Főoldal Blog Oldal: 283

A Toyota utánajárt, melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon

A pick-up szegmens, jóllehet a terep- és útviszonyok nem feltétlenül indokolnák, évek óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban, ami részben a kedvező adózási feltételekre, részben pedig a modellek praktikus voltára vezethető vissza.

Amellett ugyanis, hogy a helyüket a legkeményebb terepen is megálló, rendkívüli rakodó és vonókapacitással, teherbírással rendelkező erőgépek, a mai pick-upok jellemzően a legmodernebb aktív biztonsági rendszerekkel és kényelmi funkciókkal felszerelve egészen személyautós vezetési élményt kínálnak, és már-már reprezentációs célra is megállják a helyüket. Van néhány márka, amely az elmúlt évtizedekben nevet szerzett magának a szegmensben, idehaza és nemzetközi szinten egyaránt, de vajon melyik a legnépszerűbb pick-up ma Magyarországon?

A világ számos országában, így sok afrikai, dél-amerikai, dél-kelet ázsiai országban, vagy épp Ausztráliában a pick-upok jelentette terepképességek az út- és terepviszonyok miatt a mindennapi használat alapfeltételei, olykor túlzás nélkül élet és halál kérdése is lehetnek, sokszor az alapvető, települések közötti közlekedés is elképzelhetetlen lenne nélkülük. Magyarországon szerencsére nem ez a helyzet, ám itt is meg vannak azok a területek, legyen szó az energetikai szolgáltatókról, az agráriumban tevékenykedő vállalatokról, vadásztársaságokról, erdészetekről, vagy épp az építőiparról, ahol a pick-upok a munkavégzés alapvető eszközeinek számítanak. Míg korábban a kritikus hangok hajlamosak voltak divatjárműként tekinteni rájuk, a számok azért mást mutatnak (idén az első 11 hónap magyarországi újautó értékesítés 3,4%-át tették ki a pick-upok, szemben a valóban divatjárműnek számító SUV-k 28,4%-ával), bár tény, hogy részesedésük a teljes piacból hazánkban érezhetően magasabb, mint Európában. Elég, ha a világ számos országában a pick-up szinonimájaként emlegetett Toyota Hiluxot vizsgáljuk: míg az Európában az idei év első 11 hónapjában eladott 37.672 Hilux a márka európai értékesítéseinek 4,3%-át teszi ki, addig az ugyanezen időszakban Magyarországon értékesített 1.076 Hilux a Toyota hazai eladásainak 12,2%-át jelenti, azaz csaknem háromszor akkora szegmens súlya Magyarországon, mint Európában. No de melyik Magyarország legnépszerűbb pickupja?

A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Ha a hazai regisztrációs adatokat nézzük, azt látjuk, hogy a TOP3 pick-up esetében a sorrend a következő: Ford Ranger (1.526 darab), Toyota Hilux (1.076 darab) és Isuzu D-Max (431 darab). Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pick-upokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab). Látható, hogy a Ranger esetén megdöbbentően magas, 42%-os a re-export arány, hasonló csak az ötödik helyen álló Nissan Navara (36,4%) és a hetedik Fiat Fullback (22,3%) esetén látható. Mindennek köszönhetően a teljes pick-up szegmens esetében 21%-os a re-export arány, azaz a hazánkban január ás november között regisztrált 4.149 pick-upból csupán 3.288 darab maradt Magyarországon. A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14% a re-export aránya, azaz a pick-up szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált.
Ha tehát a címben megfogalmazott kérdésre keressük a választ, Magyarországon is a világ és Európa első számú pick-upja, az egyébiránt jövőre 50 éves pick-up legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, ami a hazai pick-up értékesítések 31,5%-át jegyzi.

Toyota: 2018 tavaszától indulhat a hidrogén töltőállomás-hálózat fejlesztése Japánban

A 2017 májusában megkezdődött tárgyalások eredményeképpen 11 cég egy új vállalat megalapításáról írt alá szerződést az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó üzemanyagcellás autók (FCV) számára készült hidrogéntöltő állomások (HRS) teljes körű fejlesztése céljából. Az új vállalat megalapításának tervezett időpontja 2018 tavasza.

c, a JXTG Nippon Oil & Energy, az Idemitsu Kosan, az Iwatani, a Tokyo Gas, a Toho Gas, az Air Liquide Japan, a Toyota Tsusho valamint a Japán Fejlesztési Bank.

Az új japán vállalat létrehozásától a jórészt a fenti vállalatok által működtetett hidrogénalapú kezdeményezések felgyorsítását várják. A hidrogén üzemanyagcellás meghajtású autók fejlesztésében egyértelműen vezető szerepet tölt be a Hidrogén Tanács munkájában is meghatározó, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely a sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás Mirai személyautó mellett ma már a technológiával hajtott targoncát, buszt és kamiont is gyárt, (és nem utolsó sorban 5600 a technológiával kapcsolatos szabadalmát ingyenesen osztotta meg versenytársaival a technológia mihamarabbi széleskörű térnyerése érdekében). A hidrogéntöltő állomások hálózatának kiépítése ugyanakkor Japánban közös célnak mondható, hiszen a kormány és a különböző szektorok képviselői egyaránt támogatják a fejlesztést. A japán gazdasági, ipari és kereskedelmi minisztérium iparági szerve, a Hidrogén- és Üzemanyagcella-stratégiai Tanács által 2016. március 22-én kiadott Hidrogén- és üzemanyag-stratégiai ütemterv szerint a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás autók népszerűsítésének kezdeti szakaszában, 2020-ig a célkitűzés 160 töltőállomás létrehozása és 40 000 üzemanyagcellás jármű értékesítése. Az új vállalat célja az infrastruktúra-fejlesztők, az autógyárak és a pénzügyi intézmények közötti együttműködés erősítése a japán HRS-ek és FCV-k üzembe helyezésének felgyorsítása és fellendítése érdekében.

