Főoldal Blog Oldal: 284

A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét, ígétetéhez hűen

Év elején tett ígéretéhez hűen, a BMW Group idén több mint százezer darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek világszerte, fennállása során most először.

E teljesítmény a vállalatcsoport elektromos mobilitás terén betöltött abszolút piacvezető szerepét nyomatékosítja, a személyes mobilitás jövője felé vezető út legújabb mérföldkövének pedig az Észak-Münchenben álló „négyhengeres” toronyház varázslatos fényinstallációja állít emléket. A járműtechnológia területén megkezdett korszakváltás szimbólumaként a BMW Group székháza ma este négy akkumulátor képében tündököl.

„Tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink idei globális értékesítési mutatója év eleji ígéretünkhöz hűen alakult” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke az idei százezredik hálózatról tölthető gépkocsi december 18-i átadásakor. „99 méter magas székházunk ünnepi megvilágítása az elektromos mobilitás korszaka felé vezető utat jelképezi. Az egy esztendőben értékesített százezer darab hálózatról tölthető modell fontos mérföldkő a számunkra, ugyanakkor ez még csak a kezdet: a forradalmi BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta világszerte kétszázezernél is több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adtunk át ügyfeleinknek, 2025-re pedig huszonöt tagúra bővítjük ezt a palettát. Sikertörténetünk hátterében az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felismerése áll, és a jövőben is ezen az úton haladunk tovább” – tette hozzá.

Hálózatról tölthető hajtáslánc mindegyik modellsorozatban

A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája alapvető kiindulópontként tekint az elektromos mobilitásra, és mint ilyen, prémium minőségű modelljei és mobilitási szolgáltatásai folyamatos bővítésével a vállalatcsoport egyre inkább megerősíti technológiai iránymutatóként betöltött piacvezető pozícióját. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijait egyesítő paletta 2025-re huszonöt tagúra nő, a hálózatról tölthető hajtásláncok és a működésükhöz szükséges akkumulátor-technológiák 2021-ben érkező ötödik generációja pedig – a teljesítményszintek és az installálhatósági kritériumok szerint módosítható, moduláris egységeknek köszönhetően – bármelyik modellsorozat bármelyik tagjába beépíthető lesz. A 2011-ben alapított BMW i divízió égisze alatt a vállalatcsoport már most levédette a BMW i1 és a BMW i9 közötti, valamint a BMW iX1 és a BMW iX9 közötti számsorok mindegyik elemét. 2018-ban sorozatgyártásba kerül a BMW i8 Roadster, majd 2019-ben a tisztán elektromos meghajtású MINI, 2020-ban a BMW X3 hálózatról tölthető hajtáslánc-változata, 2021-ben pedig a bajor prémiumgyártó új járműtechnológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT modell ünnepli világpremierjét – a tisztán elektromos meghajtás előnyeit, a teljes mértékben automatizált járművezetés páratlan kényelmét és megannyi járműkapcsolati innovációt egyesítve, a tömegtermelésben kínált gépkocsik történetében először.

A BMW Group idejekorán felismerte az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségeket és már 2007-ben, a BMW i divízió előfutáraként útnak indította az elektromos meghajtás széleskörű kísérleteire és tesztelésére létrehozott „project i” programot. 2008-ban ezt követően a vállalatcsoport közutakra engedte a tisztán elektromos meghajtású járműtechnológia történetében összeállított eddigi legnagyobb tesztautó-flottát, majd 2013-ban kezdetét vette a világ egyik legelismertebb gépkocsi-koncepciójává magasztalt, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 sorozatgyártása. Az idő közben eltelt négy esztendőben évről évre folyamatosan emelkedett a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfél-kereslet, amelyet újabbnál újabb értékesítési rekordok igazolnak.

Piacvezető iránymutató az elektromos mobilitás területén

Azáltal, hogy a BMW Group már több mint egy évtizede megkezdte a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik átfogó technológiai fejlesztését, egyszerre vált úttörővé és piacvezető gyártóvá a hálózatról tölthető modellek szegmensében. Független piackutató intézetek felmérései szerint Európában a bajor központú vállalatcsoport személyautói kimagasló etalonként állnak a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek vadonatúj forgalomba helyezési statisztikáit összesítő tabella élén, 21 százalékos abszolút piaci részesedéssel. Mindez azt jelenti, hogy a hálózatról tölthető gépkocsik között a BMW Group több mint háromszor akkora piaci részt tudhat magáénak, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Miközben az öreg kontinensen az autógyártók teljes értékesítési mutatóiból a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek hozzávetőlegesen csupán 2 százalékot tesznek ki, addig a BMW Group esetében ez az érték már most 6 százalék. Más szóval, a bajor prémiumgyártó hálózatról tölthető modelljei aránytalanul nagy piaci részesedést élveznek Európában a versenytársakkal szemben. Globális tekintetben ez az arány még erőteljesebb, kereken 10 százalék.

A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek iránt többek között Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban mutatkozik kiváltképp magas kereslet, ahol ezen modellek a BMW teljes értékesítésének mintegy 7 százalékát teszik ki. Ráadásul Skandináviában, ahol a BMW i3 tisztán elektromos kompakt a legkeresettebb új BMW modell, a bajor prémiumgyártó minden negyedik gépkocsit hálózatról tölthető hajtáslánccal értékesít. Németországban a BMW Group ezen innovatív modelljei közül idén már a tízezredik példányt helyezik forgalomba. A hálózatról tölthető hajtásláncok eközben egyre több modellsorozatban nyerik el ügyfeleink tetszését. 2017-ben már az ikonikus BMW 3-as limuzin minden tizedik darabját plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg, mialatt a BMW 2-es Active Tourer abszolút globális eladási mutatójának 13 százalékát ugyancsak a hálózatról tölthető hajtáslánc tette ki. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) 2017 júniusi piaci bevezetése óta világszerte minden tizedik új MINI Countryman modell a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelve talál gazdára. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt, a BMW i3 globális eladásai eközben az egy évvel ezelőtti számok tükrében közel egynegyedével nőttek. Az értékeket a BMW Group 2017. november végén regisztrált eladási mutatói szerint számoltuk ki.

A kilenctagú hálózatról tölthető gépkocsi-paletta mellett a BMW Group már két keréken is valóra váltotta a nagyvárosi mobilitás tisztán elektromos meghajtású élményét: a BMW C evolution névre keresztelt robogó a legújabb akkumulátor-technológiával felvértezve nem kevesebb, mint 160 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. A modell értékesítési mutató idén a tavalyi év első tizenegy hónapjához viszonyítva 80 százalékkal emelkedtek, az ez idő alatt világszerte eladott 1 500 példány pedig a százezer darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsin felül értendő.

Ünnepélyes autóátadás a BMW Weltben

Eme több mint százezer idei új ügyfelünk egyike ma délután egy rendkívüli meglepetésben részesült: a nyugat-németországi Észak-Rajna-Vesztfália tartományban élő 80 éves BMW-tulajdonos a BMW Welt csarnokában vehette át vadonatúj, Protonic Blue karosszéria-fényezésű BMW i3 gépkocsiját, amely a vállalatcsoport idén átadott százezredik hálózatról tölthető modellje. Miután a szerencsés tulajdonost személyesen fogadta, az autó kulcsait ünnepélyesen a BMW AG igazgatótanácsának elnöke adta át. „Az elektromos mobilitás életkortól függetlenül minden ügyfelünket izgalommal tölti el. Az idei százezredik ilyen autó átadása számomra is egy rendkívül fontos, különleges pillanat” – fogalmazott Harald Krüger.

A lebilincselő teljesítmény látványos szimbóluma

A személyes mobilitás jövője felé vezető út eme legújabb mérföldkövének egy látványos fényjáték állít emléket: a BMW Group a jövőbe mutató járműtechnológiai fejlődés szimbólumaként négy darab akkumulátor képében világítja meg ma este „négyhengeres” struktúrájáról ismert müncheni székházát. A fényjáték négy órán keresztül, december 18-án este 20 óra és éjfél között látható. Az installációt a vállalatcsoport a Spielmotor Muenchen állami kulturális szervezettel karöltve hívta életre. A BMW Group Münchennel kiépített, egyedülálló kulturális partnersége immáron harmincnyolc esztendőre tekint vissza: a két fél 1979-ben azzal a céllal kötötte meg úttörő együttműködését, hogy tovább fokozzák a város kulturális sokszínűségét és növeljék München szerepét a nemzeti és nemzetközi kulturális szcénában.

Csehországban építi fel a BMW legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét

A BMW vállalatcsoport több mint százmillió euró összköltségű beruházása munkalehetőségek százaival élénkíti fel Nyugat-Csehország gazdaságát a következő évtized elején.

A mintegy félezer hektárnyi területen felépülő új központban a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés jövőbe mutató innovációit tökéletesítik majd a mérnökök.

A BMW Group, a cseh kormány és a nyugat-csehországi Karlovy Vary tartomány képviselői 2017. december 15-én, Prágában közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a világ elsőszámú prémiumautó-gyártója a Münchentől két és fél órás autóútra található, csehországi Sokolov városában építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét. A százmillió eurós nagyságrendű, több száz új munkahelyet teremtő beruházás a vállalatcsoport tervei szerint már a következő évtized elején rendszerbe áll.

„A BMW Group élen jár a járműtechnológia fejlesztésében. Innovációs iránymutatóként célunk, hogy a legjobb és a legintenzívebb vezetési élménnyel ajándékozzuk meg ügyfeleinket, illetve hogy minden korábbinál átfogóbb digitális kapcsolatot hozzunk létre az emberek, a gépek és az intelligens szolgáltatások között. A Sokolov városába tervezett létesítmény felépítésével olyan úttörő területeken tökéletesíthetjük technológiai innovációinkat, mint a tisztán elektromos meghajtás, az intermodális digitalizáció és az automatizált járművezetés – vezetést támogató rendszereink finomhangolásával így például a valaha kínált legbiztonságosabb közlekedést váltjuk valóra” – fogalmazott Dr. Herbert Grebenc, a BMW AG humán erőforrási részlegének ingatlangazdálkodásért felelős alelnöke a Prágában tartott sajtótájékoztatón.

