AutóAddikt Autóteszt Nissan Nissan Micra 1.5 dCi Acenta – kicsiben ugyanolyan?

[TESZT] Nissan Micra 1.5 dCi Acenta – kicsiben ugyanolyan?

MEGOSZTÁS

Nem is olyan kicsi az új Nissan Micra, mint ahogyan azt első nekifutásra gondolnánk. Azok az idők már rég elmúltak, amikor aprócska, kissé gömbölyded fazonnal hódított a japán gyártó belépőszintű modellje. Megnéztük, hogyan alakít a Nissan Micra 1.5 dCi. Teszt.

Van némi áthallás egyéb házon belüli modellek közt. Mire is gondolunk pontosan? Elég tüzetesebben vizsgálódni mondjuk a Pulsar környékén, de elnyúlhatunk egészen a Qashqai-ig, vagy akár az X-Trail-ig is. Ezzel persze semmi baj nincsen, hiszen korunk elvárása, hogy egy-egy portfólió stílusjegyei legyenek párhuzamosak, összetéveszthetetlenek, jól beazonosíthatóak. A Nissan Micra 1.5 dCi esetében tehát attól biztosan nem kell félnünk, hogy összetévesztjük nagyobb testvéreivel.

Tökléletesen illeszkedik a jelenlegi Nissan-modellpalettához

Azaz mégis, hiszen az új Nissan Micra 1.5 dCi nagy, kifejezetten. Ugyanakkor azért megtartotta a koncepció kisautós jellegét is, viszont ha a tükörben feltűnik mögöttünk, nem biztos, hogy nem a Pulsar-ra fogunk rögvest asszociálni. A hűtőmaszk kialakítása markáns, a frontprofil morcosra húzott fényszóró-sziluettjei inkább maszkulin hatást keltenek, így teljes mértékben uniszexnek jellemezhető a Nissan Micra 1.5 dCi; a ködlámpafészkek aprók, az alsó traktust erősítik. Számtalan törésvonal látható az orr-résznél, de nem csak arrafelé: az egész karosszériára jellemző a kontrasztos élek használata, úgy, hogy közben a gömbölyded jelleg megmaradt.

Oldalnézetből akár háromajtósnak is tűnhet a Nissan Micra 1.5 dCi, hiszen a hátsó harmadik-negyedik ajtó nyitása rejtett kilinccsel történik. Ez a C oszlophoz közel eső oldalívekre került, így téve még jellegzetesebbé a formatervet és a vonalvezetést.

Remek, modern egységesség

Remekül alkalmazta a Nissan Micra 1.5 dCi esetében is a gyártó a jól bevált látványvilágot a far kigondolásánál is: sarkokra helyezett zárófény-burák, melyek merész ívelést és oldalzárásokat kaptak dominálnak itt. A csomagtérajtót passzentosan fogja közre az egység, s természetesen itt is találunk merész megoldásokat – megsúgjuk: az illesztések rajzolatánál keresendők ezek a részletek.

Relatíve öblös csomagtérrel rendelkezik az új Nissan Micra 1.5 dCi, kereken 300 liter áll az utazók rendelkezésére. A méretezés bőívthető a hátsó osztott üléshátlapok előredöntésével, így nyerhető némi plusz tér.

Minden megvolt a Nissan Micra 1.5 dCi tesztautó enteriőrjében, ami alaphekyzetben, hétköznapi értelemben szükséges lehet. Az Acenta felszereltség bőségesen elegendő lehet véleményünk szerint akkor, ha nincsenek kimondottan prémium- és luxus szintre hajazó elvárásaink.

Kellemes anyaghasználat, strapabíró felületek

Jó minőségű anyaghasználat, közepesen kemény műanyagok tették ki a Nissan Micra 1.5 dCi belterének lényegiségét, jó fogású, és kellemes tapintású kormánykerékkel (az alsó ív egyenesített a könnyedebb be- és kiszállás érdekében), kézre eső váltókarral, optimális távolságra helyezett középkonzollal és kellemesen átlátható műszeregységgel.

Közepesen kemény tömésű ülő- és hátlapokat kapott a Nissan Micra 1.5 dCi, ennek folyományaként párszáz kilométer megtétele sem lehet különösebb akadály kényelem tekintetében. Hátul a helyzet hasonló, a különbség viszont érezhető: visszafogottabb lábtér és fejtér áll itt rendelkezésre. Ha az elöl ülők termetesebbek, s ezáltal az üléseket jobban kitolják hátrafelé, bizony kell némi kompromisszumot kötnie az itt helyet foglaló utasoknak.

Meglepetés nem érhet

Nem kell különösképp ecsetelnünk a klasszikus 1.5 dCi gázolajos pozitív tulajdonságait, több ízben megtettük már (más márkák modelljeinél is, ugyebár).

Esetünkben a Nissan Micra 1.5 dCi aggregátja 90 lóerőt ad le 4500-as percenkénti fordulatszámon, míg a csúcsnyomaték (220 Newtonméter) szintén 4500-nál érkezik. Már az adatokból si jól látható, hogy igencsak nyomatékgazdag a hajtáslánc, ennek megfefelően minden dinamikusabb gyorsításnál jól érződik a Nissan Micra 1.5 dCi rugalmassága.

Némi apró megotrpanás akad alacsonyabb fordulatszámon, de ez megszokás kérdése; a fokozatokat és a hozzájuk tartozó sebességtartományokat minden esetben célszerű úgy megválasztani, hogy az a motor pillanatnyi karakterisztikájához jól illeszkedjen.

Egyértelműen a Nissan Micra 1.5 dCi legelső helyen fogyasztás terén remekelt. Városi közegben változatos szituációkban (sok dugó, araszolás, közepes tempó, elővárosi szakaszok) mindössze 4.2 liter/100 kilométerre sikerült “feltornászni” az átlagot. Országúton, átlag 80-90 kilométer/órás tempónál 3.4 literes értéket kaptunk tankolásnál. Igencsak meggyőző, nemdebár?

2017 Nissan Micra 1.5 dCi specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1461 cm³

Maximális teljesítmény: 90 LE @ 4500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 220 Nm @ 4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3999 mm

Szélesség: 1743 mm

Magasság: 1455 mm

Tengelytáv: 2525 mm

Első gumik mérete: 195/55 R16

Hátsó gumik mérete: 195/55 R16

Tömeg, üresen: 1146 kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 300 liter

Üzemanyagtartály mérete: 41 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.9 s (gyári), 11.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.2 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.0 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.3 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS