Főoldal Blog Oldal: 335

Itt az új BMW M4 CS: folytatódik a legenda

A limitált szériás készülő exkluzív, 460 lóerős, a 100 km/órás sebességet 3.9 másodperc elérő BMW M4 CS az erőteljes vezetés mindent elsöprő élményével kecsegtet.

A BMW M GmbH egy újabb, limitált szériában kínált exkluzív kiadásról rántja le a leplet: bemutatkozik a BMW M4 CS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km)*, amely a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé és az abszolút versenypályára edzett BMW M4 GTS közötti rést hivatott betölteni. Extrém dinamikus karakterével az új élsportoló a BMW M divízió különleges kiadásainak azon hosszú távú, évtizedekre visszanyúló sikertörténetét folytatja, amely még 1988-ban, a legendás BMW M3 E30 Evolution modell debütálásával vette kezdetét. Az új BMW M4 CS modell limitált példányszámban, a BMW müncheni gyárában lát napvilágot.

Az új BMW M4 CS világpremierjével párhuzamosan a BMW M GmbH egy új típusnevet is bevezet. A bajor gyártó a sorozatgyártásban kínált BMW M portfólió fölé első körben a kizárólagos felszereltségi opciókkal és a kézzelfogható többlet-teljesítménnyel kecsegtető Competition Edition, illetve Competition Package csomagokkal kiegészített modelleket pozícionálja, amelyeket mostantól a CS típusnévvel ellátott különleges kiadások emelnek egy szinttel feljebb. A paletta abszolút csúcsán a maximális teljesítménnyel megáldott és versenypályára edzett, úgynevezett márka-image modellek állnak, amelyek közutakra engedett változatban kínálják a motorsport élvonalában megszerzett több évtizednyi szaktudás legjavát.

A tervezőmérnökök az új élsportoló esetében a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé maximális teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, az új BMW M4 CS motorházteteje alá szerelt 3,0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor így 460 lóerő maximális teljesítményre képes. A forradalmi BMW M TwinPower Turbo technológia innovációinak köszönhetően az új BMW M4 CS modell álló helyzetből kevesebb, mint négy másodperc alatt, egészen pontosan 3,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package csomaggal is felszerelt élsportoló végsebességét az elektronika 280 km/óránál szabályozza. Két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltőjével, kiegészítő töltőlevegő-hűtőjével, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezésével, VALVETRONIC változó szelepvezérlésével és dupla VANOS váltózó vezérműtengely-állításával az abszolút csúcstechnológiákkal felvértezett soros hathengeres erőforrás a vezetés abszolút élményét ígérő adottságokkal ruházza fel az új BMW M4 CS modellt, miközben a letaglózó lendülethez szükséges forgatónyomaték már egészen alacsony főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll, a hajtáslánc hatékonysága pedig példaértékű (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8.4 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 197 gramm/km).

Az új BMW M4 CS már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes M duplakuplungos automataváltót kap (M DCT – M Double Clutch Transmission), amelyet önálló olajhűtővel szereltek fel, és amelynek fokozatai között a vezető a kormány mögé szerelt váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathat. Az M DCT automataváltó a másodperc törtrésze alatt vált a fokozatok között, ráadásul anélkül, hogy egy pillanatra is megszakítaná a hátsó tengelyre leadott teljesítmény folyamát. A hetedik fokozatot eközben direkt hosszúra tervezték a mérnökök, hogy az új BMW M4 CS modell az autópályás szakaszokon is alacsony főtengely-fordulattal és minimális üzemanyag-fogyasztással gurulhasson.

Az új BMW M4 CS futóműve nagymértékben megegyezik a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé alá tervezett technológiával. A lengőkarok és a kerékagyak az első és a hátsó tengelyen is kovácsolt alumíniumból készültek, rendkívül könnyű kialakításuknak köszönhetően a modell rugózatlan tömege így még tovább csökken, amely jótékony hatással van a lendületes menetteljesítményre. A bajor gyártó az új BMW M4 CS modellt már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel kínálja, amelyet a mérnökök úgy állítottak be, hogy az ügyfelek közúton és versenypályán is a lehető legoptimálisabb teljesítményt hozhassák ki a technológiából. A BMW tervezőmérnökei mindezért a nagyteljesítményű sportautók legkeményebb tesztpályájaként számon tartott Nürburgring legendás aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre a BMW M4 CS modellt, amely azáltal, hogy 7 perc 38 másodperc alatt abszolválta a Zöld Pokol 73 kanyarból álló és 20832 kilométer hosszú vonalvezetését, örökre megváltotta jegyét a szuper-sportautók mezőnyébe.

Az optimális tapadást és a tökéletes menetstabilitást az M Dinamikus Móddal (MDM – M Dynamic Mode) felszerelt dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és az aktív M differenciálmű garantálja, mindenféle vezetési szituációban. Az adaptív M futómű, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) és az aktív M differenciálmű vezérlőegységét, valamint az elektromechanikus szervokormány beállításait a mérnökök az új BMW M4 CS dinamikus karaktere szerint hangolták össze, miközben a bajor gyártó ügyfelének minden pillanatban megvan a lehetősége arra, hogy a kormányrásegítés mértékét és a futómű beállításait saját preferenciái vagy az egyes útviszonyok sajátosságai szerint személyre szabja. Mint ilyen, az új BMW M4 CS sofőrje háromféle vezetési üzemmód közül választhat (COMFORT, SPORT és SPORT+) mindössze egyetlen gombnyomással. A COMFORT mód a hétköznapi autózásokhoz, a nagyvárosi bolyongásokhoz és a rövid távokhoz optimális, miközben a SPORT mód a kanyargós országutakon keresztülvezető, szenvedélyes adrenalin-löketekhez ajánlott. Azon ügyfelek alatt pedig, akik versenypályán kívánják kihozni a legtöbbet az új BMW M4 CS modellből, a SPORT+ üzemmód engedi szabadjára az élsportoló tudásának legjavát. A technológia a legjobb köridők elérése érdekében minden pillanatban a legdinamikusabb tempóhoz igazítja a hajtáslánc működését, a legkritikusabb vezetési szituációban pedig az egyébként kikapcsolt menetstabilizáló rendszer (DSC) igyekszik kontrollálni a túlkormányzást. A tökéletesen kézben tartott drifteknek az M Dinamikus Mód (MDM) enged szabad kezet minden körülmények között.

