Főoldal Blog Oldal: 285

Illusztris show a versenypályán nyolc Ford Performance autóval és nyolc Ford GT versenypilótával

Egy futam, ahol minden kiderül: először állt rajthoz egy versenypályán a Ford Performance összes modellje, hogy a Ford Chip Ganassi Racing Team pilótáinak vezetésével összemérjék az erejüket.

A Ford Performance egyik új videóját a Barcelona közelében fekvő Motorland pályán forgatták, méghozzá olyan szereplőkkel, mint a Ford F-150 Raptor, a Fiesta ST, a vadonatúj Fiesta ST, a Focus RS, az új Mustang GT, a Mustang GT350R, a Ford GT utcai változata és a Ford GT versenyautó. A Ford eddig még sosem hozott össze ilyen mezőnyt, hogy kiderítse, melyik autója futja meg leggyorsabban az 5,345 kilométeres kört.

Az epizód a Castrol Edge együttműködésével készült, és a forgatásra alig négy óra állt rendelkezésre, mivel a Ford Chip Ganassi Racing Team pilótái éppen a Ford GT versenyautó gumitesztjeivel voltak elfoglalva.

A Hosszútávú Világbajnokságon versenyző Andy Priaulx, Harry Tincknell, Olivier Pla és Stefan Mücke, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságból ismert Dirk Müller, Joey Hand, Richard Westbrook és Ryan Briscoe keményen meghajtották a Ford Performance-modelleket. Az autók először külön-külön rajtoltak el, majd egy utolsó futamban fej-fej mellett küzdöttek az utolsó kanyarokban és a célegyenesben. Ez a verseny volt a legelső – és alighanem az utolsó – alkalom, amikor kiderülhetett, hogy egy Fiesta ST képes-e lenyomni a Le Mans-győztes Ford GT versenygépet.

A nagy leszámolást három stáb, valamint egy drón és 16 darab GoPro kamera filmezte. A közeli képeket egy különlegesen átépített Ford Fiesta ST kamerás autó rögzítette, méghozzá ultranagy, 4K felbontásban.

A Ford Performance sokszínű kínálatában ugyanúgy megtalálhatók az extra pickupok, mint a telivér versenyautók – ám mindegyik gép ugyanolyan kifinomult technológiai megoldásokkal biztosítja a lehető legélvezetesebb vezetési élményt. És akkor még nem esett szó a fejlett EcoBoost motorokról, amelyek legkisebb változata ugyanúgy szerepel a palettán (például a vadonatúj Fiesta ST háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost blokkja), mint a legnagyobb, 3,5 literes ikerturbós verzió, ami az F-150 Raptort, az országúti Ford GT-t, vagy éppen a Ford GT versenyautót hajtja.

A Mustang GT350R motorházában egy 5,2 literes, 526 lóerős V8-as dübörög, az új Mustang GT-t pedig a márka legendás 5,0 literes V8-as blokkja repíti.

A verseny után Harry Tincknell ezt mesélte: “Vidám kis forgatás volt. Nyolc autóversenyző kap egy-egy autót, hogy most azonnal versenyezzen vele. Ilyenkor bármi megtörténhet – és majdnem minden meg is történt! Hihetetlenül izgalmas volt, hogy én lehetek az egyik legelső ember, aki kipróbálhatta a vadonatúj Ford Fiesta ST-t, a világ egyik legnépszerűbb autóját, és elárulhatom, hogy olyan vezetni, mint az álom!”

Richard Westbrooknak a Focus RS jutott: “Nagyon jó volt a saját csapattársaimmal egy egészen újfajta helyzetben egymás ellen küzdeni. Vérpezsdítő volt. A Ford Performance modelljei nagyon másfélék, mint az átlagos autók – és ez a különbség igencsak látványosan előjön a versenypályán.”

Stefan Mücke szerint: “Remek dolog a vadonatúj Mustang GT utcai változatot a versenypályán vezetni. Különleges élmény volt számomra egyszerre látni a pályán a Ford Performace összes modelljét – nem beszélve arról, hogy ezeket az autókat most a legprofibb versenyzők vezették! Az utolsó kanyarokban komoly küzdelem bontakozott ki, és mindenki győzni akart. Nagyon jó buli volt!”

Joey Hand: “Mindig is a Mustangot tartottam az egyik legdögösebb autónak, ráadásul a lóerők rajongója vagyok, úgyhogy nagyon drukkoltam, hogy nekem jusson a GT350R. A pályán kicsit nekivadultak a srácok, így aztán jól sikerült a buli. Bármikor újra megismételném!”

Oliver Pla: “Nem is kérdés, hogy a Ford GT és a Motorland párosítása egyszerűen tökéletes. Itt érzi át az ember igazán, mennyire gyors is ez az autó. A Ford GT-vel a csúszáshatáron autózni egészen különleges élmény. Ez a gép igazi műalkotás!”

Mostantól kizárólag a BMW Group kezében összpontosul a DriveNow autómegosztó szolgáltatás

A kimagasló népszerűségnek örvendő szolgáltatás hét évvel ezelőtti beindítása óta a BMW és MINI modellekből álló járműflotta Európa tizenhárom nagyvárosában ma már több mint egymillió felhasználó mindennapi életét könnyíti meg.

2018. január 29-én a BMW Group aláírta a Sixt SE teljes DriveNow-részesedésének átruházásáról szóló megállapodást, a 2011 júniusában, közösen útnak indított autómegosztó szolgáltatás így mától a BMW Group teljes körű leányvállalataként működik tovább. A világ elsőszámú prémiumautó-gyártójának iránymutató, „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája meghatározó alappillérként tekint a személyes mobilitást elősegítő szolgáltatások folyamatos bővítésére. Így azt követően, hogy a BMW i divízió égisze alatt többek között a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatás, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, valamint a parkolóhely-keresést, -foglalást és -fizetést kínáló ParkNow parkolási segédlet egyesült, a DriveNow összpontosításával a BMW Group mobilitási hatékonyságot és hosszú távú fenntarthatóságot célzó ügyfélközpontúságában is újabb fejezet kezdődik. Január elején ráadásul a vállalatcsoport a Parkmobile LLC részesedéseit is megszerezte, amely lépéssel a BMW Group a világ legnagyobb, digitális parkolási szolgáltatásokat is kínáló autógyártójává lépett elő.

„A DriveNow elkötelezett munkatársainak és a Sixt SE vállalattal kialakított kiváló együttműködésnek köszönhetően az elmúlt hét évben rendkívüli sikereket értünk el a DriveNow autómegosztó szolgáltatással. A Sixt SE a jövőben is erős partnerünk marad” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért, valamint a vállalatcsoport vevőszolgálati részlegéért és digitális üzleti innovációiért felelős tagja. „Célunk, hogy 2025-re százmillió fősre bővítsük a prémium mobilitási szolgáltatásainkat használó ügyfelek táborát, a DriveNow teljes körű irányításával pedig minden lehetőségünk megvan arra, hogy tovább folytassuk szolgáltatásaink stratégia fejlesztését. Az elektromos mobilitás és az autómegosztás területén megszerzett tapasztalataink a jövőben egy nagymértékben automatizált járművezetésre képes, tisztán elektromos meghajtású, tökéletesen hálózatba kapcsolt járműflotta rendszerbe állítását teszik lehetővé” – tette hozzá.

A Sixt SE teljes DriveNow-részesedésének átruházása ellenére a BMW Group és a Sixt SE a jövőben is tovább folytatja hosszú távú, sikeres együttműködését, amelynek középpontjában a BMW és MINI modellekből álló járműflotta üzemeltetése áll.