Az új vállalat a következő tevékenységeket tervezi:
• Hidrogéntöltő állomások stratégiai üzembe helyezése: a vállalat 10 éven belül teljesíti küldetését. Az első szakaszban, azaz az első négy évben az új vállalat 80 új töltőállomás megépítését tűzi ki célul. Ennek eléréséhez a jelenlegi tagokon kívüli vállalatokkal is együtt kíván működni. Az új vállalat kormányzati támogatásokkal és önkormányzati iniciatívákkal számolva saját, önálló hidrogéntöltő állomás üzembe helyezési tervet fejleszt azért, hogy Japánban olyan környezet jöhessen létre, amelyben számos használó élvezheti majd az üzemanyagcellás autóval való közlekedést.
• Hozzájárulás a hidrogéntöltő állomások hatékony működtetéséhez: A hidrogéntöltő állomások működését az infrastruktúra-fejlesztők felügyelik. A tőlük származó, telepítésre és működésre vonatkozó információkat rendszerezik, majd hasznosítják. Ezáltal az országosan állomásokat üzembe helyező és működtető vállalat a következő módon járul hozzá a hatékony működtetéshez, illetve a további, ütemtervben szereplő célok eléréséhez:
• Az FCV-használók kényelmének növelése: Az új vállalat szeretné, ha minél többen élnének a hidrogén nyújtotta lehetőségekkel, ezért az Association of Hydrogen Supply and Utilization Technology (HySUT) céggel közösen az állomásokat illetően felhasználóbarát fejlesztésekbe kezd. A HySUT már eddig is tett lépéseket a piacbővítés tekintetében, és a növekvő igényeket figyelembe véve megnövelte a szolgáltatási időt.
• A költségek csökkentése és a szabályozások felülvizsgálata: Az új vállalatnak a költségek csökkentése érdekében olyan kérdésekkel is foglalkoznia kell, mint a felszerelések szabványosítása vagy a szabályozások felülvizsgálata. Ennek érdekében olyan külső szervezetekkel lép együttműködésre mint a Fuel Cell Commercialization Conference of Japan (FCCJ), illetve a HySUT.

A műveletek teljesítése érdekében a tagvállalatok a következő tevékenységi köröket látják el:
• Az infrastruktúra-fejlesztők az új vállalat nevében befektetnek a töltőállomásokba és meg is építik azokat.
• A hidrogéntöltő állomások hatékony telepítése, a használók kényelmének növelése, a széleskörű ismertség fokozása, valamint az első szakaszban az üzemanyagcellás járművek piaci térnyerésének fellendítése érdekében az autógyárak anyagilag is hozzájárulnak az új vállalat tevékenységéhez.
• A pénzügyi intézmények befektetéseik által részben fedezik a HRS-ek telepítési költségeit. A pénzügyi intézmények biztosítják a szükséges forrásokat, amíg a HRS-üzlet fenntarthatóvá válik, vagyis az első szakaszban mérséklik az infrastruktúra-fejlesztők anyagi korlátait, illetve segítséget nyújtanak új résztvevők bevonásában is.

Ahhoz, hogy Japán teljes mértékben hidrogénalapú társadalommá váljon, a HRS-üzletág fenntarthatóvá tételére és az FCV-k elterjedésére van szükség, mégpedig a lehető leggyorsabban. Ezért az új vállalat növelni kívánja a HRS-működtető vállalatok, valamint a befektetők részvételének mértékét.

Gyártás alatt az új Nissan LEAF Európában

Hivatalosan is megkezdődött a világ legnépszerűbb elektromos járműve, a Nissan LEAF következő generációjának gyártása az európai ügyfelek számára.

Legurultak az első Nissan LEAF-ek a Nissan egyesült királyságbeli, sunderlandi gyárának gyártósoráról, így megkezdődött a februárig tartó visszaszámlálás, amikor az első ügyfelek átvehetik járművüket.

A vállalat által a Nissan Intelligent Mobility keretében felvázolt jövőkép megtestesítőjeként a már nemzetközi díjakkal is kitüntetett új modell teljes megújuláson esett át, hogy nagyobb hatótávolságot, dinamikus dizájnt, továbbfejlesztett vezetéstámogató technológiákat és fokozottabb összekapcsolhatóságot nyújtson.

Kevin Fitzpatrick, a Nissan Europe regionális gyártásért felelős alelnöke a következőket mondta el: „A Nissan vezető szerepet tölt be az elektromos járművek európai bevezetésében 2011 óta, és évről-évre egyre több ügyfelünk osztozik velünk a vezetéssel kapcsolatos jövőképünkben.

Izgalommal tölt el minket, hogy megkezdődött a gyártás Sunderlandben, és az is, hogy februárban már az európai piacokon is elérhetővé válik az új Nissan LEAF.”

Az új Nissan LEAF nagyobb, 378 km-es* hatótávolságot kínál egyetlen feltöltéssel, így a járművezetők hosszabb utakat tehetnek meg a kibővített európai CHAdeMO gyorstöltőhálózathoz kapcsolódva.

Az új Nissan LEAF, többek között, az alábbi csúcstechnológiákat kínálja:

Az új ePedal technológiával a vezetők mindössze egy pedál lenyomásának szabályzásával gyorsíthatják, lassíthatják és állíthatják meg az autót, így még könnyebbé válik az irányítás, és a vezetés is stresszmentesebb lehet. Az ePedal még lejtőn is képes megtartani az autót, és már belépő szinten is alapfelszereltségként érhető el.
A fejlett ProPILOT vezetéstámogató rendszer szabályozza az elöl haladó jármű mögött tartott távolságot, és kormányozza is a járművet, hogy segítsen azt a sáv közepén tartani. Ezek a funkciók jelentősen hozzájárulnak a vezetési élményhez autópályán, illetve sűrű és zökkenőmentesen haladó forgalomban egyaránt.
A ProPILOT Park technológiának köszönhetően az új LEAF-fel a parkolás mindössze egy gombnyomás. Ez a teljesen automatikus parkolási funkció a nagyfelbontású kamerák képét feldolgozó technológiát és az autó különböző pontjain található 12 ultrahangos érzékelő adatait használva biztonságosan és pontosan irányítja be az autót a parkolóhelyre.

A Nissan LEAF 2013 óta készül az Egyesült Királyságban az európai piacokra. 2011 óta, a Nissan Japánban található oppamai üzeméből történő szállítások megkezdése óta már több mint 85 000 darab kelt el belőle Európában. A Nissan Sunderlandi üzemére fordított korábbi 420 millió fontos befektetésen túl egy további 36 millió fontos befektetés is támogatta a Nissan LEAF bevezetését, és mindeközben 2000 új munkahely jött létre a Nissannál és egyesült királyságbeli beszállítói láncánál.

Nem sokkal a gyártás megkezdése előtt a Nissan LEAF megkapta első jelentős nemzetközi díját az évente megrendezett New Yorki-i CES-en (Consumer Electronics Show), a CES Unveiled ceremónián. A LEAF-et a következő díjakkal tüntették ki:

A CES Legjobb innováció díj győztese az Intelligens járművek és önvezető technológia kategóriában, valamint a CES kitüntetettje a Technológia egy jobb világért kategóriában

A Nissan LEAF mellett a Nissan sunderlandi gyárában készülnek a piacvezető Qashqai és Juke crossoverek, illetve az Infiniti márka Q30 és QX30 modelljei is. Az üzem a tavalyi évben ünnepelte 30 éves fennállását, és ebben az évben az összes gyártási mennyiség meghaladta a 9 millió járművet, ezzel az üzem megerősítette pozícióját, mint a valaha volt legnagyobb autógyár az Egyesült Királyságban.