A Münchenhez közeli Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban a BMW Group jelenleg összesen három jármű- és technológiatesztelési létesítményt üzemeltet, ezek azonban nem rendelkeznek elegendő kapacitással ahhoz, hogy maradéktalanul megfeleljenek a technológia fejlődésével párhuzamosan növekvő tesztelési és tökéletesítési követelményeknek. A vállalatcsoport az elmúlt időszakban ezért gőzerővel dolgozott Németországban és a környező régiókban a stratégiailag optimális helyszínek felkutatásán. „Sokolov városában találtunk rá az innovatív jármű- és technológiatesztelési folyamatainkhoz szükséges legideálisabb feltételekre. Azáltal, hogy néhány éven belül rendszerbe állítjuk átfogó teszthálózatunk első kelet-európai állomását, új lehetőségeket teremtünk és a BMW Group történetében újabb mérföldkőhöz érkezünk. A területet birtokló Sokolovská uhelná vállalattal és az összes politikai féllel kivételesen jó együttműködést építettünk ki, amely a kölcsönös bizalmon alapszik” – mondta Dr. Herbert Grebenc a csehországi helyszínválasztás körülményeiről.

„A cseh kormány és a BMW Group már megkezdte az úttörő együttműködést lefektető megállapodás részletes kidolgozását, amelynek keretein belül a Karlovy Vary tartományban felépülő jármű- és technológiatesztelési létesítmény összes speciális aspektusát figyelembe vesszük. Minisztériumunk nagy örömmel köszönti az effajta beruházásokat, amelyek kimagasló szakmai ismeretekre épülő munkahelyeket teremtenek és jelentős hozzáadott értékként segítik a cseh gazdaságot” – nyilatkozta Tomáš Hüner, a Csehországi Ipari- és Kereskedelmi Minisztérium képviselője.

Jana Vildumetzová, Karlovy Vary tartomány elnöke a sajtótájékoztatón a BMW Group új tesztlétesítményének régión belüli jelentőségét hangsúlyozta ki. „A BMW Group beruházása rendkívül fontos Karlovy Vary tartomány számára. Régiónk egyike annak a három csehországi területnek, amely a közeljövőben jelentős strukturális változások elé néz. Kevés a kutatás, a fejlesztés és az innováció, amelyek következtében munkalehetőségek hiányával küzdünk. Sokolov városában egyre inkább csökkennek a bányászatban rejlő lehetőségek, az emberek így új munkát keresnek. Azáltal, hogy a BMW Group nálunk építi fel negyedik jármű- és technológiatesztelési létesítményét, a régió fejlődésében újabb fejezet veszi kezdetét. A beruházás több száz embernek kínál majd vonzó munkalehetőséget, amely a lehető legjobb pillanatban érkezik. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy Karlovy Vary hosszú távon is a vállalatcsoport erős partnere maradjon és maximális támogatásunkról biztosítsuk a projektet.”

Karel Kučera, a CzechInvest elnök-vezérigazgatója a sajtótájékoztatón a beruházás Csehországra gyakorolt jelentőségét emelte ki. „Ma egy két és fél éve tartó, részletes tárgyalássorozat végéhez érkeztünk, a sikeres együttműködés kiépítésén több mint kétszáz szakember munkálkodott. A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítménye kimagasló hozzáadott értéket képvisel a cseh gazdaságban, amelynek fejlesztése a CzechInvest egyik elsődleges célja.”

Új fejlesztőközpont Unterschleißheim városában és negyventagú tesztflotta az utakon

A BMW Group 2016 decemberében jelentette be, hogy az intelligens járműkapcsolati megoldásokon és az automatizált járművezetés innovációi dolgozó fejlesztőrészlegeit egyetlen központban összpontosítja a München melletti Unterschleißheim városában. A komplexum teljes rendszerbe állítása után több mint kétezer szoftverfejlesztő mérnök dolgozik majd egymás mellett azzal a céllal, hogy valóra váltsák és valós körülmények között teszteljék a teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó technológiákat. A fejlesztőközpont 2017-es megnyitásával egy időben a bajor prémiumgyártó egy negyven darab 7-es BMW-ből álló tesztflottát gurított ki az utakra, amely valós körülmények között, az Intel, a Mobileye és a BMW Group úttörő együttműködésének köszönhetően az Egyesült Államok, Izrael és Németország autópályáin, valamint nagyvárosaiban dolgozik a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát elhozó járműtechnológiák tökéletesítésén.

A BMW Group Csehországban

A BMW Group csehországi értékesítési hálózata 14 márkakereskedést ölel fel. A vállalatcsoport prágai fióktelepe 2006 júniusában kezdte meg működését. 2017 első tíz hónapjában országszerte összesen 6 985 darab vadonatúj BMW és MINI modell talált itt gazdára, amely 18 százalékkal múlja felül az egy esztendővel korábbi értéket. 2016-ban a BMW és a MINI összesített éves eladási mutatója Csehországban 7 013 darabon állt meg, amely éves viszonylatban 7,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A tavalyi év legkeresettebb modellje a BMW X5, a BMW 5-ös sorozat és a BMW X1 volt, amelyek a teljes értékesítés 14,3, 10,9 és 10,4 százalékát tették ki. A BMW Group számos kulturális eseményt támogat Csehországban, így többek között a Karlovy Vary városában megrendezett Nemzetközi Filmfesztivált és a Českẏ Krumlov-i Nemzetközi Zenei Fesztivált is.