„A DriveNow autómegosztó szolgáltatás közös felépítése, népszerűsítése és elsöprő sikere látványosan igazolja a Sixt SE és a BMW Group innovációs erősségét. Köszönettel tartozunk elkötelezett munkatársainknak és a BMW Group-nak, amiért eme kimagasló sikertörténet részeseivé válhattunk, miközben örömmel folytatjuk stratégiai együttműködésünket a BMW Group oldalán” – mondta Alexander Sixt, a Sixt SE igazgatótanácsának vállalati stratégiáért felelős tagja.

A BMW Group és a Sixt SE 2011 júniusában indította útjára a prémium színvonalú DriveNow autómegosztó szolgáltatást, amely ma már több mint egymillió felhasználó mindennapi életét könnyíti meg Európa tizenhárom nagyvárosában. A globális járműflotta hatezernél is több BMW és MINI modellből áll, miközben a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt is elérhető, a szolgáltatás teljes működési területén.

„2017-ben a DriveNow felhasználói világszerte több mint nyolcmillió kilométert tettek meg üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül, amely annyi, mintha kétszázszor megkerülnénk a bolygót. A DriveNow nem csupán jelentős mértékben csökkenti az európai nagyvárosok forgalmi leterheltségét és parkolási nehézségeit, de az elektromos mobilitás térnyeréséhez is hozzájárul” – nyilatkozta Sebastian Hofelich, a DriveNow autómegosztó szolgáltatás ügyvezető igazgatója. „Kitörő örömmel nézünk az újabbnál újabb terjeszkedési és együttműködési lehetőségek elébe, amelyekkel hatékonyan formálhatjuk a jövő nagyvárosainak közlekedési kultúráját” – tette hozzá.

Széleskörű mobilitási szolgáltatásai folyamatos fejlesztésével a BMW Group a metropoliszokban élő társadalom életminőségének módszeres javítására törekszik. A vállalatcsoport megannyi partnerrel és kormányzati szervezettel karöltve hozza el a jelenbe a személyes mobilitás hosszú távon fenntartható jövőjét.

Harminc éves a Fiat Tipo: igazi olasz dizájn, jó ár-érték aránnyal

 

A Fiat Tipo egy fiatalos harmincéves lendületével és tudatosságával néz szembe a jövő kihívásaival, tudva, hogy számos olyan tulajdonsággal büszkélkedhet, amelyekkel komoly sikerekre számíthat.

A Fiat Tipo 1988. január 26-án debütált először A Fiat Ritmo utódjaként, amely korábban a Fiat 128-at váltotta. Az 1100-as óta a középkategóriás Fiat modellek Olaszországban és Európa-szerte is hatalmas népszerűségnek örvendenek, hiszen a kezdetektől fogva tökéletes választásnak bizonyultak a praktikus, modern és elegáns autót kereső fiatalok és családok számára.

Harminc évvel ezelőtt az első Fiat Tipo áttörést jelentett a szegmensben. A Fiat mérnökei olyan autót terveztek, amely kompromisszumokat nem ismerő, kimagasló vezethetősége, menetdinamikája, kényelme és biztonsága mellett az ergonómia terén is soha nem látott előnyöket kínált. A Tipo az innovatív gyártástechnológiáknak, a precíz összeszerelésnek és a kiváló anyagminőségnek köszönhetően megbízhatóságával és minőségével messze kimagaslott a mezőnyből. A vásárlók nagyraértékelték a modell funkcionalitását és letisztult stílusát.

Ezeket a tulajdonságokat örökölte meg az új Fiat Tipo, elődje hagyatékának méltó örököse. A technológia, a tágasság és a jó ár-érték arány egyedülálló kombinációjával hódít; az autót több mint 180 ezren választották az EMEA térségben, ezzel immáron második éve a legnagyobb mértékű növekedést mutathatja fel.

Funkcionalitás és innováció

A Tipo harmincadik születésnapja kiváló alkalom arra, hogy áttekintsük az 1988-as Fiat Tipo kiváló tulajdonságait, melyek az új Tipoban újjászülettek. Az új Tipo büszkén viseli nevét, hiszen hű maradt annak hagyományaihoz. Ami például a formavilágot illeti, a Tipo letisztult, stílusos és kidolgozott. Kategóriájának legtágasabb helykínálatát nyújtja, mind az utasok, mind a csomagok számára.
A Fiat Tipo megjelenése már első látásra is valódi tudással bíró, tekintélyt parancsoló autó benyomását kelti. Az orr vízszintes elrendezése mindhárom karosszériatípus esetén határozott dinamizmusról tanúskodik. A letisztult, áramvonalas, kecses oldalfal szintén az eredeti modellt idézi. Az 1988-as Tipo szellemének jegyében az ötajtós verzió védjegye a hatalmas csomagtérajtó, amelyen keresztül könnyedén hozzáférhetünk a kategória csúcsát képező, 440 literes (a kombi modellnél 550 literes) csomagtartóhoz. A csomagtérajtó a harminc évvel ezelőtti modellen is kiemelt figyelmet érdemelt, mivel könnyű, korrózióálló műanyagból készült.
A vonzó formaterv ma is olyan belső kialakítással párosul, amelynek tervezése során maximálisan szem előtt tartották a modell fő értékeit: a praktikumot, a letisztultságot és a komfortot. A Fiat alsó-középkategóriás modelljei mindigis ezt a receptet követték; ezek az értékek mélyen a márka génjeiben gyökereznek.

Egyszerű, mégis mindent lefedő modellcsalád

Az 1988-as Fiat Tipo az iparág egyik első moduláris padlólemezére épült, előrevetítve a modernkori Tipo három karosszériaváltozata által megtestesített modellcsalád-koncepciót. A futómű egy sor további Fiat modell, így például a hagyományos szedánként és kombiként egyaránt kínált Fiat Tempra számára is alapul szolgált.
Ma, harminc évvel később a négyajtós, ötajtós és kombi kivitelben is elérhető Fiat Tipo révén a Fiat teljeskörű megoldást kínál azoknak, akik körültekintően, jól átgondolt döntés alapján igyekeznek kielégíteni igényeiket az innovatív technológiák és a rugalmas konfigurálhatóság iránt. A Tipo család minden tagja kiemelkedő ár-érték aránnyal bír, így családok, párok és fiatalok számára egyaránt ideális választás.
Ami a személyiséget illeti, a Fiat Tipo mindhárom kivitele dinamikus stílust és erőteljes karaktert sugároz. A modellválaszték egyszerű felépítésének köszönhetően a motorkínálat és a felszereltségi szintek jól lefedik a piaci igényeket, ugyanazt az egyszerű logikát követve, mint az eredeti Fiat Tipo harminc évvel ezelőtt. Az 1988-as Tipo ötféle benzin-, illetve dízelmotorral, kétféle felszereltségi szinten került piacra, és ezzel teljes mértékben hozzáidomult a kor piaci elvárásaihoz. A Fiat arra fókuszált, hogy a Tipo neve ehhez mérten egyet jelentsen az innovatív tartalmakkal bíró, ám felesleges sallangoktól mentes, praktikus autóéval.