A versenypályán az elöl 9J x 19”-os, hátul pedig 10J x 20”-os könnyűfém keréktárcsák is otthon érzik magukat. A kifejezetten az új BMW M4 CS modellhez tervezett felnikre az első tengelyen 265/35 R19 méretű, míg a hátsó tengelyen 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat szerelnek. A versenypályára edzett, ellenben közúti forgalomban is tökéletesen használható semi-slick abroncsok még a legnagyobb sebességnél is magabiztos tapadást és kimagasló oldalstabilitást garantálnak, a hajtűkanyarokból való kigyorsításkor pedig segítenek elérni a maximális lendületet. Az új BMW M4 CS a Michelin Pilot Sport Cup 2 garnitúra alternatívájaként Michelin Sport gumiabroncsokkal is megrendelhető, mindennemű pluszköltség nélkül.

Az új BMW M4 CS modell utasterét a sportautós hangulat preferenciái szerint álmodták meg a tervezők. A könnyűszerkezetes BMW M sportüléseket bőrrel és Alcantarával húzták be, a versenypályás atmoszférát pedig a szénszálból készült ajtókárpitok és a belső kilincseket helyettesítő ajtóbehúzó fogantyúk teremtik meg. A „powerdome” domborulattal ellátott, erőtől duzzadó motorháztető és a tető teljes egésze az ultrakönnyű, mégis rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic).

A bőr és az Alcantara végtelen alkalmazása a versenypályás hangulat és az elegáns kisugárzás lebilincselő kettősét varázsolja az új BMW M4 CS utasterébe, miközben a limitált példányszámban készülő különkiadás ügyfeleinek a kényelem terén sem kell kompromisszumot kötniük: az automata légkondicionáló és a BMW Professional navigációs rendszer mellett az utastér akusztikája szerint finomhangolt BMW Professional zenerendszer is az alapfelszereltség része.

A BMW M GmbH tervezőmérnökei és dizájnerei mindent elkövettek annak érdekében, hogy az új BMW M4 CS modellt teljesítményéhez és exkluzivitásához méltó kisugárzással ruházzák fel. A kiváltképp sportos frontrész két legjellegzetesebb eleme minden kétséget kizáróan az ikergyűrű-motívummal helyzetjelző, LED-technológiás első fényszóró-pár és a három nagyméretű légbeömlővel ellátott lökhárító. Amíg a központi légbeömlő a nagyteljesítményű erőforráshoz, addig a két oldalsó kivágás az első tengelyen négy-, a hátsó tengelyen pedig kétdugattyús nyergekkel szerelt, fáradhatatlan BMW M féktárcsákhoz vezeti a hűtőlevegőt.

Az első lökhárító elé helyezett, típus-specifikus koptatót edzett szénszálból alakították ki, kifejezetten az új BMW M4 CS különkiadás számára. Az élsportoló körüli légáramlat optimalizálása érdekében a modell megörökölte a BMW M4 GTS hátsó diffúzorát, a csomagtartón pedig vadonatúj fejlesztésű, szénszálból készült hátsó légterelő szárny kapott helyet. Sőt mi több, a BMW M4 GTS után a BMW M4 CS is megkapta a BMW M GmbH saját fejlesztésű, úttörő OLED-technológiás hátsó lámpáját, amely az első koptatóval, a szénszál-erősítésű műanyagból készült motorháztetővel, az elegánsan sportos BMW M külső visszapillantó-házakkal, a kupé-sziluettben lejtő tetőívvel, az erőtől duzzadó kerékjárati ívekkel, a hátsó légterelő szárnnyal és a hátsó diffúzorral együtt már álló helyzetben is extrém sportos kisugárzást kölcsönöz az új modellnek.

Zöld autójával a Toyota Kínába készül

A Toyota 2017 októberében két nulla emissziójú, hidrogén üzemanyagcellás (FCV) Mirai modellt küld Kínába, ahol a járművek demonstrációs teszteket fognak végrehajtani. A tesztek kezdetével egy időben a Toyota hidrogéntöltő állomást létesít a TMEC-nél, a vállalat kínai kutatás-fejlesztési bázisán.

A Toyota részt vesz az Üzemanyagcellás gépkocsik fejlesztésének és kínai piaci bevezetésének felgyorsítása elnevezésű projektben, és három éven át, 2017-től 2020-ig demonstrációs teszteket fog végrehajtani a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai üzemanyagcellás járművekkel. A Toyota a járművek kínai környezetben mutatott teljesítményét és a kínai hidrogén üzemanyag minőségét vizsgáló kutatásokat, valamint számos minőségi és tartóssági kiértékelést fog végezni. A Toyota promóciós tevékenységeket is folytat, és megkísérli felmérni, mennyire fogékonyak a kínai fogyasztók a modellre. Ennek érdekében rendezvényeken állítja ki a Mirait, valamint olyan tevékenységekbe fog, amelyek elősegítik az üzemanyagcellás gépkocsik társadalmi elfogadottságát.

Jelenleg öt hidrogéntöltő állomás üzemel Kínában: ezek a pekingi, sanghaji és kantoni nagyvárosi központok közelében találhatók. A Toyota által a TMEC területén építendő hidrogéntöltő állomás az első ilyen létesítmény lesz Changshu városában. A projekten keresztül a kínai kormányzattal, valamint egyéb iparági üzleti vállalkozásokkal és szervezetekkel dolgozhat együtt a Toyota, felmérve a hidrogén alapú társadalom létrehozásának lehetőségét.

A Toyota Mirai a tökéletes ökoautó: zéró CO2-kibocsátása kivételes környezetvédelmi teljesítményt jelent; a tankolás időtartalmát és a hatótávolságot tekintve ugyanolyan praktikusan használható, mint bármely benzinmotoros jármű; ráadásul hamisítatlan vezetési élményt kínál.

