Főoldal Blog Oldal: 284

88. Genfi Autószalon: Škoda VISION X nagyvárosi crossover tanulmány

Škoda VISION X hibridtanulmánya formájában a cseh gyártó modellpalettája jövőbeni fejlesztésébe kínál betekintést. A nagyvárosi crossover-modell révén újabb járműszegmensben jelenhetnek meg a ŠKODA nagysikerű SUV-modelljeinek karakteres stílusjegyei. A Škoda VISION X a 2018-as Genfi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét.

 

Kompakt arányaival a Škoda VISION X az aktív, nagyvárosi életstílus ideális partnere. Külsejét precíz vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyértelműen kiemelve a FlexGreen színű hibrid tanulmánymodell dinamikus karakterét. Antracit kontrasztárnyalatú teteje sportos stílusjegy, amely markáns lökhárítókkal, erőteljes hatású oldalsó küszöbborításokkal, nagyméretű panoráma-üvegtetővel és 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal közösen gondoskodik dinamikus fellépésről. E még karakteresebb dizájnt a tradicionális cseh üvegművészet ihlette.

Alapvetően újszerű formai nyelvezet szerinti a Škoda VISION X utastere is. Szabadon álló, színes kijelzővel kiegészített, széles és ergonomikusan kiformált műszerfal határozza meg a beltér vizuális összhatását. A képernyőről gyorsan és intuitív módon kezelhetők az infotainment- és connectivity-szolgáltatások, míg a megvilágított csiszolt kristályüveg-elemek a színes monitorral közösen hangulatos fényhatásokról gondoskodnak.

A Škoda VISION X a cseh gyártó korszerű crossover-modellként alkotott vízióját testesíti meg. Nagysikerű SUV-családját egy harmadik taggal kiegészítve a Škoda új vásárlói célcsoportokat szeretne megszólítani, illetve megnyerni a márka számára. Modellkínálatának bővítése – középpontban a SUV-modellek intenzíven növekvő piaci szegmensével – a Škoda “Stratégia 2025” programjának központi eleme. 2025-re a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibridjárművek is szerepelnek a Škoda programjában, ezt követően pedig a tervek szerint a márka világszerte értékesített minden negyedik gépkocsija plug-in vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.

[TESZT] MINI Cooper SD Countryman ALL4 – összkerekes, tágas szabadidőtárs

Teszteltük már hagyományos értelemben vett, klasszikus MINI modellként, de véleményeztük Clubman kialakítással is. Most a megújult paletta Countryman verziója van soron, nézzük a részleteket.

Nyilván valamiféle módon kifejezetten pozitív felhanggal különcnek számít az, aki a MINI modelljei közül választ magának. Ízlés és márkahűség? Minden bizonnyal mindkettőnek jelen kell lenni a döntésjozásnál. Mindezek mellett nem árt vágyni azt az egyediséget és szellemiséget, amelyet a márka képvisel. Az biztos, hogy a MINI Cooper SD Countryman ismételten szakít a hagyományokkal – legalábbis, ami a beltér és a rakfelület kialakítását illeti. Megnövelt tengelytáv, MINI küllem, hamisítatlan feeling. Lehet ezt tovább fokozni? Egyébként vizuálisan lehet, elég csak az első bekezdésben felemlegetett Clubman-re gondolnunk.

Ha a MINI Cooper SD Countryman-t választjuk a felhozatalból, jó lóra teszünk. Szó szerint. Nyilván bohémek a nézeteink, telve vagyunk fiatalos lendülettel és elánnal, no meg persze úgy vagyunk vele, hogy nem számít nagyon a költségvetés. Mert bizony a MINI Cooper SD Countryman maximumra húzott felszereltséggel borsos áron kelleti magát, de hiába: a minőségnek és presztízsnek megvan a maga ára.

Mivel jelenlegi tesztünk alanya SD, azaz a sportosabbra húzott (gázolajos) kivitel, nem meglepő, ha már a front részletei is árulkodnak a dinamizmusról. Ez alapvetően kimerül a számos krómos részletmegoldásban, a nem kevesebb, mint kettő pár légbeömlő alkalmazásán az alsó felületeken a ködlámpafészkeket körülölelve, valamint a motortértető a leginkább rendhagyó egy hagyományos értelemben vett MINI alapmodelléhez képest: itt terpeszkedik a két matricacsík közé ékelve a nem talmi beömlőnyílás, bőszen reklámozva, hogy bizony itt azért nem bántak fukarul a lóerőkkel. Annak ellenére, hogy gázolajos hajtásláncról van szó.