Duplakuplungos automataváltó került a MINI-be

A két tengelykapcsolóval dolgozó, hétfokozatú Steptronic automataváltó anélkül gyorsítja fel a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio egyes modellváltozatait, hogy egy pillanatra is megszakítaná az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadását.

A brit prémiumgyártó egy újfajta váltóval fokozza tovább a kisautó-szegmens megalapítójának eredendően sportos karakterét: a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio egyes modellváltozataihoz opcionális extrafelszereltségként megrendelhető duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó a rendkívül gyors sebességváltás, a kivételesen sima kapcsolási érzet és az optimalizált belső hatékonyság hármas egységével kecsegtet. Az új technológia első ízben a három MINI modellsorozat meghatározott erőforrásaihoz válik elérhetővé, az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként. A két tengelykapcsolóval dolgozó új váltó extrém élénk sebességváltási dinamikával fokozza a vezetés élményét, miközben az automataváltók összes kényelmi funkcióját is magában hordozza.

A MINI ügyfele a duplakuplungos automataváltót egy vadonatúj fejlesztésű, elektronikus előválasztó karral vezérelheti, amely a hajtáslánc haladás (D), üres (N) és rükverc (R) állásba kapcsolása után minden esetben ugyanabba a központi pozícióba tér vissza. A váltó parkoló funkciója (P) a P gomb megnyomásával kapcsolható be. A kivételesen sportos vezetési stílus és a manuális sebességváltás (M) érdekében aktiválható sport (S) üzemmód a haladás (D) állásba kapcsolt előválasztó kar balra billentésével érhető el. Az új technológia elektronikus vezérlőegysége a MINI központi navigációs rendszerével is együttműködik, miközben az erőforrás Start / Stop opcióját és a hajtáslánc vitorlázó funkcióját támogatva a modell üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását is csökkenti.

Motorsportban fejlesztett működési szisztéma a még intenzívebb vezetési élményért

A MINI duplakuplungos automataváltójának működési szisztémája közvetlenül a motorsport élvonalából érkezik meg a gyártósorokra, a technológia így többek között azt is lehetővé teszi, hogy a sofőr anélkül váltson felfelé és gyorsuljon a kívánt sebességre, hogy egy pillanatra is megszakadna az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadása. A MINI ügyfelének ráadásul még a gázpedállal sem kell játszania az optimális sebességi fokozat aktiválásához, hiszen a duplakuplungos automataváltó elektronikus vezérlőegysége – a versenypályás használathoz hasonlóan – még folyamatos padlógáz esetén is a másodperc törtrésze alatt, a vezetési szituáció szerinti legoptimálisabb fordulatszámnál kapcsolja be a hajtásba a következő fokozatot – folyamatos teljesítmény- és forgatónyomaték-leadással fokozva a vezetés élményét.

Mindezt a duplakuplungos automataváltó speciális szerkezeti felépítése teszi lehetővé. A technológia lényegében két váltót integrál egyetlen közös házba, a folyamatos teljesítmény-és forgatónyomaték-leadás pedig a két belső tengelykapcsoló precízen összehangolt működésével érhető el. Az egyik váltó a páros (2, 4, 6), míg a másik a páratlan (1, 3, 5, 7) sebességi fokozatokat és a rükverc állást kapcsolja, utazás közben így az egyik kuplung oldott, a másik pedig zárt. Egymást követő sebességváltások közben a két tengelykapcsoló felváltva, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba.

Ha például a MINI harmadik sebességi fokozatból gyorsít, a páratlan fokozatokat kapcsoló tengelykapcsoló teljesen zárt, míg a páros oldali oldott állapotban van. Az elektronikus vezérlőegység eközben előkészíti a következő – ez esetben negyedik – sebességi fokozatot, majd a vezetési szituáció szerinti legoptimálisabb fordulatszámnál fokozatosan oldja a páratlan oldali kuplungot, a páros fokozatokért felelős tengelykapcsolót pedig ezzel párhuzamosan zárja. A teljesítmény- és forgatónyomaték-leadás így egy pillanatra sem szakad meg, a művelet ráadásul bármelyik manuális szerkezetnél gyorsabban, szinte észrevétlenül kapcsol.

Minden vezetési szituációban a legoptimálisabb sebességi fokozat

Hogy minden pillanatban a legoptimálisabb sebességi fokozatot készítse elő, a duplakuplungos automataváltó elektronikus vezérlőegysége folyamatosan elemzi a sofőr vezetési stílusát és – központi navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében – a MINI előtt álló útvonal sajátosságait. A technológia a gázpedál állását, az erőforrás aktuális fordulatszámát, a sebességet és az aktivált vezetési üzemmódot egyaránt figyelembe veszi. A váltó így a vezetési- és forgalmi szituációk hirtelen változásaira is rendkívül gyors sebességváltásokkal képes reagálni. Ha például az intenzív gyorsítás váratlanul félbeszakad, a duplakuplungos automataváltó gondolkodás nélkül, a másodperc törtrésze alatt visszavált egy sebességi fokozatot.

A két belső tengelykapcsoló precízen összehangolt működése nem csupán gyorsabbá, de simábbá is teszi a gyorsulásokat és a lassításokat. A szinte észrevétlen sebességváltások jóformán csak a legintenzívebb gyorsulási manőverek közepette, a sebességi fokozatok gyors felfelé kapcsolgatásakor hallhatók, a váltásokról azonban legtöbbször csak a fordulatszámmérő mutatójának apróbb mozgásai árulkodnak. A technológia ráadásul terhelésváltási reakcióktól mentes, a manuális sebességváltókhoz hasonlóan.

Hét sebességi fokozat az intenzívebb vezetési élmény és a még nagyobb utazási komfort érdekében

A duplakuplungos automataváltó hét sebességi fokozata a hatfokozatú manuális váltóhoz képest szélesebb fokozat-kiosztásokat kínál, gyorsulás közben így az egymást követő sebességi fokozatok között kisebb a fordulatszám-eltérés, amely nem csupán sportosabb vezetést, de komfortosabb utazást is garantál. A folyamatos motorkapcsolatnak köszönhetően a duplakuplungos automataváltó már egészen alacsony fordulatszám-tartománytól intenzív gyorsulási folyamatot kínál, amely haladás (D) állásban, sport (S) üzemmódban és manuális sebességváltás (M) esetén egyaránt elérhető. Sport (S) üzemmódban a technológia minden sebességi fokozatban szinte tiltásig forgatja az erőforrást, a felfelé kapcsolásokat pedig minden korábbinál gyorsabban véghezviszi. A sport (S) üzemmód a manuális sebességváltás (M) opcióját is felkínálja, az előválasztó kar balra billentése után a MINI ügyfele szekvenciálisan kapcsolgathat az egymást követő sebességi fokozatok között. Lefelé kapcsoláshoz csupán az elektronikus vezérlőegységgel dolgozó előválasztó kar előretolása, míg felfelé váltáshoz a kar enyhe hátrahúzása szükséges.