A Fiat Tipo Uconnect 7″ infotainment

Hamisítatlan Fiatként a Tipo család tagjai egy sor olyan megoldást vonultatnak fel, amelyek minden utas számára élvezetessé teszik a fedélzeten töltött időt. Az alapfelszereltség minden kivitelnél különösen gazdagnak mondható. Ide sorolható például (Lounge verzión) az innovatív Uconnect 7″ HD LIVE rendszer 7″ nagyfelbontású színes érintőképernyővel, amely a táblagépekhez hasonlóan fogadja a csippentő ujjmozdulatokat, parancsokat. Szintén elérhető a telefontükrözés opció, amely Apple CarPlayTM előkészítésének és Android AutoTM kompatibilitásának köszönhetően még felhasználóbarátabb megoldást kínál az okostelefonok csatlakoztatására.
1988-ban nagy szenzációnak számított a Tipo különösen modern technológiai újdonsága: a ‘Digit’ kivitel elektronikus, digitális műszeregysége egyedi kialakítású műszerfalpanelben kapott helyet. A digitális műszerek funkcionalitásukat és ergonómiájukat tekintve a legmagasabb színvonalat képviselték, olvashatóságuk páratlanul kedvező volt.

Röviden a Fiat Tipo patinás múlttal büszkélkedhet, és alig várta, hogy a korábban már megalapozott tudatossággal és 30 éves tapasztalatával nézzen szembe a jövő kihívásaival. A modellt egy több mint kétezer szakemberből álló, nemzetközi csapat fejlesztette; a három éven túlnyúló fejlesztés során több mint 8,7 millió tesztkilométert tettek meg a legszélsőségesebb klíma-, út- és magaslati viszonyok közepette, hogy megalkossák azt a modellcsaládot, amely ma az EMEA térség több mint 50 országában kapható. Erőfeszítéseiket elégedett ügyfelek tömegével hálálja meg a modell.

Átszervezi mobilitási részlegét a Ford, az Autonomic és TransLoc felvásárlásra kerül

A 2018-as év indításaként a Ford Motor Company mobilitási részlege felpörgeti tevékenységét, hogy még több a mobilitási terméket és szolgáltatást kínálhasson ügyfeleinek.

A Las Vegasban megrendezett 2018-as CES szakkiállításon felvázolt mobilitási stratégiájának megfelelően a Ford a termékek és szolgáltatások széles skáláját szeretné kínálni a közlekedési rendszerek (járművek, infrastruktúra, konnektivitás és digitális megoldások) minden szintjén, hogy megkönnyítse a Jövő Városának közlekedését és az emberek szabad mozgását.

„Hiszünk abban, hogy a helyesen, rendszerszinten megszervezett közlekedés újra élhetővé teheti nagyvárosainkat” – vélekedett Marcy Klevorn, a Ford Mobility elnöke. „Azáltal, hogy a már most is látható változások tükrében kibővítjük mobilitási szolgáltatásainkat és felgyorsítjuk fejlesztéseinket, lehetővé válik a Ford számára a megújulás, a versenyképesség növelése és a hosszú távú értékteremtés.”

A tervek szerint idén a Ford a következő területeken gyorsítja fel az új üzletágak beindítását:

Közlekedésszervezési rendszerek: A vállalat nyílt forráskódú, felhőalapú platformja – a közlekedési ökoszisztéma különböző elemei közti információáramlást és alapszintű tranzakciókat irányító Közlekedési Mobilitási Felhő – más autógyártók, beszállítók, partnerek és városok számára is elérhetővé válik, és a rendszer építésére és támogatására egy fejlesztői hálózat jön létre.

Konnektivitás: A magánszemélyeknek, flottaüzemeltetőknek és nagyvárosoknak szóló digitális szolgáltatások előkészítése céljából 2019-ig az USA-ban a Ford minden járművében megjelenik a konnektivitást szolgáló technológia, 2020-ra pedig a világon forgalmazott összes Ford-modell 90 százalékában is elérhető lesz ez a megoldás.

Transzfer-szolgáltatás: A Ford mikroközlekedési megoldásának sarokköve, a Chariot idén a világ több városában is megjelenik; az új üzletág alapja azon vállalatok szemléletváltása lesz, amelyek ezentúl ilyen transzfer-szolgáltatással oldják meg alkalmazottaik munkába járását. A Ford alig néhány hete jelentette be, hogy a Chariot immár az ötödik nagyvárosban, az ohiói Columbusbanis megkezdte működését.

Nem mentőszolgálat-jellegű egészségügyi szállítás: Az egészségügyi szállítás egyre növekvő piacára belépve a Ford Mobility a Beaumont Health nonprofit szervezet segítségével teljes kapacitással kezdi majd működtetni azt a rendszert, amit eddig egy délkelet-michigani kísérleti programban vizsgáltak.

Jármű-menedzsment szolgáltatás: A 2017-ben megalapított Ford Üzleti Megoldások részleg a járművek összekapcsolhatósága révén adatszolgáltatást és flotta-optimalizálást kínál a kereskedelmi szegmensben – mindezt arra alapozva, hogy a márka hosszú ideje közismert a flottavásárlók magas szintű kiszolgálásáról. A Ford Üzleti Megoldások részleg idén már globálisan is kiterjeszti tevékenységét.

Az innováció és a fejlesztések felgyorsítása céljából a Ford felvásárolta a kaliforniai Palo Altoban működő Autonomic technológiai vállalatot, amely a közlekedés nagy léptékű szerkezeti átalakításának megoldásaira szakosodott.

Az Autonomic megszerzésével a Ford hatékonyabban dolgozhat azon küldetése teljesítésén, hogy megalapozza Közlekedési Mobilitási Felhő platformját. A felvásárlás a vállalat egyéb kulcsfontosságú mobilitási kezdeményezéseit, például a teljes konnektivitás megteremtését, a Chariot működését és a nem mentőszolgálat jellegű egészségügyi szállítást is előrelendíti. A platform kínálta előnyöket teljes mértékben kiaknázva a Ford immár az Autonomic csapatának tudását is hasznosíthatja új mobilitási üzletágak kialakítására.

A Ford ezzel egy időben az észak-karolinai Durhamben működő TransLoc céget is felvásárolta; ez a vállalat a városi tulajdonú mikroközlekedési megoldásokat kiszolgáló, igény-alapú technológiák beszállítására szakosodott. A TransLoc megszerzésével a Ford még alaposabb tudásra tehet szert a városi hálózatok működtetésében, és immár világszerte jól bevált nyomon követési megoldásokat kínálhat a nagyvárosi ügyfelek számára, dinamikus útvonaltervezéssel javítva a közlekedés hatékonyságát.

A felvásárlásokkal kapcsolatos részletek nem nyilvánosak.

„Mivel arra törekszünk, hogy megoldásokat kínáljunk a nagyvárosok közlekedési gondjaira, újra meg újra el kell döntenünk, hogy egy-egy részfeladathoz saját megoldást fejlesszünk-e ki, vagy inkább együttműködjünk valakivel, illetve felvásároljunk egy erre szakosodott céget,” mondta el Klevorn. „Úgy hisszük, hogy az Autonomic és a TransLoc technológiájának és szakértelmének integrálása Mobilitás részlegünkbe tovább erősíti azt a képességünket, hogy megbízható, gyors és nagy léptékű megoldásokat kínálhassunk a magánvásárlók, a flottakezelők és a nagyvárosok számára.”

