilótákból összeállított, ütőképes csapata idén két Lexus RC F GT3 versenygéppel áll rajthoz a Blancpain GT sorozatban.

Az újonnan alapított Emil Frey Lexus Team remekül zárta bemutatkozó tavalyi szezonját, és a svájci magáncsapat most teljes gőzzel készül a 2018-as évadra. Lorenz Frey csapatfőnök számos vendég és újságíró jelenlétében nyitotta meg az új versenyműhelyt a vállalat safenwili központjában, s az ünnepség alkalmából exkluzív információkat osztott meg az összegyűltekkel a csapat előtt álló idei kihívásokról. A Nemzetközi GT Open Bajnokságon aratott tavalyi győzelmek után az egyetlen, Lexus által támogatott csapat most feljebb lép a Blancpain GT versenysorozatba, ahol mind a gyorsasági, mind pedig hosszútávú futamokon két Lexus RC F GT3 géppel vesz majd részt. Az Emil Frey Lexus Racing több jól ismert pilótát is a soraiban tudhat. Közülük az egyik legtapasztaltabb versenyző a Le-Mans győztes Stéphane Ortelli (Monaco) és a korábbi Formula 1-es pilóta, Christian Klien (Ausztria), és a csapat színeiben versenyez majd a német Marco Seefried, az osztrák Norbert Siedler, a finn Markus Paltalla és a Lexus egyik tavalyi sztárpilótája, a spanyol Albert Costa Balboa is.

“Különleges nap ez a mai, hiszen nemcsak új műhelyünket nyitjuk meg, hanem az idei versenyprogramunkat is most jelentjük be nyilvánosan” – fogalmaz Lorenz Frey, az Emil Frey Lexus Racing csapatfőnöke. “Mindig jó érzés ismerős arcokat látni a szezonnyitón. Bár a Blancpain GT sorozat nem ismeretlen számunkra, mégis izgalmas kihívásnak számít, hiszen két viszonylag új versenyautóval neveztünk be. A csapat nagyon lelkes, remek pilótáink vannak, és tavaly rengeteg értékes tapasztalattal gazdagodtunk, így izgatottan várjuk az első futamot. Büszkék vagyunk arra, hogy együttműködhetünk a Lexussal, és képviselhetjük a márkát” – teszi hozzá Lorenz. “A Lexus öt alappillérének egyike a lenyűgöző teljesítmény, és ennek bemutatására nincs is jobb mód, mint az autóversenyzés. Komoly motivációt és önbizalmat ad nekünk, amikor izgatottnak és kíváncsinak látjuk a Lexus márkakereskedésekben dolgozó munkatársainkat – és persze a vevőket, akik betérnek európai autószalonjainkba, vagy éppen a versenypályák lelátóin szurkolnak.”

Az Emil Frey Lexus Racing új szezonja 2018. április 6-án kezdődik, amikor a belgiumi Zolderben rajthoz áll a Blancpain GT Sorozat Gyorsasági Kupa mezőnye, és a versenygépek közt két Lexus RC F GT3 is ott lesz.

A Ford DSFL for her programot indított Szaúd Arábiában

A szaúdi nők is szeretnének részesülni a mobilitás nyújtotta szabadságból. Ford DSFL for her program indult Szaúd Arábiában – a márka így tiszteleg a hölgyek előtt.

Egy tavalyi királyi rendeletnek köszönhetően ezt most már hivatalosan is megtehetik. A Ford Motor Company az első pillanattól támogatta ezt a királyi intézkedést, hisz a világ egyik vezető autógyártó és mobilitás vállalataként küldetésének tekinti megadni az embereknek a mobilitás nyújtotta szabadságot. Tavaly híres Facebook postjában üdvözölte a szaudi nőket a volán mögött.

Idén pedig a Ford Motor Company azzal támogatja törekvésüket, hogy a Nemzetközi Nőnap speciális, négynapos Driving Skills for Life programot szervez kizárólag nők számára az Effat Egyetemen. A Driving Skills for Life for Her nevű, teljesen újszerű tanfolyam annak nyomán jöhetett létre, hogy őfelsége Salman bin Abdulaziz Al Saud király feloldotta a rendelkezést, ami megtiltotta a szaúdi nőknek az autóvezetést.

„A Ford Motor Company arra a hitre épül, hogy a mozgás szabadsága az emberi haladás hajtóereje; ezért is megtisztelő számunkra a lehetőség, hogy támogathatjuk a királyságban élő nőket, és hogy immár őket is a vezetőülésben üdvözölhetjük” – nyilatkozta Jim Vella, a Ford Motor Company Alapítvány elnöke. „A Driving Skills for Life for Her program segíthet nekik abban, hogy biztonságosan és magabiztosan autózzanak.”

A Ford ebből az alkalomból átalakította díjnyertes Driving Skills for Life globális biztonsági kezdeményezését; az új alapfokú program most arra összpontosít, hogy a nők magabiztosan üljenek a volán mögé. A részvevők bővebb ismereteket szerezhetnek az autókról és felkészülhetnek az autóvezetői tanfolyamra, miközben megismerkednek a biztonságos autózás alapfogásaival.

A március 5-8 között zajlott programon az Effat Egyetem több mint 250 hallgatója vett részt négy gyakorlati modul keretében: az elsőben az autókról tanultak, a másodikban a zavaró tényezőkről, melyek vezetés közben elterelik a figyelmet, mint például az sms küldés, selfizés, telefonálás, a harmadikban a lehetséges vészhelyzetekről, és azok elkerüléséről, a negyedikben pedig a vészfékezésről.

