Főoldal Blog Oldal: 292

Száz éves az első Fordson traktor

Henry Ford és fia, Edsel örökre megváltoztatták a mezőgazdasági termelést, amikor éppen száz éve, 1917-ben megtervezték és árusítani kezdték a Fordson F-Modell nevű traktort.

A szántóföldek T-Modelljének is becézett gép volt a világ első könnyű és megfizethető traktora, és óriási szerepet játszott az angol mezőgazdaság felvirágoztatásában – éppen akkor, amikor az I. Világháborút követő években egész Nagy-Britannia súlyos élelmiszerhiányban szenvedett.

A mindössze 1100 kilogramm tömegű Fordson F-Modell hátsó kerekei 42 colosak, első kerekei pedig 28 colosak voltak, és a traktort egy négyhengeres, 20 lóerős motor hajtotta.

A gyártás 1917. októberében kezdődött meg egy kifejezetten erre felépített dearborni üzemben; itt készült el az első 7000 darab, Angliába szánt gép. 1919-ben aztán az írországi Corkban is megindult a gyártás, ahol a modellsorozat 1928-as kifutásáig több mint félmillió darabot készítettek a forradalmian újszerű traktorból.

Henry Ford szállóigévé vált mondása szerint: „Egy lábbal az iparban, egy lábbal a földeken. A farmer valójában nem új szerszámokra vágyik, hanem erőre a meglévő eszközök használatához. Magam is eleget görnyedtem az eke szarva mögött ahhoz, hogy tudjam, mennyire kimerítő a földművelők munkája.”

Zöld-díjat nyert a Nissan

 

A Nissan elnyerte az Ozone Televízió, Magyarország egyetlen zöld tematikus tévécsatornájának Zöld-díját, melyet idén már a nyolcadik alkalommal adtak át. Mindezt október 14-én.

Az xStorage technológiával győzött a Nagyvállalatok kategóriájában a Nissan Sales CEE Kft. a szakmai zsűri értékelése alapján.

A Nissan és az Eaton közös együttműködésének köszönhetően 2016-ban forgalmazni kezdtek egy olyan egyedi energiatárolási rendszert, mely lehetővé teszi, hogy az emberek újrahasznosítsák Nissan LEAF-jük akkumulátorát. Ezt a rendszert hívják xStorage HOME-nak, napenergiával, az elektromos hálózatról vagy akár egy Nissan LEAF akkumulátoráról is tölthető, ami kedvezőbb energiaköltségek mellett fenntarthatóbb energiahasználatra is ösztönöz.

A technológia segítségével a fogyasztók jobban kézben tarthatják, hogy otthonukban hogyan és mikor fogyasztanak áramot. Tulajdonképpen a technológia segítségével az LEAF akkumulátorok második életciklusuk során segítenek kiegyenlíteni az emberek napi áramfogyasztását, a kisebb hálózati terhelésű, alacsonyabb díjszabású időszakokban töltődik fel, majd a tárolt energiát a csúcsterheléses, drágább napszakokban adja le.

A napelemekkel felszerelt háztartások pedig akár teljes egészében az xStorage HOME egységben tárolt tiszta energiára alapozhatják áramfogyasztásukat. A rendszer használatával emellett akár némi többletjövedelemre is szert tehetnek, ha a tárolt energiát csúcsterhelés idején, magasabb tarifák mellett táplálják vissza a hálózatba.

A Nissan az Ajax futballklubbal kötött partnerségi megállapodásának keretein belül pedig az xStorage BUILDING technológia a csapatnak otthont adó Amsterdam Arena stadionban is helyet kap. Az Európában jelenleg a legnagyobb kapacitású ipari energiatárolási rendszerként ismert xStorage BUILDING összesen 280 darab Nissan LEAF akkumulátorcsomagból áll, és ezek gondoskodnak az Amsterdam Arena áramellátásáról.

Rákóczi Ferenc mellett Kiss Ramóna is az Alfa Romeo hazai márkanagykövete lett

Kettős eseményt celebrált az Alfa Romeo magyarországi képviselete: bemutatták legújabb márkanagykövetüket, valamint a sportosabb palettát ki is lehetett próbálni a meghívottaknak a Driving Camp pályamodulján.

Mint tudjuk, Itália a világtörténelem legnagyszerűbb műalkotásainak szülőföldje, természeti és ember alkotta csodák otthona. A szépség és a művészet pedig mindig kétpólusú: erő és érzékiség, gyengédség és határozottság, kalandvágy és biztonság, férfi és nő együtt teremti meg a teljességet.

Ez a teljesség, az ellentétek egysége nyilvánul meg az olasz autóépítés csúcsát képviselő Alfa Romeo modelleiben is: a kifinomultság és a nyers erő, a céltudatosság és a kezesség, az ösztönös élvezet és az intelligens precizitás folyamatosan változó, de mindig jelenlévő egyensúlya teszi ellenállhatatlanná, utánozhatatlanná és nélkülözhetetlenné a prémium autópiac legkívánatosabb szereplőit.

Ugyanerre az egyensúlyra törekedett az Alfa Romeo magyarországi képviselete is, amikor a márka hazai nagyköveti pozíciójára keresett hiteles szereplőket. Elsőként Rákóczi Ferencre találtak rá: a közismert műsorvezetőt évtizedes szerelem fűzi az Alfa Romeóhoz, garázsában ott pihen a márka egy féltve őrzött, klasszikus típusa, sőt, még élete párját is egy Alfás találkozás során ismerte meg.