2016 januárja és 2017 februárja között összesen mintegy 3000 darab Mirai szedánt adtak el Japánban, az Egyesült Államokban és Európában – ezekben a térségekben folyamatosan bővül a hidrogéntöltő infrastruktúra. A Toyota emellett folyamatosan demonstrációs teszteket végez olyan államokban, mint Ausztrália, az Egyesült Arab Emírségek vagy Kanada.

A Toyota évek óta fejleszti a legkülönfélébb környezetbarát típusokat: hybrid és plug-in hybrid járműveket, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikat; mindegyiket olyan formában, hogy kiemelje az egyes rendszerek kedvező sajátosságait. Ezzel párhuzamosan a Toyota ezen környezetbarát járművek piaci térnyerését is aktívan igyekezett támogatni és népszerűsíteni.

A Toyota 2015 októberében megkezdte a Corolla Hybrid és Levin hybrid modellek kínai forgalmazását. Mindkét modellt helyben, Kínában gyártott hybrid hajtáslánccal szerelték fel. Március végével a Toyota összesen 90 000 darabot adott el ebből a két hybrid modellből, ami a Corolla és a Levin esetében egyaránt 15 százalékos részesedésnek felel meg. A Corolla és a Levin plug-in hybrid változatai a tervek szerint 2018-ban kerülnek forgalomba. Ezen túlmenően a Toyota már a tisztán elektromos meghajtású járművek kínai piaci bevezetésének előkészítésén is dolgozik.

[TESZT] Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium – költséghatékony utaztatás

Talán az egyik legfontosabb kritérium egy optimalizált utazás kivitelezésénél a költséghatékony irányvonal. Persze fontos mindezek mellé a lehetőségek szerint maximumra jártatott komfortfaktor is. Alapvetően a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium rendelkezik mindkettővel.

Még javában tombolt a tél, nem fukarkodva a mínuszokban, amikor is tesztre fogtuk a címben szereplő Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium modellt. Méghozzá nem is akármilyen megmérettetésre: egészen Németországig autóztunk segítségével, havas, jeges hágókon jártunk, úgy, hogy az átlaghőmérséklet ténylegesen nem fölözte le a mínusz 7-8 fokokat. Jobb esetben, ugyanis belefutottunk még mínusz 17 fokba is, a tengerszint feletti magasságunk pedig még az 1000 métert sem érte el.

Persze Magyarországon is kellően hideg telünk volt, hála az égnek, mostanra azért már se híre, se hamva a szélsőséges időjárásnak – igaz, most, a cikk sorainak írásánál épp alig van plusz 10 foknál melegebb, szemerkél az eső.

No de térjünk vissza cikkünk tárgyához, a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-hoz! Több ízben írtunk már a Ford személyszállítójáról, amely alapvetően a Transit átlényegült mása: 2.2-es dízellel fogtuk eleddig tesztre, hosszú- és rövid tengelytávokkal is az évek során, illetve nem egyszer utaztunk ezekkel a kisbuszokkal Svájcig, Ausztriáig, vagy épp – a változatosság kedvéért – Németországig.

Szabad a pálya

Németországot szeretjük, ennek több, összetett oka van. Az autótesztek kapcsán minden esetben a jelenleg (még) érvényes sebességkorlátozástól mentes autópályaszakaszokon nagyszerűen lehet feszegetni az adott autók határait, viselkedését – erre a legjobb példa a Münchentől nem messze fekvő Dingolfing és térsége, ahol minden egyes ottjártunkkor két-három álcázott (camouflage) BMW-be belefutunk, ahogy épp úgy 250 kilométer/óra környékén készítik a méréseket a benn ülő munkatársak laptopok és egyéb eszközök társaságában – már amennyit lehet ilyenkor látni belőlük.

Tehát a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-mal nekiindultunk annak rendje, s módja szerint, öt fővel, megfelelő mennyiségű csomaggal.

Az LWB, azaz a hosszú tengelytávos kialakításnak köszönhetően a raktér is hatalmas volt, az 1447 literes befogadótér elegendőnek is bizonyult a több bőrönd és utazótáska elhelyezéséhez. Úgy, hogy a hátsó üléssort hagyhattuk a helyén, ami nem is volt baj, hiszen az ülőpadok ki- és visszaszerelése nem túl egyszerű mutatvány, alapvetően a súly miatt; kétemberes feladat minimum.

Kényelem a fő erősség, ebben (is) domborít

Menetkomfort szempontjából a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium kiváló, nyoma ugyan van a teherautós jellegnek – főként az elöl ülők érezhetik a kisebb-nagyobb úthibákra tévedésnél a pattogós viselkedést. Ez többnyire annak tudható be, hogy az első futómű kerékjáratai effektíve a sofőr és utasa alatt kaptak helyet, így minden kátyú vagy egyéb útburkolati hiba direktben közvetít az enteriőr felé. Hátul már sokkal rózsásabb a helyzet, és az is tény, hogy leginkább középen szerencsés utazni. Bár mindez inkább szőrszálhasogatás, a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium globális kényelme inkább a domináns.

130 kilométer/órás autópályatempónál a zajszint már viszonylag magas, de elfogadható, nem zavaró. Leginkább a légellenállás kedvezőtlenebb értékhányadának köszönhető mindez, azaz annak, hogy gigantikus légfüggönyt tolunk magunk előtt – ez nagyban hozzájárul a fogyasztás alakulásához is, nyilván.

Magyarország és Ausztria régiókban tartottuk tehát a tartandót, aztán Münchent beirányozva a németeknél elkezdtük a végsebesség megközelítését. 188 kilométer/óráig sikerült feltornásznunk a kilométeróra mutatóját, ami remek érték, hiszen a korábbi, 2.2-es tesztünkben 167 kilométer/óra sikeredett. Hangsúlyozandó, hogy jelen esetben mínusz 200 köbcentink, és 131 lóerőnk volt talonban.

Ráadásként a cikkben szereplő Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium tesztautó üres tömege (2201 kilogramm) meghaladta a korábbi, 2.2-es üres tömegét (2185 kilogramm), köszönhetően az LWB kaszniméretnek alapvetően.