A Driving Skills for Life egy olyan globális kezdeményezés, amit a Ford alapítvány hívott életre a Governors Highway Safety Association szervezet és egy biztonsági szakértőkből álló testület közreműködésével. A Ford programja felhívja a frissen jogosítványt szerzett fiatalok figyelmét a biztonságos autózás fontosságára. A tanfolyam azokra a jelenségekre összpontosít, amelyek balesethez vezethetnek – például az ittas vagy drogos állapotban történő vezetésre, vagy az autós figyelmét elvonó dolgokra.

Ford díjnyertes Driving Skills for Life programjában 2013 óta a világszerte több mint 1.000.000 fiatal vett részt a programban a világ 40 országában, köztük 2017-ben először Magyarországon is.

88. Genfi Autószalon: alapjaitól újragondolt autózást, átalakuló életmódot sejt a Nissan

Az elektromos meghajtás térnyerése volt a Nissan stand központi témája az idei Genfi Autószalonon.

A fő helyet a teljesen elektromos ABB FIA Formula E versenyautó foglalta el, ami itt először mutatkozott be még tanulmánynak szánt festésében. Az autó a 2018–2019-es szezon kezdetén, az év második felében mutatkozik majd be a városi versenypályákon.

A teljesen elektromos, zéró emissziós új Nissan LEAF a Nissan Intelligent Mobility jövőképének megtestesítője. Ez a modell a zászlóvivője a Nissan izgalmasabb, magabiztosabb és összekapcsoltabb jövőt ígérő fejlesztéseinek.

A Nissan tájékoztatása szerint már több mint 18 ezer rendelést adtak le a modellre Európa-szerte. Ez azt jelenti, hogy Európában minden 12. percben elkel egy Nissan LEAF, amivel a földrész legkeresettebb elektromos autójának számít.

A korábban a Nissan LEAF-ben debütált technológiák közül egyre több jelenik meg a Nissan egyéb személyautó- és kishaszonjármű-modelljeiben is. E hónaptól lesz elérhető a Nissan Qashqai-ban – ami a legkeresettebb crossover modell Európában – a Nissan innovatív, ProPILOT néven érkező fejlett vezetéstámogató technológiája.

Emellett most már az e-NV200 furgonhoz is megrendelhető a LEAF 40 kWh-s akkumulátorcsomagja, ami mintegy 60%-kal növeli a hatótávot változatlan terhelhetőség mellett.

A LEAF már ma is tanúsítja a Nissan Intelligent Mobility koncepciójának működőképességét, de a vállalat közben már azon dolgozik, hogy megfeleljen a holnap vevői igényeinek.

A Nissan azt is megerősítette, hogy új, Nissan M.O.V.E. to 2022 elnevezésű középtávú stratégiájának részeként sikeres crossover modelljeinek következő generációjában elérhetővé teszi az elektromos hajtást. Ez az úttörő kezdeményezés tovább bővíti a vevők választási lehetőségeit.

Szintén a jövőt célozza a Nissan Imx KURO tanulmány, ami egyszerre tanúskodik a Nissannak az elektromos autók és a crossover modellek területén megszerzett vezető pozíciójáról. A tanulmányautót átdolgozták első, Tokiói Autószalonon történt megjelenése óta, így már benne van a Nissan úttörő, az emberi agyat a járművel összekapcsoló (Brain-to-Vehicle, B2V) technológiája is.

A vállalat mindemellett rávilágított, hogy a Nissan Intelligent Mobility jövőkép integrált, elektromos ökoszisztémája jóval túlmutat magukon a járműveken. Az autószalonon jelentették be a Nissan és az E.ON energiaóriás közötti új stratégiai partnerségi megállapodást is. Az együttműködés keretében a két cég a járművekből a hálózat felé irányuló (vehicle-to-grid, V2G) energiaszolgáltatási megoldásokhoz, a megújulóenergia-termeléshez és -tároláshoz, illetve a Nissan elektromos autók vásárlóinak hálózati integrációjához kapcsolódó lehetőségeket, kísérleti programokat, és ezek üzleti hasznosíthatóságát fogja vizsgálni.

Az Opel Crossland X-re több, mint százezer megrendelés érkezett eddig

Még csak egy éve van a piacon, és máris bestseller: Európa-szerte eddig százezer vevő döntött az Opel Crossland X mellett. A kívül zömök és kompakt, belül annál tágasabb és különlegesen variálható, mutatós kétszínű fényezésű és laza megjelenésű Crossland X telitalálat a SUV-B-szegmensben.

„Opeles megoldásokkal, mint az AGR-minősítésű és a szegmensben egyedülálló ergonomikus első ülés, a Crossland X kulcsszerepet játszik termékoffenzívánkban“ – mondta az Opel értékesítési- és marketing-vezetője, Peter Küspert. „X-es testvéreivel, a Mokka X-szel és a Grandland X-szel együtt idén lesz először a teljes évben kapható, és játszik jelentős szerepet a növekedésünkben.“

A Crossland X-et, a 2012 óta fennálló együttműködés keretében, első közös projektjeként valósította meg a PSA Csoport és az Opel, a mai anyavállalat járműarchitektúráján. A spanyolországi Zaragozában készül – akárcsak testvérmodellje, a Citroën C3 Aircross.