Minden tradicionális, pontosan úgy, ahogyan egy MINI esetében annak lennie kell

Tradicionális marad a MINI Cooper SD Countryman esetében is a motortérfedő nyílásának megoldása. Szokott módon előre billenthető a részelem, úgy, hogy a fényszórók maradnak fixen a helyükön. Korábban voltak olyan hiedelmek, miszerint egybenyílik minden, akár a korai Jaguar modellek esetében is hitték – de nem. Mindenesetre ez az egyik olyan lényegiség, amely megadja a MINI-k összetéveszthetetlenségét.

Fentebb már említettük a hosszabb tengelytávot, 2670 milliméterével teljes mértékben felveszi a versenyt a nagyobb, termetesebb versenyzőkkel. Csakúgy, mint hosszra, vagy szélességre: előbbi 4299 milliméter, utóbbi 1822. Ugye, hogy nem is olyan mini?
Oldalnézetből egyébként nehéz megszokni a dupla oldalajtók látványát, az ember szeme valahogy mindig a kompakt háromajtós sémát vizionálja.

Ugyanakkor az arányok jól megmaradtak, az egész kaszni kellemes formában került megnyújtásra, a magasság sem lett egekbe szökő. Az oldalüvegezés követi a tradicionális fazont a MINI Cooper SD Countryman esetében is, tehát a felső élek a tetővonalhoz alkalmazkodva egyenesek, kicsit hátrafelé csapottak, az övvonal pedig szinte tiszta párhuzamot zár az összképpel. A sárvédőívek műanyag burkolást kaptak, ezzel hangsúlyozva ki a MINI Cooper SD Countryman univerzális használati jellegét, valamint emelt stressztűrő képességét, igaz, a laza offroados verzió pluszban megkapta az ALL4 utótagot – teszt később, a magyarországi bemutatót már kiveséztük korábban.

Remek pakolhatóság. Pedig ez egy MINI

360 literes rakfelülettel számolhat az újdonsült MINI Cooper SD Countryman tulajdonos alaphangon, 1390 literig felbővíthető a kapacitás, ha az osztott hátsó támlás üléseket megfelelően pozícionáljuk.

Még mindig elképesztően extravagáns a MINI-k beltere. A tesztelt MINI Cooper SD Countryman sem kivétel ezalól, figyelembe véve, hogy a hazai importőr besűrített szinte minden létező pluszt az autóba, egyfajta techdemóként.

Ez kifejezetten előnyös, hiszen látható-érezhető, hol tart a technológia, merre jár a fejlődés, no meg persze arra is tökéletes, hogy érezzük: megmarad a folyamatos nívó, amit a célközönség elvár joggal.

Ízléses és stílusos a kialakítás, a kormánykerék vajbőr bevonata kellemes tapintást nyújt, az apró varrás a belső íven feldobja a küllemet, jól harmonizál a központi analóg műszeregység mutatóival. A kilométeróra és a mellé csatolt fordulatszámmérő számlapjai egymásból „nőnek” ki, az alapvető információk itt is megtekinthetők, de személyes kedvenc a hatalmas, kör alakzatú központi infotainment.

Mint tudjuk, ez a korai MINI modellek egyetlen és kiemelt visszajelzője volt, alapvetően a sebesség mérésére volt predesztinálva, mára azonban teljesen más lett a gyakorlati funkcionalitása. Jól olvasható és értelmezhető, kitűnően lokalizált menürendszere nagyjából 5 perc után átlátható, a klíma szabályozásán kívül minden itt zajlik, ami az autó és szórakoztató rendszerei működésével összefésülhető.

Nem mondható, hogy hodály tereket kapunk a MINI Cooper SD Countryman-ben, viszont az tény, hogy a klasszikus MINI férőhelyek hatványozottak jelen esetben. A vezetőállás és az utasoldali rész is relatíve nagynak számít, jó térd- és fejterekkel, úgy 190 centis testmagasságig nincs is gond. Az ülő- és hátlapok kényelmesen középkemények, jól tartanak, a ki- és beszállás is gördülékeny.

Hátul meglepően nagy a hely, itt jön képbe ismét a növelt tengelytávolság – legalábbis, ami a lábtereket illeti. Fejtér már szűkösebb, hiszen a hátrafelé lejtő tetővonal már hordoz némi kompromisszumkötést. A vállterek szintén korlátozottak, kényelmesen – annak rendje és módja szerint – két felnőtt átlagos testalkatú utas fér el.

190 lóerő azért nem piskóta, főként, ha ekkora autóról van szó

Fürge és dinamikus a MINI Cooper SD Countryman, ami nem is csoda, hiszen 1995 köbcentiméter lökettérfogatú gázolajosa 190 lóerőt mozgósít. Ez kereken 40 lóerővel több, mint a sima dízel esetében; ez kell is, mivel az önsúly közel 1.6 tonna. Érdekes egyénként, hogy ez a plusz erőtartalék sokat nyom a latba a gyengébbik öngyulladóshoz képest, ott valahogy lustábbak voltak a gázreakciók, a nyomatékgörbe is visszafogottabban épült fel.

A BMW-örökség 8 sebességes automataváltó remek párosítás a 20d motorhoz, a fokozatok mindig akkor jönnek, amikor elvárjuk, észrevétlen marad az egész hajtáslánc – szinte észre sem vesszük, s máris autópályatempóval autózunk. A fordulatszámmérő egyébként 130 kilométer/óránál 2000 RPM főtengely fordulatot jelez, ami igencsak jó érték, s ez nagyban kihatással van a fogyasztásra is.

Fogyasztás

Kezdjük az autópályázással: a tesztelt MINI Cooper SD Countryman váltakozó terepviszonyok közt, 2 fővel 6.9 literrel gazdálkodott átlagban, míg országúton 4.7 literes értéket rögzítettünk. Városban már magasabbra szöktek az értékek: kereken 7 literes átlag született.

2017 MINI Cooper SD Countryman specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4299 mm

Szélesség: 1822 mm

Magasság: 1557 mm

Tengelytáv: 2670 mm

Első gumik mérete: 225/50 R18

Hátsó gumik mérete: 225/50 R18

Tömeg, üresen: 1535 kg

Megengedett össztömeg: 2130 kg

Csomagtartó mérete: 450 liter, bővíthető 1390 literig

Üzemanyagtartály mérete: 51 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 208 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.4 s (gyári), 7.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.0 l/100 km

Országúti: 4.7 l/100 km

Vegyes: 6.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.6 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 129 g/km

Még több információ a MINI magyarországi importőrének weboldalán található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

 

Mazda Vision Coupe: a legszebb tanulmányautó

A Mazda Vision Coupe nyerte Az év legszebb tanulmányautója címet a 33. Nemzetközi Automobil Fesztiválon. Ikuo Maeda, a Mazda vezető tervezője vette át a díjat tegnap este Párizsban, dizájn csapatának kíséretében.

Az autós és motorsport szakértőkből, valamint elismert építészekből ill. divattervezőkből álló zsűri a Vision Coupe-t – melyet a gyártó októberben leplezett le először Tokióban – választotta a legjobbnak, kilenc olyan konkurens jelölt előtt, mint az Audi Aicon, a BMW i Vision Dynamics, a KIA Proceed Concept, a Lamborghini Terzo Millenio, a Mercedes-Benz AMG GT Concept, a Mercedes AMG Project One, a Vision Mercedes Maybach 6 Cabriolet, a Nissan Vmotion, vagy a Peugeot Instinct. A Mazda már elnyerte a díjat két éve az RX-VISION koncepcióért.

Ahogy a neve is fémjelzi, a Vision Coupe, úgymint az RX-VISION, a Mazda következő generációs formanyelvét testesíti meg. A légies négyajtós arányai a hátra pozícionált utastérrel a klasszikus kupék formájára emlékeztetnek, míg lendülete egy nagyteljesítményű sportautó benyomását kelti.

“A Vision Coupe a tükröződéseket használja arra, hogy vitalitást adjon a formának, ez a KODO következő lépése” – mondta Ikuo Maeda, dizájn és márkastílus igazgató, majd így folytatta: “Ez az autó a finom japán esztétikát testesíti meg, és itt, a művészet városában másodszor is elhozni ezt a neves elismerést az RX-Vision után, nagyon örömteli. Szeretnénk megtartani japán identitásunkat még akkor is, ha továbbra is olyan autókat gyártunk, melyek világszerte vonzóak.”

A külső egyszerű “egy-mozdulat” formája sebességet közvetít, a belső tér pedig a hagyományos japán építészetből kölcsönöz motívumokat, melyek háromdimenziós mélységet adnak, ennek eredménye a nagyon nyugalmas környezet. A név tiszteleg a gyár nagy sikerű, több, mint 50 éves kupé-hagyományai előtt, melynek egyik képviselője pl. a bolygódugattyús motoros Mazda Luce (Mazda R130).

A Vision Coupe-t február 4-ig a párizsi Hôtel National des Invalides-ban állítják ki a Nemzetközi Autómobil Fesztivál keretében. Az évente megrendezett fesztivál 35.000 látogatót vonz.

A vásárlók hűségesek a Toyota márkához

A leggyorsabban erősödő vásárlóerejű közönség évek óta kitart a Toyota mellett, és hamarosan drámai mértékű növekedésre számíthat a márka globális forgalma.

Új ügyfelet szerezni könnyebb, mint megtartani a régit: ez az igazság fokozottan érvényes az autóiparban, ahol a technológia folyamatos fejlődése viszonylag hosszú termékciklusokkal társul, így a vásárlónak biztosnak kell lennie abban, hogy kiszámítható minőséget és évek alatt sem avuló tartalmat kap a pénzéért.
A globális kompetenciával bíró, a Fortune Global 500 vállalatainak 80 százalékát ügyfelei között tudó IHS Markit hosszú évek óta vizsgálja az autóvásárlók márkahűségét, kategóriák szerinti bontásban éppúgy, mint demográfiai határvonalak mentén.
Ami az előbbit illeti, a Lexus két méretosztályban is a legerősebb ügyfélhűségnek örvendhet: a prémium középkategóriában – előző évi győzelmét megismételve – az akár 200 lóerős hibrid hajtáslánccal is elérhető Lexus ES szedán, míg a prémium középkategóriás szabadidőjárművek között a 4.6 literes, V8-as motorral kínált, 4,8 méteres Lexus GX vevői azok, akik köszönik, de megtalálták az igazit, és eszük ágában sincs tovább keresgélni.

Miközben a Lexus az egyetlen japán prémium márka, amely piacvezető ügyfélhűséggel büszkélkedhet, a cégcsoport másik oszlopa, a Toyota egy egészen más, egyelőre felmérhetetlen távolságokba mutató célcsoport első számú választásának bizonyult. A nem fehér bőrű lakosság – egész pontosan az ázsiai származású, spanyol ajkú és afroamerikai vásárlók – éve óta következetesen a Toyotához a leghűségesebb.

Ez a társadalmilag, anyagilag és földrajzilag egyaránt rendkívül heterogén csoport jelenleg az Egyesült Államok lakosságának bő egyharmadát teszi ki, ám a felnövekvő generációban (a mostani kisiskolások között) már 50 százalékot meghaladó arányt képviselnek. Ha ezt összevetjük azokkal a felmérésekkel, amelyek szerint ugyanennek a sokszínű lakossági rétegnek nő a legnagyobb ütemben a vásárlóereje, egyértelművé válik, hogy a Toyota ügyfélköre megegyezik a nyugati félteke legígéretesebb vásárlócsoportjával. Annak fényében pedig, hogy a Toyota-csoport minden negyedik járművét (2017-ben 2,43 millió darabot) az Egyesült Államokban adják el, az ottani eladások egy-másfél évtizeden belül várható, robbanásszerű emelkedése kétségtelenül a konszern globális teljesítményére is kihatással lesz majd.

Ford Ranger Black Edition, sarkvidéki örök téli sötétségben

A Ford Ranger különleges, koromfekete és kőkemény változata, a Ranger Black Edition egy hozzá hasonlóan kemény és sötét környezetben, Svalbardban mutatkozik be.

 

“Legkeményebb és legsötétebb autónkat a Föld egyik legkeményebb és legsötétebb helyén tettük próbára. Svalbard lakói számára mindennél fontosabb egy autó megbízhatósága, és a Ford Ranger Black Edition bebizonyította, hogy még az ilyen kemény kihívások közepette is képest helytállni” – nyilatkozta Steve Fletcher, a Ford haszongépjárművek marketingigazgatója.

