Főoldal Blog Oldal: 286

Megkezdték az új BMW M5 gyártását

A BMW M GmbH nagyteljesítményű sportlimuzinjának hatodik modellgenerációja a bajor prémiumgyártó dingolfingi üzemében lát napvilágot, hogy a forradalmian innovatív M xDrive intelligens összkerékhajtással felszerelve a letaglózó menetdinamika és a precíz irányíthatóság vadonatúj dimenzióját tárja fel ügyfeleink előtt.

A BMW M5 visszatért: a bajor prémiumgyártó dingolfingi létesítményében néhány nappal ezelőtt megkezdődött az abszolút sportlimuzin hatodik modellgenerációjának sorozatgyártása. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm/km) mind a dinamikus menetteljesítmény, mind pedig a precíz irányíthatóság tekintetében új mércét állít fel kategóriájában, mialatt a vadonatúj fejlesztésű és első ízben alkalmazott M xDrive intelligens összkerékhajtás a vezetés legintenzívebb élményével kecsegtet.

„A BMW M5 hatodik generációja az egyik legerősebb modell a Dingolfingban készülő gépkocsik közül. A típus immáron több mint harminc esztendeje a nagyteljesítményű sportlimuzinok abszolút szimbóluma, amely a világ minden táján osztatlan népszerűségnek örvend. Büszkék vagyunk arra, hogy a legendás ikon újabb nemzedékének minden tagja a mi üzemünkben készül” – mondta Dr. Andreas Wendt, a dingolfingi gyár igazgatója az új BMW M5 tömegtermelésének beindítása kapcsán.
2011 és 2016 között a BMW M5 ötödik modellgenerációjából mintegy húszezer darab látott napvilágot Dingolfingban. A modellt az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Németországban övezte a legnagyobb népszerűség. Az új BMW M5 első példányait 2018 márciusának végén adja át ügyfeleinek a bajor gyártó.

Az új BMW M5 műszaki innovációi

A BMW M5 hatodik modellgenerációjának meghajtásáról a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel fel 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az új BMW M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcsebességes BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive intelligens összkerékhajtás felé.

A BMW M GmbH kézjegyét viselő M xDrive intelligens összkerékhajtás az új BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködése öt különböző hajtáslánc-kombinációt kínál, az állandó összkerékhajtástól egészen a tisztán hátsókerék-meghajtásig.

A szuper-sportautók menetdinamikáját ígérő teljesítmény üzembiztos működése és az optimális hűtőlevegő-ellátás érdekében a tervezőmérnökök jelentősen kiszélesítették az új BMW 5-ös sorozat első kerékjárati íveit és az első lökhárítót nagyméretű légbeömlőkkel látták el. Az új BMW M5 alá típus-specifikus hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el – ez utóbbit a BMW Group Landshutban működő alkatrészgyárának közreműködésével.

Toyota Gazoo Racing: Alonso is tesztelt

A Toyota Gazoo Racing a kilenc versenyből álló 2017-es FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) utolsó versenyén ötödször is győzni tudott a Bahreini Bapco 6 órás futamon bemutatott lenyűgöző teljesítményével.

A 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenygép (Sébastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima) több mint egy körös előnnyel nyerte meg a futamot, amelyen a Porsche utoljára vett részt az LMP1-es géposztályban, ezzel 1990 óta először fordult elő, hogy egy legénység öt versenyen is győzni tudjon a WEC (vagy annak elődje, a World Sportscar Championship) egyazon évadában. Legalább ilyen izgalmat keltett ugyanakkor a hír, hogy a versenyt követő teszten Fernado Alonso kétszeres F1 világbajnok pilóta is részt vett.

A TOYOTA GAZOO Racing nem csupán megnyerte az évad utolsó futamát, de eseménydús, izgalmas tesztprogramot is zárt a Bahrain International Circuit versenypályán, az FIA hosszú távú világbajnokság (WEC) 2017-es évadának hivatalos zárónapján.

A legendás motorsport hagyományokkal rendelkező, és a bajnokságból jövőre kiszálló Porschét vereséggel búcsúztató Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda a következőképp fogalmazott a márka sikere kapcsán: „Szeretnék szívből gratulálni mindazoknak, akik támogatták a TOYOTA GAZOO Racinget az idei WEC évadban. Idén júniusban elkísértem a csapatot Le Mans-ba, hogy személyesen támogassam erőfeszítéseiket; a végeredmény személy szerint számomra is rendkívül frusztráló volt. Tisztában vagyok azzal, hogy az ottani teljesítményünk a rajongók számára is csalódást okozott. Le Mans után további kemény versenyek következtek, majd mindezek közepette kiderült, hogy a Porsche kivonulni készül a WEC-ből. A tavalyi Le Mans-i verseny után a Porsche immár riválisaként tekintett ránk. Hiszem, hogy a hozzájuk hasonló vetélytársakkal vívott küzdelmeink során egyre magasabb szintre emelkedett műszaki felkészültségünk, gyorsabbá és erősebbé váltunk. A Porschéval szembeszállva a csapat tagjait – beleértve engem is – egy gondolat foglalkoztatott: Nagyon nem szeretnénk veszíteni! Mindennek hátterében természetesen tiszteletet és hálát éreztünk vetélytársunk iránt. A Porschéval vívott három utolsó küzdelmünk után ismét úgy éreztem, hogy szeretnék részt venni azon a futamon, ahol a Porsche minden erejével felveszi majd a versenyt a Toyota versenyautóival. Ennek volt köszönhető, hogy úgy álltunk rajthoz Fujiban, Sanghajban, majd Bahreinben is, hogy győzni akarunk, és ezt most sikerült is valóra váltanunk. Az már az előző versenyen, Sanghajban eldőlt, hogy a Porsche lesz az idei év bajnoka. Ezúton szeretnék ismét gratulálni a Porschénak. Habár idén kijutott nekünk a bánatból, az utolsó futam után a Porsche érezheti úgy, hogy vissza kellene vágnia, csapatunk pedig végső soron büszkén búcsúzhatott a szezontól. A Porsche csapat tagjait arra kérem, hogy egyszer, valahol hadd mérhessük újra össze az erőnket, hiszen mindkettőnket ez tesz képessé arra, hogy mind jobb autókat gyártsunk. Arra a napra készülve a TOYOTA GAZOO Racing folytatja a mind jobb versenyautók gyártását. A TOYOTA GAZOO Racing pilótáinak, mérnökeinek, szerelőinek, partnereinek és a WEC munkatársainak pedig azt üzenem: a jövőben is dolgozzunk együtt, hogy a lehető legjobbak lehessünk. Végezetül szeretném ismét kifejezni legmélyebb hálámat mindazoknak, akik szurkolóként támogatták a TOYOTA GAZOO Racing csapatát ebben az évadban. A tőletek kapott, hatalmas erő nélkül képtelenek volnánk előre haladni. Az automobil jövője és ügyfeleink mosolya kedvéért vágunk bele újabb és újabb kihívásokba, és teszünk meg minden tőlünk telhetőt. A továbbiakban is számítunk szívből jövő támogatásotokra.”