„Tapasztalatom szerint egyetlen más márka esetében sem alakul ki olyan szoros érzelmi kapcsolat autó és tulajdonosa között, mint az Alfánál. Szerencsém, hogy a márka nagyköveteként csupa olyan programon kell részt vennem, ahová magamtól is örömmel mennék” – árulja el Rákóczi Ferenc.

Szerencsére Feri ellenpólusát sem kellett sokáig keresni: a fiatal, mégis sikeres, céltudatos, a sportokért és az autókért egyformán rajongó, ragyogó szépségű nő ideálját mintha pont Kiss Ramónáról mintázták volna.

A műsorvezető és színésznő nem riad vissza a tengerek mélyétől, sem a motorsport világától, így az sem esik nehezére, hogy mostantól Ferivel vállvetve képviselje az Alfa Romeo márkát annak hazai eseményein.

„Mindig is sportos vezető voltam, így amikor az Alfa Romeo megkeresett, hihetetlen boldogság ért, hiszen az Alfa Giulia fantasztikus vezetési élményt nyújt. A munkámból kifolyólag rengeteg időt töltök autóban, a Giuliával pedig valódi élmény az utazás” – áradozik új autójáról Kiss Ramóna, az X-Faktor és a reggeli műsor vezetője.

Első közös fellépésük éppen most, az Alfa Romeo sajtórendezvényén volt, ahol két jövőbeli legenda: a kecses, de lehengerlően sportos Alfa Romeo 4C és a márka valaha volt legerősebb utcai modellje, egyben a világ leggyorsabb sorozatgyártású négyajtós szedánja, a Giulia Quadrifoglio bizonyítja a résztvevőknek, hogy a váratlan kontrasztok, meglepő ellenpontok tökéletes harmóniája az, ami megteremti az Alfa Romeo varázsát.

Ha nem is a Quadrifoglio változattal, de Kiss Ramóna és Rákóczi Ferenc is az Alfa Romeo legújabb modelljével, a legendás múltra visszatekintő Giuliával járnak.

„Az Alfa Romeo neve 107 éve jelent egyet a sebesség művészetével, a szépséges olasz formatervezéssel, és a csodálatos vezetési élménnyel. Feri született Alfista, aki egy fél emberöltő óta rajong márkánkért, Ramóna pedig maga a testet öltött Alfa Romeo: gyönyörű, szenvedélyes, sportos, stílusos és sikeres nő” – köszöntötte a márka nagyköveteit Alberto de Aza, az Alfa Romeo anyavállalata, az FCA Central & Eastern Europe Kft. regionális ügyvezető igazgatója.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Homokbányában tettük próbára az új Ford Ranger pick-upot

Tökéletesre hangolt környezetben, Sóskút közelében, egy homokbányában sikerült tesztre fognunk az új dizájnt kapott Ford Ranger pick-upok palettáját.

 

Két helyszínen is megmérettethettük a pick-upok tulajdonságait, feszegethettük tűrőképességük határait: egy sziklásabb, kavicsosabb, ugyanakkor tapadósabb felülettel bíró pályán, majd második etapként egy igazi, tulajdonképp sivatagi körülményeket lemodellező modulon autóztunk. Szó szerint hegyen-völgyön át.

Cikkünben összefoglaljuk s egyben bemutatjuk a jelenleg elérhető Ford Ranger portfólió leginkább jelentős résztvevőit. Nézzük!

A Ford intelligens pick-upja, a Ford Ranger merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását 2016 tavasza óta ismerik és szeretik a magyar pick-up rajongók..

Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerék hajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások, valamint a Pick-up kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára.

A modell népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint, hogy 2014 óta 5058 darab Ranger talált gazdára Magyarországon, és ez a modell – minden európai rekordot megdöntve- adja idén a magyarországi pick-up piac 41.4 százalékát Továbbcsökkentett üzemanyag-fogyasztásával, még jobb vontató- és szállítókapacitásával, valamint kategória első gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll.

Wildtrak – a legrangerebb Ranger

A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik.

Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket.

A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt.

A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, s a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete.

Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot.

 

Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás
Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása.

Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás.

Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest.

A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategória első gázlómélysége az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.

A 4×4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerékhajtásról négykerékhajtásra.

Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok közt pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást.

A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul.

Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák

Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közt a Ford hangvezérlésű SYNC 3 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését.

Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

További intelligens technológiák:
• Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön
• Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn
• Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait
• Vészfékasszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép

A legbiztonságosabb Pick-up

Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve 2016-ban újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] Nissan Leaf Black Edition 30 kWh – az utolsó nagy dobás

Kicsit magasztos a cím, hiszen a Nissan Leaf nyilván nem köszön le az idei évvel. Sőt, ellenkezőleg: teljes mértékben kívül és belül is megújul, újraértelmezett mivoltot nyer. Addig is, egyféle utolsó nagy dobásként a frissülés előtt marad a Nissan Leaf Black Edition-je, természetesen 30 kWh-s akkumulátorral. Teszteltük is.

A hatótáv mindig is sarkalatos kérdés volt a Nissan Leaf esetében (ahogyan bármely tisztán elektromos autó esetében is). Alaphangon teljes töltöttséggel jó, ha 130-140 kilométert meg lehet tenni a 24 kWh-s verzióval, viszont arra is számítani kell, hogy például a téli időszakban ez ténylegesen úgy 100 kilométert jelent, vagy kevesebbet – függően a felhasználási környezettől, vezetési stílustól, és még jó pár egyéb külső tényezőtől.