A Ford azt is bejelentette, hogy átszervezi a mobilitási megoldásokat fejlesztő csapatait. A Ford adatgyűjtő és adatelemző csoportját, valamint az információtechnológiai csapatot már sikerült hatékonyan integrálni a Ford Mobility szervezetbe Klevorn vezetése alatt, s erre alapozva az átszervezés után négy új csoport jön majd létre a mobilitási termékek, szolgáltatások és üzletágak fejlesztésére:

Ford X: Az Autonomic felvásárlása alapkőként szolgál az új Ford X csapat felállításához. A Ford Smart Mobility LLC részeként működő csapat segít majd abban, hogy a Ford folyamatosan fedezhessen fel és dolgozhasson ki új üzleti modelleket. Ennek támogatására a Ford X felügyeli majd a Közlekedési Mobilitási Felhő platformot; az új Ford X Accelerator csoport munkáját, aminek feladata a lehetséges termékek és szolgáltatások ötleteinek gyors kidolgozása és az új mobilitási vállalkozások figyelemmel kísérése fejlődésük kezdeti szakaszában.
Mobilitási Üzletág Csoport: A Ford Smart Mobility LLC új Mobilitási Üzletág Csoportjának feladata a vállalat már létező mobilitási üzletágainak magasabb szintre fejlesztése; a Ford mikroközlekedési üzletei, köztük a Chariot transzfer és az egészségügyi szállítás irányítása; a FordPass® és a digitális szolgáltatások, köztük az önvezető járművek üzletága és a járműveken belüli szolgáltatások támogatása; valamint a Ford X által kidolgozott jövőbeli üzletágak gyakorlati megvalósítása.
Mobilitási Platformok és Termékek: A Ford Mobility terméktámogatási csoportja irányítja a Ford mobilitási üzletágaihoz – köztük a konnektivitással, a FordPass platform elemeivel, a járműmenedzsment-szolgáltatással, a közlekedési szolgáltatással és az önvezető járművekkel kapcsolatos platformokhoz – szükséges technológiák tervezését és fejlesztését.
Mobilitási Marketing és Növekedés: A vásárlók és a kereskedelmi és közületi felhasználók érdeklődésének felkeltésére, valamint annak biztosítására, hogy az ügyfelek véleménye és igénye eljusson a szervezet illetékeseihez, a Ford Smart Mobility LLC egy globális marketing- és értékesítési csapatot állít fel. Ez a csoport egyetlen közös szervezetként fogja majd össze a Ford City Solutions, a regionális Ford Smart Mobility részlegegek, valamint a TransLoc és a hozzájuk tartozó szervezetek marketing és értékesítési szakembereit.
Az új szervezet felállításával kapcsolatban több vezetői kinevezést is bejelentettek:

Sunny Madra, az Autonomic alapító vezérigazgatója, a Ford alelnökeként irányítja a Ford X munkáját.
Marion Harris, a Ford Credit pénzügyi vezetője lesz a Mobilitási Üzletág Csoportért felelős alelnök.
Rich Strader a Mobilitási Platformok és Termékek csoportot irányítja alelnökként.
Brett Wheatley, a Ford Marketing, Értékesítés és Szolgáltatás-átalakítási részlegének igazgatója a Mobilitási Marketing és Növekedés csoportot irányítja alelnökként.
„A 2018-as évben a Ford Mobility az alapoktól elindulva építi ki termékeinek és szolgáltatásainak kínálatát, és mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy új csapataink sikeresen működhessenek,” nyilatkozta Klevorn. „Az Autonomic és a TransLoc felvásárlása, valamint az új szervezet felállítása felgyorsítja majd az innovációt és termékfejlesztést, emellett pedig lehetővé teszi, hogy a csoport nagyobb léptékben, hatékonyabban hozhasson létre olyan értékeket, amelyek minden érintett számára hasznosak.”

[TESZT] Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation – kirobbanó karakterisztika

Pár héttel ezelőtt tettük próbára a szokásos teszthét erejéig az Opel Crossland X-et, méghozzá turbómentes, 1.2 literes benzines változatban. Most a szintén 1.2 literes, ám turbótöltött verziót mutatjuk be olvasóinknak.

Ne lepődjön meg senki, ez a cikk alapvetően nem sok változtatást eszközöl a korábbi Crossland X teszthez képest. Nyilván a motorizáltság taglalásánál lesznek differenciák nem meglepő müdon, ez egyértelmű.

Jelenleg az Opel Crossland X 1.2 szívó, 1.2 turbó, 1.6 turbódízel verzióban létezik, az 1.4-es benzinesek egyelőre hiányoznak a palettáról. Annyi baj legyen, ha már downsizing, akkor kötelező a sorhármas blokk, s hogy még izgalmasabb legyen a helyzet, nem árt, ha a turbófeltöltőt elfelejtjük. Az Opel Crossland X 1.2 esetében minden egyben volt ahhoz, hogy kíváncsiságunk végig csúcsra legyen járatva.

Ugyanis az első intuíciók már a küllem vizslatásakor kezdődnek, nem is akárhogyan. Emlékeznek biztosan az Opel ADAM megjelenésére, mekkora port kavart a történet, persze szigorúan pozitív értelmezéssel. Egyedi, trendi, nem titkoltan a gyengébbik nemet célozva. Színesen, csillogón, mindenféle vizuális részletelemet bevetve. Az Opel Crossland X 1.2 ezen a vonalon halad tovább: a konfigurálásnál rengeteg ötletünk és lehetőségünk lehet arra nézve, hogy a leginkább custom jelleget kapjuk; az élénk, feltűnő színárnyalatokat jól kiegészíthetjük például teljesen más tónusú tetőidommal, és hozzá válogathatunk mindenféle krómcsíkokat, díszbetéteket, aprócska részleteket.

Igazán élhető és praktikus. Kell ennél több a jó recepthez?

Minden megvan tehát ahhoz, hogy az Opel Crossland X 1.2 népszerű legyen. Ráadásul manapság talán a leginkább populáris szegmensek egyike, ha nem az első helyezettje a SUV, illetve crossover osztály, tehát emiatt sem hanyagolandó a projekt. Persze kell hozzá megfelelő belpiac, igény, és máris minden rendben.

Tehát a Opel Crossland X 1.2 kialakítása miniterepjárós, ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy terepjáró lenne az autó. Unalomig ismételt tézis ez, anno a Mokka és a testvérmodell Chevrolet Trax esetében hangsúlyoztuk. A hűtőmaszk rajzolata leginkább a Corsa és az Astra jellemvonásait hozza, jó átmenettel, a lámpaburák vonalai vidám, bohókás küllemet kölcsönöznek a megjelenésnek.

Oldalnézetből jól látszik a magasított kaszni, 1605 milliméter pontosan. Ez a paraméter alaphangon átlag, viszont a szegmensben minimálisan elvárt. Tulajdonképp ha a Corsa mellé állítjuk a Crossland-et, mint hasonszőrű versenyzőt, úgy jól látszik a rangsor, ami így is van rendjén. Utána jöhet máris az Astra, majd a Mokka, a Grandland X, aztán az Insignia a legtetején. Ja, az ADAM-ot most sem szabad kihagyni a Corsa alatt, meg van ugye egy Karl is, amit nálunk nem forgalmaznak jelenleg.

Valahogy így néz ki tehát az Opel Crossland X 1.2 helyfoglalása a palettán, ha nem lett volna eléggé egyértelmű. A hátsó traktus tér el talán a legjobban az eddig megszokott opeles jellegtől, hiába, itt már a franciább dizájn érvényesül, a szimplább, letisztultabb GM-maradványok legfeljebb a Mokka kései modelljein láthatók (hasonló kategóriában).

Hely van. Bőségesen

Meglepően tágasra sikeredett az Opel Crossland X 1.2 enteriőrje, ami alapvetően az első és a hátsó ülések kialakításánál a legszembeötlőbb.

A vezető- és az anyósülés jellegét tekintve közepesen kemény, a tömöttség jó, az oldaltartás szintén rendben.

Az ülőlapok kicsivel lehetnének hosszabbak, konfigurálásnál nem árt combtámaszt is igényelni a lehetőségek szerint.

A hátlapok is jók, átlagos testalkattal (férfi) jól értelmezhetők, kényelmesek, és relatíve hosszabb távolságokon is helyt állnak. A lábterek elöl átlagosak, a középkonzol mindkét elöl helyet foglaló utas számára megfelelő távolságra helyezkedik el, a kezelőszervek ennek köszönhetően optimálisan elérhetők. A fejterek is jók, talán ezek a legjobbak – köszönhetően a magasított kaszninak és tetőívnek.