A Crossland X egész arzenált kínál a legmodernebb asszisztensrendszerekből, mint a fáradtságra figyelmeztető jelzés és a sávtartó asszisztens, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztetés gyalogosfelismeréssel és automatikus vészfékezéssel kiegészítve, a csúcstechnikájú LED fényszóró, a 180 fokos tolatókamera és a holttér-figyelő. A sikermodell vásárlói hatékony benzines-, dízel- és gázüzemű motorok közül választhatnak, 1,2 és 1,6 liter lökettérfogat, illetve 55 kW/75 LE és 96 KW/130 LE teljesítmény között. Ezeket öt- vagy hatfokozatú manuális sebességváltóval és hatfokozatú automatával lehet kombinálni (hivatalos fogyasztás az Új Európai Menetciklus (WLTP) szerint városban 8,4[1]-4,11 l/100 km, országúton 6,01-3,31 l/100 km, kombináltan 6,91-3,61 l/100 km, hivatalos CO2-emisszió kombináltan 123-931 g/km; hatékonyági osztály C-A+).

Az attraktív 3 999 000 Ft-tól kapható Crossland X a trendi Opel-X-család harmadik tagja – a robusztus Mokka X és a nagyobb Grandland X mellett. Az X-család egyre népszerűbb: például Németországban a Szövetségi Gépjárműhivatal (Kraftfahrbundesamt – KBA) adata szerint az év eddigi részében a SUV-szegmens vezető pozícióját foglalja el.

Története legjobb februárját zárta a BMW Group

A BMW Group január után az év második hónapjában is rekordértékesítést könyvelhetett el: a vállalatcsoport tavaly februárhoz képest 5.8 százalékkal növelte eladásait, így teljes évre vonatkoztatott teljesítménye 4.8 százalékkal emelkedett. A legdinamikusabb fejlődést a hálózatról tölthető modellek szegmense produkálta: idén februárban 43.9 százalékkal több elektromos modell kelt el, mint egy évvel ezelőtt.

178 910 értékesített modellel új februári értékesítési rekordot állított be a BMW Group. A tavalyi évhez képest 5,8%-kal erősebb hónapnak köszönhetően az idén világszerte eladott BMW, MINI és Rolls-Royce modellek száma – rekordot döntve – 348 459 darabra növekedett, ami éves szinten 4,8%-os abszolút gyarapodást jelent.

„Idén februárban a legfontosabb piacok mindegyikén remek eredménnyel zártunk a BMW márkával, így eladásaink összességében 5,1%-kal emelkedtek világszerte” – mondta el Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „2018 fontos évnek ígérkezik az X modellcsaládunk életében: a vadonatúj BMW X2 most érkezik meg a kereskedésekbe, az új BMW X4 premierjére múlt héten került sor a Genfi Nemzetközi Autószalonon, a BMW X3 esetében pedig emelkedő értékesítéssel számolunk, így biztos vagyok benne, hogy az X modellcsalád jelentősen hozzájárul majd a következő hónapok eredményeihez. Az idei első két hónap emellett azt is bebizonyította, hogy ügyfeleink nagyon számítanak ránk a hálózatról tölthető modellek esetében is: idei éves eladásunk ebben a szegmensben több mint 40%-kal növekedett.”

A BMW Group idén legkevesebb 140 000 darab hálózatról tölthető modell értékesítését tűzte ki célul és az eddigi számok kecsegtetőek: az év első két hónapjában 15 041 darab, azaz 40,2%-kal több elektromos modell talált gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A BMW Group legnagyobb elektromos autó piacán, az Egyesült Államokban, 7,3%-kal tudta növelni februári eladásait, 1 936 darab BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellt átadva ügyfeleinek, míg Skandináviában minden negyedik átadott modell elektromos volt múlt hónapban.

A BMW Group hosszú ideje kiemelt figyelmet fordít arra, hogy járművei minél nagyobb hatásfokkal használják fel az üzemanyagot, és a vállalatcsoport tavaly is jelentős eredményeket ért el ezen a téren az Európában értékesített új autóival. A BMW Group tavaly kilométerenként 2 grammal, összességében kilométerenkénti 122 grammra csökkentette európai modellpalettája átlagos károsanyag-kibocsátási értékét. A környezetvédelmi fejlesztések eredményeképpen 1995 óta az Európában értékesített modellek károsanyag-kibocsátása 42%-kal javult.

2018 februárja stabil növekedést hozott a BMW márka eladásaiban, melyek 5,1%-kal emelkedtek, így 155 328 darab modell talált gazdára. Az év első két hónapjában összesen 303 738 darab BMW modellt vehetettek át az ügyfelek, ami 4,3%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az egyaránt rekordnak számító értékesítési értékek hátterében a legfontosabb piacok világszerte nyújtott kiváló teljesítménye áll. A növekedésben legnagyobb szerepet játszó modellek a BMW 1-es sorozat (31 775 db értékesített modell / +33,2%-os eredmény), a BMW X1 (48 159 db / +22,5%) illetve az BMW 5-ös sorozat (55 344 db / +13,6%).

A MINI februárban kétszámjegyű (10,8%) növekedést produkált, így 23 319 ügyfél vehette át új autója kulcsait. A márka éllovasa továbbra is a MINI Countryman, melyből az év első két hónapjában 12 687 darab kelt el, kétszer annyi, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A MINI Countryman vásárlók mintegy 13%-a dönt az autó plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatai mellett.

A BMW Motorrad is növelni tudta eladásait februárban: a tavalyi évhez képest 3,1%-os emelkedés 10 172 darab eladott motort, és egész évet figyelembe véve 7,2%-os növekedést és 18 627 darab modell eredményezett.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Mindhárom fő értékesítési régióban növekedni tudott a BMW Group, eladásait leginkább Kínában és az Egyesült Államokban emelte a vállalatcsoport.