Ahogyan már korábban is írtunk róla, szükségessé vált egy olyan hajtáslánc, amely alapvetően marad a régi koncepció szerint, viszont egy masszívabb akkumulátor kerül a korábbi helyére. A megvalósítás még a tavalyi évben meg is történt, s úgy tűnik, a japán gyártó ténylegesen, kézzel foghatóan is megvalósította azt, amire vágytunk: egy élhetőbb, szerethetőbb és ezáltal jóval praktikusabb Nissan Leaf lett a végeredmény, ezúttal már akár 250 kilométeres hatótávval. Vajon tényleg teljesíthetők az elvárások?

Legyen nyár, ne legyen tél

Nyár végén, ősszel azért jóval egyszerűbb a dolgunk, ha teljesen elektromos autót szeretnénk tesztre fogni, hiszen a külső hőmérséklet alakulása rendkívül kedvezhet a hosszabb, kiterjesztett hatótávnak. Egy alapos, több, mint 12 órás otthoni töltés után indultunk útnak a 30 kWh-s Nissan Leaf fedélezetén, immár zöld rendszámmal, elszántan a budapesti beváros hétköznapi forgatagába. Az fedélzeti computer kereken 219 kilométernyi megtehető távot ígért, ez alulmarad a gyári adatnak, de 30 kilométer ide, vagy oda, üsse kő.

Szigorúan ECO üzemmódban: bár a „gázreakciók” visszafogottabbak, ezzel együtt elemében van így is a Nissan Leaf, nem csinál gondot abból, ha lámpától lámpáig igénylünk némi dinamizmust a haladás kapcsán. Egyébként mindenképp érdemes használnunk a gazdaságos üzemmódot, ha sok-sok kilométer tervezünk be két töltés közt – ezzel ugyan nem írunk semmi újdonságot, viszont tény, hogy főként itt, a nagyobb hatótávú akku esetében rengeteget tudunk spórolni.

Kellemesnek nem mondható araszolgatás (Deák tér) után úgy döntöttünk, 182 kilométer tartalékkal becélozzuk a budai hegyvidéket. Olyan szempontból is jó ilyenkor a választás, hogy ugyebár ott található a CHAdeMO szabvánnyal operáló MOL kút (Istenhegyi út), nem árt, ha bebiztosítjuk magunkat a környéken autózva, ha netán visszaugranának a distance-értékek.

ECO üzemmód városi forgalomban, B mód az energiahatékonyabb fékezésért

Érdekes módon a 30 kWh-s Nissan Leaf-nek meg sem kottyantak különösképp az emelkedők, a néhol már-már szélsőségesnek tűnő hegyi tekergős, szűk egyirányú utcácskák.

Ismét Normafánál kikötve, legalább 22 kilométeres hegyi autózás után a kijelző szerint még mindig 135 kilométerre voltunk biztosítva, így tudtuk, ha a Déli pályaudvar felé visszaereszkedünk, a fékenergia-visszatáplálásból legalább 10 kilométert kaphatunk még ajándékba a meglévők mellé. 159 kilométer lett végül az etap részeredménye (kicsivel jobb, mint a nagyjából 1.5 évvel ezelőtt íródott , úgyhogy még gyorsan ellátogattunk Budaörsre, aztán Törökbálintra is, majd amikor Szentendre felé vettük az irányt, leellenőrizve a megtehető távot, 118 kilométert rögzítettünk.

A Váci úton kifelé haladva miért is ne ugranánk be Dunakeszire, aztán utána mondjuk Gödön keresztül jöhet Veresegyház, majd Fót is. Jött is, és belefért a kapacitásba, bőven – az M0-ra kikanyarodva ugrott 100 alá a számláló. Briliáns, nem igaz? Még bő 100 kilométerünk maradt, csak autópályázni ne kelljen. Vagy autóutazni, egyik sem tesz jót a hatótávnak.

Sajnos ezt a kényes problémát továbbra sem sikerült kiköszöbölni a Nissan Leaf-nél, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy nagyobb kapacitású akkumulátorral folyamatosan haladni 130 kilométer/órával hatékonyabb.

Ez körülbelül 20 kilométer pluszt egész biztosan jelent, ennek próbájára most nem került sor, viszont mindenképpen tervezzük a nyári periódusban, hogy elmerészkedünk messzebb, például a Balatonra (Siófok), ami már korábban a 24 kWh-s változattal sem okozott túl nagy gondot – igaz, akkor a kertek alatt közlekedtünk, a lehető legrövidebb útvonalon.

Végső, a hazatérés előtti utolsó állomásként Lajosforrást irányoztuk be, Szentendre mögött, jelentős szinteltérésekkel, autót próbáló hegyvidéki szakaszokkal. A menedékházhoz érve még mindig maradt 67 kilométer, ami teljesen rendben is volt, hiszen a tényleges táv hazáig ennek a töredéke. Beleszámítva a hegyről leereszkedést is, ami egyébként 21 extra kilométert adott hozzá a tartalékokhoz – több mint elegendő volt a kirándulás hathatós lezárásához.

Mivel a 30 kWh-s Nissan Leaf alapvetően az akkumulátor kapacitása végett változott, sok újítást ezen felül nem kapunk a karosszériát, vagy az enteriőrt vizsgálva.

Tesztautónk bőr-plüsskárpitozással érkezett, a kényelmi faktor teljesen személyautós volt, férő- és pakolóhely tekintetében szintén megfelelt teljes mértékben a kívánalmaknak.

Mitől más a Black Edition?