Automatizált sebességváltások esetén (D vagy S állásban) a duplakuplungos automataváltó vezérlőegysége nem csupán a MINI ügyfelének vezetési stílusát, de – az adott modell felszereltségétől függően – a MINI központi navigációs rendszerének adatait is elemzi. Ilyenkor a technológia a MINI előtt álló útvonal feltérképezésével készül fel a legoptimálisabb sebességváltásokra. Hajtűkanyarhoz vagy forgalmi csomóponthoz érkezve például a váltó automatikusan visszakapcsol egy fokozatot, hogy a motorfék erejével segítse a lassulást. Ha azonban az éles kanyart sorozatos egymásutánban több is követi, a technológia egészen addig nem kapcsol magasabb fokozatba, amíg a MINI az utolsó ideális ívet is el nem hagyja – ezzel is garantálva a lehető legdinamikusabb kanyarvételeket és segítve az intenzív kigyorsítást.

A duplakuplungos automataváltó ugyanakkor – a hagyományos szerkezetek tengelykapcsolóihoz hasonlóan – csúsztató funkciót is kínál, a MINI így a gázpedál megérintése nélkül, már a fékpedálról lelépve mozgásba hozható. A kettős tömegű lendkeréknek köszönhetően a technológia már a legalacsonyabb fordulatszám-tartományból is folyamatosan, hajtáslánc-vibráció és karosszéria-rezonancia nélkül gyorsítja fel a modellt a kívánt sebességre.

Optimalizált belső hatékonyság az erőforrás Start / Stop opciójával és a hajtáslánc vitorlázó funkciójával

A brit prémiumgyártó duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltójának elektronikus vezérlőegysége mindezek mellett egy sor innovatív tulajdonsággal fokozza a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio egyes modellváltozatainak hajtáslánc-hatékonyságát. A felesleges üzemanyag-égetés elkerülése érdekében például a technológia a forgalmi dugókban állva automatikusan aktiválja az erőforrás Start / Stop opcióját.

Sőt mi több, a hajtáslánc MID és GREEN vezetési üzemmódokban elérhető vitorlázó funkciója a duplakuplungos automataváltóval felszerelve is működik. Ez esetben a technológia azonnal szétkapcsolja a hajtásláncot, amint a MINI ügyfele leveszi a lábát a gázpedálról. A modell ilyenkor üresben, motorfék nélkül, a lehető legalacsonyabb pillanatnyi üzemanyag-fogyasztással gurul. A hajtáslánc vitorlázó funkciója a központi navigációs rendszerrel és intelligens vezetést támogató rendszerekkel felszerelt MINI modellek esetében működik a legprecízebben és a leghatékonyabban. Ha például a technológia a navigációs rendszer adatainak elemzése vagy a fedélzeti kamera képe alapján úgy ítéli meg, hogy torlódáshoz vagy forgalmi csomóponthoz közelítve hamarosan fékezni kell, a hajtáslánc a másodperc törtrésze alatt azonnal összeáll, hogy motorfék segítségével kezdje meg a lassítást.

Itt a tél, így fagyasszuk le Toyotánkat

Remek reklámfilmmel emlékezteti ügyfeleit a zord télidőre való felkészülés szükségességére a Toyota. Az üzenet önmagában is hasznos, viszont a látvány és ami mögötte van, egyenesen lenyűgöző.

Jön a tél, és amennyi szépséget, annyi veszélyt is tartogat, nem utolsósorban autónkra nézve. Sokszor a csúszós utakig, párásodó szélvédőig el sem jutunk, ha éjjel befagy az autó, reggel egy nyithatatlan mozgásképtelen „szobor” várja a munkába induló családot a ház előtt.

Miközben az átlagos autósok azon igyekeznek, hogy megelőzzék az autó jegesedését, egy csapat brit reklámszakember pont ennek ellenkezőjét tűzte ki magának. A Toyota téli felkészülésre buzdító szpotjához ugyanis jégtömbbe ágyazták a márka soros bestsellerét, a C-HR városi szabadidőjárművet.

Azt gondolhatnánk, nincs is ennél egyszerűbb feladat, de persze, mint a legtöbb dolog, ami könnyűnek tűnik, ennek a végrehajtása is különös felkészülést igényelt.
A folyamat a tényleges forgatás előtt 24 órával vette kezdetét. A frissen mosott autót desztillált vízzel permetezték be, majd beálltak vele egy hermetikusan lezárt hűtőkamrába. A hőmérsékletet mínusz 20 fokra állították, és vártak – gondolnánk, de ennyi kevés lett volna a filmrendező által megálmodott jégcsaperdőhöz. Ezért óránként felnyitották a kamra ajtaját, és újabb adag vizet locsoltak végig az autón. A 24. óra végére a karosszéria egyes pontjain 10 centiméter vastagra nőtt a jégpáncél – kezdődhetett a forgatás!

Kivéve, persze, hogy az ajtók nem nyíltak, az utastérből pedig amúgy sem lehetett volna kilátni. Ezért óvatosan kiolvasztották a csomagtérfedelet, és egy bátor önkéntes azon keresztül bemászott az autóba, és a bőszen integető segítők körvonalait alig-alig kivéve kigurult a kamrából.

Az egyes beállításokat előre megtervezték, hiszen nem volt sok ideje a stábnak: a hitelesség érdekében nem stúdióban, hanem a szabadban forgatták a filmet, méghozzá októberben, hogy a téli időszakra készen legyen a videó. Ezért amint elhagyta a fagyasztót, párologni, gőzölögni, olvadni kezdett a C-HR jégpáncélja. Másfél tucatnyi beállításból kellett lefilmezni még fagyott állapotában az autót, hogy aztán érzékletesen mutathassák be az egyes karosszériaelemeknél az olvadást.

Ami a legfontosabb: a film forgatása során a Toyota C-HR-nek nem esett bántódása. A kis crossover remekül bírta a megpróbáltatást, a hibrid hajtásláncnak meg sem kottyantak a sarkköri viszonyok, és első próbálkozásra azonnal beindult az autó.