  2018. február Egy évvel ezelőtthöz képest 2018. január-február Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa 77 728 +4,0% 142 810 +3,0%
  • Németország*
20 626 -0,4% 45 253 +2,1%
  • Nagy-Britannia
7 962 +3,9% 17 955 +2,1%
Ázsia 62 312 +9,1% 133 395 +7,7%
  • Kína
44 317 +8,9% 98 992 +7,5%
  • Japán
5 266 -12,7% 8 894 -10,7%
Amerikai kontinens 33 707 +7,6% 62 252 +6,8%
  • USA
26 573 +7,5% 48 526 +5,6%
  • Latin-Amerika
3 909 +9,8% 7 760 +12,9%

* Előzetes adatok

A BMW Group értékesítési eredményei 2018 februárjában és az év első két hónapjában

  2018. február Egy évvel ezelőtthöz képest 2018. január-február Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 178 910 +5,8% 348 459 +4,8%
BMW 155 328 +5,1% 303 738 +4,3%
MINI 23 319 +10,8% 44 249 +9,0%
Hálózatról tölthető* 7 906 +43,9% 15 041 +40,2%
BMW Motorrad 10 172 +3,1% 18 627 +7,2%

* BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellek

88. Genfi Autószalon: az új Toyota Aygo még több vevőt mozgathat meg

A sikertörténet minden bizonnyal folytatódik: a friss arculatú, a 2018-as Genfi Autószalonon először reflektorfénybe lép új Toyota Aygo stílusosabb és élvezetesebben vezethető, mint valaha.

A Toyota tervezői arra törekedtek, hogy az autó jellegzetes karakterét tovább hangsúlyozva még előnyösebben pozícionálják a modellt az A-szegmensben, ezért nemcsak megerősítették az Aygo fiatalos és különleges arculatát, hanem az autó menetdinamikáját és vezetési élményét is magasabb szintre emelték.

2014-es színre lépése óta a jelenlegi Aygo nagy sikereket aratott az európai A-szegmensben. Az autó első pillantásra felismerhető, már-már védjegynek számító ‘X’ orrkialakítása és a személyre szabást segítő opciók széles választéka révén a Toyota kisautója látványosan kitűnik a tömegből. Az Aygo vásárlói többnyire nem azok, akik pusztán észérvek alapján választanak maguknak járművet; látványos megjelenésének és élvezetes vezetési élményének köszönhetően az Aygo a Toyota egyik legsikeresebb modellje, ha új vásárlók megszerzéséről vagy más márkáktól való átcsábításáról van szó. 2017-ben az Aygo volt az A-szegmens egyik legkelendőbb modellje: az autóból 85.000 darab fogyott el, ami 6,6 százalékos piaci részesedést eredményezett.

Dizájn

A tervezők megtartották az Aygo ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Az új, különleges dizájnt áttervezett Keen Look fényszóróegységek és integrált nappali menetfények (DRL) egészítik ki, így az AYGO már első pillantásra is vonzó látványt nyújt. Az orr-rész alsó szekciója határozott keretbe foglalja a hűtőrácsot, kihangsúlyozva az Aygo stabil kiállását és a kompakt autókra jellemző agilitást. A lámpatestek alatti, Fekete, Ragyogó fekete vagy Ezüst színben választható díszítőelem szélesebbnek láttatja az autót. Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az erősebb térhatású orrkialakítás formavilága szépen egybecseng a hátsó lámpatestek külső lencséivel, vizuális összeköttetést teremtve az autó eleje és hátulja között, álló helyzetben is az előre irányuló mozgás és a dinamizmus benyomását keltve. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót. Ez a megoldás azt az érzetet kelti, mintha a kompakt kabin közvetlenül a széles lökhárító alsó része fölött kezdődne. Az új külső megjelenést két új karosszériaszín teszi teljessé (Magenta és Kék), valamint techno-hangulatú felniközép-elemek és 15 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek minden felszereltségi szinthez más és más dizájnnal rendelhetők meg. A kombinált műszeregység megjelenése is frissebb lett: ez az elem is erősebb térhatást kelt, és új a háttérvilágítás színe is. Az utastér prémium színsémái közt megjelent a Kvarc szürke és a Zongoralakk fekete árnyalat is, és a legtöbb felszereltségi szinthez új üléskárpitok is rendelhetők.

Felszereltségi szintek

A Toyota szakemberei a szegmens legfelső szintjét szem előtt tartva dolgozták ki az új Aygo különböző modellváltozatinak felszereltségét, hogy az autó még szélesebb vásárlóréteget szólítson meg. Minden modellváltozat saját dizájn-elemeket, könnyen felismerhető első lökhárító-kialakítást, egyedi könnyűfém keréktárcsákat és utastér-kidolgozást kínál. A belépő szintű x változattól kezdve a közepes szintű x-play kivitelen át egészen a leggazdagabb felszereltségű x-clusiv változatig minden modell más és más célközönség ízlését és igényeit szolgálja ki. Az új Aygo felszereltségi stratégiájának középpontjában az x-play áll, amelynek kínálatában rengeteg különféle opció szerepel, hogy a vásárlók személyes ízlésükhöz igazíthassák az autót. Ám már az x-play alapfelszereltsége is kifejezetten bőséges, hiszen olyan tételeket is tartalmaz, mint a klímaberendezés vagy az x-touch 7 colos multimédia érintőképernyő. A gazdag felszereltségű új x-clusiv változat az x-play alapfelszereltségét különleges, három színből kiválasztható kéttónusú fényezéssel, egyedi 15 colos, dupla küllős könnyűfém keréktárcsákkal, automatikus klímaberendezéssel, kulcs nélküli ajtónyitással és Toyota Safety Sense biztonsági csomaggal egészíti ki. Két különleges kiadású modell, az x-cite és az x-trend is megjelenik majd, időről időre izgalmasan frissítve fel az Aygo kínálatát. A x-cite az AYGO-család különleges tagja: a kéttónusú Magenta fényezésű autó exkluzív 15 colos fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, valamint Magenta színű öltésekkel varrott Manhattan üléskárpitot, a karosszéria színére fényezett szellőzőnyílás- és váltógomb-betéteket és Zongoralakk fekete keretet a műszerfal és a váltókar köré. Azok a vásárlók, akik még több dinamizmust várnak a Toyota A-szegmensű modelljétől, elégedettek lesznek az x-trend kivitellel. Az autó fekete utasterét fekete fényszóródíszítések, világoskék külső tükörburkolatok, egyedi sportmatricák, exkluzív 15 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsák, részleges bőrkárpitozás és világoskék utastéri dekorációs betétek egészítik ki.

Menetdinamika

A mérnökök az új Aygo teljesítményét és menetdinamikáját is továbbfejlesztették, így az autó még fürgébben mozog a városi forgalomban, ám üzemanyag-fogyasztása továbbra is a kategória legjobbja. Mindemellett jelentősen csökkent az NVH (zaj, rezgés és nyersesség) értéke is, ami tovább javítja az utasok komfortérzetét. A Toyota díjnyertes 998 köbcentiméteres, háromhengeres, 12 szelepes DOHC VVT-i motorja immár az Euro 6.2 emissziós előírásoknak is megfelel. Az átdolgozott erőforrás ideális egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás között, miközben nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, még élvezetesebb vezetési élményt kínálva a nagyvárosokban. Az új, kettős üzemanyag-befecskendező rendszerrel felszerelt motor magasabb sűrítési aránnyal működik, és a blokkban számos megoldás csökkenti a belső súrlódást. A hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszerrel ellátott erőforrásban egy továbbfejlesztett kiegyensúlyozó tengely csökkenti az alapjárati rezgést. A motor teljesítménye 53 kW (72 DIN LE) 6.000 1/perc fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 93 Nm 4.400 1/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, és a végsebessége 160 km/óra. Az új AYGO standard és Eco változatban is megrendelhető. Ez utóbbi kivitelben hosszabb a IV. és az V. sebességfokozat, és az áramvonalasabb kialakítású autót alacsony gördülési ellenállású (RRC) gumiabroncsokkal és Stop & Start rendszerrel szerelik fel. A standard változat üzemanyag-fogyasztása a korábbi 4,1-ről 3,9 l/100 km értékre javult (NEDC-ciklusban mérve). Az új homologizációs mérések szerint a standard és az Eco változatok CO₂-kibocsátása 93, illetve 86 g/km. A motor teljesítményének és fogyasztásának javítása mellett a Toyota az új AYGO futómű-beállításait is megváltoztatta, sőt a kormánymű szoftverét is kicserélte, így az autó gyorsabban és pontosabban reagál a vezető utasításaira. A műszerfalba, az A-oszlopokba, az ajtókba és a padló hátsó részébe több hangszigetelő és hangelnyelő anyag került, hogy a motor teljes fordulatszám-tartományában kevesebb zaj és rezgés szűrődjön be az utastérbe.

Toyota Safety Sense

A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel együtt fel is készíti a fékrendszert, hogy extra fékerőt adjon le, amikor a vezető rálép a fékpedálra. Ha az autós lassan reagál, a rendszer automatikusan fékezni kezd, mintegy 30 km/órával csökkentve a sebességet, vagy akár teljesen állóra fékezve az autót, hogy megelőzze az ütközést, vagy csökkentse a becsapódás erejét.

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

A Toyota és a Lexus dedikált kutatóintézetet hoz létre az önvezető autók fejlesztése céljából

Tokióban megalakul a Toyota Kutatóintézet – Modern Fejlesztési Központ (TRI-AD), amelynek célja, hogy teljesen integrált, sorozatgyártásra alkalmas szoftver alkosson az önvezető autókhoz.

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, a robotika mellett a mesterséges intelligencia fejlesztésében is élen járó Toyota, és prémium márkája, a Lexus új céget alapít, még inkább felgyorsítva az önvezető technológiák fejlődését.

A TRI-AD vezetője Dr. James Kuffner, a Toyota Kutatóintézet jelenlegi műszaki igazgatója lesz. A cég 1000 embert alkalmaz majd a világ minden tájáról, így a közös munkanyelv az angol lesz. A Toyota Csoport tagjaiként működő Aisin és Denso vállalatok is tulajdonrészesek lesznek a TRI-AD cégben, amelynek összehangolt működésében is részt vesznek. A teljes befektetés összege több mint 300 milliárd japán jen (mintegy 710 milliárd forint).

Az önvezető autózás előszobájának tartott aktív biztonsági rendszerek és a mesterséges intelligencia fejlesztése területén már ma is világszinten élen járó Toyota és Lexus még ebben a hónapban megalapítja Tokióban új vállalatát “Toyota Kutatóintézet – Modern Fejlesztési Központ” (TRI-AD) néven, hogy még inkább felgyorsítsa az önvezető technológiák fejlődését. A TRI-AD hatékony működése érdekében a Toyota, az Aisin Seiki és a Denso szándéknyilatkozatot írtak alá egy teljesen integrált, sorozatgyártásra alkalmas önvezető szoftver kifejlesztéséről. A három vállalat emellett további tárgyalásokat folytat egy közös fejlesztési szerződés aláírásáról.

