Főoldal Blog Oldal: 287

Consumer Reports 2017: az Audi a legjobb európai márka

Az Audit sorozatban a hatodik alkalommal választották a legjobb európai autómárkának a Consumer Reports által végzett megbízhatósági felmérésen.

Az Egyesült Államok ismert és tekintélyes fogyasztóvédelmi magazinja minden évben elkészíti felmérését az olvasók körében és közzéteszi ennek eredményét. Az összesített rangsorban az Audi a negyedik helyet szerezte meg, megelőzve minden európai vetélytársát.

Werner Zimmermann, az AUDI AG minőségbiztosításért felelős vezetője így kommentálta az eredményt: „Elégedettek vagyunk az eredménnyel, amelynek komoly üzenete is van az ügyfelek felé: a minőség kulcskompetencia az Audi márka számára.”

A Consumer Reports magazin előfizetői körében végzett éves felmérés arról kérdezi a gépjármű tulajdonosokat, hogy az elmúlt tizenkét hónap során milyen problémák merültek fel az autójukkal kapcsolatban. A sorrend meghatározásánál olyan információkat is figyelembe vettek, mint a hiba jellege, a felmerülő költségek vagy a javítással töltött idő. A Consumer Reports magazin az utolsó három modellévhez kapcsolódó adatokkal számolt a felmérés során.

Az idei évben a Consumer Reports közel 640 000 gépjármű tulajdonos visszajelzését dolgozta fel. A megbízhatósági felmérés sorrendjét a magazin teszteredményeivel együtt összesítették, így állt össze egy együttes eredmény a vizsgált autókat illetően. A teszten résztvevő mind a nyolc Audi modell (Audi A3, A4, A6, A8, Q3, Q5, Q7 és TT) a „vásárlásra ajánlott” minősítést kapta 2017-ben.

Toyota-Lexus tanulmány: hogyan fogadja a társadalom az önvezető autókat?

A robotika, a mesterséges intelligencia, az aktív biztonsági rendszerek és az ezeken alapuló autonóm, önvezető autók fejlesztésében élen járó Toyota és Lexus új tanulmányában azt vizsgálja, hogyan viszonyulnak az autósok az intelligens gépekhez és a fejlett biztonsági technológiákhoz.

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota Együttműködési Kutatási Központja (CSRC) ma bejelentette, hogy öt új kutatási projektet indít, hogy kiderítsék, hogyan használják és fogadják el az autósok a fejlett járműtechnológiákat, köztük az automatikus vezetősegítő rendszereket. Az öt amerikai kutatóintézettel közösen végzett projektek a központ CSRC Next nevű új ötéves programjának részét képezik, amelynek tárgya a jövő mobilitásába történő biztonságos átmenet támogatása.

Az egyre újabb járműtechnológiák – köztük az automatikus vezetősegítő rendszerek – hatalmas lehetőségeket kínálnak a közlekedésbiztonság javítására, ugyanakkor érdekes kérdéseket vetnek fel azzal kapcsolatban, hogyan oldható meg az autósokkal való interakciójuk, és hogy az autósok hogyan taníthatók meg e rendszerek biztonságos használatára. Az öt kutatási projektből ezért négy is e megoldások társadalmi elfogadottságával foglalkozik, bepillantást nyújtva az ilyen technológiák gyakorlati alkalmazásába. A kutatások eredményei segítik majd e rendszerek hatékony bevezetését, a biztonságosabb vezetési szokások elterjedését és a veszélyes közúti viselkedés ellenpontozását.

„A fejlett járműtechnológiák hamarosan gyorsabb ütemben fejlődhetnek, mint ahogy sok ember megérthetné e rendszerek valódi képességeit; ezért is fontos meghatároznunk, hogy napjaink autóvezetői milyen mértékben értik és használják ezeket az új megoldásokat” – fogalmaz Chuck Gulash, a CSRC igazgatója, majd hozzáteszi: „Biztosak vagyunk benne, hogy partnerintézeteinkkel együttműködve – és nyíltan megosztva tapasztalatainkat más autóipari szereplőkkel, kormányzati szervekkel, NGO-kkal és technológiai fejlesztőkkel – segíthetünk abban, hogy a társadalom egyre jobban elfogadja ezeket az új és ígéretes technológiákat.”

Az öt kutatási projektben a CSRC a George Mason Egyetem, a Rockville Intézet, a Washington Egyetem, a Michigan Egyetem Közlekedéskutatási Intézete és a San Francisco Állami Egyetem együttműködésére számít. A gyorsabb munka érdekében az egyetemek minden egyes projekt adatait megosztják egymással, az eredményeket pedig nyilvánosságra hozzák, ezzel is támogatva az autók biztonságának fejlődését az egész iparágban. A 2017 májusában útjára indított CSRC Next program az intézet működésének első öt évében gyűjtött ismeretekre épít, és 35 millió dolláros költségvetéssel folytatja kutatásait a fejlett járműtechnológiák terén. A CSRC Next továbbra is támogatja a Toyota Kutatóintézetnél (TRI) és a Toyota Connected intézetnél (TC) már futó kutatási programokat, hogy felgyorsítsa a kommunikáló és önvezető járműtechnológiák és szolgáltatások kifejlesztését.

2011-es megalapítása óta a CSRC 60 kutatási projektet végzett el 26 partnerintézet segítségével, több mint 200 kiadványt tett közzé, és több iparági konferenciát szervezett. A CSRC projektjei jelentős mértékben hozzájárultak az autók biztonságának fejlesztéséhez; az intézet többek közt azt is kutatta, milyen szerepet játszik az emberi tényező az autók biztonságában, hogy milyen valós hatást fejtenek ki az aktív és passzív biztonsági rendszerek, vagy hogyan járulhat hozzá a közlekedésbiztonsági adatok gyűjtése az új, hatékonyabb adatelemző eszközök kifejlesztéséhez.

Elkezdődött a Volvo XC40 gyártása Belgiumban

Új korszak köszönt be a Volvo Cars belgiumi Ghentben működő gyártóüzemében az importőr sajtóközleménye szerint: az előzetes terveknek megfelelően legördült a gyártósorról az XC40 kompakt szabadidőjármű legelső ügyfélpéldánya.

Az új XC40, amelyre máris több mint 13 000 megrendelést regisztráltak, a Volvo Cars legelső kompakt prémium szabadidőjárműve. Az első ügyfelek várhatóan a jövő év első hónapjaiban vehetik át új XC40-esüket.

Az XC40 megjelenésével a Volvo Cars is képviselteti magát a globális autóipar legnagyobb ütemben gyarapodó szegmensében; az autó az értékesítési sikerek stabilizálását és a bevételek növekedését ígéri a vállalatnak. A nagyobb XC60 és XC90 modellek mellé besoroló XC40 megjelenésével teljessé vált a Volvo globális szabadidőjármű-kínálata.
Az első XC40 érkezésének számos fontos vendég is tanúja lesz, így Charles Michel belga miniszterelnök, Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója, és Javier Varela, a Volvo Cars gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke.

„Büszke nap ez Ghent, a vállalat és minden itt dolgozó számára” – mondta Samuelsson. „Munkatársaink hosszan és fáradhatatlanul dolgoztak azért, hogy felkészítsék az üzemet az XC40 gyártásának indítására, és nagyszerű munkát végeztek. Az XC40 csodálatos jövőt ígér Ghent és a Volvo Cars számára egyaránt.”

Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új kompakt moduláris platformjára, a 40-es széria összes soron következő modelljének alapját is adó CMA (Compact Modular Architecture) padlóra épül. A Geely-vel közösen kifejlesztett CMA platform megteremti a Volvo Cars számára a kompakt prémium járműszegmensek meghódításához szükséges szinergiákat és méretgazdaságosságot.

Az XC40 ghenti sorozatgyártásának előkészítése jó ideje folyik. Az elmúlt években jelentős összegű beruházásokkal alakítottuk át a ghenti gyártóüzemet a CMA alapú autók globális exportközpontjává; beleértve a karosszériaüzem 8000 négyzetméteres kibővítését.