[TESZT] Opel Crossland X 1.2 Innovation – turbómentes apróság

Az Opel Crossland X egyike azon nóvumoknak, amelyek már az Opel-PSA egyesülés égisze alatt láttak napvilágot. Hová is pozícionálhatjuk az autót? Egyértelműen a mini SUV/crossover szegmensbe, s a parányi jelző egyáltalán nem túlzás – legalábbis a külső paramétereket tekintve. 1.2 literes szívó benzinessel teszteltük a Crossland X-et.

Pedig létezik belőle 1.2 turbó, 1.6 turbódízel is, az 1.4-es benzinesek egyelőre hiányoznak a palettáról. Annyi baj legyen, ha már downsizing, akkor kötelező a sorhármas blokk, s hogy még izgalmasabb legyen a helyzet, nem árt, ha a turbófeltöltőt elfelejtjük. Az Opel Crossland X 1.2 esetében minden egyben volt ahhoz, hogy kíváncsiságunk végig csúcsra legyen járatva.

Ugyanis az első intuíciók már a küllem vizslatásakor kezdődnek, nem is akárhogyan. Emlékeznek biztosan az Opel ADAM megjelenésére, mekkora port kavart a történet, persze szigorúan pozitív értelmezéssel. Egyedi, trendi, nem titkoltan a gyengébbik nemet célozva. Színesen, csillogón, mindenféle vizuális részletelemet bevetve. Az Opel Crossland X 1.2 ezen a vonalon halad tovább: a konfigurálásnál rengeteg ötletünk és lehetőségünk lehet arra nézve, hogy a leginkább custom jelleget kapjuk; az élénk, feltűnő színárnyalatokat jól kiegészíthetjük például teljesen más tónusú tetőidommal, és hozzá válogathatunk mindenféle krómcsíkokat, díszbetéteket, aprócska részleteket.

Jó lóra tett az Opel: még mindig virágkorukat élik a mini SUV-k

Minden megvan tehát ahhoz, hogy az Opel Crossland X 1.2 népszerű legyen. Ráadásul manapság talán a leginkább populáris szegmensek egyike, ha nem az első helyezettje a SUV, illetve crossover osztály, tehát emiatt sem hanyagolandó a projekt. Persze kell hozzá megfelelő belpiac, igény, és máris minden rendben.

Tehát a Opel Crossland X 1.2 kialakítása miniterepjárós, ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy terepjáró lenne az autó. Unalomig ismételt tézis ez, anno a Mokka és a testvérmodell Chevrolet Trax esetében hangsúlyoztuk. A hűtőmaszk rajzolata leginkább a Corsa és az Astra jellemvonásait hozza, jó átmenettel, a lámpaburák vonalai vidám, bohókás küllemet kölcsönöznek a megjelenésnek.

Oldalnézetből jól látszik a magasított kaszni, 1605 milliméter pontosan. Ez a paraméter alaphangon átlag, viszont a szegmensben minimálisan elvárt. Tulajdonképp ha a Corsa mellé állítjuk a Crossland-et, mint hasonszőrű versenyzőt, úgy jól látszik a rangsor, ami így is van rendjén. Utána jöhet máris az Astra, majd a Mokka, a Grandland X, aztán az Insignia a legtetején. Ja, az ADAM-ot most sem szabad kihagyni a Corsa alatt, meg van ugye egy Karl is, amit nálunk nem forgalmaznak jelenleg.

Valahogy így néz ki tehát az Opel Crossland X 1.2 helyfoglalása a palettán, ha nem lett volna eléggé egyértelmű. A hátsó traktus tér el talán a legjobban az eddig megszokott opeles jellegtől, hiába, itt már a franciább dizájn érvényesül, a szimplább, letisztultabb GM-maradványok legfeljebb a Mokka kései modelljein láthatók (hasonló kategóriában).

Tényleg lehet benne kényelmesen utazni

Meglepően tágasra sikeredett az Opel Crossland X 1.2 enteriőrje, ami alapvetően az első és a hátsó ülések kialakításánál a legszembeötlőbb.

A vezető- és az anyósülés jellegét tekintve közepesen kemény, a tömöttség jó, az oldaltartás szintén rendben.

Az ülőlapok kicsivel lehetnének hosszabbak, konfigurálásnál nem árt combtámaszt is igényelni a lehetőségek szerint. A hátlapok is jók, átlagos testalkattal (férfi) jól értelmezhetők, kényelmesek, és relatíve hosszabb távolságokon is helyt állnak. A lábterek elöl átlagosak, a középkonzol mindkét elöl helyet foglaló utas számára megfelelő távolságra helyezkedik el, a kezelőszervek ennek köszönhetően optimálisan elérhetők. A fejterek is jók, talán ezek a legjobbak – köszönhetően a magasított kaszninak és tetőívnek.

Hátul is kellemes a helyzet, itt két átlagos méretű felnőtt utas tud utazni párszáz kilométeren keresztül úgy, hogy még – némi túlzással – nyújtózni is tud annak rendje, s módja szerint. A lábterek tehát tágasak, ami nem is csoda, hiszen 2604 milliméternyi tengelytáv áll rendelkezésre. Az egész Opel Crossland X 1.2 4.2 méter hosszú egyébként, ami azért nem is annyira kisautós, igaz?

Túrázáshoz lett tervezve  az Opel Crossland X 1.2. Ennek megfelelően igény mutatkozik a tágas csomagtér meglétére, ami esetünkben meg is van: alapból 410 literrel, azaz majd’ fél köbméterrel gazdálkodhatunk, ha ez kevésnek bizonyulna, előrehajtott osztott hátsó üléstámlákkal elérhető a 1225 liter is.

Mire elegendő 3 henger? 81 LE? És 118 Nm?

No és mit tud nyújtani az 1.2 literes, benzines, három hengeres szívómotor? Meglepően sokat, első blikkre alig hittük el, hogy nincs turbó felcsatolva. Az egység teljesítménye 81 lóerő, ami igen rendben van ahhoz képest, hogy 3 hengernek turbó nélkül kell előállítania – mindezt 11:1 kompresszióaránnyal, 118 Newtonméteres csúcsnyomatékkal 2750 percenkénti fordulatszámon. A teljesítmény maximuma pörgős, 5750 RPM-nél áll rendelkezésre, a nyomatékcsúcs ennél jóval lejjebb érkezik. Az Opel Crossland X 1.2 motorját tehát nem is kell annyira forgatni ahhoz, hogy elkapja mondjuk a városi közlekedés ütemét, vagy masszívan kigyorsítsunk egy-egy olyan szituációban (például előzés), ahol indokolt lehet.

Tartottunk kicsit a fogyasztás alakulásától, de hamar, úgy 60 kilométer megtétele után máris eloszlottak félelmeink. Ugyanis a háromhengeres egység kifejezetten étvágytalannak bizonyult, a gyári városi 6.4 literes átlagot meg is döntöttük kemény 1 tizeddel (6.3). Országúti tempónál volt leginkább elemében a hajtáslánc, 80-90 kilométer/órás tartományban 3.9-4.2 liter közt váltakozott az átlagfogyasztás.

2017 Opel Crossland X 1.2 specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 81 LE @ 5750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 118 Nm @ 2750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4212 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1605 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1163 kg

Megengedett össztömeg: 1690 kg

Csomagtartó mérete: 410 liter, 1255 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 188 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.7 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

 

A Ford Jobb Világ elnevezésű projektje által javulnak a higiénés állapotok Indiában, a víz tisztább Mexikóban

A Ford Motor Company bejelentette a Bill Ford Jobb Világ Projekt (BFBWC) részeként működő, 200 ezer dolláros alap létrehozását, hogy két olyan nemzetközi projektet támogasson, amely jelentős fejlődést hoz az Indiában és Mexikóban élő emberek számára az egészség és a higiénés körülmények területén. 2015-ben, a Ford Volunteer Corps megalakulásának 10. évfordulóján kezdődött az a közösségfejlesztési kampány, melynek ez az alap is része.

A felhívás a Ford Alapítvány és Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke közös ötlete volt. A program lehetőséget biztosít az önkéntes munkavállalóinak, hogy világszerte olyan helyeken dolgozhassanak együtt a közösségi aktivistákkal, ahol a Ford üzletileg jelen van. A program arra ösztönözi a munkavállalókat és a közösségi partnereket, hogy olyan globális problémák megoldásával kapcsolatos ötleteket nyújtsanak be, mint a mobilitási kérdések, az élelmiszerhiány, a víz és a lakhatás.

„Nagyon büszke vagyok munkatársaink tevékenységére, akik azért dolgoznak, hogy a világban pozitív változások következzenek be” – fogalmazott Bill Ford. „Az alapvető szükségletekhez való hozzáférés sok közösség számára még mindig nem egyértelmű, és ennek a projektnek azonnal érzékelhető az emberek életminőségére gyakorolt pozitív hatása.“

India

Az indiai Kancheepuram Chennaion kívül eső, vidéki területein, ahol az illemhely és a saját mosdó ismeretlen fogalom, a 140 000 dolláros alap a következőket biztosítja:

100 darab, lakóhelyen kialakított SMART illemhelyet, amely 3 faluban 300 vécét jelent. A SMART illemhely belső világítással van ellátva, lehetőség van benne a kézmosásra, illetve a fenntartható használat és a karbantartás érdekében föld alatti, dupla derítős rendszerrel működik.

A helyes higiénés és egészségügyi gyakorlat elsajátítását célzó programot az ott élők számára.

„Ezekben a falvakban az emberek általában a szabad ég alatt végzik a szükségüket” – mondta el Jennifer Leonard, a Ford fékrendszer-mérnöke, aki egyben a projekt vezetője is. „Ez a gyakorlat a betegségek terjedéséhez és a gyermekhalandóság, illetve a nők elleni támadások számának növekedéséhez vezet. Ezzel a programmal az a célunk, hogy javítsunk az egészségügyi körülményeken, valamint lehetőséget nyújtsunk az embereknek arra, hogy elvonulhassanak, s ezáltal méltóságot és a biztonságot biztosítsuk számukra.”

A tervek szerint a kancheepurami építkezés januárban kezdődik, és 2018 őszén fejeződik be. Az illemhelyek üzembe helyezése a Chennai-telepi Ford önkéntesek segítségével történik. A projektet a Gramalaya nevű, SMART illemhelyek üzembe állítására szakosodott, indiai nonprofit szervezet irányítja. A 30 éves közegészségügyi tapasztalattal rendelkező Gramalaya célja, hogy segítsen megszabadulni Indiának attól a gyakorlattól, hogy lakosai szabad ég alatt végezzék a dolgukat.

Mexikó

A mexikói Hermosillo melletti Guayacanban drága kincs az ivóvíz. A 60 000 dolláros támogatási alap a következőket fedezi:

A Guayacan Közösségi Központ létrehozását, ahol a lakosok tisztított vízhez, illemhellyel felszerelt fürdőszobához és a kézmosáshoz elengedhetetlen folyóvízhez juthatnak.
Otthoni vízszűrő rendszer biztosítását 750 család számára, egyszeri, 5 dolláros díj befizetése ellenében. A Ford az Aqua Clara International nevű céggel dolgozik együtt, amely egy víztisztítókat gyártó michigani nonprofit cég.

A helyi egyházzal együttműködve, vasárnaponként ingyenes reggelit.
Olyan közösségi központ létrehozását, amely egyúttal további képzéseknek és egyéb nonprofit szolgáltatásoknak ad majd otthont.

„Mexikó északnyugati részén a vízben magas az arzén mennyisége. Ez a projekt biztosítjaaz emberek számára a biztonságos ivóvízellátást, valamint egy olyan helyszínt, ahol találkozhatnak és összegyűlhetnek” – magyarázta el Cindy Turner, a Ford mérnöke és a projekt vezetője. „A tiszta víz alapvető szükséglet, ezért bízunk abban, hogy a projekt óriási hatással lesz a közösségre.”

A szervezők most intézik az építkezés jóváhagyását, és arra számítanak, hogy az építkezés még ezen a télen elkezdődik.

A 2017-es alap harmadik támogatottjának nevét később hozzák nyilvánosságra.

Korábbi projektek

A Bill Ford Jobb világ felhívás már az elmúlt két évre visszatekintve is jelentős eredményekről számolhat be.

2016-ban a Thaiföld Tiszta Víz közösségi projekt 200 000 dollár támogatást kapott arra, hogy kilenc vidéki iskolában tisztítórendszerek, mosdókagylók és mosdók segítségével fejlessze a tiszta vízhez való hozzájutás lehetőségét. A Ford önkéntesei segítettek a lakosoknak 100 banáncserje és egyéb haszonnövények telepítésében. A termés egy részét az iskolában ebédkor osztják ki, a másik részét eladják, a bevételt pedig az iskola mezőgazdasági kezdeményezéseire fordítják.

A thai programnak végül 13 iskola és 3300 ember látta hasznát. Csaknem 200 Ford-munkatárs utazott el a Bangkoktól mintegy 210 kilométerre fekvő Chanthaburi régióba, hogy segítsen a fejlesztési munkálatokban.