A film három ember mindennapjait mutatja be, akik a világ legészakibb fekvésű városában, Longyearbyenben élnek. A város lakosságát 40 különböző nemzetiség alkotja, és ezen a környéken több a jegesmedve, mint az ember.

110 nap sötétség

Az itteniek évente több mint 110 napon át teljes sötétségben élnek, dolgoznak és autóznak. Ez a hely nem való mindenkinek – és ez ugyanúgy igaz az emberekre, mint az autókra.

A GTB ügynökség által készített filmet a többszörös díjnyertes Toby Dye rendezte, a producer pedig az RSA Films London volt. A stúdió a híres filmeshez, Ridley Scotthoz tartozik.

“Természetesen nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bemutathattuk Svalbard gyönyörű sarkvidéki tájait. Ezt a filmet a világon mindenütt vetítik majd, így remek reklám lesz Norvégia számára. Ugyanakkor rámutat a Svalbard és az új pickup közti tökéletes egyezésre is. Mindkettő sötét, kemény és gyönyörű – akárcsak a sötétségbe burkolózó Svalbard” – vélekedett Per Gunnar Berg, a Ford Norway ügyvezető igazgatója.

Három ember a sötétségből

A filmben három itt élő emberrel találkozhatunk, akiknek mindennapos társa a Ranger Black Edition.

Megismerjük az ácsot, aki házakat és pajtákat épít, és aki otthonról néha 10 perc, néha viszont másfél óra alatt ér be a cége központjába – attól függően, hogy milyen az idő, és mennyire gonosz a szél.

A reptéri dolgozót, aki egyedül él a kutyájával egy elhagyatott külvárosban, és imád hegyet mászni a távoli vadonban.

És a sarkvidéki földművest, aki fenntartható módon termel élelmiszert/zöldségeket a teljes sötétségben, ahelyett, hogy a szárazföldről hajóval átfuvarozott terményeket vásárolná.

Mindössze 2500 darab Black Edition készül

És miközben az izgalmas történetek kibontakoznak, azt is figyelemmel követhetjük, ahogy a Ford Ranger Black Edition átverekszi magát a veszélyes és kemény terepeken, a legnagyobb könnyedséggel gyűrve le hegyi utakat és a jégmezőket.

A Ranger Black Edition a népszerű Limited Series változatra épül, de ezt az autót koromfeketére fényezik, méghozzá nemcsak a karosszériát, hanem a hűtőrácsot, a könnyűfém keréktárcsákat, a bukócsövet és sok más külső elemet is.

Az autó kizárólag Double Cab kivitelben készül. A különleges modellből mindössze 2500 darabot gyártanak, amelyek már megrendelhetők a Ford márkakereskedésekben.

A Renault-Nissan-Mitsubishi 10.6 millió járművet értékesített összesen 2017-ben

A Renault-Nissan-Mitsubishi alkotta vezető autóipari szövetség bejelentette, hogy a partnerséghez tartozó autógyárak összesen 10 608 366 járművet értékesítettek a 2017. december 31-ét megelőző 12 hónapban.

A crossoverek, kishaszongépjárművek iránti megnövekedett kereslet, valamint a zéró emissziós, tisztán elektromos járművek növekvő száma is hozzájárult a 6,5%-os értékesített darabszám-növekedéshez 2017-ben, amely a Mitsubishi szövetségbeli tagságának első éve.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan-Mitsubishi elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „A 2017-ben eladott több mint 10,6 millió személygépjárművel és kishaszongépjárművel a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség a világ elsőszámú autóipari csoportjává vált. Ez a fejlődés jól tükrözi mind modellkínálatunk kiterjedését, globális piaci jelenlétünket és járműtechnológiáink vonzerejét.”

2017-ben a szövetség tagjai tíz márkanéven (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia és Datsun) közel 200 országban értékesítettek gépjárműveket.

A Renault Csoport értékesítése 2017-ben 8,5 %-kal, 3 761 634 darabra emelkedett. Ebben az évben a Renault, a világ vezető és Európa második legnagyobb francia autóipari márkája illetve a Dacia is rekordot döntött. A Renault további növekedéssel számol 2018-ban is, amelyet egyrészt nemzetközi tevékenységei fejlesztésével, másrészt a „Vezesd a jövőt” tervvel összhangban álló, megújult termékkínálatával kíván elérni.

A Nissan Motor Co. Ltd. világszerte 5 816 278 járművet adott el, amely 4,6%-os növekedést jelent. Közzétették a Nissan M.O.V.E. 2022, a cég hatéves stratégiai tervének részleteit is.

2017-ben az Egyesült Államokban és Kínában a vállalat 1,9%-os és 12,2%-os értékesítési növekedést ért el. Az Infiniti 2017-ben 246 492 járművet adott el, amely az előző évi eredményhez képest 7%-os növekedésnek felel meg.

A Mitsubishi Motors Corporation 1 030 454 járművet értékesített 2017-ben, ez pedig 2016-hoz képest 10%-kal jobb eredmény. Az eladott járművek számának növekedését a Mitsubishi Motors „Vezesd a növekedést” tervének elsődleges piaca, Kína segítette elő leginkább. Az éves értékesítés 56%-kal emelkedett, 129 160 darabra. Kína vált a Mitsubishi Motors legnagyobb piacává a helyben gyártott Outlander iránti stabil keresletnek köszönhetően.

Az ASEAN régió teljesítménye is kiemelkedő volt: 17%-os növekedéssel 242 224 eladott darabszámot ért el az XPANDER, a kompakt modell Indonéziái bevezetésének köszönhetően. Japánban 7%-kal emelkedett az értékesítés miközben folytatódott a kei-autók marketing kampánya.

Továbbra is piacvezető pozíció az elektromos járművek piacán

2010 vagyis a Nissan LEAF bemutatása óta a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség 540 623 elektromos járművet adott el világszerte különböző márkaneveken. A szövetség összességében továbbra is globális piacvezető a 100%-ban elektromos hajtású személygépjárművek és elektromos kishaszongépjárművek piacán.

A Nissan LEAF – az első széles közönség számára elérhető, tömeggyártású elektromos jármű – maradt a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója: 2010. decemberi megjelenése óta több mint 300 000 darabot adtak el belőle.

2017-ben mutatták be a vadonatúj Nissan LEAF-et, melyet megnövekedett hatótáv, fejlett technológiák és egy új, dinamikus formaterv jellemez. Tavaly Japánban már piacra is került, 2018 folyamán pedig a világ más országaiban is bevezetik majd. A vadonatúj Nissan LEAF-re globális szinten már több mint 40 000 rendelés érkezett, ebből 13 000 rendelés származik Japánból, 13 000 az Egyesült Államokból és több mint 12 000 Európából.

A LEAF-en kívül a Nissan 2014 óta az e-NV200 elektromos kishaszongépjárművet is értékesíti elsősorban Európában és Japánban. A vadonatúj Nissan LEAF bemutatásával egy időben a vállalat bejelentette az új 40kWh-s akkumulátorral ellátott e-NV200t is, mely további 100 km-es hatótávolságot kínál Európában.

2017-ben, a harmadik egymást követő évben a Renault 23,8 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető szerepét Európa elektromosautó-szegmensében, és értékesítési darabszámát 38%-kal növelte. Európában a Renault ZOE volt a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó, értékesítése 44 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest.

2011 óta a Renault világszerte több mint 150 000 elektromos járművet adott el, többek közt a Renault ZOE, a Renault Kangoo Z.E, Fluence Z.E. és a Renault Samsung Motors SM3 Z.E. modellekből.

2017-ben mutatta be a Renault a Master Z.E.-t, amely a világon egyedülálló kibocsátásmentes kishaszongépjárművek sorozatának (Twizy Cargo, a ZOE céges autó verziója, Kangoo Z.E. és Master Z.E.) tagja.

2017-ben a Renault-Nissan-Mitsubishi 91 000 elektromos járművet értékesített, ami 2016-hoz képest 11 százalékos növekedést jelent.

Alliance 2022 stratégiai terv

A Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség előrejelzése szerint az Alliance 2022 stratégiai tervnek megfelelően a 2022-es év végére az éves összesített eredmény meghaladja majd a 10 milliárd eurót. Továbbá a tervek szerint 12 új zéró emissziós elektromos jármű és 40 önvezető technológiával ellátott jármű bevezetése is várható.

Az új modellek és új technológiák bevezetése további lökést ad majd a Renault-Nissan-Mitsubishi összesített éves értékesítésének, amely így eléri majd a 14 milliós darabszámot, 2022 végére 240 milliárd dolláros várható bevételt eredményezve.

Továbbra is sikeres a Suzuki Magyarországon

1281 regisztrált autóval a Suzuki idén januárban a teljes hazai gépjárműpiac abszolút nyertese, 14,41 százalékos piacrésszel. A vezető modell az év első hónapjában továbbra is a Vitara 718 eladott autóval.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint januárban 1.281 Suzuki gépkocsit regisztráltak, amely 5,27 százalékponttal több a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A márka a januári adatok alapján nem csupán a személygépkocsi értékesítésben áll az első helyen, de a teljes gépjárműpiacot (kishaszon-gépjárművekkel együtt) tekintve is átvette a vezetést.

A 2015 tavaszán bevezetett Vitara az idén januárban eladott 718 darabbal, valamint 22,23 százalékos szegmens-részesedéssel továbbra is toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a legkedveltebb hazai modell.

Az SX4 S-CROSS modellből 330 darabot értékesítettek, s ezzel a középkategóriában a második helyen áll. A Japánban készülő Swiftből pedig 101 darabot regisztráltak itthon. A további importmodellek közül a Balenoból 33 darabot, az Ignisből 44 darabot, a Celerióból 39 darabot értékesített a márka a 75 hazai márkakereskedésben.

A tavalyi évet egyébként óriási előnnyel vezette a Suzuki 15.161 eladott személygépkocsival és 13,04 százalékos piacrésszel. A Suzuki a legkedveltebb márka a hazai eladások toplistáján, a Vitara pedig a legnagyobb darabszámban értékesített modell Magyarországon.

Sikeres az új Opel Insignia: már százezernél járnak az eladások

Nem egészen egy évvel a piaci bevezetés után máris több mint százezer megrendelés futott be az Opel Insignia új generációjára.

A márka Rüsselsheimben gyártott zászlóshajója a Grand Sport limuzin mellett kapható Sports Tourer, illetve összkerékhajtású Country Tourer kombi-változatban is. Vevői a gazdagon felszerelt Insignia Selection modelltől az Insignia Ultimate Exclusive kivitelig terjedő kínálatból válogathatnak. A csúcsot a dinamikus Insignia GSi képviseli – egy karakteres sportkocsi a különlegességek kedvelőinek, amely maximális élménnyé tesz minden egyes autózást.

Az új Insigniát 1,5 – 2,0 literes, négyhengeres, kivétel nélkül turbófeltöltésű benzin-, illetve dízelmotorok hajtják, hatfokozatú manuális, vagy hat-nyolcfokozatú automatikus váltóművön keresztül. A legnagyobb teljesítményű benzin- és dízelmotorokat meg lehet rendelni az innovatív Torque Vectoring összkerékhajtással is.

Az Insignia új nemzedéke nemcsak magánautóként, hanem flottajárműként is nagyon attraktív – épp nemrég tüntették ki Nagy Britanniában a „Company Car Today CCT100“ díjjal. Tulajdonosainak nagy előny a számos élvonalbeli műszaki megoldás, mint például az ACC (Adaptive Cruise Control) adaptív sebességszabályozó, amely tartja a megszabott követési távolságot is. Az IntelliLux® LED mátrixfényszóró automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, anélkül, hogy elvakítaná a szembejövőket. Végül, de nem utolsósorban, kívánságra beépítik az AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) szakértői által minősített ergonomikus üléseket. Ráadásul az új Insignia összesített üzemköltsége kedvezőbb, mint vetélytársaié a volumen- és a prémiumszegmensben.

Eddig tízből kilenc Opel Insigniát az opcionális, szuper-modern Navi 900 IntelliLink infotainment-berendezéssel rendeltek meg, amelyhez nyolccolos, színes érintőképernyő tartozik. Ráadásul a Navi 900 IntelliLink egyaránt kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszert futtató mobilkészülékekkel, ezáltal behozza az okostelefonok világát az autóba. Ha pedig nem hiányzik az OnStar sem, akkor az utasok rácsatlakozhatnak okostelefonjukkal a nagy teljesítményű 4G/LTE WLAN-Hotspotra[1], és például tiszta, zajmentes zenehallgatást élvezhetnek az internetes audio-streaming jóvoltából.

Sorozatos tesztgyőzelmek, szerte Európában

Amennyire népszerű az új Insignia a vevőknél, annyira sikeres a nemzetközi médiánál is. Neves kiadványok olyan nagyra tartott díjait nyerte el, mint az „Arany Kormánykerék 2017“ Lengyelországban (Auto Świat) és Szlovéniában (Auto Bild), a „Best Car 2017” (Fleet Cars & Vans, Fleet Auto Premium) Lengyelországban és a „Fleet News of the Year“ (FLEET Magazine) Csehországban.

Európai szaklapok összehasonlító tesztjeiben erős vetélytársakkal szemben magabiztosan érvényesült az Opel Insignia. Máig huszonhármat nyert meg negyven tesztből. Németországban négyet (Auto Straßenverkehr 2017 július 26. és szeptember 20., Auto Zeitung július 26., Auto Bild augusztus 4.). Három elsőséget húzott be Hollandiában (AutoWeek 2017/29/ és online július 21., AutoVisie július 6.) és Csehországban (auto.cz szeptember 29., AutoTIP október 2. és auto motor und sport október 17.). Kettőt Portugáliában (Auto Hoje augusztus 24. és Auto Foco december 21.), Belgiumban (Le Moniteur Automobile november 27. és AutoWereld december 1.), Lengyelországban (Auto Świat július 10. és 17.), Svédországban (Teknikens Värld augusztus 27. és Vi Bilägare 2018. január), valamint Nagy Britanniában (What Car? augusztus 4. és Auto Express 2018. január 17.). Faképnél hagyta a konkurenciát az új Opel Insignia Franciaországban (caradisiac.com), Norvégiában (Motor november 4. ) és Szlovákiában (auto motor und sport október 10.) is.

Az USA újautó-piacát 2017-ben a Toyota uralta

Sajátosan alakultak az Egyesült Államokban tavaly az újautó-eladások: aki nem pickupot vett, az Toyotát választott.

Az Atlanti-óceánnál is határozottabban választják el az Újvilágot Európától az észak-amerikai fogyasztók autóvásárlási szokásai: míg mifelénk az alsó-középkategóriás ferdehátúak és a szabadidőjárművek küzdenek egymással az eladási ranglisták élmezőnyében, a tengerentúlon a pickupok vezetnek minden statisztikát – 2017 decemberében kétszer annyi fogyott belőlük, mint a személyautókból1). A 2017-es értékesítések első három helyén észak-amerikai gyártású, Európában nem is forgalmazott platós haszonjárművek (vagy több modellből álló, de közös néven futó haszonjármű-családok) állnak.

Alattuk azonban átalakulóban van a piac, és számunkra is értelmezhető járműkategóriák, szedánok és haszonjárművek követelnek maguknak figyelmet. Ezekben a szegmensekben pedig minden esetben egyazon márka viszi a prímet. Az abszolút ranglista negyedik helyén áll a Toyota RAV4 szabadidőjármű, 407 594 eladott példánnyal 2), mint az abszolút legnépszerűbb szabadidőjármű, illetve személygépkocsi. Szintén a Toyota vezeti a másik nagy, hagyományos szegmenst: a lépcsőshátú szedánok között a Camry volt a legkeresettebb; 12 hónap alatt 387 081 darab3) talált belőle gazdára.

Ha az USA tíz abszolút legnagyobb számban eladott gépjárművét vizsgáljuk4), megint csak a Toyota az a márka, amelyik a legnagyobb számban képviselteti magát az eladásokban: a három legnépszerűbb típusának – RAV4 (407 594), Camry (387 081) és Corolla (329 196) – összesített eladásai elérik az 1 123 871 darabot.

LEGFRISSEBB

Komoly kihívó érkezik a RAM középméretű pickupjának személyében

0
A Stellantis vezérigazgatója, Antonio Filosa egy párizsi konferencián bejelentette, hogy a RAM 2027-ben egy vadonatúj középméretű pickupot dob piacra. Ez a lépés azt jelenti,...

TESZTJEINK