Összesen 363 darab új robotot telepítettünk, köztük azt, amelyet a ghenti dolgozók egymás között csak úgy emlegetnek: a „Vadállat”. Ez a nagyméretű robot, amely a Volvo Cars globális termelőhálózatán belül is egyedülállónak számít, az autók alsó vázszerkezetét emeli fel a mennyezet közelében húzódó futószalagra.

Ghent egyike a Volvo Cars két európai személygépkocsi-gyártó létesítményének; 1965 óta szerelnek itt össze Volvókat. A közelmúltig itt gyártották az első generációs XC60-ast, a Volvo bestseller középkategóriás szabadidőjárművét. Szintén itt készül a V40/V40 Cross Country kompakt ferdehátú modellpáros, valamint az S60 és V60 típusok.

A Volvo Cars másik európai gyártólétesítménye a márka szülőföldjén, a svédországi Torslandában működik. Emellett a vállalat két gyártóüzemet működtet Kínában, valamint az USA Dél-Karolina államában jelenleg is folyamatban van annak a gyárnak az építése, amely a várakozások szerint 2018 második félévében kezdi meg a termelést.

Megkezdődött az ultramodern Polestar Production Centre gyártóüzem építése

A Polestar bejelentette, hogy a kínai Csengtu városában megkezdődött annak az új, ultramodern gyártólétesítménynek, a Polestar Production Centre-nek az építése, ahol a vállalat első modellje, a Polestar 1 készül majd. Az új Polestar márka megalakulásáról október 17-én értesült a világ; a márka akkor nyert lendületével folytatja szervezetének kiépítését.

A Polestar Production Centre gyártóközpont a tervek szerint 2018 derekára elkészül, és megkezdődhet a gyártósor felszerszámozása, majd az előszériás termelés – ez a kilenc hónapos, meglehetősen agresszív építési terv komoly kihívást jelent a projekt résztvevői számára.

A nemzetközileg elismert, díjnyertes norvég építészstúdió, a Snöhetta bevonásával tervezett Polestar Production Centre Kína leginkább környezettudatos autógyártó létesítménye lesz, illetve világszinten is az egyik legjobb energiahatékonyságú üzemként fog működni. A gyár az Arany minősítést célozza meg a világszerte elismert LEED (Leadership in Energy and Environmental Design – Élvonalbeli energia- és környezettudatos tervezés) minősítésen.

A Polestar Production Centre-ben készül majd a Polestar 1, a 600 lóerős elektromos sporthibrid hajtáslánccal szerelt Grand Touring kupé, amely a hibrid járművek körében világelsőnek számító 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal büszkélkedhet. A Polestar a jelenlegi tervek szerint évente legfeljebb 500 darabot épít a modellből.

A Polestar Production Centre emellett otthont ad majd egy ügyfél élményközpontnak is, ahol termékszakértők tájékoztatják az érdeklődőket, valamint az ügyfelek rendelkezésére áll egy házon belüli tesztpálya is, hogy a potenciális vásárlók olyan szélsőséges körülmények között is megtapasztalhassák az autó képességeit, amire közúton nem volna lehetőség.

„Az új Polestar márka sikeres októberi bevezetését követően a Polestar Production Centre megépítése a következő lépés az álmaink valóra váltása felé vezető úton” – nyilatkozta Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója, majd hozzáfűzte: „Gyártóközpontunk a márka személyiségét tükrözi majd. Modern, progresszív létesítmény lesz, technikailag fejlett, és fokozottan környezettudatos. A Polestar Production Centre a Polestar márka megtestesülése.”

A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást

A biztosítóbarát, tanúsított karosszériajavító műhelyek számának növekedése kedvezően hat a javítások minőségére és hatékonyságára, valamint az ügyfél-elégedettségre is. A Nissan a lehető legjobb támogatási struktúrával áll a biztosítók rendelkezésére, az így garantált javításokkal értéket teremtve az ügyfelek számára is.

A Nissan hálózatához kapcsolódva biztosított az eredeti Nissan alkatrészekhez, illetve előre fényezett karosszériaelemekhez való hozzáférés, melyek a jelentős időmegtakarítás mellett a gazdasági totálkáros esetek számának minimalizálásához is hozzájárulnak.
A magas fokú ügyfél-elégedettség érdekében a karambolos autók javításának állandó, egységes színvonalát 122 auditált szabvány biztosítja.

