AutóAddikt Magazin Toyota Auris 1000 lóerővel, hátsókerék-hajtással?

Toyota Auris 1000 lóerővel, hátsókerék-hajtással?

MEGOSZTÁS

A norvég Fredric Aasbø szolgálati járművei soha nem voltak hétköznapi jószágok, legutóbbi Toyota modellje azonban minden eddigi őrült ötletén túltesz.

Még el sem halt a tapsvihar a Toyota Auris januári világpremierje után, amikor a kaliforniai Papadakis Racing munkatársai a legnagyobb titokban munkához láttak az autó egy speciális prototípusán. Darabjaira szedték a vadonatúj padlólemezre épülő, elődjén minden paraméterében túlteljesítő modellt, hogy aztán napjaink egyik legextrémebb motorsportjának, a drift versenyzésnek a követelményei szerint építsék azt újra.

Az utcai Auris legerősebb kivitele meglehetősen lenyűgöző szerkezet: a modell első kerekeit egy 2.0 literes szívómotorra épülő hibrid hajtáslánc hajtja, a legnagyobb rendszerteljesítmény 180 lóerő. Ehhez képest Fredric Aasbø versenyautója hátsókerékhajtást és a RAV4 észak-amerikai kivitelének módosított motorját kapta meg.

A 181 lóerős, 2,5 literes, négyhengeres blokkot 2,7 literre fúrták fel, valamint turbófeltöltést és kéjgáz-befecskendezést szereltek rá. Az így kapott atombomba egészen pontosan 1014 lóerőre képes! És hogy ez mire elég? A prototípus, amely a széria eredetű alkatrészeknek köszönhetően nemcsak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságban is indulhat, rögtön első versenyén a dobogó csúcsán végzett.

„Győzelmünk a bizonyíték arra, mire képes a csapat – de még inkább, hogy mire képes az autó” – nyilatkozta az évadnyitó verseny után a pilóta, aki maga sem számított ilyen fényes kezdésre. „Az Auris műszakilag talán nem tűnik ideális driftautó-alapnak, de rendkívül agresszív a kiállása, futóműve ideális a feladatra, úgyhogy tökéletesen elégedett vagyok az autóválasztásunkkal.”

A Papadakis Racing Toyota Auris kiszélesített karosszériáját a Toyota Racing Development (TRD) csapata építette meg, a tömegcsökkentés érdekében szénszálas motorház- és csomagtérfedelet alkalmazva. A futómű saját fejlesztésű, állítható kanyarstabilizátorokat, valamint egyedi rugóstagokat kapott, a Motegi versenykerekeken elöl 265/35 R18, hátul 275/40 R18 drift-abroncsok várják, hogy a családi autók tisztes motorjaként világra jött, majd radikálisan átalakított 2AR-FE blokk őrületes 1150 Nm nyomatéka a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, a négytárcsás tengelykapcsoló és a szénszálas kardántengely közvetítésével felkenje őket az aszfaltra.