Miután a csapat idei ötödik győzelmét aratva szombaton megnyerte Bahreini Bapco 6 órás versenyt, visszatértek a Bahrain International Circuit versenypályára, ahol részt vettek a WEC rendes éves kezdő pilótáknak tartott tesztjén. Mike Conway és Sébastien Buemi, a TS050 HYBRID állandó pilótái mellett ezúttal a kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso, valamint a feltörekvő ígéret, Thomas Laurent is részt vett a teszten. A kezdőteszt tökéletes alkalom volt a Le Mans és általában a hosszú távú autóversenyés iránt érdeklődést mutató Fernando számára, hogy vezesse az ultramodern LMP1 hibrid versenyautót. Összesen 113 kört, 611 kilométert tett meg a 8-as rajtszámú TS050 HYBRID versenyautóval. A 19 éves Thomas Laurent az idei LMP2 mezőnyben nyújtott, lenyűgöző teljesítményének (többek között a Le Mans-i 24 órás versenyen elért második helyezésének) jutalmaként nyert lehetőséget a tesztre. A reggeli etapban 31 kört tett meg a 7-es rajtszámú TS050 HYBRID-del.

A 36 éves Alonso rendkívüli érdeklődést mutat Le Mans és általában a hosszú távú autóversenyzés iránt, és alig várta, hogy vezethesse a WEC csúcskategóriájára kifejlesztett, ultramodern LMP1 hibrid versenyautót. A bahreini kezdőteszt tökéletes alkalmat kínált erre, miközben a TOYOTA GAZOO Racing csapata megtiszteltetésnek tekintette, hogy ezer lóerős TS050 HYBRID versenyautóját Fernando vezette az eseményen, amely feltétlenül javítja a hosszú távú autóversenyzés ismertségét és népszerűségét. A tesztre való felkészülés részeként Fernando november hetedikén a németországi Kölnben felkereste a TOYOTA GAZOO Racing központját, ahol méretet vettek róla az üléshez, valamint részt vett egy szimulátoros programon.
Egy másik TS050 HYBRID volánja mögött az ígéretes francia újonc: a 19 éves Thomas Laurent is részt vesz a teszten. Thomas idén először versenyzett a WEC LMP2 géposztályában; a bahreini tesztlehetőséget az itt mutatott, elismerésre méltó teljesítményével érdemelte ki.

„Csodálatos nap volt. Egy LMP1 versenyautó tesztelése minden autóversenyző számára különleges élmény, hiszen fantasztikusan vezethető autókról van szó. Végig kiszámíthatóan viselkednek, ami nagy előny. Már régóta szeretnék kipróbálni egy ilyen autót. Ma végre beteljesült az álom, nagyon boldog vagyok” – fogalmazott lelkesen a teszt kapcsán Fernando Alonso.

„Nagyon élveztem a napot. Most először ültem LMP1-es autóban, ez volt eddigi pályafutásom legjobb versenyautója. A leszorítóerő, a hibrid teljesítménynövelés, a fékteljesítmény – minden lenyűgöző volt. Szeretnék a jövőben ismét ilyen autót vezetni. Köszönettel tartozom a TOYOTA GAZOO Racingnek. Kedvesen fogadott a csapat. A szerelők, mérnökök és vezetők egytől egyig barátságosak voltak, amit nagyra értékelek.” – árulta be Thomas Laurent.

„Nagyon izgatottak voltunk, hogy Fernando kipróbálja az autónkat. Amikor nálunk járt Kölnben, mindannyian megtapasztaltuk, micsoda szenvedély ég benne a motorsport iránt; igazi született versenyző. Nagyra becsüljük, hogy érdeklődést mutat a motorsport különböző ágazatai iránt; örömünkre szolgál lehetőséget biztosítani számára, hogy vezessen egy hibrid LMP1-es versenyautót. Nagy érdeklődéssel várjuk a TS050 HYBRID-ről alkotott véleményét” – kommentálta Alonso részvételét a teszten Hisatake Murata csapatelnök.

Azt, hogy mindebből lehet-e hosszútávú következtetéseket levonni Alonso esetleges karrierváltásával kapcsolatban, nem tudni, az mindenesetre kétségtelen, hogy egy a száguldó cirkuszban kétszeres világbajnoki címmel büszkélkedő pilóta leigazolása a Hosszútávú Világbajnokságban még tovább növelné az embert és gépet egyaránt egyik leginkább próbára tevő versenysorozat ázsióját.