A Nissan mára több mint 800 karosszériajavító műhelyt vont be tanúsítási programjába az EU országaiban, ami újabb előrelépést jelent a hatékonyságban és értékteremtésben mind az autótulajdonosok, mind a biztosítók szempontjából.

A tanúsított karosszériajavító műhelyek hálózata 2018-ban is tovább növekszik, a kitűzött célok szerint az ilyen szakműhelyek száma meghaladja majd az ezret. A tanúsítás könnyebb hozzáférést tesz lehetővé az optimális, gyári technológiájú javításokhoz, ami megnyugtató az autótulajdonosoknak, és egyben minimalizálja a biztosítók költségkockázatát is. Magyarországon jelenleg 8 tanúsított műhely található.

A Nissan szigorú követelményeket támasztó tanúsítási programjának célja a minőségbiztosítás, ami a javítási munkafolyamat optimalizálását célzó összesen 122, rendszeresen auditált szabvány alkalmazásán alapul.

A magas színvonal fenntartása érdekében a Nissan részletes programot dolgozott ki a karosszériajavító műhelyek fejlesztésére, saját korábbi, iparági körökben jól ismert teljesítményjavító programjainak tapasztalataira támaszkodva. Az egyes tanúsított karosszériajavító műhelyek státusza a szabványoknak való megfeleléstől, egyes javítási technológiák alkalmazásától, illetve a szakértelmi szinttől függ.

A Nissan 2012-ben indította el tanúsítási programját, hogy biztosítani tudja bármely Nissan gépjármű biztonságát és integritását egy esetleges baleset vagy az autó bármely más okból bekövetkező sérülése esetén. A tanúsított javítóműhely-hálózat bővítése iránti elkötelezettségével a Nissan még könnyebben hozzáférhető, gyári technológiájú karosszériajavításokat, állandó elégedettséget és minőségi színvonalat kínál ügyfeleinek a hálózaton belül elvégzett javítási munkák során. Mindez egyben annak esélyét is növeli, hogy az ügyfél meglévő biztosítási kötvénye meghosszabbítása mellett döntsön, ha eljön az ideje.

Jean-Christophe Mercier, a Nissan Europe szervizszolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta: „Érdekeltté tesszük a karambolos és egyéb karosszériasérült autók szervizpiacának legfontosabb szereplőit abban, hogy a Nissan európai hálózatán belül maradva végezzék el a szükséges javítási munkákat, ami hozzájárul ahhoz, hogy meg tudjunk felelni gondokoskodási kötelezettségünknek minden egyes forgalomban lévő Nissan gépjárművel szemben.”

Hozzátette: „Ezzel a javításokhoz vezető legrövidebb, illetve leginkább költségkímélő utat kínáljuk, tanúsított alkatrészekkel és szakértelemmel, ami drasztikusan csökkenti a másodlagos helyreállítási munkák iránti igényt, teljes mértékben megőrizve az adott jármű szerkezetének és biztonsági rendszereinek integritását.”

A Nissan ajánlatának emellett egyes európai piacokon része a gazdasági totálkáros esetek csökkentését célzó kötelezettségvállalás is. Ennek révén a biztosítók által évente kifizetett legköltségesebb tételek közül több is kiesik, miközben a javítás garantáltan megfelel a legszigorúbb biztonsági előírásoknak, és az adott esetben a legmegfelelőbb megoldást jelenti.

Jean-Christophe megjegyezte: „Úgy gondoljuk, hogy a gazdasági totálkár megállapításának kiküszöbölésére műszaki felkészültség, szakértelem, illetve a költségek kézben tartása terén senki nem lehet jobb pozícióban, mint az adott autó gyártója. Ez komoly előnyt jelent az autótulajdonosoknak és a Nissan hálózatát használó biztosítótársaságoknak is. Biztosak vagyunk abban, hogy jelenleg minden szempontból a Nissan európai hálózata jelenti az optimális megoldást az autójavító ipar és ügyfelei számára is.”

Toyota: jönnek a humanoid robotok?

Valószínűleg legtöbben a környezetbarát hibrid autókra asszociálunk a Toyota vagy a Lexus márkanevek hallatán, a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyotát a robotika és a mesterséges intelligencia területét érintő kutatások tekintetében is a világ legfejlettebb vállalatai között jegyzik.

Az ezeken alapuló autonóm autózás területén is vezető autógyártó a napokban mutatta T-HR3 névre hallgató harmadik generációs humanoid robotját, amely az új, fejlett nyomatékszervó modulok és a vezérlő állás révén távirányítással is biztonságosan és zökkenőmentesen működtethető.

Lassan kézzelfogható valósággá, és a mindennapok részévé válnak a sci-fi filmek humanoid robotjai? A Lexus prémium autómárkát is jegyző Toyota bemutatta T-HR3 elnevezésű, harmadik generációs humanoid robotját. A vállalat Partner Robot részlege által tervezett és kifejlesztett legújabb robotikai platform segítségével új technológiák kutatása válik lehetővé, amelyekkel tökéletesíthető a robotok és környezetük közti biztonságos fizikai érintkezés, valamint az az új, távirányítású manőverező rendszer, amellyel a robot lemásolja kezelőjének mozdulatait. A T-HR3 hűen tükrözi a Toyota azon törekvéseit, hogy fejlett technológiákkal támogassa az emberek egyedi mozgási igényeit. A T-HR3 a korábbi humanoid robotok továbbfejlesztésével jött létre, amelyek a pontos pozícionálás és az előre programozott mozgás tesztelésére születtek, alapot biztosítva az olyan képességek kialakításához, amelyek hasznos segítséget jelenthetnek az emberek számára különféle helyzetekben, többek közt otthoni környezetben, egészségügyi intézményekben, építési területeken, földrengés sújtotta körzetekben és a szabadban. A T-HR3-ról az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=uPI0-14kEZI

„A Partner Robot csapat tagjai arra törekednek, hogy a T-HR3 technológiáinak felhasználásával barátságos és segítőkész robotokat építsenek, amelyek együttműködnek az emberekkel mindennapi tevékenységeik során. A jelenlegi platformhoz kifejlesztett fő technológiák hasznos tapasztalatokkal gazdagítanak majd minket, és olyan robotok építéséhez segítenek hozzá, amelyek minden eddiginél szabadabb mobilitást kínálnak az emberek számára” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A T-HR3 irányítása a vezérlő állással történik: a kezelő testén viselhető kéz-, kar- és lábszenzorok jelei alapján a robot lemásolja az ember mozgását, és a fejen rögzíthető kijelző segítségével a kezelő a robot perspektívájából láthatja a környezetet. A karvezérlő a kezelő minden mozdulatát átadja a robotkaroknak, a lábvezérlő használatával pedig – miközben a kezelő helyben jár a vezérlő állásban – a robot arra utasítható, hogy előre vagy oldalirányban haladjon. A T-HR3 ’összeakadás-megelőző technológiája’ automatikusan megakadályozza, hogy a robot és kezelője zavarják egymás mozgását. Ismerős a sci-fi filmekből, ugye?

A T-HR3 mindegyik ízületében elektromotorok, fogaskerék-áttételek és nyomatékérzékelők (összefoglaló nevükön: nyomaték-szervmodulok) találhatók. Ezek a modulok közvetítik a kezelő mozdulatait a robot 29 különböző testrészébe, így a gép simán és összehangoltan mozog. A nyomatékszervó modul kifejlesztésében a Toyota együttműködött a Tamagawa Seiki Co., Ltd. és a NIDEC COPAL ELECTRONICS CORP. vállalatokkal. Ez a technológia nagy előrelépést jelent a Toyota kutatásaiban, mivel ezáltal a T-HR3 kifejezetten biztonságos robottá vált, a modulok ugyanis visszafelé is jeleket küldenek, hogy a kezelő azonnali visszajelzést kapjon a robot által kifejtett erőről.
A nyomatékszervó modul biztosítja a T-HR3 legfontosabb képességeit: a rugalmas erővezérlést, amivel szabályozható, hogyan érintsen vagy fogjon meg tárgyakat vagy embereket a robot, a teljes testre kiterjedő koordinációt és az egyensúly-vezérlést, aminek révén a robot magabiztosan mozoghat egy akadályokkal teli környezetben, illetve a valós idejű távirányítást, amivel a használó ösztönösen és zökkenőmentesen irányíthatja a robotot. Ezek a funkciók nagyon fontosak a jövőbeli robotikai kutatások szempontjából, különösen az olyan robotok esetében, amelyeknek biztonságosan és precízen kell érintkezniük a környezetükkel.

A Toyota a ’80-as években kezdett ipari robotokat alkalmazni, s azóta az autók gyártási és fejlesztési technológiáit is felhasználta Partner Robot technológiája tökéletesítéséhez, hogy a robotok az emberek társaként és segítőjeként, a rászorulók saját környezetében működve, velük teljes összhangban létezhessenek. A T-HR3 először a Tokyo Big Sight területén november 29. és december 2. között megrendezett 2017-es Nemzetközi Robot Kiállításon lesz látható.

Technikai áttekintés

Nyomatékszervó modul

A nyomatékszervó modul fő alkatrészei a szuperérzékeny és rendkívül merev króm-nikkel vékonyfilm-alapú nyomatékszenzor, az elektromotor és a fordulatszámcsökkentő fogaskerék-áttétel.

Vezérlő állás

A T-HR3 irányítása a vezérlő állással történik; a kezelő testén viselhető kéz-, kar- és lábszenzorok jelei alapján a robot lemásolja az ember mozgását, és a fejen rögzíthető kijelző segítségével a kezelő a robot perspektívájából láthatja a környezetet.

Legfontosabb képességek
• Rugalmas erővezérlés, amivel szabályozható, milyen erővel érintsen vagy fogjon meg tárgyakat vagy embereket a robot.
• Teljes testre kiterjedő koordináció és egyensúly-vezérlés, aminek révén a robot magabiztosan mozoghat egy akadályokkal teli környezetben
• Valós idejű távirányítás, amivel a használó ösztönösen és zökkenőmentesen irányíthatja a robotot.

Műszaki adatok
Vezérlő állás: T-HR3
Méret: 850 mm x 1500 mm x 1450 mm M: 1540 mm
Súly: 170 kg 75 kg
Mozgó részek: 16 tengely 32 tengely és 10 ujj
Tartozékok: Adatkesztyű, fejen viselhető kijelző

 

Debütálása előtt megtekinthető lesz a BMW X2 – virtuálisan

A BMW a világ első olyan autógyártó vállalata, amely maradéktalanul kihasználja a Snapchat vadonatúj, kiterjesztett valóságot kínáló technológiáját.

A BMW és a Snapchat forradalmi együttműködésének köszönhetően az okostelefon-felhasználók mostantól bárhol körbejárhatják a bajor prémiummárka legkisebb terepkupéját – hónapokkal a modell hivatalos piaci bevezetése előtt. A BMW ezzel az első olyan autógyártó vállalattá lépett elő, amely minden tekintetben kihasználja a Snapchat új, kiterjesztett valóságot kínáló VR-technológiáját. Az intelligens technológia aktiválásával a BMW ügyfelei és rajongói mostantól az okostelefon-kamerák élőképén keresztül a kijelzőkre varázsolhatják a BMW X modellcsalád legújabb tagjának méretpontos, valósághű háromdimenziós mását.

Az új BMW X2 október végén indított nemzetközi bevezető kampányának részeként a modell a Snapchat speciális, Face Lens technológiáján keresztül már több millió európai felhasználót varázsolt el. A BMW és a Snapchat most a kiterjesztett valóság bemutatásával újabb szintre lép: az „Augmented Trial” Lens technológia játékos formában tárja a kreatív okostelefon-felhasználók elé a BMW X modellcsalád legújabb tagját. Az új BMW X2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 144 gramm / km)* a korban és lélekben fiatal célcsoport prémium igényeinek kielégítésére hivatott. Azon ügyfelekére, akik a metropoliszok forgatagában és az érintetlen természetben szerzik élményeiket, értékként kezelik a kirívó különlegességeket és hajszolják a vezetés élményét – egy pillanatra sem mondva le a digitális kapcsolatokról és a funkcionalitásról. Az olyan egyedi okostelefon-alkalmazások, mint a Snapchat, számukra a digitális világ szerves része.

https://www.youtube.com/watch?v=VXvtMbL_wro

Az új BMW X2 világméretű, Be the one who dares mottó alatt életre hívott bevezető kampánya számos innovatív kommunikációs csatornán igyekszik megszólítani a modell aktív életmódot folytató célcsoportját. A bajor prémiumgyártó ezért érezhetően fiatalosabb stílusban építette fel legkisebb terepkupéja kommunikációs kampányát.

„A Snapchat fiatal és modern, amely tökéletesen passzol a BMW-hez és az új BMW X2 modellhez. Közös innovációnk egy varázslatos lehetőséget teremt a Snapchat kijelzőjén. Az alkalmazás szerves részeként kívánunk élményt csempészni a felhasználók életébe, amely a digitális termékelhelyezés és célközönségünk elérése szempontjából a lehető legoptimálisabb megoldás” – nyilatkozta Jörg Poggenpohl, a BMW digitális marketinget irányító osztályának vezetője.

Az új BMW X2 digitális élményével a bajor prémiummárka az első olyan autógyártó vállalat, amely kihasználja a Snapchat „Augmented Trial” Lens technológiáját. A közös innováció a BMW X modellcsalád legkisebb terepkupéjának rövid bevezető videójával indul, majd az alkalmazás a kiterjesztett valóságot kínáló, félig valóságos térbe invitálja a felhasználót. A kijelző felfelé csúsztatására az okostelefon kamerája bekapcsol és a kijelzőn megjelenik a kamera élőképe. Az „Augmented Trial” Lens automatikusan az élőképbe integrálja az új BMW X2 méretarányos, valósághű, háromdimenziós mását, az okostelefon mozgatását pedig a kijelzőn látható, félig valóságos kép egy közös, kiterjesztett valóságként követi. Mint ilyen, a Snapchat felhasználói az okostelefon kijelzőjén keresztül a világon bárhol, bármilyen szögben körbejárhatják az új BMW X2 modellt, már hónapokkal a piaci bevezetés előtt. A háromdimenziós kép tökéletesen illeszkedik a kamera élőképébe, a felhasználóknak pedig még arra is lehetőségük van, hogy az újdonság karosszériaszínét tetszésük szerint átváltoztassák.

Az új BMW X2 október végén útnak indított bevezetőkampányával párhuzamosan a Snapchat Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában elérhetővé tette felhasználói számára az új modell „Face Lens” funkcióját, amelyen keresztül a felhasználók közös digitális „szelfiket” készíthetnek az új BMW X2-vel. Az opciót már több mint 13 millió felhasználó több mint 40 millió alkalommal élesítette, az elkészült több mint 2,5 millió „szelfi” mindegyike átlagosan 24 másodperc alatt született meg.

https://www.youtube.com/watch?v=PlTvtRNVzLY

Az új BMW X2 Be the one who dares mottó alatt futó bevezetőkampányában a bajor prémiumgyártó nem csupán a Snapchat-et, de számos más digitális kommunikációs csatornát is felhasznál. A Microsoft forradalmi, HoloLens névre keresztelt VR-technológiáján keresztül például a kézzelfogható valóság és az elképzelt digitális tartalom egészen egyedi összefonódása kel életre, amely minden érdeklődőnek megadja a lehetőséget arra, hogy vadonatúj szemszögből, a kiterjesztett valóság interaktív módján ismerje meg az új BMW X2 modellt. A BMW ugyanakkor az autógyártó vállalatok közül elsőként használja ki a népszerű Shazam alkalmazás kiterjesztett valóságát is.
Az új BMW X2 hozzávetőlegesen négy hónap múlva, 2018 márciusában ünnepli piaci premierjét, az elkövetkező időszakban pedig a bajor prémiumgyártó újabb világhírű alkalmazásokkal és internetszolgáltatókkal kiépített forradalmi együttműködéseket jelent majd be.

Idén 50 éves a Ford Escort

Emlékszünk még az első generációs Ford Escort kólásüveg-sziluettjére? Majdnem ötven éve már, hogy az első ilyen autó legördült a Ford Halewood üzem szerelőszalagjáról.

Az első generációs Ford Escortot 1967 végén mutatták be az Egyesült Királyságban, míg szélesebb közönség előtt az 1968 januári Brüsszeli Autószalonon mutatkozott be. A Ford európai részlege a hosszú időn át gyártott, sikeres Anglia leváltására tervezte a modellt. Az Escort gyártása elsőként Angliában, a halewood-i gyárban kezdődött meg, 1967 utolsó hónapjaiban, míg az Európa kontinentális részére szánt bal kormányos változatok gyártása 1968 szeptemberében indult be, Genkben, Belgiumban.

Az Egyesült Királyságban gyártott darabok eleinte némileg eltértek az Európa többi részén kaphatóktól, például az első futómű hangolása és a kormányáttétel is más volt, továbbá a Genkben készülő Escortok dupla hidraulikakörös fékeket kaptak és szélesebb felnik kerültek rájuk. 1970-től az Európa kontinentális részén értékesített modellek gyártása áttevődött Németországba, az új saarlouis-i gyárba.

Az Escort Európa több részén is sikeres modellé vált, de a legkomolyabb sikereket az Egyesült Királyságban érte el, ahol az 1960-as évek legsikeresebb modellje lett. 1974 júniusában a Ford bejelentette a kétmilliomodik Escort elkészültét. Ezt a mérföldkövet korábban egyetlen Egyesült Államokon kívüli Ford modell sem érte el.

Az Escort a média körében is azonnal hatalmas sikert aratott. A kritikusok értékes családi autónak nevezték, külön kiemelve gazdag alapfelszereltségét, amiben olyan luxustételek szerepeltek, mint a műbőr üléshuzat, a gumiszőnyegek, az egy sebességfokozatú ablaktörlő vagy a műbőr ajtópanelek.

A honestjohn.co.uk nevű brit honlap szerint: „Az Escort dögös autó volt, és mágnesként vonzotta azokat a fiatalokat, akik egy kisméretű lépcsőshátú kocsira vágytak. Az autó igazi sláger lett, hiszen egyszerű szerkezetéhez, jó megjelenéséhez és élvezetes teljesítményéhez visszafogott fogyasztás társult – nem véletlen, hogy a Cortina után ez lett a Ford második bestsellere az Egyesült Királyságban. Még az 1098 köbcentis alapváltozat is élvezetes vezetést kínált, amire a fogasléces kormánymű, a briliáns sebességváltó és a hatékony MacPherson első rugóstag jelentett garanciát.”

Partnerségre lépett a Nissan és a KFC

A Nissan Micra partnere lett a KFC-nek egy olyan kezdeményezésben, mely alapjaiban reformálhatja meg a gyorséttermi piacot.

2017-ben egy innovatív kezdeményezés részeként a KFC már házhozszállítást is biztosít vásárlói részére! Ahhoz pedig, hogy ezen új szolgáltatásukat gördülékenyen tudják kivitelezni és a friss, ropogós csirkék mindig időben megérkezzenek a megrendelőhöz, szükségük volt egy megbízható partnerre. Így esett az Amrest Kft. választása a hasonlóan innovatív márkára, a Nissanra és a vadonatúj Micrára.

„Az ötödik generációs Micra forradalmi újításokat hozott magával és büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen innovatív kezdeményezésben, mint a gyorséttermi házhozszállítás a Nissan úttörővé válhat a vadonatúj Micra által” – mondta el Horváth Gergő, a Nissan magyarországi PR és Marketing kommunikációért felelős menedzsere.

A mai napon a Nissan megkezdte az átadást az összesen 50 darab gépjárműnek a KFC részére, először Budapesten majd országosan ezekkel fogják szállítani mindenki asztalára ételeiket.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.

Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul.

A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll.

A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén.

A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban.

A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg.

Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is.

„A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató.

A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel.

2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti.
Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak.

A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba.

LEGFRISSEBB

Gyönyörűen fel lett újítva egy legendás Peugeot 203 pick-up

0
Kevés olyan autó akad, amely úgy testesíti meg a francia eleganciát, a technikai előrelátást és a funkcionalitást, mint a Peugeot 203. A népes modellcsalád...

TESZTJEINK