Nézzük, miben rejlenek a részletek, különbségek egy “sima” megközelítésű verzióhoz képest. Elsősorban nyilván a teljes fekete tónus az, ami vonzza a tekintetet; ez érthető is, különben a Black Edition elnevezés nem lenne helytálló.

Masszív és erőteljes egyben a megjelenés, hiszen tényleg minden fekete: a 16 colos keréktárcsáktól kezdve a hátsó tetőspoilerig az oldaltükrök borításán keresztül. Még az ablaküvegek is sötétítettek, így az elegáns, tekintélyt parancsoló megjelenés garantált.

A beltér szintén a fekete tónust követi – kezdve a cockpit és az infotainment kialakításától, folytatva egészen az egyedi szövetet kapott üléskárpitozásig: minden igazán különc, amolyan megismételhetetlennek ható megközelítés.

Nissan Leaf Black Edition 30 kWh specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 109 LE @ 3008-10000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 254 Nm @ 0-3008 ford./perc

Erőátvitel: irányválasztó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4445 mm

Szélesség: 1770 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

Tömeg, üresen: 1470 kg

Össztömeg: 1865 kg

Csomagtartó mérete: 330 liter, 680 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: –

Menetteljesítmények

Végsebesség: 144 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:11.5 s (saját, mért eredmény: 10.6 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Nissan hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Sportos luxust kínál az új Audi A7 Sportback

 

Kiválóan képviseli az Audi új formai nyelvezetét az Audi A7 Sportback, és beváltja a korábbi prologue tanulmányautó formai ígéretét.

Progresszivitásával új mércét állít fel a luxuskategóriában az ötajtós kupé. A Gran Turismo túraautók új korszakát testesíti meg – dinamikus vonalakkal, következetes digitalizációval, sportos vezetési élménnyel és variálhatósággal.

Dinamikus és gyönyörű

Az Audi A7 Sportback már egy új formai nyelvezet megtestesítője, amit az Audi a prologue tanulmányautóval mutatott be, és elsőként az új Audi A8 képviselt sorozatgyártásban. Nagy felületek, határozott élek és sportosan feszülő vonalak: az A7 minden szempontból maga a dinamizmus és a progresszivitás. Tökéletesen megjelenítik ezt a fényszórók is, amelyek fontos elemei a formának, és egyúttal tudatosan erősítik az autó jövőbe mutató karakterét: csúcsverziója az Audi lézerfényt is kínáló HD Matrix LED-technikájú fényszóró.

Az Audi A7 Sportback egy atletikus szobor – hosszú motorházzal és tengelytávval, ám rövid túlnyúlásokkal. A kupé 4969 milliméter hosszú, 1908 milliméter széles, tengelytávolsága 2926 milliméter, ám magassága mindössze 1422 milliméter. A tengelytáv növekedése az utastér méretét növeli, így a hátsó üléssorban nemcsak a fejtér, hanem a lábtér is nagyobb. Az A7 Sportback acél-alumínium vegyes építésmódú karosszériája egyszerre gyönyörű és praktikus: az ötajtós kupé csomagterének befogadóképessége a hátsó ülések ledöntésével 535 literről 1390 literre növelhető.

Ujjbeggyel és hanggal vezérelhető

Következetesen folytatja az A8 típussal megindított digitalizációs stratégiát az új Audi A7 is. Belső kialakítása tökéletesen fuzionál az Audi új MMI touch response kezelési koncepciójával. Ennek részeként a forgó-nyomó kapcsolót és az előző generáció hagyományos gombjait, vezérlőelemeit két nagyméretű és nagy felbontású érintőképernyő váltja fel. További különlegessége, hogy amikor a felhasználó egy funkciót aktivál, hallható és ujjbegyével tapintható visszajelzést kap erről.

A vezető a felső képernyőn kezelheti az infotainment rendszert. Az alsó képernyőn a légkondicionáló és az egyéb kényelmi funkciók érhetőek el, és a szövegbevitelre is ez szolgál. Az extraként rendelhető hangvezérléssel az A7 Sportback irányítása még kényelmesebbé tehető. A kérdések és parancsok feldolgozása során az autó nemcsak a helyben tárolt információra támaszkodik, hanem a felhőben elérhető tudást is felhasználja.

Összeköttetésben, védetten

Hálózatba kapcsolás terén az Audi A7 Sportback az A8 új nemzedékében megismert újdonságokat kínálja. A jármű a vezetői profilokban 400 különböző egyéni beállítást és paramétert tárol el – és igazít a személyes ízléshez aktiválásakor. Ráadásul az új túraautó immár a környezetével is kommunikál, hiszen kihasználja az Audi járművek flottájának rajintelligenciáját. E funkció például közlekedési táblákra és veszélyekre vonatkozó információkat szolgáltat az A7 Sportback és vezetője számára.

Az új Audi A7 Sportback negyvennél is több vezetői segédrendszert kínál a vezető tehermentesítésére. A jármű a környezetét a felszereltség függvényében akár öt radarral, öt kamerával, tizenkét ultrahang-érzékelővel és egy lézerszkennerrel felügyeli. A szenzorok által a környezetről alkotott igen összetett kép jóvoltából a jármű akár teljesen önműködő parkolásra is képessé válik majd. A 2018-as év folyamán piacra kerülő Audi AI remote parking pilot segítségével egy parkolóhelyre, míg az Audi AI remote garage pilot jóvoltából otthon a garázsba áll be teljesen automatikusan. Ha ez sem lenne eléggé lenyűgöző: a folyamatot a felhasználó akár a járművön kívülről, okostelefonjával is elindíthatja.