Négyszeres elismerést zsebelt be a BMW

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin nemzetközi lapcsaládjának olvasóközönsége idén a BMW i3 tisztán elektromos kompaktot, a BMW 3-as sorozatot, az új BMW 5-ös sorozatot és a BMW X3 harmadik modellgenerációját is fényes kategóriagyőzelemmel tüntette ki.

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin immáron három évtizede minden esztendőben életre hívja legendás olvasói szavazását, amelynek győzteseit a világ legjobb autóit megillető „Auto Trophy” közönségdíjjal ismerik el. A 2017-es szavazáson a BMW négyszeres győzelmet ünnepelt, a fényes trófeával jutalmazott modellek pedig a bajor prémiumgyártó teljes portfólióját felölelik. A BMW 3-as sorozat a középkategóriájú gépkocsik mezőnyében, az új BMW 5-ös sorozat az elnöki limuzinok kategóriájában, a BMW X3 harmadik modellgenerációja a 25 000 és 50 000 euró közötti SUV modellek között, a BMW i3 pedig a tisztán elektromos modellek gyűrűjében aratott diadalt.
Az „Auto Trophy” közönségdíj az autóipar egyik legismertebb trófeája, amely harmincéves tradíciója okán az egyik legnagyobb múltra tekint vissza. A 2017-es szavazáson nem csupán az Auto Zeitung rajongói, de – immáron negyedik alkalommal – a német autós szakmagazin lapcsaládjába tartozó nemzetközi lapok és online felületek olvasói is részt vehettek. A voksolók összesen tizenhat járműosztályban és két speciális kategóriában választhatták ki kedvenceiket.

A BMW i3 idén a tisztán elektromos meghajtású modellekre leadott szavazatok nem kevesebb, mint 35,6 százalékát zsebelte be. A négy évvel ezelőtt bemutatott prémium kompakt, amelyet a BMW i divízió mérnökei már a legelső skiccektől kezdve az elektromos mobilitás követelményei szerint terveztek meg, 2014 óta évről évre a legkelendőbb tisztán elektromos gépkocsi Németországban. Az új BMW i3 (kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a vele együtt leleplezett BMW i3s (kombinált energiafogyasztás: 14,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a károsanyag-kibocsátástól mentes, zéró emissziójú közlekedést minden korábbinál intenzívebb vezetési élménnyé varázsolja. A BMW Group házon belül kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológiája eközben minden forgalmi szituációban garantálja a hosszú távon fenntartható mobilitást: erőteljes elektromos motorjával (amely az új BMW i3-ban 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre, a BMW i3s modellben pedig 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes), valamint 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorával a modellpáros tisztán elektromos hatótávolsága hétköznapi körülmények között hozzávetőlegesen 200 kilométer.

A középkategóriájú gépkocsik „Auto Trophy” díját 2017-ben a BMW 3-as sorozat nyerte el. A kategóriában leadott szavazatok 17,7 százaléka újfent kihangsúlyozta a nemrégiben a limuzin és a Touring karosszériaváltozat esetében egyaránt vadonatúj különkiadásokkal gazdagított modellsorozat világméretű népszerűségét. A 3-as BMW legújabb generációjának piaci sikeréhez a középkategóriájú gépkocsik szegmensében egyedülállónak számító járműkoncepciót kínáló BMW 3-as Gran Turismo is nagymértékben hozzájárult.

Új modellgenerációja világpremierjével idén a BMW 5-ös sorozat még tovább erősítette a lélegzetelállító menetdinamika, a fejedelmi kényelem és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén megszerzett piacvezető pozícióját. Mindezt az Auto Zeitung német autós szakmagazin ez évi olvasói szavazása is igazolta, amelyen az új 5-ös BMW a szavazatok 26,3 százalékával egyértelmű győzelmet aratott az elnöki limuzinok kategóriájában. Az új BMW 5-ös sorozat nem csupán könnyebb, de jelentősen hatékonyabb is elődjénél (amelyet 2015-ben ugyancsak „Auto Trophy” díjjal tüntettek ki az olvasók). Csúcstechnológiás vezetést támogató rendszereinek köszönhetően ráadásul az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring iránymutató mérföldkőként tündököl a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés felé vezető úton.

A müncheni székhelyű prémiumgyártó idei négyszeres „Auto Trophy”-győzelmét az új BMW X3 sikere koronázta meg. Karakteres formanyelvének, minden korábbinál kifinomultabb, prémium színvonalú utastéri atmoszférájának, illetve a funkcionalitás, a kényelem és az intelligens járműkapcsolatok terén elért jelentős mértékű fejlődésének köszönhetően a középkategóriájú Sports Activity Vehicle harmadik generációja már azelőtt megnyerte magának az Auto Zeitung német autós szakmagazin nemzetközi lapcsaládjának olvasóközönségét, hogy bemutatkozott volna az utakon. Az új BMW X3 a szavazatok 20,6 százalékát zsebelte be a 25 000 és 50 000 euró közötti SUV modellek mezőnyében.

A Toyota idén is minden eladott autó után 10 ezer forinttal támogatja a Mikulásgyárat

A társadalmi felelősségvállalás számos területén élen járó világelső autógyártó, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota a tavalyi évhez hasonlóan idén is eladott autónként 10 ezer forinttal támogatja Európa legnagyobb karitatív kezdeményezését, a magyarországi Mikulásgyárat.

A japán autógyártó, amelytől nem állnak távol a jótékony célú megmozdulások, ezen felül a logisztikai feladatok ellátását segítő gépkocsikat is a Mikulásgyár rendelkezésére bocsát, miközben gyűjtőpontokat is kialakított 31 magyarországi márkakereskedésében és regionális központjában, az ott leadott adományok célba juttatásáról pedig maga gondoskodik.

A MikulásGyár, Európa egyik legjelentősebb jótékonysági megmozdulása immáron tizenhárom éve dolgozik a mélyszegénységben élő gyermekek, nagycsaládok megsegítésén, akik számára az ünnepek közeledtével különösen sokat jelent a karitatív támogatás. A társadalmi felelősségvállalás számtalan területén nemzetközi és hazai szinten is aktív Toyota ezért úgy döntött, hogy a tavalyi évhez hasonlóan az idei évben is teljes mellszélességgel a program mögé áll, sőt el is mélyíti együttműködését a Mikulásgyárral.

Amellett, hogy egy Proace áruszállítóval, és a egy a városon belüli logisztikai feladatokat megkönnyítő környezetbarát hibrid Yaris kisautóval segíti az adományok összegyűjtését, a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan azt is felajánlotta, hogy valamennyi decemberben Magyarországon gazdára találó új Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatja a MikulásGyár munkáját. A Toyota 31 magyarországi márkakereskedésében és budaörsi regionális központjában emellett hivatalos MikulásGyár gyűjtőpont került kialakításra, megkönnyítve az adományozok számára felajánlásaik célba juttatására. A Toyota által felajánlott logisztikai támogatásra nagy szükség van, hiszen a MikulásGyár tartós élelmiszert (tészta, konzerv, olaj, cukor, só, liszt stb.), édességet, tisztító- és tisztálkodási szereket, jó minőségű ruhát, takarót, játékot, könyvet gyűjt országszerte, majd az önkéntesek által fajtájuk szerint szelektálva, dobozolva eljuttatja a Magyar Vöröskereszthez, amely a leginkább rászorulóknak ajándékozza az adományokat. Épp ilyen fontos ugyanakkor a MikulásGyár számára a Toyota által felajánlott anyagi támogatás is, amellyel az autógyártó hozzájárul az akció tetemes költségeihez.

A MikulásGyárba évről-évre egyre többen jelentkeznek önkéntesnek a világ minden részéről: sokan kifejezetten a MikulásGyár miatt jönnek Magyarországra a karácsonyi időszakban. Az elmúlt évekhez hasonlóan a magyarországi önkéntesek mellett az idei évben is várnak önkénteseket Ausztráliából, Kínából, az Egyesült Államokból és Európa számos országából, akik az ajándékok rendszerezésében és csomagolásában segítenek majd, az idei évben pedig a Toyota révén várhatóan Japánból is érkezne majd ajándékok. Ez a példaértékű nem mindennapi összefogás az évek során több százezer rászoruló gyermek számára tette meghitté és felejthetetlenné a karácsonyi ünnepeket. A MikulásGyár központi helyszíne 2017. december 1. és 22. között idén is Budapesten az Ötvenhatosok terén lesz, e mellé sorakoznak majd fel a budapesti, valamint a megyeszékhelyeken további vidéki nagyvárosokban található Toyota márkakereskedések.

„A Toyota fontosnak tartja, hogy a világ legnagyobb autógyártójaként élen járjon a társadalmi felelősségvállalásban, és a helyi közösségek aktív tagjaként is szerepet vállaljon az adott közösséget érintő problémák megoldásában. Ez folyamatos elkötelezettséget jelent, az ünnepek közeledtével ugyanakkor érthetően a szokásosnál is nagyobb hangsúlyt helyezünk erre a területre. A most vasárnap megnyitásra kerülő „Adventi Ünnep a Bazilikánál” főtámogatójaként úgy éreztük, hogy azok számára is segítenünk kell szebbé varázsolni az ünnepi készülődés heteit, akik számára a mindennapi megélhetés is nehézséget jelent, és nem jutnak el az ország számos pontján megrendezett karácsonyi vásárokba. Ezért döntöttünk úgy, hogy a tavalyi évhez hasonlóan nem csupán két autó rendelkezésre bocsátásával segítünk abban, hogy az adományok eljussanak a rászorulóknak, de minden decemberben hazánkban értékesítésre kerülő Toyota modell után 10.000 Ft-tal támogatjuk a Mikulásgyár munkáját, ezen felül pedig 31 magyarországi márkakereskedésünk és budaörsi regionális központunk hivatalos MikulásGyár gyűjtőpontként szolgál majd a felajánlások számára” – fogalmaz László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

„A MikulásGyár egy olyan hazai kezdeményezés, amelyre méltán lehetünk büszkék mindannyian: hihetetlen eredmény, hogy a program az elmúlt években Európa legnagyobb jótékonysági megmozdulásává vált, híre pedig más kontinensekre is elért, önkéntes segítőket és adományokat vonzva a világ számos országából, eközben pedig elképesztően pozitív üzenetet közvetítve Magyarországról.

A MikulásGyár szellemiségének talán egyik legnagyobb értéke, a megannyi rászoruló támogatásán túl az a legszélesebb társadalmi rétegekre kiterjedő összefogás, amellyel rengetegen együtt, közösen igyekeznek cselekedni a jó ügy érdekében. Nagy öröm számunkra, hogy a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan idén is a MikulásGyár elkötelezett támogatói között lehet. Nem túlzás kijelenteni, hogy ez az együttműködés méltán illeszkedik a Toyota azon nemzetközi társadalmi felelősségvállalást célzó megmozdulásainak sorába, mint az olimpiai és paralimpiai mozgalom, vagy éppen a mozgáskorlátozottak mindennapi életét megkönnyítő technológiai újítások fejlesztésének támogatása” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

A Volkswagen Amaroké az idei, 2018-as Nemzetközi Év Pickup Díj

A Volkswagen Haszonjárművek Amarok családja nyerte a 2018-as Nemzetközi Év Pickup Díjat (International Pick-up Award 2018 vagy IPUA 2018). Akárcsak elődje 2010-ben, a nyomatékgazdag V6-os motorokkal szerelt Amarok szintén sikerrel győzte meg a haszonjárműves újságírókból álló zsűrit.

„Nagy örömmel tölt el minket az IPUA 2018 elismerése és ugyancsak nagy megtiszteltetés a nemzetközi szakértőkből álló zsűri döntése. Új Amarokkal ismét igyekeztünk figyelembe venni ügyfeleink kívánságait, még nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, illetve még kedvezőbb terep képességeket kínálva számukra. E modell több, mint csupán luxus és lifestyle” – emelte ki a 2018-as „Nemzetközi Év Pickup Díj” lyoni átadóján Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. „Ígérem, hogy továbbra is a lehető legjobb megoldásokat kínáljuk ügyfeleinknek, hogy megkönnyítsük napi munkájukat és életüket” – folytatta Dr. Scholz.

A zsűri szerint az Amarok hű megtestesítője a pickupok piaci szegmense „work hard, play hard” mottójának, s „kiváló képességű igáslóként” jellemezte. Letisztult formavilágát, illetve kiemelkedő minőségérzetét és kidolgozását szintén döntése kulcsfontosságú tényezőiként emelte ki a testület. Az akár öt személy számára is elegendő helyet kínáló dupla fülke – amely méreteivel ugyancsak mércéül szolgálhat e piaci szegmensben – modern formavilágával is meggyőzőnek bizonyult. A vezető és az első utas egyaránt a német Egészséges Hátért Egyesület (AGR) logójával ellátott ergoComfort ülését szintén kedvezően értékelte a zsűri, amely a nyolcfokozatú automata sebességváltót és a V6-os motorok e piaci szegmensben figyelemreméltó kínálatát is kiemelte.

A zsűri tagjait különösen is meggyőzték az új V6-os Amarok utcai és terepes képességei „E motor kifinomultsága és rugalmassága új mércéül szolgálhat a piaci szegmensben.” Amint döntésük indoklásában szerepelt: „A teljesítmény aligha jelenthet problémát a V6-os Volkswagen Amarok számára. Háromliteres TDI motorjainak széles, a 120 és 165 kW (163 és 224 LE) közötti tartományt felölelő kínálata az ügyfelek minden célcsoportjának teljesítmény- és forgatónyomaték-igényét kielégíti.

Az Amarok második generációja V6-os motorjaival az ügyfelek körében is nagy sikert aratott. A Volkswagen Haszonjárművek október végéig világszerte már 65 200 darabot szállított ki az idén Amarok modelljeiből (az előző év ugyanezen időszakában: 57 600 darab), ami 13,2 százalékos növekedést jelent.

A 2018-as „Év Haszonjárműve” („Van of the Year 2018”) díjait a 2017-es Solutrans International Transport Show díjátadó gálája keretében vehették át. A Volkswagen Caddy TGI, a Volkswagen Haszonjárművek CNG-üzemű kisáruszállítója és családi egyterűje (MPV) itt szintén az első három között végzett.

A „Nemzetközi Év Pickup Díj” („International Pick-up Award”; IPUA) elismerését csupán két-vagy háromévente osztja ki a „Nemzetközi Év Haszonjárműve” („International Van of the Year”; IVotY) 25 neves haszonjárműves újságírója alkotta zsűrijének egy részéből álló testület. E 16 tagú zsűri egymástól függetlenül, s előre meghatározott kritériumok alapján értékeli a benevezett modelleket. A Volkswagen Amarok 2010-ben már elnyerte az IPUA díját, s az egyedüli pickup, amely immár másodszor is részesült ebben az elismerésben.

Az Alfa Romeo visszatér a Forma-1-be

A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) csoport kötelékébe tartozó legendás olasz autómárka több évre szóló műszaki és kereskedelmi partneri megállapodást írt alá a svájci Sauber F1 csapattal, amelynek célja, hogy az Alfa Romeo a 2018-as évadtól kezdődően részt vegyen a Forma–1 világbajnokságban.

Az együléses versenyautók a csapat névadó szponzorának, az Alfa Romeónak a színeit és logóját viselik majd; a motorok 2018-as Ferrari erőforrások lesznek.
A megállapodás kiterjed a fejlesztés minden vonatkozó területén felmerülő stratégiai, kereskedelmi és technológiai együttműködésre, beleértve az Alfa Romeo műszaki személyzetének, mérnöki tudásának és szakértelmének a rendelkezésre bocsátását. Az együttműködés további lehetőségeket teremt mindkét szervezet számára a Forma–1-ben éppúgy, mint az autóiparban általában.

A hivatalos elnevezés Alfa Romeo Sauber F1 Team lesz

„A Sauber F1 Teammel kötött megállapodás az Alfa Romeo márka újraalkotásának fontos momentuma, amelynek köszönhetően több mint 30 évnyi távollét után ismét visszatérhet a márka a Forma–1-be” – nyilatkozta Sergio Marchionne, az FCA elnök-vezérigazgatója. majd ezután hozzátettre: „A Forma-1 történetéhez aktívan hozzájáruló, nagy presztízsű márka is csatlakozik azokhoz az autógyártókhoz, akik részt vesznek a Forma–1-ben. A márka maga is profitál abból, hogy olyan, elismerten kiváló partnerrel osztozhat a technológián és a stratégiai szakértelmen, mint a Sauber F1 Team. Az Alfa Romeo mérnökei és szerelői, akik az újonnan bevezetett modellek, a Giulia és a Stelvio révén már demonstrálták kiemelkedő képességeiket, most lehetőséget kapnak arra, hogy az itt szerzett tapasztalataikat megosszák a Sauber F1 Team tagjaival. Ezzel párhuzamosan az Alfa Romeo rajongói újra egy olyan autógyártónak szurkolhatnak, aki vadonatúj, izgalmas fejezettel bővíti eleve legendás, utolérhetetlen motorsport-történelmét.”