A BMW Group jármű- és technológiatesztelési létesítményei

1971: a BMW Group megnyitja első tesztlétesítményét a Münchenhez közeli Aschheim városában,

1986: rendszerbe áll a vállalatcsoport második tesztlétesítménye a dél-franciaországi Miramasban,

2006: harmadikként csatlakozik be a hálózatba az észak-svédországi Arjeplog városban felépített tesztlétesítmény, amely az északi sarkkörtől mindössze 55 kilométerre délre található,

2015 szeptembere óta: a BMW Group ideiglenes bérleti szerződés keretében a németországi Hof-Plauen repülőtéren végzi egyes sorozatgyártás előtti jármű- és technológiatesztelési folyamatait (és többek között a vezetést támogató rendszerek átfogó tökéletesítését).

Elismerést nyert a Nissan vízgazdálkodása globális nagyvállalatok legjobbai közt

A Nissan a legjobb besorolást kapta a CDP 2017-es Global Water Report vízgazdálkodási jelentésében, és így először került be a gondos vízhasználatért díjazott nagyvállalatok „A” csoportjába.

A vállalat emellett sorozatban a negyedik alkalommal kapott „Vezető” szintű besorolást a CDP klímaváltozási jelentésében.

A korábban Carbon Disclosure Project néven ismert CDP évente rangsorolja a multinacionális vállalatokat vízhasználatuk, illetve a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló erőfeszítéseik alapján. A Nissan egyike annak a 74 vállalatnak, akik a CDP számára adatokat szolgáltató több mint 2000 vállalat közül került be az „A” csoportba.

A Nissan minden egyes gyáregységében törekszik a vízhasználat csökkentésére, illetve a megfelelő vízgazdálkodásra. A vállalat többféle technológiai megoldással, valamint – a helyi vízellátási viszonyokat is figyelembe véve – a vízhasználat csökkentésének elősegítésével és szorgalmazásával, illetve a víz ellátásilánc-menedzsmentjével dolgozik ezekért a célokért minden egyes gyáregységében.

A Nissan kitűzött célja, hogy az új járműveinek teljes életciklusára számított, az üzemanyag vagy az áram előállításával is számoló úgynevezett „well to wheel” szén-dioxid-kibocsátását 2050-re 90%-kal csökkentse a 2000-es értékekhez képest. A Nissan gyártja a világ piacvezető zéró emissziós járművét, a LEAF-et, és az egyes országok kormányaival illetve más vállalatokkal közösen dolgozik az elektromos autók töltését szolgáló infrastruktúra bővítésén.

A Nissan a jövőben is aktívan folytatja a különböző környezetvédelmi feladatok megoldására irányuló munkát, illetve a vállalati értéklánc teljes környezetterhelésének mérséklését a Nissan Green Program cselekvési tervben foglaltak alapján.

A 2000-ben alapított, mára komoly tekintéllyel bíró, brit bejegyzésű CDP nonprofit szervezet mögött összesen 100 billió dollárnyi vagyon felett rendelkező intézményi befektetők állnak. A teljes CDP jelentés (angol nyelven) a www.cdp.net weboldalról tölthető le.

[TESZT] BMW 120d xDrive – túlmutatva egy kategórián

Nem fér hozzá kétség: az 1-es szériájú BMW túlnőtte, kinőtte, átlépte kategóriáját. Még mielőtt közhelyszámba menne az állítás, sietve hozzátesszük, hogy ennek a folyamatnak azért az évek során volt előszele bőven; már 2015-ben is látszott jócskán, mire számíthatunk, mi lesz az útirány. Most a 2017-es, aktuális modell járt szerkesztőségünknél, hogy megvizsgálhassuk a részleteket. BMW 120d xDrive teszt következik.

Mi az, ami elsőként szembetűnő a BMW 120d esetében? Egyértelműen az, hogy nem kicsi, hiába lett bepozícionálva az alsó-középkategória legalsó szintjére. Mondjuk az is igaz, hogy a BMW-nél egyáltalán nem érvényesek a sztereotípiák, gondoljunk csak a 2-es sorozatra, vagy épp a 4-esre: mindegyik esetben érezhető túlmutató koncepció.

Akinek tetszik a hosszú orr, csapott fenék fazon, az imádni fogja a BMW 120d-t. Ez amolyan ötajtós hatchback karosszériaforma, de mégsem, hiszen a kompakt szegmensben nem túl általános, hogy az autó eleje ennyire hangsúlyos legyen. Ennek megfelelően, ha mögöttünk feltűnik egy BMW 120d a tükörből, igazándiból nem tudjuk eldönteni, hogy hármas, netán ötös érkezik – na jó, el lehet nyilván, ha szakavatottabb vénával bírunk a témában.

Elég az hozzá, hogy a markáns, robosztus küllemet a BMW 120d is hordozza jószerivel, a morcosra húzott duplaprojektoros lámpabura kialakítás, a 9 lamellás vesék is a helyük9n vannak. Minden adott tehát a hamisítatlan BMW-arculathoz, jelleghez, ráadásul a méretezés is a helyén van: a szélesség 1765 milliméter, ami ugyebár szintén nem kisautós jellemző.