Kisebb motor, alacsonyabb fogyasztás

Mindezzel együtt a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium fogyasztási értékei alul tudták múlni a 2.2-es adatait, ugyanis 90 kilométer/órás folyamatos haladással 5.9 liter/100 kilométeres értéket rögzítettünk, 130 kilométer/órás autópályatempónál pedig 7.6 literre jött ki a 100-as átlag. 170 környékén már drasztikusnak definiálható a pillanatnyi fogyasztás, 15.7 literrel lehet számolni, tehát mondhatni, megduplázódik a hagyományos autópályás haladási értékekhez és átlagoláshoz képest.

Érdekes, és egyben kiemelendő, hogy a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium magas sebességnél is rendkívül stabil tud maradni. Hirtelenebb fékezéseknél, lendületesebb kanyarbevételeknél is megtartja a sávot, minimális bebillentéssel a magas kaszninak köszönhetően, az utasok és csomagok csúszkálása és bebólintása nélkül.

A Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium orrába egy 1997 köbcentiméteres, 131 lóerős dízel aggregát került. A motor legnagyobb teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le, maximális nyomatéka 385 Newtonméter, mely már 1500 RPM-től rendelkezésre áll. A tesztautóban 6 sebességes manuális váltó volt a hajtásláncba építve, megfelelően eltalált sebességfokozat-tartományokkal: a hatodik utazófokozat kiválóan alkalmas magasabb sebesség-intervallumokban is arra, hogy visszaváltások nélkül haladjunk a forgalomban.

Nyomatékban gazdag, a végsebesség is meggyőző(bb)

Természetesen a downsizing elérte a Ford kishaszonjármű családját is, jelen esetben a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium-nál nem észrevehető számottevő teljesítménybéli különbség a 2.2-es javára. Annyi viszont igen, hogy kisebb hengerűrtartalom ide, vagy oda, végsebesség tekintetében a 2 literes jobban domborított, mint a nagyobb motorral szerelt testvérmodell – ez nagyban a megnövelt turbónyomásnak és a kiegyensúlyozottabb hajtásnak köszönhető.

Tehát a fogyasztási mutatók optimalizálása mellett a menetteljesítmény is javult néhány százalékkal – így mindenképp megéri elgondolkodnunk azon, hogy nagyjából 12 millió forintos vételárért megéri-e a Titanium felszereltségű Tourneo-t választani. Véleményünk szerint mindenképp, főként, ha családi kiruccanásokat, vagy nagyüzemű személyszállítási projektekben gondolkodunk. Ami pedig örök igazság, és szerkesztőségünk egyöntetű véleménye: ha igazán jól kihasználható terekkel rendelkező, optimálisan pakolható, kellemesen manőverezhető és vezethető egyterű megvásárlásán törjük a fejünket, ne féljünk kisbuszt választani – az egyik legjobb alternatíva a Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium lehet.

2016 Ford Tourneo Custom LWB 2.0 EcoBlue TDCi Titanium specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 131 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 385 Nm @ 1500-2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5339 mm

Szélesség: 2080 mm

Magasság: 2022 mm

Tengelytáv: 3300 mm

Első gumik mérete: 215/65 R16 C

Hátsó gumik mérete: 215/65 R16 C

Tömeg, üresen: 2201 kg

Megengedett össztömeg: 3100 kg

Csomagtartó mérete: 1447 liter, bővíthető 6830 literig

Üzemanyagtartály mérete: 80 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 164 km/h (gyári), 168 km/h mért (Németország, autópálya, korlátozásmentes szakaszok)

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.4 s (gyári), 11.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 5.8 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 170 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyEPSON, QNAP, AOC, PhilipsMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Alig négy nap leforgása alatt Dakartól Moszkváig, Goodyear abroncsokkal

A Goodyear az új Wrangler All-Terrain Adventure abroncsa bevezetését azzal ünnepelve a Goodyear, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során.

A pilóta és csapata, akikkel a Goodyear már többféle útvonalon és távon is világrekordot döntött az elmúlt években, most azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Április 22-én Rainer és navigátorai nekivágnak világrekord-kísérletüknek: az újonnan bevezetett Wrangler All-Terrain Adventure abroncsokkal felszerelt Volkswagen Amarokjukkal. Céljuk: négy nap, vagy annál is rövidebb idő alatt levezetni a Dakar és Moszkva közötti távot.

Rainer Zietlow útjuk nagy megpróbáltatást jelentő országúti és terepviszonyai fényében választotta a Goodyear új Wrangler All-Terrain Adventure abroncsát, melyet kemény próbának fog alávetni: a Szahel régió homoksivatagában biztosított tapadástól a Kelet-Európa rögös útjain elengedhetetlen futásteljesítmény és erő leteszteléséig.

A Goodyear és Rainer Zietlow közös múltra tekinthetnek vissza a látványos világrekordok felállításában: a 2014-ben Norvégiától Dél-Afrikáig megtett úttól – melynek rekordját tovább javították 2015-ben – a 2016-ban Oroszországtól Portugáliáig tartó kalandig. Öt távolsági világrekord birtokosaként Rainer most hatodik világrekord-kísérletére készül.

Idei útja során 10 országot fog átszelni: Szenegált, Mauritániát, Marokkót, Spanyolországot, Franciaországot, Németországot, Lengyelországot, Litvániát, Lettországot és Oroszországot. A Földközi-tengeren komppal fog átkelni, Tanger és Tarifa között. Mindez összesen 8000 km-t jelent, kevesebb mint 4 nap alatt.

Korábbi kihívásaihoz hasonlóan Zietlow a támogatóktól kapott összegeket a szenegáli SOS Gyermekfalu jótékonysági szervezetnek fogja adományozni, ahova közvetlenül a világrekord-kísérlet rajtja előtt látogat el. Rainer Zietlow adománya mintegy 1500 euró lesz, ami megtett kilométerenként kb. 20 eurócentet jelent.

Megújult a Citroën C-Elysée, Magyarországon is kapható

A C-Elysée megjelenése elegánsabb lett: új frontrészt, 3D hatású hátsó lámpákat, új dísztárcsát, egy új 16 col méretű könnyűfém keréktárcsát, valamint két új karosszériaszínt kapott. A kényelméért és térkínálatáért kedvelt modell technológiai tartalma is fejlődött.