„Nagy örömünkre szolgál, hogy az Alfa Romeót a Sauber F1 Team partnereként köszönthetjük” – mondta Pascal Picci, a Sauber Holding AG elnöke. „Az Alfa Romeo rendkívüli Grand Prix sikereket ért el annak idején; büszkék vagyunk, hogy ez a nemzetközi autógyártó úgy döntött, a mi oldalunkon tér vissza a motorsport legfelső kategóriájába. Nagyszerű lehetőség a Sauber csoport számára, hogy szorosan együttműködhetünk egy autógyártóval, hiszen így tovább csiszolhatjuk technológiánkat és fejlesztési projektjeinket. Hisszük, hogy együttes erővel sikerre vihetjük az Alfa Romeo Sauber F1 csapatot, izgatottan várjuk a sikeres és hosszú távú együttműködést.”

A Forma-1 legnagyobb hősei között számon tartott Alfa Romeo visszatérése a várakozások szerint még vonzóbbá teszi majd a sportágat, egyben hozzájárul annak jövőbeli fejlődéséhez. Az Alfa Romeo technológiai szakértelmével, valamint hatalmas, lelkes szurkolói táborával is hozzájárul a sikeres együttműködéshez; a bajnokságban való részvétel pedig olyan területeken is előnyt jelent a márka számára, mint a technológia átadása vagy a közlekedésbiztonság.

Az Alfa Romeo világszerte ismert komoly motorsport-hagyományairól és technológiai kiválóságáról. A II. világháborút megelőző Nagydíjak megkérdőjelezhetetlen bajnokaként (a GP Tipo 2 1925-ben megnyerte a legelső világbajnokságot) az Alfa Romeo 1950-től egészen 1988-ig részt vett a Forma-1-ben, konstruktőrként és motorbeszállítóként egyaránt. Az Alfa Romeo bemutatkozásakor rögtön két egyéni világbajnoki címmel debütált, 1950-ben Nino Farina, 1951-ben pedig Juan Manuel Fangio révén. 1961 és 1979 között az Alfa Romeo motorbeszállítóként szolgált számos F1 csapat számára. Miután 1979-ben konstruktőrként visszatért az F1-hez, az Alfa Romeo 1983-ban érte el csúcspontját, amikor hatodik helyen zárta a konstruktőri világbajnokságot. Több mint harminc évvel azután, hogy versenyzőként visszavonult a Forma-1-től (1985), a márka most azzal a határozott céllal tér vissza ide, hogy letegye névjegyét az F1 asztalára.

[TESZT] Nissan Micra 0.9 IG-T – évtizedek látványos fejlődése

Még a K10-es Nissan Micra első generációjával kezdődött minden, 1982-ben. A cél mindösszesen annyi volt, hogy egy olyan univerzális, ám aprócska autó szülessen, amely megfelel egy átlagos család kívánalmainak, mégis kimondottan praktikus. Mára nyoma sincs az alapelemeknek, nagyjából egy kategóriát előre is lépett a koncepció, némileg mások a normák. Nissan Micra 0.9 IG-T teszt.

Itt már tulajdonképp minden más, mint ahogyan megszokhattuk: a Nissan Micra K14-es kódjelű, jelenlegi ötödik generációja roppant meggyőző, még akkor is, ha összevetjük az előző eresztésekkel. Minden kétséget kizáróan a leginkább egyedi megközelítést a békalámpás verzió (bár ez inkább a korábbi Civic-ekre illik), a K12 kapta, 2002-es megjelenését követően az egyik legformabontóbb autó volt a piacon.

Mára a formabontó fazon teljesen háttérbe szorult, inkább a korszerűség, és a fentebb már említett praktikum és modern tálalás került fókuszba a Nissan Micra esetében. A tesztautó közepes felszereltséggel érkezett, bár a 0.9 literes motorizáltsághoz képest meglepően masszív konfigurációt kaptunk.

Egyértelmű: az új Nissan Micra formaterve nagyban követi a jelenlegi Nissan-szellemiséget, tehát az élces, markáns vonalvezetés a jellemző. Hosszúra húzott mellső lámpatestek olvadnak bele a félreismerhetetlen sziluettű hűtőmaszkvonulatba, V alakzat fogja közre a gyártó logóját, alul pedig szolidan bújnak meg a szintén a formavilágba passzentos ködlámpafészkek.

Akár lehetne egy pár centiméterrel rövidebb-keskenyebb Pulsar is, hirtelen ránézésre akár össze is téveszthetjük a két modellt.

A régire nem hasonlít nyomokban sem

Oldalnézetből azért felfedezhető sok eltérés a Pulsarhoz képest. A kaszni vonalvezetése csapottabb, az övvonalak felfelé ívelnek; a hátsó oldalajtókon a kilincs rejtett, a C oszlop találkozásánál lettek kialakítva. Ezzel együtt teljes értékűnek mondható mind a négy oldalajtó, kellemes be- és kiszállást biztosítva az utazóknak. Jellegzetes vonalvezetést itt is kapunk, ez leginkább a fénytöréssel játszó szinteltérésekre, törésvonalakra redukálódik.

Bohókás, fiatalos tálalást kapott a far is: a Nissan Micra dizájnerei itt is elsősorban a jelenlegi Nissan-arculatot követték (nyilván, hiszen minden autógyártónál hasonló koncepciók és elvárások futnak), ennek megfelelően a zárófények burái aszimmetriára alapoznak, amolyan random rajzolatot kaptak.

Mindenesetre a 3D tervezőplatform, még ha véletlenszinten is generálta a vonalakat, megkapót alkotott, akár a Juke házon belüli alternatíva kisöccse (bocsánat, kishúga) is lehetne ez a részlet. Vagy akár az egész autó.

Próbál maszkulin is maradni, de itt inkább a gyengébbik nem kegyeit érdemes keresnie az új Nissan Micra-nak. Bár lehet, túlzott sztereotip a megállapítás, a tradíciók megmaradnak, no és persze van rendesen pozitív értelemben vett áthallás is. Ami nem baj, a célközönség nyilvánvaló, de általánosítani sem szabad persze.

Első nekifutásra meglepően tágasnak találtuk a Nissan Micra enteriőrjét. Rendezett letisztultság, klasszikus értelemben vett japán egyszerűség mindenütt, érezve, hogy az anyaghasználat során is figyelembe vették a tervezők 2017 elvárásait. Ezzel együtt a Nissan-nál sosem lehet érezni, hogy bármit is túlgondolnának, csakis a lényegiségre koncentrál a megvalósítás.

Minden úgy lett kialakítva, hogy kimondottan kézre essen

Így hát érhető, hogy a műszeregységek elhelyezkedése, a cockpit kialakítása, a kezelőszervek ergonómiája miért olyan, amilyen: a Nissan Micra vezetése pofonegyszerű, nagyjából 2 és fél perc után megszokható. Még akkor is, ha merőben más karakterisztikájú autót vezettünk előtte fél órával, vagy épp kihagytunk 1 évnyi autóvezetést.

A hátsó traktus már visszafogottabb kényelmet hordoz. Alapvetően a fejterek szűkösek, köszönhetően a tetővonal kialakításának, elrendezésének. Ezzel együtt kettő, akár három felnőtt utas is elfér (utóbbi esetben kompromisszumok árán), a redukált fejteret némileg ellensúlyozza a kategóriához képest nagy lábtér.

Túl sok pakkot nem fogunk tudni elnyeletni a Nissan Micra csomagtartójával, 300 liter áll kereken rendelkezésre. Ez – szintén erre a kategóriára utalva – teljesen középszerű érték; nagyobb bevásárlások, kétnapos, kétszemélyes utazások egy-egy kézipoggyásszal gond nélkül letudhatók.

Mire elegendő 898 köbcenti?

No és milyen a hajtáslánc? A tesztelt Nissan Micra esetében 898 köbcentiméter lökettérfogattal kellett barátkoznunk. A háromhengeres egység 9.5:1 sűrítési arány mellett kereken 90 lóerőt képes kipréselni magából a relatíve magas turbónyomás mellett, ehhez 140 Newtonméter forgatónyomaték tartozik, 5500-as percenkénti fordulatszámon.

Tény, hogy a Nissan Micra viselkedése kimondottan dinamikus, robbanékony. A lendület meg is marad folyamatosan, a 0-100 kilométer/órás sprintet méréseink szerint sikerült 11.7 másodperc alatt teljesítenünk.

A hajtásba épített 5 gangos manuális váltó áttételezése átlagosnak bizonyult, autópályatempónál azonban már 3250 RPM-et rögzítettünk: ez a fogyasztásra már eléggé rátette kezét.

Fogyasztás

Nézzük is, mennyire lehetett gazdaságosan közlekedni az új Nissan Micra 0.9-es verziójával: városi környezetben 7.6 litert kaptunk 100 kilométerre átlagolva, országúti viszonyok közt az érték értelemszerűen barátságosabbá vált a maga 4.1 literével.

Autópályán volt a legbarátságtalanabb a helyzet, ott 8.3-8.8 literes értékek születtek 120-130 kilométer/óra tartományban, domborzattól függően.

2017 Nissan Micra 0.9 IG-T specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 898 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 140 Nm @ 5500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3999 mm

Szélesség: 1743 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2525 mm

Első gumik mérete: 195/55 R16

Hátsó gumik mérete: 195/55 R16

Tömeg, üresen: 1082 kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 300 liter

Üzemanyagtartály mérete: 41 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.1 s (gyári), 11.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 4.1 l/100 km

Vegyes: 6.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.7 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 115 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

2017 év autója a Honda Civic Type R a BBC TopGear Magazin szerint

Három díjat is besöpört a BBC TopGear Magazin szavazásán a Honda Civic Type R. Elnyerte az Év hot hatch modelljének járó trófeát, kivívta a lapszerkesztők nemzetközi elismerését, s ami a legfontosabb, az Év autójának választották, így mesterhármassal zárhatta az évet.

A díjátadó a BBC TopGear Magazin évzáró ünnepségeinek szerves része, ezúttal is ennek keretein belül hirdették ki a nyerteseket. A világ legnagyobb havi autósmagazinjaként számon tartott TopGear 22 tagú nemzetközi zsűrit hívott össze, melynek tagjai egytől egyig autós lapok szerkesztőiként dolgoznak.

A Swindonban készülő, új Civic Type R az ötajtós Civickel osztozik alapjain, de olyan kiemelkedő teljesítmény jellemzi, hogy a vezetési élményt illetően közúton és versenypályán is maga mögé utasítja a forró ferdehátúak kategóriájának többi szereplőjét.

– A Civic Type R nemcsak az év legjobb hot hatch modellje, hanem az Év autója is egyben – mondták el a szerkesztőség tagjai. – Egy igazi hős a tömegek számára, hiszen a kimagasló használati értéket és az őrült teljesítményt vegyíti. Elképesztően gyors, ritmusosan vezethető és nemes egyszerűséggel függőséget okoz. Hátborzongató, hogy milyen könnyedén teszi a dolgát, igazán egyszerű, letisztult konstrukció – tartották fontosnak kiemelni.
– Mesterhármassal végezni a BBC TopGear Év autója szavazásán óriási elismerés – osztotta meg véleményét Philip Ross, a Honda Motor Europe alelnöke. – Az új Civic Type R egy komplett csomag, ami lenyűgöző teljesítményt, magával ragadó vezetési élményt és kategóriaelső használati értéket tartogat a vásárlók számára. Formatervezőink, mérnökeink és gyáregységünk munkatársai egyaránt elismerést érdemelnek, ez az ő eredményük. Nélkülük és a Honda különleges filozófiája nélkül nem juthattunk volna el idáig – mondta el a díjátadó kapcsán.

A Civic Type R végsebessége 272 km/óra, s mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A rendkívüli motorerőt 2.0 VTEC TURBO erőforrás biztosítja, melynek csúcsteljesítménye 320 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig kereken 400 Nm.

Kettős Toyota győzelem született az USA leglátványosabb motorsport-szériáiban

A NASCAR két kategóriájában is egyéni bajnoki címet szereztek a Toyota pilótái. A győzelem édes, bár mindkét esetben számítani lehetett rá.

A napokban arról számoltunk be, hogy Martin Truex Jr. szabadidejében őrülten látványos Toyota Camryket konfigurál, most viszont a 37 éves versenyző ennél fajsúlyosabb eredménnyel került címlapra. Megnyerte ugyanis a 2017-es Monster Energy NASCAR Cup bajnokságot – a NASCAR széria királykategóriáját –, és ezzel három év alatt a második egyéni aranyérmet hozta el a Toyotának (az elsőt 2015-ben érdemelte ki Kyle Busch) ebben az osztályban.

Truex Jr. igazi sportemberhez méltóan úgy nyilatkozott, nem őt, hanem a csapatot illeti a dicsőség: „Remek stratégiát választottak, gyakorlatilag a kezembe adták a győzelmet, nekem csak arra kellett ügyelnem, hogy megtartsam.” Bár saját bevallása szerint voltak rossz időszakok, és nem gondolta volna, hogy eljön ez a nap, valójában a Toyota remekül teljesített a szériában. Idén sorban másodszor szerezte meg a konstruktőri trófeát, az évadban összesen 16 futamgyőzelmet tudhatott magának, a Camryk a bajnokság legjobb eredményével összesen 5757 körön át vezették a mezőnyt.

Miközben Truex Jr. és csapata ünnepelt, a NASCAR Camping World Truck szériában is bajnokot avattak: Christopher Bell és Toyota Tundrája nyerték az idei pickup-pályaverseny-sorozatot, amelyben aszfaltra simuló pickup(szerű) versenyautók kergetik egymást az oválpályán. A Kyle Busch Motorsports csapat pilótája mindössze 22 évesen lett bajnok. A Toyota Racing Development amerikai vezetői szerint rendkívüli jövő áll a fiatalember előtt, aki így kommentálta győzelmét: „Azt mondanám, mindig is arról álmodtam, hogy NASCAR bajnok legyek, de mivel soha nem hittem, hogy ez lehetséges, nem is igazán álmodoztam erről.”

Ahogy a Monster Energy szériában, itt is megszerezte a konstruktőri bajnoki címet a Toyota – méghozzá sorrendben ötödször.

Egy 1986-os Ford RS200 Ken Block legújabb szerzeménye

Ken Block a Ford Performace segítségével Utahban mutatta be legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet.

A modell eredetileg arra készült, hogy a Rally Világbajnokság B Csoportjában versenyezzenek vele, és Block autója egyike annak a 200 darabnak, amelyek a homologizációs előírások alapján készültek. A klasszikus gépben a négyhengeres turbómotor Evolution változata dübörög, ami egyedi hangolásának köszönhetően több mint 700 lóerős. Az autó egyedi fekete fényezését matt fekete matricázás egészíti ki, a KW futóműben spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítók találhatók, és a fifteen52 keréktárcsákon Toyo abroncsok feszülnek.

“Örömmel látom, hogy a B Csoport autói még mindig ilyen népszerűek” – mondta Block. “A Daily Drivers videóim Facebook-változatát már 2,4 millió ember nézte meg, amiből elég nyilvánvaló, hogy az emberek legalább annyira odavannak az RS200-ért, mint én magam, és ez király!”

Aki szeretne többet is megtudni Block új RS200 gépéről, az nézze meg a Daily Transmission című epizódot, alább.

Ken Block RS200-asának műszaki adatai:

– 1986 Ford RS200
– A Rally Világbajnokság legendás B Csoportjának homologizációja alapján épített 200 darab egyike
– A 2,1 literes, 4 hengeres Evolution motorral épített 24 autó egyike
– Jelenleg több mint 700 lóerős (verseny-üzemanyaggal több mint 800)
– 18 colos fiftteen52 Evo SC keréktárcsák
– 18 colos Toyo R888R Proxes gumiabroncsok
– Egyedi KW futómű
– Egyedi kivitelű utastér
– Egyedi fekete fényezés, matt fekete matricázással

LEGFRISSEBB

Gyönyörűen fel lett újítva egy legendás Peugeot 203 pick-up

0
Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád...

TESZTJEINK