Hátul is kellemes a helyzet, itt két átlagos méretű felnőtt utas tud utazni párszáz kilométeren keresztül úgy, hogy még – némi túlzással – nyújtózni is tud annak rendje, s módja szerint. A lábterek tehát tágasak, ami nem is csoda, hiszen 2604 milliméternyi tengelytáv áll rendelkezésre. Az egész Opel Crossland X 1.2 4.2 méter hosszú egyébként, ami azért nem is annyira kisautós, igaz?

Túrázáshoz lett tervezve  az Opel Crossland X 1.2. Ennek megfelelően igény mutatkozik a tágas csomagtér meglétére, ami esetünkben meg is van: alapból 410 literrel, azaz majd’ fél köbméterrel gazdálkodhatunk, ha ez kevésnek bizonyulna, előrehajtott osztott hátsó üléstámlákkal elérhető a 1225 liter is.

1.2 liter turbótöltve

Érdekes módon nem sok különbség érezhető a szívó benzinessel összehasonlítva az 1.2-es turbós egységet, legalábbis, ami a karakterisztikát illeti. Robbanékony, amolyan hirtelenharagú a háromhengeres, közvetelen gázreakciókkal, jó gyorsulási rátával. A különbség alapvetően a nyomaték- és dinamikatartományban jelenik meg, turbólyukkal, a maga rendje s módja szerint. Igaz, apró intervallumban érzékelhető a megtorpanás, tulajdonképp nem is számottevő.

1199 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 130 lóerőt teljesítő benzimotorral szerelték fel az Opel Crossland X 1.2 Turbo-t, 230 Newtonméteres nyomatékcsúccsal, mely 1750-es percenkénti fordulatszámon máris rendelkezésre áll. A maximális teljesítmény 5500-nál érkezik.

Kellemes fogyasztást produkált a Opel Crossland X 1.2 Turbo: városi környezetben 6.3, országúton pedig 4.4 literes átlagot rögzítettünk a fogyasztás vizsgálatakor. Előbbi fél literrel múlja felül a gyári értéket, utóbbi pedig 0.3 literrel múlja alul a gépkönyvben szereplő adatot.

2017 Opel Crossland X 1.2 Turbo specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres benzinmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 230 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4212 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1605 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1220 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 410 liter, 1255 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 206 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (gyári), 8.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.3 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.9 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Bővebb információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Apple iPhone X
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Összkerékhajtású Ford Mondeo és új Tourneo Custom a Team Sky flottájában

A híres Tour de France versenyen aratott győzelem és a legjobb kerékpárcsapat címmel járó, sikeres évad után a Team Sky most arra összpontosít, hogy még tovább tökéletesítse teljesítményét.  Azért, hogy a Team Sky továbbra is mezőny élén száguldhasson, a Ford új autókkal gyarapítja a csapat flottáját, amiben immár a Ford Intelligens Összkerékhajtásával (AWD) is felszerelt Mondeo ST-Line kombik és új Tourneo Custom személyszállítók is megjelennek; ez utóbbi modellek rugalmasan átrendezhető ülésrendszere nagy segítséget jelent a csapattagok kényelmes utaztatásában.

A flottában emellett összkerékhajtású S-MAX, Edge és Transit modellek is szerepelnek, amelyeket a Team Sky már a Forddal való együttműködés 2016-os kezdete óta használ. Azóta a csapat összesen 73 győzelmet aratott, és az autók több mint 80.000 kilométert teljesítettek a különböző versenyeken, vagyis olyan távolságot futottak végig, mintha kétszer megkerülték volna a Földet.

Mindegyik járművet a legújabb, 2018-as Team Sky festés díszíti, a középen végigfutó híres kék sávval és persze a “adatmintázattal”, ami a Team Sky minden egyes győzelmét megörökíti, és amelyen immár a csapat 2017-ben aratott diadalai is szerepelnek. Az autók új fényezésén egy oldalsó fehér csík is látható, ami a csapat új fehér mezére utal.

“Büszkeséggel tölt el minket, hogy a négykerekű járművekkel szerzett szakértelmünkkel újra hozzájárulhatunk a Team Sky két keréken aratott győzelmeihez” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Olyan járművekre van szükségük, amelyek stabilan futnak, remek menetdinamikát kínálnak és rengeteg felszerelés beléjük fér – és itt jövünk mi a képbe.”

Az összkerékhajtású Mondeo ST-Line kombik lesznek a csapat legfontosabb kísérőautói, mivel ezek jól bírják a nehéz út- és időjárási viszonyokat, és akár 400 kilogrammnyi tartalék kerékpárt, kereket, italos palackot és szerszámot is elbírnak, sőt még egy nagyméretű hűtőláda is elfér bennük.

A megújult Tourneo Custom vadonatúj, prémium minőségű utastere a kategóriában egyedinek számító üléselrendezést kínál, mivel az autó hat különálló hátsó ülése ‘konferencia’ elrendezésben, vagyis egymással szemben is beállítható. Ezzel a rugalmas megoldással a versenyzők kényelmesebben utazhatnak a verseny helyszíne és a szállásuk között, és az autó komfortjának köszönhetően kipihenten érkeznek meg, hogy nekivágjanak az újabb versenyszakaszoknak.

“A Ford ugyanazokat az elveket vallja a kihívásokkal kapcsolatban, mint mi, a Team Sky tagjai. A Ford járműveinek fontos szerep jut a munkánkban, és a vállalat tudása és támogatása értékes segítséget jelent számunkra” – mondta el Sir David Brailsford, a Team Sky csapatfőnöke. “2018-ban még több győzelemre számítunk, és örülünk, hogy az új évadnak úgy kezdhetünk neki, hogy a Fordot is magunk mellett tudhatjuk.”

A 2018-as versenyszezon első futama a január 21-én Ausztráliában megrendezett Tour Down Under lesz. A Ford és a Team Sky 2019 végéig hosszabbította meg együttműködését.

Mára több, mint félmillió Opel fut a magyar utakon

Az Opel Magyarország sikeres évet zárt tavaly. A re-exportot (itthon forgalomba helyezett, majd 3 hónapon belül forgalomból kivont) is tartalmazó statisztika szerint az Opel összes eladása 9 százalékos növekedést mutat, ami 11.486 eladott autót és 8,4 százalékos piaci részesedést jelent. A teljes piac tavaly 136.206 volt, azonban az így regisztrált autók mintegy 12,3 százaléka, 16.751 darab három hónapon belül kikerült az országból – a tényleges eladások száma tehát 119.455 volt.

„A nagymértékű re-export hangsúlyozása azért fontos, mert nemcsak az eladási számokat befolyásolja, hanem jelentősen torzítja is az egyes piaci szereplők hazai eredményeit” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „ Van olyan márka, amelyiknek például a személyautó eladásaiban a re-export nagyobb volumenű, mint a ténylegesen itthon maradó autóké és vannak sokan – közéjük tartozik az Opel is – amelyek nem támogatják ezt az üzleti gyakorlatot és értékesítésükben a re-export marginális. Az Opel esetében ez azt is jelenti, hogy a re-exporttól megtisztított statisztikában lényegesen jobb eredményeket produkálunk. Az összpiacon például ez piaci részesedésben 9.4 százalékot jelent (szemben a „hivatalos” 8.4-el) a személyautók piacán pedig második helyet és 9.8 százalékos piacrészt. A tavalyi eredményekkel kapcsolatban érdemes még kiemelni, hogy a magánvásárlók körében az Opel 32 százalékos növekedést tudott elérni.”

A múlt évben az Opel számos újdonsággal jelentkezett. Ezek közül az Insignia nyár elején, a Crossland X ősszel, a Grandland X pedig az év vége felé került a kereskedésekbe. 2018 lesz az első olyan év, amikor a teljes új modellpaletta év elejétől elérhető lesz. Az Astra továbbra is a legkelendőbb Opel: az új Astra K illetve a korábbi Classic szerepét betöltő és az Astra J-re alapuló szedán eladásai meghaladták a 4.250-et. A Corsa 1.850-es eladást produkált, a gyorsan növekvő SUV szegmensben a Mokka X szerepelt a legjobban (1.287 darab), az év második felében/végén érkezett Crossland X és a Grandland X igazán mostantól mutathatja meg, hogy mire lesz képes a piacon. A Crossland X esetében nemcsak az Enjoy felszereltségű modell négymillió alatti induló ára attraktív, hanem az is, hogy az NCAP hivatalos töréstesztjein tavaly a Crossland X lett a kategória legjobbja. Az Insignia fokozatosan belelendül, decemberben már a szegmens második legjobb eladásait produkálta.

2018 termékújdonságok tekintetében szerényebb lesz, mint 2017. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, azaz a már PSA-alapokra épülő új Combo személyautós változata, mégpedig márciusban egy európai roadshow keretében. Az Opel az idén nem képviselteti magát a Genfi Autószalonon, ahol a Combo lenne az egyetlen újdonsága. Más modelleknél viszont jönnek új változatok: az Insignia GSi már rendelhető a top benzines és dízel motorokkal, szintén tavaszi újdonság a Grandland X kétliteres, 177 lovas dízel motoros variánsa nyolcsebességes automata váltóval – és az év folyamán további újdonságok is jönnek az Opeltől. A Combo haszonjármű változata az év vége felé érkezik.

„Az új anyavállalat, a PSA hitvallásával összhangban az Opelnél is a legfontosabb szempont a jó teljesítmény” – mondta Koncz Gábor. „Az Opel Magyarországon kivételes helyzetben van, továbbra is a legnépszerűbb autómárka a magyar utakon, a hivatalos statisztikák szerint a hazai Opel autópark most lépte át a félmilliós álomhatárt. Minden eddiginél szélesebb és fiatalabb modellpaletta áll a rendelkezésünkre és az a célunk, hogy 2018-ban a piaccal együtt tudjunk nőni, azaz megőrizzük, ha lehet, még erősítsük is a pozícióinkat.”

Dakar 2018: zsinórban a harmadik győzelmet aratja a Peugeot

8793 km hosszú, homokdűnéken és hegyi terepen, kövek között és váratlan akadályok tömkelegén át Peruból Bolívián keresztül Argentínáig vezető 40. Dakar-ralin a Carlos Sainz-Lucas Cruz egység csodálatos győzelemre vezette a PEUGEOT 3008DKR Maxit.

A PEUGEOT Total Team ezzel zsinórban a harmadik diadalát aratta a világ legkeményebb terepraliján – ami tökéletes összhangban áll a 2017-es Év Autójának választott PEUGEOT 3008 SUV fényes kereskedelmi sikereivel.

Teljesítmény, megbízhatóság

A 40. alkalommal megrendezett idei Dakar-rali különösen embert és gépet próbálónak bizonyult. A közel 9000 km hosszú könyörtelen terepen a PEUGEOT 3008DKR Maxi – amely a 13 időméréses szakaszból 7-et megnyert – figyelemre méltó megbízhatóságról tett tanúságot.

Csupán néhány apróbb sebességváltó probléma érdemel említést. A PEUGEOT 3008DKR Maxi n°306 sem műszaki okok miatt volt kénytelen feladni a versenyt. Az új BF Goodrich gumiabroncsok kifejezetten megbízhatónak bizonyultak a kiszámíthatatlan dél-amerikai terepen; a TOTAL kenőanyagok pedig a magassági szakaszokon és extrém körülmények között is optimális motorteljesítményt garantáltak.

Visszavágnak a matadorok

Az előző 3 Dakaron szerencsétlenül járt Carlos Sainz – Lucas Cruz párost most jócskán kárpótolta a sors korábbi kudarcaiért. A két spanyol versenyző mindvégig kitűnően gazdálkodott erejével, s a PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303 volánjánál tökéletesen össze tudta hangolni a gyorsaság és a megbízhatóság szempontjait. A (két középső, vagyis) 6., illetve 7. időméréses szakasz megnyerésével a maratoni etapra olyan “nyerő” pozícióba kormányozták magukat, amelyből azután már nem engedtek. A 2010-es Dakaron egyszer már diadalt aratott duó tehát ismét győzelmet szerzett, miután a versenytársakhoz képest 43:40 perces előnnyel ért célba Córdobában. Ezzel a győzelemmel busásan megtérült számukra az a rengeteg energia, amelyet a PEUGEOT tereprali-projektjébe fektettek, hiszen mindkét versenyző hatalmas szakértelemmel és személyes tehetségével szolgálta a DKR fejlesztését.

Mr. Dakar idei megpróbáltatásai

Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret számára, akik a PEUGEOT színeiben a 2016-os és a 2017-es Dakar-ralin is diadalmaskodtak, meglehetősen mozgalmasnak bizonyult az idei verseny, amelyet sajnos két baleset is nehezített. A 7. szakaszban a n°300 egység egy, a pálya közepén álló quad kikerülésére kényszerült – amit egy váratlanul eléjük kerülő kő miatt a bal hátsó felfüggesztésük bánt. Később, a 13. szakasz elején, a címvédőknek egy fával gyűlt meg a bajuk, ami a kormányműben tett kárt. Mindkét esetben csapattársaik, Cyril Despres és David Castera segítségének köszönhetik a folytatást. A két szerencsétlen közjáték miatt azonban előbb az 1., majd a 2. helyüket is elveszítették az összesítésben. Az előző két Dakaron győztes párosnak azért így is sikerült a negyedik helyet megszereznie, ahogyan 3 szakaszgyőzelmével a PEUGEOT Total Team legeredményesebb egységének címét is.

Despres-Castera egység: fölényes győzelem

A Cyril Despres et David Castera páros volt az első, amely a PEUGEOT Total Team soraiból szakaszgyőzelmet szerzett az idei Dakaron. A második etap végén így ők kerültek először élre az összesítésben, ezzel is bizonyítva, hogy újabb szintet léptek előre teljesítményükkel. A két régi motoros álmait sajnos összezúzta egy útjukba kerülő kő a 4. etap 180. km-énél, amely tönkretette a jobb hátsó felfüggesztést, s ezzel útját állta az egység addigi menetelésének. A PEUGEOT Total csapat által a segítségükre küldött kamion segítségével a PEUGEOT 3008DKR n°308 ugyan tudta folytatni a versenyt, ám jelentős hátrányt szenvedett. Ettől kezdve a páros hihetetlen szolidaritásról tett tanúságot, és minden erejével az esélyesebb csapattársak szolgálatába állt. Amikor lehetőségük adódott, bravúrosan teljesítettek néhány gyorsaságin, például a 8. és a 11. szakaszon. 29 órás büntetése miatt azonban a Cyril Despres – David Castera páros nagyon messze végzett a tudásuk alapján őket megillető helytől.

Loeb derékba tört lendülete

Teljesen érthető, hogy a Sébastien Loeb – Daniel Elena páros, amely tavaly alig 5 perccel maradt le a dobogó legfelső fokáról, 2018-ban győzelmi szándékkal állt a Dakar-rali rajtjához. A két versenyző nagyon szépen kezdte a versenyt, dacára annak, hogy a perui rész jócskán bővelkedett nekik kevésbé fekvő homokos és “úttalan” szakaszokban. Gond nélkül nyerték a dél-ameriai Dakarok történetében egyik legkeményebbként számon tartott 4. etapot. Sajnos azonban hiába tornászták fel magukat a tabella második helyére, a San Juan de Marcona és Arequipa (Peru) közötti 5. szakaszban kénytelenek voltak feladni a versenyt. PEUGEOT 3008DKR Maxijuk ugyanis egy elakadt versenytárs kikerülése közben beleesett egy mély homokgödörbe. Az ütközés következtében Daniel Elena farokcsonttörést szenvedett, ezért sajnos nem tudta folytatni a versenyzést.

Dicsőségtábla

A PEUGEOT Total csapat idei győzelme még tovább gazdagítja a PEUGEOT már eddig is lenyűgöző eredménylistáját. Idén ugyanis már a hetedik diadalát aratta ezen a megmérettetésen, amelyen összesen nyolcszor képviseltette magát.

Emlékeztetőül a PEUGEOT eddigi Dakar-győzelmeinek listája:
1987 : a Vatanen / Giroux páros győzelme (205 T 16 Grand Raid)
1988 : a Kankkunen / Piironen páros győzelme (205 T 16 Grand Raid)
1989 : a Vatanen / Berglund és az Ickx / Tarin párosok kettős győzelme (405 T 16 Grand Raid)
1990 : a Vatanen / Berglund (405 T 16 Grand Raid), Waldegard / Fenouil (405 T 16 Grand Raid) és az Ambrosino / Baumgartner (205 T 16 Grand Raid) párosok hármas győzelme
2016 : a Peterhansel / Cottret páros győzelme (2008DKR)
2017 : a Peterhansel / Cottret, Loeb/Elena és Despres/Castera párosok hármas győzelme (3008DKR)
2018 : a Sainz / Cruz páros győzelme (3008DKR Maxi).

Dakar 2018, számokban

Érintett országok: Péru, Bolívia és Argentína
Versenytáv: 8793 km, ebből 4047 időméréses (14 szakasz, 13 speciál)
Szakaszgyőzelmek: a PEUGEOT 3008DKR Maxi 13-ból 7 szakaszt győzelemmel zárt
* 3 szakaszgyőzelem: Peterhansel/Cottret (SS 5, 8 és 10)
* 2 szakaszgyőzelem: Sainz / Cruz (SS 6 és 7)
* 1 szakaszgyőzelem: Despres/Castera (SS 2)
* 1 szakaszgyőzelem: Loeb/Elena (SS 4)
Kettős & hármas győzelmek: 4 kettős (SS 2, 4, 6 és 8), illetve 2 hármas győzelem (SS 2 és 4)
A Peugeot az összesített tabella élén: Despres/Castera (SS 2), Peterhansel/Cottret (SS 3-6) és Sainz / Cruz (SS 7-14).
Max. sebesség: 195,9 km/h (Despres/Castera, SS 3)
Max. átlagsebesség: 108 km/h (SS 6, Sainz/Cruz)
Legmagasabb hőmérséklet: 35° (SS 13)
Legalacsonyabb hőmérséklet: 6° (SS 6)
Max. magasság: 4786 m (SS 8, Uyuni-Tupiza)

Felvillanyozó tervek a jövőre nézve

A PEUGEOT ezzel a győzelemmel búcsút vesz a Dakar-ralitól, és a PEUGEOT SPORT ezentúl a FIA Rallycross világbajnokságra (WorldRX) összpontosítja erőit A szezon április 14-15-én indul Barcelonában, ahol Sébastien Loeb egy PEUGEOT 208 WRX volánjánál ül majd rajthoz. Ezzel a projekttel párhuzamosan a PEUGEOT SPORT már a majdani elektromos Rallycross versenysorozatra is készül, amelynek elindulását 2020-ra tervezik. Ezen a megmérettetésen a márka a PEUGEOT 208 alapváltozatának 100%-ban elektromos verziójával fogja képviseltetni magát.

NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY A 14. SZAKASZ VÉGÉN

1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49:16:18 óra
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +43:40 perc
3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1:16:41 perc
4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1: 25:29 óra
5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2:45:24 óra
6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +4:20:58 óra
TBC. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45:19:10 óra

Bruno Famin, a PEUGEOT Sport igazgatója így vélekedett: “A Peugeot a lehető legszebben búcsúzik a Dakar-ralitól, a Carlos Sainz – Lucas Cruz páros és a PEUGEOT 3008DKR Maxi csodálatos győzelmével, egy olyan versenyen, amelyet sokáig fognak emlegetni. Háromszor egymás után nyerni egy ilyen kemény megmérettetésen egészen különleges eredmény, amelyben ugyanakkora szerepe van a legmagasabb szintű technológiának, mint a csapat tökéletes egységének. Különösen örülünk Carlos és Lucas győzelmének, akik abszolút kimagaslóan versenyeztek, ügyesen kivédve minden rájuk leselkedő akadályt! Carlos a kezdetektől fogva teljes odaadással szolgálta ezt a Dakar-projektet… Csodálatos, hogy az élet egy ilyen győzelemmel jutalmazta erőfeszítéseiért! Az, hogy a négy PEUGEOT 3008DKR Maxiból három célba ért az évtized legkeményebb versenyén, minden kétséget kizáróan bizonyítja az autó kivételes műszaki kvalitásait és hibamentességét. Hatalmas megelégedést jelent ez az egész csapatnak, és óriási büszkeséget a PEUGEOT márka számára.”

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303) így fogalmazott, aki a 14. szakasz 9. helyezettje/összesítésben pedig győztes lett:
“Nagyon kemény rali volt ez nekem. Talán ez volt a legnehezebb Dakar, amin valaha részt vettem, még az egykori afrikai versenyeket is beszámítva. A szervezők elképesztően húzós útvonalat jelöltek ki számunkra. Annyi, de annyi embert próbáló szakaszon kellett átjutnunk! Még a két utolsó rész is szörnyen nehéz volt. Ahogyan a perui szakaszok is. Persze remek érzés Lucas-nak és nekem is, hogy egy ilyen nehéz versenyen sikerült győznünk. És remek érzés az egész PEUGEOT csapatnak is, amely a program alatt végig kitűnő munkát végzett. A PEUGEOT 3008DKR Maxi talán a legjobb autó, amit valaha alkalmam volt tereprali-versenyen vezetni. Köszönet mindenkinek, aki támogatott minket ebben a projektben, és köszönet a PEUGEOT SPORT-nak!”

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300), a 14. szakasz 2., az összesítés 4. helyezettje szerint: “Összességében egy nagyon sikeres hét van mögöttünk. A perui homokdűnék remekül feküdtek nekünk, azután viszont rosszabbra fordultak a dolgok. Bolíviában elveszítettünk 1 óra 45 percet egy kő miatt, amit nem vettem észre. De annyira észrevehetetlen volt, hogy még csak nem is nagyon haragudtam magamra érte. Sokkal nagyobb csalódást okozott például a pénteki nap, amikor sok apró hibát követtünk el egymás után. Azt hiszem, ez a Dakar most különösen nehéz volt. Az egészen biztos, hogy a dél-amerikaiak közül ez volt a legnehezebb. Az egyetlen örömöt Carlo és a PEUGEOT csapat győzelme jelenti most számunkra. Szép kárpótlás ez Carlosnak, aki az utóbbi három évben mindig szerencsétlenül járt a Dakaron.”