Sportos, mégis kényelmes

Az A7 Sportback új szinte emeli a sportosság és a kényelem ötvözését. A rendelhető dinamikus összkerékkormányzás, az új elektronikus futómű-szabályozás (EFP) és a továbbfejlesztett légrugózás jóvoltából még agilisabb és még kényelmesebb autózást tesz lehetővé. Így az A7 a tökéletes túraautó: dinamikus és fürge a kanyargós vidéki utakon, ugyanakkor rendkívül kényelmes a hosszú autópályás szakaszokon.

Az autó első és hátsó tengelyeit szinte teljesen újratervezték az Audi mérnökei, ennek köszönhetően az új A7 menettulajdonságai egyszerre teszik élvezhetővé és biztonságossá a vezetését. A futómű nagy újdonsága a dinamikus összkerékkormányzás, amely a hátsó kerekeket akár 5 fokos szögben képes bekormányozni. Kis sebességnél az elsőkkel ellentétes irányban kormányozza a hátsó kerekeket, ez segít a parkolásban és a városi manőverezésben. Nagyobb tempónál, 60 kilométer/óra felett pedig ugyanabba az irányba kormányozza mind négy kereket, ami kiváló úttartást és magabiztos sávváltásokat tesz lehetővé. Természetesen nem hiányzik az újdonság kelléktárából a quattro összkerékhajtási rendszer, illetve az opcionális sport-differenciálmű sem – ez utóbbi a hátsó kerekek közötti aktív nyomatékelosztást biztosítja, így gondoskodik még dinamikusabb menetjellemzőkről.

Átfogó villamosítás

Az A7 Sportback minden erőforrása egy újfajta enyhén hibrid rendszert (MHEV) alkalmaz a fokozott kényelem és hatékonyság érdekében. A két V6-os motor esetében ez egy 48 voltos elsődleges fedélzeti elektromos rendszert jelent. A szíjhajtású indítógenerátor (RSG) és a lítiumion-akkumulátor együttműködésének köszönhetően a rendszer a lassítások során akár 12 kilowatt energia-visszatáplálási teljesítményre képes. Az ötajtós kupé az 55–160 kilométer/óra sebességtartományban leállított motorral vitorlázhat, az erőforrás újraindítását pedig szinte észrevétlenül végzi el az indítógenerátor.

Az új Audi A7 Sportback elsőként a 3.0 V6 TFSI erőforrással rendelhető. A turbótöltéses V6-os motor teljesítménye 250 kilowatt (340 lóerő), forgatónyomatéka 500 newtonméter. A 3.0 TFSI erőforráshoz hétfokozatú S tronic kettős tengelykapcsolós automatizált váltó társul. Az A7 quattro összkerékhajtási rendszere szükség esetén automatikusan kapcsolja be a hátsó kereket a hajtásba. Ennek is köszönhető, hogy az ötajtós kupé 5,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig 250 km/óra. Az Audi A7 55 TFSI jelzésű változat üzemanyag-fogyasztása az Új Európai Menetciklus (NEDC) alapján mérve 6,8 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása pedig 154 gramm/kilométer.

Az új Audi A7 55 TFSI alapára 67 800 euró a német piacon, ahová az első példányai 2018 februárjában érkeznek meg. A sorozatgyártás megkezdése után nem sokkal további négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorokkal is rendelhető lesz a típus.

Elektromos versenyautót fejleszt a Volkswagen, irány a Pikes Peak

Új kihívás a versenysportban, immár a holnap technikájával: a Volkswagen tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyautót fejleszt a világ legismertebb hegyiversenyére.

Az összkerékhajtású prototípus 2018. június 24-én állhat fel a Pikes Peak International Hill Climb (Colorado/Amerikai Egyesült Államok) rajtvonalára, hogy a 4300 méter magasságban fekvő célba érkezve az elektromos autók új rekordját állítsa fel. Az új versenysport-projekt a Volkswagen elektromos járművek vezető gyártójává való átalakulásának része, amelynek keretében a márka 2025-re a tervek szerint már 23 elektromos hajtásrendszerű modellt kínál majd.

“A Pikes Peak hegyiversenye a világ egyik leghíresebb futama. Óriási kihívás, amely így kiválóan alkalmas a holnap technikái teljesítőképességének igazolására” – emelte ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Elektromos versenyautónk innovatív akkumulátor- és hajtástechnikával készül. A Pikes Peak extrém terhelése fontos ismeretekkel szolgál majd számunkra a további fejlesztéshez, egyben kitekintést kínál termékeinkre, illetve technikáinkra.”

“Az autót a Volkswagen Motorsport a wolfsburgi műszaki fejlesztéssel szoros együttműködésben készíti. „A Pikes Peak versenye egyfajta új kezdet számunkra. Első ízben fejlesztünk tisztán elektromos hajtású versenyautót” – mutatott rá Sven Smeets versenysport-igazgató. „A projekt emellett versenysport-tevékenységünk átalakításának is fontos mérföldköve. Csapatunkat valósággal ’felvillanyozza’ e hatalmas kihívás.” A Volkswagen 1987-ben indult utoljára a Pikes Peak hegyiversenyén, mégpedig egy igencsak látványos, két motorral felszerelt Golf versenygéppel, amely épp csak nem tudott célba érni. „Legfőbb ideje a revansnak” – tette hozzá Sven Smeets.

A Pikes Peak – szakmai körökben Race to the clouds néven is emlegetett – nemzetközi hegyiversenyét 1916 óta rendezik meg a Sziklás-hegységben, Colorado Springs közelében. A 19,99 kilométeres táv 1440 méteres tengerszint feletti magasságból indul, s vezet az egészen a 4300 méteren fekvő célig. Az elektromos prototípusok kategóriájának rekordját 8:57,118 perces idővel 2016 óta az amerikai egyesült államokbeli Rhys Millen (e0 PP100) tartja.

Itt a Polestar 1, a Volvo Car Group önálló elektromos sportmárkájának első koncepciója

A Polestar, a Volvo Car Group sportmárkája a betekintést nyújtott jövőjébe, mint új, önálló elektromos sportmárka, és ennek keretében tájékoztatást adott első három, tervezett modelljének részleteiről, Kínában létesítendő új gyártóüzeméről, valamint arról az ügyfélközpontú bevezetési stratégiáról, amely új mércét állít a nagyteljesítményű gépkocsik kategóriájában.

Ugyancsak ma leplezték le a 600 lóerős Polestar 1-et, a márka legelső autóját, amelynek első példányai 2019 derekán gördülnek majd le a gyártósorról. A Polestar technológiai tartalma és termékkínálata maximális mértékben kiaknázza a Volvo Car Grouppal ápolt kapcsolatból eredő szinergiákat, illetve méretgazdaságosságot, lehetővé téve a Polestar számára, hogy más új piaci szereplőkhöz képest nagyságrendekkel felgyorsítsa a tervezési, fejlesztési és gyártási folyamatokat.

„A Polestar 1 az első olyan modell, amelynek a Polestar, azaz a Sarkcsillag díszíti a motorházfedelét” – mondta Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója. „Ez a lenyűgöző technológiával felvértezett, szépséges GT nagyszerű belépő az új Polestar márka számára. A Polestar összes soron következő modellje teljesen elektromos hajtásláncot kap, megvalósítva azon célkitűzésünket, hogy új, önálló elektromos márkaként lépjünk piacra.”

A Polestar 1 a leendő Polestar márka csúcsmodellje. Egy ‘elektromos sporthibrid’ hajtáslánccal szerelt, kétajtós, 2+2 üléses Grand Tourer Coupé; egy belső égésű motorral megtámogatott elektromos gépkocsi, amely egyetlen feltöltéssel 150 kilométert képes megtenni tisztán akkumulátorai segítségével – többet, mint bármely más, jelenleg kapható hibrid gépkocsi. 600 LE rendszerteljesítménye és 1000 Nm forgatónyomatéka a sportautók piacának impozáns szereplőjévé teszi a modellt.

A Polestar 1 a Volvo SPA átméretezhető padlólemezére épül, ám műszaki tartalmának mintegy 50 százalékát újonnan, egyedileg fejlesztették a Polestar mérnökei. A modell dinamikus menetjellemzőit egy sor olyan új technológia támogatja meg, amelyeknek köszönhetően a Polestar 1 hamisítatlan vezetési élményt kínál. A Polestar 1 az első olyan autó a világon, amely megkapta az Öhlins világszínvonalú, vadonatúj fokozatmentes szabályozású elektronikus felfüggesztés (Continuously Controlled Electronic Suspension, CESi) fejlett futómű-technológiáját. A szénszálas karosszéria csökkenti az autó tömegét, mélyebbre helyezi annak tömegközéppontját, valamint 45 százalékkal növeli a karosszéria torziós merevségét. Ezen túlmenően a Polestar 1 kettős elektromos hátsó meghajtást alkalmaz, ami lehetővé teszi a nyomatékvektor-szabályozást. A gyorsítás mértéke pontosan, kerekenként szabályozható, így minden helyzetben maximális tapadás valósítható meg, és ívmenetben sebességvesztés nélkül haladhatunk.

A Polestar 1 modell a Polestar új, kifejezett erre a célra felépített, ultramodern gyártóközpontjában készül majd a kínai Csengtuban. A jelenleg építés alatt álló gyárat 2018 derekán adják át.

A Polestar az ismert autóvásárlási, autótulajdonosi modellel is szakít. Az autókat 100 százalékban online felületen lehet megrendelni, két- vagy hároméves előfizetéses konstrukcióban. Az indulórészlet nélküli, havidíjában minden járulékos költséget tartalmazó előfizetés olyan szolgáltatásokra is kiterjed, mint az autót az ügyfélnél átvevő, majd azt házhoz visszaszállító szervizszolgáltatás, vagy az alternatív Volvo, illetve Polestar modellek bérlésének lehetősége.

Az átalánydíjas előfizetési díj révén a Polestar gépkocsi használata gondtalan, problémamentes élményt jelent az ügyfelek számára. Ezt segíti elő a ’telefonom-a-kulcsom’ technológia is. A megoldás lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy bárkivel megosszák autójuk virtuális indítókulcsát, ami egy sor további funkciót és szolgáltatást tesz lehetővé. Mindezen lehetőségek egy célt szolgálnak: hogy ügyfeleink zavartalanul élvezhessék autójuk vezetését.

A Polestar soron következő modelljei tisztán elektromos hajtásláncot kapnak majd. A Polestar 2 gyártása 2019 vége felé veszi kezdetét; ez lesz a Volvo Car Group első akkumulátorról hajtott elektromos (BEV) modellje. A középkategóriás modell a Tesla Model 3 versenytársaként lép majd piacra, és ebből adódóan nagyobb darabszámban készül majd, mint a Polestar 1. A Polestar termékek bevezetésének első, kezdeti szakaszát egy felső kategóriás, akkumulátoros meghajtású, elektromos szabadidőjármű, a Polestar 3 zárja le, mint az elektromos motorteljesítmény és menetdinamika modern megtestesítője.

A Polestar modellek online felületen – egy Polestar alkalmazáson vagy internetes portálon keresztül – lesznek konfigurálhatók és megrendelhetők. Ugyanakkor a Polestar tisztában van azzal, hogy az ügyfelek igénylik a kézzel fogható márkaélményt, ezért világszerte Polestar-tereket hoznak létre. A leendő ügyfelek ezeken az élménypontokon találkozhatnak a termékekkel és a márkával. A Polestar-terek önálló létesítményként jönnek létre, és függetlenek lesznek a meglévő Volvo márkakereskedésektől.

Az új Polestar 1 modellre 2017. október 17-től fogad megrendeléseket a márka; a reménybeli ügyfelek azonnal jelezhetik érdeklődésüket a termék iránt.

Idén nyolc díjjal jutalmazták a BMW-t a Sport Auto magazin olvasói

A BMW négy kategóriagyőzelemmel, valamint két második és két harmadik helyezéssel zárta a tekintélyes szakmagazin ez évi olvasói szavazását.

Lebilincselő vezetési élmény, versenyautós menetdinamika és kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság – védjegyek, amelyek az elmúlt évtizedek során elválaszthatatlanul összeforrtak a BMW nevével. Ügyfeleink és rajongóink osztatlan elköteleződésének pedig a Sport Auto német autós szakmagazin olvasói idén ismét ékes bizonyítékát adták: a 2017-es esztendő legsportosabb autóit megválasztó olvasói szavazáson a BMW négy kategóriagyőzelmet és további négy dobogós helyezést hódított el, köztük a „2017-es év legjobb márkája” díj ezüst serlegét.

A Sport Auto német autós szakmagazin egyik legnívósabb kategóriadíját a tavalyi év után idén ismét a BMW M2 Coupé nyerte el. Sőt mi több, a BMW M240i Cabrio és a BMW M240i Coupé ugyancsak saját kategóriája élére állt. És ahogyan az elmúlt évben, úgy a BMW 340i limuzin idén sem talált legyőzőre. Az olvasói szavazáson elért kimagasló sikert ráadásul a bajor prémiumgyártó a „2017-es év legjobb márkája” díj ezüst serlegével koronázta meg, a rajongók szerint ugyanis a BMW Motorsport legújabb privát versenyautója, a BMW M4 GT4 „az egyik legkiválóbb választás a GT4 versenyosztályban induló privát csapatok számára”.

A Sport Auto német autós szakmagazin idén immáron sorozatban huszonötödik alkalommal hívta életre átfogó olvasói szavazását, amelyen ezúttal 13 211 olvasó voksolt a 25 kategóriában induló összesen 234 modellre. A tekintélyes szavazás végeredménye újfent igazolta, hogy a bajor prémiumgyártó hajtáslánc-változattól, karosszéria-kialakítástól és ársávtól függetlenül osztatlan népszerűségnek örvend a rajongók körében. A két kupéval, egy kabrióval és egy limuzinnal aratott kategóriagyőzelem, valamint számos más ranglista előkelő helyezése látványosan nyomatékosítja a BMW és a BMW M divízió modellpalettájának sokszínűségét.

A legkívánatosabb sportkupé a 100 000 euró alatti ársávban: a BMW M2 Coupé

A BMW M2 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter (7,9 liter)1/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm (185 gramm)1 / km) a tavalyi év után idén ismét elhódította „a 100 000 euró alatti sportkupék” mezőnyének arany trófeáját, amely az egyik legnívósabb kategóriadíj a Sport Auto német autós szakmagazin olvasói szavazásán. A rajongók szívét ezúttal is rabul ejtette a BMW M GmbH kompakt méretű élsportolója, amelyet a 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezett soros hathengeres benzinmotorra építve, a motorsport élvonalának szakértőivel karöltve fejlesztettek ki. A lélegzetelállító menetdinamikával párosuló precíz vezethetőségről alumínium alkatrészekből megtervezett, könnyűszerkezetes BMW M sport futómű gondoskodik – még a legtempósabb vezetési szituációkban is.

50 000 euró alatti BMW M Performance modellek két kategóriagyőzelemmel

2017-ben a BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 179 gramm / km) és a BMW M240i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 189 gramm / km) is kategóriagyőzelmet ünnepelt a Sport Auto német autós szakmagazin olvasói szavazásán, amely azt jelenti, hogy „az 50 000 euró alatti sportkupék” és „az 50 000 euró alatti kabriók/roadsterek” mezőnyében a BMW immáron sorozatban negyedik esztendeje egyeduralkodónak számít: a BMW M240i modellpáros lemezei mögött megbúvó kiforrott technológia a rendkívüli BMW M235i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,6 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 176 – 189 gramm / km) és BMW M235i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 184 – 199 gramm / km) által megkezdett sikertörténetet folytatja tovább.

Mindkét BMW M Performance modell orrában a BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával felszerelt, soros hathengeres benzinmotor új generációja dolgozik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel. A hagyományos hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a duó mindkét tagjához a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhető.

Győzelemre született: az új BMW 340i limuzin

A Sport Auto német autós szakmagazin olvasói szavazásának „50 000 euró alatti limuzinok/kombik” mezőnyében a BMW 335i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 169 – 186 gramm / km) sorozatban három alkalommal diadalmaskodott, utódja, az új BMW 340i limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 – 7,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 172 – 179 gramm / km) pedig a tavalyi győzelem után idén is tovább folytatja a modell sikertörténetét. Az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhető BMW 340i limuzin sportos karakterének, kimagasló menetdinamikájának, a soros hathengeres benzinmotor rendkívül sima járáskultúrájának és a BMW TwinPower Turbo technológia 240 kW / 326 lóerő maximális teljesítményének köszönheti újabb első helyezését.

A BMW Motorsport legújabb privát versenyautója: a BMW M4 GT4

A „2017-es év legjobb márkáját” megválasztó olvasói szavazáson a BMW Motorsport a GT4 versenyosztályban rajthoz állított újdonsággal az előkelő második helyen végzett. A 2018-as versenyszezontól élesben induló BMW M4 GT4 a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző csapatainak kiváltsága, amelyben a BMW Motorsport több évtizednyi tapasztalata és szakértelme a BMW M4 Coupé műszaki alapjain egyesül.
A BMW dobogós helyezései a Sport Auto német autós szakmagazin 2017-es olvasói szavazásán:

1. hely az 50 000 euró alatti limuzinok/kombik mezőnyében: BMW 340i limuzin
1. hely az 50 000 euró alatti kabriók/roadsterek mezőnyében: BMW M240i Cabrio
1. hely az 50 000 euró alatti sportkupék mezőnyében: BMW M240i Coupé
1. hely a 100 000 euró alatti sportkupék mezőnyében: BMW M2 Coupé
2. hely a „2017-es év legjobb márkája” szavazáson: a BMW Motorsport legújabb privát versenyautója, a GT4 versenyosztályban induló BMW M4 GT4
2. hely a 100 000 euró alatti limuzinok/kombik mezőnyében: BMW M3 Competition Package
3. hely a kompakt járművek mezőnyében: BMW M140i xDrive
3. hely a dízelüzemű járművek mezőnyében: BMW 435d xDrive Coupé

Új Volvo XC40: így teljes a márka kínálata

A prémium autókat gyártó Volvo Cars újabb taggal bővíti szabadidőjárműveinek választékát: itt az új XC40 prémium városi SUV.

Az XC40 érkezésével a Volvo Cars fennállása óta először kínál három vadonatúj, világszerte elérhető szabadidőjárművet az autópiac legnagyobb ütemben növekvő szegmensében, megalapozva további növekedését az értékesítés és a jövedelmezőség terén.

Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új fejlesztésű, moduláris jármű platformjára (CMA) épül, arra a platformra, amely a 40-es széria további, tervezett típusainak – köztük tisztán elektromos üzemű járműveknek – is alapjául szolgál majd. A Geely-vel közösen kifejlesztett CMA felruházza a vállalatot a szegmens meghódításához szükséges méretgazdaságossággal.

„Az XC40 az első Volvo a városi szabadidőjármű szegmensben. Megjelenésével egyrészt még vonzóbbá válik, másrészt vadonatúj irányba indulhat el márkánk” – mondta Håkan Samuelsson elnök-vezérigazgató. „Az XC40 a Volvo modellkínálatának friss, kreatív és karakteres új tagja, ezért magától értetődőnek tűnt, hogy itt, Milánóban, a divat, a művészetek, a formatervezés és az életmód európai fővárosában mutassuk be a modellt.”

Ami a technológiai tartalmat illeti, az XC40 az új 90-es és 60-as szériákban megismert, díjnyertes biztonsági, kapcsolódási és infotainment technológiákat honosítja meg a városi szabadidőjárművek kategóriájában. Ahogy fivérei, az XC40 is rávilágít arra, hogy az új, házon belül kifejlesztett technológiák alkalmazása valósággal átformálja a márkát és annak jövedelmezőségét.

Ezek a technológiák az új XC40-est a prémium városi szabadidőjárművek kategóriájának egyik leggazdagabban felszerelt képviselőjévé teszik. Az XC40 olyan biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínál, mint a Volvo Pilot Assist rendszere, a City Safety, az útelhagyást gátló biztonsági rendszer, az automatikus fékvezérléssel kombinált, kitolatáskor a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, vagy a 360 fokos kamera, ami segíti a manőverezést a szűk helyeken.

Az XC40 emellett radikálisan újszerű választ ad a fedélzeti tárolás kérdésére is. A modell ötletes belső kialakításának köszönhetően az XC40 utasai a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett külön rekesz várja – és tölti vezeték nélkül – a mobiltelefonok nagy részét, egy kihajtható akasztó pedig a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg.

Az XC40 bevezetésekor kétféle négyhengeres Drive-E erőforrással: a D4 dízelmotorral, illetve a T5 benzinessel lesz megrendelhető. A későbbiekben további opciók, így többek között hibrid, valamint tisztán elektromos meghajtású hajtáslánc-variációk is rendelkezésre állnak majd. Ezen túlmenően az XC40 a Volvo kínálatában elsőként kapja meg a cégcsoport új háromhengeres motorját.

Az új XC40 gyártása novemberben veszi kezdetét a Volvo Cars belgiumi üzemében, Gentben; a megrendeléseket szeptember végétől fogadja a Volvo.

LEGFRISSEBB

Megkezdődött a Toyota kínai villanyautógyárának építése

0
Helyi társvállalat bevonása nélkül hozza létre első kínai elektromosjármű-gyártó üzemét a Toyota-csoport. A 100 százalékban saját tulajdonú létesítményben már 2027-ben beindulhat a termelés. Külföldi beruházók...

TESZTJEINK