Hatchback, kicsit újfajta köntösben

Oldalnézetből a BMW 120d a fentebb említetteknek megfelelően hosszú hatást kelt, itt 4329 milliméter a kapcsolódó paraméter. Az ívek gyönyörűen bontják ki az autó formakarakterisztikáját, kecsesen, nagyvonalúan adagolva a részleteket. Persze a kapcsolódó M Pakett is remekül feljavítja az összhatást, a 18-as felnik, valamit az ültetett egységesség mind gyönyörködtetik a szemet, nyilván az menetkomforton ront némileg – de erről majd a cikk vége felé, szokásunknak megfelelően.

Talán hátulnézetből a legegyedibb a BMW 120d, hiszen a kompakt mivolt itt ütközik ki igencsak: a termetes lámpatestek, az ötödik ajtóidom, illetve a tömzsi farkiképzés mind sokat sejtet; a 120d felirat pedig elárulja: igen, BMW, de a hatchback irányvonalból. Unalomig ismételve: kicsi, de mégsem az. És ez kifejezetten paradox.

Minden prémium. Pontosan úgy, ahogyan a “nagyoktól” megszokhattuk

Enteriőr tekintetében sincs oka panaszra a BMW 120d-nek, mivel a kialakítás, anyaghasználat, és maga az egész tálalás a nagytestvéreket idézi. Nyilván nem hatos, vagy hetes szint, de a hármas-négyes kvalitást hordozza, egyedül a férőhely minimalizált értelemszerűen. Amolyan MINI-s feeling, ha behuppanunk, inkább vállban érezzük a szűkítést és a helycsökkentést. Ehhez nagyban hozzájárulnak a sportosra csiszolt ülések, azok háttámlái, viszont a kezelőszervek a korlátozott hely végett közelebbnek tűnnek az átlagosnál.

Nyilván alkatfüggő, hogy ki hogyan éli meg mindezt, de itt viszont képbe jöhet egy kis általánosítás, miszerint a BMW 120d lehetséges, inkább a gyengébbik nem képviselőinek kedvez inkább adottságait tekintve.

 

Nem is baj ez, hiszen ezért fontos minden autógyártónál a kategóriák remek elkülönítése, s ez a BMW-nél az egyik legpozitívabb pont.

A hátsó traktus szintén kompromisszumokat követel kényelem tekintetében, bár meglepően nagynak tűnt első és második nekifutásra is láb- illetve fejtér – kategóriához mérten.

Itt két átlagos termetű felnőtt el-el utazgathat, akár közepesen hosszabb távokon is, de számoljunk azzal, hogy lesznek kitételek.

360 literes csomagteret kapunk a BMW 120d-nél, ezt a méretezést felbővíthetjük a 40:60 arányban osztott hátsó ülések előrehajtásával egészen 1.2 köbméterig. Ez nem rossz arány, ha két személlyel fuvaroznánk mondjuk egy közepes méretű, lapra szerelt IKEA-bútort, vagy bármi mást, ami relatíve nagyobb pakolóhelyet igényel.

Minek is pazarolni a szót a 20d kapcsán?

Legendás motor a 20d, már-már közhelyszámba menően írtunk rengetegszer erről. Most sem dőlt meg a tézis: a 190 lóerős, sornégyes turbódízel maximális teljesítményét kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon produkálja, míg a 400 Newtonméternyi nyomatékcsúcs 1750-nél már rendelkezésre áll.

Az xDrive összkerékhajtás megint a csúcson teljesített, bár csúszós, hókásás utak hiányában nem tudtuk feszegetni hajtáslánc korlátait.

A szokásos 8 gangos automataváltó ismételten hozta kifinomult formáját, időben történő fel- és visszaváltásokkal, észrevétlen működéssel, és nem mellesleg minimálisra húzott üzemanyagfogyasztással: a tesztelt BMW 120d városban 5.2, országúton 3.7 liter gázolajjal be is érte, ami ekkora teljesítményt produkáló aggregáttól több, mint nagyszerű végeredmény.

2017 BMW 120d xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4329 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1421 mm

Tengelytáv: 2690 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1430 kg

Megengedett össztömeg: 2005 kg

Csomagtartó mérete: 360 liter, 1200 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 52 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 222 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.8 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.1 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 113 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Autobest 2018 díjat nyert az új Citroën C3 Aircross

Az Autobest zsűrije bejelentette, hogy az új C3 Aircross kompakt SUV-nak adta a Best Buy Car of Europe díjat, így a C3 Aircross lett 2018 legjobb autóvétele.

2001 óta az Autobest minden évben díjazza a legtöbb szavazatot elnyerő autót. A szavazásban 31 európai ország 31 újságíró szakértője vesz részt. Az autók 13 kritérium alapján mérettetnek meg, amelyek között szerepel az ár-érték arány, a dizájn, a kényelem, a technológiai tartalom, de olyan tényezők is mint a szolgáltatások minősége, vagy az alkatrészellátottság az adott márka kereskedőhálózatában.

2003-ban a Citroën C3 nyerte az Autobest díját. Most a kitűnő térkihasználású, energikus és friss megjelenésű C3 Aircrossnak sikerült maga mögé utasítania vetélytársait, megszerezve az idáig 17 alkalommal kiosztott díjat.

Az új Citroën C3 Aircross kompakt SUV fontos eleme a márka megújulásának és tökéletesen illusztrálja annak nemzetközi offenzíváját. Az októberben bevezett modell már 30 000 megrendelésnél jár Európában. Az ügyfelek számára meggyőzőnek bizonyul a Citroën legjobb tudását tükröző térkihasználás, a modularitás és a fényben fürdő utastér. Karakterét a személyre szabható megjelenése tovább erősíti 90 külső színkombinációs lehetőséggel és 5 különböző belső hangulattal. A « Citroën Advanced Comfort® » program keretében kifejlesztett C3 Aircross a kategóriában szokatlan kényelmet kínál. A városban és országúton egyaránt komfortosan mozgó SUV egy kis kalandozástól sem riad vissza, köszönhetően a Hill Assist Descent funkcióval is ellátott Grip Control® rendszernek. Az Euro NCAP teszten 5 csillagot szerzett C3 Aircross kínálatában 12 modern vezetéssegítő rendszer található, közöttük a legkorszerűbb csatlakozási lehetőségekkel.

“Őszintén gratulálok Linda Jacksonnak és csapatának, hogy elnyerték az AUTOBEST 2018 díjat! A C3 Aircrosstól bajnoki teljesítmény volt ilyen erős mezőnyben nyerni. Bebizonyította a zsűritagoknak, hogy ebben az évadban ő a legjobb választás. Ismét egy SUV vihette el a díjat. Az eredmény azt bizonyítja, hogy a zsűri nem csak követi a piac fejlődését, de felismerve a tendenciákat képes iránymutatást is adni az európai vásárlók számára a jövő autóit illetően” – jelentette ki Ilia Seliktar, a zsűri elnöke.

A 2017 első félévében forgalomba helyezett 426 000 db autóval a Citroën 6 éves európai rekordját döntötte meg. Ez a teljesítmény 5,6%-os fejlődést jelent a 2016-os év azonos időszakához képest. Egy évvel az új C3, a márka bestsellere bevezetése után – amelyből idáig 230 000 db kelt el – az új Citroën C3 Aircross kompakt SUV újabb lendületet ad a márkának céljai eléréséhez.

Nissan: egyre gyakoribbak a gyenge minőségű szélvédőjavítások

Nagy a valószínűsége, hogy a nem megfelelő minőségű szélvédőjavítások jelentős emelkedését tapasztalhatjuk majd a közeljövőben, ennek oka a szélvédő mögé épített vezetéstámogató rendszerek egyre nagyobb térnyerése – áll a Nissan sajtóközleményében.

Ez a Nissan szervizszakértőinek véleménye – elmondásuk szerint, az egész iparágra vonatkozóan legalább minden ötödik szélvédőn utólagos javítást kell végezni. Ennek oka a gyenge minőségben kivitelezett javítás, illetve az üvegezett felület mögött elhelyezett biztonsági technológiák pontatlan kalibrálása. A mobil szélvédőjavítók ügyfelei gyakran találják magukat az út szélén a szélvédő javítása vagy cseréje után.

A Nissan úgy gondolja, hogy a szélvédőnél található vezetéstámogató technológiák alkalmazásával ez a szám még tovább nő majd – ezt pedig a biztosítótársaságok és az autótulajdonosok pénztárcája is megérzi majd.

A Nissan egész Európára kiterjedő hivatalos szervizhálózata gyors és költséghatékony megoldásokat kínál, így pedig az ügyfelek biztosak lehetnek abban, hogy autóikat és kishaszonjárműveiket optimális állapotban kapják vissza.

Mindemellett a Nissan könnyebben elérhetővé teszi a kimagasló minőségű javításokat és alkatrészcseréket. A szerviztelephelyek nagy része a legújabb szerszámokkal és naprakész tudással áll a Nissan ügyfeleinek szolgálatában.

A modern szélvédők egyre fontosabb szerepet töltenek be a jármű szerkezetében és biztonságában, hiszen számos intelligens vezetéstámogató rendszer kamerái és érzékelői kapnak helyet az üvegezett felületek mögött.

A Nissan járműveinél ez kiterjed a vészfékezési technológiákra, közúti jelzések felismerésére és az intelligens sebességtartó technológiákra, illetve itt kaptak helyet a hőszabályzó, akusztikai, eső- és fényérzékelő funkciók is.

A ProPILOT a Nissan legújabb vezetéstámogató technológiája, mely 2018. tavaszán jelenik majd meg a vadonatúj Nissan Leaf-ben és a piacvezető Qashqai crossoverben. A ProPILOT is majd a szélvédőnél található kamerák és érzékelők információira támaszkodik.

A szélvédőcserék több mint 40%-ánál szükség van a kamerák és érzékelők kalibrálásával kapcsolatos szaktudásra. 10-ből 9 szélvédőcsere valamilyen biztosítási szerződés keretében történik, így az ügyfelek biztonsága és a jármű hibátlan működése szempontjából is alapvető fontosságú a hibátlanul elvégzett javítás és pontos kalibrálás.

Napjainkban az autókon több üveg található, mint korábban bármikor, 2000 óta egy átlagos járművön több mint 15%-kal nőtt az üvegezett felület. Ugyanakkor más szemszögből kevesebb is az üveg, hiszen – a tömegcsökkentés és a CO2-kibocsátás visszaszorításának érdekében – bizonyos esetekben az üveg mindössze 4 mm vastag.

A szélvédő állapotának ellenőrzése gyakorlatilag minden európai piacon bekerült az éves biztonsági átvizsgálás követelményei közé. A Nissan javítóhálózatának technikusai minden szükséges tudással és megfelelő eszközökkel rendelkeznek a csere elvégzéséhez. A biztosító szempontjából is fontos a javítások minősége, következetessége és hatékonysága, hiszen ezek befolyásolják az ügyfelek elégedettségét és a szerződésekkel kapcsolatos költségeket.

Jean-Christophe Mercier, a Nissan Europe szervizszolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: „A mai autókban használt üvegekre nagy feladat hárul – alapvető fontosságúak az olyan járművek intelligens vezetéstámogató rendszereinek működéséhez, mint a vadonatúj Nissan LEAF és a Nissan Qashqai. De ez azt is jelenti, hogy javításuk sokkal összetettebb feladattá vált.”

Hozzátette: „Az ügyfelek és biztosítótársaságok számára fontos, hogy a kimagasló minőségű javításoknak köszönhetően megmaradjon a járművek szerkezeti integritása és biztonsági tulajdonságai. Emiatt, amennyiben az lehetséges, mindig a cserét részesítjük előnyben. A kimagasló minőségű javítások egyik legbiztosabb módja, ha azokat a Nissan szervizhálózatán belül végzik el, melynek személyzete rendelkezik azokkal az eszközökkel és képzettségekkel, melyek szükségesek a javításhoz vagy cseréhez, majd a Nissan technológiák újrakalibrálásához.”

A szélvédők szerepe egyre fontosabbá válik a modern járművek működésében és biztonságában, ezért a Nissan bővíti és elérhetőbbé teszi hivatalos hálózatát, hogy minden Nissan jelvényt viselő jármű működése kifogástalan maradhasson, azután is, hogy az elkerült első tulajdonosától.

A Nissan feltett szándéka, hogy tovább bővítse hivatalos hálózatát, hogy még inkább elérhetővé tegye a gyári javítási technológiákat az ügyfelek számára, így biztosítva az utakon közlekedő összes Nissan gépjármű biztonságosságát. Az ügyfeleknek hatékonyságot és értéket kínáló hálózat jelentősen bővült az elmúlt években.

Elköszön a BMW-től Maxime Martin

A 31 esztendős belga pilóta versenyzői karrierje 2018-tól új irányt vesz, a Spa-Francorchamps tavalyi 24 órás futamának győztese öt év után teszi le a BMW Motorsport trikolor-csíkos overállját.

2018-tól Maxime Martin már nem a BMW Motorsport színeiben gurul fel a világ versenypályáinak rajtrácsára. A 31 esztendős belga pilóta, aki 2013-ban a bajor prémiumgyártó tengerentúli privát csapatában, a BMW RLL istálló versenyautójában tűnt fel, 2014-ben gyári pilótaként már a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) versenyzett. A sorozat hatvannégy megmérettetésén Maxime Martin összesen három futamgyőzelmet és tíz dobogós helyezést zsebelt be, háromszor indult pole pozícióból, négy idényét pedig két abszolút hetedik (2014-ben és 2015-ben) és két abszolút nyolcadik helyen (2016-ban és 2017-ben) zárta.

Martin a GT versenyosztályban is sikert sikerre halmozott, eddigi versenyzői pályafutásának fénypontja minden kétséget kizáróan a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett tavalyi 24-órás futam abszolút arany trófeája, amelyet csapattársai oldalán a BMW M6 GT3 versenyautó volánjánál nyert el.

„A BMW Motorsport teljes családja nevében köszönöm Maxime Martinnak az elmúlt öt évben nyújtott alázatos munkáját, kitartását, elköteleződését és teljesítményét” – nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Martin megmutatta, hogy egy privát csapat versenyautójából is be lehet kerülni a gyári pilóták közé, mi pedig időről időre ámulattal figyeltük, milyen könnyedén vált a DTM és a GT technika között. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve!” – tette hozzá.

„A BMW-nél töltött idő csodálatos hét év volt, egy valóra vált álom. Mielőtt gyári pilóta lettem, két éven át a privát Marc VDS Racing csapat pilótájaként versenyeztem, ugyancsak egy BMW volánja mögött. Hatalmas sikereket értünk el együtt: futamgyőzelmek és dobogós helyezések a DTM-ben, abszolút győzelem a Spa-Francorchamps 24-órás megmérettetésén és ezüstérem a nürburgringi 24-óráson. Óriási köszönettel tartozom Jens Marquardt-nak, Adam Bakernek és Rudi Dittrich-nek, akik hittek bennem öt évvel ezelőtt és felkínálták nekem a gyári pilóták közé vezető utat. Úgy hiszem, e lehetőség nélkül most minden más lenne. Időről időre ugyanakkor új kihívások elé kell néznünk, ezért úgy döntöttem, itt az ideje váltani. Várakozással tekintek az előttem álló időszakra, de mindig örömmel gondolok vissza a BMW-nél töltött időre. Köszönöm mindenkinek, aki a részese volt!” – mondta Maxime Martin.

Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója

Újabb nemzetközi elismerésben részesült a Toyota-csoport: a Newsweek hetilap éves környezetvédelmi ranglistáján megőrizte elsőségét az autógyártók körében.

A világ ötszáz legnagyobb részvénytársaságának környezetvédelmi teljesítményét elemző Newsweek Green Ranking listáján az abszolút 16., az autógyártók között pedig az első helyen végzett a Toyota Motor Corporation.

A díjat az indoklás szerint nem pusztán a hibrid és üzemanyagcellás technológiáiért, hanem környezettudatos működéséért érdemelte ki a vállalat. A felmérést végző Newsweek hetilap, valamint szakmai partnerei összesen nyolc területen mérik a vállalatok teljesítményét, így többek között megvizsgálják az energia- és vízfelhasználást, valamint a hulladék-kibocsátást is.

Az ötszáz legzöldebb cég listáján a Daimler a második leginkább környezetbarát autógyártó, a német cégcsoport az abszolút 45. helyet szerezte meg a rangsorban. A Hyundai a 68., az Audi a 74., a Ford a 79. helyen áll. A legjobb százban hat, míg az első kétszázban tíz autógyártó kapott helyet.

A világ három legnagyobb autógyártója közül a másik két dobogós márka messze lemaradt a Toyota mögött a környezetvédelmi versenyben: a Volkswagen csupán a 201., a General Motors pedig 253. a rangsorban.

Peugeot Traveller szállítja a bohócdokikat

A Magyar Bohócok a Betegekért Alapítvány bohócdoktorai december 14-én a Heim Pál Gyermekkórházban tartott vizitjük után egy Peugeot Traveller társaságában roadshowra indultak Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe, hogy felvidíthassák azokat a gyermekeket, akik az ünnepi időszakot kórházban, az otthonuktól és a szeretteiktől távol töltik.

A bohócdokik egész évben tevékenykednek, az ország számos intézetébe viszik el a jókedvet a gyermekeknek. Megalakulásuk óta körülbelül 3000 vizitet tartottak már, és közel 150 ezer beteget látogattak meg, segítettek hozzá a gyógyuláshoz. Dr. Lala vezetésével pénteken vizitet tartanak a Fehérgyarmati kórházban és a Kisvárdai Felső-Szabolcsi kórházban, valamint szombaton a Debreceni Egyetem Különleges Orvos- és Mentőcsoporttal karöltve felkeresik Kisléta, Nyírbogát és Nyírbátor gyermek- és családotthonait is, hogy boldog és örömteli pillanatokat szerezzenek a beteg gyermekeknek. A kórházi látogatásaikat és a gyermekek mosolygós, felhőtlen pillanatait a bohócdokik élő Facebook videókkal közvetítik majd, megmutatva így különleges terápiájuk varázslatát.

A vidámsággal gyógyítók a tavalyi roadshowhoz hasonlóan, idén is a Peugeot Traveller kisbusz segítségével járhatják be a vidéki körutat, amely biztosítja számukra a felhőtlen és biztonságos utazást. A kezdeményezés sikeres megvalósításához a bohócdokiknak nélkülözhetetlen a kipihentség, amihez hozzájárul a kisbusz kényelmes, tágas belső tere, 8 férőhelyével és 1500 literes csomagtartójával. A jármű csomagtartója rendkívül fontos szerepet játszik majd, hiszen az utasokon kívül a meglepetéseknek is el kell férnie, amelyekkel a gyermekeket ajándékozzák majd meg.

Több kényelmi és biztonsági felszerelést is kínál a kisbusz a bohócdoktoroknak, mint például a hangvezérléssel működtethető navigáció, amely lehetővé teszi, hogy minden helyszínre könnyedén odataláljanak, és pontosan megérkezzenek. A roadshow alatt többször előfordulhat majd, hogy a bohócdokik a járműben fogják magukra ölteni jelmezüket, amelyhez szintén tökéletes adottságokat nyújt a Peugeot Traveller Kombi rugalmas alakíthatósága, és az üléseinek csúsztathatósága is.

„Boldogok vagyunk, hogy idén ilyen sok vidéki intézmény került be a célpontjaink közé, így még több beteg gyermekhez vihetjük el a karácsonyi vidámságot, segíthetjük a gyógyulásukat a nevetés terápiájával” – mondta el az országos programsorozatról Dr. Lala.

„Nagyon örülünk, hogy a hosszútávú együttműködésünknek köszönhetően ismét részesei lehetünk ennek a fontos ünnepi kezdeményezésnek és megkönnyíthetjük a bohócdokik utazását a vidéki kórházakba. A bohócdokik egész évben rengeteg gyermek számára varázsolnak vidám, mosolygós és szeretettel teli pillanatokat, így megtisztelő, hogy közvetetten segíthetjük tevékenységüket. Reméljük, a jövőben is támogathatjuk a bohócdokik munkáját, hogy szebbé, és örömtelibbé tegyék a gyerekek karácsonyát” – mondta Bálint Zsófia, a Peugeot márkaigazgatója.

LEGFRISSEBB

Gyönyörűen fel lett újítva egy legendás Peugeot 203 pick-up

0
Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád...

TESZTJEINK