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308) gondolatai:
“Jól kezdtük ezt a Dakart, sikerült megnyernünk a második etapot. Sajnos a 4. nap történései teljesen lerombolták a győzelmi esélyeinket. Ettől kezdve számunkra már csak a többi egység szolgálatáról szólt ez a verseny. És hát erről nem olyan egyszerű nyilatkozni! A legfontosabb feladatunk az volt, hogy ne kövessünk el hibát, és ha kell, Carlos vagy Stéphane segítségére siessünk. Tény, hogy összességében elég frusztráló a mérlegünk, ugyanakkor Daviddal mi még az autós karrierünk elején járunk. Rengeteg tapasztalatot szereztünk ezen a Dakaron, ami mindenképpen nagyon pozitív. Szeretnék köszönetet mondani a PEUGEOT SPORT egész csapatának, amely remek munkát végzett, és amely 2015 óta ideális körülményeket biztosít számunkra a fejlődéshez.”

Genfben mutatkozik be a Kia Rio GT-Line, az európai értékesítés is hamarosan indul

A Kia nyilvánosságra hozta a hivatalosan csak a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új Rio GT-Line első hivatalos fotóit. A sportos Rio-változat a márka GT-Line sorozatának legfrissebb, legújabb tagja a közelmúltban bemutatott Sportage, Picanto és Sorento GT-Line után.

A könnyű Rio GT-Line-t a jól ismert és sikeres háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDI) benzinmotor 120 LE-s változata mozgatja, külső és belső megjelenését a Kia már futó és sikeres GT modelljei – mint például a cee’d GT és az Optima GT – inspirálták.

Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője a bemutató kapcsán elmondta: “A Rio a Kia elsőszámú sikermodellje világszerte, az új sorozat 2017-es bemutatása óta több mint 54 000 darab talált belőle gazdára csak Európában. Az új GT-Line kivitel megjelenésével még vonzóbbá vált mindaz, amit a Rio kínál, miközben ez a sportos változat is mindent tud, amit hétköznapibb testvérei, így ugyanolyan biztonságos és praktikus autó a mindennapokban, mint azok.”

Az új Rio GT-Line értékesítése 2018 első negyedévében indul Európában.

Új GT stíluselemek

Az autó elején fényes fekete, és krómozott az immár márkavédjegynek számító “tigrisorr” hűtőmaszk, különleges, 17 colos GT-Line alufelniken gurul és jellegzetes “jégkocka” formájúak az első – LED-es – ködfényei (mint a cee’d GT-n és a pro_cee’d GT-n is). A kipufogó végződése dupla, a nappali menetfények LED-esek, az ablakkeretek díszlécei pedig krómozottak. Fényes fekete tetőspoiler, és küszöbszélesítések teszik teljessé a sportos összképet.

Hatféle, sportos karosszériaszín választható a Rio GT-Line-hoz: Aurora Black, Platinum Graphite, Signal Red, Clear White, Silky Silver, and Most Yellow.

A sportos külsőhöz igazodó látványos utastérben fekete (szürke varrású) szintetikus bőr és szövetkárpit kombinációja borítja az üléseket, a kormány karimája alul lapított, sportos vonalú. Az ajtókon fémes elem keretezi a gombokat, és ilyen a váltókar környezete is, miközben a műszerfal dekorelemei szénszálhatásúak.

Hajtáslánc: takarékos, tiszta és rugalmas

A könnyű és pörgős 1.0 literes T-GDi benzines az új Rio GT-Line-ban 120 LE-t (6000/percnél) és 172 Nm-t szolgáltat (már 1500-tól egészen 4000/percig). A könnyű erőforrással hatásosan csökkenthető az első futóműre nehezedő tömeg, amivel javíthatók az autó ívmeneti jellemzői, kanyartulajdonságai, így végső soron még élvezetesebbé tehető a Rio GT-Line vezetése. A GT-Line vegyes átlagfogyasztása (NEDC ciklus szerint) mindössze 4,7 L/100 km, széndioxid-emissziója pedig csak 107 g/km. A sebességváltó alapáron hatfokozatú kézi.

2018 harmadik negyedévétől a Rio GT-Line a Kia 1,2-es, és 1,4 literes szívócső befecskendezéses szívó benzinmotorjaival is elérhető lesz, valamint a hétfokozatú duplakuplungos (robotizált) sebességváltó is megjelenik a kínálatban.

Technológia, biztonság, sokoldalúság

A Rio GT-Line-hoz mindaz elérhető, ami a többi Rio modellhez, ugyanakkor számos egyedi felszerelés kifejezetten csak ehhez a modellhez jár, ráadásul alapáron: ilyen a könnyűfém taposófelületű pedálsor, és a kettős projektoros, kanyarkövető fényszóró-pár is.

Az extralistán a navigációs rendszer – 7,0 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyővel, és teljes okostelefon integrációval (Apple CarPlay vagy Android Auto™ alapon) – valamint a tolatókamera, és a kormányfűtés éppúgy megtalálható, mint például az első ülések fűtése.

A Rio biztonsági karosszériáját jelentős részben extra nagy szakítószilárdságú, számítottan deformálódó mikroötvözött acélelemek alkotják, valamennyi modellváltozatban az alapfelszerelés része a hat légzsák (két első légzsák, két első oldallégzsák és oldalsó függönylégzsákok). A választható ADAS technológiákkal felszerelve a Rio ötcsillagos minősítéssel végzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az ADAS részeként a Rióhoz gyalogosfelismerős, radaros, az autót állóra fékezni is képes automatikus városi vészfékrendszer is jár. A vészfékrendszerhez sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is tartozik, az autót a sávba önműködően visszakormányzó sávtartó 2018 harmadik negyedévétől lesz elérhető.

A Rio GT-Line-hoz vezetői fáradtságfigyelő rendszer is kapható: a sofőr viselkedését, mozdulatait folyamatosan monitorozó elektronika fáradtságot, figyelmetlenséget észlelve először hanggal, majd fényjelzéssel is figyelmeztet.

A Rio utastere az egyik legtágasabb a kategóriában. Csomagterének padlószintje változtatható, a csomagtartó alapmérete 325 liter (VDA).

Kia Rio GT-Line 2018 első negyedévében érkezik Európába

A Rióra és így a GT-Line-ra is érvényes a Kia extrahosszú, 7 éves, vagy 150 000 km-es garanciája.

MOL Limo: 300 Volkswagen up! a flottában

Elindult Budapesten a MOL Limo, a MOL Bubi mintájára kialakított közösségi autómegosztó szolgáltatás. Budapesten 200 darab benzines Volkswagen up! és 100 darab elektromos Volkswagen e-up! modellt vehetnek majd igénybe az érdeklődők, valamint a cég elektromos töltőhálózat kiépítését is elkezdte a régióban.

Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója sajtótájékoztatón ismertette, hogy a Mol Limo szolgáltatási területe 60 négyzetkilométeren a főváros tíz kerületére, a frekventált belső és külső kerületekre terjed ki. Az autók közterületen történő parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Hozzátette, hogy terveik szerint a 300 automata váltós Volkswagen járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő, és a főváros egész területén igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret pedig akár már idén elérheti.

Néhány éven belül kivezetik a benzines autókat a flottából, amely attól kezdve kizárólag elektromos kocsikból áll, és az infrastruktúrafejlesztésnek köszönhetően a Mol töltőállomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni.

Ratatics Péter elmondta, a vállalat a NEXT-E konzorcium tagjaként az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új elektromos töltővel biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára.

A sajtótájékoztatón arról is szó esett, hogy az autómegosztás (car sharing) kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele. A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy a városok lakóinak, és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.

LEGFRISSEBB

Komoly kihívó érkezik a RAM középméretű pickupjának személyében

0
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...

TESZTJEINK