A GoodTurn App projektet, amely 250 000 dollár támogatást nyert az alapból, idén nyáron vezették be az Apple Store-ban. Az alkalmazás a Ford Motor Company önkénteseit köti össze olyan nonprofit közösségekkel, amelyeknek emberek szállításával kapcsolatban kell segítséget nyújtani. Az ötlet szellemi szülőatyja Cecil Saint Pierre, a Ford korábbi konfliktusövezetekből származó ásványi anyagok elemzője, a fejlesztő pedig a detroiti Mercy Egyetem volt. A GoodTurn alkalmazást arra használják, hogy Michiganből segélyszállítmányokat juttassanak el a Harvey az Irma és a Maria hurrikán áldozataihoz.

Az alkalmazást a Ford és a Mercy Egyetem folyamatosan fejleszti, és a tervek szerint hamarosan az Android operációs rendszerű eszközökön is hozzáférhetővé válik, valamint webes felületet is kap.

Íme, az új Nissan LEAF árazása

Több, mint 300.000 eladott autó és közel 3,5 milliárd megtett kilométer. A vadonatúj Nissan LEAF új mércét állít fel az elektromos autók dinamikusan növekvő piacán.

Az ügyfelek nagyobb hatótávot, fejlett technológiákat és egy dinamikus új formatervet kapnak. Az új nagyobb 40 kWh-s, 378 km-es (NEDC) hatótávot kínáló akkumulátorral az új LEAF indulóára állami támogatással 8 490 000 Ft.

A Nissan LEAF mérnökei nem csupán saját tapasztalataikra, de a vásárlói visszajelzésekre is nagy hangsúlyt fektettek az új modell megtervezése során.

A modell új technológiáinak – ProPILOT autonóm vezetés, ProPILOT parkolás, e-Pedal –, illetve a nagyobb teljesítménynek, hatótávnak, továbbfejlesztett kifinomultságnak, komfortnak és kényelemnek köszönhetően a tulajdonosok magabiztosabb, izgalmasabb vezetési élményben részesülhetnek és még inkább kapcsolatban maradhatnak a világgal.

Emellett a vadonatúj LEAF rendelkezik a Nissan Intelligens Vezetési technológiái közül a legfontosabbakkal: ProPILOT, ProPILOT Park, e-Pedal.

Az új e-Pedal technológiával a vezetők mindössze egy pedál lenyomásának szabályzásával gyorsíthatják, lassíthatják és állíthatják meg az autót. Míg a ProPILOT vezetéstámogató rendszer szabályozza az elöl haladó jármű mögött tartott távolságot, és kormányozza is a járművet, hogy segítsen azt a sáv közepén tartani.

Egy modell – négy felszereltségi szint

Az új Nissan LEAF négy felszereltségi szinttel vásárolható meg: Visia, Acenta, N-Connect és Tekna.

A kezdő felszereltségi szint a Visia, melynek induló ára állami támogatással 8 490 000 Ft. A kezdő felszereltségi szint is olyan extrákat tartalmaz már, mint a 6 légzsák, infotainment rendszer, e-Pedál, távolsági fényszóró asszisztens, Intelligens sávelhagyás-jelzés és –megelőzés vagy az Intelligens holttér-figyelő.

Az Acenta verzió még gazdagabb felszereltséggel rendelkezik, mely 8 990 000 Ft-ról indul állami támogatással. Az Acenta felszereltségi szint olyan további extrákat tartalmaz, mint az Intelligens sebességtartó automatika, NissanConnect EV 7″-os érintőkijelzős navigációs és multimédia rendszer Apple CarPlay® és Android Auto® csatlakozással és tolatókamerával, 16″-os könnyűfém keréktárcsa illetve LED fényszórók automata beállítással és LED nappali menetfénnyel.

Az N-Connect felszereletségi szint, amely 9 490 000 Ft-tól érhető el állami támogatással, tökéletes választás azok számára, akik értékelik a kényelmet és szeretik a fejlett technológiákat. Az N-Connecta felszereltség olyan további extrákat nyújt, mint az Első és hátsó parkolássegítő érzékelők, 17″-os könnyűfém keréktárcsa vagy a Intelligens 360 fokos parkolókamera, mozgó tárgy észlelése és Intelligens éberségfigyelő rendszer.

Végül a legmagasabb a Tekna felszereltségi szint, mely amellett, hogy az összes kulcsfontosságú technológiát tartalmazza, kiegészül a ProPILOT fejlett vezetéstámogató rendszerrel is, így megtestesítve a Nissan Intelligent Mobility jövőképét. Ezen felszereltségi szintnek induló ára 9 950 000 Ft állami támogatással. Továbbá ezen felszereltségi szint része még a BOSE® hangrendszer 6 hangszóróval és mélynyomóval a tökéletes hangzás érdekében.

Az új modell felszereltségi szintjei lehetővé teszik, hogy minden ügyfél megtalálja a számára legtökéletesebb Nissan LEAF-et.

A vásárlók mindemellett most ajándékba kapnak egy Dynamic Csomagot is, melynek értéke 319 000 Ft és olyan külső illetve belső díszítőelemeket tartalmaz, mint a kék csomagtérajtó, kék tetőspoiler, kék oldalsó alsó díszléc, kék tükörborítás, kék díszléc az első lökhárítón illetve velúr szőnyegek kék varrással.

Az új Nissan LEAF 10 különböző színben rendelhető, melyek közül hat metál, egy gyöngyház, egy pedig két tónusú fényezésű.

Az új Nissan LEAF már megrendelhető a Nissan magyarországi márkakereskedéseiben.

Megkezdődött az új BMW X7 előszériás modelljeinek gyártása

A BMW Group spartanburgi gyára gőzerővel készül a vállalatcsoport eddigi legnagyobb SAV modelljének tömegtermelésére. Az első BMW X7 jövő év végén érkezik.

A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburgben működő gyára 2017. december 19-én megkezdte az új BMW X7 első előszériás modelljeinek legyártását, amellyel kezdetét vette a vállalatcsoport valaha készült legnagyobb SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének 2018 végi debütálásáig hátralévő tizenkét hónap visszaszámlálása. Az újdonságra az elkövetkező egy esztendőben a legextrémebb körülmények és a legváltozatosabb tesztek várnak.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az új BMW X7 is Spartanburgben, a BMW X modellcsalád otthonában készül majd. Egy rendkívül különleges modell érkezését készítjük elő, munkatársaim pedig már nagyon várják a bajor prémiummárka eddigi legnagyobb személyautóját. A BMW X7 tömegtermelésének beindításával nem kevesebb, mint öt BMW X modell készül majd nálunk, amelyeket a világ mind a négy sarkába exportálunk” – nyilatkozta Knudt Flor, a BMW Group spartanburgi gyárának igazgatója.

Az egyedülálló kisugárzást álcázó karosszériafólia rejti

Spartanburgben az előszériás modellek legyártásával a jövőbeni sorozatgyártás idő előtti tökéletesítése és optimalizálása is megtörténik, hiszen a BMW X7 tömegtermelésben kínált példányai a BMW X5 és a BMW X6 gyártósorain látnak majd napvilágot. A sorozatgyártást előkészítő folyamatokat különlegesen képzett oktatócsapat felügyeli, miközben a szakemberek ezzel párhuzamosan az újdonságot gyártó személyzetet is felkészítik.

A Spartanburgben készülő előszériás modellek a gyártósorokról egyenesen a típust fejlesztő tervezőmérnökökhöz gurulnak, akik a homologizációs és regisztrációs folyamatok után hónapokon át tartó, átfogó tesztelésnek vetik alá a technikát. A hosszú távú nyüstölést extrém körülmények közötti teljesítménypróba követi, amelynek keretein belül a mérnökök a Death Valley Nemzeti Park sivatagi hőségében és Skandinávia hóval, illetve jéggel borított lejtőin is vallatóra fogják a modellt.

Az előszériás példányok részletes formanyelvét feltűnő mintázatú, álcázó karosszériafólia fedi el a kíváncsi szemek elől, hogy az új SAV modell egészen a jövő év végi világpremierig megőrizze egyedülálló kisugárzását.

A Spartanburgben készülő ötödik BMW X modell

A Spartanburgben készülő BMW X modelleket a vállalatcsoport nem csupán az Egyesült Államokban, de a világ minden táján értékesíti.

2016-ban a BMW Group spartanburgi gyárában rekordmennyiségű, több mint 411 000 darab gépkocsi látott napvilágot, amely az egyesült államokbeli létesítményt a vállalatcsoport abszolút legnagyobb üzemévé léptette elő. A Spartanburgben készülő modellek mintegy 70 százalékát a bajor prémiumgyártó a világ nem kevesebb, mint 140 országába exportálja. Az Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma által vezetett statisztikai adatok szerint a külföldre továbbított összérték tekintetében a BMW Group az Egyesült Államok legnagyobb gépkocsi-exportáló vállalata. A spartanburgi gyár a jelenlegi kapacitás mellett éves szinten maximum 450 000 darab gépkocsi legyártására képes.

A Spartanburgben működő létesítmény több mint 9 000 embernek ad munkát, 2021-re pedig ez a szám 10 000 fölé nő. Napi szinten körülbelül 1 400 darab BMW X3, BMW X4, BMW X5 és BMW X6 modell készül itt, amelyekhez 2018 végén csatlakozik az első BMW X7 is.

Az üzem 1994. szeptember 8-án indította be a termelést, gyártósorairól az azóta eltelt huszonhárom évben hozzávetőlegesen 3,9 millió gépkocsi gurult le. A BMW Group eddig nyolcmilliárd dollárt fektetett be a spartanburgi gyár felépítésébe, működtetésébe és korszerűsítésébe.

*Tekintve, hogy a BMW X7-ből még csak az előszériás példányok készültek el, a sorozatgyártás beindítása pedig előkészületek alatt áll, a modell olyan hivatalos technikai adatait, mint például az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, a következő esztendő egy későbbi időpontjában teszi közzé a gyártó.

Snowkarma és Mental Block: karácsonyi meglepetés a Ford tálalásában

A Ford Snowkhana stábja ismét kitett magáért, ez a film már interaktív, úgyhogy Mental Blockot és Fiesta WRC versenygépét végre mi is irányíthatjuk. Éljük át a képzeletbeli világot, ahol újra meg újra eldönthetjük, hogyan alakuljon a történet – és azt is, hogy a csintalan vagy a rendes megoldást választjuk-e.

A 360 fokos animációban leégethetjük a karácsonyfát, segíthetünk kihúzni a hóból a Mikulás szánját, vagy egy konyhai versenyjelenetben kelbimbók közt szlalomozhatunk; és mindez csakis attól függ, hogy éppen milyen megoldást választasz. A film végén pedig azt is megtudhatod, milyen ajándékra számíthatsz, amikor felébredsz Karácsony reggelén.

A film több mint 25 jelente és 12 különböző beállítása egyetlen ember munkájával készült, aki majdnem 3000 képet készített. Az új epizódban rejtett jelenetek is vannak, amelyek akkor aktiválódnak, ha túl sokáig késlekedsz a döntéssel, vagy ha a csintalan megoldást választod, úgyhogy a film annyiféle megoldást tartalmaz, hogy egyszerre talán nem is tudod mindet végignézni.

Ha kíváncsi vagy rá, mit gondol rólad idén a Mikulás, akkor a lenti linken játssz egy kicsit a ‘Snowkarma: csintalan, vagy rendes?’ filmmel – de aztán ne nekünk panaszkodj, ha a Mikulástól nem azt kapod, amit kívántál!

Pár dolog, amire érdemes figyelni

Bizonyos cselekményszálakat választva előfordulhat, hogy a néző kihagyja a következő dolgok némelyikét, ezért érdemes visszalépni, és újra végignézni a filmet. (Egy tipp: aki a csintalan megoldásokat választja, többet láthat ezekből.)

· Egy először használt kétdimenziós rajz-animáció
· Egy Lego Speed Champions Ford GT drift-bemutatója
· Egy klasszikus filmjelenet néhány szokatlan karakterrel
· Speciális jelenetek, ha a néző túl sokáig bizonytalankodik a döntésével… és ha túl sokszor választja a csintalan megoldásokat

Érdekességek

· Az első film forgatásához használt Fiesta játékautót a Ford Performance egyik munkatársának kisfiától kérték kölcsön; ezt később visszaadták neki, és inkább vásároltak egy újat a forgatásokhoz
· A Snowkarma-epizód forgatásához nyolc flakon hó-sprayt, hét flakon purhabot, hat nagyméretű bútorlapot és összesen 85 darab autó- és emberfigurát használtak
· Az összesen mintegy 3000 képet egy Canon Eos 5D MkII kamera rögzítette
· A díszletek felépítéséhez, a jelenetek megtervezéséhez és a film leforgatásához egy ember 130 órányi munkája kellett. A konyhai jelenetek kivételével az egész film egy fűtetlen télikertben készült.

LEGFRISSEBB

LEVC, a modern londoni taxi: ikonikus múlt, innovatív jelen

0
A londoni taxi, közismert nevén „black cab” vagy hackney carriage, a brit főváros egyik legismertebb szimbóluma. Története a 17. századig nyúlik vissza, amikor az...

TESZTJEINK