A Toyota, az Aisin és a Denso a tervek szerint összesen több mint 300 milliárd japán jent (710 milliárd forint) fektet a TRI-AD megalapításába és működtetésébe. Az új vállalat mintegy 1000 embernek ad majd munkát, akik közt ugyanúgy szerepelnek kívülről szerződtetett szakemberek, mint a Toyota, a TRI, az Aisin és a Denso jelenlegi alkalmazottai. A Toyota most a megfelelő helyszínt keresi Tokióban a cég működéséhez. A TRI-AD vezérigazgatója Dr. James Kuffner, a TRI jelenlegi műszaki igazgatója lesz.

“A Toyota önvezető projektjében a siker egyik legfontosabb záloga egy sorozatgyártásra alkalmas szoftver elkészítése” – fogalmaz Dr. Kuffner. “A vállalat célja, hogy a világ legjobb szakembereinek megszerzésével a lehető leghatékonyabb módon pörgesse fel a szoftver fejlesztését, és ezzel együtt a Toyota Csoport lehetőségeit. Világszerte keressük a megfelelő munkatársakat, én pedig izgatottan várom, hogy irányíthassam az új cég munkáját.”

Az autóipar jelenleg hatalmas átalakuláson megy keresztül. A sikeres váltáshoz elengedhetetlen a kiváló minőségű szoftveres háttér és a kommunikáló autókból gyűjtött big data adatfolyam elemzése. E kihívás ismeretében alapította meg a Toyota 2016-ban Észak-Amerikában a Toyota Kutatóintézetet, ami a mesterséges intelligenciát, az önvezetést és a robotikát kutatja.

A ma ismertetett új vállalatot azért hívta életre a Toyota, az Aisin és a Denso, hogy még gyorsabb és értékesebb eredményeket érjenek el ebben a kutatási versenyben. A TRI, a TRI-AD és a Toyota a következőkben határozta meg az új szervezet feladatait:

    • Egy új, zökkenőmentes szoftverfejlesztési folyamat kialakítása a kutatási szakasztól a gyártásig, és az adatkezelési képesség fokozása.
    • Összehangolt együttműködés a TRI-vel, és a kutatási eredmények hatékony összekapcsolása a termékfejlesztéssel.
    • A Toyota Csoporton belüli együttműködés megerősítése a kutatás és a fejlett fejlesztés területén.
    • A világ legjobb mérnökeinek megszerzése a világ minden tájáról, tovább erősítve ezzel a Toyota Csoporton belül eddig is meglévő komoly szürkeállományt.

“A Toyota közismert a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) minőségéről és hatékonyságáról. Nem kétséges számomra, hogy a hardverek gyártásában tökéletesen bevált TPS-alapértékeket a szoftverek gyártásában is alkalmazhatjuk, ami drámai előrelépést jelenthet a Toyota-szoftverek tekintetében” – véli Dr. Gill Pratt, a TRI vezérigazgatója, az új TRI-AD igazgatótanácsának elnöke. “Ez az, amin a TRI dolgozik, és amit az új vállalat még magasabb szintre emel majd.”

Nagyobb teljesítménnyel és egyedi stílussal tiszteleg a mozifilm-legenda előtt az új Ford Mustang Bullitt

A filmtörténet egyik leghíresebb autós jelenete majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. Bullitt, magyarul San Francisco-i zsaru című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.

A legendás film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang Bullitt, ami a mai Genfi Autószalonon lép először az európai közönség elé.

Az idén januárban Detroitban megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon debütált új Mustang Bullitt gyártása júniusban kezdődik meg az európai vásárlók számára.

A Mustang Bullitt modellt a Ford 5,0 literes V8-asa hajtja, amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és a Shelby Mustang GT350 modellből származó hajtáslánc-vezérlő modullal egészítettek ki a mérnökök, s így a motor várhatóan 464 lóerőnyi teljesítményt és 529 Nm forgatónyomatékot ad majd le.

A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben.

Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett kerül.

Az új Ford Mustang Bullittban alapfelszereltségként jelenik meg a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája, ami a simább visszakapcsolások mellett az erőteljes 5,0 literes V8-as “felhördülését” is biztosítja; és ha már a hanghatásoknál tartunk, ne feledkezzünk meg a prémium minőségű B&O PLAY audiorendszerről sem, aminek 1000 wattos teljesítményét 12 hangszóró sugározza.

“Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete” – vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Feltuningolt teljesítményével és olyan új rendszereivel, mint a fordulatszám-szabályozás vagy a B&O PLAY audio, az új Mustang Bullitt ugyanolyan menő lesz, mint annak idején maga Steve McQueen volt.”

Az új Mustang Bullitt európai bemutatóját Steve McQueen két unokája, Chase és Madison, valamint édesapjuk, Chad McQueen is támogatja, akik leforgatták saját autós üldözési jelenetüket a Genfet körülölelő Svájci Alpok szerpentinjein – vagyis pontosan ott, ahol a “Bullitt” című film híres száguldását felvették.

“Otthon körülvesznek minket azok az emléktárgyak, amelyek nagyapánk szereplését idézik fel a Bullittban, és meg sem tudnám számolni, hányszor láttuk már a filmet, úgyhogy kifejezetten felemelő élmény számunkra, hogy mi is részesei lehetünk a harmadik generációs Mustang Bullitt európai bemutatkozásának,” nyilatkozta Chase McQueen.

“Chad, az apánk Fordokkal tanított minket vezetni Kalifornia tengerparti útjain, ezért lelkesítő volt most együtt forgatni vele – és persze az új autóval. De az is csodálatos érzés volt, hogy a Ford és a Steve McQueen alapítvány közös árverésén az első új Mustang Bullitt VIN 001 300.000 dollárért kelt el, amit jótékony célra ajánlottak fel” tette hozzá Madison McQueen.