A Citroën C-Elysée frontrésze teljesen megújult. Az új lökhárítónak köszönhetően magára ölti a márka új stílusát és még jobban kifejezésre jut robusztussága és szélessége.

Az új hűtőrács beleolvad a fényszórókba, amelyek szintén megújultak. A hűtőráccsal egységet képező fényszórók szélesebbnek mutatják az autót. A hatást tovább fokozza az alsó, horizontális légbeömlő, amelynek szélein új megjelenésű ködfényszórókat találunk, amelyek felett helyet kaptak a LED-es nappali menetfények.

Az új C-Elysée is megkapta az új Citroën modellekre jellemző 3D hatású hátsó világítótesteket, amelyek szélesebbnek és elegánsabbnak mutatják az autót. Az oldalnézetet tekintve az új 16”-os „3D” dísztárcsák és az ugyanekkora méretű „San Diego” könnyűfém keréktárcsák jelentenek újdonságot. A karosszéria két új fényezést kaphat, az egyik a C4 Picassón megismert Lazuli kék, a másik az Artense szürke.
Belül új, a felszereltségi szinthez igazodó, új műszerfali betéteket találunk az utas előtt. A műszerfal úgy módosult, hogy fogadni tudja az új, opcióként rendelhető, 7”méretű érintőképernyőt. A műszerpanel is megváltozott, jelzései látványosabbak és áttekinthetőbbek lettek.

A Citroën mindig is élen járt az autó által biztosított utazási kényelem terén. A kényelem fogalma fontos megkülönböztető elemmé vált. Ma a Citroën Advanced Comfort® programon keresztül még világosabban kirajzolódik a Citroën utazási kényelemre irányuló törekvése.

A Citroën Advanced Comfort program elsődleges célja, hogy a testi és lelki jó közérzetet szolgáló innovatív és intelligens technológiai megoldásokat kínáljon. A program négy alappillérét a zavaró rezgések kiszűrése (futómű, ülések, zajszigetelés), a praktikusan kialakított, tágas és világos utastér, a felesleges információk száműzése, valamint a mindennapi használat megkönnyítését célzó technológiák alkalmazása jelenti.

A kényelméről és tágasságáról ismert C-Elysée kiváló úttartással rendelkezik és az útminőségtől függetlenül kellemes menetkomfortot nyújt. A finom rugózás mellett a jól formázott, kényelmes ülések fokozzák a vezető és az utasok komfortérzetét. Kompakt külső méretei ellenére a hátsó lábtere az eggyel nagyobb kategóriára jellemző méretű, csomagtere nem kevesebb, mint 506 literes.

A robusztus és kényelmes limuzin technológiai tartalma is megújult: megjelent kínálatában a színes érintőképernyő és az új generációs navigációs rendszer. Az opcióként rendelhető 7 colos érintőképernyővel könnyebb a rádió használata. Az új érintőképernyős egység magában foglalja a telefon- és a multimédia funkciókat is. A Mirror Screen (Android Auto & CarplayTM) rendszer lehetővé teszi a mobiltelefonon található, kompatibilis alkalmazások elérését. Az opcióként elérhető navigációs rendszer 2 ujjas zoomolást és frissített térképadatbázist kínál. Az európai nagyvárosok és épületeik 3D-ben is megjeleníthetők az érintőképenyőn. Az útelágazásoknál könnyen értelmezhető nyílrendszer segíti a megfelelő sáv könnyebb kiválasztását.

A megújult C-Elysée modern és takarékos motorkínálattal rendelkezik. A benzinmotor-választékban megtaláljuk a manuális sebességváltóval szerelt 1.2 literes PureTech 82-t, valamint az 1.6 literes VTi 115-öt, amely az 5 fokozatú manuális sebességváltó mellett EAT6 6 fokozatú automata sebességváltóval is elérhető. Az 1.6 literes BlueHDi dízelmotor 100 LE-s változatban rendelhető.

Az új C-Elysée PureTech 82 Live alapváltozatának kedvezményes induló ára 3 100 000 Ft. A klímás, ködfényszórós, CD lejátszós PureTech 82 Feel változat kedvezményes ára 3 455 000 Ft. Az új C-Elysée-hez az importőr most akár 5 év garanciát kínál 100 000 km futáskorláttal, felár nélkül.

Dinamikus és egyben kompakt SUV az Opel Grandland X

Sportosság és kalandvágy találkozása: modern, dinamikus vonalak, vagány terepes megjelenés, SUV-hez illően magas üléshelyzet és jó körkilátás jellemzi az új Opel Grandland X-et – valamint rengeteg csúcstechnika és bőséges férőhely, akár öt vállalkozó szellemű utasnak, poggyászuknak, sportfelszerelésüknek.

E kvalitásokkal jól fel is kavarja a virágzó SUV-piacot az Opel. Egyedül a kompakt osztályban húsz százalékkal nőtt az ilyen jellegű autók részaránya az utóbbi hét évben. A 4,48 méteres Grandland X meze alatt feszülő izmok a rövid túlnyúlásokkal együtt vagány arányokat rajzolnak ki. Kívánságra kétszínű fényezés ad teljesen egyéni stílust. Az Opel Grandland X világpremiere az idei Frankfurti Autószalonon (2017. szeptember 14-24.) lesz.

A lehető legjobb adottságokkal lép fel tehát ősszel az új Grandland X, mint az Opel X‑családjának harmadik tagja, a nála egyaránt húsz centiméterrel rövidebb Opel Crossland X és a bestseller Opel Mokka X után. Ugyanakkor kibővíti a márka gazdag, az Astrától a Zafiráig terjedő kínálatát a különösen népszerű kompakt kategóriában.