A különleges kiadású Mustang Bullitt

Az új Ford Mustang Bullitt az 1968-as, azonos című Steve McQueen-filmben szereplő Mustang GT kupé előtt tiszteleg.

A harmadik generációs Mustang Bullitt a 2001-ben és 2008-ban megjelent Bullitt-változatok nyomdokában jár, amelyeket szintén erős motorokkal, Torq Thrust stílusú keréktárcsákkal, egyedi dizájn-megoldásokkal és korlátozott számban kínált fényezésekkel – köztük Dark Highland Green árnyalatban – rendelhettek meg a vásárlók.

Az új Mustang Bullitt hatfokozatú manuális sebességváltóját a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.

Az alapfelszereltségként kínált 1000 wattos B&O PLAY prémium audiorendszer 12 nagy teljesítményű hangszórón át sugározza a zenét, amit minden utas tökéletes minőségben élvezhet, bármelyik ülésben is utazik. A tiszta basszusokról kéttekercses mélynyomó gondoskodik, és az első ajtókba épített nagy teljesítményű, háromutas hangszórók egyenletesen osztják el a kabinban a hanghatásokat.

Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn. Az új modell fehér biliárdgolyó-váltógombja is stílusos főhajtás az eredeti autó emléke előtt.

A zöld öltésekkel díszített standard ülések helyett (amelyekhez memória funkció is tartozik a vezetőoldalon) a Mustang Bullitt vásárlói fekete bőrkárpitozású Recaro® sportüléseket is rendelhetnek.

A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a hűtőrács különleges, fekete fényezése. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt-logója az egyetlen ilyen elem.

„Ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák,” mondta el Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. „Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége, hiszen már önmagában is nagyon dögös.”

A vásárlók a Ford kifinomult MagneRide állítható futóművét is megrendelhetik; ebben a felfüggesztésben olyan lengéscsillapítók működnek, amelyekben a folyadék csillapító ereje elektronikusan szabályozható, így a futómű azonnal reagál az útfelület változásaira, a rugózási kényelem csorbítása nélkül optimalizálva az autó irányíthatóságát. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló V8-as motorhanggal tölti meg az utasteret.

Az európai vásárlók által megrendelt új Ford Mustangok kiszállítása még idén megkezdődik.

88. Genfi Autószalon: Lexus RC F Sport Black Edition

A közönség a 2018-as Genfi Autószalonon láthatja először a drámai és exkluzív külső-belső stílusjegyeket felvonultató RC F SPORT Black Edition modellt.

Az autó színvilága a japán tusfestészethez és kalligráfiához használt tradicionális sumi festék mélyen ragyogó, telt árnyalatát idézi.

Az exkluzív grafitfekete metálfényezéssel készülő autón kívülről a fekete rozsdamentes acél ablakkeretek, a matt fekete F SPORT könnyűfém keréktárcsák, az új, fekete krómozású hűtőrács és ködfényszóró-foglalatok ejtik rabul a szemlélő pillantását, míg az utasteret sumi tussal színezett, fekete fabetétek dísztik, míg a sima tapintású fekete bőrkárpiton kontrasztos narancssárga varrás látható.

A Lexus RC 300h F SPORT atlétikus formavilágára drámai vizuális hatással erősít rá az új Black Edition modell, amit a 2018-as Genfi Autószalon látogatói csodálhatnak meg először. Ahogy nevéből is kiderül, a Black Edition változat dinamikus és misztikus látványának kulcsa a fekete stíluselemek alkalmazása, amelyek színéhez a japán tusfestészethez és kalligráfiához évszázadok óta használt tradicionális sumi tusfesték mélyen ragyogó árnyalata adott ötletet.

Az “L” rácsmintájú F SPORT hűtőrács új, sötét krómdíszítést kapott, akárcsak az új formavilágú, kör alakú LED ködfényszórók. Ezek a világítótestek az alsó légbeömlő két szélén kaptak helyet, hatásosan egészítve ki a fényszórók és a nappali menetfények látványát.A 19 colos F SPORT könnyűfém keréktárcsák festése matt fekete, és a kupé grafitfekete fényezéséhez jól passzoló rozsdamentes ablakkeretek is ebben az árnyalatban pompáznak.

Az F SPORT üléseket és kormánykereket sima tapintású fekete bőr borítja, amit élénk narancssárga varrás díszít. Az új fabetétek mélyfekete árnyalatát a sumi tusfesték adja. Az RC F SPORT Black Edition modellben a Lexus önmagát töltő hibrid hajtáslánca működik; a 2,5 literes benzinmotor és az erős elektromotor párosának összesített teljesítménye 223 DIN LE/164 kW. A rendszer lendületesen gyorsítja az autót, és készségesen reagál a gázparancsra, ugyanakkor nagyon takarékos is: az RC F SPORT Black Edition kombinált ciklusban mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig mindössze 116 g/km.

Peugeot 208 R2 Rali Kupa: idén visszatér a márka a ralibajnokságba

A Peugeot sohasem riadt vissza a kihívásoktól, bizonyítja ezt azzal is, ahogyan az idén visszatér a magyar ralibajnokságba – pénzdíjas márkakupát szervez utánpótlásnevelő célzattal, s a győztes a lehető legjobb nyereménnyel gazdagodik: költségek nélkül rajthoz állhat egy külföldi futamon 2019-ben.

S ha ez még nem lenne elég motiváció, az már biztosan, hogy a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János lesz a kupa résztvevőinek mentora. S ki mástól lenne érdemesebb tanulni, mint az egyik legjobbtól?!

De először is nézzük, mit érdemes tudni a Peugeot 208 Rali Kupa sorozatról!

A Peugeot által kiírt, a FIA Nemzetközi Sportszabályzatának, illetve a MNASZ előírásoknak megfelelő sorozat nyitott minden olyan versenyző számára, akinek van érvényes rali licence és az autója megfelel a technikai szabályzatnak, vagyis FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautót állít csatasorba, s vállalja az egységes PIRELLI gumiabroncs használatot.

A sorozat mindenképp hiánypótló, hiszen évek óta folyamatosan téma az utánpótlásnevelés fontossága, s az, hogy ez csak akkor lehetséges, ha a kiskategóriákból nem fogynak el a versenyzők. Nos, az idén mindenképp érdemes lesz kis kategóriát választani.

S nem csupán azért, mert a pénzdíj futamonként akár 420 000 forint is lehet, hanem azért is, mert a regisztrációs díj (350 000 forint) a nevezésen felül tartalmazza a kupában egységesen kötelező Peugeot versenyző-overallt, valamint a Peugeot utcai ruházatot a pilóta és a navigátor számára, az egységes Peugeot szervizsátor használa- tát, technikai ellenőrzést és mérnöki segítséget a versenyek alatt.

Tudják mit jelent mindez?

Hogy a márkakupa résztvevői egy kicsit úgy érezhetik magukat, mintha gyári versenyzők lennének – itthon, a magyar bajnokságban.

„A Peugeot évtizedek óta jelen van a magyar ralibajnokságban, sokat adott a sportnak, de sokat is köszönhet neki, ezért gondoltuk úgy, szeretnénk tenni valamit a atalokért, a sportszerű versenyzésért, s ezért is hívtuk életre a Peugeot 208 Rali Kupát. A sorozatban az első évben csak öt aszfaltos bajnoki futam szerepel, így a versenyzőknek is könnyebb dolguk lesz, nem kell murva futóművet vásárolniuk” – nyilatkozta Balkányi György, a Peugeot magyar- országi importőrének ügyvezetője.

Érdekesség, és hazánkban eddig nem volt megszokott, hogy a márkakupa résztvevőinek vállalniuk kell, hogy betartják az etikai kódex szabályait nem csupán a versenyhétvégéken, hanem a pályabejárás, a versenyzői el- igazítás, a díjkiosztó, és minden olyan nyilvános megjelenés során, amelyen a kupa hivatalos ruházatát viselik. Külföldön ez teljesen bejáratott rendszer, hiszen minden márkának fontos, hogy az őt képviselő versenyző azono- suljon az értékrendjével.

S ebben is – no meg minden másban – a versenyzők segítségére lesz a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János.

„Nagyszerű ez a kezdeményezés és megtisztelő, hogy részt vehetek ebben a projektben, amelynek céljaival és kiírásával tökéletesen tudok azonosulni, ráadásul egy olyan márka égisze alatt, teszem mindezt, amellyel 18 éve állok kapcsolatban és amellyel 14 éven keresztül versenyeztem” – nyilatkozta ifjabb Tóth János, majd hozzátette: “Ami nagyon szimpatikus benne, hogy alapfeltétel az etikai kódex betartása, ami talán szokatlan itthon, de szerintem teljesen helyénvaló. Ami pedig engem illet, több, mint huszonöt évet versenyeztem Magyarországon, sok versenyen indultam, sok tapasztalatot szereztem. Tudom, mire kell oda gyelni egy-egy verseny előtt s közben, s megpróbálok mindenkinek abban segíteni, amiben kéri. Tudom, hogy lesz, akinek a gumiválasztásban adok majd tanácsot, másnak a pálya- feldolgozásban, s másnak elég lesz az is, hogy ott állok a gyorsasági szakaszok céljában és tapasztalatot cserélünk. Korábban is adtam már tanácsokat atal srácoknak, de ez más lesz, univerzális feladat, aminek próbálok majd megfelelni.”

A rutinos mentor mellett a TRT (Tagai Racing Technology) minden versenyre mérnököt biztosít a versenyautók- hoz, aki a Peugeot márkához méltó technikai hátteret adja.

Az elért eredmény után két féle pénzdíjazás lesz

Először is minden versenyen a kupa első három helyezettje kap 200, 150 illetve 100 000 forintot.

Ha a kupában résztvevők a 6-os géposztály első három helye közül bármelyiken végeznek, azt még plusz díjaz- zuk 220, 160 és 110 000 forinttal. Vagyis aki a kupában és a géposztályban is az első helyen végez, az összesen 420 000 forintot nyer.

Az év végi díjazás lehet a legcsábítóbb. Aki a kupát megnyeri, az 2019-ben részt vehet egy, az ERC bajnokság keretében megrendezésre kerülő versenyen, a TRT által biztosított Peugeot 208 R2-es versenyautóval. A részvétel teljes költségét a Peugeot 208 Rally Cup Hungary partnerei állják.

A 2018. évi versenynaptár

Március 24-25.: Eger rali

Április 28-29.: Miskolc rali

Június 15-17.: Székesfehérvár rali

Szeptember 1-2.: Ózd rali

Október 13-14.: Mecsek rali

November 10-11.: Zemplén rali

A pontozási rendszer: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

LEGFRISSEBB

Súlyos balesetek miatt félbeszakadt a Dagonya Extrém Off-Road Fesztivál Béren

0
Az idei, 2025-ös Dagonya Extrém Off-Road Fesztivál tragikus fordulatot vett pénteken, amikor két súlyos baleset is történt a Nógrád vármegyei Bér határában zajló eseményen....

TESZTJEINK