„A felfutó kompakt SUV járműosztályban egy igazi trónkövetelő jelent meg: az új Opel Grandland X. Neve kalandvágyat, függetlenséget és nagyvonalúságot sugall. Sportos designjával fantasztikusan néz ki, és biztos, hogy új vevőket hódít majd meg márkánknak. A jellemző SUV-erényeken kívül rengeteg csúcstechnikát ad vevőjének, amelyek biztonságossá és dinamikussá teszik. Az Opel Grandland X egy klassz SUV, amely felkelti a birtoklási vágyat“ – mondta az Opel főnöke, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Első osztályú a Grandland X modern asszisztens- és komfortmegoldásainak portfóliója: adaptív sebességszabályozó gyalogos-felismeréssel és automatikus vészfékezéssel, fáradtság-riasztás, automatikus parkolóasszisztens, 360-fokos körkamera, és még sok minden. Kimagasló komfortról AGR-minősítésű (Aktion Gesunder Rücken e.V. – Egészséges Hát Munkacsoport) ergonomikus ülés, kormánykerék-fűtés, fűthető első és hátsó ülés, valamint láblengetésre felnyíló csomagtér-ajtó gondoskodik. Az Opelre jellemzően kiválók a Grandland X utasainak csatlakozási lehetőségei is, az IntelliLink rendszerek legújabb generációjával és az Opel OnStar személyes online-asszisztenssel, amelynek új szolgáltatása a szállodafoglalás[1] és a parkolóhely-keresés.

Az okostelefon induktívan, kábel nélkül tölthető fel. Vezető szerepet játszik az Opel világítástechnikája is, hiszen a Grandland X adaptív, teljesen LED-es fényszórója (AFL LED-Licht) stadionvilágításnak is beválna. A kanyarfény, a távfény-asszisztens és az automatikus hatótáv-szabályozás mindig a helyzetnek és a környezetnek megfelelően teszi láthatóvá az utat, így sötétben is adottak az örömautózás feltételei.

Mindenekelőtt mégis a bármelyik évszakban, akármilyen útfelületen maximális biztonság szól a Grandland X mellett. Ez a különösképp téli (M&S) gumikkal remek útfogást garantáló opcionális, elektronikus Grip Control kipörgésgátló érdeme. A vezető öt mód közül választhat, majd a rendszer szabályozza az első kerekekre jutó nyomatékot, akár némi túlforgást is megengedve, és elcsúsztatja az automatikus váltómű kapcsolási pontjait, illetve a gázpedál jelleggörbéjét. Ezáltal hóban, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton egyaránt jó a Grandland X útfogása.

Markáns design, finom részletekkel

Bármilyen irányból nézve sportos a 4477 milliméter hosszú, 1844 széles és 1636 magas Opel Grandland X. Frontját, a hűtőmaszk védőelemei fölött, az Opel-villám uralja. Az innen kiinduló krómszárnyak lágyan futnak ki a karcsú LED-fényszórók dupla ívéig. Ez szélesíti a jármű elejét, és mutatja a Grandland X stabil állását. A motorháztetőbe most is „belevasalták” az Opelre jellemző élt – jól érvényesül a szoborszerű megformálás, németes precizitással ötvözve.

Az oldalnézeten folytatódik a nyersebb SUV-stílus attraktív kombinálása az elegáns vonalakkal. Muszkulárisan domborodó kerékívek és alsó védőburkolatok adnak vérbő terepes vonzerőt a Grandland X-nek, kontrasztot képezve az ajtók letisztult vonalaival és a továbbgondolt, utalásszerű sarlóval, amely az Opel-család tagjaként mutatja be az autót. Extra-adag individualitást az opcióként kapható kétszínű fényezés nyújt: fekete színű tető ellenpontozza a karosszéria többi részét. Sima átmenetet az „áttört” C-oszlop teremt közöttük, egyben dinamikus összeköttetést létesítve a farral. Hátulnézetből a Grandland X a legapróbb részletekbe menően mutatja meg, milyen az igazi SUV-design: széles kiállás, ezüstös alsó védőlemez, jobb- és baloldalt beleillesztett kipufogóvégekkel, valamint keskeny LED-lámpák emelik ki az újdonság sportosan erőteljes karakterét.

„Az új Grandland X egy modern SUV, erős jelenléttel és kifejező designnal. Kompakt, sportos és izmos. Az Opel-designfilozófia következetes továbbvitelével elértük, hogy autónk abszolút blikkfang a szegmensben“ – mondta az Opel vezető formatervezője, Mark Adams.

A Grandland X minőséget sugárzó utasterében a tisztán tagolt és horizontálisan a vezető felé tájolt műszerfal, illetve érintőképernyős középkonzol tűnik fel. Az utóbbin, a gyors és ösztönös eligazodás érdekében, egymás alatt három sorban rendezték el az infotainment, a klíma és a futómű vezérlőközpontját. A berendezés felületei kellemes tapintásúak, hozzájárulva a jó közérzethez. Az utasok nem csupán a be- és kiszállást megkönnyítő, de a körkilátást is javító magas üléshelyzetnek örvendhetnek, hanem a hosszú, 2675 milliméteres tengelytávnak köszönhető tágasságnak is. A csomagtartó 514-től 1652 literig terjedő térfogattal várja a poggyászt és a sportfelszerelést. Ezáltal a legtágasabb kompakt kombikkal is felveszi a versenyt a Grandland X.

DriveGuard technológiával készül Tatabányán a Bridgestone legújabb abroncsa

Magyarországon, konkrétan Tatabányán készül a Bridgestone legújabb gumiabroncsa, amellyel defekt esetén akár 80 kilométer is megtehető 80 km/órás sebességgel.

Az új DriveGuard technológiával készülő abroncsoknak köszönhetően az autóvezetők megőrizhetik uralmukat a gépjárműveik felett, és elkerülhetnek olyan közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes helyzetet, mint a kerékcsere sötétben, nehezen belátható helyen, amellyel a magyar autósok több mint 50%-a szembesült már a defektek miatti kerékcseréknél egy nemrég végzett felmérés szerint. A Tatabányán gyártott új generációs gumiabroncsokat szinte valamennyi európai országba szállítja majd a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft.

A defektek 90%-a nem elkerülhető. Tízből négy magyar autós legalább egyszer kapott már defektet az elmúlt 5 év során, amelyek mintegy 50%-át szög, 10%-át kátyú, közel 8%-át szálszakadás, több mint 20%-át pedig valamilyen éles tárgy okozta. A Bridgestone a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg egy online felmérés keretében, hogy megtudja, milyen gyakran, mely napszakban és milyen úttípuson szenvednek legtöbbször defektet az autósok. A válaszadók 20%-a lakott területen kívül került bajba, a megkérdezettek több mint 50%-a ráadásul délután, és már sötétedés után kapott defektet, minden második esetben pedig 50-90 km/óránál, vagy nagyobb sebességnél következett be a nyomásvesztés. A Bridgestone online felméréséből az is kiderül, hogy majdnem minden harmadik autós valamely családtagja is a gépjárműben volt, amikor megállásra kényszerítette a járművet a lyukas abroncs.

A Bridgestone válasza az autósok problémáira

A fenti esetekre jelent megoldást a Bridgestone legújabb, Tatabányán gyártott DriveGuard gumiabroncsa, amellyel biztonságosan közlekedhetünk még defekt esetén is. A DriveGuard abroncsok rendkívül jól vezethetők a vizes útfelületen is, ráadásul nem csak kényelmesen, hanem üzemanyag-takarékosan is autózhatunk velük. Az abroncs szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autóra felszerelhető. Megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően az abroncs lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t is megtegyenek 80 km/óra sebességgel.

Tatabányán készül a Bridgestone legújabb abroncsa

„Nagyon büszkék vagyunk, hogy a tatabányai gyárunkban készül a Bridgestone egyik legmodernebb gumiabroncsa, a DriveGuard. Ez nagy lehetőség, ugyanakkor a korszerű gyártási folyamat miatt kihívás is számunkra, azonban modern gyártóberendezéseink révén munkatársaink magas színvonalon tudják ezt a feladatot is teljesíteni” – mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója. „Az új abroncsok teljes méretválasztékának csaknem felét tatabányai gyárunkban készítjük, és innen szállítjuk Európa országaiba” – tette hozzá az igazgató.

Hogyan működik a DriveGuard abroncs?

A DriveGuard abroncs az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát, hirtelen levegőveszteség esetén biztosítja a jármű irányíthatóságát. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így redukálva a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot.

„Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. Ez vezérelt minket, amikor újragondoltuk gumiabroncsaink biztonságosságát. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is és ezen körülmények között is kiváló legyen az autó kanyarstabilitása. A magas csatornakialakítás az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikatartalmú keverék pedig a rövid féktávot” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke.

Hamarosan elérhető a Toyota Auris Selection, új, kéttónusú fényezéssel

Előreláthatóan júniusban, Auris Selection néven érkezik a márkakereskedésekbe a hazánkban is rendkívül népszerű, hibrid változatban is elérhető középkategóriás Toyota modell legújabb, kéttónusú fényezéssel készült változata: az egyes elemek fekete fényezése teszi különlegessé a Gyöngyház fehér, Tokió vörös és Gránitszürke színekben elérhető modelleket.

Az európai tervezésű, és itt is gyártott Toyota Auris, ami a C-szegmens (középkategória) egyik legnépszerűbb modellje a kontinensen, egyedülállóan széles választási lehetőséget kínál a benzines, a dízel és a hibrid hajtásláncok között. Az Auris hibrid változatának 2010-es bemutatása óta már több mint 360 ezer példányban került a vásárlókhoz, és jelenleg európai szinten az összértékesítés 60%-át teszi ki ez a kivitel, míg hazánkban ez az arány 35% körül alakul. Ez is bizonyítja, hogy a nyugodt, stresszmentes vezetési élmény, amit a Toyota hibrid technológiája nyújt, mára teljesen elfogadottá és népszerűvé vált: három év alatt megnégyszereződött a környezetbarát hibrid autók értékesítése Magyarországon, míg 2014-ben még csupán 537 hibrid gépjármű talált gazdára hazánkban, 2016-ra ez a szám elérte a 2072 darabot, és az idei évre további, hasonló ívű növekedés prognosztizálható.

A teljes piachoz mérten egyelőre még mindig csak kis szeletet hasít ki a városi közlekedés során a környezeti terhelést drasztikusan csökkentő, és nem utolsósorban látványos üzemanyag megtakarítást lehetővé tévő technológia, hiszen tavaly még csupán 2,1%-ot hasítottak ki a hibrid eladások a hazai piacból, a fejlődés íve és dinamikája azonban mindenképpen ígéretes, különösen annak fényében, hogy a hazai piacon még mindig meghatározó flottapiac is kezd elfordulni a dízel meghajtástól a hibrid technológia felé.

Ebben több tényező játszik szerepet, kezdve attól, hogy ma már egy hibrid autó ára nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, az alacsonyabb fogyasztáson át egészen addig, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől, ami már önmagában forintosítható előnyt jelent a hibrid meghatjás mellett döntő flottafelhasználók számára. A full-hibrid hajtást egyébiránt úgy tervezték, hogy a lehető legkisebbre csökkentse a benzinüzemű motor működését városi használat során. A Toyota saját felmérései szerint a hibrid üzem működése nagymértékben lehetővé teszi a nullaközeli károsanyag-kibocsátású közlekedést. Egy út során – a vezetési körülményektől függően – akár az 50%-ot is elérheti az elektromos üzemben megtett távolság.

A Toyota Kaizen (folyamatos fejlődés) filozófiájának megfelelően az Auris modellpalettája évről évre megújul, aminek legújabb fejezete a vásárlóknak megkülönböztető és megnyerő megjelenést biztosító új, kéttónusú fényezéssel ellátott Selection kiadás.

A Gyöngyház fehér, Tokió vörös és Gránitszürke színekben rendelhető modelleket polírozott felületű 17 colos keréktárcsák és feketére fényezett külső tükörborítások, tető, cápauszony antenna és hátsó légterelő teszik különlegessé. Az első hűtőrács ugyancsak fekete színt kapott az erőteljes megjelenés érdekében, míg a Touring Sports modelleken a fentieken túl a tetősínek is fekete színűek.

Igény esetén fekete küszöb betétek is rendelhetők mindkét karosszériaváltozathoz. Minden Auris modell alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense csomag, mely új szintre emeli az aktív biztonságot és tovább gazdagítja a vezetőt segítő eszközöket. A vásárlóknak többek között ütközésmegelőző rendszert (PCS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA), automatikus távolságifény-asszisztenst (AHB) és táblafelismerőt (RSA) kínál. Az új Auris Selection modellek júniustól lesznek elérhetőek a magyarországi márkakereskedésekben.

A Mercedes-Benz budapesti központja környezetbarát irodaházba költözött

Tavaly a Mercedes-Benz kiemelkedően sikeres évet zárt, mivel a hazai prémium személyautó szegmensben a márka értékesítette a legtöbb személygépjárművet.

A 7 rekordhónapot felölelő 2016-os év során a Mercedes-Benz Hungária Kft. munkaerő-állománya 10 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest, így a dolgozók elégedettsége, valamint a környezet védelmének érdekében új iroda mellett döntött a márka hazai képviselete.

A Mercedes-Benz 2017 elején költözött be az ultramodern, minden igényt kielégítő Nordic Light irodaházba, mely nem csak a főváros egyik legkorszerűbb épülete, hanem A+ környezeti besorolása és a hagyományos irodaházaknál 30 százalékkal takarékosabb energiafelhasználása révén egyben az egyik legkörnyezetbarátabb is.

A márka fenntartható jövő iránti elkötelezettségét nem csak a termékportfólióban megtalálható számos plug-in-hibrid modell, valamint a teljesen elektromos hajtású Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive jelzi. Az irodaválasztás során a hazai képviselet jelentős figyelmet fordított a Nordic Light által biztosított környezetvédelmi megoldásokra, mint például a parkolóházban megtalálható elektromos töltőállomások, az energiaforrások támogatásához felszerelt napelem panelek, valamint az eső- és szürkevíz öblítéshez és öntözéshez történő felhasználása.

„A modern irodai megoldások nem csupán a környezetvédelem miatt fontosak számunkra, hanem dolgozóink komfortérzetéhez és elégedettségéhez is jelentős mértékben hozzájárulnak. Az előző évünk rendkívül izgalmas volt, számos rekorderedmény született, ezért bízunk benne, hogy egy inspiráló környezetben dolgozva túl tudjuk szárnyalni a tavalyi sikereket, és növeljük piacvezető részesedésünket a prémium szegmensben” – mondta el Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Nem csak dizájnos, biztonságos is a Toyota C-HR

A kategóriateremtő, és lenyűgöző, futurisztikus dizájnja, valamint a forradalmi, negyedik generációs hibrid meghajtás révén elképesztő értékesítési sikereket elérő Toyota C-HR utasvédelmi teljesítményével és aktív biztonságával is kiérdemelte az elismerést: az Euro NCAP tesztjén ötcsillagos minősítést szerzett.

A Toyota új globális padlólemeze (TNGA) és a karosszéria gyártásánál használt, nagy szakítószilárdságú acélok eredendően ellenállóvá teszik az autót, ezen felül ugyanakkor a a C-HR minden kivitelénél alapfelszereltségként kínált Toyota Safety Sense fokozott védelmet nyújt, elősegítve az ütközések elkerülését, és a baleset következményeinek mérséklését.

A vadonatúj, kategória és stílusteremtő Toyota C-HR maximális ötcsillagos minősítést szerzett a független Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az autó nem csupán kiváló utasvédelmet kínál baleset esetén, hanem az aktív biztonság terén is kiemelkedő minősítést kapott-

A hibrid meghajtással hódító C-HR kiváló, 95 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon; míg a gyermek utasvédelmi teszteken 77, a gyalogosvédelem terén pedig 76 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 78 százalékot érdemelt ki. Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette az új C-HR modellt, amiért nagyszerű eredményt ért el a féleltolásos frontális ütköztetésen, valamint maximális pontszámmal teljesítette az oldalirányú ütközés és – a még súlyosabb – oszlopnak ütköztetés teszteket. A Toyota C-HR törésteszten mutatott teljesítménye jól tükrözi a Toyota új globális platformjának (TNGA) és vázszerkezetének eredendő merevségét; a stratégiai pontokon megerősített szerkezet nagy szilárdságú acélokat alkalmazva nyeli el és vezeti el a becsapódás erejét az utascellától.

A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb rétegek számára elérhetővé tegye fejlett biztonsági rendszereit. Ennek megfelelően a Toyota Safety Sense rendszer alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél és olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval kiegészítve, az adaptív tempomat (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) kormánykorrekcióval kiegészítve, az automatikus távolsági világítás (AHB) és a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).

A C-HR ütközés előtti biztonsági rendszere maximális pontszámot ért el a kis – jellemzően városi – sebességeknél végzett teszteken, és az összes tesztsebességnél sikeresen elkerülte az ütközést. A Toyota Safety Sense autópálya-sebességnél is jól teljesített. A lassabban haladó jármű megközelítésekor minden tesztsebességnél elkerülte az ütközést a rendszer. Álló vagy lassító jármű megközelítésekor a legtöbb esetben sikerült elkerülni az ütközést, más esetekben sikeresen csökkent annak súlyossága. A gyalogosfelismerő funkció is jól teljesített: az összes kissebességű vizsgálatnál sikerült elkerülni az ütközést, míg nagyobb tempónál az ütközést elkerülte vagy jelentősen enyhítette a rendszer.

„Ezek a kiváló biztonsági eredmények, különös tekintettel az aktív biztonságra, jól mutatják, hogy a Toyota C-HR jóval többről szól, mint a kiemelkedő stílusról. Arra törekedtünk, hogy a C-HR élvezetesen, ugyanakkor biztonságosan vezethető legyen” – mutat rá Karl Schlicht, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.

„A biztonság nagyon fontos eleme termékfejlesztéseinknek, és ez a jövőben sem fog változni. A Toyota Safety Sense jelentős előrelépést képvisel a biztonságosabb autók felé vezető úton. A technológia immár minden modellünkben megtalálható, beleértve a hamarosan bemutatkozó új 2017-es Yarist is” – hangsúlyozza szakember.

LEGFRISSEBB

Újragondolja az elektromos autók töltését a Mercedes-Benz

0
A Mercedes-Benz új lendületet ad az elektromos kishaszongépjárművek piacának Közép-Európában: a vállalat az E.ON-nal kötött megállapodás keretében minden eddiginél személyre szabottabb és egyszerűbb e-mobilitás...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK